Mi szidtuk. A JTD-nél útban van az üzemagyagszűrő és felfelé jön ki a generátor. (Utóbbi nálad is így lesz. "Rá kell feküdni a motorra" szereléskor.)
A csapágycsere erősen ajánlott. Én nem spórolnék ezen. A fenti okok miatt.
Forum >> 156
GTPeti22-01-2011 15:24:32 // 116193
Trombozis22-01-2011 13:50:46 // 116192
Tudom a hídra is gondoltam. Majd kiderül. Ki kéne hámozni a kocsiból.
Remélem nem fogom senki anyukáját szidni, amikor bontom. :-D
Remélem nem fogom senki anyukáját szidni, amikor bontom. :-D
Trombozis22-01-2011 13:49:42 // 116191
Köszi Peti. Halkan halt meg. Ilyenkor a csapágyat is cseréljük? Vagy ajánlott csak?
Trombozis22-01-2011 13:48:34 // 116190
Aham. Na akkor király. :-) Köszi.
GTPeti22-01-2011 13:35:07 // 116189
Kieg.: A diódahidad és a kommutátor is lehet hibás...
GTPeti22-01-2011 13:32:51 // 116188
"Fesz.szabályzóhoz is elég keményen alá kell bújni és szét kell bombázni a gépet?"
Az is a generátorba van beépítve. Nem tudom megoldható-e a cseréje a generátor kiszerelése nélkül. Nekem amúgy 40e-be került a generátorom teljes felújítása. (Ebből 20e volt a szabadonfutó.)
Viszont, mivel a tied benzines:
1. A te generátorod kisebb teljesítményű
2. Nem biztos, hogy van rajta szabadonfutó
Tehát olcsóbban tudnád felújítattni.
(A felújítószett szép dolog, de a csapágyat házilag kipréselni nem biztos, hogy megoldható.)
Az is a generátorba van beépítve. Nem tudom megoldható-e a cseréje a generátor kiszerelése nélkül. Nekem amúgy 40e-be került a generátorom teljes felújítása. (Ebből 20e volt a szabadonfutó.)
Viszont, mivel a tied benzines:
1. A te generátorod kisebb teljesítményű
2. Nem biztos, hogy van rajta szabadonfutó
Tehát olcsóbban tudnád felújítattni.
(A felújítószett szép dolog, de a csapágyat házilag kipréselni nem biztos, hogy megoldható.)
Hardy22-01-2011 13:20:12 // 116187
Csak annyira mint a generátorhoz, mert abban van ha jól tudom.
Trombozis22-01-2011 13:17:31 // 116186
Igen van többért is. A 20 az már nagyon max., szerintem.
Trombozis22-01-2011 13:16:55 // 116185
Közben rájöttem lámaságom tárgyára :-) Kérdezni mindig könnyebb.
Szóval egyértelmű miért világít az aksi lámpa. Nem volt kérdés. Nincs töltés és kész.
Csak ma nagyon hideg van az aknában történő tevékenységekhez. Szerintem holnap erőt veszek magamon. :-)
Fesz.szabályzóhoz is elég keményen alá kell bújni és szét kell bombázni a gépet?
Szóval egyértelmű miért világít az aksi lámpa. Nem volt kérdés. Nincs töltés és kész.
Csak ma nagyon hideg van az aknában történő tevékenységekhez. Szerintem holnap erőt veszek magamon. :-)
Fesz.szabályzóhoz is elég keményen alá kell bújni és szét kell bombázni a gépet?
szasza(SW)22-01-2011 13:06:32 // 116184
10-15 ért szerintem elfogadható.a 20 az már lehúzós ,annyiból már fel lehet újítani.Újat azt mintha 60 fölött láttam volna valahol.
Hardy22-01-2011 12:58:02 // 116183
Ha 23ezer alatt tönkrement bármi amit cseréltél, akkor gondolom valami olcsóbb alkatrészek kerültek bele. Most kicseréled az egyiket, aztán utána tönkremehet a másik, meg a harmadik. A munkadíjon már tudsz venni lassan 2 gyári készletet is. Bár ne legyen igazam.
GTPeti22-01-2011 12:51:42 // 116182
Multiméterrel mérd meg a feszültséget!
Trombozis22-01-2011 12:48:56 // 116181
ODB-vel olvassam ki? Ha igen ott mit válasszak ki a listából. Most a báteri voltidsz még 11.56 V :-) Mindjárt indítgatom párszor, hogy mit szív le. :-) Itt ülök a gépjárműben. :-D Mindjárt megfagyok.
LKwrwv7RfL22-01-2011 12:38:43 // 116180
23e km-el ezelőtt lett cserélve a vezérlésem, most nem fogom csak ami a gondot okozza. Ezért szerettem volna márkát, pl vízpumpából, szíjból, görgőből milyet.
Trombozis22-01-2011 11:12:20 // 116179
20 körül szerintem megvan cakkpakk...az új az tuti nem. Vaterán láttam. Most megyek nézem meg az enyémet, mert nincs töltésem.
linzenbold22-01-2011 09:29:46 // 116178
Arrol tud nekem valaki mondani valamit hogy mennyibe fáj egy generátor bontottan illtve egy új??? Csak úgy megközelítőleg....
linzenbold22-01-2011 09:29:30 // 116177
Banner 74Ah aksim van, ami gyakorlatilag még új!!! Természetesen tudom hogy a pio közel se pontos feszültéget mutat, de azért ennél mindenképpen többet kéne mutatnia!!!! 14 felett csak közvetlen aksi feltöltés után láttam!!!! Ha valóban így romlik el a generátor fokozatosan, akkor valószinüleg ez lesz a probléma, mert 2 hónapot elment az autó az aksival, miután feltöltöttem, viszont ha eddig semmit nem töltött volna a generátor, akkor biztos vagyok benne hogy nem ment volna 2 hónapig. Most jutottunk el arra pontra hogy már semmit nem tölt a generátor, de ma egy elektromos megmondja a tutit :))))
Poló22-01-2011 08:11:00 // 116176
És a diagnosztikai műszer (amit az OBD csatira dugunk rá) milyen pontos lehet?
Hardy22-01-2011 07:30:06 // 116175
Huzd le a legmennyisegmero csatijat es probald ki ugy is csinalja-e. Ha nem az a baj.
ricsi8322-01-2011 06:55:05 // 116174
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy 156-os 1.6ts alfám valami oknál fogva 2-3 perc járatás után sem megy rángatozik és vissza durrog és letilt 3500-as fordulatnál ha elér üzemi hőfokot megjavul de akkor letilt4500-nél.Milehet a gond ha van ötlet légyszí írjatok.kössz
Lacci22-01-2011 00:08:28 // 116173
:) ez lesz az első próba a hintőpor!
Köszi!
Köszi!
GTPeti22-01-2011 00:04:03 // 116172
Milyen akksid van?
Én is előszeretettel figyelem a Pio kijelzőjét. Ma is pl. egész úton be volt kapcsolva. Nálam hidegen 14.2-t mutat, ami a motortér (vagy a rádió??) bemelegedésével lecsökken 13,5-13,6V-ra.
Két fontos dolgot azonban hozzátennék:
1. A Pio rádió NEM egy műszer így ez csak tájékoztató adat. A gyártó szerintem még a pontosságot sem adta meg. (+/1 egy számjegy pontatlanság MINIMUM van.)
2. NEM a valódi akkufeszültséget méred, hanem azt ami a rádiódhoz eljut. A valódi akkufesz. méréséhez be kéne vezetned egy kéteres kábelt az utastérbe közvetlenül az akkusaruktól. (Igen, ez fontos.) Másrészt egy PONTOS DMM-mel kéne mérned.
Én is előszeretettel figyelem a Pio kijelzőjét. Ma is pl. egész úton be volt kapcsolva. Nálam hidegen 14.2-t mutat, ami a motortér (vagy a rádió??) bemelegedésével lecsökken 13,5-13,6V-ra.
Két fontos dolgot azonban hozzátennék:
1. A Pio rádió NEM egy műszer így ez csak tájékoztató adat. A gyártó szerintem még a pontosságot sem adta meg. (+/1 egy számjegy pontatlanság MINIMUM van.)
2. NEM a valódi akkufeszültséget méred, hanem azt ami a rádiódhoz eljut. A valódi akkufesz. méréséhez be kéne vezetned egy kéteres kábelt az utastérbe közvetlenül az akkusaruktól. (Igen, ez fontos.) Másrészt egy PONTOS DMM-mel kéne mérned.
GTPeti22-01-2011 00:00:18 // 116171
Ha szórsz rá egy kis hintőport egyből el fog hallgatni. (Nem vicc.)
Lacci21-01-2011 23:15:09 // 116170
Köszi, megpróbálom majd kicsit megpiszkálni őket!!
szasza(SW)21-01-2011 22:52:22 // 116169
Én ezt végigjátszottam a 146-al 2,0TS.Kicseréltem mindent.Vezető feszítő szervó,generátor.Mindig visszajött.Utolsó próbának fellazítottam a klimakompt, mozdítottam rajta.Utána elhalhatott.Valószínű nem voltak síkban a tárcsák.
Egyébként megmaradt egy hosszbordás szíjam,ami csak próbálva volt ez miatt.Akit érdekel az megkaphatja ingyé ,csak a postát fizesse.:)
Egyébként megmaradt egy hosszbordás szíjam,ami csak próbálva volt ez miatt.Akit érdekel az megkaphatja ingyé ,csak a postát fizesse.:)
Hardy21-01-2011 22:49:42 // 116168
Az a gyári szett, és minden benne van.
LKwrwv7RfL21-01-2011 22:30:42 // 116167
Ilyet nem találok. Más márka (Gates, stb.)?
Piritu - 1.000.00021-01-2011 22:04:03 // 116166
A 12 Voltos akku névleges feszültsége 14,4 Volt.
Lacci21-01-2011 19:41:34 // 116165
Hali Cartársak!
Van egy olyan gondom, hogy kicserélték a hosszbordás szíjamat, (műszaki alatt elszakadt egy csík belőle) na most, Dayco szíj, 1969mm hosszú, a régi nagyobbra volt nyúlva, ez mégis csikorog, megállás nélkül, nem csak párás időben...
Mit lehet ezzel tenni?
Köszi mindenkinek előre is!
Van egy olyan gondom, hogy kicserélték a hosszbordás szíjamat, (műszaki alatt elszakadt egy csík belőle) na most, Dayco szíj, 1969mm hosszú, a régi nagyobbra volt nyúlva, ez mégis csikorog, megállás nélkül, nem csak párás időben...
Mit lehet ezzel tenni?
Köszi mindenkinek előre is!
Hardy21-01-2011 19:08:55 // 116163
ricambi originali
LKwrwv7RfL21-01-2011 18:44:30 // 116162
Sziasztok,
valami sunyi hang jön a vízpumpám környékéről, hétfőn nézik meg, hogy mi adta meg magát. Milyen vízpumpát, görgőt, szíjjat ajánlotok?
Köszi
valami sunyi hang jön a vízpumpám környékéről, hétfőn nézik meg, hogy mi adta meg magát. Milyen vízpumpát, görgőt, szíjjat ajánlotok?
Köszi
Hardy21-01-2011 18:06:17 // 116161
Álló motornál nekem 0 :-)
Az kevés amit írtál.
Az kevés amit írtál.
linzenbold21-01-2011 17:44:24 // 116160
A volt fejegységem kiírta a töltést folyamatosan (pioneer p88rsII) álló motornál 11.8-12V menet közben pedig 13.4 ennél több szinte soha!!!
Hardy21-01-2011 17:36:49 // 116159
Elsőre rá kéne mérni van-e töltés, és mennyi. Üresen meg világítással. 14 volt körül jó.
Ferke21-01-2011 16:48:39 // 116158
Generátor lesz az, fel kell újítani.
linzenbold21-01-2011 16:26:46 // 116157
Legalább ennyivel is többet tudok, köszi!!!
Tomasman21-01-2011 16:21:10 // 116156
Hali!
A generátor általában nem úgy nem tölt hogy egyik pillanatban még tölt a másikban már nem! Fokozatosan jönn ki a hiba , nem mint akit elvágtak! Megkellnézni nem-e lazolt fel a feszítése ha nem akkor valószínű komolyabb a baj, szénkefe vagy valami ilyesmi (nem tudom milyen van a 156ba) Üdv
A generátor általában nem úgy nem tölt hogy egyik pillanatban még tölt a másikban már nem! Fokozatosan jönn ki a hiba , nem mint akit elvágtak! Megkellnézni nem-e lazolt fel a feszítése ha nem akkor valószínű komolyabb a baj, szénkefe vagy valami ilyesmi (nem tudom milyen van a 156ba) Üdv
linzenbold21-01-2011 16:08:02 // 116155
Sziasztok!!!
Pár hónapja vettem egy új aksit ami kb 2 havonta lemerül, azt hittem az aksi szarozik, viszont ma jöttem hazafele, és egyszercsak észrevettem a világitáson hogy nem sok áram van, mindezt menet közebn, miután megáltam, az autó már nem indult be, mert az aksi teljesen levolt merülve. beraktunk egy másik aksit azzal beinditottuk, és gondoltam aksi nélkül hazajövök, kb 10km lett volna, viszont amint kivettem az aksit, azonnal leállt az autó. Rögtön kiderült számomra hogy semmi töltésm nincsen, viszont két hónapot kötve hiszem hogy napi használat mellett elmenne az autó aksirol. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a probléma??? Generátorral van baj???
Pár hónapja vettem egy új aksit ami kb 2 havonta lemerül, azt hittem az aksi szarozik, viszont ma jöttem hazafele, és egyszercsak észrevettem a világitáson hogy nem sok áram van, mindezt menet közebn, miután megáltam, az autó már nem indult be, mert az aksi teljesen levolt merülve. beraktunk egy másik aksit azzal beinditottuk, és gondoltam aksi nélkül hazajövök, kb 10km lett volna, viszont amint kivettem az aksit, azonnal leállt az autó. Rögtön kiderült számomra hogy semmi töltésm nincsen, viszont két hónapot kötve hiszem hogy napi használat mellett elmenne az autó aksirol. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a probléma??? Generátorral van baj???
GEORGE21-01-2011 16:03:30 // 116154
A Szamosi se tévedhetetlen....
Cgo21-01-2011 15:01:44 // 116153
ezt allitotta a szamitogep. aztan lejott a masik meret, ami ugye nem letezik es 1200 euromba kerult az akcio, ami ugye letezik...
Hardy21-01-2011 14:56:44 // 116152
Tenyleg!Cgo volt es a Szamosi kurt@ el neki.
Ferke21-01-2011 12:56:54 // 116151
gen. szíjtárcsából tuti csak 1 fél van. Mármint méretben. Azon belül van szabadonfutós, meg sima, de attól még nem eszi a szíjat, csak rángatja, és max idővel teszi tönkre a szíjat ezáltal:))
Érdekesség még, amit még így emiatt hirtelen hamarjában megnéztem, hátha másnak is jól jön, hogy a ts és jtd generátor megegyezik, és a 146 jtd és 156 jtd klímakomp. nem egyezik meg, emiatt a 156 szíja 1836 mm, a 146-osé 1798 mm. (Persze ez csak a klímás gépekre vonatkozik)
Érdekesség még, amit még így emiatt hirtelen hamarjában megnéztem, hátha másnak is jól jön, hogy a ts és jtd generátor megegyezik, és a 146 jtd és 156 jtd klímakomp. nem egyezik meg, emiatt a 156 szíja 1836 mm, a 146-osé 1798 mm. (Persze ez csak a klímás gépekre vonatkozik)
Trombozis21-01-2011 12:48:43 // 116150
Igen? Akkor kiolvasom. Csak találjam meg a póóógramban. Hmmm...köszi
Piritu - 1.000.00021-01-2011 12:47:28 // 116149
nem én voltam :-)
Hardy21-01-2011 12:10:57 // 116148
Azt hiszem talan Piritunak volt hasonlo gondja. Mindha 2 fajta tarcsa lenne hozza, es rosszat raktak fel neki.
Ferke21-01-2011 11:06:08 // 116147
Kiolvasóval is meg tudod mérni, hogy mit ad le egyébként. Ha felújítani kell, akkor olyan 15-ért van hozzá komplett felújító szett, csapágyakkal együtt. (fesszabályzóval együtt persze)
Trombozis21-01-2011 11:04:05 // 116146
Lehet nem szedem le, mert rá kérne mérnem, hogy ad-e egyáltalán le feszültséget. Már ott járok, hogy nincs kedvem bohóckodni. :-) Lehet viszem valahova. :-/
Ferke21-01-2011 10:58:48 // 116145
Közben most utánajártam, nehogy úgy járj, mint én: ha megbolygatod a hosszbordás szíjat, vagyis a feszítőjét (szíj le, felrakásnál ugye hátra kell feszíteni 2x), és ha elég öreg a feszítő, hajlamos oldalirányban meghülyülni, és félrehúzza kicsit a szíjat, amitől kisorjásodik majd szakad a szíj. Csak hogy nehogy úgy járj, mint én....
Trombozis21-01-2011 09:12:27 // 116144
Akkor majd versenyezzünk...mondjuk tuti nem én nyerek, de a részvétel a fontos. :-)
Hallottam olyat, de azt apám zsigulija csinálja.
Hallottam olyat, de azt apám zsigulija csinálja.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
487
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?