Forum >> 156

Ferke23-11-2011 16:43:49 // 124492
Persze, ilyen is van. Meg ellenpélda is, mint pl mikor a gyári kinyomócsapágy eltörik

De hoztak már ide beállt gyári vízpumpával is 147-est, 9ezer km után (meg persze ruville-t is, szóval ez sajna benne van a pakliban).
Módosító 42k, vízpumpa 10k, vezérlés szett 30k, hűtőközeg 4k+ munkadíj 20k = 106k.
De legyen gyári a vízpumpa is, az 20k, tehát összesen 116k.
hosszbordás és barátait nem írta a kollega, azt nem vettem bele (az +25k durván)
Poló23-11-2011 16:32:13 // 124491
Havernak 20.000 km-t bírt a Ruville a Punto HGT-ben, pedig Paraflu fagyálló volt benne.



Én 120.000-nél járok a gyárival, de tudok mondani olyan cartársat, aki 240.000 km-rel adta el a 156 2.0 TS-t, újonnan vásárolta és soha nem cserélt benne vízpumpát.

A vezérlés cserét hogy hozod ki 110-ből? Én 4-5 éve fizettem érte Csörinek 68-at és nem volt benne vízpumpa csere, olajcsere, vezérlés módosító csere.
Screwee23-11-2011 14:59:33 // 124490
Sziasztok!

Tudtok valakit, aki próbálkozott 156ot gázüzeművé varázsolni? vagy akinek jó/rossz tapasztalata van ez ügyben?
Egyre több ismerősöm vág bele, de nem tudom az alfáknak van e valami sajátos nyűgjük...
Ferke23-11-2011 12:30:53 // 124489
Mindig elfelejted, hogy neked "drága" dízeled van!:))) Jól számoltál, jtd-nél tényleg a fele:)
Ferke23-11-2011 12:29:44 // 124488
Pedig a ruville vízpumpa jobb, mint a gyári!:)
Ferke23-11-2011 12:28:50 // 124487
Max 100...110k, és persze ebben vezmod, gyári szíjszett, vízpumpa, selenia olaj + szűrők.
Liquid23-11-2011 12:06:14 // 124486
Skull szerelt utólagos tempomatot 1.9JTD-be
ystuc23-11-2011 10:19:34 // 124485
Megoldható, Föckös a 166-osban megcsinálta, és ha minden igaz, akkor Haro a 147-ben is. Ha szerencséd van, akkor be van vezetékelve, csak a kapcsolót kell rádugni. Ha nincs, akkor a vezetékeket is be kell húzni. De nem kivitelezhetetlen. :-)
Imyx23-11-2011 08:55:55 // 124484
Nekem a vezérlés csere 120K volt, blogomban olvashatod, hogy mik lettek cserélve. A munkadíj 30K volt.
zalan22-11-2011 23:06:47 // 124483
tempomat utólagos beszereléséról mit gondoltok?
aranytl22-11-2011 22:22:28 // 124482
Hali!

Nekem júniusban volt vezérléscsere. 1.6TS
Amiket én szereztem be:
vezérlés szett gyári 30eFt
vezérlésmódosító 42eFt
olajszűrő gyári 1,5eFt

Amiket a szerelőm szerzett be:
vízpumpa 18eFt
selenia 20k 5l 11eFt
szelepfedél tömítés utángyártott 6eFt
félcsapágy a módosítóhoz gyári 6eFt
szimmering gyári 5eFt
hosszbordás szíj utángyártott 7eFt

Munkadíj baráti alapon 15eFt, az alkatrészeken sem keresett a szerelő, beszerzési áron számította fel. Szóval ez tekinthető minimumnak. Hűtőfolyadékot akkor nem cseréltünk, és a bordás szíj görgőit sem kellett cserélni.
Összeadva valamivel több, mint 140eFt, de gyakorlatilag a fontosabb alkatrészek gyáriak. Lehet spórolni utángyártott vízpumpával, de szerintem nem érdemes.
laca7722-11-2011 22:13:58 // 124481
Köszi a tippeket!
Csöri22-11-2011 22:06:16 // 124480
Szart sem ér, mókának meg kicsit drága próbálkozni vele.
GTPeti22-11-2011 21:17:12 // 124479
Én sem tervezek, úgyhogy full-akadémikus volt eme eszmecsere. :)
mreni22-11-2011 21:16:37 // 124478
értem,csak nem olyan egyszerű ez :)) szerintem..de próba cseresznye(bár nem tervezek TS vásárlást:D)
GTPeti22-11-2011 21:14:32 // 124477
Arról beszélek, hogy megkeresni a vezmód elanyátlanodásának okát és a gyári megoldásnál lehetőleg jobb módon orvosolni.
mreni22-11-2011 21:12:38 // 124476
csak ugye "elvileg" pl egy vez szíjat ha leveszünk nem rakunk már vissza ha 5ezer km van benne akkor sem :)
GTPeti22-11-2011 21:06:19 // 124475
Nálam ez elvi dolog.
mreni22-11-2011 20:55:39 // 124474
magamnak én is kipróbálnám,de ha még munkadíjat is számolnak fel érte,akkor nem hiszem :)
GTPeti22-11-2011 20:52:37 // 124473
Az új alk. ártól függően én lehet, hogy "mókáznék vele" 1 kicsit. :)
mreni22-11-2011 20:51:31 // 124472
ha bejön,de ha nem akkor megint bonthatod le a vezérlés stb,nem biztos hogy mókáznék vele,valakinek bejött valakinek nem :)
GTPeti22-11-2011 20:50:18 // 124471
Ja, OK!

(Mondjuk a múltkor beszélgettünk a felújításáról. Ami állítólag gyári szettel pár eFt.)
Liquid22-11-2011 20:49:52 // 124470
+vezmód + hosszbordás + hűtőfolyadék
mreni22-11-2011 20:49:11 // 124469
+ vez.mód
GTPeti22-11-2011 20:48:21 // 124468
Nekem olyan 30-40 dereng a (JTD) vezérlésszettre pumpástól. + Olaj + szűrők. Így az alkatrész nálam összesen 60-ra jön ki. Elszámoltam vmit? (Vagy tényleg ennyi a mdíj?)
Liquid22-11-2011 20:46:16 // 124467
nem köthetnek bele, gyári extra volt
Zsolt8522-11-2011 20:45:57 // 124466
Egy full vezérlés (szíj + görgők + vízpumpa) nekem az 1.9 jtd- hez volt 45e körül, szerintem 1.6 Ts-hez olcsóbb lesz. Az olajat meg a szűrőket talán 15e körül ki lehet hozni, persze Selenia-ra gondolok. Vezérlésmódosító, az meg nem tudom :) most hirtelen megnéztem 35-40e. Munkadíjra én egy 15-re saccolok eme faladatokra.
Liquid22-11-2011 20:43:38 // 124465
munkadíjjal együtt 120-140e is lehet a vége, attól függően mennyire tud jó áron intézni alkatrészeket.
tedd hozzá még:
- vízpumpa
- hűtőfolyadék
- hosszbordás szíj + görgők
- levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő

de ez csak sacc / kb, nézz körül a blogokban, vagy esetleg kérdezz meg más szerelőt is
ystuc22-11-2011 20:42:48 // 124464
Ha nagy gyári szárnyra gondolsz, nem kell aggódnod, lévén GYÁRI! Rendelhető volt, ha nem hiszik, nézzenek utána. Gyári dolgokra nem kell műbizi.
Gabi8622-11-2011 20:40:12 // 124463
Sziasztok,

3 héten belül el kell vinnem a kocsit vizsgáztatni , először mióta megvettem. Nem igazán félek tőle, hogy megbukik, egyedül a gyári hátsó szárny miatt parázok egy kicsit. Használtan vettem a gépet és nem kaptam hozzá műbizonylatot. Ennek hiányában számíthatok rá, hogy nem engedik át a vizsgán? Jobban teszem ha a vizsgára leveszem?

Előre is köszi a válaszokat
mreni22-11-2011 20:34:12 // 124462
90e az anyag kb
ystuc22-11-2011 20:30:28 // 124461
Ha teljes vezérlést akarsz cserélni (ebbe a vízpumpa cseréje is beletartozik), akkor munkadíjjal együtt olyan 130-140ezer is lehet a végösszeg.
De a vezérlésmódosító árával nem vagyok képben...
laca7722-11-2011 20:20:47 // 124460
Sziasztok!

Tippeket várok, mi a korrekt ára a következőknek, munkadíjjal:

- vezérlésmódosító
- olajcsere (Selenia 20K)
- vezérlő szíj (gyári), szűrők...

Pár hónapos (egyébként 11 éves) autómat vittem el egy helyi szerelőhöz, mert dicsérte egy helyi cartárs. Lehet hogy először és utoljára. Felhívtam, hogy nem OK az ár, amit kalkulált, erre azonnal engedett egy húszast belőle...

Nagyon kíváncsi lennék egy pár tippre, szeretnék világosan látni.
Köszi előre is!
Imyx22-11-2011 14:55:11 // 124459
Annak örülj, hogy még nem kellett használd :P ;-).
Nekem ott lóg a csomagtartó jobb oldalán.
Trombozis22-11-2011 12:41:05 // 124458
Én ezt a madzagot sose találtam még meg. :-)
boli11122-11-2011 12:22:54 // 124457
Ez is így áll. Pedig lassan egy hete nem nyúltam a kocsihoz.
Liquid22-11-2011 12:16:27 // 124456
ecer jártam, én egy kiskanál nyelével segítettem neki kinyílni. Mondjuk nálam ez úgy sikerült, hogy beljebb ment a fedél a kelleténél és ott megszorult
boli11122-11-2011 12:15:57 // 124455
Forróvíz?
Hova?
Hardy22-11-2011 12:00:17 // 124454
Forróvíz
Dévid22-11-2011 11:58:05 // 124453
Evett nálam is 8.2-es átlagot, de akkor beteg volt a légtömegmérő, a kocsi sem ment. 10 alatt eszik normál használat mellett, tavasztól őszig. Télen még nem próbáltam, olyankor vagy törött vagy motorhibás. :)
boli11122-11-2011 09:56:36 // 124452
Jó reggelt fiatalok!
Tegnap észrevettem, hogy az üzemanyagtank fedelem beragadt. Nem tudom kinyitni sem belülről, sem pedig a csomagtartóban levő madzaggal. Jártatok már így? mi a teendő ilyenkor?
dfg (Tanárúr)22-11-2011 08:48:43 // 124451
de ha a 8 egész akármennyihez hozzáadod a 3-4 litert, akkor kijön a ts fogyija, ha elveszed belőle, akkor meg még mindig a robogó fogyija feletti az érték :D
Dévid22-11-2011 08:37:36 // 124450
Azért az a 3.81 literes fogyasztás egy 2.0 TS-től kicsit hihetetlen adat, de a 9.8-as átlag reálisnak tűnik.
dfg (Tanárúr)22-11-2011 08:04:10 // 124449
hát a lista utolsó tagjához képest én még vagy 3-4 literre vagyok :D
GTPeti22-11-2011 00:02:06 // 124448
Mennyit fogyaszt egy 1.9? ...vagy egy egyéb autó?
Qubi21-11-2011 22:54:27 // 124447
Na sorstársam készülj fel a lehető legjobban idegileg...

Autó felemel. Kerekeket leszed. A kormányműhöz kapcsolodó összes tartó, stabi, stb leszed. Aztán a motorháztető felnyit és leszedni minden szervo csövet a kormányműről. Ha jól emlékszem 3 db... autó megint felemel és meglazítani a bölcsőt, mindenhol ahol csak lehet. A motort alulról megtámasztani, mert azonnal kiesne a helyéről:) Belül a korműnyrúd és a komránymű közötti kapcsolatot szétkapni. aztán hamár megvagy mindennel, akkor még lazítani a bölcsőn, addig, amíg helyed nem lesz a kibányászásához...Balra, vagy jobbra kiszedni, ahogy gondolod...:)

Frissen tálalva fogyasztandó:)

Én megőszűltem a végére, meg a szerelőbarátom is. Hely, az bizony nincsen....
zalan21-11-2011 21:47:16 // 124446
akkor lehet ha kicserélem a termót nem járok előrébb mint most ... lehet nem is aza baj hanem más mi lehet még ?
atika21-11-2011 20:58:27 // 124445
Leírná nekem valaki a 156-ból hogyan kell kiépíteni a szervókormányművet? Hétvégén egy csere művelete vár rám! Akna szerszámok adottak csak mivel friss 156-os vagyok ezt még nem néztem! Előre is köszi!
mreni21-11-2011 20:36:01 // 124444
nekem már megfordult a fejemben :D
fony7221-11-2011 20:35:04 // 124443
Na szép... Mondd meg neki, hogy elkezdek számolni és háááááROM-ra mindketten csákányozzuk le a termót a blokkról!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.