Forum >> 156

szasza(SW)08-07-2015 16:44:54 // 148790
A középső fejtámlával is ez van.Egyikben van másikban nincs.
szasza(SW)08-07-2015 16:41:35 // 148789
Nekem nincs lefalazva 6 év alatt kétszer takarítottam ,minimális kormot.Semmi baja tőle a motoromnak.Most nem a motort kormozód,hanem a mögötted lévőt:)
tormasigyulus08-07-2015 13:13:22 // 148788
Jó... lefalaztam én is :) Én a jelölt helyen. Köszönöm mindenkinek
Attika0108-07-2015 11:49:47 // 148787
Sziasztok. 1.9 jtd-het kellene nekem nyomásszabályozó szelep, 105 lovas. Köszönöm. Debrecen és környéke. :)
Alfás Theo08-07-2015 11:24:28 // 148786
Lefalazva van nekem is. mindegyik dízelemen ez volt. Sőt alfás szerelő ismerősöm is ezt javasolja!
Kócosw08-07-2015 11:15:41 // 148785
Nekem levan falazva, progibol kiirva.
A felig offosban a 2.4 ben meg mar van szükitölemez benne gyarilag.
Nemtudom mit lehetne artani azzal ha nem vagja tele a szivosort korommal,mas "hatranyarol" nem tudok.
tormasigyulus08-07-2015 10:13:55 // 148784
Most le van szedve az EGR, el kell döntenem,hogy ledugózzam vagy sem... Hozzáértő vélemény? Ártok neki ha ledugózom,vagy használ? Műszakira kivenném...
Alfás Theo08-07-2015 08:48:12 // 148783


Valaki keresett nemrég mélynyomót sw-ből, de nem találom a hsz-ét. Nekem van egy eladó, ha kell neki.
Piros Madaaar07-07-2015 22:29:17 // 148782
Like gomb:-)egyszer azert elofordult a 159be is ez..de ott termosztat csere utan ok volt.fiat bravoba is fix,mega koreaiba is.de jo a magyarazat.tehat nemgond ez hogy igy ingadozik.
Abarai07-07-2015 22:14:28 // 148781
Az előző autódban nyugtatóóra volt, a 156-ban meg vízhőmérő. Jó pár éve divat a fix 90-en álló mutató, ami nem 90 fokot jelent, hanem csak azt, hogy nem hideg a víz és nem is forr.
Piros Madaaar07-07-2015 21:01:56 // 148780
Olvastam itt a hutovizzel toletek par dolgot.nalam ez van es nemtudom meg egyenlore mi a gond ha gond.nem mozdul feljebb mint a kozep vonal diagon keresztul 80fokot irt.kozepvonaltol egy picit felejbb all valahol feluton a 90:-)ha tartosan nyomom akkor felemgy 90re es egy picit moge de ahogy visszaallok normal tempora nemhajtom visssza kuszik.varosban klimaval is vagy ha csak allok akkor sem megy fel 85fole.mertuk radugott geppel.gondolom nem baj ez csak hozza voltam szokva az elozohoz is hogy fix90beallt es ott allt.
Laurent07-07-2015 20:58:31 // 148779
Nem értem, hogy mitől függ. Lehet extra volt e is? Pl. most nézve a használtautón van amiben van, van amiben nincs :-)
Piros Madaaar07-07-2015 20:52:28 // 148778
Van en azzal kotom a gyerekulest kozepre:-)legalabbis az enyemben.
Alfa GT-Csaba07-07-2015 20:51:06 // 148777
az egr és az alsó flexi cső közzé
Laurent07-07-2015 20:49:07 // 148776
Hello urak! Elérkezett a pillanat, hogy a 146-os alfink kicsi a családnak három kislánnyal. Egy kérdésem lenne. 156 sw-ben van három teljes értékű öv hátul? Mert amiket eddig néztem mondjuk sedanban, középen csak olyan van ami a derékon megy át csak, azzal meg nem szívesen kötöm be a gyerekülést. Thx.
Zoli8507-07-2015 18:57:36 // 148775
Olaszos parajelenseg: a kovetkezo a baj. Bekapcsolom a klimat ugye a hutoventilator felkapcsol kettes fokozatban es hut a klima ezerrel. Na de a kovetkezo a baj. Ha kikapcsolom a klimat eddig leallt a hutoventilator nullara mivel a vizhofok 80-90 fok volt. Most viszont ha kikapcsolom a klimat csak visszaveszi a venti fokozatot egyesre es ugy megy tovabb es lehuti a kocsi vizet 70 fokra. Mi lehet a baj miert nem kapcsol le a hutoventilator 0-ra? Segitsetek eddig a kocsival sose volt ilyen parajelenseg.
tormasigyulus07-07-2015 10:06:03 // 148774
Ha úgy döntök ledugózom az egr-t,akkor hova kell rakni? A flexi cső egr felöli részébe?
tormasigyulus07-07-2015 09:53:49 // 148773
Szia. Ma szeretném levenni az egr-t megtakarítani,van valami amire oda kell figyelni,buktató? Köszönöm
erno156sw07-07-2015 07:04:16 // 148772
azt nem tudom, mert nem csináltam... (mondjuk hozzáteszem, hogy nem is tudom hogyan kéne, és hogy pontosan mi is ez...)
Bár úgy tűnik valamivel jobb a helyzet, mert szerintem menet közben bár hűti a motort, de álló helyzetben nem mozdul a venti...
Inter156 (il mascalzone)06-07-2015 20:35:41 // 148771
SanyiJTD06-07-2015 18:49:14 // 148770
MES Tesztnél neked megy?
erno156sw06-07-2015 18:48:17 // 148769
Sajna nem nyert :( ugyan úgy áll a venti...
tormasigyulus06-07-2015 18:06:26 // 148768
Köszönöm a segítséget.
GTPeti06-07-2015 17:44:18 // 148767
Ha ennyire belemászol a dolgokba, akkor szerintem egy picit ismerd meg az autót a szervíz CD (Google: elearn 156) és társai segítségével. Az autód 8 szelepes.
tormasigyulus06-07-2015 17:15:58 // 148766
Hát az egr-t nem szedtem le kitakarítani... Csak amiben van a pillangó szelep. Ahol rámegy a flexi cső,ott száraz korom volt de annyi,hogy kb. egy egy centi átmérőjű luk volt csak. Végülis majdnem le volt dugózva. Nem tudom hogy nyolc vagy tizenhat szelepes-e az autó, 1.9jtd 110le, 2001.07
Viszont a szívó részből kihúzogattam vagy fél kiló trutyit.
GTPeti06-07-2015 17:02:11 // 148765
Az EGR az az, amibe az a flexibilis fém cső megy. A motorra van csavarozva 4 csavarral. Egy 8 szelepes motornál minden további nélkül le lehet húzni a csatlakozót, hibakód lesz, MIL-lámpa nem. Vaktömítést is szokás berakni.
Van aki vitatja, hogy az EGR-kiiktatás csak pozitívumokkal jár. (Pl. lassabb bemelegedés.) Szerintem a kipufogógáz és a korom nem való a szívóoldalra.
tormasigyulus06-07-2015 16:51:53 // 148764
Jobb oldalira gondoltam,csak mást írtam :)
tormasigyulus06-07-2015 16:50:05 // 148763
Nem éreztem gyengének az autót,gondoltam ránézek,ki jött vagy fél kiló trutyi. Melyik az egr? A balra lévő? Nem mentem vele amióta kitakarítottam (2órája) kíváncsi vagyok változott-e valami.
GTPeti06-07-2015 15:35:53 // 148762
Ha lesz egyszer időm, megnézem a saját autómban is. Nagyon remélem, ott nem ez a látvány fog fogadni, elvégre a korom útja már a legelején el lett zárva... B)
JulesTS06-07-2015 15:10:08 // 148761
Dióhéjat neki!
tormasigyulus06-07-2015 14:28:52 // 148760
Sziasztok. Ezt érdemes takarítani,vagy nem befolyásól semmit?
SanyiJTD05-07-2015 22:13:50 // 148759
igenigen
erno156sw05-07-2015 13:33:28 // 148758
Minimálisan OFF:
Ez az ellenállás van a venti házán, 2 csillag csavarral leszedhető kis ajtó mögött?
Köszi :)
erno156sw05-07-2015 12:32:02 // 148757
Holnap hozok egy ellenállást az alfadepo-ból, remélem ez megoldja a gondot :)
erno156sw05-07-2015 11:16:29 // 148756
akár ez a konklúzió is megállja a helyét :D mondjuk mindig is hajlamos volt a melegedésre... még a karambol előtt kiégett belőle a hengerfejtömítés...
SanyiJTD05-07-2015 07:35:05 // 148755
Konkrétan én újat nem is találtam (unixnál néztem) azért küldtek 2 bontottat ,de mindkettő ház nélkül jött ,csak az a zöld "hordó" :D Közben mikor már elkezdett felmenni a vizem beindult mindkét venti, viszont MES-el ha tesztelem, Not Active-ot ír ki mindkettőre (régebben néztem ,akkor működtette) Ezért is akartam cserélni, meg ahogy írtad eléggé "kivárós" ez a másik indok amiért gondoltam egy kapcsolóra...
Kristyon04-07-2015 22:49:14 // 148754
Az a helyzet, hogy ezt a képet akkor lőttem, amikor már ment belső fűtés és a klíma, itt már visszafele hűlt a víz.
GTPeti04-07-2015 20:20:44 // 148753
Ha gyári ellenállást teszel bele (ami ugye igencsak szeret meghalni - ez pedig eléggé relativizálja egy bontott alkatrész értelmét...) akkor azt csak rá kell dugni. A probléma az a csatlakozónál van, mert gyárilag egy eléggé alkalmatlan, nem vízmentes megoldást választottak. Tapasztalatból mondom, hogy annál a csatlakozónál kb. 50% a kontaktosság esélye. Na ezek miatt tettem be én másfajta ellenállásokat és forrasztottam direktbe a kábelre. Ugyan most már nem cserélhető egy mozdulattal... de nincs is rá szükség.
GTPeti04-07-2015 20:18:38 // 148752
De ebből ugye nem az következik, hogy egy karambolos de helyrehozott autó szükségszerűen forralja a vizet? :)
blackbird0004-07-2015 19:22:51 // 148751
Amiket mi cseréltünk (147 1,9JTD, és 156 1,8TS), azok plug&play volt. A gyári csatlakozóhoz stimmel, semmit sem kell forrasztani.
Ezekben csak két csavar tartja a venti körül lévő műanyag burkolatban.
Egy az egyben ugyanolyan, mint a gyári alkatrész.
SanyiJTD04-07-2015 19:07:31 // 148750
Ezeket amúgy forrasztani kell? Mert én kértem bontottan ,de foglalat nélkül kaptam, és ahogy néztem ezek forrasztva vannak...

Amúgy én gondoltam egy kapcsolós megoldásra ,ha előreláthatólag talpalnám a gépet, már nyomom is fel.
Dante04-07-2015 17:35:34 // 148749
Nekem kb pont két egész hajszálnyival szokott feljebb menni a mutató, majd ott szokott bekapcsolni a venti. Szerintem vártál volna még 10 másodpercet és amúgyis kapcsolt volna.
Zoli8504-07-2015 15:25:21 // 148748
Nekem is hasonlo pozicioban kapcsol a ventilator.
erno156sw04-07-2015 14:27:42 // 148747
Nekem a kistesó (seicento) miután megtörtem mindig elforralta a vizet... (megakasztottam egy szarvast), utána összekalapáltuk a garázsban, de onnantól kezdve 1 hét alatt kiforralta a hűtővizet, pedig pörgött benne a venti mint az állat (akkor új hűtő került bele)... A Buzukim meg egyszer érte el 90°C-ot (100e km alatt).
Amíg üzemszerüen kapcsolt a ventim, nekem is csak 90°C-nál adta az első életjelet...
GTPeti04-07-2015 13:26:43 // 148746
A 156 ventije nálam is elég "kivárós". Az Uno-ban hamarabb kapcsol.
Kristyon04-07-2015 11:42:57 // 148745
Sziasztok.

Éppen ezzel a témával kapcsolatban akartam kérdezni.
A minap megkergettem egy kicsit a gépet a végcélhoz érve, így nem állítottam le rögtön hagytam egy kicsit alapjáraton és kinyomva a klímát, elkezdett melegedni a víz, motorháztető felnyit, nem mennek a ventik...
Erre rányomtam a fűtést, így mégsem állíthatom le, de továbbra sem akart hűlni, majd visszakapcsoltam a klímát így már kapcsolt az egyik venti és elkezdett visszahülni...
mikor 90 fok alá ment a mutató akkor állítottam le..
Itthon néztem egy diagot, a ventilátorok jók megy az egyes fokozat is meg a kettes is.
Az elektronika mégsem kapcsolja a hőfok alapján, a hűtőm szinte új, majd ránézek erre az előtét ellenállásra.


Jó, hogy van ez a fórum, főleg mikor előbb találom meg a választ, minthogy beírnám a kérdést ;)
Ez úton is köszönet a gyors válaszért :)

Üdv.
gabee04-07-2015 11:40:40 // 148744
szia. koszi szepen az alapos valaszod!keresek vkit,aki ki tudja torolni..
Alfás Theo04-07-2015 11:32:14 // 148743
Csere esetén, ha kint az ülés, nincs meg a légzsákkör, akkor jelzi és tárolja az ECU a hibát. Van olyan eset, mikor 5-10 indítás után nem jelez hibát, mert a hiba már nem áll fent, de az ECUban ott lesz. Javaslom a törlést az összerakás után.
gabee04-07-2015 11:07:48 // 148742
koszonom a valaszt...
Dante04-07-2015 10:25:40 // 148741
Törölni kell. Nem törlődik magától a légzsákhiba.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.