Forum >> 159

Shadin23-12-2015 12:59:06 // 75233
Én állítom és alkalmazom is azt, hogy a 2.0 1800-4200 között autózható és ebben a tartományban bármelyik sebességfokozatban zokszó nélkül működik és húz. Pályán 6-osban 3500-nál padlógáz és még simán tol, Piritu is megmondta. Ez a része fejben dől el. Itt mindenki az 1500-as fordulat nyomatékával akarja ölni a gépet, csak mert dízel. ha városban jársz dinamikusan ~2000 között, akkor még kevesebbet is eszik és sokkal dinamikusabb. A lóerők meg 3000 felett jönnek meg és az sem kevés. Nem kell nyomatékból hajtani egy dízelt feltétlenül amikor eleve az optimális közlekedős fordulat a nyomatékcsúcson van ami a gyakorlatban nem 1700, hanem csak onnan indul. Ez nem szívódízel, lehet pörgetni és szereti is, csak frászt kap mindenki a hangjától :-) Rajtam kívül persze.

Állítom, hogy a fejlődés nem áll meg, a 2.0 a 159-ben már érezhetően jobban hangolt mint az elődjei és ez a tendencia a Giu-ban is érezhető Piritu elmondása alapján, pedig ue. motor.
Piritu - 1.000.00023-12-2015 12:52:35 // 75232
A prémium nyáltól is halkabb lesz a kerregés. Talán arra hasonlít alapból a Giu hangja.
Piritu - 1.000.00023-12-2015 12:51:46 // 75231
Lehet, anno amikor belepróbáltuk a Novitec-től teljesen elmúlt a kerregés, benzines lett a hangja.
Shadin23-12-2015 12:50:07 // 75230
A programozás okozhatja...
A Novitec box is hasonló irányba javított rajta nem?

Nekem az 1.9 a program után kimondottan halk lett gyorsításkor, furi is volt a 2.0 erősebb "kerregése", pedig nem hangos ez a motor. Amikor átültem talán írtam is hogy olyan kerregést hallok belőle amit az 1.9-nél nem hallottam..
Liquid23-12-2015 12:44:50 // 75229
az lehet, na erre a 2.0TS-nél elég volt a 3-as :D
Piritu - 1.000.00023-12-2015 12:40:23 // 75228
Szerintem arra céloz a cartárs, hogy olyan gyorsan nem lehet itthon menni, hogy érdemes lenne a 6-ost kapcsolni :-DD
Liquid23-12-2015 12:22:31 // 75227
nemvágom. nem nagyon kell hivatalosan? what? :)
mert alacsony a fordulat, vagy?
'''''23-12-2015 12:21:24 // 75226
Csak azért mert a 6.sebesség nem nagyon kell (hivatalosan). :-)
Liquid23-12-2015 12:08:27 // 75225
ez egy jó kérdés :) Majd meglesem...
mizooo23-12-2015 11:39:05 // 75224
Írva húz :) Manky chip után sokkal szélesebb intervallumban megy :)
'''''23-12-2015 11:30:10 // 75223
Tegnap kivételesen betartottam a szabályokat és most vettem észre,hogy az enyém 100km-nél 1700 pörög 6-ban.Olyan,mintha a tuning óta változott volna.Persze 5000-ig húz folyamatosan.Tudom,hogy nem változott az áttétel de olyan furcsa..Nálad mennyit pörög 100km-nél?
Erhard 242 (Pure Energy)23-12-2015 11:12:31 // 75222
kijavítanám tök mind1 hogy 1200 vagy 4000 fordulaton....mindenhol húz :D
.......................23-12-2015 11:03:53 // 75221
Ne mond hogy 4500is húz a jtdm?
A TBi előnye abban van hogy tök mindegy hogy 2000 vagy 4000 fordulaton padlózod le
Megy,és ez kényelmesebb mint állandóan az 2000..3500 sávban autózni
A hang tekintetében az 5 hengeres diesel morgás jobban illik a külsőhöz mint a TBi
Bár alapjáraton ez a TBi oldalára fordul,mert halk
Szóval tök igaza van Erhardnak ,aki teheti és most vesz 159et 200lóval,annak ajánlott
tdemeter23-12-2015 10:56:58 // 75220
A fóti OMV kutrol van valakinek tapasztalata? Ma ott tankoltam max motiont, kivancsisagbol mert ismerosom szerint ahol en tankolok ott szar uzemanyagot arulnak.
Hatha kideurul, hogy a 7-8as fogyasztas is amiatt van...
Piritu - 1.000.00023-12-2015 10:39:28 // 75219
A hang is érdekes 159 vs Giu viszonylatban. A 159-é határozottan kerregős, bent is jól hallani. Főleg visszaülve volt feltűnő. A Giuliettában inkább morgós, de egyáltalán nem dieseles hang. Belül nem biztos,hogy olajkályhára gondol először az ember.
Zsolt15523-12-2015 10:27:54 // 75218
Így azért jobban hangzik. :-)
Shadin23-12-2015 09:57:38 // 75217
Összefuthatnánk már tényleg :-)
Shadin23-12-2015 09:52:28 // 75216
Ez kb. stimmel. Köszi.
Shadin23-12-2015 09:50:55 // 75215
Van benne, meleget (langyosat) fúj indítás után 1-2 perccel.
Shadin23-12-2015 09:49:25 // 75214
Nekem is annyi kb. Azt hittem a PTC mellett a motor is hamarabb melegszik, nem csak az utastér...
Shadin23-12-2015 09:47:04 // 75213
2.0 is megpörgi a 4500-at KÉNYELMESEN. A hangjáról inkább ne beszéljünk :-(
Liquid23-12-2015 08:57:11 // 75212
én is így éreztem, a legtöbb azért a kisebb és vagy régebbi autókból van, ott pedig több a benzines.
A családban egyedül nekem van dízel, a kolegáknál is több mint 50% a benzines aránya.
Erhard 242 (Pure Energy)23-12-2015 08:42:45 // 75211
nagyon rossz a saccolási arányod ez max az 59-re igaz, meglepődsz ha elolvasod
klikk...
"A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra (tehát céges autókra nem) terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.

Az idei kutatás rávilágított, hogy még mindig a benzines autók vannak túlsúlyban Magyarországon. A magyarországi kocsik 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel meghajtású, míg a gázüzemű, hibrid vagy egyéb meghajtású autók aránya statisztikailag még nem kimutatható a friss adatok szerint. 2010-hez és 2012-höz képest sem a benzines, sem a dízel autók aránya nem változott jelentősen."

Egyébként nálunk is több a benyás ügyfél egészében nézve.....
Giuntini23-12-2015 08:23:59 // 75210
Nem, en azt veszem észre, hogy 2000-es fordulat felett kezdi a hülyélkedést. Viszont tegnap kint voltam Lakihegyen, az M0-ra felhajtva olyat gyorsult mint annak a rendje. Semmi beràngatàs és egyebek. Ezért nagyon EGR gyanús. Szerintem nem zár be, és ezért van a baj. Elképzelhető hogy le van kormolódva.
droberto23-12-2015 00:35:41 // 75209
Az EGR DPF nem barátok. Egymás ellen dolgoznak.
Ezt a hibát könnyen kizárhatod. Lekötöd az Egért azt használod úgy egy darabig.
droberto23-12-2015 00:33:50 // 75208
No-no. A témának én ágyaztam meg. :)
Ma én is megjártam a Fővárost. Nekem sose kéne ettől jobb autó. :)
De ami a legjobban hiányzik, hogy végre ihassunk együtt pálinkát. :))) Miko' lesz má' ilyen?
droberto23-12-2015 00:20:41 // 75207
Ma Magyarországon 10-ből nyolc eladott autó dízel. A használtpiacon pedig 9. Ezekkel autóznak, így ehhez kell az alkatrész.
droberto23-12-2015 00:13:43 // 75206
Azért ez a benyóra is igaz. Kb. az összes közvetlen befecskendezős benzin motor egy szopóág a lerakódásaival. Gondolj csak a Princre meg a többire. A vékony kis vez. láncokról meg ne is beszéljünk. Egyébként a benyósokban is van Egérke... :)
És most ne értsd félre alapvetően én is benzingőz párti vagyok, de egyenlőre a dízel az ésszerű választás akinek a hatékonyság a fontos.
.......................22-12-2015 23:23:05 // 75205
Mert félgázon végig nyitva van,csak ha lepadlózod akkor zár el
Pityukoma22-12-2015 23:15:42 // 75204
Igazad lehet, nekem is akkor olvasztotta szét a szívósorom mikor hosszú ideig tempomattal mentem egy szinte forgalom mentes autópályán.
SKrisz22-12-2015 23:15:19 // 75203
Hátha valakit itt száll meg az ihlet... Ők 3-an még gazdit keresnek -)

.......................22-12-2015 23:09:17 // 75202
Ha nyitva marad az EGR tènyleg mem megy,olyan mint a szívódiesel
Nem akkor csinàlja mikor sokàig tempomattal mész?
Piritu - 1.000.00022-12-2015 22:37:19 // 75201
Jóccakát, léptem :-))
Giuntini22-12-2015 22:33:44 // 75200
Ma jött a felismerés, hogy lehet a dpf eldugulás ez EGR következménye. Olyan nincs, hogy hol megy, hol nem a dpf-nél. Ha megállok, és utána elindulok, miért kezd el rendesen menni. szerintem az EGR nyitva marad, nem záródik le magasabb fordulaton, és ennek következménye minden. Na majd az új évben, végére járok a dolgoknak.
Piritu - 1.000.00022-12-2015 22:33:07 // 75199
Bár ez a magyar lista, ami országonként változhatott.
Piritu - 1.000.00022-12-2015 22:05:42 // 75197
Kb 5 km eredménye.

Anno a melóba menet írtam.
.......................22-12-2015 21:36:03 // 75195
Volt PTC fűtés 159 2,0jtdm ben ?
Neked nincs benne?
Neked nem kattog a relé ha hideg a bal oldalon?
,a 2,4ben van
yani🍀22-12-2015 21:34:20 // 75194
Ilyen külsō hōmérsėklet mellett jó 5Km.
.......................22-12-2015 21:33:58 // 75193
Annyi külömbséggel ,hogy pörögve húz 5000ig ,közben meg nem undormány a hang
Bár szépnek sem nevezném a hangját
Inkább halknak
Tetszik hogy belül is halk
Liquid22-12-2015 21:17:37 // 75192
jól szóltál! :)
Kolci22-12-2015 21:15:02 // 75191
Nem tud valaki esetleg két alcantara beige első ülés fejtámlákat??
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 21:11:28 // 75190
dízelebb a dízelnél ...
Shadin22-12-2015 21:05:52 // 75189
ui.: 2.0-s cartársak! Mennyi idő alatt melegszik üzemmelegre a motor? Nekem kicsit lassabbnak tűnik mint az 1.9.
Shadin22-12-2015 21:04:15 // 75188
Na csak be kell dobnom néha valami témát, hogy feléledjen a fórum :-D
Örülök Nektek, mert állítom, hogy nincs MO.-n még egy ilyen közösség mint az Alfásoké!!!
Tudjuk baszogatni is egymást néha, de a lényeg, hogy még ilyen vegyes társaság is együtt tud maradni relatíve hosszú ideig...

Ma muszáj volt beülöm az autóba 4 nap után, mert már hiányzott egy kis vezetés és ezt az élményt bármelyik Alfába, bármilyen motorral és felszereltséggel megkapod. Lehet hogy elfogult vagyok, de én is ültem már sok autóba, de Alfába mindig szívesen ültem vissza bármelyik kereskedés után!

Az Alfa legyen Veletek!!!!!
Shadin22-12-2015 20:53:28 // 75187
Nyomatékos mint a dízel? :-) Dehát pont olyan mint egy dízel (állítólag) :-(
Kolci22-12-2015 20:31:26 // 75186
A fotóalbumba sikerált betenni, de ideírom az adatokat:
Össz menetidő : 9:52
Megtett táv: 994 Km
Átlag 101 km/h (dugóban állás miatt)
Átlag fogyi 5,5 l/100 km
Még megtehető táv üres tankig : 281 km
Ha kivonom a dugót, akkor 113,76-os átlag jött ki, szerintem nem rossz.
Kolci22-12-2015 20:18:09 // 75185
Nem hagy képet beszúúúúúúúrni :(((((
Kolci22-12-2015 20:14:06 // 75184
Ez a fogyasztás érdekes dolog.
Tegnap este szólt az egyik barátom, hogy bajban van, menjek menteni a sógorokhoz.
off -os verda, meghalt a generátor. Mivel CNG-s, ezért le tudtak jönni a német osztrák határra(nem ment az üzipumpa 1 akku 107 km). Linz után találkoztunk egy parkolóban.
Reggel csak egy MOL kút volt nyitva mellettünk, ezért ott teleraktam prémium nyállal.
5:40-kor indultam a XVI. kerből és 9:56 kor voltam a parkolóban 3 x 10-15 perc pihivel. Ezt csak azért írom, hogy tudjatok számolni, hogy nem 90-el mentem.
Visszafelé már lassabban kellett jönni, 120-nál nem jöttünk többet, de a képen látjátok az össz menetidőt, távot, fogyit. Rajtam kívül plusz 60 kg lehetett benne (szerszámok, alkatrész) Sokat a határon álltunk, befelé valamit nagyon kerestek a magyarok. Kérdezték is, hogy miért van ennyi szerszám nálam, de nem poénkodtak a szar olasszal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.