Forum >> 159

tdemeter22-12-2015 15:53:54 // 75183
Pont ez a lenyeg. Nincs teendo:) Enjoy your car!
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 15:52:37 // 75182
semmit, örülj, hogy van egy szép autód ami jó is :P
'''''22-12-2015 15:52:34 // 75181
Tavaly ment nálunk is a háztól az xc60-as. Kezdődtek vele a dpf gondok aztán valami kormányzár mizéria,aztán meg néha elindult néha meg nem.Senki nem tudta az okát pedig több márkaszervizben is nézték.
72.000km-el adtuk de előtte elvileg megcsinálták a hibákat.Nem akartunk átb@szni senkit. Most erre mondhatnám,hogy nincs szar autó csak szar szerelő.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 15:51:55 // 75180
ennyi :))) a kettő majd találkozik a végtelenben :DDD
ProdyG22-12-2015 15:49:49 // 75179
hogy érted, hogy nincs kétely? mit lépjek meg? jelenleg, ha minden rendben van, nem tudom mit tehetnék.
tdemeter22-12-2015 15:28:23 // 75178
Pontosan.
Es maga a tbi orulet is az. Csak ott fizetsz erte, dizelnel meg kesobb fizetsz hogy igazad legyen:)
.......................22-12-2015 15:19:15 // 75177
Kis negyed off

VM Motori A 630 DOHC 3.0L Ugye olasz blokk
De a RAM 1500 ecodieselben sorra halnak meg a Bosch CP4
És az autotechnika is azt írja bizony a "Plunger" elfordul
Aztán csak idő kérdése hogy beszarik ,
Volt egy bolondbiztos CP1 (ami a 159 ben van)

http://www.ram1500diesel.com/forum/ram-1500-diesel-mechanical/8668-shawns-engine-should-fine-11.html
.......................22-12-2015 15:13:15 // 75176
Mindkettő ajánlott, csak tudni kell hogyan használd
Rossz logika "ha rá kell költenem"
Itt nincs kétely
Ha azt akarod hogy megbízható legyen ,meg kell lépni ezeket
ProdyG22-12-2015 15:10:31 // 75175
Aha értem, de akkor az 1.9 16V sem igazán ajánlott, nem csak a 2.4 :)

Amúgy mindenki más szempont szerint választ, valakinek a megbízhatóság elsődleges, valakinek a teljesítmény - mint pl most nekem, mert ilyen korszakban vagyok... én épp ezért pl a 1.9 8V-ért nem adtam volna pénzt, mert nem megy. Ezt 5-10 év múlva lehet, hogy máshogy fogom gondolni. Szóval tényleg egyénfüggő ez nagyon.

Ha rá kell majd költenem pár száz ezret a 2.4-esre, akkor is megérte, jelenleg így vagyok vele, de ez majd kiderül pár év alatt, addig úgyis csak találgatás az egész :) eddig jó a kocsi, ha baja lesz, majd beszámolok itt róla.
tdemeter22-12-2015 14:52:41 // 75174
A forumon eltoltott 3 ev es a kocsival eltoltott 2 ev tapasztalatabol levont kovetkeztetesekbol, illetve a megjart 2-3 szervizben hallott velemeny alapjan.
Ez teljesen szubjektiv velemeny, barki ingnoralhatja, tehat abszolut sajat velemeny...
1 db 2.4-es motrom sem volt, szal sorry ha valakinek a lelkebe leptem.
.......................22-12-2015 14:41:01 // 75173
Az 1,9 16V ugyanaz a motor mint a 2,4 jtdm ,csak egy hengerrel kevesebb
Ergo ugyanazok a bajai ,de ezt az idő igazolja
Az 1,9 8V egyszerűbb konstrukció,
Ezért van kevesebb nyűgje
.......................22-12-2015 14:36:22 // 75171
Hát pedig akivel én beszélgetek ,és meséli hogy mit szívott egy volvo 5hengeressel,stb.
Mondom ninek vetted meg?
Mondja ,honnan tudtamm volna hogy ilyen szar?
Mondom google
Ja,az mi?

No itt a baj
Vakon vesznek autót,nem is informálódnak
(Ott van a neten hogy az " Air gap" leömlők elrepednek a bömbölőbe ,
Amikor meg venni kell nyafognak hogy ez egy ipari hulladék)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 14:32:19 // 75170
pont ma vittek el 6db porlasztót 3.0TDI-hez...nah 6 kiló volt, hiába überbrutál 7L a fogyasztása, most kicsit vissza termelt :DDD de hát ezt gondolom nem fogja elmesélni a tulaj, hogy miért nincs idén karácsonyfa...bár ennek lesz :D
tdemeter22-12-2015 14:29:03 // 75169
Igen mert abbol adtok el sokat amibol sok megy az utcan.
Ez olyan mint amikor kihoztak, hogy a legtobbet lopott auto a suzuki volt.
Bar kozben kiderult, hogy abbol volt a legtobb az orszagban...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 14:25:19 // 75168
akkor nem is tudom hova adunk el annyi alkatrészt szerintem csak megveszik, mert akciós és utána kidobják, mert még sem kell :DDDD
Liquid22-12-2015 14:24:42 // 75167
sztem ez inkább előélet kérdése, nem a hengerűrtartalomé
Liquid22-12-2015 14:23:07 // 75166
Ne azt itt aktív tagoból indulj ki hanem a Józsibácsiból.
Nincs semmiféle fikázás szerintem, csak végre az esetleges árnyoldalakkal is kezdenek sokan tisztába kerülni.
ProdyG22-12-2015 14:18:18 // 75165
"2.4-en kivul barmit szemrebbenes nelkul valaszthat, mert keves problemaval fog talalkozni." - ez miért?
.......................22-12-2015 14:16:22 // 75164
Most próbáltam egy TBi t
Tényleg megy
Fasza nyomatékos ,mint a dejzelek
tdemeter22-12-2015 13:42:08 // 75163
szerintem ez sem igaz. Ma mar tok tudatosan fikazzak a dizeleket az osszes hibajukkal egyutt igy ketlem, hogy az emberek csak a fogyasztasukkal lennenek tisztaban.
Pont ez a dpf-et alapbol kivenni dolog a jo pelda erre..
Liquid22-12-2015 12:53:12 // 75162
egyáltalán nem szarok a dízelek, csak szerintem az emberek nagy részének csak a kis fogyasztás jut el a tudatáig, a 200-300e km utáni esetleges problémákról, amik ugye sok magyar autónál már 134e-nél is jöhetnek, fogalmuk sincs. Helyén kell kezelni, mérlegelni és akkor nincs gond.
tdemeter22-12-2015 12:38:19 // 75161
Nekem ez a 6. dizel autom. Az egyetlen problemas dizelem egy szivodizel 206-os volt..
Ennyit a szar dizelekrol
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 11:48:18 // 75160
nem a vw botrány tette be a kiskaput, ha nem az, hogy az embereket megvették a sok jólfogyasztó dejzelt aztán jöttek elő a hibák, ide 2kiló, oda 3 és tele lett a tökük, hogy hiába a 6L-es fogyasztás a végén csak sokba került....ez leginkább a TDCI-k, a PDTDI, 1.6HDI-k-nek köszönhető...
Roben522-12-2015 11:21:47 // 75158
Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet kapni,venni tolató radar vezérlőjéhez gyári csatlakozót??
köszi!Üdv..
tdemeter22-12-2015 11:03:20 // 75157
Meg annyit, hogy kivaloan mutatja mekkora is a kaosz a kerdesben, hogy bejon ide 1-1 uj 159 tulaj es az elso kerdesuk, hogy akkor ki kell-e vetetni a dpf-et?
Ez szerintem szanalmas.
A tulajok es szervizek agyaban ez mar kesz tenykent van beleegve - szerintem teljesen alaptalanul...
Kicsi offfosan:

Az egesz dpf mizeria alapvetoen az emberek hibaja miatt lett olyan kerdes amilyen.
Ez pont olyan, amikor a vilag az operacios rendszerek piacan DOS-rol Windowsra allt at.
Ekkor a felhasznalok nagy tobbsege hetente telepitette ujra a windowst es bejegezte szarnak (bar tenyleg az volt de az mas kerdes) csupan azert mert nem voltak kepesek "Windowskent" hasznalni es nem doskent. Pl a telepitett programokat mindenki fileonkent letorolte ahelyett, hogy uninstallalta volna.
Az evek alatt a windows is jobb lett es az emberek is megtanultak azt hasznalni.
Szerintem ezt kell tudni egy modern dizelnel is. Ha valaki meg nem akar odafigyelni az vegyen benyasat es fizessen.
tdemeter22-12-2015 10:55:06 // 75156
En megneztem pityukoma tbijet es hat mit ne mondjak gyonyoru gepallat..
Szerintem aki evi 5000-et autozik vagy 7vegi elmenyauto annak valszeg az egyik legjobb valasztas.
Szervizre enis kivancsi lennek amugy... Abbol is kimondottan arra lennek, hogy valoban igaz-e a dizel vs benya kozti kulonbseg...
Na majd 2 ev mulva!
tdemeter22-12-2015 10:51:07 // 75155
Sokat agyaltam enis ezen es ugy gondolom, hogy minden tovabbi nelkul benevezhetnek egy benzines alfara.
Mielott a 159-be beultem, vadi uj 0 km-es giuliettakat neztem. Bent altak a szalonban es mivel szalon kocsik voltak odaadtak volna 1 milla kedvezmennyel csak vigyem.
Jo volt a felszereltseg es persze rohadt szep a giulietta is.
1 bajom volt vele: benzines volt mind.
Evi 20-25k-t megyek, az utolso benzines automat pedig 2003-ban vettem.
Agyaltam es rajottem hogy barmilyen szep is az en akkor sem veszek benyasat mert semmi ertelme sincs kifizetni erte azt a pluszt.
Jelzem, hogy uj autorol beszelunk, vagyis elvileg a dizelek hires tobblet szervize sem jatszott volna a kerdesben, hiszen garis kocsirol beszelunk...
Szoval en egyetertek veled. 1 dolog megvenni a jaganyt, de minden tovabbi dolog mar csak ado. Ado amit ki kell fizetni.
En utalok adot fizetni, ezentul sem akarok tobbet ha nem muszaj....
En szerintem egyebkent a jelenseg erosen osszefugg a felkapott vw botrannyal.
Az emberek szemeben a dizel ocsmany lett, budos es karos lett, fuuujj.
Elotte viszont mindenki azt mondta h az az isten.
Divat ez mint minden mas es a velemenyunket kulso dolgok formaljak.
En akkor akarok majd benzinest, ha az is megall 7 liternel.
Nekem a 8v nem izombajnok, de barkinek szemrebbenes nelkul merem ajanlani! aki esetleg most gondolkozik dizel vs benyas kerdesben, az szerintem a 2.4-en kivul barmit szemrebbenes nelkul valaszthat, mert keves problemaval fog talalkozni.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 10:40:07 // 75154
Nem akarok okoskodni de egy valóban kevés méteres TI 2.0 bizony 15-18e Eur egy TBi meg olcsóbb pont 2-3e Eur-ral... most ne a magyar piacot vegyük alapul érte mire célzok...
Az alkatrészekről majd 2 év távlatában be tudok számolni, de mivel egyszerűbb szerkezet kevesebb baromsággal ezért kevesebb hibalehetőséggel nincs DPF, EGR, porlasztók... ha már csak az olajcserét nézem mondjuk minden második 15e-rel olcsóbb az üzemanyagszűrő miatt is pl...
Nem fogok húzott autókat hasonlítani egy gyárihoz, egyébként meg egy novitec dobozzal a TBI pont 242 lovas lesz ha valakinek az a vágyálma, mondjuk az enyém :)))
Sosem mondtam azt, hogy csak a TBi létezik viszont jelenleg aki szeret "száguldozni" nincs alternatíva adott évjáratban sajnos, nincs mivel a 2,4-et befejezték a 3.0 meg kis sem hozták...
Viszont amit írtam meg egyet értek vele minden napi használatra teljesen jó az 1.9 vagy a 2.0 dejzel, sokkal jobb mint bármelyik JTS...
Shadin22-12-2015 10:07:42 // 75153
Évi 15-15k-t megyek, ez a harmadik mjet-em 2007-óta és nem kellett semmi olyat ráköltenem amit itt a dízel ördögeinek aposztrofál az Alfás fórum. Nem igaz feltétlenül az az ideológia, hogy azért vegyünk benzinest,mert igaz, hogy többet zabál, de kvázi hibamentes, vagy kevésbé alkatrészigényes.

A 2.0 és a TBi között azért azonos felszereltségben nincs ekkora különbség :-(

És ez most CSAK az én véleményem, nem nyújt kevesebbet egy Mjet (a reális mindennapi közlekedést feltételezve) dinamikában vagy élményben, mint a TBi. A többi benzinest nem tenném ide, mert amellett hogy többet is esznek gyengébbek is :-( (Bocsi)

És ez már a mellékvágány, de a 2.0 zokszó nélkül lehet akár 210LE/450Nm míg a TBi-t senki sem fogja/tudja nem gyári formában erősebbé tenni sokkal, azt is annak árán, hogy még többet fog enni.

Szóval így az összeszokás végén még mindig nem értem, hogy miért szajkózza még mindig mindenki azt, hogy a 159 lomha, nehéz mint a sár, szép, de szar motorokkal, amikor ez nem igaz. Pont olyan súlyos, mint a kortársai, pont annyira jók a dízelei, mint bármelyik típusnak a kategóriában, és pont annyi benzines fut belőlük arányaiban.

És ne értsetek félre, csak az irigység beszél belőlem, de erre a futásteljesítményre (is) érdemes dízelt venni, ha karban van tartva nem romlik el feltétlenül. és 7,5 literes fogyasztással én eléggé dinamikusnak érzem az autót, amikor meg nem így éreznék, pl. KUL, biztos nem gyorsulgatnék Liquid-del vagy Tamással, és biztos nem tenném ezt egy TBi-vel sem, mert bár nem vagyok szarrágó, biztos zavarna az a pár lityi plusz :-(

Szóval irigy vagyok kicsit, de jól választottam. Volt 164 V6TB-m hasonló tömeg, hasonló teljesítmény és fájt a többletkiadás azért, hogy havonta egyszer jól érezzem magam, mert könnyedén otthagytam a lámpánál egy BMW-t. Aztán meg azzal szórakoztam, hogy visszahozzam a jó kis városi 13-14 literes átlagot. Élveztem, elmúlt. Pedig annak tényleg volt hangja elöl és hátul is, igazi Alfa motor volt. Az utolsók egyike.

Ma meg beteszem a három gyerkőcöt hátra, páromat előre és pont olyan dinamikával és fogyasztással szelem az utakat mint egy személlyel, és tolom le az üsszes jól motorizált könnyű autós társam az utakról. Azért, mert nem tudnak vezetni, Ők sem használják ki az erős benzines képességeit, mert sírnak tankoláskor.

Én is öregszem és nem tudom megindokolni, hogy miért kellene kidobnom 100Km-enként ~4L üzemanyagot a majdnem semmiért.

Erhard! Ez nem is Neked válasz, hanem mindenkinek szól. Eddig majdnem csak dízel Alfákat hajszoltunk itt a fórumon és nem szeretném hirtelen leírni őket és azt sugallni, hogy mostantól csak a TBi létezik mint AZ Alfa 159 :-(

Jelenleg két dolog mondható el qrva jól megy és ezért fogyaszt is. Erre alapozva az egész irományom értelmét veszti :-(

Mindenkinek Kellemes Karácsonyt kívánok!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2015 08:52:05 // 75152
egy hasonló felszereltségű 2.0 TI ugyan annyi km-rel 0,5-1 millával drágább, mint egy TBi és a kettő egymásnak nem a játszótársa, 20e-et megyek egy évben az árkülönbözetet kompenzálja a fogyasztás szóval ugyan ott vagyok ha csak a fogyit nézem... ha meg az alkatrészeket egy EGR rendszer árával már beljebb vagyok...
Egyébként hülyeség ez a 20e alatt nem jó a dejzel, bizonyos árkategóriáig mondjuk a 2, 2,5-milláig nincs más választás ami jó lenne...
droberto22-12-2015 01:02:14 // 75151
Ezt a 20k alatt inkább benzin legendát én ledönteném. Én csak 7-10k km-t megyek és nekem optimális. A JTDm könycseppekkel megy és bazi jó technika, a Novitec-kel kapar is redesen :) és az 59-nél a benzines még drágább is. Úgyhogy nagy átlagban ül a mondás, de a kivétel meg erősíti a szabályt. :)
droberto22-12-2015 00:40:23 // 75150
Sajna még nem volt időm a lábbelijét lecserélni, így most jól lehet a nyári cipellőjében korcsolyázni. :) Amióta megvan soha nem volt ilyen kevés tapadásom, de így most legalább kijön a futómű minden bája. :) Rettenetesen agilis, de mindemellett kezes. Hirtelen kormány mozdulatra megy a feneke, ahogy kell. A VDC is szokatlanul engedékeny, tökéletesen korrigál.
Egyszóval bazi jól kanyarodik :)))
droberto22-12-2015 00:30:39 // 75149
Hosszú idő után után ma volt időm picit a vassal foglalkoznom. Mi tagadás, már ráfért hiszen több mázsa építőanyagot és egyebet hordott haza. Az elmúlt hetekben pedig már azon őrlődtem, hogy a gyönyörű fotelek felső bőrrétegét lecsiszolja a (glett)por.
Hát ezen most változtattam. Bőr puccer + ápolás: :)


A legszebb az amikor beszívja és kimattul)
(Kéne egy jobb 1 alighasznált ülőlap szivacs... :()
.......................21-12-2015 22:19:13 // 75148
Amorés

http://alfaamore.hu/adokveszek/49978?back=2%3Fcat1%3D2%26cat2%3D1%26order%3Ddate%26search%3Dalfa%2B159%2Belad%25F3%2Bjts
Liquid21-12-2015 22:01:08 // 75147
V6 :) arra gyúrok én is :D
.......................21-12-2015 21:46:39 // 75146
Más olasz?
Az 1,4 Turbo benzina (ami a mito ban van) ?
Az pl szívócső befecsk ,és nemigen van gondja,sőt még eddig senkit nem hallottam hogy baja lenne
Tommy_Angelo21-12-2015 21:46:21 // 75145
Most karácsony után elkezdődik a vadászat, aztán remélem találok valami szép 159-est, szeretnék egy nagyobb autót a jelenleginél és nem bánnám, ha az megint Alfa lenne! :-)

(A Tbi-k jelenleg drágák még nagyon...)
.......................21-12-2015 21:41:20 // 75144
Nos az mpi szerintem neked visszalépés lenne
Ezek a kocsik mind dinamikusabbak mint az alapmotoros 159
Szóval a 2,2jts marad
Vagy a Tbi
Az hogy melyik megbízhatóbb nem tudom
90% jtdm el szaladgál ezen a fórumon
Évi 15..20ezerre én nem vennék dieselt magyar honban tankolva
Tommy_Angelo21-12-2015 21:29:48 // 75143
Havit nehéz mondani, de olyan évi 15-20ezer kilométert az elmúlt évek alapján. Érdről járok be dolgozni, tehát fele autópálya, fele város. Ami nem fáj? A régi Pug 406-osom 2.0 benzin volt, automata váltóval, az 8-10 litert evett. Az Alfa 147 1.9JTD-m 6-7 között. A mostani 207 1.6 THP-m pedig 7-9 között. Ha nincs drága szerviz, akkor akár a 10-12+ liter is beleférne... Csak hát a mai modern motorok már több sebből véreznek és igen drága buli a karbantartásuk, javításuk... A 207-esemmel már Novoth Tibi féle dióhéjas kúrát is megjártam már! :D
Kolci21-12-2015 21:06:07 // 75142
Úr Isten, akkor én évi legalább 700000 ft-vel többet fizetnék?? :((((
Bakker akkor sokáig lesz JTD m :))))
yani🍀21-12-2015 20:11:54 // 75141
Ez a mennyit mész havonta egy érdekes kérdés. Ha csak évi 10 ezret megy valaki, éves szinten akkor is 100 ezer Ft a különbség mondjuk az enyém és egy Tbi között. Ennek ellenére mégis cserélném.
.......................21-12-2015 19:01:37 // 75140
Mennyi km ert mész havonta?
Mi az a fogyasztás ami még nem "fáj"
Tommy_Angelo21-12-2015 18:53:59 // 75139
Hát igen, csak hát nagyon tetszik a 159/Brera orr... :D
.......................21-12-2015 18:48:24 // 75138
Nos ezt az érzést 159 ben nem fogod megkapni
Én a helyedben inkább vennék egy 166 3.0 24V automatát
Az a hang feeling és elegancia tekintetében ezt tudja

A 159 a ütközésbiztonság ,fogyasztás ,stílus,futómű tekintetében lépett előre
Giuntini21-12-2015 18:12:16 // 75137
Ma lent voltam a Balatonon. Nem tudta Szatyi kivenni a Dpf-et a múlt héten mert a csavarok be vannak rohadva. Majd januárban. Viszont van az LM-nek egy új terméke amit a gàzolajba kell tölteni, és menet közben tisztítja a rendszert. Beleöntöttem, és teletankoltam a hétvégén. Ma meg autópàlyàztam. Nem nagyon akart menni, igaz nem is nyomtam neki, 2000es fordulaton mentem. Az elején dobott egy regent. Vilàgosnàl megàlltam, le sem àllítottam a motort, utána észrevettem, hogy elkezdett menni. A turbonyomàs gyönyörűen felépült, viszont a tempomatot nem lehetett rögzíteni. Mikor megérkeztem leàllítottam a motort majd a tempomat működött. Visszafele megint nem ment rendesen, Fehérvár után indult meg, viszont a tempomat megint letiltott. Hazaérkeztem, leàllítottam a motort es műkszik. Na erre varrjatok gombot. Nem értem mi történt. Addig amíg a Shellnél nem tankoltam, semmi probléma nem volt.
Kolci21-12-2015 17:17:09 // 75136
A csere képeit elnézve nem értem, hogy miért engedte meg a FIAT a műszaki, technikai visszalépést a vezérlésnél, hisz már a NORD motorokkal meghaladták ezt az 50-es években. Most a lánc feszítésére gondolok. Na meg az is vicces, hogy a gyári előírás az volt, hogy a vezérműláncot ellenőrizzük motorgenerál esetén, ma meg cseréljük. Tudom tudom fogyasztói társadalom .......
Kolci21-12-2015 17:10:37 // 75135
Már ne haragudj, de lehet, hogy nem érthetően írtam le.

A 159 1.9 JTD 16v ajánlott olajának a specifikációja: FIAT 9.55535-S1
Ez a szám a következőt takarja : ACEA C2
Ez olyan mint amikor valaki azt mondja Igen, vagy azt, hogy Yes.
Ugyan azt jelenti, csak más nyelven.
Tehát ha nem látod a fiat számot, de látod az ACEA C2-t, vagy olyat ami ezt túlteljesíti, azaz minden paraméterében ennél többet tud,az jó az adott motorodhoz, de ettől még mindenki azt veszi, amiben hisz.
Nekem pl. a Castrol olajok nem váltak be(nem csak a mol-os magyar, hanem az eredeti sem), mert a 164 2.0 V6 TB Super a 10w-40-esből 1 lityót evett 1000 km-en (a sógoroknál Klagenfurt FIAT szerviz azt mondták, hogy turbó, vagy motor). A helyette (kényszercsere) betöltött Liqui Moly 10w-40 ugyan ezt a mennyiséget 13000 alatt ette meg. Még jó, hogy a tanulmányaimra támaszkodtam, nem a szervizre.
Tommy_Angelo21-12-2015 17:01:21 // 75134
A hang, a feeling és a megbízhatóság miatt. Ha tehetném csak szívó, nem közvetlen befecskendezéses, nagy köbcentis benzinest vennék. De sajnos ma már ritka, mint a fehér holló az ilyen autó... Ennek Novoth Tibi viszont biztos nagyon örül! :D

159-es Alfa pedig még mindig nagyon tetszik és ezért kérdeztem, hogy milyen motorral érdemes venni ilyen gépet, ha a benzines játszik.

(147-esem is 1.9 JTD volt 150 lóval, tehát ismerem a másik oldalt is.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.