Forum >> 159

Dömpi (il dottore)01-12-2014 11:56:27 // 61883
Nekem gyári felcsavarozható a dísztárcsám, messziről akár ALU-nak is nézheti az ember:


És amúgy nem mindegyik dísztárcsa gagyi:
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2014 11:43:07 // 61882
én már nem költök pluszban ennyit felnire, régen megtettem...sajnos soha nem hozza vissza az árát mikor eladod az autót és még annyival többet sem kérhetsz...amivel veszem az autót pont úgy hagyom...pl a Punto EVO-t nem alufelnivel vettük nagyon nem is érdekel marad úgy...mondjuk mindenkinek más a fontossági sorrend de ez így van jól :)
'''''01-12-2014 11:41:03 // 61881
Én most várom az új felnijeimet.Utána 20.000/db-ért én is eladom a 18-as gyáriakat.
yani🍀01-12-2014 10:41:25 // 61880
Ha valaki meg tudja oldani a szállítást, annak ez igen jó vétel lehetne:
17" alufelni
Marcox01-12-2014 10:20:24 // 61879
Az nem jó :( bár..ha lassan mindenhonnan hiányzik, nézd pozitívan..vmi atom-brutál színre tudod fújni :) mondjuk rosso red


bújtam egy felnis oldalt, és lehet ami most van fent gyári lesz a téli...aztán a nyárinak meg lehet bepróbálom ezt:
Felni
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2014 09:55:18 // 61878
a gyári 16-os felni amin a téli gumi van kissé okádék lassan mindenhonnan leesik a festék...:(
David | Centocinquantanove01-12-2014 09:24:07 // 61877
Nekem 16-os vasfelni van gyári sokküllős dísztárcsával amit a kerékcsavarral kell rögzíteni, ergo csak a kerékkel együtt lopható el, annyit meg a dísztárcsatolvajnak nem ér meg. A közepét sem lehet kiszedni, ráadásul messzebbről nézve hirtelen ha ránézel teljesen alufelni hatását kelti.
Ha kikezdi a vasfelnit a rozsda átmész rajta drótkefével és lefújod egy jófajta fekete festékkel és olyan lesz mint az új.
Görgőzni is sokkal ritkábban kell, ráadásul sokkal egyszerűbb megcsináltatni sok esetben mint az alut ezért olcsóbb is.
Az pedig nagy cumi, ha mondjuk az alu garnitúrából egy darab tönkremegy, akkor vagy találsz ugyanolyat, vagy nem és akkor mehet a maradék 3 a polcra...

Én is nézegettem nyárra szintén 16-os alut, de még nem döntöttem el, hogy lesz e belőle valami. Optikailag az alunál az előny, de valamivel nagyobb a cumifaktor benne.
Számomra az egész azon múlik, hogy találok e használt de szép gyári alut korrekt áron, ami nem vagy alig drágább mintha acélt vennék újonnan.
Marcox01-12-2014 08:58:33 // 61876
Pl ismerősöm Linea-ján télen nyáron alu van fent, mert annyiért vették rá mintha vas felnit rak rá... szóval nem mindig olcsóbb.
Én is most nézegetem, mert már illő volna felrakni a téli papucsokat, viszont elgondolkodok azon, hogy bár nem gyári, de egész pofás alukat lehet venni 20 környékén 16"-ban. Viszont a vas felni sem csúnya ha szép rajta a dísztárcsa..,de akkor lehet árban már simán ott van, vagy épp több mintha alut tennék rá. Nagy általánosságban a mai alu felnik már bírják a téli strapát, a régiekkel volt anno probléma, hogy kikezdte a latyakos-sós cucc.

Én a Bravo téli szettnél a dísztárcsákat átlátszó gyors kötözővel két ponton megfogattam, és így tuti nem vesztettem el. Tán lelopni is macerásabb. Igazából mindegy mit raksz fel, ha le akarják lopni úgy is lelopják. Nekem fedő kupakokat lopták le anno a vas felni közepéről.

Egyéb: használt már valaki Nexen márkájú téli papucsot?
Piritu - 1.000.00001-12-2014 07:04:13 // 61875
Talán bizonyos hóláncok felszerelhetőségét tudnám a vasfelni javára írni. Az aluba nem akasztgatnék feszítő kampót. Viszont 2002-óta nem volt lánc a kocsin.
Piritu - 1.000.00001-12-2014 06:50:14 // 61874
Bp-et (400km) jártam anno meg egy olyan kifli alufelnivel, amit csak melegen lehetett visszaalakítani, a görgőzés már nem segített. Az se engedett le.
Liquid01-12-2014 00:13:52 // 61873
ugyanaz a méret volt mint a nyári? Mert erről sokan sokszor elfeledkeznek mikor az előnyöket taglalják.
Liquid01-12-2014 00:12:12 // 61872
ugyanazon méretben nem biztos hogy annyival könnyebb, télen semmi baja nem lesz. A 156-on 5 évig volt gyári alu, megvételkor se volt hibátlan, és nem lett rosszabb az állapota. A lehúzás, padkázás meg nyáron is pont ugyanannyira esélyes.
Ja és a vasfelni szépen tud rozsdásodni...
.......................30-11-2014 23:29:35 // 61871
Pesten kaptam egy kátyút éjjel 2 kor Vasárnap
A vasfelni egyenes lett egy darabon,de nem eresztett le,
Kimentem úgy Németoba ,
Ott az alu simán kevés lett volna

Nagy előny a vasfelninél ez
GTPeti30-11-2014 22:55:02 // 61870
Na igen dísztárcsa... A nem gyári ultragagyin néz ki egy Alfán, a gyári drága. A 156-hoz 15ért mondtak egy garn. használt (!!) garnitúrát. 2-3e/db alatt tényleg nem lehet kapni és még így is nehéz ügy. Az igaz, hogy az aluk télállósága sem triviális dolog, +1-2 lakkréteg nem árt nekik a téli használatban. (Én pont a GTV-hez konzerválok alukat, mondjuk nem kis munka.) Szóval nem tudom. :) Mindkettő mellett és ellen is szólnak érvek.
Piritu - 1.000.00030-11-2014 22:46:49 // 61869
Viszont tényleg nagyon bután néz ki, úgyhogy asszony OFF-jára holnap fel is rakom a dísztárcsákat.
Piritu - 1.000.00030-11-2014 22:44:44 // 61868
Sose emelgettem, sose sikáltam (gőzborotva), sose húztam még le alufenit. Ja, és sose loptak még el. Ellenben dísztárcsát már vesztettünk el a vasról, és ismerős kalapált már ki vasfelnit.
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2014 21:53:31 // 61867
sokkal könnyebb, mint az alu, nem kell sikálni, ha kikezdi a só elég rá venni dísztárcsát, nem kell azon izgulni mikor húzod le, nem kell görgőzni, senki nem fogja lelopni...elég sok előnye van főleg télen :P
Liquid30-11-2014 21:44:24 // 61866
így van, márpedig a vasfelninek sem sok előnye van az olcsóságán kívül (cserébe igénytelenül néz ki ) :)
GTPeti30-11-2014 21:15:40 // 61865
Ott pont, sokszor ugyanannyi egy garnitúra új vasfelni, mint egy garn. használt alu.
Liquid30-11-2014 20:47:13 // 61864
mennyiért lehet egy szett vasfelnit kapni? Sokkal olcsóbb mint az alu?
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2014 20:12:04 // 61863
én úgy veszem észre a 2.0-nál hogy ha állok akkor az alapjárat ugrál 800 és 900 között...jah meg pörög a venti ezerrel meg ha épp beállok a garázsba rohadt büdös a kipuffgáz
Haddel30-11-2014 19:36:03 // 61862
Végre tudom, milyen amikor regenerál az autó:-) Kiszálltam ma a parkolóban, és tök hangos volt a kipufogó,mondom,mi van ezzel.Aztán hallom, megy a hűtő ventillátor is,na akkor már vágtam mi a szitu,égett gumi szag is volt.
Ráadásul ma átléptük a 145000 km-t. Ennek örömére iszok egy sört :-)
Piritu - 1.000.00030-11-2014 17:39:04 // 61861
Akkor nem a Sparco pedálszettet linkelte volna be.
Dömpi (il dottore)30-11-2014 17:35:45 // 61860
nem oldalt a bal láb pihentetőre gondolt a CarTárs? abban vannak csavarok
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2014 15:19:37 // 61858
Az opel insignia vagy mi a tokome felmegy
akos15930-11-2014 14:54:31 // 61857
Szia!

Szerintem ez a méret nem fér el.

Én is nagyon sokat szívtam most ezzel a kérdéssel, ugyanis lemezfelnit akartam mindenképpen télire, de sehol nem találtam jó méretet. Nekem még az is nehezítette, hogy elől már az újabb nagyobb fékek vannak. Így egy csomót felpróbáltunk ,de semmi nem volt jó.

Míg végül egyik nap beállított ismerős újfajta gyári alfa 16-os lemezfelnivel. aminek 25-ös az ET je.

Így tehát a 41 az szerintem még a kisebb féknél se fog elférni, oda is minimum 35-30 -as ET számú felni kell.
Liquid30-11-2014 14:16:10 // 61856
Piritu arra gondolt, hogy ha nem gyári 159 vasfelni, akkor attól függően fér el hogy milyen a féked, illetve milyen a felni kialakítása.
Géb30-11-2014 13:40:44 // 61855
ez egyértelmű hogy meg kell próbálni csak gondoltam talán van valakinek ekkora ET-számú lemezfelni fent az Alfán!nem akarok feleslegesen autókázni egy próbáért!
Piritu - 1.000.00030-11-2014 11:21:02 // 61854
Fel kell próbálni, nem csak az ET lehet érdekes, hanem az is, hogy a fékek elférnek-e mögötte.
Géb30-11-2014 09:32:45 // 61853
az ET 41-es lemezfelni elfér a 159-en?
Piritu - 1.000.00029-11-2014 20:51:10 // 61852
Mit értesz füst alatt? Ha kormot, akkor a dpf hiányát jelzi. Meg közelgő befecskendező javítást.
Ha fehéret, akkor az csak pára és nincs gond.
Pityukoma29-11-2014 13:11:14 // 61851
Szia :-) Megnéztem, nincsenek csavarok benne/rajta. A gumi csak rá van pattintva a pedálra. Ha fel akarod szerelni akkor fúrni kell. (A TI-t nem ismerem)
.......................29-11-2014 12:37:18 // 61850
Van 19 kerék is ,bár az ülés nem Ti
De a Brera 17 felnivel hirdetni sumák eladónak tűnik
Kovi29-11-2014 11:36:47 // 61849
Hol van a 19kerék? és ez szerintem nem ti!
.......................29-11-2014 09:50:31 // 61848
Ennyiért navis is van
http://m.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.0_jtdm_16v_distinctive_garancia.vonohorog-8317396
vargadre29-11-2014 00:24:31 // 61847
Srácok a 159 1.9 JTD-ek hideg motorral hűvösben mennyire füstöl? Az enyém eléggé füstöl mire utalhat ez?
Erhard 242 (Pure Energy)28-11-2014 19:57:55 // 61846
ez valami belga vagy holland furcsa TI ...azok ilyenek, TI de nem TI bőrbelsővel....
érdekesek...meg Progression felszereltséggel...
norbi040928-11-2014 19:32:11 // 61845
Ez nekem is fúrkálja az agyam kicsit:) Belgiumból jött az enyém. És van is pár számla szervízelésekről, de nemtudok belgául :D meg persze azis mozgatja a fantáziám hogy volt e visszatekergetve :)
Shadin28-11-2014 19:08:21 // 61844
Az a bőr egy álom. És Ti :-D
Kovi28-11-2014 18:11:47 // 61843
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-8028638

Imeri valaki ezt a verdát Győrben?
Itteni tag árulja nem ismerős valakinek?
Le kéne cserélnem az 56ost! :-)
vzsiros28-11-2014 12:06:47 // 61842
Tudom, hogy szívatása annak a CarTárs-nak (aki le tudja kérdezni az adatokat), de ha beleegyezik, akkor nem publikálnád az elérhetőségét? Vagyunk biztos páran, akik kíváncsiak a külföldről származó autó előéletére? ;-) (Az enyém pl. németből jött...)
Kn[.]xX27-11-2014 21:34:34 // 61841
Sziasztok!

Esetleg valaki megmérné nekem, nem automata váltós 159-nél a (3) pedálon lévő 'taposó' csavarjainak egymástól való távolságát?

Köszönöm előre is!

üdv.
vzolee27-11-2014 13:00:45 // 61840
Szia,

Páran innen a fórumról Csörihez járunk, csak ajánlani tudom ;)
Chris63627-11-2014 12:57:26 // 61839
Sziasztok!

Kellene nekem egy jó szerelő 1.9 Jtdm-hez. Tudtok ajánlani valakit?

Köszönöm
Pityukoma26-11-2014 22:19:23 // 61838
Vétel után nemsoká kicseréltettem. Akkor azt mondta a szerelő hogy nem sok volt benne. Meg is mutatta amiket kiszedett belőle, tényleg mintha újak lettek volna. Én is úgy voltam vele hogy ezzel nem lehet szórakozni, mert túl nagy a szopó faktor :-)
Pityukoma26-11-2014 22:15:16 // 61837
Mert a magyar szemet szúrja ha nem 5 számjegyet mutat egy 2.5 éves vas órája. A multiplámat "73"-al vettem 3 évesen Cegléden (Dömpi jól ismeri azt a kereskedést) Még ott a kereskedésben megtaláltam a csomagtartóban az eredeti olasz lízing szerződést amin szépen vezetve volt a dátum/km páros. Annál 123-ról állították vissza. Nem szóltam egy mukkot sem, de legalább tudtam. Amúgy kiváló állapotban volt. 5 évvel később számíttattam be az Alfa-ba +100K-val többel. Meg se próbáltam eladni mert úgy voltam vele hogy egy ronda öreg Fiat úgy sem fog kelleni senkinek. Tévedtem :-) Másnap! felhívott az új gazdája -direkt beleírtam a számom a használatiba- hogy ő már milyen rég keres ilyen jó állapotú autót. Mindent elmondtam neki mikor mi volt cserélve, mennyi km van benne...stb. Azon a kereskedő 200ezret fogott. Egy éjszakát állt nála......
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2014 20:56:42 // 61836
áhh, inkább kicserélik, ha szakad nagy a szopás
Piritu - 1.000.00026-11-2014 20:31:51 // 61834
Esetleg, hogy leplezzenek egy ki nem cserélt vezérlést? 130-nál már kellett volna, 88-nál még soká kell.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.