Jah, majd elfelejtettem.
Az előbbi hiba okaként már semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtér ajtómat és azt hittem,h a csomagtérben lévő piros madzag a manuális nyitásé de semmit nem csinál.
Olvastam, hogy van valami madzag az anyósülés mögötti hátsó ülés alatt. Valaki nézte már?Lehet azzal nyitni?
Jelenleg semmilyen módon nem tudom kinyitni a csomagtérajtót, majd azt kell kitalálnom, hogy hogyan tegyem...
Forum >> 159
denil108-02-2020 11:36:51 // 120390
denil108-02-2020 11:24:57 // 120389
Egy kis segítséget kérnék egy ismert betegséggel kapcsolatban:
Sajnos - valószínűsíthetően - nekem is előjött a probléma, hogy a Berlina 159-nél a csomagtartónál a gumiszigetelésben futó kábelek elszakadhattak ( erre már több jel is utal, de tegnaptól már egyáltalán nem tudom kinyitni a csomagtartót, se távirányítóval, se gombbal ). Már korábban is voltak jelek rá, hogy baj lesz, akkor megpróbáltam szétszedni de elakadtam.
Tudna valaki segíteni abban ,hogy azt a gumivezetőt hogyan kell kiszedni úgy, hogy utána vissza is tudjam rakni? Én jelenleg csak azt a megoldást látom, hogy szét kell vágni és úgy kihúzkodni a kábeleket forrasztásra. Ebben az esetben kell egy másik gumivezető is.
Angol fórumokon is ismert téma, itt is van cartárs aki szenvedett vele (WarbiRunner), de pont a kérdéses témakört nem taglalta. Belinkelek pár képet, hogy miről lenne szó:
https://alfaamore.hu/tagok/2667/autok/13700/blog/37164
Sajnos - valószínűsíthetően - nekem is előjött a probléma, hogy a Berlina 159-nél a csomagtartónál a gumiszigetelésben futó kábelek elszakadhattak ( erre már több jel is utal, de tegnaptól már egyáltalán nem tudom kinyitni a csomagtartót, se távirányítóval, se gombbal ). Már korábban is voltak jelek rá, hogy baj lesz, akkor megpróbáltam szétszedni de elakadtam.
Tudna valaki segíteni abban ,hogy azt a gumivezetőt hogyan kell kiszedni úgy, hogy utána vissza is tudjam rakni? Én jelenleg csak azt a megoldást látom, hogy szét kell vágni és úgy kihúzkodni a kábeleket forrasztásra. Ebben az esetben kell egy másik gumivezető is.
Angol fórumokon is ismert téma, itt is van cartárs aki szenvedett vele (WarbiRunner), de pont a kérdéses témakört nem taglalta. Belinkelek pár képet, hogy miről lenne szó:
https://alfaamore.hu/tagok/2667/autok/13700/blog/37164
denil108-02-2020 11:15:39 // 120388
Sziasztok!
Ritkán járok erre és sajna még ritkábban írok de ma reggel benéztem a fórumba és láttam,hogy a szíjtárcsa a téma.
Ezzel kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a .... anyját annak a gyártónak aki ezt le merte gyártani. Az első, gyári kibírt 240k km-ert, majd Székesfehérváron megadta magát Peste felé. Akkor volt életem egyik legpozitívabb élménye az Alfásokkal, ugyanis beírtam abban a csoportba ahonnan azóta már ki vagyok tiltva (sokadmagammal:D) és rögtön egyből nagyon sokan akartak segíteni. Az úton állva is azt mondhatom, hogy 5-ből 3 Alfás segített. Volt egy lány aki még szállást is ajánlott fel, volt aki trélert, volt aki csak együttérezni állt meg, de a lényeg, hogy ott és akkor az nagyon sokat segített.
A lényeg, hogy leszakadt a szíjtárcsa gumiharangja és már indultam a benzinkútra, hogy kérek valamit amivel elvághatom a szíjat, amikor megállt egy srác és addig operált kézzel míg ki nem húzta a szíjat és utána simán hazajöttünk. Nyilván a 19"-es kerék szervó nélkül nem volt a tuti de ennél nagyobb baj ne legyen :)
A nagyobbik problémám az, hogy alig 10k km-rel később Németből hazatartván, az otthontól 20km-re ismét leesett a tárcsa. Na akkor már én is rutinból húztam ki a szíjat és mentünk tovább töltés és szervó nélkül, de sokszor elmormoltam az anyját annak aki ki merte adni a kezeiból azt az alkatrészt. Az ami nem bír 10k km-ert sem, az konkrétan SELEJT termék és nem szabadott volna gyártásba rakni. Sajna ugyanazt a márkát sikerült beletenni újra, mert 2 nap múlva ismét külföldre indultunk és gyorsba kellett a csere, de azóta nem vagyok nyugodt.
Ki melyik márkát ajánlaná szíjtárcsából?
Lassan esedékes a vezérléscsere és ezt is kicserélném valami megbízhatóbbra.
Köszi mindenkinek!
Ritkán járok erre és sajna még ritkábban írok de ma reggel benéztem a fórumba és láttam,hogy a szíjtárcsa a téma.
Ezzel kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a .... anyját annak a gyártónak aki ezt le merte gyártani. Az első, gyári kibírt 240k km-ert, majd Székesfehérváron megadta magát Peste felé. Akkor volt életem egyik legpozitívabb élménye az Alfásokkal, ugyanis beírtam abban a csoportba ahonnan azóta már ki vagyok tiltva (sokadmagammal:D) és rögtön egyből nagyon sokan akartak segíteni. Az úton állva is azt mondhatom, hogy 5-ből 3 Alfás segített. Volt egy lány aki még szállást is ajánlott fel, volt aki trélert, volt aki csak együttérezni állt meg, de a lényeg, hogy ott és akkor az nagyon sokat segített.
A lényeg, hogy leszakadt a szíjtárcsa gumiharangja és már indultam a benzinkútra, hogy kérek valamit amivel elvághatom a szíjat, amikor megállt egy srác és addig operált kézzel míg ki nem húzta a szíjat és utána simán hazajöttünk. Nyilván a 19"-es kerék szervó nélkül nem volt a tuti de ennél nagyobb baj ne legyen :)
A nagyobbik problémám az, hogy alig 10k km-rel később Németből hazatartván, az otthontól 20km-re ismét leesett a tárcsa. Na akkor már én is rutinból húztam ki a szíjat és mentünk tovább töltés és szervó nélkül, de sokszor elmormoltam az anyját annak aki ki merte adni a kezeiból azt az alkatrészt. Az ami nem bír 10k km-ert sem, az konkrétan SELEJT termék és nem szabadott volna gyártásba rakni. Sajna ugyanazt a márkát sikerült beletenni újra, mert 2 nap múlva ismét külföldre indultunk és gyorsba kellett a csere, de azóta nem vagyok nyugodt.
Ki melyik márkát ajánlaná szíjtárcsából?
Lassan esedékes a vezérléscsere és ezt is kicserélném valami megbízhatóbbra.
Köszi mindenkinek!
Morfiusz Cédula06-02-2020 16:25:22 // 120387
Erről nem ír, gondolom azt úgy kell hagyni.
RomeoOne05-02-2020 18:43:09 // 120385
Csak addig, amíg nem akarod, hogy sípoljon :D
tirex05-02-2020 18:07:42 // 120384
A végén a vészvillogót kikapcsolhatom vagy az most már megy életem végéig?
alfa155gyuri05-02-2020 12:31:37 // 120383
Ez jó!BMW-sek a 2-es pontig el is jutnak. :)
Morfiusz Cédula05-02-2020 12:03:37 // 120382
:) Igen, durván néz ki, de annyira nem az, fél perc alatt kész az egész, nekem elsőre ment. És nem utolsósorban műkodik!
droberto04-02-2020 23:02:00 // 120381
Miért? A hármas pont közepéig a Dominik is el szokott jutni. :)
VKG231!!! (156+75)04-02-2020 18:39:22 // 120379
Tök logikus! :D
Az egyetlen kérdés az, mint a majonéznél. Hogy erre ki a fene jött rá és hogyan? :DDDD
Az egyetlen kérdés az, mint a majonéznél. Hogy erre ki a fene jött rá és hogyan? :DDDD
RomeoOne04-02-2020 18:15:31 // 120378
Én azt hittem, hogy ott lesz a végén, hogy fel kell áldozni egy kecskét is holdtöltekor :D
Smith04-02-2020 18:14:27 // 120377
ez azért elég elmebeteg :D
Morfiusz Cédula04-02-2020 15:40:01 // 120376
Ha van rajtam kívül, akit zavar a riasztó ki- és bekapcsolását kísérő pittyegés, akkor az alábbi módszerbe most akadtam bele egy alfaowner.com fórumon:
1. Gyújtáskulcsot bedugni
2. Vészvillogót bekapcsolni
3. Hátsó ködlámpa bekapcsológombját benyomni és nyomva tartani
4. Gyújtáskulcsot kihúzni, bedugni, majd megint kihúzni, tempósan
5 Ködlámpa kapcsoló gombját elengedni
6. Ekkor négy sípolás hallatszik
7. Négyszer megnyomni a ködlámpa kapcsológombját, majd 10 másodpercen belül behelyezni a gyújtáskulcsot
8. Megint négy pittyenést kell hallanunk
9. Gyújtáskulcsot kihúzni
Próbáltam, a riasztó kapcsolgatását nem kíséri többé hangos sípolás. A visszakapcsoláshoz ötször kell megnyomni a ködlámpa gombját, ezt még nem próbáltam.
Multiecuscan-nel is ki lehet kapcsolni állítólag, de nekem nincs olyanom, az AlfaOBD-ben meg nem találtam a lehetőséget, ezért örültem meg ennek a leírásnak:
az eredeti írás
1. Gyújtáskulcsot bedugni
2. Vészvillogót bekapcsolni
3. Hátsó ködlámpa bekapcsológombját benyomni és nyomva tartani
4. Gyújtáskulcsot kihúzni, bedugni, majd megint kihúzni, tempósan
5 Ködlámpa kapcsoló gombját elengedni
6. Ekkor négy sípolás hallatszik
7. Négyszer megnyomni a ködlámpa kapcsológombját, majd 10 másodpercen belül behelyezni a gyújtáskulcsot
8. Megint négy pittyenést kell hallanunk
9. Gyújtáskulcsot kihúzni
Próbáltam, a riasztó kapcsolgatását nem kíséri többé hangos sípolás. A visszakapcsoláshoz ötször kell megnyomni a ködlámpa gombját, ezt még nem próbáltam.
Multiecuscan-nel is ki lehet kapcsolni állítólag, de nekem nincs olyanom, az AlfaOBD-ben meg nem találtam a lehetőséget, ezért örültem meg ennek a leírásnak:
az eredeti írás
Berto04-02-2020 09:22:13 // 120375
Sziasztok,
Napok múlva eladósorba kerül a 159-esem.
Ha valakit esetleg érdekel, írjon rám bátran!
https://alfaamore.hu/tagok/1925/autok/10787
Napok múlva eladósorba kerül a 159-esem.
Ha valakit esetleg érdekel, írjon rám bátran!
https://alfaamore.hu/tagok/1925/autok/10787
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2020 18:16:03 // 120374
Igen 2.4es
leopop303-02-2020 12:17:42 // 120373
Dízeles ugye?
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2020 11:56:00 // 120372
Így jártunk el mi is, 171e km-nél, jól megszervizeltük, így láttuk értelmét.
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2020 09:43:29 // 120371
Barátom Breraján megelőzésből lett kicserélve a szíjtárcsa így 160e km-nél, meg az összes szíj + görgők...az ördög sosem alszik a gumi meg öregszik ....
Giuntini03-02-2020 09:32:24 // 120370
Nekem minden előjel nélkül hagyta el magát, a parkolóba beálláskor Édesanyámnál. Szerencsére a futóműves haverom 50 méterre van, másnap kicseréltük az akna felett.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 20:38:53 // 120369
Igazából a megelőző szervíz pont ezért lenne megelőző. Ha most nem veszi észre a szerelő, hogy fényes az a gumi, vagy nem foglalkozik vele, lehet úgy járok mint Csabi. A generátor nyúlós szíja is nagyon el volt pusztulva. A többi egyéb újszerűen nézett ki. De egy tréleres kalandhoz pont elég ennyi.
droberto31-01-2020 19:25:48 // 120368
Én is, de anno mérges voltam a gyártóra, hogy a FTÉ tárcsa cserére sehol sem hívta fel a figyelmet.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 19:08:39 // 120367
Amiből lehet és találok, csak gyárit. :-) Olvastam a vízpumpa gondokról, azért jó lesz ez így szettben. szeretem Ricambi Originali dobozból kivenni az alkatrészeket. Én így vagyok nyugodt :-)
droberto31-01-2020 18:55:01 // 120366
A márkát megtaláltam a blogodban, hogy gyári. Jó döntés volt. :) Itt igazából csak a vízpumpával voltak problémák. Bár én ugye az AM-el is megjártam.
droberto31-01-2020 18:52:16 // 120365
A vezető görgőt és a hosszbordás szettet nem cserélted?
A többi cucc milyen márka?
A többi cucc milyen márka?
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 18:50:25 // 120364
Megtörtént, 171e-nél, a 175e-s szervizzel összekötve. Vezérlés, vízpumpa, sztreccs szíj, szíjtárcsa, gázolajszűrő, olaj, szűrők..
droberto31-01-2020 18:34:07 // 120363
150-170 között érdemes cserélni.
A gyári Dayco DVP1046
Valamiért fejből tudom a típusát. :)
Azt is tetem be. Azóta jó.
A gyári Dayco DVP1046
Valamiért fejből tudom a típusát. :)
Azt is tetem be. Azóta jó.
alfa155gyuri31-01-2020 17:59:18 // 120362
Én cortecot vettem bárdinál 10000km után leszakadt ,azóta a bontott van rajta és eltelt 200,000km és jó (stilo)
Alfabundi31-01-2020 13:03:44 // 120361
Nekem meg a Dayco nem bírt 5000km-t. És most Ina van fent :)
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 12:58:22 // 120360
De legalább áramlik az a víz rendesen :-)
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 12:55:58 // 120359
Ina van amire nem kell sokat várni, remélem beválik. A gyárit elteszem azért :-)
Köszi a tapasztalatokat, kicseréljük az alkatrészt.
Köszi a tapasztalatokat, kicseréljük az alkatrészt.
Giuntini31-01-2020 12:52:41 // 120358
Rendelj, mert nem lehet tudni még mennyit bír. Nálam egyik pillanatról a másikra nyíródott el.
Csabi31-01-2020 12:46:40 // 120357
Az a gond, hogy nem látod mi van belül, a gumi mennyire öregedett el. Nálam minden előjel nélkül nyírodott el. Másik kép És onnan már csak trélerrel tudtam távozni,szóval nagy szívás. Érdemes cserélni, ha nem volt még. Megjegyzem,azért van nagyobb múltú cégeknek is szíjtárcsája, Conti, Gates, Dayco... Az enyémben ( 2006-os évjératú) dayco volt,arra is cseréltem anno, bírta...
RomeoOne31-01-2020 12:41:04 // 120356
Arra megy el a 146 motorteljesítményének fele, hogy a szivattyút hajtsa :DDD
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 12:11:16 // 120355
És.. Köszi mindenkinek a gyors választ!
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 12:08:43 // 120354
Köszi, pont erre gondoltam, hogy nem hiányzik. És igazából pont ez hajt az új autó felé. Minden egyes alkatrésztől ami nem gyári eredeti az autóban, csak vacakabb, kiszámíthatatlanabb. Boltból vett szinte bármilyen alkatrésszel égettem már meg magam, vezérlés görgőtől a motortartóig. Meg sem közelítik a gyári minőséget.
Nem véletlenül vadászok eredeti gyári cuccokra még a 146-nál is... épp most érkezett az ebay futár egy Hella-Behr vízpumpával :-) Az csak mellékesen említem, hogy mennyivel komolyabb cucc, mint a 159 kisszobaszökőkút szivattyúja. XD
Nem véletlenül vadászok eredeti gyári cuccokra még a 146-nál is... épp most érkezett az ebay futár egy Hella-Behr vízpumpával :-) Az csak mellékesen említem, hogy mennyivel komolyabb cucc, mint a 159 kisszobaszökőkút szivattyúja. XD
ZoliNix31-01-2020 11:55:37 // 120353
Az INA tárcsával beszoptam tavaly. kb. 5000 km-t bírt, elkezdett nyiszogni.
Visszavittük, jegyzőkönyv.... Már lemondtam róla mikor jelentkeztek hogy mehetek a pénzért, elfogadták a reklamációt.
Már nem tudom mit érdemes venni...
Visszavittük, jegyzőkönyv.... Már lemondtam róla mikor jelentkeztek hogy mehetek a pénzért, elfogadták a reklamációt.
Már nem tudom mit érdemes venni...
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 11:48:00 // 120352
Lehet, minden esetre érdekes, hogy a gumin nincs repedés, vagy bármi elhasználódás jele. Valószínűleg ez csiszorgott hidegen, mivel a hosszbordás görgők hibátlanok. Egy INA-t lerendelt a szerelő (ez volt itt elérhető) és első körben összehasonlítja, kép szerint annak hátul a kiképzése is más, nem áll így hátra a gumi rész. Cserélve még nem volt sosem. Legfeljebb majd most lesz, csak gyári szerelésű, jónak tűnő alkatrészt kiszedni még eddig soha nem volt jó döntés. De hátha majd most. :-)
Egyébként a vezérlés még nagyon jó állapotban volt, a vízpumpa is.
Egyébként a vezérlés még nagyon jó állapotban volt, a vízpumpa is.
RomeoOne31-01-2020 11:39:29 // 120351
Legutóbbi szervizen nálam Csöri cserélt főtengely ékszíjtárcsát. Előtte megnézettem vele a motorteret, azt mondta, hogy abban a gumi már nagyon ergya volt. Mondták már itt is (talán Giuntini), hogy az szét szokott hullani, időnként érdemes cserélni.
Csabi31-01-2020 11:38:41 // 120350
Cserélted valamikor? Egyébként ha beleér, vagy érhet, akkor ugye nem egy tengelyen fut a főtengellyel, ami semmiképp nem jó, plusz feszültségek ébrednek aztán egyszer csak nyekk... Gondolom deformálódott a gumi...
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 11:33:01 // 120349
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 11:30:37 // 120348
Nagyon bírnám :-) Csak lehet fenntartani nem XD
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 11:29:28 // 120347
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2020 11:26:15 // 120345
Gyors kérdés. Vezérlés cserénél észrevette a szerelő, hogy a kéttömegű szíjtárcsa hozzáérhetett a vezérműszíjhoz. A szíjtárcsa nincs szétesve, tökéletes állapotú. Ilyet tapasztalt már valaki? Rendeljek új szíjtárcsát, vagy más miat van?
RomeoOne31-01-2020 11:25:05 // 120344
Akkor nincs mese, Quattroporte, abban elfér a kiscsalád :D
kisityu31-01-2020 11:18:16 // 120343
Ezt jó tudni. Akkor nálam az első és hátsó szélvédő közti szelep lehet a ludas? Valószínű mert ha hátul mosok akkor elöl egy picit pisil. És ezek szerint nem kellene leürülni a hátsó stélvédőre menő csőnek.
KovacsK8531-01-2020 11:17:57 // 120342
Mikor árultam a Skoda Fabiát 1.4 16V klíma, hibátlan állapotban, akkor 650.000-től indult a kínálat, amik szintént ezt tudták. Én 550.000-ért hírdettem mert el akartam adni. Hívtak de volt olyan is aki azt is megkérdezte, hogy milyen a jelenlegi gumi profilmélysége, tehát vásárlói szándék nem nagyon volt, meg kezdődött volna a fillérbaszás ha el is jött volna, így mondtam, hogy ez nem a te autód lesz akkor, vedd meg a škoda motoros 55lovast azt szopjál vele, ha azon fennakadsz, hogy egy országúti kerékpárra drágább a gumi mint erre az autóra. Totálisan el vannak tévedve, kis pénzért csodát várnak. Családban is maradt végül.
Először akkor fogalmazódott meg bennem mikor kérdeztem a szerelőmet, hogy majd üregvédelmet tudnak csinálni, és válaszolta, hogy miért nem akarod lecserélni 5év múlva? Mondtam, hogy nem feltétlen, pláne ha elfogadom azt a tényt, hogy Alfát eladni nem olyan könnyű mint egy VW konszernes autót, és lehet addigra oda jut mint a Saab, így úgy vagyok vele,vigyázok rá, aztán elünk együtt amíg egyikünk el nem távozik :D
Először akkor fogalmazódott meg bennem mikor kérdeztem a szerelőmet, hogy majd üregvédelmet tudnak csinálni, és válaszolta, hogy miért nem akarod lecserélni 5év múlva? Mondtam, hogy nem feltétlen, pláne ha elfogadom azt a tényt, hogy Alfát eladni nem olyan könnyű mint egy VW konszernes autót, és lehet addigra oda jut mint a Saab, így úgy vagyok vele,vigyázok rá, aztán elünk együtt amíg egyikünk el nem távozik :D
Roll198331-01-2020 10:55:18 // 120341
Érdekes, amit írsz, mert én se használom gyakran, de, ha megnyomom szinte egyből spriccel hátul, nem kell 20 másodpercig várnom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
395
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?