Chianti21-10-2014 22:51:48 //
60307
Szevasztok Cartársak! Örömmel jelentem, hogy hazatértem, úgyhogy ha bármiféle minitali vagy egyéb típus rendezvény van Budapesten, esetleg vidéken, dec. 14-ig rám is lehet számítani. Sajnos a hazaúton történt egy kis baleset, de szerencsére nem komoly, inkább a lelkem sérült, hogy megtörtem picit az én rég nem látott szépségemet. Német autópálya, Chiemsee előtt valahol, mindkét sáv sűrűn tele, szélső sávban kamionok, belsőben minden más, előttem 1 C3 vonóhoroggal a seggén. Megmondom őszintén fogalmam sincs pontosan mennyivel mentünk - talán 80-al - amikor egyszer csak pár kocsival előrébb valaki nyomott egy satut... Mire rám került a sor, már nem tudtam megállni, pedig kerregett az ABS piszkosul! Ami meglepő volt, a C3 sofőrjének esze ágában sem volt megállni, amit azért furcsálltam nagyon, mert érezhetően megtoltam picit hátulról és hallottam a puffanást is. Persze ekkor már mindenki araszolt és nem lett volna egyszerű megállni, bár én benyomtam a vészvillogót, de gondoltam, ha a fickó nem reagál, akkor én sem erőltetem a dolgot. Természetesen tudtam és most is tudom, hogy az én hibám volt, ez tipikusan a követési távolság be nem tartása. Abban is biztos vagyok, ha a feleségem vezet, ez nem történik meg, de nem volt mit tenni, kb. 0.1 másodpercen múlt a dolog. Persze alig vártam hogy valahol félre tudjak állni, és megnézzem hogy mi van az elejével, eközben a C3-as eltűnt előlem. Végül megálltam és fülemben dobogó szívvel szálltam ki... ez a látvány fogadott:

Nem kicsit könnyebbültem meg, és bár az asszony megkérdezte ne vezessen-e inkább ő, nem engedte a hiúságom. Egyébként azt még az eset után beszéltük az asszonnyal, hogy talán jobb is, hogy vonóhorog volt a C3 hátulján, mert ha az nincs, valszeg komolyabban tört volna az is és akkor lehetett volna kínlódni külföldön, 1 külföldivel, a dugó kellős közepén... egyszóval szerencsésen megúsztuk a dolgot! Sajnálom, hogy nem érhetek Piritu mester nyomába a balesetmentes km-ek számát illetően, de ezt konkrétan a rutintalanságomnak köszönhetem. Mindenesetre ezentúl jobban figyelek a követési távolságra az tuti. Amúgy meg pont ezen a 7végén viszem fényezőhöz, ahol úgyis le kell kapni az elejét a pajzs csere miatt, remélem szépen rendbe tudja majd hozni...
most akkor 1.9 vagy 2.0 az új autó? vagy a Bravo-n halt meg?
Legmélyebb tiszteletem. :)
panza21-10-2014 20:06:16 //
60302
Sziasztok, szép estét Cartársak! :)
Azon gondolkodtam, hogy valamikor november elején meglátogatnám a tatabányai bontót...nincs olyan ami kifejezetten kéne, de hátha találok finomságokat/szépséges dolgokat a csodához.
Valakinek lenne kedve esetleg csatlakozni majd? Mostmég a pontos dátumot nem tudom, mert a jövő hétre sem tudok tervezni sajnos.
Egyébként csak én nem találom a pontos címet? :D
engem is utolért a 2.0jtdm termoház elszállós faxsága....az EGR-ben fagyállós víz van ...holnap lesz szétborítva
vzolee21-10-2014 13:25:46 //
60299
Én tavaly vettem Nokian WR D3-at, csak én 16-ost. Teljesen jó, nem volt vele bajom.
Csabi21-10-2014 11:57:26 //
60298
Ma felkerültek nálam is a téli gumik. Holnaptól 3-5fokot ígérnek reggelente-éjszaka, amikor viszonylag sokat használom az autót, uh nem volt kérdés...
Egyben új gumik is kerültek fel Nokian WR D3(225/50R17), nagyon jókat olvastam róla (meglepetésemre) , a tesztek alapján egy kalapban van a legjobbakkal, és mivel árban lényegesen kedvezőbb volt,így emellett voksoltam.


Én sem tervezem még egyelőre feltenni a téliket. Reggel még 10 fok felett vagyunk bőven, napközben-délután meg tegnap is pl. kicsit megsütötte a nap, és 28 fokot mutatott bentre (kint nyilván nem ennyi), de még bőven jó a nyári.
Lehet mire készen lesz az autóm, az első dolgom lesz rátenni a téliket?
én szeretem a hideget meg a csúszós utat és a téligumit nem használókat ... november és március között látványosan megugrik a karosszéria eladásunk :)))))))
Liquid21-10-2014 07:18:47 //
60293
Isten hozott! :)
Én most váltottam 16 is rol 17 re 205 /50 r17
Marcox20-10-2014 23:59:00 //
60290
Üdvözlet Mindenkinek! :)
Mint új tag úgy gondolom illő beköszönnöm. Most már én is veletek hajtok.
Passzív, csöndes szemlélődő lassan 2 hónapja figyeltem a fórumot. Ma vettem rá magam, hogy aktiváljam a közösségi szellemem. :)
További szép estét mindenkinek és örömteli autózást! ;)

igen de nyáriban - ha jól emlékszem. A téli puhább, ergo inbolygósabb.
mzo20-10-2014 22:59:25 //
60288
Pedig en most vettem 215/60 R16-ost telire, hogy mennyire lesz "puha" majd elvalik, de mivel gyerekkel hatul ugysem sportolok sztem nem lesz vele baj. Majd beszamolok rola ugyis hogy mekkora a kulonbseg a nyari 225/50R17-hez kepest.
Egyebkent ha jol sejlik valaki mar hasznal 215/60R16-ot itt a forumon.
Mindig is érdekelt, hoyg miért ad el valaki bagóért 7 mm-es profillal gumit. (Hacsak nem kereskedő, aki a leadott kocsi gumijait cseréli tükör radiálra a profitmaximalizálás miatt.)
Én most a 16"-os felnire 225/55 R16-ot nézek.
A gyári méret, azaz a 215/55 R16 a nyári 235/40 ZR19-től átmérőben 28mm-rel alacsonyabb. Unom, hogy én vagyok mindig a hótoló.
Gondolkodtam 215/60 R16-ban is, de egy ilyen "lufival" a feszes futóművet SZVSZ totál elk*rnám. Olyan imbolygós lenne, mint egy skoda. Igaz, hogy az csak 6mm-rel lenne kisebb, mint a mostani 19-es nyári.
Viszont a 225/55 R16 mindössze 17mm-rel kisebb átmérőben, azaz valahol a kettő között vagyok. Nem is túl ballonos, de nem is túl alacsony.
Volt egy kósza gondolom, hogy váltok 17-esre, de momentán nincs kedvem 120-140ezret adni egy garnitúra 17-es alufelniért.
16-os meg van acélfelniben, de ha nov. közepéig hozzájutok jó áron 16-os aluhoz, akkor azt gumizom fel.
Az említett méretben (225/55 R16) most lenne 4 db 2011-es Pirelli Sottozero 7 mm-es profilmélységgel mindössze 32k-ért.
Liquid20-10-2014 22:36:35 //
60285
225/50R17 a gyári, én 225/55-öt használok hogy kompenzáljam az ültetést
Nekem az van télen/nyáron. Eddig bevált.
Igen.azt irja a konyv is :) 215os az mar rajta volt,azzal vettem. Holnap megyek is venni .
Így van. Nincs értelme várni. A tél így nem lep meg, mint a szeptemberben a múltkor:

Ha meg meleg lesz, legfeljebb nem nyomom annyira.
GTPeti20-10-2014 21:32:29 //
60279
Na ja, azért a Bódeni-tónál még nincsenek hóviharok. Meg fagyok sem. Minden másra jobb a nyárigumi. B)
Majd figyeld a 7végét,befagy a segged majd,akár 3 fok is lesz,
Én is felraktam a télit
Na akkor milyen meretet vegyek a telibol 17es felnire :) most 215/55 van fent.a fuzet 225/50et ir. De valahol 159re 225/55-t ir .
Legkesobb szerdan fel kell rakatnom,mert az osztrak hegyekbe igen mondja a havat.
A műszaki vezető így döntött, akkor cserélünk :-)
Piritu helyében simán felraknám sokat megy kifelé meg nem lesz itt már tartós meleg...
Liquid20-10-2014 20:47:35 //
60273
ráér még a "virsli, kisfelnis" téli :) Úgyis el kell dobnom a nyáriakat
kezdődik a korai vagy nem a gumiváltás :) Kóla, popcorn bekészítve várom a pro-kontra érveket :DDDD
Liquid20-10-2014 20:45:03 //
60271
de Robi, reggel még vígan 12 fok van alsó hangon, délután meg 20, az igen messze van a 7-től :)
Én is ma vettem meg a Panda téligumjait, de még hagyom őket porosodni...
Liquid20-10-2014 20:43:36 //
60270
nem sieted el kicsit?
GTPeti20-10-2014 20:31:24 //
60269
Egy normális nyári 10 fokban még vígan tapad SZVSZ.
Ahogy csökken a hőmérséklet, úgy csökken a nyárik tapadása. Reggel érezhetően jobban taknyolódik mint délután.
GTPeti20-10-2014 20:28:44 //
60267
(Amíg kint 18 fok körül van napközben és min. 10 éjjel, addig én sem teszem fel a téliket.)
A csavarok a kamuhorganyukkal monnyanak le! :)
Máááár? Én a minap azon töprengtem, hogy egyáltalán van-e értelme? Tavaly is milyen tél volt? 1 hét? 2 hét?
Ami a motort illeti, készen van a hengerfej, a blokk kivéve, remélem a bemaródásokat el lehet tüntetni hónolással. Ha fúrni kell, akkor megharapom magamat. A dugóknak semmi bajuk, ha túlméreteseket kell betenni az szerintem egy vagyon. A hengerfej javítás sem két fillér, új vezérlés, új szívósor és egyebek. De most már az a vágyam, hogy visszakapjam, és remélem az ára nem az egekben lesz.
Holnap mennek fel a téli kerekek a Párducra.
Shadin20-10-2014 16:09:31 //
60262
Az a tankfíling szilent szakadt nekem körbe. Mindkettő :-D
Tavaly lekezeltem a as-is a bölcsőt. Tök felesleges munka, semmit sem ér, csak ha kiszeded és normálisan mekkcsinálod.
Patentek terén már-már bajor, de a csavarok rohadnak/törnek.
gpek20-10-2014 16:09:01 //
60261
Sajnálatos amúgy ami a kocsival történt. Jó nagy szívás, de tényleg kevés az olyan eset (én nagyon kevésről tudok) ahol nem szakszervizben javítanak kint, ugyan is van pl biztosítás is erre a célra. Ott a szomszédom belga ő csak kint javítja a kocsit nem érdekli hogy 800 euró egy kis horpadás javítása, mert a bizt. fizetni neki mindent.
gpek20-10-2014 16:00:46 //
60260
Én németektől hoztam, nekem jobban megérte, most is van kellemes árú autó kint. Német v. osztrák kocsinál a konkrét negatívum kb egy, az pedig hogy a só megeszi a kocsikat 10 év után. Viszont, általánosságban írom hangsúlyozom: Jobban karbantartott, nincs buhera Balázs gumipókos szerelés. Jobbak az utak. Magasabb a felszereltség. Az árat nem nagyon befolyásolja pl a felni, mivel minden kocsin van, rendszerint gyári. Igen is ki lehet fogni jót is de persze rosszat is. Olasz autóktól azért már tartanék. De pl Belga is jó még. Nálunk amúgy nincs egyáltalán az a kifejezett olcsóság, sőt.
A nyáron egyik ügyvéd haverom mondta, hogy a legtöbb probléma a sógoroktól behozott autókkal van. Ő ezt leginkább jogilag értette, állítólag rengeteg autónak az eredete nem legális. Én amikor megvettem az enyémet, kimondottan örültem, hogy Salzburgból van, a kasztni karcmentes, nem nyikorog rajta semmi a belsejében az illesztések tökéletesek. Olaszok mondták nekem, hogy amik a németekhez ill. az osztrákokhoz mentek, azok voltak a legjobban összerakva. Nem tudom ez mennyire igaz. Azt tudom, viszont, hogy a hengerfej rosszul volt megjavítva, és ezzel megszivattak. Ezt az autót olcsóbban megvették motorhibásan, ami nem lett volna baj, ha normálisan megjavítják.
Ebben igazad van. Én is Olaszországból akartam tavaly hozni kocsit, ott olyan mint az enyém mi. 10ezer €-be került volna. Csak ez a hengerfej nem volt bele kalkulálva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.