Forum >> 159
droberto05-02-2014 09:54:48 // 47290
+ a télen 0,2 bar-ral még ennél is több. :)
mzo05-02-2014 09:28:46 // 47289
A 2,2 kevés 2,5-2,6 kell az 59-esbe. Ez is dobhat egy picit a fogyasztasodon ;)
Liquid05-02-2014 09:26:37 // 47288
Én is 225/55R17-et használok, mert a TI ültetésével szenvedés a gyári méret.
Viszont ebbe a kerékbe is kevés a 2.2 szerintem. Én olyan 2.7 körül használom.
Viszont ebbe a kerékbe is kevés a 2.2 szerintem. Én olyan 2.7 körül használom.
Ákos (dewvil)05-02-2014 09:06:48 // 47287
a 17es eredeti méret 225/50 r17 de a téli most 225/55 r17 ami egy kicsit magasabb ugyan de legalább megemeli.
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2014 09:01:31 // 47286
szerintem meg a tankolás mondja meg az átlagot nem a comp :))))
egyébként meg nem mind1 6.3 vagy 7.2? ami nem mind1 hogy 7 vagy 12 a dejzeltől a 10 feletti már zoral...
egyébként meg nem mind1 6.3 vagy 7.2? ami nem mind1 hogy 7 vagy 12 a dejzeltől a 10 feletti már zoral...
Zsifi sw05-02-2014 08:44:31 // 47285
Igen, ez már nekem is felkerült a kötelező extrák közé. :) Nem nagyon szoktam nézni a fogyasztást, de azért örülnék egy ilyen 6,x-es fogyasztásnak...
Utólag lehet ilyen plusz extrákat belepakolni? Kábelezés szempontjából elő vannak készítve? Nekem leginkább a tükör hajtogatás kellene, még ha nem is használnám minden alkalommal.
Utólag lehet ilyen plusz extrákat belepakolni? Kábelezés szempontjából elő vannak készítve? Nekem leginkább a tükör hajtogatás kellene, még ha nem is használnám minden alkalommal.
Liquid05-02-2014 08:08:51 // 47284
2.2? milyen méretű gumid van? kicsit kevésnek érzem.
Liquid05-02-2014 08:07:57 // 47283
ez nekem se lenne rossz, de egyzser megnézegettem és nem találtam a kábelét :(
Ákos (dewvil)05-02-2014 07:50:43 // 47282
marmint az automaga valto
Ákos (dewvil)05-02-2014 07:47:20 // 47281
hat en olyan 2.2es nyomassal kocsikazok, bar az eloirt erteket nem tudom. lehet keves.
csak a tanulasi folyamatrol ugyanilyen az is tanulja a vezetesi stilust.
csak a tanulasi folyamatrol ugyanilyen az is tanulja a vezetesi stilust.
Piritu - 1.000.00005-02-2014 07:08:56 // 47280
Egy ECU-resetnél ezek a paraméterek is nullázódnak, és újra indul a betanulás.
Piritu - 1.000.00005-02-2014 07:02:55 // 47279
Az öntanuló paramétereket a meglévő üzemadatok alapján folyamatosan módosítja a comp. Ezt érezni is lehet. Mondjuk csak a Sidernél nézegettem, de más volt benne, ha meghajtottam mint egy lájtos gurulás után.
droberto05-02-2014 07:00:56 // 47278
"Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3." - Kell neked egy tempomat. :)
Piritu - 1.000.00005-02-2014 06:59:34 // 47277
Nem figyeltem! :-DD
Piritu - 1.000.00005-02-2014 06:58:25 // 47276
Az átlagfogyasztást az "A-Trip" nullázása óta számolja, vagyis azóta, amióta utoljára nullázva lett. Én minden tankolásnál megteszem. Ha nincs nullázva, akkor 5 vagy 10e után magától nullázódik.
A számláló nullázás nem csinál semmit a comnál.
A számláló nullázás nem csinál semmit a comnál.
Dömpi (il dottore)04-02-2014 22:55:17 // 47275
Ha egy kocsit eladnak mondjuk Észak-Norvégiába, akkor a fedcomp idővel "megszokja" hogy mindig hideg van, és ennek megfelelően fog működni. Ha meg Dél-Sziciliába, akkor az ottani klímához igazodig kicsit.
Ha mindig elváltogatod 1500-nál, és így használod hónapokig, akkor nagyon nem fogja szeretni ha egyszer csak kipörgeted 3000-ig. Pl. bazi nagy pill. fogyasztást fog kiírni. Ha viszont "hozzászoktatod", hogy rendszeresen 2500-nél váltasz csak el, akkor egy esetleges 3000-es pörgetést szinte fel sem vesz.
A mai fed.comp-ok némiképp "taníthatóak", vagy szoktathatóak.
Legalább is ez a tapasztalatom nekem is, és sok szerelőtől is hallottam már.
De biztosan lesz pár műszakis vagy IT-s CarTárs aki pillanatokon belül leírja, hogy hülye vagyok és ne beszéljek marhaságokat, mert a program az program és nem "igazodik" magától.
Ha mindig elváltogatod 1500-nál, és így használod hónapokig, akkor nagyon nem fogja szeretni ha egyszer csak kipörgeted 3000-ig. Pl. bazi nagy pill. fogyasztást fog kiírni. Ha viszont "hozzászoktatod", hogy rendszeresen 2500-nél váltasz csak el, akkor egy esetleges 3000-es pörgetést szinte fel sem vesz.
A mai fed.comp-ok némiképp "taníthatóak", vagy szoktathatóak.
Legalább is ez a tapasztalatom nekem is, és sok szerelőtől is hallottam már.
De biztosan lesz pár műszakis vagy IT-s CarTárs aki pillanatokon belül leírja, hogy hülye vagyok és ne beszéljek marhaságokat, mert a program az program és nem "igazodik" magától.
mzo04-02-2014 22:32:17 // 47274
Na ha pályán 6,5-7 liter korül fogyaszt akkor az teljesen jó! Fog ez lejjebb menni egy kicsit városban is sztem csak használd. Esetleg kipróbálhatsz (Piritu most ne figyelj) Spurit vagy prémium üzemanyagot, hátha.. Ja és figyelj a guminyomásra 2,5-2,6 körül legyen
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:28:25 // 47273
a szürő nekem is tisztított többször de az jó tényleg, az a lényege ha saját magát regenelárrja és nem kell géppel beavatkozni...
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:24:18 // 47272
hát igen lehet, igazad van ezt pörgetni kell kicsit, a board ot meg hogy tanítsam mégis?
regenerálás volt saját magátol mielött elhoztam cirka 40km-el elötte, sokat szoktam pályázni.
regenerálás volt saját magátol mielött elhoztam cirka 40km-el elötte, sokat szoktam pályázni.
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:21:16 // 47271
pályán olyan 6.5-7 között 130-150 átlag. Tudom hogy nem tud koplalni a kocsi ez tény és tudott, az alfa nem is erről szól:) de szerintem a 10-11et kéne tartania. Ünnepek előtt mielött elhoztam mindent cseréltem. De az is tény hogy minden auto más és más másképp járatakk be másképp eszik és ez is igazság. Amugy napi 10 oda 10 vissza kmet használom kb.
De kimondtad a legnagyobb igazságot ez az auto igazi grand turismo nem városba való, a legjobb közege az autopálya :) érezni rajta, feszeng a városban:)
És a némi szélzajt leszámitva iszonyatosan csendes, szinte meghazuttolja a prémium márkákat!
De kimondtad a legnagyobb igazságot ez az auto igazi grand turismo nem városba való, a legjobb közege az autopálya :) érezni rajta, feszeng a városban:)
És a némi szélzajt leszámitva iszonyatosan csendes, szinte meghazuttolja a prémium márkákat!
Zsifi sw04-02-2014 22:20:31 // 47270
Mit takar, hogy be kell tanítani? Pont akkor regisztráltam, mikor a computer működéséről esett pár szó, hogy az elmúlt 5000 vagy 10000 km adataiból készíti az átlagfogyasztást...
A szimpla számláló nullázások nem resetelik ilyen mértékben a computert?
A szimpla számláló nullázások nem resetelik ilyen mértékben a computert?
Giuntini04-02-2014 22:15:04 // 47269
Ezt én is aláírom, kifejezetten fáj nekem a városban araszolni vele. Pedig halk, az automata szépen kapcsolgat, már amikor meg lehet indulni, mégis a kocsinak minden porcikáján érződik, hogy nem ez az élettere. És valóban az ember agyában mindig ott motoszkál a DPF, hogy mikor tömítődik el. Az enyém elég gyakran regenerál kb.: 4-500km-enként. A szerelőm azt mondta, ez nagyon jó, látszik hogy jó állapotban van a rendszer, de alig várom a nyarat. Folyamatosan le-föl Bp. -Balaton, gondolom a DPF tisztulni fog, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Dömpi (il dottore)04-02-2014 22:04:22 // 47268
Ez az első átlag amit figyelsz? Csak mert ha volt benne egy DPF-regen akkor az meg tudja nyomni egy kicsit.
Igaz, hogy a tied automata, de én az enyémnél megfigyeltem, hogy eleinte spórolósan akartam járni, 1500 rpm-nél elváltogattam, 80-as tempónál simán mentem 6. fokozatban ... és kajált rendesen. chippelt 8V létére 8 liter körüli átlagokat produkált.
Miután elszállt a kettőstömegűm, többen mondták, hogy ez már nem szívódízel, nem ezt kell kicsit pörgetni. Na azóta 2500-2800 körül váltok (persze hideg motorral nem, ott 2000-körül), és ha befogok egy kamiont 90-el és nem előzhető, akkor vissza 5-be. Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3.
Szóval mióta taktikát váltottam, azóta a napi 2x18 km-es etapom átlaga 6,2-6,5 pedig van benne kis városi körjárat (gyerekek oviba-suliba), van benne főút 90-es de inkább 110-es tempóval, és autóút 130-140-es tempóval.
A lényeg, hogy 2000 rpm alatt nem nagyon kell használni és akkor szépen beáll a fogyi.
A fedcompot be kell tanítani - és ez nem vicc!
Igaz, hogy a tied automata, de én az enyémnél megfigyeltem, hogy eleinte spórolósan akartam járni, 1500 rpm-nél elváltogattam, 80-as tempónál simán mentem 6. fokozatban ... és kajált rendesen. chippelt 8V létére 8 liter körüli átlagokat produkált.
Miután elszállt a kettőstömegűm, többen mondták, hogy ez már nem szívódízel, nem ezt kell kicsit pörgetni. Na azóta 2500-2800 körül váltok (persze hideg motorral nem, ott 2000-körül), és ha befogok egy kamiont 90-el és nem előzhető, akkor vissza 5-be. Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3.
Szóval mióta taktikát váltottam, azóta a napi 2x18 km-es etapom átlaga 6,2-6,5 pedig van benne kis városi körjárat (gyerekek oviba-suliba), van benne főút 90-es de inkább 110-es tempóval, és autóút 130-140-es tempóval.
A lényeg, hogy 2000 rpm alatt nem nagyon kell használni és akkor szépen beáll a fogyi.
A fedcompot be kell tanítani - és ez nem vicc!
mzo04-02-2014 22:02:17 // 47267
Háát a 11, még inkább a 12 sztem sok városban, (én még az enyémen ilyen számokat sose láttam) az 1.9-eshez de nem tudom milyen hosszú útvonalakon használod, mert pl ha csak 2-3-om km-er hideg motorral azt is araszolva akkor nem sok. (bár tudom egy 1.9 dízeltől sok). Ez a motor ebben az autóban sajnos nem egy kifejezett éhezőművész. Igazából nincs jó tanácsom mivel lehetne leszorítani a fogyasztását, csak tippeket tudok adni, vezetéstechnika, más kúton tankolás, légszűrő csere stb... de ezek csak vak tippek lennének és sztem feleslegesek is. Sajnos (csak halkan mondom) az 59-es nem igazán városba való. Bár automatával nagyon kényelemes, de a DPF szűrő jelenléte meg a relaítve nagyobb városi fogyasztás sajnos ezt mutatja. Viszont utazó autónak kiváló ott már keveset eszik, halkan kényelmesen dinamikusan lehet vele menni. Tényleg autópályán, országúton hogy fogyaszt?
Zsifi sw04-02-2014 21:58:50 // 47266
A fogyasztással én is így vagyok, kárpótol az érzés, igaz picit meglepődtem, mikor ekkora számokat láttam a computeren (11,5-12). A kocsi napi szinten megy Kispest - Budaörs között.
A fogyasztást holnap megnézem a tankolás után. :)
A fogyasztást holnap megnézem a tankolás után. :)
Ákos (dewvil)04-02-2014 21:57:22 // 47265
igen rátesz egy kevéssel:) még csiszolodunk azért a kicsikével:)
Zsifi sw04-02-2014 21:54:43 // 47264
Én majd referálok a tankolás után... :)
Dömpi (il dottore)04-02-2014 21:53:27 // 47263
Megszorul az EGR...kezd eltömődni. Pucold ki féktisztítóvl, utána jó lesz 1 évig.
Giuntini04-02-2014 21:46:45 // 47262
Igen, de nem tudom miért, itt az automata váltó rátesz egy lapáttal. Az enyém 2,4-es, katalógus szerint kézi váltóval városban 9.6l automatával viszont 11.8l. Autópályán tempomat 145-re beállítva 8l körül mozog.
Ákos (dewvil)04-02-2014 21:40:44 // 47261
csak az előd autónál (vw 1.9tdi) nem ehhez voltam szokva és kicsit szíven ütött:)
Giuntini04-02-2014 21:38:07 // 47260
Szerintem a fogyi miatt nem kell elkeseredni. Az enyém a városban kimondottan zabál (10.5-12l), mégis egy imádni való autó. A magasabb fogyasztást maximálisan kárpótolja az autó karaktere.
Ákos (dewvil)04-02-2014 21:26:40 // 47259
jó hirek, remek:)
a véletlen szülötte vagyok én a sajátommal, a szeretet teljes beteljesedése csak a fogyi miatt nem teljes, kicsit el vagyok keseredve:(
bizakodom nagyon hogy csak apróság kérdése...
igaz?:)
a véletlen szülötte vagyok én a sajátommal, a szeretet teljes beteljesedése csak a fogyi miatt nem teljes, kicsit el vagyok keseredve:(
bizakodom nagyon hogy csak apróság kérdése...
igaz?:)
mzo04-02-2014 21:04:08 // 47258
Maximálisan! Műszakilag hibátlan, egy hátsó csapágy cserém volt de az már akkor is búgott amikor megvettem. Ezt leszámítva műszakilag hibátlan az autó, imádom :)
Sandree8004-02-2014 20:58:56 // 47257
Szia Drobero!
Akkor ok, bár olyan furcsa, ma is egész hazafelé jövet a turbo-nyomást néztem... :)
Köszi:
S.
Akkor ok, bár olyan furcsa, ma is egész hazafelé jövet a turbo-nyomást néztem... :)
Köszi:
S.
'''''04-02-2014 20:49:50 // 47256
Fogyi esetleg fél literrel lesz kevesebb.Az autó a chippel nem is összehasonlítható a gyári önmagával.Minimálisan indul meg lejjebbről.A gázreakció is érezhetően gyorsabb bár minden program kérdése.
Nekem előtte 166,2.5 v6-os volt.Gyári állapotában a 159 nagyjából egyformát tud azzal csak fele annyi gázolajból.
Nálam ez a tapasztalat.
Nekem előtte 166,2.5 v6-os volt.Gyári állapotában a 159 nagyjából egyformát tud azzal csak fele annyi gázolajból.
Nálam ez a tapasztalat.
ALFI15604-02-2014 20:39:20 // 47255
A 2.4 59 az ilyen.Gondolom ég és föld a 166 után.
Liquid04-02-2014 20:29:13 // 47254
DPF-fel nem tudom milyen volt az enyém, de gyári programmal lusta, gondolom DPF-fel még lustább, viszont egy kis okosítással vaddisznó lett :)
mex8604-02-2014 20:27:02 // 47253
Urak_Hölgyek, vagytok itt páran akik kiírtottátok a DPF-et a vasból meg fel is húzattátok a 2.4et egyúttal.
Mennyiben változik a karaktere? Mennyivel indul meg korábban, mennyivel lesz jobb a gázreakció és mennyi fogyicsökkenés várható kb azonos használat esetén?
Tudom többváltozós a dolog, de ha többen tudtok válaszolni kialakulhat egy kép.
Gondolok valamire, már egy szimpla regenerálás után zongorázható a különbség nálam, itt valami vagy nem kerek vagy ennyit árt ez a szemét EU4.
Köszi!
Mennyiben változik a karaktere? Mennyivel indul meg korábban, mennyivel lesz jobb a gázreakció és mennyi fogyicsökkenés várható kb azonos használat esetén?
Tudom többváltozós a dolog, de ha többen tudtok válaszolni kialakulhat egy kép.
Gondolok valamire, már egy szimpla regenerálás után zongorázható a különbség nálam, itt valami vagy nem kerek vagy ennyit árt ez a szemét EU4.
Köszi!
Liquid04-02-2014 20:26:34 // 47252
az enyém jóval kevesebbet kajál, pedig ott is van fogyasztás-növelő tényező bőven :)
Piritu - 1.000.00004-02-2014 20:21:10 // 47251
Eggyel több szám lett, csak 6,7 az a 6,75
Liquid04-02-2014 20:20:27 // 47250
háát úgy soknak tűnik akkor
Ákos (dewvil)04-02-2014 20:13:06 // 47249
akkor a 12 nekem sok.....
bár ma beszéltem egy alfa guruval meglátogatom...
az a baj hogy bent hiba van ez a motor váltó opelben mégis más, nem tudok rendesen diag-olni...
Egyébként meg vagy elégedve vele?
bár ma beszéltem egy alfa guruval meglátogatom...
az a baj hogy bent hiba van ez a motor váltó opelben mégis más, nem tudok rendesen diag-olni...
Egyébként meg vagy elégedve vele?
Piritu - 1.000.00004-02-2014 20:02:15 // 47248
:-OO
Nekem 121e km-en 6,75 volt.
Nekem 121e km-en 6,75 volt.
Ákos (dewvil)04-02-2014 19:54:38 // 47247
opsz, bocsi, csak itt a kavalkád.... :)
mzo04-02-2014 19:49:02 // 47246
Fogyit mar irtam kicsit olvass vissza :)
Ákos (dewvil)04-02-2014 19:46:19 // 47245
asszem emlékszem rémlik valami...:)
Persze, hogy félre volt mert már jártam a násztáncot a kicsikével:) akkoriban sok volt, és neked fogyi??? :):):)
Persze, hogy félre volt mert már jártam a násztáncot a kicsikével:) akkoriban sok volt, és neked fogyi??? :):):)
mzo04-02-2014 19:36:10 // 47244
En vettem meg a masik automata 59-est tavaly augusztusban toletek az ezustot. :) Lattam a tiedet is az mar akkor felre volt allitva.
imi15604-02-2014 19:32:04 // 47243
Tegnap simán beraktam az SW-be két darab 80x200-as matracot.Még magam is meglepődtem kicsit,hogy befért:-)))!
Pedig az üzletben fel is ajánlották,hogy segítenek járművet keríteni a hazaszállításhoz...................nem volt rá szükség:-D!
Pedig az üzletben fel is ajánlották,hogy segítenek járművet keríteni a hazaszállításhoz...................nem volt rá szükség:-D!
Ákos (dewvil)04-02-2014 19:27:01 // 47242
Igen a motorkarakterisztika ezeket a fokozatokat kivánja meg, mert ha lentebb váltana lomha maradna és nem huzna alul semmit, két hónapba telt mire megszoktam...
Ákos (dewvil)04-02-2014 19:24:47 // 47241
hmmmm, lebuktam? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
435
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?