Forum >> 159

Dömpi (il dottore)19-03-2013 23:09:22 // 32864
És akkor a mutyuki előttem? Ha én tatás, akkor ő mi? Dédnagyapás? :)

Szerintem van
- a tatás: 90-nél 70 km/h és csigán gyorsul fel (inkább való neki a tolószék)
- a nyárspolgári vagy úrias: mindenhol betart mindent (tipikus hétvégi vezető)
- a sportosan dinamikus: a kocsi lehetőségeihez képest dinamikusan gyorsul/lassít és mindenhol a sebességhatár felett autózik kicsivel
- (inkább nem jellemzem): F1-nek nézi a kocsiutat
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:57:04 // 32863
Bakker, ilyen régi dolgokat hogyan tudsz fejben tartani, megtalálni? :-O
(Ha jól látom, az én fékem kisebb, mint a "nagyfék")
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:54:01 // 32862
Nem tatás vezetés?
Mint ahogy egy német kollégámat jellemezték a többiek: digitális a technikája. Padlógáz, vagy padlófék. Félúton egyik pedál sincs. Az az OFF, ami a többieknél 6,5-7 literrel beérte hozzánk jövet, nála messze 10 felett fogyasztott. :-P
droberto19-03-2013 22:53:08 // 32861
Piritu, kattints az üzenetem előzményére. Ott Csabiii159 jól összefoglalta a fékkérdést. :)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 22:49:21 // 32860
Szrintem itt a többség dinamikusan vezet (értsd. gyorsítás/lassítás)...persze a LE és a Nm szabta határok között.
Mondjuk Erhard kipreparált 2.4-esét ne hasonlítsuk az én chippelt 8V-mhez. Hiába akarnék olyan dinamikusan menni, mint Erhard, ha egyszer nem lépes rá az Arkangyal.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:49:03 // 32859
Ami nem a "nagyfék"-nek felel meg?
(Nem igazán vagyok képben, inkább a félautó szerkezetével vagyok tisztában.)
droberto19-03-2013 22:43:15 // 32858
Nedves volt az út. 50-60 lehetett max.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
Liquid19-03-2013 22:42:50 // 32857
a tatásság nem feltétlenül a sebességet jelenti, hanem azt milyen gyorsan éred el, vagy milyen gyorsan lassítasz le, mennyivel mész a kanyarban stb. :)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 22:36:55 // 32856
A magam részéről gumi ügyben elégé szétnéztem februárban, mert attól tartottam, hogy az idei nyári szezont új abroncsokkal kell kezdenem. Egyenlőre úgy néz ki, hogy nem.
Most ugyan Michelin PS2-m van, de használtan vettem tavaly, kényszerűségből.

Mivel 19"-es felnijeim vannak, a prémium kategóriás gumiszett majd fél milla lenne!

Ámbár Erhard nemes egyszerűséggel a tatás vezetők közé degradált, én mégsem tartom magam annak: városban néha 60-80km/h; közúton 110-120km/h, autóúton 130-140 km/h, pályán 150 km/h, nagyritkán 180-ig eleresztve. Hát ha az tatás vezetés, hogy nótórius módon mindig a megengedettnél 20-40 km/h-val többel megyek akkor nem tudom mi a nem tatás. Erhard, kérlek magyarázd el, hogy az olyan profik, mint te, hogyan vezetnek nem tatásan! Előre is köszönöm!

Szóval gumi ügyben én 19"-os méretben az ár tekintetében 50-55k Ft-ot tartok reálisnak abroncsonként. Ezért a pénzért Kumho-t vagy Hangkook-ot simán kapni még szereléssel együtt is.
Ebből kifolyólag kisebb méretekben (18", 17"), akár 40k körül is megáll a dolog.
Aki viszont 20k Ft körül akar új gumit venni egy 159-re, az szerintem inkább adja el az alfát és vegyen Suzuki Swift-et. Bocsi az őszinteségért, de a 159 nem az a kategória.
Amúgy én személy szerint a felúszástól tartok a legjobban...amilyen esőzések vannak mostanság...

Egyébként aláírom, hogy a 19"-es elég hülye méret (235/40). A gumisom mikor utánanézett az áraknak, azt mondta, hogy van egy ügyfele egy 26 millás Range Rover-el, és arra olcsóbb a gumi, mint a 159 19"-os gyári mérete.
Épp ezért - hallgatva a CarTársak tanácsára (köszi Szosza) - én is váltóméretet kerestem, ezért fogok 245/35-öt venni, ha majd oda kerül a sor.

Amúgy az ADAC teszteken a Hangkook elég jól szerepel az utóbbi években, de a kínai gumik koránt sem, főleg nem vizes úton. Hiába esik Kínában sok eső, mégsem tudnak jó esőgumit csinálni.
droberto19-03-2013 22:34:04 // 32855
Neked már a módosított fixnyerges, négydugattyús féked van.
Liquid19-03-2013 22:33:53 // 32854
200-zal elhiszem hogy elúszott :)
droberto19-03-2013 22:32:11 // 32853
Akarom mondani március végéig. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
droberto19-03-2013 22:31:01 // 32852
De, ezt mondom! Káros szenvedély. :( És még ráadásul városban is volt.
Fentről jöttem, (menetirány szerint) jobbra kis ívben mentem.

Ennél a pontnál tudatosult bennem, hogy mennie kell a Pirellinek.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:29:59 // 32851
Én meg már elő akartam venni a fél autót. Akkor is előveszem a héten, csak ne essen! (Ki kellene próbálni az új első fékeket.)
Liquid19-03-2013 22:28:15 // 32850
ápr. közepéig úgyse tudok, mert a sógorok nemszeretik, de durván hideg ez a tavasz
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:27:33 // 32849
Egy lassulásról még a Spider fékjei sem melegednek el, nemhogy a 159-é.
Próbáltam már párszor, 2k felettről is. Igaz, olyan már volt, hogy folyamatos gyorsítás/fékezésnél érezhetően melegedett, de elég volt 5 percig a forgalommal menni és helyreállt a rend. (A 156-al egy 10 km-es szerpentinen lefelé jártam ugyanígy, a lassabb tempó és az intenzívebb motorfékhasználat ott is helyrehozta a rendszert.)
GTPeti19-03-2013 22:27:12 // 32848
Meg fogsz lepődni: már március van egy ideje. :)
droberto19-03-2013 22:25:51 // 32847
Ahogy nézem márciusig nem kell kereket cserélnünk:

:(
Jó éjt!
Liquid19-03-2013 22:25:45 // 32846
nem választottál kicsit magas sebességet ? :)
Liquid19-03-2013 22:24:35 // 32845
az ABS-t én is csak havon/jégen éreztem eddig
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:22:24 // 32844
én sem veszek kenyait maradok a misinél az Alfánál nekem az vált be eddig
droberto19-03-2013 22:19:39 // 32843
Jut eszembe, a legjobb példám: Pirelli Sottozero-val egy 90°-os vizes kanyarban simán elment a hátulja. Nem is kellet hozzá terhelésváltás, kanyarodtam és csak elment. (Jók a lengéscsillapítóim, mielőtt ebbe kötnétek bele.)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:18:57 // 32842
Ha azzal teszi, az ő dolga. (Bár kíváncsi lennék, hányszor futott 130 feletti átlagot 4-500 km-en.)
Én a saját életemet próbálom védeni.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:18:40 // 32841
vezetési hiba? ne szívass :) hogyan állsz meg 220-ról ha kivágnak eléd vagy befékeznek előtted és nincs menekülési út? na ott 2x rápumpálsz a gyári fékre és kuka meg elmelegedett
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:13:01 // 32840
Lassulásról, fékútról.
(Ha elmelegíted a fékeid az nem használat, hanem ugyan olyan vezetési vezetési hiba, mintha szétforgatnád a motort.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:12:03 // 32839
egyéb iránt Alfa159 kínai gumival mászkál suhamér érával eddig érdekes módon nem szállt el...érdekes nem? a tévedés jogát fenttartom
droberto19-03-2013 22:11:45 // 32838
Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:10:40 // 32837
azt értem de a Cartárs az én írásomra reagált abban nem szerepel kenyai gumi
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:09:11 // 32836
"ki beszélt kínai gumikról?" - innen indultunk a gumik témával klatty
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:07:45 // 32835
az az ittas vezetésből ...ezt mondják :)
Liquid19-03-2013 22:06:59 // 32834
nem tudom elképzelni hogy elmenjen a hátulja bekapcsolt okosságokkal
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:06:37 // 32833
most az egyszeri gyorsulásról beszélünk vagy a használatról? nem mind1 :)
droberto19-03-2013 22:03:34 // 32832
A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
droberto19-03-2013 22:02:20 // 32831
Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:02:09 // 32830
mikor állatkodom a féket pumpálni szoktam vagy ha tövig nyomom akkor sem kapcsol az ABS száraz úton, vizes úton teljesen mind1 leforgatja akármelyik gumit a 230 ló, havon felmentem bármelyikkel, jégen még a misivel sem tudtam....
Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid? na az a gáz...
ki beszélt kínai gumikról? A Kumho neves versenygumi amcsiban, a Hankook sem rossz maradjunk ennyiben :P
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:01:59 // 32829
Az Itt közölt adatok szerint kisebb a különbség a fék miatt. 100-0 TT-vel széria 37 méter. Tuningfék, sportfutómű, nagyobb kerék: 31 méter. Ez nincs 20% különbség sem...
(A 159-nél: 37,6 m)
Dömpi (il dottore)19-03-2013 21:56:48 // 32828
A vezérlést tavaly cseréltem, még nem mentem vele 20 000-ret !!!
droberto19-03-2013 21:55:10 // 32827
Erhard neked nem volt olyan, hogy gumit cseréltél és érezhetően máskor kapcsolt az ABS? (Amikor megvettem a Pirelli P6000-eket azok katasztrófálisak voltak fényes aszflaton. A Continál fedig előbb a kaszni hajlott meg és csak utána jött az ABS.)
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:49:05 // 32826
Hogy a nyavaja rúgja meg (vagy a menetstabilizátor), de még kézifékkel sem sikerült a dolog :-)
Ritka semleges a 159 futóműve a többi Alfámhoz képest.
GTPeti19-03-2013 21:48:02 // 32825
"Brighstone" Ez biztos valami kínai márka lehet. :))))
Liquid19-03-2013 21:46:13 // 32824
a 159 alapvetően stabil mint állat
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:45:57 // 32823
Nem kell határon autózni, hogy érezze az ember a különbséget. Elég arra gondolni, amikor a régi gumi helyett felrakat az ember egy újat. Ilyenkor ugyan az a gumi, mégis van érezhető különbség. Miért ne lenne két különböző minta/anyag/vázszerkezet esetén?
Még az egyenesfutása is más a kocsinak.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:45:38 // 32822
mikor ment el a hátulja? mesélj... :D nekem esőben fehér aszfalton....Pirellivel is, Michleinel is, meg Brighstone-nal is ...mutass nekem csodát :)
GTPeti19-03-2013 21:41:43 // 32821
A tiednek nem nagyon megy el a hátulja, ezért tettek bele egy kosárra való lengőkart. :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:41:34 // 32820
bizony aki nagy tempóban megy annál a fontos a gumi de fontosabb a fék :) tapasztalat....
droberto19-03-2013 21:39:34 // 32819
Meg a kikerülési manővernél amikor nem megy el a hátulja...
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:37:32 // 32818
Azért ez nem egészen így van. Itt is írja az ADAC, hogy 40% fékúteltérés is múlhat a gumin. Ami egy adott futómű/fékrendszer esetében a legegyszerűbb "tuning". Főleg, hogy gumit sűrűbben cserél az ember, mint féket/felfüggesztést.
Egy német autósújságban olvastam anno:
- Mikor próbál egy átlagautós életében először vészfékezni?
- A csattanás előtt pár másodperccel.
(Ilyenkor jön jól az a némi plusz.)
Liquid19-03-2013 21:23:14 // 32817
rokon lelkek vagyunk :)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:21:43 // 32816
Persze ezt nem úgy kell, hogy bemegyek egyhez. Ismerős kell kérdezni, nem "üzleti" partner. (pl. mind itt Erhard is nyíltan nyilatkozik, hogy miből szoktak garis gondjai lenni.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:16:46 // 32815
a jó féktávból 30% a gumi, 60 a fék, 10 meg a futómű :P A kanyarokban meg se Te meg se én nem fogunk úgy autózni, hogy különbséget érezzünk :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.