Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:14:18 // 32814
jaja csak jó alap nélkül a gumi egy tényező a sok közül ...
droberto19-03-2013 21:13:02 // 32813
Én nem azért vettem Alfát, hogy egyenesben száguldozzak. Igazából a fakabátok miatt nem is lehet. Nekem kanyargós utakon "borul el az agyam". :) No, meg persze a féktáv vétel a másik mániám. :)
GTPeti19-03-2013 21:10:52 // 32812
Ami nem mindegy, az a tapadás-KOPÁS-HANG szentháromság. Főleg az utóbbi kettő az ami nem triviális. (Ugye jól tapadó gumit a kopás rovására bárki tud csinálni. Halk gumit pedig nem mindenki.) Egyébként igazad van.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:06:10 // 32811
szerintem meg sokan túl nagy feneket kerítenek a gumiválasztásnak, aki nem hajtja az autóját ha nem nyugdíjasan vezet (az itt lévők 90%-a:) ) azoknak teljesen felesleges prémium gumikat vennie teljesen jók a hétköznapi gumik is mint a Hankook, Kumho, Kleber stb arra hogy valaki az autópályán 130-cal, a közúton 100-zal, városban meg 60-nal menjen, mindegyik tökéletes lesz csodákat meg a prémium gumik sem tudnak ...szóval nem fog egy contival sem meg egy michleinnel sem az ember 140-ről 10m-en megállni...azaz az autópályán 200-ról ha vészhelyzet van és a gyári elmelegedős féekid vannak akkor ha kijön egy román kisbusz 20m-ről telibe vered a legdrágább gumival is :P és még a tárcsák is meghullámosodnak :D
Liquid19-03-2013 20:52:41 // 32810
nekem is ez a tapasztalatom
droberto19-03-2013 20:45:24 // 32809
Teljesen egyetértek.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
droberto19-03-2013 20:41:55 // 32808
Úgy mérd a gyertyákat, hogy a mérési láncba benne legyen a kábel is. Ha jól emlékszem volt már kábel gondja egy Cartársnak. (Talán Tozo-nak.)
droberto19-03-2013 20:38:57 // 32807
Már többször mondtam, hogy az ADAC gumitesztjei a legátfogóbbak. Lehet, hogy a németeknek kicsit maguk felé hajlik a kezük, de pl. téli17"-ba is a Francia Michelint hozták ki a legjobbnak (persze szorosan a nyomában a Conti).
droberto19-03-2013 20:35:21 // 32806
"nem feltétlenül érzem szükségességét egy versenygumi szettnek." - SZVSZ aki sportos vagy prémium autót vesz, az gumiból ennek megfelelőt, vagy legalább középkategóriásat vegyen. Nem egy 1100 kilós, 90 Le-ős Swiftről beszélünk amivel "lehet" próbálkozni.
mizooo19-03-2013 19:56:01 // 32805
Megnézem majd mi van a dobozán, megmondom a frankót csak tegnap este gyorsan leugrottam a garázsba megvizslatni picit, Faterom vette át.
GTPeti19-03-2013 19:50:57 // 32804
Milyen márkájú vízpumpát vettél?
Piritu - 1.000.00019-03-2013 19:07:36 // 32802
"Naja! Ez igaz, de mit vegyünk figyelembe? A márkát?"
Akár a címkét is, ami rajta van.
Ettől függetlenül szerintem a tapasztalat sokat számít. (De nem a "vasárnapi autósoké", hanem akik már jó pár különböző garnitúrát elnyűttek.) Már csak ezért sem vennék új, ismeretlen gumit. Nincs tapasztalat.
Érdemes elolvasni George leírását is a gumiváltásról.
A tesztekkel is nagyon óvatosnak kell lenni, mert más méretben teljesen másképp szerepel ugyan az a gumi.
Aztán érdemes elbeszélgetni a gumissal. Miből cserél sokat idő előtt, hányan maradnak a levetett márkánál, és ki az aki úgy jön cserélni a lekopottat, hogy ilyet soha többé.

A különbségek lehet, hogy csak egyszer lesznek fontosak, de akkor nagyon... és akkor nem fog számítani, hogy óvatosan vezetsz-e, vagy sem.
mizooo19-03-2013 19:06:51 // 32801
Az... Jó lesz szerinted?
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 19:04:26 // 32800
műanyag?? eddig ők fémlapátost csomagoltak :(
mizooo19-03-2013 19:02:28 // 32799
Állandósult a "Pre Heating Glow Plugs not available" hibám :( pedig pár hétig nem jelentkezett. A gyertyák mérésekor, azonos értékeket mértem rajtuk. Lehet relé? Vagy rossz helyen mértem :)... Ha jó idő lesz átnézem mégegyszer. Amúgy megjött Erhard-tól a Húsvéti csomag :) Jövő hónapban Vezérlés + Vízpumpa csere. Bár vízpumpából a megbeszéltek ellenére müa lapátosat küldött bízom benne és remélem, hogy nem fog meghalni idő előtt.
Liquid19-03-2013 18:03:21 // 32798
rosszul fogalmaztam...
inkább keresek más 19-es méretet mint a gyári, vagy ha nagyon nincs más akkor inkább maradnék 17-esnél, de nem kísérleteznék.
DE marad a 19-es TI felmi, mert nagyon ütősen néz ki, imádom :)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 17:16:50 // 32797
"Komám (offos) egyszer feltett egy Vredesteint a verdájára és az első körforgalomban megfordult, hogy vegyék le azt a sz*rt. Azóta noname-t (nekünk) vesz és tökéletesen meg van vele elégedve. Ahogy designban elnéztem, talán a Hankook lowbudget márkája lehet..."
A komád véleményére nagyon nem adnék.
Azt azért illene tudnia, hogy a guminak be kell járódnia. Nemcsak az első körforgalomban, de még az első 100 km-en sem biztos, hogy működik...
Alfonis19-03-2013 17:02:59 // 32796
erdekes osszehasonlitas...
de ha mar ebben vagyunk akkor azt visszahivjak mert kigyulladhat a rossz gumit meg nem szabad feltenni mert kicsuszhat. :D
Adac teszt lehet h nem eppen a legjobb es 100% bar en hiszek neki. de epp ezert kell megnezni meg mas teszteket es hasznalok velemenyet olvasni elotte. De Te tod.
droberto19-03-2013 16:28:50 // 32795
A ti kint nézelődjél. Pl preisroboter. 30-40%-kal olcsóbb.
droberto19-03-2013 16:27:18 // 32794
Megt lehet tudni, hogy milyen gumi volt a kollégádnak?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
droberto19-03-2013 16:21:36 // 32793
A példád, szerintem teljesen rossz.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
droberto19-03-2013 16:10:20 // 32792
Nem vagy maradi! :)
Liquid19-03-2013 15:21:39 // 32791
gondoltam hogy így van, azért fogalmaztam úgy hogy "meg tud / meg hajlandó" :)
valóban elkanyarodtunk/tam kissé az alap témától, sorry
ALFI15619-03-2013 15:05:03 // 32790
Vezérlés le.Akkor meg már érdemes azt is cserélni nem azt visszarakni.
Vermacy19-03-2013 15:01:16 // 32789
Nem a kifizetés lehetőségével van gond, hanem a hajlandóságával... >:-)
A 17-es sem jóval olcsóbb, ill. nagyon tetszik a 18-as felni, amit szereztem. Már gondolkodás nélkül átálltam volna 16-os télire és 17-es nyárira, ha a jelenlegiek nem tetszenének...

Félreértés ne essék, a biztonság fontos. 100ezernél cseréltettem féktárcsa-fékbetét készletet és tudom, hogy a gumi is legalább olyan fontos. DE nap, mint nap gyakorolom az előrelátó vezetést egy Punto Cabrióban, így nem feltétlenül érzem szükségességét egy versenygumi szettnek.

Szerettem volna olyannal találkozni, aki már használt Haida-t, hátha meg tud győzni egyik vagy másik irányba, de lehet, Én leszek ezen a téren az úttörő! A holdon is járt "első ember"...
Liquid19-03-2013 13:34:51 // 32788
esetleg nézz más váltóméretet hátha találsz kommerszebbet, és lesz olcsóbban is,
azonkívül meg alapvetően az a véleményem hogy mindenki haszáljon olyan méretet amit meg tud / meg hajlandó fizetni
ezen ne sértődj meg kérlek,, abszolut nem olyan céllal írtam!
Én is szívom a fogam előre, hogy majd nyárigumit kell cseréljek előbb-utóbb, de inkább keresek más méretet, vagy használok 17-es kereket minthogy kísérletezzek
Liquid19-03-2013 13:27:29 // 32787
nem tapadt, mert ECO volt gondolom :)
Vermacy19-03-2013 12:45:42 // 32786
Ezaz! 5 éve még nem hallottam róla. Attól, hogy nem ismerjük, még nem biztos, hogy jó. A sztereotípia pedig hamar átvált "rasszizmussá" :o)
.......................19-03-2013 12:02:24 // 32785
mondjuk nekünk is a Miton Gt Radial van ,
semmi baja ,nagy jó téli gumi..
de csak azért vettem meg mert igen jó áron volt
Vermacy19-03-2013 11:58:43 // 32784
Azért vitte vissza, mert csúszott ki a körforgalomból, pedig nem egy ideges típus... Nem tapadt.

17e/db vagy 55e/db. Kb. erről beszélünk listaáron. Én is jobban örülnék egy P Zero Rossonak, de kezd felkúszni az ára 65 fölé. Az volt eredetileg és nagyon jó volt.

Nem drágáb mégis sokkal megbízhatóbb. NA ezaz, amire nem találtam tesztet, csupán egy-két használói véleményt. Pár éve a GT Radiallal is így voltam, mint most a Haidavál, és most már vennék GT-t...
Liquid19-03-2013 11:50:49 // 32783
egyetértek "szosza"-val...
A jelölések csak támpontot mondanak, mint a mosógépnél, az ADAC teszt se mindenható, mert ők se tudnak mindent kipróbálni és valóban befolyásoltnak tűnnek.
Egy középkategóriás gyártó gumija se sokkal drágább mint a nonam kínai, mégis sokkal megbízhatóbb SZVSZ.
Ettől függetlenül azt veszel amit akarsz, és több mint 50% az esélye hogy nem lesz gondod, de mivan ha...

"elismert márkájú gumit vitt vissza kollégám, bartáom a műhelybe, hogy kér helyette másikat", az se mindegy miért vitte vissza, valszeg mert nem tetszett neki, és nem azért mert mondjuk szálszakadt lett, vagy elcsettent.

Pl. én se vennék egyik gyártó (Contio EcoContact, Pirellii Cincurato stb) ECO gumijából, mert nem tetszene
Vermacy19-03-2013 11:38:05 // 32782
NA ott pont nem találtam semmit Haida-ról... ;-(
.......................19-03-2013 11:36:07 // 32781
az ADAC jó támpont,amit ott írnak igaz,
sajna német befolyásoltság alatt állnak,
ami érthetö is..
Vermacy19-03-2013 11:30:26 // 32780
Tök igaz mindaz, amit írtál!

Jelenleg az ADAC-ot bújom tesztek miatt...
.......................19-03-2013 11:13:02 // 32779
szóval a guminál még mindíg látod hogy hol gyártották,

( a BMW testkabelröl pedig fogalmad sincs ki a beszállítója,
valszeg kínai)
.......................19-03-2013 11:11:21 // 32778
Èn Hankook ot vettem a Mito ra,
Made in Hungary
én csak Europai ,vagy Japán gumit vennék,
mert ezek a gyárak müködtetnek rendes minöségbiztosítást
.......................19-03-2013 11:07:51 // 32777
a gumivásárlás szerintem biztonság kérdése,
ha kapsz egy qrva nagy durrdefektet a kinai gumin 160kmh val?
azért olcsó mert a kínaiak csak gyártanak,
de nem tesztelnek,
és a minöségbiztosítást csak hírböl ismerik,
szóval nem szürik ki a selejtet..
és ha peched van pont egy ilyen selejtet kapsz..
Vermacy19-03-2013 11:03:57 // 32776
Naja! Ez igaz, de mit vegyünk figyelembe? A márkát?

5-ös BMW-ket (E60) visszahívták, mert kigyulladhat az akkuvezeték. A BMW pedig elismerten kiváló márka (még Alfás fórumon is ;-)).

Írtam korábban, hogy elismert márkájú gumit vitt vissza kollégám, bartáom a műhelybe, hogy kér helyette másikat. Mi számít az A+ jelölés, mint a mosógépen?

Nemtom... Az ár pedig tényleg fontos! Nem mindegy, hogy szereléssel együtt 80 vagy 240 ezer...
Liquid19-03-2013 10:52:39 // 32775
háát azért nincs túl sok teszt, azonkívül kicsit tartanék attól is hogy a teszvéleményekben benne van az "árához képest" szorzó is.
lehet maradi vagyok, de a futómű szerintem olyan része az autónak amivel nem szabad szórakozni, és spórolni rajta (féktárcsa, fékbetét, gumi leginkább)
Vermacy19-03-2013 09:26:36 // 32774
Nem feltétlenül lehet rossz. Egyik kollégám ilyet vett igaz, crossmotorra. Majd jól kikérdezem :-)

http://www.tyretest.com/summercar_tyres/haida/hd919/index.html
http://www.tyretest.com/summercar_tyres/haida/hd921/index.html

How many kms did you already drive with this tyre? 52.000 km

Tyre size and vehicle make
225 / 40 R18 ZR
AUDI
Would the reviewer purchase this tyre again? Definitely
Comments
These were a 1/3 the cost of bridgstones and lasted 3 times as long and handled much better also. The haida are awesome tires and I will be getting them again even if I have to pay more next time as I had got them on a special introductory low price to try them since they are a new tire out.
Gábor7919-03-2013 07:06:52 // 32773
Jut eszembe: megjött a küszöb spoiler Olaszországból. Ahogy korábban írtam, két párt rendeltem, hogy olcsóbb legyen az egységnyi szállítási költség... így ha valakit érdekel egy pár, szóljon, megbeszéljük.
Hétvégén rápróbálom az autóra még a fényezés előtt, majd készítek képet...
Gábor7919-03-2013 06:56:36 // 32772
Valóban elég nagy hajcihőnek tűnik, elég sok mindent le kell szedni hozzá :-/
Valaki korábban itt a fórumon úgy aposztrofálta, hogy "az egynapos munka"... vagy lehet valakinek a blogjában olvastam, nem emlékszem.
De sztm megéri rászánni az időt... az enyém annyira durván nézett ki...

Nekem a "lapátkák" a hf probléma óta ki lettek iktatva... nem biztos, hogy ennek a következménye, de mintha azt vettem volna észre, hogy gyorsításnál a pill.fogyasztás nem áll meg max. 15-18 liternél, hanem felmegy 22-28 literig... csak az tűnt fel, hogy szokatlan számok jelennek meg a kijelzőn :-)
Nem tudom van-e összefüggés a két dolog között... Ettől eltekintve remekül működik enélkül is az autó :-)
Dömpi (il dottore)18-03-2013 22:53:02 // 32771
Ha úgy írtad volna, hogy lapátkák, akkor kapcsoltam volna...az enyémben nincs. Ennek már akkoriban utánanéztem, amikor ment a téma arról, hogy le kell kötni őket.
droberto18-03-2013 22:41:46 // 32769
Nekem még nem volt gondom vele.
Biztos lesz ki segít.
Egyébként meg olvass vissza kb. 2010-től! ;)
droberto18-03-2013 22:38:35 // 32768
Még én se jártam utána!
Azt mondják a nyelvek, hogy nagy hajcihő...
A 8V-s szívosor más ott ha jól emlékszem nincs áramláskorlátozó (értsd.: pillangószelep, vagy itteni nevén lapátkák)
Az EGR szelep előtt/alatt van. Rudas mechanizmus működteti. FES-el tesztelhető pl.
Ahogy itt olvasom, inkább a 2007 előttiekkel van a gond...
Dömpi (il dottore)18-03-2013 22:35:38 // 32767
Ma pontosan kifigyeltem a hisztijét: csak 4.ben és csak 2000rpm-en "remeg" be.

hhhhhhhhhhhh, mindig van valami :)

(az asszony szerint meg ha nincs, találok valamit! Na persze! Mer az úgy megy, mi? Beleszugerálom, nem?)
Dömpi (il dottore)18-03-2013 22:29:28 // 32766
Szívósort lehet otthon házilag kitakarítani?
Van valakinek blogjában leírás és fotó a műveletről?

Mi az az áramláskorlátozó? És hol helyezkedik el? Mit kell vele csinálni? Cserélni, vagy tisztítani?
Dömpi (il dottore)18-03-2013 22:25:44 // 32765
olvasd el mellé a 166-topicban Andy sztoriját is

a lehangoló az egészben, hogy megtörténhet, a felvidító pedig, hogy senki sem halt meg, és bebizonyosodott, hogy a magyar ember igenis összetartó és alapvetően jó

személyes szempontból: lesz mit mesélnem az unokáimnak, miközben nagyokat pöfékelek a pipámból :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.