Nekem hasonló és mégis kicsit más eset fordult már elő. Egyszer megyek, mielőtt megérkezem látom, hogy felmegy a fogyasztás, azaz épp égeti ki a részecskeszűrőt. Persze emiatt nem tudtam menni még 10 kilométert, h be tudja fejezni, hanem megálltam. Óra múlva indulok el, üzenet: antipollution filter clogged. Mielőtt továbbmentem egyből rákerestem erre a neten. Ki is adott egy angol forumot, ahol hasonló dologra panaszkodott vki. Azt írták, hogy ez "normális" - előfordulhat ha vki sokat megy városban, pláne dugóban. (annak ellenére, hogy elvben magától kiégeti) Ezenfelül ebben az eseteben ugye pont akkor állítottam le amikor akarta kiégetni. Utána meg ki is hűlt az egész rendszer, gondolom az is számít.
Ezek után mentem egy 15 kilométert autopályán, és eltűnt a jel.
Viszont ilyen alapjárati rángatás nekem néha hideginditáskor szokott előjönni. Munka utána indulok el a mélygarázsból: hosszabban kell nyomni a start gombot, beindul kicsit furcsán, rázkódva és kijön egy olyan üzenet mintha túl lenne melegedve a hűtővíz...
Pedig akkor inditottam be:P
Ilyenkor általában egyből kisimul utána, de van amikor leállítom és ujra. Utána semmi gond.
Nektek volt már ilyen?
Forum >> 159
F15907-04-2008 23:36:50 // 4776
Corn07-04-2008 22:32:44 // 4775
Ma kissé berágtam az autómra... szívesen felgyújtogattam volna, ha történetesen nem az enyém és nem került volna sokba :)
Történt, hogy ma Bukarestben brutál dugó volt, a múlt heti NATO-csúcs miatti városlezárás után az első munkanap, ráadásul esett az eső. Mentem reggel az irodába kb. lépésben. Amint a hőmérő elérte az normál üzemi hőfokot, az autó dadogni kezdett alapjáraton. D-ben dadogott, alapjáraton cammogáskor rángatott, N-ben kb. simán járt tovább. Sok időm sajnos nem volt kitapasztalni, ugyanis néhány másodperccel később leállt, és hűtőfolyadék-túlmelegedésre panaszkodott.
Leizzadtam, halálfélelmem volt, ugyanis néhány ezer szőröstalpú romány között a reggeli dugóban képeztem további forgalmi akadályt a lebénult autómmal, és természetesen hangot is adtak a neheztelésüknek.
Újraindítottam az autót, kb minden tökéletes volt, vízhőmérséklet OK, rángatásnak-dadogésnak nyoma sincs, mentem tovább. 2 perc múlva ugyanaz, autó leáll, túlmelegedés-hibaüzenet. Anyád. Ventillátor nem indult be, hűtőradiátor nem tűnik túl melegnek. Újra beindítom, minden OK 2 percig, majd megint leáll. Azonnal újraindítva megint OK, 2 perc múlva megint kezdi a dadogást, de akkor kicsit begyorsul a forgalom, nem csak alapjáraton kell poroszkálni - a legkisebb gázra is kisimul a motor járása, semmi baja, csak alapjáraton akar meghalni. Beérek az irodába, leállítom, és elnéző mosollyal visszafogom magam, nem rúgok bele az autóba kiszállás után.
A szerviz 3 hét múlva ad időpontot, addig választhatok: vagy náluk rohad az udvaron, vagy nálam. Utóbbit választom.
Este hazafelé hajszálra ugyanezt előadja: az üzemi hőmérséklet elérése után alapjáraton dadog és leáll, a legkisebb gázadásra viszont kisimul és rendben megy. Hűtővíz szintje rendben, az nem lehet a hibaforrás. Misztikus. Pillanatnyi fogyasztás baromi magas, ebből arra gondolok, hogy talán éppen a részecskeszűrőt takarítja. Reménykedek, hogy ez okozza, hogy újraindítás után 1-2 percig OK, utána fogyasztás felugrik és meghal a motor.
Éjjel elmentem egy hosszabb próbakörre, a sejtésem kb beigazolódott: a pillanatnyi fogyasztás alapján mindenáron DPF-et akart tisztítani, amit 10 perc alatt befejezett, fogyasztás normalizálódott, és a dadogás-leállás is megszűnt. Most úgy tűnik, minden rendben van.
Nem hiszem, hogy ez normális lenne, hogy a szűrő regenerálása lehetetlenné teszi a városi közlekedést. Van valakinek hasonló tapasztalata? Most pár napig figyelni fogom a viselkedését...
Történt, hogy ma Bukarestben brutál dugó volt, a múlt heti NATO-csúcs miatti városlezárás után az első munkanap, ráadásul esett az eső. Mentem reggel az irodába kb. lépésben. Amint a hőmérő elérte az normál üzemi hőfokot, az autó dadogni kezdett alapjáraton. D-ben dadogott, alapjáraton cammogáskor rángatott, N-ben kb. simán járt tovább. Sok időm sajnos nem volt kitapasztalni, ugyanis néhány másodperccel később leállt, és hűtőfolyadék-túlmelegedésre panaszkodott.
Leizzadtam, halálfélelmem volt, ugyanis néhány ezer szőröstalpú romány között a reggeli dugóban képeztem további forgalmi akadályt a lebénult autómmal, és természetesen hangot is adtak a neheztelésüknek.
Újraindítottam az autót, kb minden tökéletes volt, vízhőmérséklet OK, rángatásnak-dadogésnak nyoma sincs, mentem tovább. 2 perc múlva ugyanaz, autó leáll, túlmelegedés-hibaüzenet. Anyád. Ventillátor nem indult be, hűtőradiátor nem tűnik túl melegnek. Újra beindítom, minden OK 2 percig, majd megint leáll. Azonnal újraindítva megint OK, 2 perc múlva megint kezdi a dadogást, de akkor kicsit begyorsul a forgalom, nem csak alapjáraton kell poroszkálni - a legkisebb gázra is kisimul a motor járása, semmi baja, csak alapjáraton akar meghalni. Beérek az irodába, leállítom, és elnéző mosollyal visszafogom magam, nem rúgok bele az autóba kiszállás után.
A szerviz 3 hét múlva ad időpontot, addig választhatok: vagy náluk rohad az udvaron, vagy nálam. Utóbbit választom.
Este hazafelé hajszálra ugyanezt előadja: az üzemi hőmérséklet elérése után alapjáraton dadog és leáll, a legkisebb gázadásra viszont kisimul és rendben megy. Hűtővíz szintje rendben, az nem lehet a hibaforrás. Misztikus. Pillanatnyi fogyasztás baromi magas, ebből arra gondolok, hogy talán éppen a részecskeszűrőt takarítja. Reménykedek, hogy ez okozza, hogy újraindítás után 1-2 percig OK, utána fogyasztás felugrik és meghal a motor.
Éjjel elmentem egy hosszabb próbakörre, a sejtésem kb beigazolódott: a pillanatnyi fogyasztás alapján mindenáron DPF-et akart tisztítani, amit 10 perc alatt befejezett, fogyasztás normalizálódott, és a dadogás-leállás is megszűnt. Most úgy tűnik, minden rendben van.
Nem hiszem, hogy ez normális lenne, hogy a szűrő regenerálása lehetetlenné teszi a városi közlekedést. Van valakinek hasonló tapasztalata? Most pár napig figyelni fogom a viselkedését...
Bckk06-04-2008 11:43:37 // 4774
egy ilyent adtam át, nagyonnagyonnagyon szééééééééééép
Kompressz úr06-04-2008 10:20:09 // 4773
Én/mi Pesten keresztül megyünk.
F15906-04-2008 08:51:42 // 4772
Közben rájöttem, hogy budapestiként (tévesen) abból indultam ki, hogy mindenki pesti:)
Szóval másképp teszem fel a kérdést: van aki Bpről vagy Bp-en keresztül jön a talira és lenne kedve csoportosan menni?
F
Szóval másképp teszem fel a kérdést: van aki Bpről vagy Bp-en keresztül jön a talira és lenne kedve csoportosan menni?
F
F15906-04-2008 00:05:58 // 4771
sziasztok,
Ha jól számoltam 8 159es jelentkezett az esztergomi talira.
Ti jelentkeztetek már vmilyen csapathoz akik közösen mennek?
Nem csinálunk egy 159es csoportot?
Feri
Ha jól számoltam 8 159es jelentkezett az esztergomi talira.
Ti jelentkeztetek már vmilyen csapathoz akik közösen mennek?
Nem csinálunk egy 159es csoportot?
Feri
pityke31-03-2008 23:54:06 // 4770
brutál hangja van : )))
Kompressz úr17-03-2008 21:49:25 // 4768
No, azért! :D
Seriff17-03-2008 10:50:52 // 4767
Áhitat:


Kompressz úr16-03-2008 23:35:12 // 4766
De, de az áhitat hiányzott a sorok közül. :D
Seriff16-03-2008 19:08:31 // 4765
Netán nem szürke színben pompázik?:o)
Kompressz úr16-03-2008 18:03:36 // 4764
Csodálkozol? Meg vagyok sértődve. Leszürkeségeztétek a belinkelt 159 belsőt... :D
Don Gombóc16-03-2008 17:45:33 // 4763
Szerintem nem lenne rossz. Emlékszem a Robocop első részében volt ilyen matt fekete zsarukocsi, azóta nagyon teccik. :) Ha körül nézel a neten sok tuning verdát festenek ilyenre és szinte mindegyiken emel egy kicsit. Csak kérdés hogy a koszos állapot meg az összetapogatott része hogy néz ki a hétköznapokon. :(
Seriff16-03-2008 17:41:45 // 4762
Azé' az nem biztos, hogy fájint lenne:)
Don Gombóc16-03-2008 17:33:55 // 4761
Ez a matt szín kurva jó. Asszem ilyene festetem a verdámat, csak feketére. :)
Seriff16-03-2008 17:30:58 // 4760

Seriff16-03-2008 17:28:03 // 4759

Seriff16-03-2008 17:25:46 // 4758
Csak nem reagál semelyik tulaj:S


Seriff15-03-2008 21:04:19 // 4757

Seriff15-03-2008 02:31:03 // 4756

Grando15-03-2008 02:05:57 // 4754
Megint egy felszólítás...? ;)
Seriff15-03-2008 02:00:02 // 4753
Azé' meg ne sértődj azé'
Grando15-03-2008 01:56:02 // 4752
Majd eldöntöm én, ha megengeded.
Seriff15-03-2008 01:54:43 // 4751
Ha mérnök lennél:


Seriff15-03-2008 01:54:09 // 4750
Aludjál, nálad már mindjárt 2 óra:P
Grando15-03-2008 01:52:15 // 4749
És ha mérnök lennék? :DDD
(Vazze ez kezd teljesen elhülyülni...)
(Vazze ez kezd teljesen elhülyülni...)
Seriff15-03-2008 01:51:08 // 4748
Nem tudhatom, hogy ha orvos lennél melyik belteret preferálnád:)
Seriff15-03-2008 01:50:27 // 4747
Japán ültetőszett:


Seriff15-03-2008 01:48:04 // 4745
Nemtom' a családban csak én nem vagyok orvos:DDD
Seriff15-03-2008 01:47:36 // 4744
Ajánlom a képsorozatot mindenkinek:)
Grando15-03-2008 01:46:46 // 4743
Mér, akkor nem tetszhet? :P
Seriff15-03-2008 01:45:45 // 4742
Ratstyle:D


Grando15-03-2008 01:43:26 // 4740
Mármint nekem? Kösz nem... :P
Seriff15-03-2008 01:42:08 // 4739
Inkább ez:


Grando15-03-2008 01:41:17 // 4738
Special Edition orvosoknak... :DDD
Amúgy nekem bejön. ;))
Amúgy nekem bejön. ;))
Seriff15-03-2008 01:39:53 // 4737
Mijezaszürkeség?:P
Grando14-03-2008 21:54:46 // 4736
Seriff14-03-2008 21:51:24 // 4735
Télleg- miért nincs minden típus-topic feletti részen egy ilyen kép minden modellről?
TI
TI

Seriff14-03-2008 21:45:40 // 4734
Minek a torzsalkodás?:D


Grando14-03-2008 21:33:30 // 4733
Biztos nincs min zsörtölődni... :DDD ;))))
Seriff14-03-2008 21:28:55 // 4732
Majd' egy hónapja 0 hsz?:O Ejj, kaptok szíííp kííípet:


Kalex18-02-2008 21:01:40 // 4731
Még régen a Simson korszakban fennakaddt a sieber tű az volt ilyen élmény:)))
De lyen árosztályban eléggé gagyi hatás. Engem anno kissé megrázott a látvány, hogy a 159 vezérlésén ezt olvastam "BOSCH Made in Hungary"...
De lyen árosztályban eléggé gagyi hatás. Engem anno kissé megrázott a látvány, hogy a 159 vezérlésén ezt olvastam "BOSCH Made in Hungary"...
Bckk18-02-2008 16:54:05 // 4730
lehet nemkéne arra járni, és akkor nemcsinálná :D
Kuzma18-02-2008 16:13:27 // 4729
Nekem sajnos rendszeresen (147-es), először amikor pár napos volt az autó. Hát én is eléggé beszartam. Ráadásul nem autópályán vagy országúton történt, hanem városban egy kigyorsításkor, még kanyar is volt, nagy szerencse, hogy akkor nem állítottam le a motort, mert talán be is zárt volna a kormányzár. (Ezt akkor abban a helyzetben nem tudtam átgondolni)
Azután 1-1,5 évre eltűnt a hiba, de most újabban megint be szokott ragadni, de üresbe teszem és kikapirgálom a lábammal. Ez már nem para, az viszont annál inkább, hogy a szervizben nem találtak semmilyen hibát, nekik épp akkor nem ragadt be.
A gond ezzel csak az, hogy gyakorlatilag nem merek padlózni, ha vannak mások is az úton.
Azután 1-1,5 évre eltűnt a hiba, de most újabban megint be szokott ragadni, de üresbe teszem és kikapirgálom a lábammal. Ez már nem para, az viszont annál inkább, hogy a szervizben nem találtak semmilyen hibát, nekik épp akkor nem ragadt be.
A gond ezzel csak az, hogy gyakorlatilag nem merek padlózni, ha vannak mások is az úton.
Alfati18-02-2008 15:27:19 // 4728
Nálam is volt hasonló(kuplungnál) a 156osban, de a szőnyeg rögzítése megoldott mindent! 159nek szerencsére rendesen le van rögzítve a szőnyege (az enyémben) gyárilag, csak az autómosósok ténykedése után kell visszaállítanom általában a gyári állapotot, mert ők "erőből" dolgoznak!
Zool18-02-2008 09:23:47 // 4727
Lehet hogy blőd gondolat, de én a 147essal jártam úgy, hogy a kinyomott kuplung néha beragadt a szőnyeg alá (kevésbé necces heéyzet, de pl emelkedőn tulatásos beállásnál nem volt szórakoztató). Igazából nem láttam más megoldást, mint hogy kvettem a bal1es szőnyeget.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
791
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?