Forum >> 159
TarP09-08-2006 15:00:11 // 1740
Láttam egy jó kis független tesztet kezelhetőségről a középkategóriában:
1. Alfa 159
2. BMW 3-er
3. Ford Modeo & Mercedes C
.
.
.
.
11.Honda Accord
Azért ez szép eredmeény:)
A Honda meg vicces :)
BadBoy29-07-2006 12:03:57 // 1739
Ja! Bocs a második kérdés törölve! Most láttam, hogy ő is van. :)))
BadBoy29-07-2006 12:03:06 // 1738
A másik Alfa az unokatestvéredé? Ő miért nem tag?
Kalex29-07-2006 11:57:52 // 1737
Kalex29-07-2006 11:55:15 // 1736
Seriff28-07-2006 18:37:13 // 1735
Hu gyerekek, lattam ma egz gyonyoru jobbkormanyos 159est, Nero-t. Gyonyoruuu
Gabriel20-07-2006 13:10:25 // 1734
na én erről beszéltem nem az alkatrészekről, az normális, hogy az meg van nézve, de egy kész kocsi nem megy át 100%os teszten, mert irtó idő lenne inkább helyette kapják a garanciát meg a kisebb termékeknél ami főleg távolkeleti a cseregaranciát. Pl. alaplapok azért olcsóbbak, mert akár 10x is ad helyette neked másikat, csak ne kelljen órákat tesztelni a soron...
TarP20-07-2006 11:59:17 // 1733
Kicsit nehezebb feladat egy autó 5986545 darab alkatrészét egyenként, majd összeszerelne is 100%-ban tesztelni.
Mindenki autógyárban dolgozna tesztelőként :)
Gaso20-07-2006 11:56:48 // 1732
Amit itt a cégnél nyomatnak tengelyeket azokat 100%-ban ellenőrizni kell az alapanyagtól kezdve a kész termékig. Utána azt is pontosan előírják, hogy hogyan csomagoljuk.
Kalex20-07-2006 11:19:25 // 1731
A háború, a forradalom többszáz oldal a történelemkönyvben. A boldog békeidőkről meg nem írnak semmiti, mert uncsi. Az ember már csak ilyen, az újságíró meg pláne... Képzeld, ha egy tesztautóról csak azt írnák hogy tökéletes. Az összes fejlesztőmérnököt ki lehetne rúgni mert elérték a célt ami elérhetetlen. Az teljesen normális, hogy fikáznak csak az nem mindegy hogy mennyire elfogultak - ez a bosszantó!
Gabriel20-07-2006 11:03:20 // 1730
Ismerős ez, szóval van aki legagyiz mindent, miközben a quality előírások elég magasak és be is tartatják - viszont egy gyár sem tudja azt megtenni, hogy 100%os ellenőrzést végezzen csak ki ki vesznek 1-1 darabot ami a PC gyártásban mondjuk 5%, de ez nem garantálja azt, hogy minden hibátlan lesz.
Gaso20-07-2006 10:31:11 // 1729
Miskolcon gyártanak autóelektronikát is és ipari gépeket is. Egyébként a nagyobb aut.el. részleg Hatvanban van.
Viszont ha kék Bosch kéziszerszámokat vásároltok akkor jusson az eszetekbe, hogy abban az összes tengely itt készül Orosházán annál a cégnél ahol én is melózok. Higgyétek el, hogy baromi kemény minőségi követelményeket kell tudnunk biztosítani ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljonak velünk. Minden hónapban idejárnak valamit auditálni, hogy az összes dolog amit elvárnak meglegyen.
BadBoy20-07-2006 10:11:47 // 1728
Csak a hibára szeretnék egy példát irni. Bemegyek az audi szalonba, megnézni barátnőm sógorát, mert hát ő az eladó, megnézem mit csinál, ha arra járok. Megyek oda, kinnt áll az új allroud. Mellette meg fekszik a szerelő, mert nem működik az airmatik rendszer, vagy hogy hivja az audi. Elkezdte emelni az autót, és bedögéött a rendszer. Mindjárt meg is jegyeztem, hogy szégyeljék magukat, hogy ilyen autót el akarnak adni. Ezt csak arra irom, hogy nem csak az Alfa küzd a minőségi problémákkal. Olyan sok a beszállitó, hogy nem tudják ellenőrizni a minőséget :((((.
Gabriel19-07-2006 18:40:20 // 1727
Pár pontra reagálnék így egyben:
1. Zool-al egyetértek, de szerintem az olaszok nem is tudnak az itteni bakikról, a dealerek csak bólogatnak szerintem ha tárgyalás van, azaz semmi visszajelzés. Meg kéne kérdezni Bo kolléganőt aki Csiki-Begénél van. Írok is az oldalára...
2. Én is úgy tudtam Marelli lesz. Van egy nagy BOSCH gyár Miskolcon lehet ott gyárják ha HUNGARY van rajta? Szerintem Marelli lesz akkor is, mert ezt írta mindenki.
3. 159-es bevezetéssel nagyon el lehet baltázni az egészet, szerintem az egész világ most figyel, hogy milyen lesz, erre meg ennyi baki.
4. Apósom nemrég egy Lancia motrot szerelt össze és elszidta nagyon, azt mondta, hogy ezt börtönben kéne raboknak büntetésből szerelni és összerakni. Alfisti lehet, hogy nem szép ha valaki így beszél, de én hallom a másik oldalt is akik nem rosszindulatból mondják. Sógorom meg a sebességváltózár iparban utazik. Minden OFF német/japán stb. márkába 1.5 óra beszerelni a zárat, na az olaszokba meg dupla ennyi. Tanúsítom is, mert az enyémbe 4-4.5 órát reszelgette és szerelte be a srác aki évek óta ezt csinálja. Meg is kaptam, hogy ne reklámozzam őket, mert csak az idő megy el az olaszokkal. Most ok magunk ellen beszélek, mert nekem is fáj, de van mit még az olaszoknak tenni, hogy okés legyen minden, mert minőségi rendszer ide vagy oda azért laza nép (igaz felépítettek egy gazdaságot a semmiből a II. világháború után mint vesztes állam).
5. Autóipari QS9000-es minősítés: Ha jól emlékszem akkor 1 millió termékből 6 db. lehet hibás maximum, de lehet inkább Charlie166-ot kéne megkérdezni ő Alpine-os és jobban tudja.
na UFF
Kalex18-07-2006 15:08:27 // 1726
Badboy kérésére eddigi tapasztalatok:
-klimából hiányzott 10 gr gáz (gyárilag 55gr nekem 45gr volt, hatékonysága zselé...volt) most már kell a pulóver,
-fogyasztás: csak város nem kímélve, klimával 8,4 liter, sztráda 170 7,8 liter,
-a jobb oldali sárvédőből kiugrott az index, a rúgót meghajlitva visszaraktam, azóta jó,
-van egy folyamatos mocorgás az anyósülés előtti részből, még nem tisztázott hogy mi, de szerintem mivel minden kábelkötegen ott fityeg egy bazinagy matrica, valamelyik olyan helyen van hogy a menetszél lóbálja...
Komoly probléma nincs!!! Az élmény mindenért kárpótol...
Alfista15-07-2006 10:40:09 // 1725
Természetesen nagy-nagy tisztelet a kivételnek!!!
Alfista14-07-2006 14:10:30 // 1724
Sajnos a magyar olaszautó kereskedőkről nekem nagyon rossz a véleményem és sok-sok embernek is. Nem tudom, milyen elvek alapján dolgoznak, de ezért is ilyen a híre a márkának. Persze az anyacég is keményebb feltételeket szabhatna, tehát az Alfa központilag is okolható a hibákért, mert miért tűri el ezt!?
A másik a szervíz. Hát én itt Fehérváron már sokszor nyeltem jó nagyokat, hogy be ne szóljak valamelyik sz&rjankónak, mikor úgy beszélt a javított Fiat-ról, Lancia-ról és Alfa-ról, mintha mind ócskavas lenne. :(
Szóval itt sok tennivaló akad! Nem csak jó autót kell megtervezni és legyártani, hanem ami ezután következik, értékesítés, szervizelés, stb. is nagyon fontos.
Kalex14-07-2006 10:43:03 // 1723
Nincs sehol totális végellenőrzés - még a hőn dicsőitett AUDI is kierszt jópár hibás példányt. Ezeket a "szak" ujságírók soha nem sarkitják ki annyira... vajon miért?
Nekem pl. a klima hatásfoka gyenge volt, visszamentem 10dkg gázt még kivánt a rendszer és jó lett. A klimát összeszerelés után soha nem tesztelik,
mondta a szerelő, ezért van a garancia!
Ezt a "szak"újságíró úgy kisarkitotta volna, hogy mentő vitte el mert napszúrást kapott vezetés közben...
zolee14514-07-2006 10:11:50 // 1722
azért itt két dolog van. Mondjuk ha én vagyok az importőr és ilyeneket olvasok az autóról akkor megnézem mi a baj. Ha trehány az kereskedő akkor kicsit megnyirbálom a hasznát (építettünk Renyó szalont és mondta a tulaj hogy ez náluk rendesen működik. x csöngés után nem veszi fel a telefont akkor hibapont, ha nem úgy bánik a vevővel hibapont, ezt mindet tesztelgeti az importőr...x hibapont -nyereség), ha pedig tényleg az autó hibás akkor azonnal elkezdem baszogatni a gyárat. Ez most nem vicc. Lefordíttatnám az összes cikket és elküldeném nekik egy kérdéssel, hogy: gyerekek hogy adjam el ezt a kocsit? Ha egy ilyenre nem úgy reagál a gyár hogy kijavítja, hanem úgy hogy megsértődik akkor kapja be. Ez az ő zsbeére is megy...
Alapvetően jókat írnak az autóról, de ilyen apróságokon csúszik el.
Tibe14-07-2006 10:03:37 // 1721
Zool tökre egyetértek veled!
zolee14514-07-2006 09:54:12 // 1720
leginkább a motorvezérlésre mondták hogy visszatérnek az olaszra.
az évek során egy csomó dologról bebizonyosodott hogy baromság: ilyen a német elektronika, meg pl a vezérműszíj is. A hírek arról szóltak hogy a baromságokat elfelejtik, tehát olasz elektronika, láncos vezérlés stb.
Zool14-07-2006 09:46:50 // 1719
Szerintem az Alfa minősége és megbízhatósága sokkal jobb, mint a híre. Pont ezért durran el az agyam, ha a márkakereskedő épp tesztautónak ad át nem tökéletes példányokat. Engem is picit beégetett a 159, amikor elvittem pár kollégát. Semmi komoly, csak annyi h a hátsó sárvédő borítása hozzáért a kerékhez, és ez egy picit zavaró, súrlódó hangot adott, főleg terhelésváltásos kanyarban (pl. szűk autópálya-felhajtó). Csak hát éppen egy IS250ből ültünk át, ami nem csinált ilyet. Az egyik kolléga most cserélné le az Avensisét, a másik is nagy IS fan, gondoltam bemutatom nekik a 159-est, azon felül h én is gyúrtam rá, és hetente mentem tesztvezetni. Erre a tesztautó nem 100%-os. Félre kellett állni megigazítani a sárvédőborítást. Mondanom sem kell, h egyik sem gondolkodott ezután Alfában, pedig a probléma igazából egy semmiség volt. Csak hát az összkép. így lesz akár 3-al kevesebb eladott 159. Oké, ma is egy 159 jött közvetlenül előttem, tehát a kocsi fogy, de ez egy kihagyott ziccer.
Ezek után én azt mondom, h nem az újságíró hibája ha lehúzza, hanem a márkakereskedőé (Lásd Totalcar teszt, hasonló hibával, nem az ő dolguk megigazítani a sárvédőt, pedig valszeg csak ennyi volt az általuk kifogásolt súrlódás oka). Amúgy én is jártam már így a 147-esemmel, valszeg vmit nem jól csinálnak a sárvédőborítás rögzítésénél.
De szerintem a lényeg: a 159 az Alfa és a Fiat csoport nagy lehetősége. Nagyon jó autó egy népszerű szegmensben, ami ráadásul még pénzes is. Ha a márkakereskedőnek nem jut el az agyáig, nem az újságíróknak kell helyettük ezt pótolni. Most persze nem a tapló A2 tesztekre gondolok, de pl. a Totalcar nagyjából részrehajlástól mentesen és nagyjából korrektül írt a kocsiról. Nem lett volna szabad nekik okot adni arra, hogy negatívumot írhassanak. Nem igaz h nem képes vki átnézni rendesen a tesztautókat MINDEN EGYES átadás előtt. Ez nem olyan mint egy elégedetlen ügyfél, én is ablakmosótartáj-sapka nélkül kaptam meg a 147-esemet, de ez egy apróság volt, és utána nem kell elmondom a TV-ben párszázezer embernek. Visszamentem, feltették rá a sapkát, és elnézést kértek. Az első utántöltésig fel sem tűnt, utána sem izgatott. De egy tesztelő abból él h legjobb tudása szerint leírja véleményét. Olyan ez, mintha a díler feladna egy fizetett hirdetést azzal, h a terméke nem megbízható. Ok, az A2 cikk inkább tűnt egy pénzbehajtó kötekedésének, de sok olyan fórum van ahol lehetne nyomulni.
TarP14-07-2006 08:28:57 // 1718
Ki az, aki még hisz az ótósújságíróknak?
Én az ilyen magazinokban csak a képeket, meg a műszaki paramétereket nézem meg. A cikkek címével általában eláruilják magukat (Legtöbbször semmihez nincs köze az odavetett szavaknak)...kicsi hozáértés, hosszú cikk...
Kalex14-07-2006 07:39:02 // 1717
A fékrendszer központján ez áll: Made in UK. Ez már mégse német, bár az az érzésem ez is ha szétszednénk a legméllyén távolkeleti chipek vannak...
zolee14513-07-2006 20:39:56 // 1716
gyerekek! Akkor most valaki sűrgősen világosítsa meg az elmémet! Nem úgy volt hogy az Alfa végre kukázza a minőségi német elektronikát, és visszatér a jól bevált szar olaszra?
Tibe13-07-2006 17:55:12 // 1715
Bazze már itthon is Bosch-t gyártanak? :P Kár hogy ezen spórolnak az Alfánál, én a vezetés helyében tuti Magnetti Marellivel szerelném a kocsikat. A bosch miatt elég sok bírálatot kaptak eddig is az Alfák holott köze nincs az olaszhoz :P
Kalex13-07-2006 13:25:16 // 1714
Szerintem inkább összeségében ez egy köcsög aki írta!!!!
"A tipikus Alfa-gyengeségek kiküszöbölésére, megszüntetésére már számtalan kísérletet tett a márka - eddig hiába."
"Nagyvárosi forgalomban a kézi váltó és e motor párosa nem ideális társ a közlekedéshez." FALÁBÚ KÖCSÖG!!!!!
"A vezetési élményre sokkal inkább a zaklatott szó a jellemző."
"FALÁBÚ, KEZDŐ VEZETŐ, KÖCSÖG!!
De egy ilyen hogyan tesztelhet igazi autót. Ez tesztelje a körhintát az tuti megbízható neki...
Pietro13-07-2006 13:14:55 // 1713
:-O
Az lenne a legjobb, ha kiderülne, hogy a mutyuki gyár Egomi valamelyik gyáregységében gyártják. pffff
Kalex13-07-2006 13:05:28 // 1712
BOSCH >>> Made in Hungary >>> döbbenetes, de igaz!
Tibe13-07-2006 09:11:03 // 1711
A 159-esekbe nem Magnetti Marelli van? Vagy csak azt akarták beletenni?
zolee14513-07-2006 08:38:23 // 1710
Valami windows alapú elektronikája lehet, mert csak leállította, várt pár percet és amikor újraindította megont működött, csak a hibaüzenet maradt meg...
amúgy az is vicces volt amit magáról írt: volt Alfája, de nem venne újra.
Halesz12-07-2006 23:53:46 // 1708
Az Autó-Motor legfrissebb számában 159 2,4 mJTD teszt van! Összességében pozitív, leszámítva, hogy rakoncátlankodott a motorelektronika...... :/
Alfista12-07-2006 09:45:02 // 1707
Azt elfelejtettem ideírni, hogy láttalak a múlt héten Fehérváron és nagyon szép a járgány! :)
Alfista12-07-2006 09:43:38 // 1706
Ehhez valóban nem kell semmit hozzátenni!
Bevallom, nem számítottam arra, hogy ennyire jól fog sikerülni a 159! :)
Vezettem is és nagyon-nagyon ott van! :)
Kalex12-07-2006 07:36:08 // 1705
Este 10,OMV kút, csak én állok a kútnál, a shopban beszélgetek...beáll 2 "IN" rendszámú Audi A6 (Az "IN" Győrben azt jelenti, hogy az Audi német mérnökei, Ingolstat-i rendszámú cégautóval) Kiszálnak és nem tankolnak...nem ám, odasétálnak a 159 -hez és nézik ... nézik ... nézik ... körbejárják ... Amikor megláttak kijönni a shopból, persze mintha semmi sem történt volna tankolták a kocsijukat.
Kell-e ennél nagyobb bizonyiték a "német márkások" Alfához való viszonyulására?:))
Ez az új 159 nagyon rávert a németek formavilágára - szerintem.
Zool09-07-2006 14:16:22 // 1704
Sziasztok
Ma csináltam egy kis túrát ebéd után itt Luxiban. Az Eredmény: 4 db 159es és 1 db Brera. Mindezt vasárnap nagyjából ebédidőben, különösebb keresás nélkül... Asszem beindultak az eladások... :)
Z
Gabriel05-07-2006 19:14:40 // 1703
ne cikizd én is ezt írtam neki
BadBoy05-07-2006 18:19:21 // 1702
Néztem a képeket, nagyon jók, de már főkép szerintem nem aktuális.
Kalex05-07-2006 14:54:13 // 1701
Tettem egypár fotót az oldalamra az új masináról...159 függők örömére!
Gabriel04-07-2006 22:21:00 // 1699
Pötty nagyon hallgat. Hazaértél épségben srác? :-)
Gabriel04-07-2006 22:20:23 // 1698
az tuti hogy hatásos lenne, sőt aki bámulja osztogatni a kártyanaptárt... :-)
Halesz04-07-2006 18:29:47 // 1697
Látod, hogy kellett volna rátenni pár www.alfaamore.hu feliratot? :))))))))
GEORGE04-07-2006 18:15:41 // 1696
Örüljél neki, illetve örüljünk neki! :-)
Ezek szerint csak lenyugözi az embereket a 159-es! :-)
csocsi04-07-2006 15:23:28 // 1695
Szerintem ez így természetes :))))
Gabriel04-07-2006 15:21:57 // 1694
ennek örülünk Kaleex kolléga, nesze neked hüle tesztek a TV-ben a való világ az igaz, amikor bámulnak nem? :-)))
beeep14604-07-2006 15:16:14 // 1693
Mer' nem tudják, hogy A8, A6 vagy A4... :-)) Tök egyformák... A 159 azért sokkal egyedibb.
Kalex04-07-2006 15:13:36 // 1692
Új jelenség: nyilvános parkolókban rendszeresen körülálják a kocsit, nem gyerekek, FELNŐTT emberek(nem közterületfelügyelő meg ilyesmi:))) már
totál lámpalázas vagyok...mondjuk szép-szép, de mondjuk egy A-8 nem ennyire csodálat tárgya ...
Gabriel30-06-2006 12:35:55 // 1691
OFF
választ felvidékbe írom
ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?