Forum >> 159

Mike.23-12-2005 09:02:44 // 509
Azt mondta mindenki, hogy előbb meg kell nézni a 159-et és utána kell véleményt mondani, mert a kép mégsem olyan mintha élőben néznénk. Hát kérem én megtekintettem és nem szeretnék újabb vitát generálni, de nekem még a véleményem ezek után sem változott.
Inkább az új 156 mint a 159. :-)

Don Gombóc23-12-2005 08:43:40 // 507
Pontosan így van hogy uniformizálódnak. Típus buzi legyen a talpán aki szemből megkülönböztet egy S40 S60 S80-at. Ugyanaz Audi. De úgylátszik ez a trendi. Egy hozzá nem értőnek a faceliftes 156 ugyanúgy néz ki mint a 159 szemből.
GEORGE22-12-2005 17:01:55 // 506
Bevallom, hogy sutyó koromban én is azt gondoltam a Skoda 12GLS vezetőüléséből, hogy 850-es kombim lesz :-) De tévedni emberi dolog és hamar a helyes útra tértem :-)
GEORGE22-12-2005 16:58:56 // 505
Akkor mond hova küldjem a sört, mert te nyertél! Most és a közeljövöben nem fogok új 159-est venni. Jelenleg vettem egy 2,5 igaz mostmár / 3 éves / Scudot. A következő évek után megfiatalitom a 146-ot és közben akarok fiatalinati a Scudon is, így tuti hogy neked lesz elöbb 159 mint nekem! :-) :-)
Zool22-12-2005 10:52:12 // 504
A Volvo meglépte azt, amit lassan mindenkinek meg kell lépnie: a túlsúlyos középkategóriásak feljebb lépnek, így szükség lesz egy kompaktabb limuzincsaládra. Csak picit hülyén csinálta, hogy újra s40-nek hívja. A hírekből olvasva erre a tendenciára az Alfa is rájött. Szerintem a marketing odalról vállalható stratégia az lesz, ha a 159 alá betesznek egy picit felhizlalt 149-est, aminek lesz lépcsőshátúja, aztán jön az új kisalfa. Kb mint a 3-as BMW kategóriaugrása a 90-es ével elején. Szerintem nem egyedül leszek úgy, hogy a 159 picit túl nagy, de a 147 csomagtartója kicsi. Ha belegondolok a 156 pont méretben volt, hiába szólta le egy csomó hülye, aki még életében nem ült benne (láttam pár szerencsétlen hozzászólást fórumokon). A legnagyobb gond, hogy az S40-es egy feljavított Focus. Picit több stílussal, de látszik rajta a ford számtalan hülyesége a beltérben. Kevés autónak van annyira gyér belseje. A külső viszont meggyőző, és a méretek valahogy arányosak egy normális méretű családra. Az egységes márkaarculat sosem volt gond számomra. A 3 autóból az s40 arányai sikerültek a legjobban. De kezd a téma offossá alakulni, szal részemről lezártam a Volvo témát. Nem ültem 166-ban még, de szerintem a 159 marketingszempontból nem a felsőközép autókkal versenyez, sem árban, sem tudásban, inkább a meghízott presztízsközépben játszik (szerintem elég jól).
Zool22-12-2005 10:49:16 // 503
George Teljesen igazad van abban, hogy az s40 és a 159 nem egy szinten állnak, egyszer már megúsztam hogy nem S40-est kellet vennem. Azért lehet hogy újra megúszom. Igazán az S40-es nem a preferenciám, sokkal jobb a sajtója mint maga a kocsi. De csupán elkötelezettekből nem tud megélni egy márka, főleg hogy többségük nem tudna újatuót venni, amiből a márka igazából megél... Maradjunk abban, hogy aki előbb vesz 159-est az kap egy sört a másiktól...
Inner Circle22-12-2005 09:44:39 // 502
Régen imádtam a Volvókat, még az S80-nal is kiegyeztem, de mostanra kenőszappanos nudlit csináltak az összesből :-( Kiskoromban a 850-est nézegettem egy csomót az autókiállításon, el se lehetett rángatni, idén meg nem egész fél percet töltöttem a Volvo standon. Ugyanazt az autót állították ki ötször, olyan volt mint egy pékség kirakata, ahol van félkilós meg kétkilós vekni kenyér, amik amúgy tökugyanolyanok :-(((
GEORGE21-12-2005 21:12:32 // 501
ALFA=ÉLETÉRZÉS ezt akartam irni az elöbb is :-)
GEORGE21-12-2005 21:02:56 // 500
Szeva Zool. Osztom Bati cartárs véleményét, aki igazi Alfásnak tartja magát SOSE vesz másik márkát, esetleg 2. autónak de az is olasz gyár szülöttje. Ha tényleg Alfásnak tartod magad akkor az sem baj ha kicsitt drágább az Alfa mert mikor benne ülsz és mész vele kárpotól érte. Nekem a 159-el kicsit vegyes érzelmeim vannak!, de ennek ellenére biztosan a 159-et venném a Volvo helyett, a Volvo S40 V40 kinézettre szürke kisegér a 159-es mellett, és ezt nem azért mondom mert Alfás vagyok. Ha neked fontosabb, hogy a pénzednél legyél akkor tényleg nem jó neked egy Alfa :-(( Alfa vásárlásához kell egy elhivatottság, tudod ALFA7ÉLETÉRZÉS na ezt nem fogod megkapni egyetlen OFF vastól sem! Ez tuti. Baráti üdv.! :-)
Zool21-12-2005 20:34:22 // 499
Az alfák bizpnyos értelemben racionális választást jelenhetnek: Szerintem racionalitásnak két szintje van: az első a tiszta racionalitás: méretek, ár, számszerűsíthető adatok. Ha csak ez számítana mindenki Opel Vectrát, Ford Mondeót és Skoda Octaviát venne. Érdekes módon az Octavia még a német összehasonlításokban is nyer a német presztízs-autók ellen, mert számszerűsítve azok nem tudják érvényesíteni erényeiket az összehasonlításban. Azonban akármilyen jó autó az Octavia, egy szánalmas formatervű belsőben nem lehet érvezni az Audi minőségi ablakemelőit, a hatalmas fej és lábteret, vagy a piac egyik legfejlettebb nem kamerás tolatóradarját. Szerintem a racionalitásnak van egy másik szintje, például az igényes és szép formaterv, a vezetési élmény vagy a jó anyagminőség. Az Alfák a második szinten szerintem ütnek. A belső (anyagminőség és formavilág), a külső formaterv (nem kell részleteznem) és a vezetési élmény. Ha a második fajta racionalitási szint nem játszana, a BMW, Lexus, Audi és társai már rég csődbe mentek volna. Ehelyett a prémium középkat. limuzinok most virágzanak.
Alfista21-12-2005 18:25:04 // 498
Zool! Ha csak racionális érvek alapján veszel autót, akkor rossz helyen keresgélsz. Ha meg kompromisszumos megoldás is szóba jöhet, akkor mindenképp az Alfa a nyerő.
vipex21-12-2005 17:11:41 // 497
Melyik is? példát példát egyébként a hivatalos magyarországon kinyomtatott katalógust nézem amit a 159 bemutatóján osztogattak, megváltozott???
Tedi21-12-2005 16:52:59 // 496
"Persze e német tesztelők nem az objektivitásukról híresek." ennek fényében lepődtem meg annyira, amikor olvastam a COTY zsűritagok értékelését. Ahhoz képest, hogy bigottak és elfogultak, azért csak ők adták össze a legtöbb pontot :)
Zool21-12-2005 15:22:16 // 495
Vipex: köszi a tippet a 149-essel, megnéztem az Italispeeden és tényleg ígérnek ilyen motort. Nem tudom, hogy mekkora lesz a nyomatéka, de az S40 1.6d normálisan ment, szerintem a 159-esben sem szégyenkezne egy 1.6 mjet. Kár hogy nem ezzel hozták ki már most. Tudom, hogy hülyén hangzik az ezerhatos dízel, de ha így fejlődnek hamarosan egyliteres dízelek pörögnek a középkategóriás autókban.
Zool21-12-2005 15:13:36 // 494
A súlyokkal úgy érzem kezdek beégni, úgyhogy inkább utánanéztem: BMW 320d 1505 „Leergewicht”: egy 68 kilós gizda sofőrrel 7 kilós csomaggal és 90% üzenyaggal. JTD-k 1600 kiló DIN Leergewicht a német honlap szerint. Eszerint tényleg nem olyan nagy a különbség. (1700 a 2.4 jtd, de az picit brutálisabb tejesítménnyel is bír) Viszont akkor nem értem miért volt olyan lomha a 159-es JTDm. Egyébként eddig minden összehasonlító teszt ezt hozta fel hátrányként a németeknél, tehát lehet vmi alapja. Persze e német tesztekők nem az objektivitásukról híresek.
Zool21-12-2005 15:11:27 // 493
Bati: Amint a Luxembourgi 159-es tesztben leírtam, az autónak racionálisan is jó választásnak kell lennie, persze az érzelmi töltetet is belekalulálva. Az alfák nem olcsók, főleg újonnan, és ha csak hátranyal járnának, egy alfám se lenne. Megjegyzem, most van kettő... A 147-es kiütéssel verte az S40-est januárban, most picit változtak az igényeim, és sajna a 147-est pár racionális érv most lejjebb viszi. Tudom kegyetlenül hangzik, de a cég nem a rajongókból és hanem a vásárlókból él, és minden normális ember körülnéz a piacon mielőtt megtakarítása jelentős részét egy újautóba fekteti. Ha nem tud terjeszkedni a piacon, az Alfa is ugyanúgy eltűnik, mint a Rover. Az amcsik meg évente számolnak fel egy márkát odaát.
Bati21-12-2005 14:43:28 // 492
te ZOOL már ne is haragudj de 1 igazhitü ALFA-snak hogyan jutnak az eszébe ilyen eszement dolgok hogy volvo vagy saab vagy mitudomén miket irkász itt össze az igazhitü ALFA-s auto vásrláskor csak azon töri a fejét hogy milyen ALFA-t vegyen és az agya legeldugottabb sarkában sincs olyan hogy volvo vagy stb.
Bati21-12-2005 14:36:45 // 491
csá te VIPEX gyorsan dobáld ki a katalogusaidat mert félre vannak nyomva kb 10.adat ami nem stimmel a beirásaidnál
vipex21-12-2005 14:25:42 // 490
Zool, A katalogus adat EU szerinti 1525/1535 Kg ha DIN szabvány szerint nézzük ( teletankkal) akkor 1600/1610 kg A BMW 320D katalogusadata 1505 Eu szerint 1580 kg. A kettő között nincs 130kg csak max 25kg de ha az 1585 nézzük akkor sem 130 kg a különbség és még akkor is messze van az 1700kg amit említettél és írtam, hogy misztifikált :-))) Egyébként ha még kint tudsz maradni 2007-ig akkor a 147 utódjában biztosan lesz 1.6 JTDm 8 és 16V-vel hiszen ez a motor már kész de a 159-be kicsi lenne ( bár azért a Volvo sem rosz, de mondjuk az S70 az 147 méretpárja a 159-e meg az S60 ;-) )
Zool21-12-2005 13:29:46 // 489
Engem a 8v tényleg érint, kb 6 hónap múlva vennék egy új középkategóriás autót, és valami eredeti, jó, és értékerányos dízel kellene. Egyelőre a 16V-t csak distinctiveben lehet kapni itt kint (felár 4000 euró), de egyébbként is a 2500 eurós felárat nem szívesen fizetentém ki a progressionre sem. A 700 ezres regadóról már nem is beszélve.... Az ideális egy 16V kisebb JTD moci lenne, de mivel az kevés piacon fizetődik ki, nem számítok ilyen figyelmességre.
GEORGE21-12-2005 12:26:24 // 488
Miért nem jó neked a JTD 16v?? miért akarsz 8v-et, hisz az még gyengébb :-(
Zool21-12-2005 11:46:11 // 487
Én amit láttam az 1585 a 16V-re. Ez kb 130 kilóval nehezebb, mint a 320d. És a szubjektív benyomásom is az volt a 16V-ben, hogy lomha. talán a váltó miatt is, vagy a bejáratós kocsi miatt, nem tom...
Zool21-12-2005 11:34:17 // 486
Számomra az alfa modellpaletta legnagyobb hiányossága az 1.6 multijet 16V. Lehet hogy ezért leszek kénytelen volvóra váltani. Az S40 elég könnyű a 110 lóerős dízelhez, és a regadó is elviselhetőb. Egylőre úgy néz ki, hogy mostani 147-esemre egymilla!!! a regadó. Ha mégis maradnék külföldön és kellemes meglepedést okozna a 159 JTD 8V akkor azért maradnák a márkánál. Egyelőre a 16V picit nagy falatnak tűnik, de amit a tesztben is írtam, pénzügyileg sokkal jobb ajánlat egy 320d-nél. Márpedig ebben a kategóriában még számít a pénz. De ha lenne 147-es kisebb 16V dízellel, egy másodpercig sem haboznék.
vipex21-12-2005 11:27:15 // 485
Tudom, hogy már megint a száraz számadatokkal jövök de a 1.9JTDm 1525/1535 Kg (8V/16V) mindig misztifikáltok :-))
Zool21-12-2005 11:26:20 // 484
Szerintem az 5-ös túl nagy az összevetéshez. Én igazán az Audi A4 Jaguár X type, Saab93 BMW 3-as a fő konkurens. Nyugodtan írhaték olyat hogy Skoda oktavia, de nem lenne fair. Egyrészt racionálisan abszolót ellenfél, de érzelmileg annyira visszataszító szegény. Pedig minden más rendben van vele (anyagok és tudás). Csak hát a formavilág. A volvo modellpalettája pedig picit fura. Inkább az S60 lenne ellenfél,de az öreg, meg nem szerencsés a motorpaletta.
Inner Circle21-12-2005 11:06:31 // 483
"A BMW 1500 kilóból kitudta hozni a 320d-t." Hátsókerék-hajtással együtt, ami nem két deka. De a 159 nem nagyobb a Hármasnál?
Zool21-12-2005 11:02:59 // 482
Egyébbként érdekes volt látni szombaton a helyi alfa díler ügyfélparkolóját. Áltt benne BMW, Lexus egyaránt, szerintem mindekettő leváltás előtt. Szerintem az Alfa nyitási törekvése bevált.
Zool21-12-2005 11:00:30 // 481
Egyébbként a súly tényleg gond. Hiába az olcsóbb dízel, ha 1700 kiló a kocsi, és ezért nem mozdul a járgány rendesen. A BMW 1500 kilóból kitudta hozni a 320d-t. Ez lesz a kocsi veszte szerintem. Én személy szerint még megvárom a JTD 8v-t mielőtt lehorgonyoznék más mellet.
Zool21-12-2005 10:56:29 // 480
A 159 még túl új ahhoz, hogy az utcán lássátok. Én is egy 159-est láátam eddig matrica nélkül. És 6 hónapos szállítási időt igérnek. Aki pedig képes elhozni a bemutatóautót, azt tudom sajnálni. Nagy árat fizet a türelmetlenségéért...
Inner Circle21-12-2005 10:43:02 // 479
Gondoltam hogy elég megemlíteni a 146-ost és te máris megjelensz :-)
Cgo20-12-2005 21:52:20 // 478
szerintem nem kapta el a laz, az alfa a laz egyik kivaltoja es elharcosa!!
Cgo20-12-2005 21:49:07 // 477
nekem az furcsa,hogy 6 napot toltottem romaban, lattam 6 ferrarit, 5 maseratit, 213 166ot, 527 156ot, csapbol is folyo 147et, de egyetlen 159et sem... egyebkent rengeteg a 166 es a thesis, gondolom a hivatalnokok miatt.
Alfista20-12-2005 16:45:11 // 476
Ebben tökéletesen igazad van!!! Itt már kifejtettem, hogy a 159 kasznija sokat növekedett a 156-hoz képest, tehát a motorkérdés is itt dőlt el. Sajnos megyünk a hármas bömös után mint méretben és motorban. A kérdés és a sajnálkozás maradt ugyanaz.
Inner Circle20-12-2005 13:54:36 // 475
Az ugyanaz. Egy ekkora kasznit nem lehet dinamikusan mozgatni benzines szívó négyhengeressel. Marad a V6 és a turbódízel.
Alfista20-12-2005 13:04:30 // 474
Inner Circle! Én nem a V6 miatt szomorkodom, hanem a diesel előrenyomulás miatt. Ha nem értetted volna.
BeeGee20-12-2005 12:33:38 // 473
Hajjaj! :) Merev hátsó tengelyjel, zsanéros csomagtartóval, egy fél V6al :)
Inner Circle20-12-2005 12:23:33 // 472
"Azért az Alfának ne legyen már puttonyos autója, mint a thália pl :)" De milyen jó lenne, ha az óccsó Alfát Törökországban szerelnék össze :D Cüöre Jumurdzsák :DDD
Tom1220-12-2005 11:51:08 // 471
Nekem is... ...de még van remény.:-)
BeeGee20-12-2005 11:48:18 // 470
Azért az Alfának ne legyen már puttonyos autója, mint a thália pl :) 145/146 vonalat mondjuk tovább vihetnék!
Inner Circle20-12-2005 11:00:26 // 469
Itt a varázsszó: "V6, jó sok pénzért". Persze, hát miért legyen olcsó egy prémium kategóriás V6-os? A 159-et alaposan meghizalták, fél osztállyal feljebb van. Továbbá a Totalcar szerint van esélye, hogy újból lesz Alfasud, vagyis a 147-nél kisebb modell (ami vicces, hiszen a 147 az eredeti Alfasudból származik). Nekem ebből az következik, hogy a 147 utódjának lesz lépcsős hátú változata, sőt lehet hogy csak olyan lesz, és visszatérnek a 33-as / 146-os felépítéshez. Egy akkora kasznit még rendesen elvisz egy négyhengeres benzinmotor, akkor arra hajthatunk :-) Az új Alfasud meg csapott hátú lesz, mint most a 147 - és nagyjából akkora, mint a 145...
Alfista19-12-2005 13:14:20 // 468
Fiúk! Azt hiszem, bele kell törődnünk, hogy a 159 esetében benzinmotorral igazán sportos járgányt nem készítenek. Kivétel a V6, jó sok pénzért. Azt hiszem, az Alfát is elkapta a diesel láz és ebben keresendő a fenti probléma. Mert kiváló gázolajost, azt csinálnak nagy választékban. Mennek a trendi után. Ez nekem kicsit szomorú.
vipex19-12-2005 11:46:53 // 467
:-))))) ( igaz most én is beindítottam a Fiatos szőkítést :-))) )
Inner Circle19-12-2005 11:25:40 // 466
Figyu Bati, nem veszel egy Alfát? Tudod, ha már ilyen régi pártoló tag vagy, beléphetnél az igazi klubba, itt van egy jó ajánlat, a sok év fiatos olajszőkítéssel biztos megspóroltál már ennyi pénzt, a hosszú autó nélküli szenvedés után meg már igazán megérdemled hogy végre te is megérezd, milyen is az az Alfa-feeling! :D
Inner Circle19-12-2005 11:22:54 // 465
Igazad van, nagy spanyolviasz ez a "Jaj, hát ez ugyanolyan mint a régi de lassabb!" Embörök, ugyanez megy harminc éve! Nézzétek meg a Spider fejlődését: havan-akárhányban bemutatták, hetven-akárhányra beletették az erős motort és alá a rendes futóművet, aztán orrbaverték a kaliforniai emissziós és ütközési szabványok, ettől ronda lett szegény és gyenge, később jöttek a biztonsági cuccok, és a nyolcvanas évek elejére már mérföldekkel elmaradt a teljesítménye a tíz évvel azelőtti szintről. Ennek fényében néhány hozzászólás kifejezetten mókás :-)
Béci Ɨ|ѯ19-12-2005 10:27:10 // 464
Szerintem az, hogy lomhább a 159, mint a 156 várható volt. Legalább is én biztos voltam benne. A 166 is lomhább a 156-nál, mert nehezebb, nagyobb, stb. Ráadásul ott vannak a motorok. Hiába vadonat új, meg JTS, meg mitudoménminem, akkor sem alfa motor. Más a karakterisztikája. Lomhább, hogy tovább tartson. Mivel most nagyon rámentek a megbízhatóságra Areseben, ez kell hozzá. Csak ezzel elveszik az, amiért mi szeretjük az alfát. Viszont sokan ezért fogják venni, így lehet hogy majd jobban megy a cégnek, ami viszont nekünk is jó.
Don Gombóc18-12-2005 11:20:19 // 463
Nincs Brera náluk. 156,159,GT. Ezek vannak.
Bati18-12-2005 07:15:53 // 462
van még 3 4 5 pont is de azt ugyis mindenki tudja
Bati18-12-2005 07:14:55 // 461
egyébbként hogy tárgyilagos legyek természetesen tudom miért van ez az ugynevezett gyengébb érzés az OPEL 159 ben (VIPEX ÉRTED OPEL) :-)))) 1 nehezebb 2 euro4 motor euro4 es motorral a 156 is hasonloan "tökös/opeles" lenne a dinamizmus a károsanyag kibocsájtás csökentésének oltárán bukjuk és nincs más választásunk ez van én ezt tudom de nem kell hogy tetszen inkább tegyük tönkre a természetet de legyen ALAF FILING :)) egyébbként lehet hogy az eu4 motor károsanyag kibocsájtásának a rombolásával egybekötött profi CHIP tuning sokat segitene
vipex17-12-2005 23:41:30 // 460
Hát ebben nagyon sok igazság van :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.