Forum >> 159

GEORGE22-11-2005 10:30:26 // 90
Kiváncsi vagyok a válaszra..... A német elfogultság jellemző az egész europai autós újságirókra......de sz@rni rá, nekem akkor se lesz német autóm soha többet!
Gabriel22-11-2005 10:14:32 // 89
Egy kis háttérinfó: In the absence of the man behind the 156, Walter Da Silva, who left to join Audi, it was the Italian Giorgetto Giugiaro (designer of the Volkswagen Golf and Passat and the Fiat Panda, Punto and Uno) who designed the new silhouette of this top-of-the-range touring car, in collaboration with the Alfa Romeo centre.
Gabriel22-11-2005 10:11:31 // 88
Egy cikk a viamichelin-ről.
Don Gombóc21-11-2005 08:39:25 // 87
Még csak most olvastam.Tetszik határozottan. Nem hinném hogy válaszolnának vagy közölnék a cikket, mert attól nagyobb arcok. És különben meg le vannak fizetve.
GEORGE21-11-2005 07:28:26 // 86
Majd sort keritek én is egy teszt körre, mostmár kiváncsi vagyok milyen is?? Többen kifogásoltak ezt azt rajta ami meglepő számomra....
21-11-2005 07:27:19 // 85
Mindenképpen. :)
21-11-2005 07:25:50 // 84
67dB a belső zaj szint ami nagyon jó. A motort lehet hallani bár kétség kívül jobb is lehetne.
csocsi21-11-2005 07:24:01 // 83
Akkor használhatónak tűnik a járgány :-)))
GEORGE21-11-2005 07:19:31 // 82
Most mégsem olyan jó a 159??? Nem csak csalóka a dolog?? 140km/h nincs motorhang ezért kicsit előtérbe kerül a szélzaj ami ott van minden 147-156-166ban de a viszonylagosan kevésbé jó zajszürés miatt nem annyira feltünő?? Most nem azt mondom, hogy a 147-156-166 hangos, csak ezekhez képest jobban van szigetelve a motorzaj a 159-ben és ez miatt tünik fel a szélzaj????
21-11-2005 07:14:02 // 81
Én pénteken voltam a Boldizsárnál és egy 1.9JTDm-el sikerült mennem. 1. Nagynak nem lehet nevezni. 2. Ez a motor kicsi bele (2.4 JTDm lesz az igazi hozzá) 3. Fék nagyon jó 4. Váltó ebben is karcos és csattog, rövidebb úton jár de a bot is rövidebb 5. Csöndes 6. Karosszéria tényleg nagyon merev 7. 3.-ban nagyon zavaró a váltó kar helyzete a klíma részt nehéz kezelni 8. Sokan megnézték, egy 166-os még integetett is 9. Futómű nagyon jó. 10. Szél zaj 140-nél ???? Ennyi. Nem fogott meg igazán de az tuti, hogy a családi autóm ilyen lesz SW-ben és a 2.4-es motorral össz kerékkel.
Áki20-11-2005 17:39:20 // 80
Én is voltam szombaton tesztelni ugyanazt a kocsit,mi asszem csütörtökön felhívtuk őket és lebeszéltük,hogy délben mehetünk kipróbálni odaértünk már negyed12re így volt időnk alaposna körűljárni a kicsikét! Nem te álltál a parkolóban melletem egy ugyanilyen piros 156mellé áltam be! Szerintem is a kényelem felé mentek el mintsem a sportosság...én a motor hangot hinyoltam belőle már nem lehet annyira hallani,ez biztos azért van mert sokkal csöndesebb lett az autó minden tekintetben! Nekem összeségében tetszett!
Mike.20-11-2005 16:51:32 // 79
Kíváncsi leszek ezt, -ha sikerült felvenni-, leadják-e valamelyik adón, vagy pedig már megsemmisült a felvétel. Nagy blama ez a Mercinek. :-)
Gabó20-11-2005 16:41:56 // 78
Tedi19-11-2005 17:50:38 // 77
ma délután az MTV autósmagazinjában ultrarövid 159 teszt volt, a srác tök jókat mondott róla. Erre asszongya az istenes lacika: nem zörög? A &@}#> anyád, az zörög, gondoltam én :))))
admirális19-11-2005 17:11:30 // 76
Ma a Csiki-Begénél megnéztem és vezettem egy 1.9 JTS 159-est. A hölgyet nagyon nehéz volt rábeszélni, hogy erre lehetőségem nyíljon, de végül csak sikerült. Bár ezen egy kicsit csodálkoztam, mert úgy hallottam, hogy nyílt nap lesz, és bárki tesztvezethet... Ehhez képest kiderült, hogy csak a komoly vásárlási szándékkal rendelkezőknek szabad... Egyébként minőségérzetre nagyon jó, nagyon komoly dolgokat tud és a kor színvonalán áll minden tekintetben. A belsejét nem nvezném kifejezetten sportosnak semmiképpen sem, de azért egész jó. Ami nem tetszett: Sokkal szűkebb, mint a 156, és nehezebb jó üléspozíciót találni. Szubjektíven úgy érzem, hogy a vezetési élményből visszavettek, inkább a kényelem felé kezd eltolódni, amit még erősít, hogy nagyon nehéz a kocsiszekrény az 1,9 motorhoz, és nem könynen gyorsít. Hallani hogy pörög, de nem gyorsít. Olyan volt, mintha dízel lenne. Azt vártam, hogy mindenki meg fogja bámulni a kcosit, de valahogy nem voltak rá fogékonyak az emberek, és simán elmentek mellette. Persze simán lehet, hogy csak azért okozott bizonyos mértékű csalódást, mert túl sokat vártam tőle. Ki tudja. Minden esetre a fentiek kifejezetten szubjektív vélemények, és nem azt jelenti, hogy rossz benyomást tett volna rám.
Alfista18-11-2005 17:03:06 // 75
Bocs, tévedtem. A BNW-nek 8-at adott, de lényegen nem változtat.
Alfista18-11-2005 16:39:48 // 74
A Gajdán az "Év Autója" szavazáson a 159-nek 1 pontot, a BNW-nek 9-et adott. No comment...
Alfista18-11-2005 16:33:28 // 73
Ki írta a cikket? A Gajdán!
KKY18-11-2005 16:22:59 // 72
Ha kapok valami választ közzéteszem, egyébként próbáltam óvatosan fogalmazni, és nem kihegyezni a dolgot Alfa kontra többi autó-ra.
KKY18-11-2005 16:21:27 // 71
Eddig is észrevettem, de azzal telt be a pohár, hogy nem emlékeznek vissza arra, amit egy hónapja írtak, tehát simán azt hiszik, hogy rajtuk kívül mindenki hülye és senkinek sem tűnik fel ez.
Alfista18-11-2005 16:21:05 // 70
Ezért jó, ha mégis csak beszólnak nekik néha. Ha csak átkozódunk egymás között, azt ők nem tudják meg. Hát tudják meg! Én az Autó Motornak írtam ilyen ügyben. Nem válaszoltak rá. De a hangya ott van.
Inner Circle18-11-2005 16:12:15 // 69
Egyetértünk, de ha évek óta olvasod őket, hogyhogy csak most tűnt fel, hogy úgy tolják előre a teszten a német vasakat, mint postás a biciklit? :D Ami még nem is lenne baj, a pozitív elfogultság még annyira nem zavarna, csak ne húznák le igazságtalanul a többit...
Alfista18-11-2005 16:10:44 // 68
Helló! Gratula a levélhez. De ismerve az újságíró szakmát, meglepődnék, ha válaszolnának. Mégis jó, ha szóváteszed a hülyeségüket!
Pietro18-11-2005 15:58:09 // 67
Dunaszerdahelyen a Dunautónál azt mondták, nekik lesz egy 2,2JTS tesztautójuk... Na, arra még benevezek!
beeep14618-11-2005 15:56:45 // 66
Gratula kolléga, mi is tegnap próbáltunk egyet, szintén 1.9 JTDm motorral. Úgy látom, az észrevételeink nagyjából hasonlóak, a beszámolóm olvasható a Keleti Vég topicban. Irigyellek, hogy sikerült a pályára is kimenni vele. A kényes pont a kormány valóban. A 2,4 mJet-et nagyon szívesen kipróbálnám majd én is, azt gondolom az igencsak állat lesz.
Poló18-11-2005 15:50:08 // 65
Na akkor jövőhéten megnézem. Hétvégén sajnos dolgozok :((
Pietro18-11-2005 15:44:16 // 64
Kíváncsi vagyok, mit fognak reagálni, remélem azt is megosztod velünk.
Pietro18-11-2005 15:40:53 // 63
Kipróbáltam egy 159-est, 1,9mJET motorral. Dízelhez méltón alacsony fordulattól jól húz, autópályán 160-nál, 6.fokozatban alig pörög 2000 felett. (nem emléxem pontosan, mennyi volt a fordulatszám, de nem sok) Városban bőven elég 3. fokozatban közlekedni. A futóműve nagyon jó, nem véletlenül dicsérik mindenhol. Alapvetően nagyon csendes és nagyon "egyben van" az egész autó, a 156-os után kicsit furcsának tűntek a nagy méretű külső visszapillantók, de kívülről nézve arányos, csak belülről látszik akkorának, mint egy IFA-é. A belső visszapillantó viszont kicsi. Lehet, hogy kevésnek tűnhet valakinek az 1,9-es dízel motoros változat, igazából tény, hogy nem egy rakéta, de azért "megyeget". Aki száguldani akar, annak ott a 2,2 JTS... Egy kényes pont: a kormány. Másvalaki írta már, hogy nem tetszik, ez ízlés kérdése, nekem "bejön", viszont a fogása valahogy nem az igazi... Olyan, mintha műanyag lenne... A 156-os kormánya jobb fogású - szerintem. Mentem vele városban is, eléggé megnézték, úgyhogy a külsővel semmi baj, azt hiszem ebben mindenki egyetért. (Steve Wonder kivétel.) Összességében bennem erősödött az az érzés, hogy a 156 után ilyet vegyek majd, a kérdés csak annyi, dízel legyen, vagy benzines??? (összehasonlításképpen jó lenne vezetni egy 1,9JTS-t és egy 2,4mJET dízelt is.)
KKY18-11-2005 15:34:30 // 62
Sziasztok! Egy levelet szeretnék közzétenni itt, amit a mai nap folyamán küldtem el az Autó Magazin szerkesztőségének. Amennyiben olvassátok talán sejtitek , hogy miért. Bocs, ha valakit untatok vele, nagyon ritkán szoktam ilyen hosszan hozzászólni vmilyen témához. Autó Magazin Főszerkesztőség Budapest Hajógyári sziget 307 1033 E-mail:mpb@motorpresse.hu Tisztelt Főszerkesztőség ! Hosszú évek óta rendszeres vásárlója és olvasója vagyok az Önök által kiadott magazinnak. Az összes megvásárolt számot rendszerezve őrzöm. Eddig elégedettséggel olvastam a lapban megjelent cikkeket, függetlenül attól, hogy milyen nemzetiségű, vagy „beállítottságú” újságíró kollegájuk tollából származik az, sőt azt is elmondhatom, hogy az általam havonta megvásárolt kb. 4-5 autós magazin közül mind szakmai, mind esztétikai szempontból az Autó Magazint tartottam a legjobbnak. Ez a nézetem sajnos kezd megváltozni. Miért is? A novemberi számot megvásárolva örömmel láttam, hogy ismét mestertesztet készítettek, most a középkategória került terítékre. A teszt elolvasása után egy kicsit keserű szájízzel összegeztem magamban a leírtakat, de nem ragadtam „tollat” mindaddig, amíg el nem olvastam a decemberi kiadványt. (természetesen a levelezés rovat áttekintése, és az abban leírtak is megerősítettek elhatározásomban) A mestertesztben leírtakkal kapcsolatban a következő észrevételeim vannak: -„ a BMW minden tekintetben ott tudott lenni az élmezőnyben” -én az Önök helyében megvizsgálnám mégegyszer az isolux-diagramokat, legalább három sokkal meggyőzőbbet látok mind a tompított, mind a reflektor tekintetében.(Alfa, Audi, Mercedes) Természetesen itt lehetne beszélgetni arról, hogy a vizsgált 11 tételből mennyi számít az élmezőnynek, de én úgy gondolom, mivel a diagrammok alapján jelentősen elmarad az említett három típustól nem a számszerűség a fontos. A helykínálat tekintetében szintén nem áll az élen.Az ár természetesen egy relatív kategória, de ebben sem szerepel a legkedvezőbbek között. -Abszurdnak tartom azt a megállapítást, hogy egy típust a kimagasló részteljesítmények hiánya miatt az utólsó helyre soroljanak (Saab). -A Mercedes vagy a VW 8,5 literes fogyasztása nem sok, ez csak az Alfánál elviselhetetlen érték. -Még nagyobb problémának érzem azt, hogy a Peugeot két hellyel megelőzte az Alfát, igaz sokkal jobb komfortos utastérben, kulturált motorral meghalni az úton. Önöket idézem: „a kettős sávváltás a 407-essel veszélyes mutatvánnyá fajult”, vagy „elvesztette egyensúlyát és kipürdült a pályáról”. Természetesen nem kell minden autóval versenyezni az úton, de mi van akkor, ha valaki más hibájából kerül veszélyes helyzetbe és a megoldásához esetleg futóműre lenne szükség, vagy megfelelő elektronikára. Természetesen a kényelem is relatív, nem mindenki szereti a süppedős, puha, semmi oldaltartással sem bíró üléseket. -Kíváncsi lennék arra is, hogy az esetek hány százalékában történik olyan fékezés amikor a két kerék alatt lévő felület súrlódási együtthatója jelentősen eltér. (Alfa kontra BMW, melyik is a jobb) Sorolhatnám tovább az észrevételeimet, de egy nagyon fontos kérdést szeretnék feltenni. Miért van az, hogy eltérő hengerűrtartalmú motoroktól ugyan azt várják el a tisztelt tesztelők. Több típus 2200 ccm körüli motorral szerepel, ami ugyebár 15%-kal több, mint az 1900ccm. Nem lenne igazságosabb pl. az Alfa 2,4 l-es motorját megvizsgálni, az csak 9%-kal több mint az előbb említett 2,2l. Kiváncsi lennék a menetteljesítmények összehasonlítására, ha az Alfában 200 Le.-s motor lenne. Ja, és biztosítás regisztrációs adó esetében is 2000ccm a határ –ha jól tudom-, utána pedig 2000-2500-ig. Ezek a gondolatok merültek fel bennem, de meghagytam volna magamnak, ha nem olvasom el a decemberi számban megjelent Alfa 159 tesztet. Ez egyszerűen komikus. A következő sorokat idézném a két megjelent cikkből:(lehet hogy a szerkesztőségben senki sem olvassa el, hogy mit írtak egy hónapja az Önök magazinjában) 2005 november: „Kanyargós útszakaszon rögtön világossá válik, miért: első futóműve elpattogásra hajlamos, kormánya nagyokat lök, 17 colos kerekei hangosan gördülnek,” 2005 december: „A futómű zsenialitásáról csak ódákat zenghetünk:nem pattog el rossz úton, a végletekig semleges és spontán reagál a vezetői parancsokra” AKKOR MOST, HOGY IS VAN EZ? Én nem értem, vagy van egy-két -véletlenül német- típus amivel szemben elfogultak a tisztelt tesztelők, így alakult ki a teszt végeredménye? (egyébként 1998-tól 2003-ig egy 320i típusú BMW-t használtam –ami 1996-os gyártású E36 volt- és meg voltam vele elégedve) Természetesen lehet a korábbi típusok megbízhatóságáról beszélni az egyes márkáknál,(lehet, hogy ebben az esetben a japán típusok megelőznék a németeket) de a teszt nem erről szólt. Miskolc, 2005.11.17. Tisztelettel: Kéméndi Károly Ui: -eredetileg itt magamról ill. autóimról írtam, de titeket nem szeretnélek tovább untatni.
Pietro18-11-2005 15:26:39 // 61
Van egy tesztautójuk. 1,9mJET. Odamész, szólsz, hogy szeretnéd kipróbálni, oszt' gyí!!! Ha ott van az autó, már mehetsz is. De a rádióban úgy hallottam, hogy most hétvégén nyílt nap lesz a 159-es miatt, úgyhogy most tuti.
Poló18-11-2005 08:59:16 // 60
Mikor lesz Győrben tesztvezetés?
Pietro17-11-2005 22:01:17 // 59
Ma láttam a győri Alfa-Fiat szervízvben két 159-est, ami átadás előtti átvizsgáláson volt. Ezek szerint nemsokára az utakon is atlálkozhatunk velük... Naon, de naon tetszettek!!! (holnap ki is próbálok egyet..)
Tomy15616-11-2005 14:22:55 // 58
Enjoy! Alfa 159
mszabika16-11-2005 12:49:33 // 57
Már az Origo-n is rajta van a reklám ;))) 159. Az ALFÁK új nemzedéke.
TarP15-11-2005 16:45:28 // 56
Láttam én is, de nem akartam írni, hogy nézze meg legalább, vagy üljön bele... sőt menjen is vele..áááá...
Gabriel15-11-2005 16:38:14 // 55
LOL, igazad van :-)))))))))))))))))))))))
Pietro15-11-2005 15:41:01 // 54
Valaki ezt írta a hozzászólások rovatba a cikk alján: "Az edigi tapasztalataim szerint nem nyerte el tetszésemet de reméjük hogy javulni fog!!" Kíváncsi lennék, hol szerezte azokat a tapasztalatokat....
TarP15-11-2005 14:58:56 // 53
Akkor a ZIL meg maga a csoda!!! v:)
Gabriel15-11-2005 14:55:29 // 52
csak nekem új ez az oldal vagy nektek is? 159-es cikk: www.autostilus.hu
Mike.15-11-2005 09:51:28 // 51
Nem rossz idea ez sem. :-)))
Inner Circle15-11-2005 09:06:03 // 50
Valami olyan szöveg szólt a Clio mellett, hogy "Látványosan nagyobb, mint kategóriatársai" - hát akkor tényleg nem értem hogy miért nem a Passat nyert, az még nagyobb... és ha a Punto Grande nem kési le a határidőt akkor az is tuti befutó lett volna.
Willy15-11-2005 08:43:27 // 49
Egy újabb cikk, ezúttal az Origótól: Alfa 159 - Origo
TarP15-11-2005 08:42:46 // 48
Meg is lepődtem!!! Szerintem a szépérzékük túlcsordult az autó láttán, ezért elfelejteték, hogy csak kis duduautókát szabad választani. Vagy minden újságíró úgy gondolta, hogy a többiek úgyis egy picike praktikus izére fognak szavazni ÉN meg egyedül a szép limóra:)
Pietro14-11-2005 16:04:12 // 47
"Szoros eredményt hozott az idei Év Autója választás. Kevesebben ítélték oda az első helyet a Cliónak, mint a Passatnak, mégis előbbi kaparintotta meg a címet." az első szót kijavítanám: "Szaros eredményt hozott az idei Év Autója választás....."
Mike.14-11-2005 13:30:03 // 46
" mert az emberek nagy része nem akar szép, egyedi, különleges, erős...autót, hanem csak egy dobozt, amiben van 3 pohártartó, meg elviszi a sofőrt, meg olcsó, meg keveset eszik, meg sok benne a légzsák..." Az álltalad leírtaknak teljesen ellentmond a Pl. a 156-os és azt szintén megvállasztották anno. :-)))
kando.14-11-2005 13:06:09 // 45
Ááááá és még hétfőő is van.... :-((
TarP14-11-2005 12:45:14 // 44
Várjál embör, az Év autója nem arról szól, hogy melyik autó JÓ! Hanem arról, hogy melyik szolgál ki több embert. Ezért ha meggebed egy KOMOLY gyártó, akkor sem nyerhet, mert az emberek nagy része nem akar szép, egyedi, különleges, erős...autót, hanem csak egy dobozt, amiben van 3 pohártartó, meg elviszi a sofőrt, meg olcsó, meg keveset eszik, meg sok benne a légzsák... Szóval JÓ autó mást jelent a két kontextusban.
FRC14-11-2005 12:39:17 // 43
Viktor8514-11-2005 12:26:24 // 42
Az emberek nagy része hülye, és még szépérzékük sincs:)
Gabó14-11-2005 12:22:06 // 41
Sajnos van kihatása, a Yamaha is növelte az eladásait és a piaci részesedését, mióta Rossi náluk van és sorra nyeri a címeket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.