Etyek - Korda Filmpark Látogatóközpont
Rajtam kívül valakit érdekelne egy túra a filmparkban? Minimum 15 főtől indul a túra, ami fejenként 3100 Ft hétvégente. Gondolom nem csak nekem tetszene egy hasonló fotó, mint ami George-nak is van:

Ha összejönnénk elegen, akkor bevállalnám a szervezést.
Az komoly :) Igazából nehéz őket összehasonlítani, úgy lenne megfelelő, ha mindegyik ápolószert egy teljesen ugyan olyan tisztítás után vinnénk fel és tesztelnénk. Én személy szerint hiszek az okosoknak és nem alkalmaznék olyan ápolót amit árthat a bőrnek. Olyan gyönyörű bőrülések vannak az Alfákba, főleg egy 159-be, nem láttam még azonos ár-kategóriájú kocsiba ilyen stílusos foteleket.
gecsa24-02-2018 19:43:17 //
106073
Nagyjából 15 féle szert próbáltam.
Én több írásban is azt olvastam, hogy a méhviasz autó vagy bőrbútor ápolására alkalmatlan. Kültéri bőröket szoktak vele ápolni, az Alfa ülések attól jóval finomabb jóságok :) Lehet azért mondod, mert még nem próbáltál mást, vagy neked egyszerűen csak bejön a méhviasz adta ápolás utáni érzés.
Ja igen ha már bőr akkor ezt (is) érdemes elolvasni van benne pár hasznos infó.
Hasznos
gecsa24-02-2018 19:04:35 //
106071
Én kisbabáknak való nedves törlőkendőt (alkoholmentest) szoktam használni a tisztításra. Csodákra képes. Utána ápolom, általában méhviaszossal. Nekem ez a kombó vált be. Szép matt,és puha felületet ad.
Bőrbalzsamból egy alapos 5 üléses ápoláshoz elégnek kell lennie 50ml űrtartalomnak. Ha előtte a bőr jól meg van tisztítva még az is lehet, hogy alig tudsz róla majd felesleget letörölni. Ha a bőr az ápolás előtt nincs megfelelően megtisztítva akkor nem igazán tudja magába szívni a bőr a balzsamot. Én jártam úgy mielőtt még nem volt megtisztítva a bőr -egy ezzel foglalkozó kárpitos segítségével- , hogy nem bírtam magammal már megvolt az ápoló neki estem és az egészből egy csúszós felület lett, na meg ki tudja előtte ki és mivel kezelte vagy nem kezelte. Miután megtörtént a profi tisztítás a "nyers" bőr csak úgy szívta be az ápolót. Ápoló után kb 48 órával érdemes impregnálóval is átkenni az megvédi a festéket. Igaz nekem 156-om van, de bézs bőrbelsővel így kifaggattam a szakit ezzel kapcsolatba, hogy megőrizzem a jelenlegi állapotát :D
'''''24-02-2018 14:15:24 //
106068
Tolmácsolom Rolinak a hibalehetőségeket.
Szelepeket,szelepszárakat,hidrotőkét is ellenőrzik.
Kíváncsi leszek,mit találnak mert a kicsit hangosabb hideg járást eltekintve semmi nem volt vele.
Ettől egy hsz-el feljebb.
Volt nekem és a barátomnak is ilyen pulsere. Raktam rá kapcsolót is, hogy leválaszthstó legyen töltéskor.
Nem bírt egyőnknél sem egy évet. :(
Lehet
Novitec-kellene tényleg ebből is. Csak hát az
ára, annyi mint egy olcsó akksié.
gecsa24-02-2018 13:50:13 //
106065
Miért is nincs ilyen minden autóba gyárilag beépítve?
Ez csak egy lehetőség. Valami betámasztott, kérdés hogy mi. Lapátka? Vezérlés ugrás, vagy víz? Ki kell nyomozni. Nem ismerem a usert, van aki akkor veszi észre hogy valami nem oké, amikor már szétrepült a motor :-) Pl öcsém ilyen alkat. Anno a tuningolt 1.8 Golfját teljesen elpusztította. Pályán már ment el az erő, ő meg akkor nyomta neki jobban :-) Végül padló gázon megállt. A motortér egy fém-olaj-benzin turmix volt kb :-)
Shadin24-02-2018 13:40:45 //
106063
Amikor ezt megkérdeztem Szatyitól, azt mondta ezen nem kell utánhúzni. Amit az előbb írtál Tominak, hogy a víz lenyomja a dugókat, annak viszont jele kellett volna hogy legyen. Ott az olajnak nagyon kellett volna keveredni a vizzel nem?
Az enyém se volt hengerfejes, csak egy negyedet után kellett húzni a csavarokon. Kicsit meglepett, hogy erre ennyire érzémeny, de ezt is megtanultam :-)
A srác elmondta, hideg-meleg éri felváltva, megnyúlik a csavar, nem lehet elhanyagolni az utánhúzást. Aztán hozzá tette: pláne ezekkel a mai csavarminőségekkel. Persze a tádé régi technika, érzékenyebb lehet erre, nem tudom.
Na mindegy, csak derüljön ki végre, hogy mi az autód baja... drukkolok :-)
Pont az a gond, hogy ritkán használod és akkor is rövidtávra.
Sajnos az After Market akksiknak nagy az önkisülése. Ha töltöd nem megy csökken az energia kapacitása (nem megy le a feszültség), a kritikus szint alá.
A nagy hidegek előtt érdemes is annak, akinek nincs fűtött garázsa. A 159 kész, most a TD-n lóg az okos töltő. Aztán pedig megy vissza a tartalék akksimra.
Jó poén ez a késői nagy hideg... vagy két hete jelez a 159, hogy glow plug not available. Én meg tojtam rá, gondoltam ráér majd megoldani. Kíváncsi leszek hogy döccen majd be - 10-ben. :-S
Max megyünk hosszú útra is az öreggel, ha nem indul be :-)
Az enyém is folyamatosan töltőn van:

:)))
Megnézte a Gábornal mas szerelő is, azt mondta ez nem hengerfejes. Nekem nem nyomja ki a vizet, ellenkezőleg lemegy a szint. Kupak leszedésekor visszajön. Ami hihetetlen, hogy teljesen hideg motornál is fel van fúvódva. Itt biztos hogy baromi nagy a nyomás, de nem a hf miatt. Most várom, hogy mi lesz. A hűtő szerintük totálkáros.
Ezért kérdeztem a víz fogyasztást is. Ha hengerfejes és ereszti a vizet a hengerek felé, képes lejjebb ütni a dugattyút is a hidraulikus ütés.Pl reggelre beleereszt egy adag vizet, indítózáskor annyi is neki. De ez már extrém eset. Valami betámasztott a szelepeknek az valószínű.
A szulfásodas töltéstől megoldódik? Heti kétszer használtam, de akkor is rövid távra míg elvittem Édesanyámat gyógytornára.
gecsa24-02-2018 13:14:12 //
106054
Én is most töltöttem, 12.2re leesett. Nem kell hozzá hideg sem, nekem garázsban áll.
Az akksid lemerült az állásban. Az enyémre hetente ráakasztom a c-teket, ha nem megyek hosszabb utat. Amíg benne volt a box és a nyestriasztó, pláne szivta le az akksit, azóta hogy kiszedtem, később jelez pirosat a c-tek. Ettől függetlenül álltában is fogyaszt az autó, nem olyan mint az öreg dízelem, hogy egy gombelemről elmegy :-)
Más, adalék infó. Nálam a TD-nél kezdtek újra előjönni a hengerfejes tünetek, kb 5e km-rel a javítás után. Nagyobb nyomás, keményebb csövek, víz a kiegyenlítő szélén, sőt az egyik vízcsövet lejjebb nyomta a csonkjáról. Felhívtam a szerelőt aki hengerfejezte, ő meg jól leb.. ott hogy miért nem vittem még vissza utánhúzásra. Csütörtökön visszavittem, 20p alatt után húzta a csavarokat és a jelenség megszűnt. Csövek puhák, a víz nem fogy.
A lemezkék pedig az olajteknőben lesznek.
Ha nem használod, akkor mindig töltőn kell tartsd. Különben lecsökken a fesz 12,4 V alá és akkor megmurdel mert szulfátosodik.
Sajna az összes AM akksi ilyen f@s. :(
Nem lehet, hogy átugrott a vezérlés, mondjuk a DPF, hibakor (megfojtotta a motort)?
Megjegyzem a DPF nem megy tönkre, csak valami miatt (kevés leveős égés, ami csomó mindentől lehet) megtellik korommal.
Már bocs a Rolitól, de a DPF kiírástól (ha tényleg csak ennyit csinált) a valódi hibát nem oldotta meg.
Lehet az is pl. hogy a tuning miatt jobban kormol.
Én most mindenképp levenném a HF-et és bevizsgáltatnám a porlasztókat egy normális helyen. Megvizsgálnám a turbót (felújítanám) és a szívósort. Ellenőrizném a szelepeket. Én szinte biztos vagyok benne, hogy itt valami összeakadt.
Neki is vsz. szétszakadtak a hidrotókék összefogó lemezkéi.
Vagy a lapátkák akasztották meg. Ez látszik a dugattyúfedelen és a szelepek szárain.
Sajnos nem lesz olcsó mulatság, ha rendesen akarja megcsinálni. :(((
Ez volt az első éjszakája garázson kívül.
Sok állásban lemerül, főleg, ha ilyen hidegek vannak. Egy töltésnek meg kell oldania a problémát, remélhetőleg
Most mar nagyon kivagyok. Szatyival beszéltem, nem tudjak beindítani az autót, mert lemerült az akksi. Gyerekek, 2 éves Exide akkumulátor!!! Most rátettek a töltőre, szerintetek ez a sok állas miatt van, hogy hónapok óta nem tudtam vele normálisan menni? Ott volt egy másik szerelő is, az is látta, hogy még így hidegen fel volt fúvódva a cső. Ilyet még az sem látott.
Macccy24-02-2018 10:55:05 //
106046
Jóhát na, annak már nem merek nekiállni :)
Másik kérdés: bőrbalzsamot akarok rendelni a bőrfesték.hu-éktól, de sem a kiszerelést, sem a színt nem tudom eldönteni. Mire elég az 50ml tégely? Illetve a mi pre-2011 Ti bőrkárpitunk fekete, vagy sötétszürke balzsamot igényel?
Piros szegélyfestéket és bőrlakkot se tudom, hogy 50 vagy 250 millist vegyek, nem nagy felület azokat végigkenni, de gondolom 2x biztos le kell, hogy fedje a feketét ...
'''''24-02-2018 10:46:16 //
106045
Bocs,2.4-ben gondolkodom mindig. :-)
Macccy24-02-2018 10:40:55 //
106044
Á ha csak annyi lenne ... De nekem a hi-tech plasztik sor van, a mozgató szerkezet alatta foglal helyet és nincs rudazat, lap van belül. Plusz ha nyitva fixálja valaki, attól még a kikopott szart felporszívózhatja. Szóval nekem leszedős lesz. ... Csak ne volna olyan sok vacak bizbasz fölötte ..
'''''24-02-2018 10:35:06 //
106043
Fixáld le nyitott állásban és akaszd le a rudazatot a mozgató motorról.
Tök felesleges levenni szerintem.
Shadin24-02-2018 10:31:06 //
106042
:-D
Macccy24-02-2018 10:18:14 //
106041
Nem egy felszippantott Swirl Flap örvénylapocska akadt be a hengeren belül és amiatt kivert egy szelepet? Bár nemkéne a vezérműtengelyt üsse, mert mire odáig visszaüt széttörik a szelepemelő ..
Ahh, nyáron össze kell szedjem minden bátorságom és idegem és le kéne bontanom a szívósort, hogy eltávolítsam ezeket a szarokat én is. :O De ebbe nem kezdek bele magamban, ez Co.Starring Shadin lesz, ha ráér
Kunyho24-02-2018 10:09:45 //
106040
Én ezt használom: http://borfestek.hu/bortisztitas-es-karbantartas/9-borvedo-krem-250ml.html
Nincs rá panaszom.
Rolee4623-02-2018 23:05:09 //
106039
Tegnap a 155-re a 156-t adta be többszöri próbálkozásra is😕
Még semmit. Kivittem az autót szerdán, de sajnos Szatyi lebetegedett, csúszik, majd hét elején.
'''''23-02-2018 21:45:39 //
106037
Ja,a vez.tengely volt csak tesztellek! :-)
Most szétkapták a verdát.Hangon kívül más gondja nem volt.
Csak azért tettem ide fel mert én se nem láttam ilyet,se nem hallottam még 59-nél ilyenről!
Még szoknom kell ,hogy ennyire fekete az eleje az autónak. Eddig mindig ott világított a rendszám :D
Amúgy Emilről tudunk valamit?
tirex23-02-2018 20:09:37 //
106035
Már nem emlékszem hogy melyik volt de egy tubussal tettem bele. Erhard küldte úgyhogy tőle kérdezd milyet szokott ajánlani.
tirex23-02-2018 20:07:52 //
106034
Sziasztok! Nem érdekelne valakit egy fekete bőrülés szett? Újszerű állapotban van,és nem a Ti hanem a normál.
Én is úgy vagyok vele egy próbát megér. Annyira nincs arany árban. Ex120-t raktad bele? 2 tubussal kell venni vagy elég az 1 is?
Ez a vezérmű tengely. A vizet nem ette a motor? Vagy a vezérlés esetleg átugrott. A hengerfej le van véve? A dugattyúk, szelepek állapotát is lehet meg kell nézni ezek után.
Hello
Ha már kinézet nekem az fl 156 lenne az álom a 159 elejével és az fl előtti hátuljával.És csakis sedán😊.A hátulján már gondolkoztam egyszer😀Jó eséllyel csak csomagtérajtó kéne lámpákkal.
tirex23-02-2018 19:35:14 //
106030
Hali! Én kb 50ezer kilométerrel ezelőtt, mikor elkezdett 6.ban hangot adni,Erhard tanácsára tettem bele xadót. Akkor túltöltöttük a váltót plusz xadö adalék és azóta járok vele. annyi lett a különbség hogy már 5.-ben is zúg ha visszaengedem a gázt de nem vészes a hangja. Nem azért írtam hogy ne javíttasd meg hanem hogy lásdd, akár több 10zret is el lehet vele menni mielőtt beadja a kulcsot,bár az nem tudom hogy jelentkezik. Mindenesetre már kidolgozta egy másik váltó árát.
gecsa23-02-2018 19:32:18 //
106029
Csak nekem szar nagyon mostanság az eper?
gecsa23-02-2018 18:53:12 //
106028
Nyócvé, vagy tizenhatvé?
Tippre 8.
gecsa23-02-2018 18:52:35 //
106027
Olyan elégedett mosolya van. :)
Gazdee23-02-2018 18:45:36 //
106026
Utálok havat takarítani!
De dögös nem?

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.