Forum >> 159

Liquid12-01-2017 13:00:13 // 89869
valami problem van, max. villogna a visszajelző hogy most pedig beavatkozik, meg csipog aztán annyi
droberto12-01-2017 12:58:47 // 89868
Fura ez, hogy ennyire elüt a véleményünk. :)
Szerintem meg pont a kézifékezés az egyik gyenge pontja a vasnak. Minden porcikája tiltakozik ellene. Nehezen tör ki a fara és alig hajlandó csúszni a VDC pedig letrrorizál érte. Ebben a Tipo sokkal jobb partner volt.
Bár hozzáteszem hóban ritkán szedem elő, és akkor nem is próbálkozomvele, mert néha elgurulna a gyógyszer. :)
Liquid12-01-2017 12:58:22 // 89867
Ha érzem, hogy valami nem kerek akkor elmegyek gumishoz.
Fordítsuk meg: eszembe se jutna sorbaállni egy drága átszerelésért, megcsinálom akkor amikor szükséges és ráérek :)
Ha én húzom meg, akkor akkora nyomatékra lesz húzva amennyire kell, a gumikról meg amúgy is pontosan tudom hol tartanak, és 3000-ért nemhiszem, hogy átszerelik és centírozzák a szettet... persze ha van gumis haver az más.
Tocke12-01-2017 12:55:32 // 89866
Ma reggel én is mókáztam így egy kicsit, de kikapcsolt VDC-vel. Így nem volt probléma, fordult rendesen.
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2017 12:53:38 // 89865
ezt honnan állapítottad meg? volt? vagy olvastad a neten :)))
Haddel12-01-2017 12:51:20 // 89864
Ilyen nekem is volt már,mikor szűz havat avattam fel,Mpreis parkolóban,és első kézifékes elött elfelejtettem kikapcsolni a menetkontrollt😃 Nekem is feljött az asr hiba. De újraindítás után el is tünt a hibajel.
droberto12-01-2017 12:49:03 // 89863
Akkor úgy látszik a Berlinák se tökéltesek ebből a szempontból.
pettinke12-01-2017 12:42:20 // 89862
két lehetőség van:
- befékeztél figyelt kerekeket, és a kocsi ezt nem bírta mire vélni (nem életszerű helyzet a VDC számára)
- valamelyik szenzorral baj van (nem érzékel, sérült kábel, etc.)

ki kell olvasni az ABS-t számítógépről, és törölni a hibát. ha nem a szenzorod sérült, akkor mehetsz tovább.

(hóban fánkgyártáshoz meg hátsókerekest kell venni, nem a 159-et kézifékezni :-P )
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2017 12:38:10 // 89861
Na most plz help.
Ma is rövid városozások voltak, de gondoltam rendes leszek az autómhoz, kerülővel jöttem haza. Jó kis erdei út, hóval, gondoltam csapatok egyet. A többi Alfámmal is jó párszor kerültem erre, pláne hóban. Szépen jött, nem mertem nagyon vagánykodni, annyira még nem érzem, de azért óvatosan próbálgattam mit tud, megcsúszik e erre arra. Olyan ismerkedős havazás volt :-) Egy utca végén ráéreztem a feelingre, kézifékkel megfordítottam 360 fokban. El se hiszem ahogy megfordult. Ha nem tudnám, hogy elsőkerekes, akkor most összkerékre tippeltem volna. Egy konkrét körbe drift a jeges havon kézifékkel. Már épp fülig ért a vigyor, mire tele lett a műszerfal mindenféle szirszar üzenettel. VDC diconnected, ASR, ABS not available, menjek servicébe. Egy darab igaz hogy elképesztően irreális kézifékes körbefordulástól megmakkan az egész? Ez így normális??? Nem kicsit szomorodtam el... Mi ilyenkor a tennivaló, hogy visszakapcsolja magát az ABS? A többi nem érdekel, csak ABS azért legyen. HA erre alkalmatlan ez az autó, akkor nem gazán nekem való :-( Pedig de gyönyörűen csinálta...
David | Centocinquantanove12-01-2017 12:37:20 // 89860
Nem lesz a guminak semmi baja ha hozzáértő szereli át az abroncsot egyik felniről a másikra rendes gumizó géppel.

Legalább biztosan ki van centírozva, mert azt el szokták felejteni azok akik házilag cserélgetik a kereket.
Legalább látja egy tapasztalt ember a kerekeidet és szól, hogy te öreg ezt már inkább ne tedd fel.
Természetesen nem az itteniekre gondolok, de nálam az a tapasztalat, "hogy jó az még", "jóvanazúgy" kijelentéssel otthon át van rakva a téli/nyári szett azt úgy kocsikáznak.

Már nekem is van 2 szettem, de eszembe se jutna, hogy majd otthon okosba átszerelem magamnak. Nekem megéri azt a 2-3000 forintot, hogy egy szaki 10 perc alatt átcserélje.
Haddel12-01-2017 12:24:31 // 89859
100ezerért van adok- veszekben is most 17 collos felni. 140-ért van vadi új is. Én inkább egy Nokian minőségben gondolkoznék,bár hozzáteszem ,nem ismerem a Momo-t. Viszont a Nokian Wr-D4-et bátran ajánlom.
Liquid12-01-2017 11:59:24 // 89858
Alternatíva lehet a 18-as felni is mert a gumi gyakorlatilag egy árban van a 17-essel.
Még egy dolog: a géped TI vagy csak aftermarket a 19-es kerék? Mert ha TI akkor javaslom megfontolásra a 225/55R17-et, ha nem akarsz zabszemmel közlekedni :)
Liquid12-01-2017 11:57:20 // 89857
Én mindenképp a 2 garnitúra felnit preferálom, mert szerintem nem jó se a guminak se a felninek, ha évente 2x baxtatva van.

1) nem olyan drága a felniszett (70-100e körül már elő tud fordulni.)
"télen, úgysem száguldozok" - bocs de ez egy baromság :)
Nem a száguldással van a probléma hanem a megállással, meg az útról leeséssel akár 27-nél is

2) a MOMO télit nem ismerem, eddig egyszer vettem téligumit de a 40e-res kategóriában nézelődtem, ez alatt nem voltak szimpatikusak

3) A 4 évszakos akár még jó is lehet, a kérdés az mekkora kompromisszumot igényel, mert ugye ami mindig jó az valójában sose jó :)

4) ehhez nem tudok érdemben hozzászólni

5) a nem gyári felni igen nagy eséllyel csak nyomtávszélesítővel fog felmenni

Szóval szerintem vegyél egy nagyfékkompatibilis felniszettet, meg arra gumit. Nem lesz olcsó így egyben, de ez van...
RomeoOne12-01-2017 11:11:41 // 89856
Ja, meg persze a 4-es. Én 19-es felnire nem vennék téligumit. Meg 4 évszakosat sem, az azoknak való, akik városon belül használják, azzal mennek bevásárolni vagy esetleg a szomszéd faluba. De csak nyugodt tempóban.
RomeoOne12-01-2017 11:09:43 // 89855
1-es vagy 2-es. Bár én nem vennék 16-20-ért 225/50R17-es téligumit. Mondjuk a MOMO sem valami minőségi cucc gumik terén.
Smith12-01-2017 10:29:56 // 89854
Kerékdilemma.

Alap probléma, jön a 159, 19-es nyárigumikkal. Most viszont tél van, miért is ne pont most kelljen autót venni, ha nem elég a szopás, még ez is. :)

Tehát messze még a tavasz, addig azért kitudja milyenek lesznek az utak, ha száraz nem gond, ha jég van tökmindegy, de pl. hóban nem olyan jó a már kopottas nyári gumi.

Lehetőségeim:

1.
Nagyfékes, veszek minimum 17-es gyári alufelnit egy kisebb vagyonért, arra meg valami télgumit (16-20-ért már van, nem a legnevesebb gyártótól, de elvagyok azzal télen, úgysem száguldozok)

2.
Van kilátásban egy 17-es gyári felni szett, Momo téli gumikkal, erre még nem kaptam árat.

3.
60000-ért van 19-es Vredestein téli-nyári gumi, ami mindenkor ugyanolyan jó, vagy ugyanolyan rossz, kitudja :) Ezzel megúsznám az őszi-tavaszi macerát, költséget (kb. 3500 x 4), nem foglalná a helyet a használaton kívüli kerék, stb. stb.

4.
Van egy eladó komplett 17-es felniszett, erre szintén kéne gumit venni, de talán be tudják számolni a 166-ról marad nagytojástartós kerekeimet. Itt jut eszembe, mennyit lehet ezekért elkérni? Mennyi a reális ára egy ilyen szettnek? (2.5 éve lettek görgőzve/homokfújva/fényezve)

5.
Van olcsóbb gyári felniszett, ami Opel... 5x110, 65-ös agy, ET41. Erre is gumi kell. Mondjuk ettől a megoldástól távol tartanám magam, égne a pofám az opelkerékkel :(

6.
................................ :)

Bármilyen tanácsot elfogadok, meghallgatok :)
David | Centocinquantanove12-01-2017 09:09:29 // 89853
Fiatal ez még... :) Elmegy ez még 3x ennyit :)
RomeoOne12-01-2017 08:58:29 // 89852
Ha egyet kattintottál volna az adatlapomra, akkor ez a kérdés valószínűleg fel sem merült volna :D
Én pénteken viszem és aznap hozom is :)
Tocke12-01-2017 08:52:04 // 89851
Nem a tiedet láttam nála kedden? Egy ezüst SW.
Tocke12-01-2017 08:50:48 // 89850
Így van, nekem a hátsó helyzetjelzőkből a két belső nem világít a kábelátvezetés miatt.
RomeoOne12-01-2017 08:34:48 // 89849
Ha holnap megszereli a kocsit Csöri, akkor feltétlen letesztelem Várpalotáról hazafelé jövet :)
Tocke12-01-2017 08:28:08 // 89848
Nekem kedden egy 160 km-es út alatt sem ment feljebb 60-65 foknál! Úgyhogy hétfőn csere lesz, Mall termosztátot vettem hozzá. Tudom nem ez a gyári, de azt mondták róla, hogy minőségi cucc.
Don Gombóc12-01-2017 08:10:22 // 89847
Ez az előerősítő panel szerintem inkább a gps vételhez van, a sima rádió előerősítő az ránézésre is egyszerűbb kell hogy legyen.
Szerintem inkább kontakt hiba okozza a legtöbb vételi zavart, és még más is amire nemrégen jöttem rá.
A múltkor írtam hogy mennyire meg vagyok elégedve a rádió vételével.
Aztán az egyik kirándulásunkkor elkezdett szarakodni szkennelésre sem talált állomást, a még szóló állomás is recsegett ropogott, a nagyobb teljesítményű adókat sem fogta be.
Aztán valamiért kihúztam a szivargyújtóból a navi töltőjét, és hoppá a rádió elkezdett kifogástalanul működni.
Nos 3 db töltőm is van, és mindegyik beleugat a rádióba nagyfrekisen.
Mindhárom más más típus, és mind szar.
Ennyit a kapcsolóüzemű fosokról.
Javaslom mindenkinek hogy próbálja meg, hogy esetleg nem a nyomorult töltő csinálja-e a bajságot. Mivel sokan használnak menet közben egyéb kütyüt, lehet hogy sokaknak csupán ez a baja.
redbulz12-01-2017 07:49:00 // 89846
Végre haza tudtam hozni a járgányt a váltójavításoskuplungozós történetből :) Már majdnem teljes a vigyor az arcomon, már csak a többi hülyeséget kell orvosolni :D De rohadtul hiányzott...:)
Giuntini11-01-2017 23:21:18 // 89845
Ha jól működik a rendszer, akkor nincs dadogás, sőt még finomabban jár az autó a befecskendezett üzemanyag mennyisége miatt. A többit osztom, de ez is a piac hatása. Amikor én elkezdtem dízelezni (1991-ben), a dízelautó jóval drágább volt mint egy benzines. Az üzemanyag viszont relatíve olcsó volt. Annak idején a Croma 70 l-es tankját 1700 forintból megtankoltam az Aral kútnál. Viszont 7500-as olajcsere periódus volt. Emellett még nagyon gyenge is volt, hiszen a 2500-as Croma szívódízel 75 lóerős volt. A TD volt 115 lóerős. És akkor ez volt a legerősebb dízel motor, nyomatékosabb volt mint a 164-es VM motorja. A dízelt csak az vette, aki valóban sokat autózott, mert akkora volt az árkülönbség a benzines és dízel között. Utána állították át nyugatot a dízeljárművekre. Akkora lett a számuk, hogy minden környezetszennyezésért a dízeleket okolták. Az olcsó üzemanyag miatt, és a dízel "szalonképessé" tétele miatt, megnőtt drasztikusan a dízelek száma. Ma például egy 5-ös BMW-ből a 80%-át biztos hogy dízel motorral adják el. Ezért lett meghatározó probléma a dízelek környezetszennyezése, meg az, hogy nem is volt igazán alternatívája a dízeleknek. A benzinesek fejlesztése háttérbe szorult, míg a dízelek hatalmas fejlődést írtak le. De most már ez sem elég, mert a környezetvédelem szinte megöli őket.
Giuntini11-01-2017 23:03:48 // 89844
Mindenesetre az tetszik, hogy csökkenteni fogják a zöld rendszámra jogosult autók kategóriáit. Gondolom az X5-ös és egyéb szerepjáró hibridek, amik 20 literes fogyasztásra is képesek nem kaphatnak zöld rendszámot többé. Felül fogják vizsgálni, hogy tisztán elektromos használatban mennyit képesek elmenni. Az vicc, hogy 2 km-t képes elmenni elektromos üzemben, aztán jobban szennyezi a környezetet mint kettő másik, és zöld rendszámra jogosult.
Liquid11-01-2017 22:38:33 // 89843
sajna az a kábel a 159-nél se 100%-os, de ettől még igen jó autó
Haddel11-01-2017 22:21:15 // 89842
Gratulálok! Még legalább ugyanennyit!😃
RB 8311-01-2017 22:11:38 // 89841
Nyilván :) ez nem kérdés, csak kár érte.... a 166-nál is tört :)
droberto11-01-2017 22:06:10 // 89840
Tökéletes autó nincs. A Giliettának meg a csomagtartó ajtó kábelátvezetése törik.
Jó autó az 159.
RB 8311-01-2017 21:54:02 // 89839
Köszönöm, de ha jól látom és olvasom tartós megoldás csak az új talppal lesz... kár érte hogy ezt igy "elrontották" ... mert az ex 166-os autóm radió jele még 14 éves korában is tökéletesen müködött....
Martin Kovacs11-01-2017 21:52:08 // 89838
Bizony bizony.... Ahogy eltávolítottam ezt a sok sallangót a rendszerből tökéletesen üzemel az egész..... Nincs dadogás nincs regenerálás stb stb.... Beszéltem erről a témáról több emberrel...
Kérdezem én mivel jobb az ha telimegy a szűrő korommal majd azt regenerálás közben kiégetem a környezetbe ugyancsak.... Megszűrve... Csak kérdezem én miért akarják a dízel autót úgy kezelni mint egy benzinest nyugaton.... A diesel autó kormolt, kormol és kormolni is fog..... Akkor is tudták mégis elterjesztették.Értem én, hogy környezvédelem amit támogatok is valamilyen szinten de lásd Vw botrány egyszerűen nem képesek a gyártók oylan emiszziós normákat teljesíteni amiket előírnak....
Lásd Ford Euro6 NOX rendszer.... Nos a fordról családi tapasztalatból kiindulva tudok véleményt mondani de nem igazán tűrne nyomdafestéket..... A dpf rendszere egy konstrukció hiba az egész....

Végezetül Liquid cartars szerintem is sokkal jobb a 2.4 ezek nélkül, nekem sem üzemel már egyik sem.. Tudom sokan elitélnek minket emiatt, de bocsánat, hogy nem akarok minden második héten dadogó autóval, 50 km-es regeneálási távolságokat...

Peace !
Dömpi (il dottore)11-01-2017 21:49:33 // 89837
Ka, és két napja be van fagyva szélvédő mosó spricnim :(
Dömpi (il dottore)11-01-2017 21:48:16 // 89836
Tegnap meglett a 2.X az Arkangyalban ... sajnos csak ma vettem észre :(
RB 8311-01-2017 21:42:54 // 89835
Köszi, megkeresem a blogját...
Haddel11-01-2017 21:38:11 // 89833
Többen próbáltuk már javitani,rövidtávú sikerrel járt a dolog. Nézd meg Lexlutor kollega blogját. Végül neki is csak az új antenna hozott tartós sikert.
Nekem is vennem kell majd.
RB 8311-01-2017 21:36:57 // 89832
Szia, kontaktspray-vel megtakarithatom ? vagy valami jobb ... a lakk mondjuk egy szintelen körömlakk :) ?
üdv B.
yani🍀11-01-2017 21:29:09 // 89831
Le kell lakkozni a nyákot. A mostanit is megtakaríthatod az oxidációtól és ki tudod próbálni, hogy javul-e a helyzet.
RB 8311-01-2017 21:02:30 // 89830
Sziasztok, lenne egy olyan kérdésem hogy a Radió jel erősségét hogy tudnám jobbá tenni mert Autopályán semmi nem jön be, városban még csak csak... valószinüleg a talp a rossz szigeteléstöl és befolyt viztöl oxidálodot- vagy "vizkövesedett" , igazából találtam is hozzá gyárit : http://www.ebay.de/itm/Original-Alfa-Romeo-159-Mito-Lager-Antennenfus-50508224-NEU-/322367030161?hash=item4b0e928391:g:wxgAAOSwZQRYW8Te
Eper ezt a számot hozza nekem az alvázszám alapján ... de attól félek ha kicserélem elöbb utóbb ujra ez lesz a probléma vele... lehet-e szigetelni hogy a nedvesség ne folyon bele vagy ismertek esetleg egy költséghatékonyabb megoldást hogy ne kelljen cserélni???
Köszönöm
B.
Liquid11-01-2017 20:47:46 // 89829
Az bizony, marhaság :) Időnként eszembe jut, hogy az ilyen környezetet tudatos dolgok, amik ugye pont azt szolgálnák, hogy jobb legyen a zuzmóknak, jelentős többletet okoznak, fogyasztásban, gyártásban, és minuszt megbízhatóságban. Csak ez valahogy mindig kimarad...
Pl. a 2.4-ek átlagfogyasztása 1-2l-rel (!!!) csökken, ha el van távolítva az EGR és a DPF, és ez nem a regen alatti többlet, hanem átlag.
Nem hiszem el, hogy nem lehetne ésszerrűbben megoldani.
Mert ugye szép dolog a környezetvédelem és kell is, de azt ami az autóiparban megy, még igen finoman szólva is álszentnek tartom, és ez csak fokozódik a zéróemissziósnak csúfolt, széntüzelésű erőművekből táplált, kurva drágán és környezetszennyező módon előállított eldobható hibridekkel meg vellanygépekkel.
UFF
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-01-2017 20:44:54 // 89828
Hát akkor nagyon elnyomta, mert még hallgatta is :) Jó cucc az Irsai még van pár Lityi félre téve erre a célra :)
droberto11-01-2017 20:42:50 // 89827
Nem látta, mert az Irsai Olivér elnyomta a látását! :)
NGéza11-01-2017 20:28:38 // 89826
Nekem a régi szoftver van fent (1.9-es). 90%-95% között regenerál. kb. 1100 km-t megyek a regenerálások között, 99%-ban városon kívül. A napi km számlálót minden regenerálásnál nullázom, így kb. tudom mikor regenerál. Füst nem szokott lenni csak megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás és alapjáraton kimozdul a turbónyomás mérő és nagyon forró gáz jön ki a kipufogóból. Regenerálás után az eltömődöttség 15% környékére esik vissza. A legutóbbi regenerálásnál volt füst, talán azért mert előtte sokat járt alapjáraton a szerelőnél. Az utolsó regenerálás viszont már régen volt, ránéztem és több, mint 1100 km volt benne és az eltömődöttség még 80% alatt volt. Nem tudom mi lehet az oka, a mostani használatba csak annyi volt más, hogy mentem kb. 400 km-t autópályán.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-01-2017 20:17:38 // 89825
Az csak a kezdet volt :) Picit fejlődtünk :D
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 20:01:28 // 89824
Csikós hétvégi cikke. Nagyon ez motoszkál bennem is.
Autóra és nem autóra vonatkoztatva is.
Shadin11-01-2017 20:00:54 // 89823
Tényleg. Leesett....
Shadin11-01-2017 20:00:35 // 89822
Ue. a szitu és előttem cserélték a termoszt amitől semmi sem változott.
Giuntini11-01-2017 20:00:16 // 89821
Nálam az átlag 400 km volt a regenerálások között. Ez az utolsó 5 regen átlaga, amikor sok a város. Nyáron, mikor főleg pályázom, jóval magasabb. Nekem a 2011 frissítés rajta van, ami 80 valahány százaléknál már elindítja a regent. A frissítéssel gyakrabban regenerál.
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 19:58:59 // 89820
Nem ment végig a folyamat, mert megérkeztem a könyvelésre. Aztán nem folytatta, pedig volt pár km városon kívül utána. Az tuti, hogy ilyen miatt nem fogok keringeni fel alá... Sok mindenben kompromisszum kész vagyok, hisz Alfázok :-) De az autó a fő funkcióját legyen már képes ellátni, vigyen el oda ahova mennem kell. Nem nagy igény szerintem :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.