Forum >> 159

Shadin27-10-2016 10:14:17 // 86579
Tegnap cseréltettem vissza az eredeti állapotot, a tavalyi elsők hátra kerültek fel a múlt héten és zúgtak mint a disznó. Kipörgettem nullára gumisnál és továbbra is zúgott rázott. Most h úgy vannak ahogy tavaly is, tök jók :-(

Ennél az autónál az eleje belül kopik a hátulja meg kívül. ha sok idő telik el a első-hátsó cserék között, akkor nagyon "elkopnak egymástól" :-)

Én már leginkább nem is fogom cserélgetni mert csak a szopás van vele. Gyorsan kell venni a kanyarokat és laposabbra kell fújni a hátsókat és akkor egyforma mértékben kopnak ....
Shadin27-10-2016 10:03:21 // 86578
Plusz le kell pontozni az anyákat egy hegesztővel, vagy újakat kell behúzni.
Shadin27-10-2016 09:50:52 // 86577
Teljesen igazad van!!!! Csak a gyári, az jó neki :-D
Liquid26-10-2016 22:13:58 // 86576
Grat ! Mikor lesz kép róla? :)
Lehet csippeltetni minden turbodízelt, sőt ajánlott is :)
Többek között Dömpi kerget ilyen gépet, Ő is tud tapasztalatot megosztani, de Manky-t is kérdezheted direktben a csippelésről. A dízelek igen jelentős részét megbirizgálta már, van tapasztalata...
Liquid26-10-2016 22:08:18 // 86575
Előfordulhat hogy nagyságrendekkel hangosabb a téli. Függ az anyagától, mintájától, futóműtől stb. Pl. a 156-on volt nekem Barum Polaris 2, ami szó szerint nyerített 70-80-tól, amíg el nem nyomta a többi zaj. Kolegáknak nem volt vele gondja.
Giuntini26-10-2016 21:38:32 // 86574
Gratula, csatlakozom Pityukomához, kérdezd Dömpit!
Haddel26-10-2016 21:35:08 // 86573
Szia !Gratula ! Keresd Manky-t itt .Mi már beszéltünk a 8 szelepesről ,és azt mondta sokat ki lehet belőle hozni.
Pityukoma26-10-2016 21:31:06 // 86572
Először is gratulálok az új szerzeményedhez, kívánom hogy sokáig használd egészséggel és üdv a 159-ek közt.
Kérdésedre a válasz: igen. A tapasztalatokról kérdezd Dömpit.
Danijb26-10-2016 21:25:56 // 86571
Kedves Cartársak!

A mai nappal büszke tulajdonosa lettem egy 159 sw nek. Sok kompromisszumot kellet hozni a felszereltséggel kapcsolatban de még a motorban is. Végül egy 1,9 8v 120le dízel erőforrással vásároltam. Kérdésem az, hogy ezt érdemes chippeltettni ? Van valakinek tapasztalata erről?

Köszönöm
RomeoOne26-10-2016 20:52:37 // 86570
Ma felkerültek a téli gumik és amikor elindultam vele, hirtelen elgondolkoztam, hogy jól lettek-e meghúzva a csavarok, úgy búgott. Aztán mégsem ugrottam neki a nyomatékkulccsal meghúzott csavaroknak, hanem betudtam annak, hogy a téli guminak ekkora hangja van. Más is tapasztalt már ilyet?
Eddig kb. semmit nem adtam a gumiknál a zaj besorolásra, mert eddig nem volt észrevehető számomra, sosem hallottam a gumik gördülését. Ezek a télik viszont rendesen búgnak. Mindig tapasztal valami újat az ember :D
Haddel26-10-2016 19:20:58 // 86569
Köszi az infot!
tirex26-10-2016 19:18:16 // 86568
XYZ árult egy állitható sportfutóművet 90ezerért
tirex26-10-2016 19:15:08 // 86567
Állítólag 2- 3cm az amit elbír a gyári teló. Én is lejjebb teszem 2centivel. Persze jobb a komplett spotfutómű. Valaki árult itt 90ezerért komplettet.
Haddel26-10-2016 19:01:24 // 86566
Gondolkozom hogy lejjebb kéne ültetni az autót ,kb mint a Ti változat . Ahhoz vajon elég lenne rugó csere ,vagy állitható futómü kéne?
David | Centocinquantanove26-10-2016 17:52:24 // 86565
Csilli villi, és most - ahogy az lenni szokott - várom az esőt... 😁
tirex26-10-2016 17:34:23 // 86564
Hu köszönöm, valami hasonlót müveltem. Újra elkezdem meajd ez alapján és akkor remélem újra jó lezs. Kössz még1x.
redbulz26-10-2016 17:08:09 // 86563
Bár nekem nincs a gépben, de egy ilyet találtam a kézikönyvben, hátha segít:

A NAPFÉNYTETŐ
ALAPBEÁLLÍTÁSI ELJÁRÁSA
Az akkumulátor lekapcsolása vagy a kiolvadt
biztosíték pótlása után az alábbi
módon el kell végezni a napfénytető
biztonsági rendszerének alapbeállítását
(inicializálását):
❒ forgassuk a választókapcsolót teljesen
balra (az óramutató járásával
ellenkezően);
❒ tartsuk megnyomva a választókapcsolót
a tető mechanikus záródásáig;
❒ engedjük fel a választókapcsolót.
❒ 3 másodpercen belül ismét nyomjuk
meg, és tartsuk lenyomva a választókapcsolót;
❒ néhány másodperc múlva a napfénytető
automatikusan mozogni
kezd (ennek során végig tartsuk lenyomva
a választókapcsolót);
❒ miután a napfénytető megállt, az
alapbeállítás befejeződött. Engedjük
el a választókapcsolót.
tirex26-10-2016 16:36:58 // 86562
Na közben rájöttem. Teljesen el kellett tekerni a billenős rész felé és benyomni a gombot. Folyamatosam nyomvatartva szakaszosan becsukódok. Utána nem müködik ugyan de nem esik be az eső. Vészüzemmód lehet? 2 órája szopok vele. Mindegy azért kössz
Liquid26-10-2016 16:35:31 // 86561
Szívó benzinest nem nagyon lehet csippelni. Illetve lehet, de nem lesz komoly különbség dinamikában, kevesebbet se fog enni. A menni és enni alapvetően fordítottan arányos :)
A kis fogyasztás a cél akkor kis dízel, ha menjen akkor nagy dízel vagy nagy benzines. Az 1.9 jts szerintem egyiknek se felel meg. Nem azt mondom hogy nem lehet megfelelő
, de se nem fogyasztásbajnok, se nem dragracer.
tirex26-10-2016 16:27:49 // 86560
Sziasztok! SOS! Nem tudom becsukni a napfénytetőt! Van könyvem de holland nyelvü és valami zár jel is van a tekerőjén. Bikázni kellett a kocsit és közben félig becsukódott azóta meg se nyikkan. Kb 10 centire a becsukódás előtt állt meg. Bizti elvileg rendeben reléket átcseréltem. Megakadtam.
Pityukoma26-10-2016 16:07:57 // 86559
Megoldás: rézpaszta. Ha bekensz vele csavart, bármit, az legközelebb is szerelhető marad.
Haddel26-10-2016 14:14:25 // 86558
Szinte minden olajcserénél megszivat egy berohadt ,vagy elforgó csavar a haspáncél leszedésénél.
Giuntini26-10-2016 12:28:30 // 86557
Ez a haspáncél dolog mindenkinél probléma. Nekem is több csavart nem lehet betekerni. Ami elöl van a két rögzítő fül, az idén tavasszal lett cserélve, mert teljesen szét voltak rohadva. Az ablak sem lenne megoldás olajcserére, mert a szűrőket is kell cserélni.
Arnie26-10-2016 12:27:28 // 86556
Hello, német oldalakat nézegettem, ahol nagyon sok 159-es található, de csak 1.9 JTS motorral az én árkategóriámban. Az lenne a kíváncsiságom tárgya, hogy ezt a 160Le motort lehet-e remapolni úgy, hogy normálisan menjen és ne is fogyasszon túl sokat. Van valakinek tapasztalata e téren? A neten nem sok mindent találtam. Esetleg mindenképpen kerülendő?
zsoltika26-10-2016 10:51:44 // 86555
Sziasztok!

Haspáncélom nekem is hiányzik sajnos, és én sem tudom mióta. Őszintén szólva az is lehet, hogy már nem volt rajta amikor hozzám került az autó. Tervben van egy új beszerzése, de sajnos a rögzítő csavarok helye (pl a lökhárítón) is elég sok helyen használhatatlan.

Lenne nekem is kérdésem, ami nem rég már felmerült a fórumon, de azóta nem láttam itt az illetékes emberkét... :)
Szóval izzitógyertya probléma. Sem ismerős szerelő, sem Szatyi úr nem tudta kicserélni, csak 5-ből kettőt. Ráadásul az egyikhez egy gyorskötözővel valami szelep??? vagy nem emlékszem mi is ki van kötve fixre.

Ötlet, hogy kihez tudnék fordulni?

Igazából indul szépen Alfika, de nem akarom h télen az izzítás hiánya miatt probléma legyen.

Köszi!
David | Centocinquantanove26-10-2016 10:28:00 // 86554
Haspáncéllal én is megjártam.
Eleve az autót úgy vettem, hogy ki volt vágva a műanyagból egy 20x20-as területen, mert a külföldi márkaszerviz(!) úgy gondolta, hogy olajcserénél nem veszik le az alját, hanem flexszel vágnak egy nyílást, és azon át megoldják.
A csavarok nálam is hiányoztak, maguktól elpárologtak, ezért kis önmetsző csavarokkal van felfogatva pár helyen. Sehonnan nem látszik, és fogja mint állat.
Laca6226-10-2016 10:07:15 // 86553
Én mindenképpen cserélem. Sajnos itt az oldalon van rosszul megadva.
redbulz26-10-2016 09:59:35 // 86552
Közben a gugli is a barátom volt, úgy érzem cseréltetni fogom GI/R-re...
redbulz26-10-2016 09:47:15 // 86551
A kézikönyvben GI/R van ami ha jól láttam valahol akkor zöld. Nekem a kocsiban piros van és itt az Amorén is GI/A-t láttam írva ami piros, gondoltam rendben lesz utántöltéshez. De akkor most hol az igazság? Úgy is szivárog valahol, cseréltessem ki GI/R-re? :)
RomeoOne26-10-2016 09:09:56 // 86550
Egyébként most utánanéztem ennek az 55W-os xenonnak, mert a neten is látni ezt-azt, de igazából sehol ne mtaláltam kimondottan 55W-os D1S foglalatú izzót.
Egy magyar oldalon viszont ezt találtam:
"Szeretnék 55W-os xenon szettet venni, mert azt hallottam, hogy az jobban világít mint a 35W-os szett. Igaz ez?
- Nem, nem igaz! Azért mert az 55W-os szettekben csak a trafó különbözik amiben egy plusz fogyasztó van(20W). Ennek akkor van jelentősége, ha az autó kizárólag 55W-ot fogad el.
"
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2016 08:55:35 // 86549
nem értem mit háborogtok, Gyári xenon sokkal jobb, mint az utángyártott mivel Gyári alkatrész... én csak azt venném a többi hulladék :))))
Laca6226-10-2016 08:26:48 // 86548
Akkor sajnos kezdhetem előlről. Pedig pont itt az Amore-n,a típusoknál ez van megadva.Én meg elhittem...
Zolibácsi26-10-2016 00:24:46 // 86547
Nekem volt szervo tartály csere, mert a szűrő leszakadt. Aztán a hiba az volt hogy engedte az olajat az egyik cső. Csere azóta hangtalan.
Haddel25-10-2016 22:41:30 // 86545
Ááálljál meg !! Nem adj ki 140e ftot két sz@r izzóra!
Csabi25-10-2016 22:24:44 // 86544
Nem is értem ezt a 70.000 -t...Gyorsan gyere el onnan! A lényeg a D1S foglalatú izzó, ilyet kell venni és kicserélni...2x cseréltem már...elsőre egy noname 10ezer forintost vettem (párban cseréltem mindig) 4 évig bírta...Most Osram van benne már 2 éve (12e /db) olyan amilyet írtál, tökéletes.
SzTomi25-10-2016 22:13:16 // 86543
Itt egy jó kis videó:

https://www.youtube.com/watch?v=dK_dyNauHnw
gyugya25-10-2016 22:04:41 // 86542
Sziasztok!

Van nekem egy 2.0 JTDm, 2 hete megfeküdt az egyik oldali xenon, márkaszervízben mondták, hogy csak gyárit tudnak rendelni, 70000 HUF körül. Ám legyen. Erre a múlt héten megfeküdt a másik oldali is. Az újabb 70000.

Itt a fórumon is olvastam, hogy simán kicserélte valaki Osram Xenarc Original 66140 D1S izzóra (ami most akciósan 15000).

Mondjátok már meg, mi lehet a különbség a kettő között? Tudom hogy a gyári alkatrészek mindig drágábbak, nade egy izzó? Ott lehet a bibi, hogy ez 35W, oda meg 55W-ot írnak? Vagy valami amit nem tudok?

Bocsi de ebben a témában nagyon sötét vagyok. Ha kell én kifizetem a gyárit, de itt 100000 forintról beszélünk.

Köszi
Tom_15625-10-2016 21:56:55 // 86541
Erről a map szenzor tisztításról van vkinek blogja? Szégyen, nem szégyen, de azt sem tudom hol van :D Nálam is ugyanez a jelenség van.
SzTomi25-10-2016 21:48:46 // 86540
Map szenzor lesz a ludas szerintem. Féktisztítóval tisztítsd meg ha retkes..
Én pont ma néztem rá , hogy milyen állapotban van.
tirex25-10-2016 21:12:59 // 86539
Ajjajj. Ebben lehet némi igazság. Ha valaki lát egy alfa 159 haspáncélt az úton darabokban, szedje össze! Bár nagyot csattanhatott mikor elhagyta, hallania kellett volna.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2016 21:10:54 // 86538
a GI/A nem jó 159-be az dextron2-es olaj, dextron3 kell bele vagy jobb
Nandiee25-10-2016 20:55:20 // 86537
Sziasztok!
Vajon gyujtason es beinditott motornal uresben miert mutat 0.2 bar nyomast?
Laca6225-10-2016 20:17:34 // 86536
Ma lecseréltem a kormány szervo olajat Pityukoma blogjából okosodva .Mivel a szervo-nak volt egy nem túl hangos,de zavaró hangja,és lassú,kis mozgatásnál ez a hang erősödött,egyértelműnek tűnt,hogy olajcsere.Ez gond nélkül megtörtént Tutela GI/A olajjal.De sajnos a hangja megmaradt és kitekert kormánynál még talán rosszabb a hangja mint eddig és ebben a helyzetben habzik is. A tartályban lévő szűrőn nem látni sérülést . Van ötlet vagy tapasztalat ? Lehet,hogy odavan a szivattyú ?
Pityukoma25-10-2016 17:23:59 // 86535
Úgy hogy nem rakták vissza a csavarokat ami a lököst ás az alsó burkolatot összefogja. A hátrébb lévő csavarokból pedig már eleve hiányozhatott pár db mint a többségünknek. Nekem pl a 18 db.-ból 5db már hiányzott. Ha az elsők nincsenek meg szépen lehajlik az eleje és a menetszél előbb utóbb letépi. (ez csak találgatás részemről, de meg vagyok győződve hogy van némi köze a valósághoz)
SzTomi25-10-2016 17:18:09 // 86534
Mitől lehet automata indításnál, hogy hidegben egyből indul az autó, 20-25 fok körül mintha beindulna , de egyből le is áll, ezután ismét indít és megy? Mindezt nagyon gyorsan egymás után. 30 fok körül pedig 5 másodpercig is köszörül mire beindul.
tirex25-10-2016 16:21:53 // 86533
Szia! Össze van csavarozva de a csavarok kiszedése után le lehet venni a lököst úgy hogy a dekli a helYén marad. Nem értem hogy tűnhetett el.
vexdecore25-10-2016 15:46:17 // 86532
Sziasztok.

A következő történt velem. Javítani kellett a lökhárítót, volt rajta egy kisebb sérülés. Meg is csinálták szépen. Elhoztam az autót, két nap múlva lettem figyelmes, hogy valami zörög alul. Alánéztem, a nagy műanyag védő dekli sehol. Felhívtam a manust, azt mondja ők ahhoz nem nyúltak.

A kérdésem az lenne, össze van-e csavarozva a dekli a lökhárítóval? Le lehet-e venni a lökhárítót úgy hogy a deklihez nem nyúlnak?
Giuntini25-10-2016 14:17:18 // 86531
Nézd meg, mert városban nem lehetett észrevenni nekem sem.
tirex25-10-2016 12:46:58 // 86530
Rendben. Nagyon köszönöm.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.