Forum >> 159

David | Centocinquantanove13-05-2016 09:29:01 // 82933
Köszönöm az infót!
RomeoOne13-05-2016 09:21:20 // 82932
Köszi, ezt olvasgatom majd, ha lesz egy kis időm
Giuntini13-05-2016 09:01:35 // 82931
Újabb hibácska történt. Reggel meghúztam a kilincset, egy pattanás, és az ajtót kívülről nem lehetett nyitni. Csak belűlről. Valakinek volt már ilyen? Mi törhetett el?
Shadin13-05-2016 08:48:23 // 82930
Ez szimplán nem igaz.
Shadin13-05-2016 08:47:17 // 82929
It van többek között két PDF a szívósorról. ~800rpm felett teljesen nyitott, alatta zár a pillangószelep. Semmi köze az autó teljesítményéhez, hacsak nem zárt állapotban ragadt meg egy vagy több lapát.

Drive...
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2016 08:37:47 // 82928
na várjunk csak alapjáratnál zárja a nagy beömlőket ahol a turbó nyomás nulla szóval mitől is menne több levegő? Gázadása meg szépen nyitja a nagyokat is...szóval ezt így hülyeségnek tartom...az eu3-as szívósorban nincs lapát a blokk ugyan az, ugyan az a lóerő, nyomaték...
RomeoOne13-05-2016 08:28:06 // 82927
"A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat [...] Nagy gázadásnál a lapátok elzárják az egyik beömlő nyílást. Így a kisebb keresztmetszetű nyíláson nagyobb sebességgel halad át a levegő. Ennek hatása, hogy örvénylő levegő érkezik az égéstérbe, így a hozzá befecskendezett üzemanyag egyenletesebben, tökéletesebben tud elégni. Ezzel nő a nyomaték..."

Gondolom ezért.
ott221713-05-2016 00:15:20 // 82926
Biztos,hogy van valamennyi teljesítmény csökkenés,csak mondjuk 2-3 lovat nem fogunk észrevenni. A zsebbenyúlós javítást /modjuk egy leszakadt lapátnál/ viszont igencsak. Anélkül hogy szakmáznék, csak annyit, hogy a szívócső hosszának a változtatása is sokat számít. Ez itt annyi jelent,hogy alacsony fordulaton nagyobb sebességgel áramlik a levegő és a szelepek zárása előtt több anyagot tart vissza a hengerekbe. Ezért is lehet hogy alacson fordulaton egy picit nyomatékszegényebb. Egy kis optimalizálós tuning viszon ezt full eltünteti,
ott221712-05-2016 23:51:35 // 82925
Nagyon jó mind a két leírás.Köszi! A dióhéjas tisztításról már hallottam,de ilyen konkrétan még nem. Majd valamelyik hosszú téli estén ki is próbálom.Sajnos ,lehet ,hogy a főtengelyem cseréje után a hengerfejet is le kell venni, így akkor én mechanikusan úgy is kitakarítom.
Liquid12-05-2016 23:10:01 // 82924
Nincs teljesítménycsökkenés a lapátok lekötésekor, illetve eltávolításakor, miért is lenne?
Giuntini12-05-2016 21:37:47 // 82923
Teljesítménycsökkenés egyáltalán nincsen! Annyi lehet, hogy indulásnál lehet egy kis lyuk. Bár aki kikötötte azt mondja nem igazán észrevehető.
RomeoOne12-05-2016 21:11:58 // 82922
Erről a szívósor témáról had kérdezzek már. Annyit láttam itt emlegetni, hogy utánanéztem már kicsit. Ha jól értem, akkor itt található az elvi leírás. Beugrott, hogy én már régen olvastam ennek a javításáról erről, csak az turbóbenzines motornál volt: Motorbontás koksz miatt? Soha többé!
Ez vajon dízellel is működhet?
Másik kérdésem ez a lapát kikötés. Ha jól értettem itt a fórumon olvasottakat, akkor ez akár teljesítmény csökkenéssel is járhat, viszont ahogy olvasgattam, azt láttam, hogy ez nem feltétlenül igaz. Máshol a a kikötés teljesítménnyel való összefüggéséről nem nagyon találtam semmit. Kell akkor ettől tartani?
Bár én semmiféle problémát nem érzek a motorral, de akkor a következő szerviznél úgy tervezem, hogy erre is ránézetek.
Csabi12-05-2016 20:22:23 // 82921
Az érzékelő a gázolajszűrőben van, láttam nem rég cseréltél...Szóval mindenképp ellenőrizd a csatlakozót a szűrő alján...Aztán ha nem vezet eredményre akkor érdemes egy másik érzékelővel kipróbálni...
yani🍀12-05-2016 19:16:50 // 82920
Ez a hibakód vagy a szenzor, vagy annak áramkörének a hibájára utal. Első körben a csatlakozásokat vagy a vezetékeket kéne megnézni.
tirex12-05-2016 17:44:33 // 82919
Én mindig így járok vele mert a szerelőim nem tudják törölni. :) Semmit nem fog csinálni csak törlés után visszadobálja az üzenetet.
BigBratyó12-05-2016 15:39:47 // 82918
kitöröltem, visszaköpte
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2016 12:13:52 // 82917
9,3-9,7 között áll meg
maotun12-05-2016 12:08:44 // 82916
köszi a választ én is a 10000km.-t preferálom
A Tbi valós fogyasztása nálad hogy alakul?
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2016 10:32:19 // 82915
áhhh nem csak 30%-ot .... gondold el a fizetésed 70%-at kapnád csak meg, vagy az 5L-es olaj helyett csak 3,5-öt kapnál stb, stb
Giuntini12-05-2016 10:20:57 // 82914
Ez olyan mint a tesztfogyasztás, bár Alfáék nem is hazudtak nagyot.
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2016 09:59:02 // 82913
jaja tesztpadon a blokk folyamatos 80-nal pörgetve :DDDDDDD
Giuntini12-05-2016 09:49:27 // 82912
Szerintem ezeket az olajakat tesztelték laboratóriumi körülmények között, és ha minden optimális, akkor 30 ezer kilométert ki kellene bírnia. A valóság viszont mást mutat. Függ a motor állapotától, a használat módjától, az igénybevételtől, és mindentől. Én 15 ezrenként cserélek olajat, főleg nyáron általában hosszabb távon használom az autót. Nekem is a szervizkönyv szerint 30 ezrenként cseréltek olajat. Ez takarékos a szervizeknek, az első tulajnak,de 200 ezer km után nagyon sokat hoz a konyhára az alkatrészeseknek, és a szervizeknek, viszont mi meg a hajunkat tépjük. Nem mondom azt, hogy 30 ezres szervizt betartva nem lehet kímélni az autót, de aki egy 200 lóerős autót vesz, az nem 130-al használja az autópályákon.
yani🍀12-05-2016 09:31:32 // 82911
Én ennyire nem mélyedtem el a témában, Eddig minden autómban 10 ezrenként cseréltem az olajat és ezen a szokásomon nem is tervezek változtatni.
RomeoOne12-05-2016 09:28:55 // 82910
De akkor mit jelent ez, hogy a (**) szerint csak ha kéri vagy 24 hónaponként, miközben a (**) után folytatódik a szöveg zárójelben, hogy vagy 12 hónaponként. Akkor 12 vagy 24?
yani🍀12-05-2016 09:24:50 // 82909
A könyv szerint, csak ha kéri.
Ahogy Erhard is írta, 10 ezrenként cseréljük.
RomeoOne12-05-2016 09:23:07 // 82908
Ja, várj, megzavart a pöttyök hiánya.
David | Centocinquantanove12-05-2016 09:22:59 // 82907
Feldobta az autó a "Change engine oil" üzenetet.
Ezzel csak az a baj, hogy 1 hónapja volt olajcsere, úgy látszik nem nullázták ki az ECU-ban a szerviz számlálót.
Leghamarabb 7 végén tudok foglalkozni azzal, hogy kinullázzam magamnak, mert laptopom nincs az USB-shez, a bluetooth-os ELM327 meg valamiért nem kommunikál megfelelően az Androidommal...

A kérdésem csak annyi lenne, hogy ugye nem dob be semmi tiltást meg semmit ha addig járkálok vele?
RomeoOne12-05-2016 09:21:50 // 82906
Eszerint a TBi-ben nem kell olajat cserélni? :DDD
yani🍀12-05-2016 09:20:24 // 82905
Próbáltad törölni? Törlés után visszajön?
BigBratyó12-05-2016 09:09:30 // 82904
Üdv Cartársak!
Hibakód: P0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit). Szerintetek ez a gyakorlatban mit jelent? Milyen alkatrész érett meg a cserére, vagy mi okozza? Mielőtt még Szatyához rohanok valami semmiséggel :) Köszönöm szépen előre is! BigBratyó
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2016 08:46:18 // 82903
sajnos ilyen intervallumot adnak meg... a többi TBi-s és én is 10e-ként cserélünk olajat... az olajfolyásokat érdemes megnézni a szelepfedéltől, meg a gyertyáknál, valamint a turbónyomás lehet árulkodó parkettánál ki kell mennie 1,2-1,4 bárig...
yani🍀12-05-2016 08:37:49 // 82902
A gépkönyvben ez áll:
maotun12-05-2016 08:22:38 // 82901
Üdv!
létezik hogy 1.8 TBi motor olajcsere intervalluma 30.000km.?!
http://olajcsere.org/motorolaj-feltoltesi-mennyisegek/alfa-romeo-159/
még mindig keresem a 6 lámpásomat most lenne egy TBi de a szervizkönyv szerint 35.000 km.-ként látott új olajat. 160 e. km van benn 6 éves.
Próba úton, esetleges vásárlásnál mire figyeljek, esetleg Székesfehérváron egy szerviz ahol az állapotfelmérést érdemes megcsináltatni?
köszönöm a megtisztelő választ/okat előre is.
Shadin12-05-2016 07:54:50 // 82900
Semmi baja. +-6-nál kezdj aggódni, persze csak ha van más jelenség is, nem csak a számok.
Laosz15612-05-2016 06:49:30 // 82899
sziasztok. lenne vkinek elfekvoben 1 drb elso kodlampa+balos kodlampa takaro dekli? vevo lennek ra :)
Giuntini11-05-2016 20:57:39 // 82898
Lehet, hogy én túlzásba viszem a gyári állapot megtartását, akkor is amikor nincs értelme. Ezt elismerem.
Laca6211-05-2016 20:31:24 // 82897
Köszönöm a válaszodat ! Akkor nem aggódom tovább.
Laca6211-05-2016 20:27:45 // 82896
Köszi ! Megnyugodtam !
Liquid11-05-2016 20:23:39 // 82895
Ez így nem feltétlenül igaz, ez a hiedelem inkább amiatt van, hogy aki kiiktatja zet meg a többi dolgot, az a kiírással kicsit okosíttat is az autón. Ennek már lehet olyan mellékhatása, hogy feljebb kerül a nyomatékcsúcs.
Én a világon semmit se vettem észre erőben, rugalmasságban satöbbi, miután lekötöttem-
mizooo11-05-2016 20:15:48 // 82894
Igen.
Csabi11-05-2016 20:15:40 // 82893
Igen, mert ahogy írod is valószínűleg regenerált.
Laca6211-05-2016 20:10:02 // 82892
Kérem,hogy most se nézzetek hülyének.Ma úgy láttam,hogy regenárál a vas.
Nem szoktam nézni a pillanatnyi fogyasztást,de ma megtettem.Lakott területen kb 45-ös tempónál 14 literes fogyasztást mutatott legalább 5 percig.Előtte volt egy pályás menet 140-es sebességel.Nem láttam magam mögött sem fehér sem fekete füstöt.Ez normális ?
yani🍀11-05-2016 19:41:13 // 82891
Nem kell egész 2 oldalt visszaolvasnod, utoljára akkor volt téma. Ezek az értékek teljesen normálisak. Ha nincs semmi hibajelenség, akkor kár piszkálni.
Soldiert11-05-2016 18:54:58 // 82890
Üdv!
Mekkora korrekciós értékek fogadhatók el a porlasztócsúcsoknál?
Ennél a 3-as-4-es már szarnak számít?
Mibe kerül kicserélni 4 csúcsot? Vagy hogy megy ez???
:(
Ma alapjáraton rángatott. Újraindítás után kisimult a járása.
Pityukoma11-05-2016 17:36:03 // 82889
Én ValeRossi46 turbó törésére emlékszem csak. Ráadásul neki külföldön törött el :-((
Pityukoma11-05-2016 17:24:21 // 82888
Szia:-)
Nekem maradt egy műanyag szívósorhoz való lapátka mechanikám + egy EGR keverő modul. Ez teljesen jól működik, csak ki kell pucolni a kokszot belőle. Mikor az én szívósorom kilyukadt, akkor kaptam Shadintól az ő bontott szívósorát. Azt előre kipucoltam és úgy mentem a szervizbe hogy azt tegyék bele így nekik már nem kellett szórakozni a tisztítással. Ezért az enyémből megmaradt. Ha gondolod, neked adom. Van még két új gumi gyűrű is a szívósor és az EGR keverő közé ill. az EGR keverő és a szívócső közé (ezekből anno 2-őt vettem). Ezeket is viheted ha kell. Vagy kipucolod és marad minden gyári, vagy megcsináltatod úgy ahogy Erhard mondta. Az az előnyöd megvan hogy előre meg tudod csinálni/tatni.
Giuntini11-05-2016 15:26:40 // 82887
Nagyon jól elmondtad, teljes mértékben egyetértek. A tisztítás csak a geometrián tud segíteni, a lógáson nem. A dpf egyébként oda-vissza el tud tömődni, a turbó miatt is, mert üzemanyaggal pótolja a levegő hiányát. Nálam ez történt. Városban alíg lehetett érezni, autópályán nem ment, és 80 km-enként regenerált. Való igaz, a rossz dpf haza tudja vágni a turbót. Ezt komplettül kell vizsgálni, itt minden mindennel összefüggésben van, és a fedélzeti comp turbó hibát nem ír ki. Az Examiner sem, csak annak következményeit: dpf, légtömegmérő hibát. Menet közben derült ki, hogy a kért turbó nyomás nem egyezik a valóságossal.
Giuntini11-05-2016 14:56:33 // 82886
Mivel dunakeszii vagy, tudok ajánlani egy turbóst, aki nem beszél a levegőbe, és ért hozzá. Nekem ő csinálta, és valóban visszatért a ménes az autóba. Shadin cartárssal vittük ki a turbót, és lehetett látni az emberen, hogy látott már ilyen turbót. A tied még egyszerűbb lenne, mert Garret és elterjedtebb. A KKK turbónál minden speciális az Alfához. A vákumszelence például. Végtelenül korrekt volt, és még olcsóbb volt mint mondta az elején. A turbó felújítás 60 ezerbe került, sajnos tengelyt is kallatt cserélni, meg a vákumszelence javítása gépműhelyben. Nagytétényben vannak, ha akarod megadom az elérhetőségét, és beszélj vele.
ott221711-05-2016 14:47:26 // 82885
Bár a 159 nél még nem fordult elő /nekem már csak az hiányozna/, de alattam halt már meg tubó. Az Integrálémban egy szlalom verseny után felfort a hűtővizem és kénytelen voltam leállítani a motort az izzó turbóval, aztán úgy egy hónap alatt meg is adta magát .Elvileg úgy 200-250 ezer km-t simán kellene menniük ha.... Ha mindig időben és jó olaj van cserélve, ha az olajszint mindig a max közelében van / sajnos a turbó érzi meg elősször a hiányokat/ , ha hagyjuk alpjáraton visszahülni /egy erősebb menet után/ , ha indulás után hidegen nem terheljük a motort , ha a dpf jó állapotú ... stb. Sajnos a turbó sínyli meg ha a motornál valami nem 100-as. A rossz porlaztócsúcs is hamar hazavágja. Egy haveromnak az eltömődött dpf-je hazavágta a turbólyát , amit 300 ezerért gyárira cserélt / persze a részecskeszürőt nem/ .10 ezer után az is meghalt.Dpf tisztítás és 80 ezerért egy német középrész /a régiről kell áttenni a kompresszor és turbina házat/ ,és azóta is kivállóan megy a gép. Most ebay-en láttam 159-hez olyan 150 euro környékén ami igazán barátságos ár.
Ha már visít a turbód én már nem ölnék pénzt a tisztításba mert az már valószínűleg halálán van.Emiatt is lehet hogy rángat a motor mert meg is akadhat a turbó egy pillanatra amit nem biztos ,hogy látsz a műszeren. A turbó tengelyének hossz irányban semmit nem szabad lógni,kereszben lehet mozgása. Ha visít akkor a tengely is lehet kopott, plusz a hossz irányú lógás miatt beleérhet a házba. A kipufogón is látható mert a kopások miat jó kis kormos füst kellene ,hogy jöjjön , ami miatt minden elkezd kokszosodni . A gyenge üzemanyag miatt nemtudom ,hogy ilyen hamar kellet volna jelentkezni a hibáknak,mert elősször a porlasztócsúcsok mennek tönkre. aztán a dpf tömődik el gyakrabban. és ezek vágják haza a turbót.Persze ezek csak az én tapasztalataim ,hátha van valakinek közelebbi "élménye" ezzel kapcsolatban.
Üdv: Ottó
Giuntini11-05-2016 14:45:57 // 82884
Először nézzétek meg a turbó csövet. Nekem kifújó hangot adott, nem fütyülőt. Ki lett cserélve, és utána halt meg a turbó. Nagyon kevés szinte mérhetetlen volt a turbó nyomás. Nekem a vákumszelencében a membran szakadt át. Mikor ki lett véve a turbó, akkor lehetett látni, hogy a turbónak lógása van. Neked a fütyülő hang inkább mechanikai problémat jelez. Mivel nekem kint volt a turbó, célszerű volt felújítatni mert volt lógása. Én azt javasolom nagyon gyorsan vidd el, -ha nem a turbócső a rossz- egy turbóshoz, mert ha a lapatok beleérnek a házba, el lehet dobni a turbót. Én is megjártam vele a hadak útját, volt előtte dpf tisztítás, egr falazás, légtömegmérő. A turbó okozta a galibát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.