Forum >> 159

Lexlutor09-02-2016 15:41:31 // 78133
Hosszbordás szíjból mekkora kell?
6PK 1725, de hoz 6PK 1735. Mind kettő Dayco, minden paraméter egyforma.
De találtam 1722,1733,1737 est is.
Most egy hogy van?
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 15:39:48 // 78132
nem tudom 100%-ra megmondani egyikben ilyen van a másikban olyan, pl a 1.8TBi-nek a gyári vízpumpája műanyag lapátos volt a Graf-ban meg fémlapátos....
Lexlutor09-02-2016 15:29:19 // 78131
DOLZ az spanyol sajnos. Mercedes Vito-t is ők rakták össze. Olyan is lett....
Lexlutor09-02-2016 15:25:44 // 78130
Graf is fémlapátos? Úgy látom ez olasz gyártmány. Néztem a Hepu-t az meg német.
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 15:23:28 // 78129
azt inkább hanyagolom
Kolci09-02-2016 15:14:40 // 78128
Ha mást nem kapnál, akkor a DOLZ is jó a vízpumpában
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 15:08:48 // 78127
dayco a gyári.... vízpumpából jó a graf
Lexlutor09-02-2016 15:04:31 // 78126
Helló.

Ti milyen gyártmányú vezérlést raktatok a kocsitokba? (1.9 Jtdm ,150LE)
Nem tudjátok melyik a gyárija? Néztem Dayco-s van hozzá jó áron. Ékszíj tárcsája is az, gondolom nem lehet rossz.

Illetve víz pumpából Hepu-t akarok az fém lapátos úgy tudom. Van még valami Graf gyártmányú elvileg az is fémlapátos. Mi a tapasztalat?
Kolci09-02-2016 15:00:04 // 78125
Ebben igazad van. Valamikor csak azért más a cikkszám mert új szériát adnak ki pl az euro normák miatt. Hát az hogy nézne ki, hogy egy euro 4-es kütyüs autó tudja az euro 5-öt :)))))
Ja és az ára szorzódik 2-vel :)))
Kolci09-02-2016 14:57:01 // 78124
Hajrá :)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 14:54:17 // 78123
attól hogy más a cikkszáma még lehet ugyan az ...szerintem szoftveresen van lebutítva
Shadin09-02-2016 14:46:55 // 78122
Király! Köszi. Útálom, ha hibátlan az autó. Szét kell szedjem, különben halálra unom magam hobbi nélkül...
Roll198309-02-2016 14:45:58 // 78121
Cikkszáma is más a turbónak, ezt is az alfaowner fórumon olvastam, ez alapján nem hiszem, hogy egyezik.
Kolci09-02-2016 14:43:12 // 78119
Sok mindentől függ.
Gondolom nem porlasztó csúcsot akartál írni, hanem porlasztót, mert a porlasztó egységen kicserélni a csúcsot az gáz.
Leírom a menetét.
Motorburkolat lepattint, utána a porlasztók mellől kompresszorral, vagy számítógéphez vehető sűrített levegős spray-vel ki kell fújni az ott lévő koszt. Én a visszafolyó (résolaj) csöveket távolítanám el először, mert azt könnyű eltörni. Ki kell húzni a rögzítő szemeket, és utána óvatosan kihúzni a csatit a porlasztókból. Az elektromos csatiknál figyelni kell, mert a kis sárga fül hátrahúzása nélkül, csak le lehet törni a rögzítő fület, tehát először azokat kell oldani, és utána le kell húzni a csatikat a porlasztókról. Egy 17-es csillag-villás kulccsal le tudod kötni a nagynyomású üzemanyagcsöveket a porlasztókról és a közös nyomócsőről. Le kell zárni a csőcsatikat, nehogy koszt kapjanak,ha sokat áll így a verda. A porlasztó leszorító anyát el kell távolítani, utána az alatta lévő alátétet, és a leszorítóval együtt felhúzni a porlasztót. Ha jól emlékszem az 1. hengerrel kell kezdeni, mert különben összeakadnak.
Az esetek nagy részében a konstrukcióból adódik, hogy könnyen kicsúszik, ha nem volt tömítési hiba. Ha szorul, akkor mozgatni kell, és valami wd40 szerű löttyel segíteni a kiszabadulást. Ha sokat fújsz oda akkor az becsurog a hengerbe, és bemossa a koszt, ezért ha megmozdul érdemes kifújni mellőle amit lehet. A végén lévő réztömítést érdemes mindig cserélni újra. Az újat forrósítsd fel példúl gázfőzőlapon, vagy pisztollyal amíg zöldes lángot nem produkál, és utána azonnal hűtsd le, mert az acéllal ellentétben nem megkeményedik, hanem meglágyul, és összeszereléskor tökéletesen fog tömíteni. Természetesen jól ki kell takarítani a helyét.
Vissza ugyanez fordítva.
Ha nincs gikszer, akkor nem egy nagy mutatvány s idő, de ha valami hibás, akkor a szívás akár napokig eltarthat és lehet, hogy szakembert kell hívnod. Pl.: amikor kifúj a tömítés mellett és olyan anyag rakódik a porlasztó köré mintha a kormot és az üveget kereszteznéd. ALFA-nál csak hibás szerelés esetén jelentkezik, nagyon ritka.
Aki most keresztbe le akar nyelni annak ide írom, hogy azért nem árt ha az ember tisztában van a lehetőségeivel és a korlátaival. Én csak a menetét írtam, és nem azt mondtam, hogy most mindenáron mindenki ugorjon neki otthon.
Ha minden ok-s akkor szép komótos tempóban az egész mutatvány kb 1 óra, ha már láttál ilyet :))).
Shadin09-02-2016 14:40:13 // 78118
Sose :-)
Roland15909-02-2016 14:20:40 // 78117
Amíg nem lesz észlelhető baja,amit esetleg hallani,vagy látni lehetne:kopogás,füst...addíg nem fogom bántani!Ja meg képes olyat produkálni,hogy mondjuk a 4-es hengernél +2.5 a korrekció...gondol egyet és 2sec alatt leesik az érték mondjuk +1.1 re vagy +1 lá is,kb3 perc alapjáraton történő járás után(hideg motorról van szó)!Ugye értelemszerűen a többi érték is megváltozik...viszont ezt a nagy változást nem lehet se hangban,se alapjárat változásban észrevenni!Csak kizárólag onnan lehet észrevenni hogy rá van dugva a laptop!Aztán van mikor meg még 70-80 fokos víznél sem megy be +1.7 alá!Össze vissza csinál mindent :D lehet eldobom kábelem aztán nem lesegetem mert nem igazán tesz jót az idegrendszernek :D
yani🍀09-02-2016 14:05:05 // 78116
Most viccelsz?
Shadin09-02-2016 13:45:57 // 78115
Mennyire nehéz otthon megcserélni 2 csúcsot?
Kolci09-02-2016 13:23:27 // 78114
Én se piszkálnám, de így aprólékos munkával, egy jó diagnosztikai támogatással sok mindent ki lehet deríteni.
Igaziból egy más megközelítéssel történő hibakeresést írtam le, ami lehet, hogy egyszer jó lehet, ha elfogytak a lehetőségek.
Jelen esetben lehet, hogy találhat hibát-hibákat, csak értelmetlen.
yani🍀09-02-2016 13:13:59 // 78113
Rendben működik. Kár piszkálni.
Kolci09-02-2016 12:40:25 // 78112
Nagy trükk, hogy ha van olyan ismerősöd, akinek ugyan ilyen mocijában minimális korrekcióval dolgozó porlasztókat átrakod, átkódolod (kb 2 perc) és próba.
Mielőtt a régi kódot kiütöd, érdemes megnézni, hogy stimmelnek e a porlasztókon lévőkkel, mert néha nem írják rá, vagy leesik a matrica. Ha nem stimmel, akkor párosítsd a kódokat és utána játszadozz.
Ha számottevő a változás, akkor tedd vissza a régieket, és ha volt kódkülönbség, akkor a szelepekre nyomtatottat kódold vissza, és megint próba. Ha nem javul, akkor lehet, hogy mégis csak fel kell újítani a porlasztókat, bár már láttam olyat is, hogy sok apró, egyenként jelentéktelen hiba összeadódik, és az produkál ilyet.
Egy próbát megérhet.
Egyszerre először egy dolgon változtass pl porlasztók cseréje, és ha semmi nem visz előre akkor kombinált cserélések, ha más módszer már nem maradt.
Shadin09-02-2016 12:33:02 // 78111
Ennél a kretén 2-0-nál nem lehet normálisan EGR értékeket mérni, sem MES-ben, sem pedig AlfaOBD-ben :-(
Viszont járó motor mellett lehet swirl tesztet csinálni :-) Megyek és megnézem vazze, hátha amiatt remeg az alapjárat...
Roland15909-02-2016 12:23:35 // 78110
EGR-em falazva 165.000 km-nél
Roland15909-02-2016 12:21:53 // 78109
Gondoltam én is a kettőstömegűre,hogy esetleg attól is lehet!Viszont nekem még nem zörög,semmi különöset nem venni észre...Igaz attól még el lehet gyengülve már...és lehet hogy ez miatt nem teljesen tökéletesek a korrekcióim!Mind a 4 hengeremnél 25 bar hoz közeli a kompresszíóm,nincsen kiugró eltérés közöttük,úgyhogy nálam egyenletesnek tűnik a motorkopás!185.000km
Shadin09-02-2016 12:16:41 // 78108
Felniközép :-)
Corben09-02-2016 12:16:30 // 78107
Köszönöm az infót ;-)
Kolci09-02-2016 12:09:16 // 78106
A korrekcióra azért van szükség, hogy kiegyenlítse fordulatszám egyenlőtlenségeket többek között.
Ilyet okozhat a kettőstömegű lendkerék is, vagy valahol egyenetlenül kopott a motor, rengeteg oka lehet még az előttem szólók által mondottakkal egyetemben ( EGR, stb...)
Renaultoknál pl nagyon lehet érezni amikor a kéttömegű kezd tönkremenni, és elszállnak a korrekciós értékek is.
Liquid09-02-2016 11:47:12 // 78105
Skull, szerelt fel az övére, lehet hogy hogy tud segíteni...
Csabi09-02-2016 11:22:52 // 78104
~80ezer km után pedig így festenek a korrekciós értékek:
Roland15909-02-2016 11:20:09 // 78103
Köszönöm szépen az infót!Szépen egyenletesen,selymesen jár....Úgyhogy tovább nem fogom már piszkálni,amíg nincsen gondja!Mert ha meg becsöpögne akkor meg úgy is kopogna a motor,vagy füstölne...!Csak kíváncsi voltam ,hogy kinél mi a helyzet,mert szeretem ha tökéletes az autó,és csak ez az 1 "problémája" van csak,hogy nincsen 1 altt a korrekció a 4-es hengernél,de van mikor meg amúgy átvándorol a 3-as vagy 1 -es hengerre a magas korrekció :)Erre szokták azt mondani,hogy ez ilyen... :D amúgy a - os korrekció az nem baj ha úgymond magasabb....Csak a + -os korrekcióval van a gond,mert ha nagyon magas az érték + ba akkor becsöpög nagy valószínűséggel!De akkor már a motor is kopog!Amúgy meg a kompresszióm is 25 bar úgyhogy nagy baja nincsen!Az EGR falazást meg csak javasolni tudom,kínlódtam vele én is ,főleg hideg indításnál,plusz rángatott!Aztán lefalaztam,több hasznos hatása is volt:pl a 3. 10.000km es olajcserénél,úgymond a 3.friss olaj az már 3500km után is aranyszínű ha megtörlöm a nívót zsepivel,csak enyhén szürkés,előtte meg már 500km után full fekete volt az olaj!Plusz jobban reagál a gázadásra,jobban kezdett el menni alacsony fordulati tartományban!
Corben09-02-2016 10:58:52 // 78102
Sziasztok,

Szedett már le valaki tetősint?
Le szeretném festetni, de a középső láb műanyag takarója nem engedi magát.
Eltörni nem akarom, viszont nem találok semmi infót róla, hogy hogyan kapaszkodik.
Corben09-02-2016 10:55:46 // 78101
Szeva Shadin,
Ez felső lengőkar szilent?
Csabi09-02-2016 10:39:50 // 78100
Az a dolga, h korrigáljon, mármint az ECU... Ameddig nincs negatív hozadéka addig tényleg ne foglalkozz vele. Nálam volt 4es korrekció is, és semmi gond nem volt...Más miatt kicseréltem az injektorokat. Az összes 0,4mm3-en belül mozgott. Annyi volt a különbség, h lágyabb lett a járása a motornak, ami csak a csere után tűnt fel...
korrekció1
korrekció2
Csabi09-02-2016 10:33:48 // 78099
Tényleg, az volt! :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 10:32:00 // 78098
sidat volt és nem felújított emlékeim szerint...sajnos tényleg egy fos konstrukció :(
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 10:30:42 // 78097
a porlasztó, közös nyomócső, magasnyomású ugyan az....gyanítom a turbó is..
Csabi09-02-2016 10:29:49 // 78096
Azért mert tisztának tűnik, attól még szorulhat a szelep. Jártam úgy, h vettem egy újat, sajna nem pierburgot hanem más gyártmányt(talán felújított volt, nem tudni) 500km után már rángatott az autó, és 1000km után teljesen meg is szorult.(Gondolhatod mennyire volt kormos...) Szóval ezer km után le kellett szerelnem és pucolni. Visszaszerelés után ismét 1000km-ert bírt... szóval szépen eljátszadoztam vele 1000 kilométerenként 3x-4x ....aztán ment a kukába, és vettem egy gyári pierburgot... Az 15ezer kilométer után kezdett amortizálódni, nem szorult meg de már kicsit szorult a perselyhez került korom miatt... szóval pucolni kellett volna, ugyan az autón még annyira nem lehetett érezni, de már tudtam a folytatást...
yani🍀09-02-2016 10:29:33 // 78095
Én a gödöllőiekkel beszéltem, Nekem a 4-es hengeren volt -1.75 köröli hideg korrekció. Jót beszélgettünk az úriemberrel. Azt mondta ő nagyon szívesen bevizsgálja, ha van felesleges pénzem, de ő nem látja értelmét, ha az autó egyébként tökéletes. A mínuszos értékeket produkáló injektorokkal amúgy sem tudnak mit kezdeni.
Roland15909-02-2016 10:06:07 // 78094
Sziasztok!1.9 16v jtdm ről lenne szó!Ki szokta vizsgálgatni a korrekciós értékeket közülletek?És milyen vizhőfoknál milyen értéket szokott mutatni neki a gép?Ugye sokan mondják hogy +-1 alatt jók a korrekciós értékek....!Na most nálam a 4-es hengernél,amíg még nem üzem meleg....addíg alapjáraton +2.5 is tud lenni a korrekció olyankor az 1es henger -0.25 , 2-es -0.5 , 3-as -1.75 körüli értéken mozog!Sok szerelőt megjártam már ezzel a témával,de sehol nem tudtak rá konkrétan mit mondani,mert nem kopog,nem füstöl(Nincsen dpf-em),nem fogyaszt sokat,nem dadog,pöc-röff-re indúl -10 ben is!A korrekciós értékek miatt a porlasztókat fél év alatt 2szer szedettem már ki ,és mérettem be padon,2 különböző helyen,de azok teljesen jók!Plusz kompresszió mérésem is volt,mert hideg indításnál kicsi kékes pamacsot köp ki,de olaj meg nem fogy,turbóm felújítva...szívósoromnak a belseje fém tiszta!Vélemények esetleg az ilyen korrekciós értékekről?Üzem melegen viszont +-1 alatt van az összes érték!
Shadin09-02-2016 09:59:03 // 78093
Hát nem gondoltam... 1.9 16v-ben nem volt hardveres különbség.
Roll198309-02-2016 09:47:50 // 78092
Szétnéztem alfaowner fórumon, mivel múltkor senki se válaszolt a kérdésemre, hogy a 136 lovas 2.0 jtd, hogy van butítva, de sajnos nem csak szoftveres a különbség:

Compared with the 170 HP version, the 136 HP version makes use of:

- A dedicated engine control unit;
- A dedicated and smaller variable geometry turbine;
- A dedicated air intake chamber without swirl valves;
- A dedicated, variable displacement oil pump.
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2016 09:04:20 // 78091
sablonos? mert a Dacia vagy Zastava Berlina olyan üdítő :DDD
Tőlem hívhatják gőzmozdonynak is nekem sedan-om van vagy 4 ajtós :P
'''''09-02-2016 08:05:00 // 78090
Csak jót teszel vele a motornak,ha lefalazod.Saját sz@rát etetik meg szegénnyel.
Piritu - 1.000.00009-02-2016 07:40:28 // 78089
"a mágnes nem úgy működik ahogy kellene" - ha nyilván valóan rossz, akkor nem csoda, hogy nem működik :-DD
Giuntini09-02-2016 07:38:25 // 78088
Most úgy néz ki, lehet hogy kapok egy Egr-t kipróbálásra. Mindenesetre az nekem magas, hogy amikor ki lett véve az Egr, patika tiszta volt, tehát kormot nem gyártott a szívósor felé. Viszont azt tisztán lehetett hallani, hogy a mágnes nem úgy működik ahogy kellene. Mindenesetre nagyon hajlok a lefalazásra, mert az Egr egy időzített bomba.
'''''09-02-2016 07:26:26 // 78087
Még nem mentem a vassal de lemérem. :-)
Liquid08-02-2016 23:56:09 // 78086
nem tudom mit kéne tudni egy 1.9-nek, ezért nem is kommentáltam :)
Csak az enyémmel tudnám összevetni...
Dömpi (il dottore)08-02-2016 22:54:01 // 78085
ezért vagyunk alfások! nálunk nem működnek ezek a sablonos kategóriák! nálunk BERLINA van és SPORTWAGON. a standard kategóriák meg maradjanak meg a commerz márkáknak 😉
Dömpi (il dottore)08-02-2016 22:50:05 // 78084
a 7végén, nem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.