Forum >> 159

enká04-01-2011 15:16:00 // 10514
yoyo, búék, sok locsolót :)
Nem leszek rövid :).

Tünet: Kiírás a fed. compon: "Change engine oil" + az olajlámpa jel felvillan, picit mutogatja magát, majd eltűnik. Néha indítás után, néha menet közben.

Reakció: Olajszintek ellenőrzése: minden rendben. (Olajcsere 9 e km-rel ezelőtt)

Utánajárás:
1.) Kézikönyv:
Égett motorolaj
(csak DPF-es Diesel verzióknál)
A kijelző lámpa villog és (bizonyos típusok/ piac esetén) a kijelzőn megjelenik egy hibaüzenet. A verziótól függően a kijelző lámpa a következők szerint villoghat:
– két óránként 1 percig;
– 3 perc villogás 5 msp szünet egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat.
Az első kijelzést követően, valahányszor beindítja a motort, a kijelző lámpa villogni fog az előzőekben leírt módon egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is. Amennyiben a kijelző lámpa villog, ez nem jelenti a gépjármű meghibásodását, de azt jelzi a gépjárművezetőnek, hogy a gépjármű mindennapos használata miatt szükségessé vált a motorolajcsere. A motorolaj öregedéséhez, besűrűsödéséhez vezet:
– amennyiben a járművel túlnyomó részben városi forgalomban használja, ami fokozza a DPF regenerációs folyamat gyakoriságát.
– amennyiben a járművet rövid távlatók megtételére használja, s ezáltal megakadályozza, hogy a motor elérje a teljes üzemi hőmérsékletet.
– amennyiben ismételten félbeszakítja a DPF regenerációs folyamatot, melyet a DPF kijelző lámpa kigyulladása jelez.


2.) Nemzetközi alfa fórum:
2.1.) Re: Change engine oil warning on 159 1.9jTDM
There is oil quality sensor if your car is equiped with DPF.
Every time you change oil you should reset oil change in body computer, I think only authorised services can do that (it requires Examiner).

Azaz azt mondja, hogy minden olajcsere alkalmával resetelni kell a komputert, különben azt hiszi, hogy nem volt olajcsere és addig figyelmeztet téged, míg ezt ki nem ütetted. Mivel most 87 e km van az alfiban és 67 e km-rel vettem, mikortájt is olajat cseréltek benne; no meg a 78 ezres olajcserénél tutira nem reseteltük az alfi agyát, így akár ezért is villoghat a drága.
Lehetséges ez? Van ilyen a 159-ben?

2.2.) Másik vélemény:
It is an oil quality light. Depending on your driving, you can get between 8K and 40K without the oil quality deteriorating. According to my service guy, the oil will deteriorate much,much more quickly if you do a lot of stop/start driving.
Azaz az alfában van egy olaj minőség ellenőrzés, és bár akár 8-40 e km-t is el lehet furikázni az olajjal; ám akár jóval gyorsabban elvesztheti minőségét városi közlekedésben, mint ahogy kéne. Ez a lámpa ezt jelzi ki. (megjegyzem, többségében nem városban furikázok).
(A fórum linkje egyébként (írnak mindent itt is a srácok):
change engine oil fórum
(A gépben most Castrol 5W-30 Pure energy működik, - tudom, tudom, nem Selenia, de ez még drágább is, és talán nem is rosszabb. Megjegyzem, az első hibajel egy 150 km-es út 100 km-nél jött elő menet közben, azaz nem éppen alacsony motorhőmérsékleten, városi forgalomban.)

Volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben? Hogy oldotta meg? Köszi a tanácsokat előre is. Meg persze hátra is :)
Piritu - 1.000.00003-01-2011 22:13:52 // 10513
Ma "meglöktük a hintát" és beindult az üzembe helyezés :-))
Téli gumma ha minden igaz holnap-holnapután lesz, tud szerezni a gumisom, ja és Conti TS 830 :-))
DrB03-01-2011 13:57:52 // 10512
Nem volt semmi tunet, egyszer csak bedobta "have engine checked" risztast. Limp mode-ba sem kerult a vas. Eloszor eltunt magatol, masodjara vagy harmadjara, mar nem emlekszem, nem tunt el. Mindannyiszor elvittem az autot szervizben, s a Sandree80 altal is irt hibakodot dobta ki a szamitogep. A markaszerviz eloszor azt mondta, semmi gond, neha elofordul atmeneti zavar a befecskendezorendszerben. Aztan amikor harmadjara is elojott, akkor egy napra ott fogtak a kocsit, allitolag atneztek, azt mondtak, nem talaltak semmit, hibakodot toroltek, hasznaljam nyugodtan tovabb. Erre beulok a szalon elott a kocsiba, inditok, s a piktogramm ott fogad megint. Kicsit voltam ideges... Ezutan csereltek az LMM-t, en meg hagytam ott utana a markaszervizt... Az LMM csere elott sem ment rosszul a vas, vegulis nem volt osszehasonlitasi alapom, de utana valamivel dinamikusabb lett, s az emlegetett morgos 5 hengeres hang is megjott.
ALFI15603-01-2011 08:18:53 // 10511
És,hogy szar volt a légtömegmérőd szarabbul is ment a kocsi vagy csak hibakód volt?
DrB02-01-2011 23:35:09 // 10510
A lentebb leírt sztorim során ugyanezt a hibát dobta ki a nekem is, a szervizben ezt mondták. Másodszori-harmadszori előfordulásából lett az LMM csere. Az EGR beszűkítés, majd Csörinél tett látogatás pedig ezután jött.
Krisz15902-01-2011 21:58:23 // 10509
Azt meg tudjátok mondani, -főleg akinek nagy NAVI-ja van- hogy lehet-e valahogy, valami interface segítségével a bluetooth-os telefont is használni? Nem csak a beépített SIM kártyásat? (természetesen nem Blue@Me NAVI-ról van szó...)
Sandree8002-01-2011 19:17:32 // 10508
Ez amúgy is egy hálátlan feladat, a heti egy biztosan meg lesz :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2011 13:09:38 // 10507
lehet a szívósor kokszolódott be....a lényeg 1 héten 1x kormold ki rendesen...én heti 2x pályázom akkor megkapja :P
Sandree8002-01-2011 11:53:23 // 10506
Megnéztem a 174. oldalon található piktogramot,de nekem ezt még soha nem jelezte ki, ezek szerint legalább a részecskeszűrő rendben működik.
Ami most világít, az a "Befecskendezési rendszer" lámpa. Érdekes, hogy a szerviz azt mondta, hogy forgassam meg a motort kb. 10 percig, a kezelési útmutatóban meg azt írják, hogy folytathatom az utat, de ne terheljem az motort :)
Minden esetre maradok annál a változatnál, hogy EGR szelep csere, utána meg rendszeresen megforgatom meleg mocinál, aztán majd meg látjuk, ez hogyan válik be.
Piritu - 1.000.00001-01-2011 18:51:27 // 10505
Az lehet, mert visszakerestem 2000 hsz-t itt és sehol se volt így leírva (vagy nem találtam meg), ellenben a múltkor elég sokat beszélgettem a szerelővel a témában.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 18:51:08 // 10504
itt nem az a kérdés ha nem az hogy semmi nem jelzi mikor működik a DPF kivéve mikor a kis sárga ikon felvillan mert nem sikerült neki 1x vagy 2x vagy 3x esetünkben tök mind1 hányszor és akkor tényleg ne állítsa le a júzer az autót
ALFI15601-01-2011 18:48:18 // 10502
Hol szerepel a három?Vagy a kettő vagy az akárhány?
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 18:45:51 // 10501
megint játsszuk végig a kb 1 éve feltett lemezt? :)
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését"
ALFI15601-01-2011 18:38:58 // 10500
Azért jól jön a magyar leírás.
Piritu - 1.000.00001-01-2011 18:34:02 // 10499
Tényleg :-)
(csak nekem a 178. oldalon)
Akkor honnan vettem a 3-at? :-O
ALFI15601-01-2011 17:56:34 // 10498
174. oldal.Nem ír ilyet.Ezt írja:
A figyelmeztető fény világít amikor a kipufogógáz részecskeszűrő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztításí eljárás megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimbólum eltünik a kijelzőről.
DrB01-01-2011 14:40:20 // 10496
A jobb fogyasztáshoz annyi még hozzá tartozhat, hogy figyelve a fordulatszámra, azaz lehetőleg 2500 felett tartani, ritkábban teszem hatodikba, mint korábban. Hogy esetleg ebben a fordulatszám-tartományban effektívebb lenne-e a motor, majd a hozzáértők megmondják. :)
Piritu - 1.000.00001-01-2011 14:36:38 // 10495
A könyv szerint a lámpa akkor gyullad ki, ha már 3x eredménytelenül tisztított, mert félbeszakadt a tisztítás.
DrB01-01-2011 14:35:53 // 10494
Hogy hozzászóljak a DPF, EGR témához is, nálam a következők zajlottak ezügyben. Hátha az új '59-es cartársak közül nem olvasta korábban mindenki.

57 ezer km-rel vettem a vasat 2009 nyarán. Hamar jött a 60 ezres szerviz, akkor az Amorén olvasottak miatt kértem egy EGR tisztítást is a biztonság kedvéért. A vasat az elejétől kezdve túlnyomó részt hosszú távokon használom, városozás alig. Rákövetkező télen elkezdte dobálni a "Have engine cheked" figyelmeztetést, minden következmény nélkül, a vas ment normálisan. Először még magától eltűnt a hibajel, az itteni márkaszerviz sem tudott érdemlegeset kiolvasni. Később már nem tűnt el a figyelmeztetés a műszerfalról. Akkor az LMM csere lett a megoldás. Aztán 2010 elején szervizt váltottam, mert enyhén szólva nem voltam megelégedve a csili-vili márkaszervizzel. Az új helyen rögtön átnézettem a vasat. Az új szerviz automatikusan felajánlotta az EGR szűkítést, mint gyári ajánlást. Mondták utána, hogy egyébként nem volt elkormolódva. Aztán idén nyáron Magyarország felé, autópályázás közben berakta magát Limp mode-ba kétszer is. A motor újraindítása és tisztességes meghajtása, tartósan 3000-3500 fordulat között, többször alaposan kihúzatva, megoldotta a dolgot. Az autó a vissza lévő 500 km-en gyönyörűen ment, másnapra a hibajel is eltűnt. De hazaérve az első utam Csörihez vezetett. Aki átnézte a kormolódásra hajlamos helyeket, alkatrészeket, átfújkálta a rendszert. S egyébként mindent rendben talált. Ő magyarázta el akkor, hogy a lekormolódást elkerülendő igyekezzek 2500 fordulat felett tartani a motort. Sokszor autópályázás közben, hatodikban ez nem teljesült nálam. Azóta erre is figyelek. Ezt követően, még nyáron, megejtettem egy olajcserét is (15 e km volt az addigiban), már az új előírás szerinti, kisebb koromtartalmú került bele. Csörinél tett látogatásom és az olajcsere óta semmi gond, pedig idén ősszel és télen rendszeresebbé váltak a rövid városi utak. Az elmúlt 30 ezer km alatt, nekem egyszer sem jelzett a DPF, ha égetett is, nem vettem észre.

A semmi gond annyiban igaz, hogy az idei télen befagyott az üzemanyagfilter, 30 ezer km volt benne, nem indult a motor. Csere óta természetesen semmi gond. Ami meglepő(?), hogy azóta jobb lett a fogyasztás, a vas is finomabban jár. Télen korábban mindig 8 liter felett voltam, most ugyanazon szakaszokon 7,3-7,5. A benzinkutak sem változtak igazán.

Röviden ennyi. :)
DrB01-01-2011 14:02:46 // 10493
Boldog Újévet és vidám alfázást minden cartársnak. Remélem, már többen ébredeztek a kötelező fejfájásból... :D
imi15601-01-2011 13:45:56 // 10492
Chip nincs,viszont a városi "hidegüzem" elég gyakori nálam-sajnos:-((.
ALFI15601-01-2011 10:00:44 // 10491
Azt látod.Amikor tisztít a dpf akkor a műszerfalon kigyullad a kis ikon.Majd elolvasod a könyvébe.De neked se nagyon fog tisztítaní.Nem sokat városozól.
Krisz15931-12-2010 20:48:10 // 10490
Én figyeltem a kocsit mikor kezd égetni, mert érdekelt a story... autópályán 130 körül mentem, amikor a fogyi 6,6 ről fokozatosan emelkedni kezdett 9,5 környékére, és 15 percig tartott a dolog. Érdekes volt , hogy utánna a fogyi kb 3-4 dl-el kevesebb lett. Végig tempomat 130 km/h.
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 15:45:28 // 10489
Boldog Új Évet Kívánok minden kedves Alfa tulajnak na meg Sikerekben Gazdag és Hibákban Mentes Alfázást :D
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 15:44:15 // 10488
a legtöbb korom hidegen van :) meg a chipes autóknál van sok korom mivel túl van töltve a rendszer
imi15631-12-2010 14:18:00 // 10487
Itt most a padlógázas erőltetett menetről volt szó,nem a lendületes autópálya menetről 3-3500-as fordulaton pl.,félgázzal.
Én erről beszéltem.
A dízelből akkor jön a legtöbb füst,mikor padlózod nem?.Mert akkor kap a legtöbb üzemanyagot,tehát akkor a legkisebb a légfelesleg.Vagy:-)?
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:35:36 // 10486
a computer abszolute faxságokat ír arról hogy mikor égetett a DPF utoljára meg mennyi ideig ...onnan veszed észre ha városban kapod el hogy felmegy a pillanatnyi fogyi 50L-re pár percig, autópályán meg nem veszed észre mert pár perc alatt kiégeti...mi teszteltük a Banánnal 1x menet közben szépen telt a DPF 90%-ig utána pár perc múlva 15%-os lett...
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:31:41 // 10485
na ez a 4000-en pörgetjük előadás semmit sem ér max az ép csövek leolvadnak a helyükről :(
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:29:48 // 10484
euró 4-et :) de a nélkül is teljesíteni tudja
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:12:56 // 10483
ezt ki mondta? minél nagyobb fordulaton hajtod annál tökéletesebb az égés ezért akkor zár az EGR...igazság szerint 3000 fordulaton kéne mindig járni...azoknak van gondja a DPF-vel akik csak városban használják vagy 6-ban autókáznak 60-nal....az én autómban 126e km van és tökéletes a DPF soha nem írt ki semmilyen hibát
Piritu - 1.000.00031-12-2010 13:01:20 // 10482
Személy szerint büszke vagyok rá, hogy teljesíti az 5-öt. A német kollégák nem mutogathatnak többé a kormos kipufogóra utána meg a saját ódijuk, stb. tiszta csövére. Más kapaszkodót nem találtak az Alfán, most már ezt se adom meg nekik :-)
Kinnt tombol a környezettudatosság, beállok a sorba :-)
Az autó még Riegleréknél pihen, az első héten indul a folyamat. Remélem pénteken el tudom hozni.
'''''31-12-2010 12:52:55 // 10481
Az ok sok minden lehet.Rossz üzemanyag,nem megfelelő égés....Én meguntam a próbálkozásokat és inkább kidobtam belőle.Azóta nincs baj vele.Csak arra kell,hogy teljesítse az euró 5-öt. Különben,még nem vetted át az autót?
Piritu - 1.000.00031-12-2010 12:45:10 // 10480
Nem is kéne/illene kidobni. Én sose venném ki. Ha valami elromlik a kocsiban, annak oka van, az okot kellene megszüntetni.
Tetszene, ha valahonnan tudná az ember, hogy most éppen éget a rendszer és akkor nem állítaná le. A könyve szerint ilyenkor kicsit megemelkedik az alapjárat. Minden esetre kíváncsi vagyok. Még egy hét, aztán kiderül.
'''''31-12-2010 12:35:19 // 10479
Én sosem vettem észre,hogy mikor csinálja az autó.Nekem mikor még próbálták megmenteni a r.szűrőt,akkor álló helyzetben pörgették 4 ezer körül.Erre van külőn programjuk a szakszervízben.Pécsen van valaki,akinek annyiszor volt ilyen gondja,hogy már ő kezelte a gépet.Csak beállt és már tudott mindent(Állítólag).Az a baj,hogy a legtöbben nem tudják,hogy simán ki lehet dobni.
Piritu - 1.000.00031-12-2010 12:20:33 // 10478
"Ha tartósan fordulaton tartod" - akkor elég, ha tempomattal megyek pár km-t pl. 100-al? Mennyi ideig tart egy ilyenkiégetés?
'''''31-12-2010 12:05:02 // 10477
Ha tartósan fordulaton tartod,akkor indul be az öntisztítás,vagyis kiégeti a részecskeszűrőt.Ezért mondták,hogy hajtsd meg.Ezt a computer tárolja és ha kíváncsi vagy rá, vissza tudják nézni,hogy mikor tisztított utoljára.
Piritu - 1.000.00031-12-2010 11:32:46 // 10476
Az a baj, hogy a lelkem mélyén nagyon is :-))
GTPeti31-12-2010 11:31:21 // 10475
Nem értesz. Nem régi dolgokat sírtam vissza.
imi15631-12-2010 11:26:14 // 10474
Sztem ennek az erőltetett menetnem semmi értelme:(!
Ha padlógázon mész,csak mégtöbb korom keletkezik............:-S.
Krisz15931-12-2010 11:26:12 // 10473
Köszi!
BUÉK mindenkinek, az újoncok nevében is...:-)
imi15631-12-2010 11:22:17 // 10472
Köszi:-))!
Viszont neked is!:-)))
ALFI15631-12-2010 09:57:08 // 10471
B.U.É.K. mindenkinek!
59-el 2011-be is sok boldog,balesetmentes kilómétert!
'''''31-12-2010 09:21:28 // 10470
Nekem ugyan ez volt.Kb 3km megyek ,utána leállítom,aztán vissza ugyanez.Dobd ki a részecskeszűrőd és ami előtte van az nem dugul el.Nekem is próbálták vezérléssel kiégetni,meg meghajtani,sőt még le is szedték kipucolni,de nem lett jó.A második után dobtam ki.Azóta jó az autó!:)
Sandree8031-12-2010 09:11:56 // 10469
Sziasztok!

Az autóban valós km van (Magyarországi, szervizkönyves), ez tuti, azért is fáj, hogy ilyen hamar kell ennyit ráköltenem. Márkaszervizben olvasták ki a hibakódot, és ott javasolták, az "erőltett menetet", csak nem jött be...
Szerintem az lehet a gond, hogy Budapesten napi 2X 10km-es távot teszek meg, és mire bemelegszik, addigra pont le kell állnom, így szinte soha nincs rendesen kihúzatva. Persze, ha hosszabb útra megyek normális kereteken belül kihúzatom, de az max havi egyszer van. Azt hiszem be fogom vezetni a heti egy autópályázást, picit megforgatva, nem is olyan hálátlan feladat... :)

Köszi mindenkinek a segítséget, meg a tippeket, ja meg persze B.U.É.K. :)

Sandree80
Piritu - 1.000.00030-12-2010 23:17:38 // 10467
Igen, a furata lett nagyobb, meg a teljesítménye. A többi nem érdekel. Akármennyire is nem tetszik a fogyasztói társadalalom errefelé tendál :-(
Lehet morgolódni, visszasírni a régi dolgokat (amit ma már ugye üzembe se lehetne állítani, vagy ha már üzemel a német városok nagy részébe be se engednek vele) vagy örülni annak ami van és büszke lenni a márkára. (Legalábbis arrra, ami megmaradt.)
Nem fogok pl. kardba dőlni, mert a motor az egr-en keresztül visszaszívja a kormot, akkor mi van? Mint már írtam törször is, az 1,9-es motor elmegy 350-400 km-t megbontás nélkül. Mit akarunk többet? Mennyivel lenne több, ha nem szívná vissza a kormot? Hány év alatt megy az átlag user ennyit??? Szóval miért baj?
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2010 23:12:24 // 10466
azt jelzi ha már 3x megszakítottad a tisztítást...
GTPeti30-12-2010 23:08:31 // 10465
Jó éjt srácok! ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.