Forum >> 159

Graben&Zsu22-02-2011 11:50:09 // 12071
Sziasztok!
Hát ez bődületes ami olajcsere témában megy!
Nyilván mindenki másként vélekedik,de miért nincs egy kölcsönös arány!
Az olajcsere periódust mindenki egyénileg dönti el,nem vita kérdés!
Na de a motorolaj típusát is sok vita árnyékolja be!
Az én esetemben az utóbbi olajcsere Selenia WR P5W30 került a 2,4-es mociba!
12.000km kb megtételével jött a "check engine oil"hibajelzés.Nem csak hideg indításkor,hanem üzem meleg állapotban,menet közben is kiírta.
Nem kerestem ennek az okát,hisz ha jól belegondol az ember végtelen lehetőségekkel szembesül!
Az autó 43ezer km-rel került a kezem közé,most 84.(párszáz)ezer van benne.2x is ugyanazt az olajat kapta.Előbbi esetben nem volt hibajelzés!
Javaslat volt itt a Castrol Edge 5W30-ra,hát aktualitását nyerve kipróbálom.
Nem tudom mi lesz a különbség a két olajban,de nyilván amelyik pozitív csalódást okoz az kerül előtérbe!

Selenia WR P 5W30
vs.
Castrol Edge 5W30
sas-15922-02-2011 11:07:03 // 12070
Azért azt remélem, hogy az Alfa Romeo gyár legalább 400 ezer km-re tervezi az autóit és ehhez méri az előírásokat is.
Ez manapság nem mondható túl soknak, sőőőőőt.
Az még az utánam jövő két következő tulajnak is elég kell legyen.

26 ezernél cseréltem olajat (30 ezer helyett), de azért meg ne kövezzetek emiatt. :)

Rendben, felfogtam, hogy nálam tapasztaltabb Alfások az ennél is gyakoribb olajcserét ajánlják. Köszönöm.

Csak ha esetleg már túl sok egy idő után a b@szakodás egy autóval, akkor az már az élvezet rovására megy.

Persze mindez feltételes módban, hiszen az autó szuper és továbbra is imádom.
Blade22-02-2011 10:52:04 // 12069
Ez így oké,csak egy probléma van vele. Az gondolom előtted sem titok, hogy a mai tömegtermelésben minden gyár úgy alkotja meg a termékeit, hogy azok élettartama korlátozott, vagy csúnya szóval időtartamra tervezett legyen. Ha te betartod keményen a gyár "ajánlott" előírásait, amit részben marketing elvárások miatt szabtak meg úgy ahogy, akkor valószínűleg Te is beállsz a sorba, és az autód annyit fog futni amennyit a gyár tervezett. Igaz ugyan hogy a sűrűbb olajcsere többe is kerül, azonban a tapasztalatok szerint nincs arányban azzal amennyivel meghosszabbíthatja egy motor élettartamát, nem beszélve arról hogy biztonságosabbá is teszi a működését, főleg ahogy telnek a kilométerek.
Mondhatod azt, hogy Te úgyis eladod az autót amikor még nem jelentkeznek nagyobb problémák, - tehát azelőtt ahogy a gyár tervezi az autó futásteljesítményének végét - de gondolom elvárod hogy minél jobb pénzt kaphassál a használt autókért. Az Alfa Romeo-t az is megkülönbözteti a többi márkától, hogy az Alfa Romeokat általában nagy becsben tartják.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 10:46:39 // 12068
szerinted mi különbség szerkezetileg egy 2,4-es 175 lovas 156, egy 180 lovas 166 vagy egy 200 lovas 159 között? vagy egy 1.9 150 lovas 156 és 159 között? megsúgom semmi.. és mi a különbség a wrd 5w40 meg a wr p között? szinte semmi ...a gáz az hogy a pure 5w30 csak c2-es (nem tudja a DPF szabványt) a vicc meg hogy a longlife minősítést sem tudja...akkor mitől tudná a 30-35e km-et? jah mert a gyárban kitalálták....nah ezért ne menj vele többet mint 20e km vagy tegyél bele olyan olajat ami tudja a LL-et vagy 507-et na meg a C3-at....
Cgo22-02-2011 10:40:53 // 12067
ez mind igaz es igy van, a kerdes, hogy mennyi benne a marketing es meddig akarod az autot megtartani. A tobbseg max 5 evig tartja meg az autot (aztan jon az uj tipus, azt is el kell adni...), kevesen mennek evi 30e-nel tobbet, vagyis 5x30=150e km. Annyit biztosan SIMAN kibir 5 toltet olajjal. Sot, biztos kibir 170-180-200e-et is, foleg a dizel. A masik oldalon ott van a bizonyitott teny, hogy az adalekok a legjobb olajbol is "kiegnek" 7-8000 km alatt, tehat 22-23e km-t mar egy sima, fekete katranyolajjal teszel meg. Mennyit art ez? Mikor mutatkozik meg a negativuma? Ha szerencsed van es eladtad az autot 5 eves korara, akkor talan soha. A gyartonak meg ott van a hatso kapu, ugyanis 30e km VAGY 1 ev van a konyvben, altalaban 15-25e km kozott van az emberek tobbsege 1 ev utan. De sokan meg annyit se mennek, itt a forumon is sokan mennek max 10e km-t evente.
sas-15922-02-2011 10:33:50 // 12066
Ha az ajánlott 30 ezer km-t nem bírná ki olajcserétől olajcseréig, akkor nagyon szomorú lennék.
Én eddigi off-os autóimat is az előírás szerint bevittem szervízbe, délután elhoztam és kész. Cseréljék ki amit kell, én meg nyomhassam a pedált.
Eddig bevált a dolog.
Tekintettel a sokat emlegetett Alfás "olajérzékenységre", most már 26 ezernél bevittem, igaz közben az 1 év meg eltelt.
A 159-nek már olyan szintű autónak kell lennie, aminél ne én találjam már ki, hogy melyik alkatrészre mennyi a szervízintervallum.
Cgo22-02-2011 10:09:34 // 12065
azt hittem, csak a forumon nem megy a helyesiras, de ezek szerint teljesen haragban vagytok :))
GEORGE22-02-2011 10:04:12 // 12064
ebben nem írtál a részecskeszűrő hibáról :-)
ALFI15622-02-2011 09:48:55 // 12062
Általában igen.Családba van 4.Azokkal semmi gond.De az autókölcsönzősöknek is van jó pár darab nekik sincs semmi gond.Pedig azok kapnak rendessen.De hadjuk ez nem suzukis fórum.Inkább magasztaljuk az 59-et.Írjatok a népitéletbe véleményt és emeljük fel még jobban.Én már megtettem.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 09:45:18 // 12061
persze a 2-es swift egyszerű mint a faék nincs is benne semmi ami tönkre mehet
GEORGE22-02-2011 09:05:07 // 12060
Bármit lehet kiabálni a suzukira, mert olyan egyszerű mint egy szög.
A motorjaik meg messze földön híresek arról, hogy nagyon sokáig bírják, sok komolyabb márkát megszégyenítően jobban.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 09:04:13 // 12059
igen de ha legközelebb keresnek akkor megadom a számod hogy elhidd :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 09:02:42 // 12058
miért mit hittél egy suzuki nem megy tönkre?
GEORGE22-02-2011 09:02:14 // 12057
A suzukihoz blokkot keresnek??????
Most hallom elöször.
De gondolom baleset miatt, mert amúgy suzuki motor nem adja meg magát csak úgy.
Pakson nagy divat volt a suzuki swift különböző verziójának birtoklása, vagy 50db volt a 120 kollégáim közt, sose volt motorral gondjuk.
Ferko barátom sógorának 400ezer felett van a 1.0 motorban és semmi baja...
GEORGE22-02-2011 08:59:28 // 12056
Igen, típushiba. A kollégámnak volt A170-e és 160ezernél ment be a szervizbe mert "üvöltött" a váltó.
Ott morgolódott, hogy az eddigi Fiatjaiban addig volt jó a váltó míg az autó, és itt meg 160-nél kukás?
Mondták neki, hogy ez a 2. váltó az autón, korábban németben cserélték 9xezer km-nél..........
Aztán az új weboldal szerkesztőnknek is A mergája van. Szintén szól a váltója.
Ő is bement a szervizbe, és ugyan ezt a tájékoztatást kapta, hogy típushibás, cserélendő.
Ö most agyal, hogy eladja, mert több más apró bosszúság is van vele, ami szerinte nem lenne megengedhető a csillagos logó miatt........
ALFI15622-02-2011 08:59:10 // 12055
Suzukihoz váltót,blokkot keresnek?
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 08:56:23 // 12054
hogy miért nálam? valamilyen oknál fogva be vagyunk regisztrálva suzuki bontónak a neten...én nem voltam :) ezért!
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 08:51:01 // 12053
nah pont erről beszélünk itt van a 3 év gari, kiánál 7 év gari csak sajnos ezek a garik úgy működnek nagy általánosságban hogy "nem rendeltetésszerű használat" és vagy ha az utolsó csavart nem ott cserélteted akkor keresik a splash-hez a váltót, swifthez a blokkot, kiához a klímakompresszort stb, stb, stb....
ALFI15622-02-2011 08:50:04 // 12052
Miért abba be szokott szarni?
GEORGE22-02-2011 08:46:50 // 12051
Még az A mergába is bírja a váltó 60-70ezer km-ig.
ALFI15622-02-2011 08:43:43 // 12050
2 hetente váltót?Havonta blokkot?Az újakhoz?Miért nállad?Garanciális.
GEORGE22-02-2011 08:36:46 // 12049
Érdekes amit írsz, az ismeretségi köreimbe nincs gond az újabb KIA-kal.....
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 08:32:03 // 12048
autókról beszélgetünk :) meglepő módon kéthetente keresnek az újakhoz váltót két havonta meg blokkot....Kia? 7 év gari? nyühehehehe :)
ALFI15622-02-2011 08:28:23 // 12047
De a suzukira még rosszat nem mondott egyik se.Most majd a kia fog odacsapni a 7 év garanciával és egyre jobban néznek ki az új modellek.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 08:23:16 // 12046
járnak azok mindennel, mindenki másra esküszik :)
ALFI15622-02-2011 08:17:46 // 12045
Hááááát.Ha jobban belegondolok nem is járnak az autószerelők audival,bmw-vel.Azokkal ténleg csak a nyűg van.
ALFI15622-02-2011 08:16:10 // 12044
Még,hogy az 59-el sok a gond?!Nézd meg akkor ezt.Meg amióta nállad van azóta is rá lett költve.Magyarul több lett ráköltve mint amennyit ér.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 07:22:42 // 12043
persze ha őszintén beszélgetnél a Csörivel akkor semmilyen Alfát nem venne mert mindegyikkel csak a baj van sőt ha nagyon őszinte lenne akkor meg semmilyen autót nem venne mert csak a baj van velük :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 07:20:45 // 12042
persze hogy működik a platina gyertyáknak ennyit kell elmenniük lásd pl suzuki ignis ....igaz nem is 790ft a gyertya :P
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 07:18:31 // 12041
nekem nem kéne a dejzeled :)))
Tibe21-02-2011 23:19:09 // 12040
Maciarc :))) ez jó, és találó! :)
Alfa GT-Csaba21-02-2011 23:18:58 // 12039
Ezt kintről hozta a kereskedő,és én vagyok az első tulaja az Országban.Akkor lett forgalomba helyezve amikor odaadtam az előleget.Ezért itt senki sem szervizelte,de 200ezret engedett az árából.Amúgy meg nem bántam meg hogy megvettem:-)
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:17:42 // 12038
A Pókra az előző tulaj - névre szóló számla alapján - 5.727 Eurót költött 3,5 év alatt. Több tucat számla. A németeknél ilyesmit elég nehéz hamisítani.
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:15:24 // 12037
Sok mindent felsorolt, a DPF-től a rendszertelenül megjelenő, majd eltűnő hibaüzenetekig...
Szerintem más Alfát nem is tudsz venni, a maciarc nem játszik :-(
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:13:21 // 12036
Figyusz, használt vételnél alap, hogy ilyesminek utána jár az ember. Számlák, szervizben utánakérdezek, szerelőt leinformálok, stb.
ALFI15621-02-2011 23:12:15 // 12035
Mi baj van velük?
Mi mást lehet venni alfába ha a faceliftes 56-ból előre akarsz lépni?
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:11:58 // 12034
Nem mindegy, a gyár +/-1000 km-en belül írja elő. Jogilag az már szakszerűtlen használat :-)
Üzemanyag szűrőt nem néztem, a szerviz majd cseréli, ha kell. Ha eltömődik/megtelik vízzel úgyis jön a majrélámpa. Ha nem csak kúton tankolnék, sürítenék rajta, de csak ott tankolok.
Alfa GT-Csaba21-02-2011 23:11:09 // 12033
Azt honnan tudtam volna hogy a gyári benne az olaj meg a szűrő ha még nem cseréltem le?Ez nem tej hogy megkóstoljam és ha savanyú akkor szar,és otthagyom!
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:08:00 // 12032
Nem a benzines mivolta érdekes, hanem az, hogy tizenx éves konstrukció a használt olajjal együtt. A dejzeljeink kicsit újabbak.
A Csöri meg azt is mondta, hogy nem venne 159-et, mert csak a baj van velük. Nem adtam a szavára :-DD
Alfa GT-Csaba21-02-2011 23:07:57 // 12031
Ez így van!De ha gyertya beszarik olyankor csak rángat mert nem megy valamelyik henger.De az olaj az más,mert nem mindegy milyen a kenése ami ugye nagyon fontos,és ezért nem is lehet tudni hogy mennyire kopnak az alkatrészek.
ALFI15621-02-2011 23:06:35 // 12030
Te meg 35ezret mész el vel.Akkor már nem mindegy,hogy 35 vagy 48? :)
Üzemanyagszűrő cserét pedig minden második olajcserekor írja.Akkor azt is minden második olajcserekor fogsz cseréltetni?
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:04:41 // 12029
Mondjuk nem biztos, hogy megvettem volna 48 ezerrel, ha nem volt benne olaj cserélve. Vagy ha igen, nagyon durván nyomott áron.
ALFI15621-02-2011 23:04:32 // 12028
Látod.Pedig az benzines.Úgy tudom a dieselbe még sürübben kell.Hidd el ha sajátod lenne nem mennél el vele 30-35ezret.Ismerlek már annyira.Sőt!Szerintem Csőri is mondaná,hogy 15ezernél csere.Az ő szavára meg csak adnál.
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:01:55 // 12027
"normál" motorhoz szokott emberkének pl. a TS motorok 100ezres gyertyacsere periódusa is hihetetlen, mégis működik.
Piritu - 1.000.00021-02-2011 23:00:15 // 12026
Revidiálom amit írtam, a gyár 20ezer vagy 18 hónapot ír a Pókra. Tehát pont a gyári ajánlás szerint vittem. Így is marad. Amúgy hála a tavalyi szar időnek, 10e körül mentem vele.
Piritu - 1.000.00021-02-2011 22:56:48 // 12025
Semmi sem mond ellene, tehát a gyári ajánlást tartanám.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Alfa GT-Csaba21-02-2011 22:53:14 // 12024
A régi dieselekbe 10ezrenkét kellett cserélni,nem hiszem hogy a mostaniaknak3szor annyit kéne menni!Kiváncsi lennék hogy annak az olajnak milyenek a tulajdonságai amivel 30-at mentek?Én az enyémet 48000-rel vettem és még a gyári szűrők voltak rajta 2004-es gyártású és 2009-ben lett benne olaj cserélve ami hidegen is úgy folyt mint a víz.Barbár Olaszé volt!
ALFI15621-02-2011 22:49:57 // 12023
A pókba az éves csereperiódus az mennyi?Mennyit mész vele 1 évbe?10ezer?
Piritu - 1.000.00021-02-2011 22:49:44 // 12022
Szerintem meg már túl vagyunk az adagolós diesel korszakon :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.