Forum >> 159
ALFI15606-05-2011 10:45:56 // 13921
Semmi turbólyuk.Minden gázadásra minden fordulaton akárhogy reagál.
.......................06-05-2011 09:37:00 // 13920
Én is vezettem egyazon hétvégén sok automata dieselt
messze jobb mint a VW Passat DSG je,
mert a Q tronic nem vált vissza ha nagy gázt nyomsz ,mindent nyomatékból old meg,és nem pörgeto feleslegesen a dieselt.
szóval a 2.4 hez nagyon illik,
kár ,hogy csak 400Nm ert tud,meg az ,hogy japán gyártás :(
messze jobb mint a VW Passat DSG je,
mert a Q tronic nem vált vissza ha nagy gázt nyomsz ,mindent nyomatékból old meg,és nem pörgeto feleslegesen a dieselt.
szóval a 2.4 hez nagyon illik,
kár ,hogy csak 400Nm ert tud,meg az ,hogy japán gyártás :(
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 07:18:21 // 13919
no meg ez annál összetettebb dolog nem a turbóddal volt probléma inkább valami fojtotta a gépet...mióta nincs 1700-1800-tól olyan szépen megindul
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 07:16:10 // 13918
ezt ki lehet küszöbölni....ezért maradt meg
13705-05-2011 23:38:08 // 13917
1700 alatt nem szólalt meg, de inkább 2000-2200. De a turbólyuk nem azonos azzal a jelenséggel, hogy csak X fordulatszám felett pörög fel a turbó. Nem csak a fordulatszám számít, hanem az, hogy egy gázelvétel után milyen gyorsan tud újra teljes fordualtszámon pörögni a turbó. Ez utóbbiban nagyon szar volt a 159 2.4. Az egyik tényező volt sajna, amiért eladtam.
GEORGE05-05-2011 22:02:45 // 13916
Nagy turbójuk?
Neked honnan kezdett el húzni a 2.4?
Neked honnan kezdett el húzni a 2.4?
GEORGE05-05-2011 22:01:30 // 13915
Én két ilyen automatával autóztam összesen 5 napot. Engem nagyon meggyőzött és valóban jobban vált mintha kézivel tenné az ember.
De még ha lassabb is akkor sem éreztem hiányát a kézi váltásnak.
Összehasonlítva a 2000-es 4 gangos automata Modeommal lényegesen jobb az Alfa 159-es váltója.
Érezni a több generációs különbséget az Alfa javára.
A korábbi linkből úgy tűnik, hogy "csak" 440Nm-es a váltó....anno 600Nm mondták mert a 3.0V6 JTD-hez nem volt váltó ( 500-550Nm lett volna ) és ahhoz vették az Alfáék.......
Szóval én részemről jöhet bármikor ilyen váltóval a 159 :-)
De még ha lassabb is akkor sem éreztem hiányát a kézi váltásnak.
Összehasonlítva a 2000-es 4 gangos automata Modeommal lényegesen jobb az Alfa 159-es váltója.
Érezni a több generációs különbséget az Alfa javára.
A korábbi linkből úgy tűnik, hogy "csak" 440Nm-es a váltó....anno 600Nm mondták mert a 3.0V6 JTD-hez nem volt váltó ( 500-550Nm lett volna ) és ahhoz vették az Alfáék.......
Szóval én részemről jöhet bármikor ilyen váltóval a 159 :-)
ALFI15605-05-2011 21:58:13 // 13914
De én azért egy próbát tennék.Visszatölteni a gyárit majd menni azzalm is egyet.
ALFI15605-05-2011 21:57:26 // 13913
Akkor passz.
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2011 21:54:23 // 13912
alapjában ugyan az....
ALFI15605-05-2011 21:53:07 // 13911
Nem biztos.Meg azt mondtad nállad más program van.Máshogy írva.
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2011 21:45:13 // 13910
akkor nálam is letiltana...
ALFI15605-05-2011 21:38:06 // 13909
Töltsétek vissza az eredeti gyári programot.Ha meg van.Nézd meg azzal mit csinál.Lehet a program a ludas.Annál is le szokott tiltani.
13705-05-2011 21:05:43 // 13908
Az automata is 440nm-t bír.
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Ennek ellenére a bazinagy turbólyuk miatt városban kézivel gyötrelem volt nekem a 2.4, ezt valszeg az automata erősen enyhíti. A váltási idő meg majdnem mindegy, mivel szintén a turbólyuk miatt mindenképp sok idő telik el, mire váltás után újra felépül a nyomás.
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Ennek ellenére a bazinagy turbólyuk miatt városban kézivel gyötrelem volt nekem a 2.4, ezt valszeg az automata erősen enyhíti. A váltási idő meg majdnem mindegy, mivel szintén a turbólyuk miatt mindenképp sok idő telik el, mire váltás után újra felépül a nyomás.
DrB05-05-2011 20:21:27 // 13907
Ma esett át, sikeresen a vas a műszaki és zöldkártya vizsgán. Ennek keretében megejtettem az olaj- és szűrő cseréket is. Maradtam a gyár által is előírt Pure Energy 5W-30-nál, úgyis 15 ezrenként cseréltetek. Megnézettem velük az EGR szelepet is, nincs-e elkoszolódva. Semmi gondja nem volt. Legutóbb tavaly januárban nézték meg ugyanebben a szervizben, akkor építették bele a szűkítést. Akkor került bele először az 5W-30 is. Majd az azt követő nyáron nézte át Csöri a vasat, az EGR akkor is rendben volt. S most sem volt elkormolódva. Remélem, a szívósor, turbó, stb. sincs jobban elkormolódva.
'''''05-05-2011 19:50:10 // 13906
Remélem jössz aug.20.-án Kalocsára.Ott szavadon fognálak és akár cserélhetnénk is egy kört.Addig ki kéne találjam mi baja az enyémnek,mert minden második kigyorsításnál letilt.Neked meg addig is sok élvezetteli kilométert! :-)
joe7505-05-2011 14:23:08 // 13905
Amíg ki nem próbáltam, és is szívtam a fogam rendesen, tele voltam kétségekkel, de elmúlt! :)
SKrisz05-05-2011 14:20:42 // 13904
Hmmm... nekem azért ez elég meggyőző :))
joe7505-05-2011 14:10:25 // 13903
Nah...180-nál elfogyott az út, ill éles jobbos jött....Igy váltunk mi...:)
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2011 14:07:17 // 13902
ok majd mi is gyorsulunk egyet megnézem mit tud az automata :P
joe7505-05-2011 14:03:34 // 13901
Kimentem egyet gyorsulni, vittem mobilt is már töltődik a youtube-ra! Ha fent van linkelem..:)
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2011 13:57:19 // 13900
akkor nem tud gyorsulni a barátod :) papíron egyforma az SW meg a normál automata
SKrisz05-05-2011 13:57:08 // 13899
Ez a vágott verzió, amit még az ember "jószívvel" kitesz a netre, hogy akárki láthassa (nyilatkozatot is aláirattak velünk, hogy a felvételeken történetekért, csakis a vezetőt terheli felelősség :)) Azért voltak itt olyan cifrább dolgok is, amik jobb ha csak nekem vannak meg :) A srác aki mellettem ült, már ismerős volt és bizony mint mitfárer eléggé belevitt / engedett olyan helyzeteket, amik erős idegrendszert kívántak :) Pl. amikor Maranello belterülete épp áthelyeződött a német autópálya korlátozás nélküli szakaszára és 200 közelében futott a sebességmérő... Qrva nagy élmény ez a vas. Ha lehetősége van bárkinek kipróbálni, ne szalassza el! Brutális és maradandó nyomot hagy az emberben :))
SKrisz05-05-2011 13:50:45 // 13897
Értem én, csak ha azt akartam én is "jelezni" hogy ugyan van xar is ebből a műfajból, de van etalonnak tekinthető is! :)
joe7505-05-2011 13:46:25 // 13896
Hú bazze, ez állat lehetett.....:)
joe7505-05-2011 13:43:29 // 13895
A múltkor ökörködtünk a haverommal akinek szintén 2,4 Mjdt 159-ese van, csak az övé SW, és kézi 6 gangos, míg az enyém ugye 6 gangos Q-trinic. Gyorsultunk, csak úgy, és minden váltásnál kicsit otthagytam. Ez a Q-tronic váltó, még normál/winter állásban is gyorsabban vált, mint amit a sima kézi váltóssal el lehet érni. Sport fokozatban, meg még rátesz egy lapáttal. Szóval ez az aut. váltó, nem hogy elvenne, inkább fokozza a dinamikus haladást. Én imádom, pedig sosem hittem volna! Kételkedőknek ki kell próbálni, köze sincs a régi q-system-es borzalomhoz, sem a selespeed-hez!
És csak bízni tudok abban hogy GEORGIO barátomból a próféta szólt, a tartósságot, és a megbízhatóságot illetően! :)
És csak bízni tudok abban hogy GEORGIO barátomból a próféta szólt, a tartósságot, és a megbízhatóságot illetően! :)
Blade05-05-2011 12:38:58 // 13894
Azért azt tegyük hozzá,hogy a Ferrari váltója a világ legjobb váltója , és nem is autómata, bár tud úgy is viselkedni:))
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2011 12:20:20 // 13893
üzemanyag...bár azt 40e-ként is ráér
DrB05-05-2011 12:13:10 // 13892
Srácok! Olajcserénél milyen szűrőket cseréltessek még? Légszűrő, pollenszűrő? Van még valami???
.......................05-05-2011 11:39:10 // 13891
GEORGE
..én is Breákat nézegetek,és dieselt,de egyetértek ,hogy a mai nagy nyomatékú dieselek nek a váltó a gyenge pontja,
mennyire biztos az ,hogy a 159 automatája megeszia 600Nm ert is,
mert ha így van akkor csakis azzal venném..
..én is Breákat nézegetek,és dieselt,de egyetértek ,hogy a mai nagy nyomatékú dieselek nek a váltó a gyenge pontja,
mennyire biztos az ,hogy a 159 automatája megeszia 600Nm ert is,
mert ha így van akkor csakis azzal venném..
'''''05-05-2011 10:48:45 // 13890
A Ferrarit direkt nem hoztam fel.Annak ellenére,hogy olasz,nem lehet egy lapon emlegetni egy 159-es autómata alfával!
SKrisz05-05-2011 10:17:34 // 13889
A másik oldal meg a füles megoldásra a Ferrari. Én próbáltam 3 ilyen "füles" Ferrari-t, de valahogy semmit nem vett le az élményből. Sőt! Sokkal komolyabb munkát végzett, mint amit én valaha is tudnék és bizony ez olyan feelinget eredményezett, ami felülmúlhatatlan :)))
Íme egy kis "füles" Ferka tesztvezetése by SKrisz :)
Füles Mackó :))
Érdemes kis hangot is adni rá :))
Íme egy kis "füles" Ferka tesztvezetése by SKrisz :)
Füles Mackó :))
Érdemes kis hangot is adni rá :))
'''''05-05-2011 09:49:11 // 13888
Én is az automata ellen szavazok.Szerintem nem is gyorsul úgy és a fíling is kicsit öreguras,nem alfás.A kis "füleket" csak selesspid alfán és faterom mercijén meg bmw-jén próbáltam.Nekem mind nagyon illúzió romboló.Hatvan éves koromban talán,de addig biztos nem vennék automatát.Ez csak személyes vélemény! :-)
Kompressz úr04-05-2011 22:42:28 // 13887
Városban automata váltó rulez :-)) Meg a kickdown is... :-))
GEORGE04-05-2011 22:13:11 // 13886
Akkor írd azt, hogy te nem szereted:-)
Amúgy az automata is akkor vált amikor te akarod, csak a gázpedállal kell "játszani"
Vagy, át kell kapcsolni kézibe és akkor te váltod a 6 fokozatot.
2009-től rendelhetőek ezen automaták kormányról kapcsolható fülekkel, úgy még élvezetesebb.
Amúgy pont a kézi váltó az egyik gyenge pontja a 2,4 JTDM-nek, mert 400Nm-es és a motor is annyi........
Ez a japán váltó meg 600Nm-es anno a 3.0 V6 jtd miatt vette meg az Alfa, tehát evvel a váltóval inkább nem lesz gond.
Amúgy az automata is akkor vált amikor te akarod, csak a gázpedállal kell "játszani"
Vagy, át kell kapcsolni kézibe és akkor te váltod a 6 fokozatot.
2009-től rendelhetőek ezen automaták kormányról kapcsolható fülekkel, úgy még élvezetesebb.
Amúgy pont a kézi váltó az egyik gyenge pontja a 2,4 JTDM-nek, mert 400Nm-es és a motor is annyi........
Ez a japán váltó meg 600Nm-es anno a 3.0 V6 jtd miatt vette meg az Alfa, tehát evvel a váltóval inkább nem lesz gond.
ALFI15604-05-2011 22:09:05 // 13885
Az övé autómata.Ahoz képest nem rossz.
ALFI15604-05-2011 22:08:15 // 13884
Én szeretek akkor váltani amikor akarok.És minek az a plussz 1-2 liter fogyasztás?Meg nállam még ha nincs is baj velük egy plussz meghibásodási lehetőség.
GEORGE04-05-2011 22:07:00 // 13883
Szerintem nagyon is rendben van a fogyid.
Nézd azt is, hogy 210 lovacsak, 19-es kerekek nem ép virsli gumikkal, plusz automata.
kíméld a verdád, mert megveszem tőled :-)))))
Nézd azt is, hogy 210 lovacsak, 19-es kerekek nem ép virsli gumikkal, plusz automata.
kíméld a verdád, mert megveszem tőled :-)))))
GEORGE04-05-2011 22:04:41 // 13882
miért is baj az, hogy automata???
ALFI15604-05-2011 22:03:01 // 13881
Csak a 2.4-eseket néztem meg.Álltalába egy a baj:Hogy autómata!
Az első.Leütött,leamortizált xar!Már akkor a Tatabányai nepperek árulták amikor 1.5 éve néztem.Törött volt.Második gyenge felszereltség.A harmadik egy visszavett kocsi.Negyedikbe rengeteg a km.
Az első.Leütött,leamortizált xar!Már akkor a Tatabányai nepperek árulták amikor 1.5 éve néztem.Törött volt.Második gyenge felszereltség.A harmadik egy visszavett kocsi.Negyedikbe rengeteg a km.
joe7504-05-2011 21:58:51 // 13880
A sógoréknál nem tankoltam, igazából csak a németeknél, de ott 3x, és volt esso, avia, shell, mikor melyik jött sorba.....de a diesel kint is 1,48-1,51 Euro, nem ócsó...:(
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 21:54:42 // 13879
nekem állandó 7.6 mostanság majd nem soká megyek ki megnézem kint mennyi az annyi...még tavaly osztrák nyállal tempomat 150 8.3-as fogyi volt most meg 7.6
joe7504-05-2011 21:48:24 // 13878
Eddig egy szinten fogyasztott, aztán kint is, mindhárom kinti tankolásnál, aztán most visszaállt! :(
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 20:57:00 // 13877
érdekes mert mi is járunk ki és nem vettem észre fogyasztásbeli különbséget...mielőtt eltömődött a DPF-em akkor voltak ilyen literes kihágások, mióta nincs azóta beállt egy értékre
joe7504-05-2011 18:46:56 // 13876
Üdv. Mint valami újonc megosztom tapasztalataimat, hiszen gyakorlatilag túl estünk az első húzós, rövid idő alatt teljesített hosszú távú túrán. Úgy esett, hogy egy üzleti ügy miatt Frankfurtba kellett mennem, és a körülmények úgy hozták, hogy ez egy Szombatra esett, az elmúlt Szombatra! Emiatt beszerveztem magamnak egy hosszú hétvégét, és az üzleti megbeszélés után, még aznap go Svájc, Luzern! Szép kis kör! Pénteken épp hogy elmúlt éjfél, elindúltam. Az első etap 720 km volt. Ez az osztrák német határhoz kb. 100 re- német oldalon, egy Esso kúton ért el. Mivel éjjel vezettem, jól haladtam úgy is, hogy a tempóm 140-150 Km/h volt, a korlátozásoknál még annyi sem. Ezt a 720 km-tert nem egész 6 óra alatt toltam, le, a GPS pedig 9.30-as Frankfurti érkezést jósolt. Az baromi korai lett volna a megbeszéltekhez képest, így úgy döntöttem szunyálok. Ja ez az etap 59 liter gázolajba került, ami 8,2 -es átlag, nem túl fényes, tekintettel a viszonylag alacsony, és állandó tempóra. 3 óra alvás után indúltam neki, annak az útnak amit a GPS eredetileg közel 3 órára jósolt alig több mint 2 óra alatt tettük meg, felvettem a forgalom ritmusát, ill. volt hogy én diktáltam..:) Ami furcsa volt az, hogy a lényegesen dinamikusabb tempó értsd, nem egyszer 200+ km/h, gyakorlatilag nem hozott számottevő fogyasztás növekedést....hihetetlennek tünt. A Frankfurti megbeszélés után irány Luzern! Szintén eszement tempó, leszámítva az utolsó kb. 150 km-tert, amit folyamatos útjavítások miatt 80-120-al teljesítettem. Eredmény 690 km-re 58l gázolaj...hmmmm Nem passzol ez....Mindegy Svájci határ elött teletank, át Svájcba, ahol illik betartani minden határt, ugyanis szinte folyamatosan mérnek fix, ill. mobil eszközökkel. Ott a pályán a max. 120 km/h, na ez itt szinte 100%-osan betartottam mindent, ha 80, akkor annyi, ha 100 akkor ennyi. Hazaúttal együtt 3 napot töltöttem kint, sokat kocsikáztam ez alatt, kb. 500 km-tert, hazafele München elött tankoltam 840 km-re 59l!!! Ez 7 literes átlag, és mivel volt benne kint város is gazdagon olyan értéknek számít számomra, amit elvárnék. Hazafele München - től ill. a tankolástól átjöttem Magyarországra, és a határtól kb. 50 -60 km-re tankoltam. Ez megint csak az a többnyire eszement tempóhoz tartozó 8,2 körüli átlag. Viszont az azóta itthon megtett valamivel több mint 300 km, és a féltankot jelző üzemanyag szint mutató azt jelzi hogy visszatértünk a 10l-es átlaghoz....
A faszért nincs nálunk olyan üzemanyag mint kint nyugaton? A különbség több mint szembetűnő, és baromira idegesítő!!
Amúgy maga a túra hibátlan volt, az autó tette a dolgát falta a kilómétereket, imádtam. imádom! A GPS szerint a max. sebességem a 4 napon 231 km/h volt, még szerencse hogy volt Német etap gazdagon! :)
A faszért nincs nálunk olyan üzemanyag mint kint nyugaton? A különbség több mint szembetűnő, és baromira idegesítő!!
Amúgy maga a túra hibátlan volt, az autó tette a dolgát falta a kilómétereket, imádtam. imádom! A GPS szerint a max. sebességem a 4 napon 231 km/h volt, még szerencse hogy volt Német etap gazdagon! :)
cseko7604-05-2011 13:44:36 // 13875
A 4. -nél közel 200.000 km van több info nem is érdekelt belőle. talán még annyi, hogy téli gumik vannak rajta...
Kompressz úr04-05-2011 13:21:49 // 13874
Köfi :-), duplán is.
GEORGE04-05-2011 13:15:08 // 13873
nem olvastam :-)))))))
De ezennel továbbítva Laci barátomnak :-)
De ezennel továbbítva Laci barátomnak :-)
Kompressz úr04-05-2011 13:13:04 // 13872
Hirdetést nem olvasol az amorén? :-D
Mézesmadzag úr hirdetése
Mézesmadzag úr hirdetése
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
490
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?