Forum >> 159

Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:55:15 // 18990
...közös kassza, és van kártyája a bankszámlához. Ergó, ahányszor a "hóbortjaimra" költök, bosszúból elmegy ruhát venni magának... :)
Pityukoma29-01-2012 21:54:39 // 18989
Ez jó :-D én sem vallok be minden forintot, mert fáj neki ha a vasra költök.....
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:54:35 // 18988
Ja kérem, nem úr az , aki nem herdál :-DD
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:52:20 // 18987
... igen puffogok, mert ebben az országban az egyébként haszno, és ötletes dolgokat tényleg nem lehet megcsinálni, de a baromságoknak, a jó ízlést sértődolgoknak semmi sem szab határt...
GEORGE29-01-2012 21:51:51 // 18986
minek avatod be, minden apró kiadásba??? :-)
GEORGE29-01-2012 21:49:55 // 18985
én úgy tudom, hogy ott is tiltott az utólagos refibe is.

De pont a hatóságok fafejűsége miatt nem érdekel.
Inkább fizetek ha megfognak, de cserébe brutális világítást élvezhetek mikor refivel "suhanok"
Én szeretek látni, ha sötétben autózom.
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:49:28 // 18984
Én a magam részéről meg vagyok elégedve a H7-el. Egyébként is most vagyok túl a nagyszervízen, egy darabig most meghúzom magam a kocsikiadásaittekintve, külömben hallgathatom az asszonyt ... és az nem jó :)
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:48:17 // 18983
Sose mondtam, hogy jobb. Mindössze az eddig megtett vagy 800.000 km alatt sose hiányzott :-P
Inkább csak egy jó lehetőségnek látom, amin lehet puffogni, hogy "ezt se lehet megtenni ebben az országban".
Aki tényleg akarja, az meg tudja oldani.
GTPeti29-01-2012 21:46:16 // 18982
Látod, egy reflektor esetén tényleg senki nem sírhat, hogy vakít. Mert az a dolga. :))
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:46:01 // 18981
"Utólagosan beépített alatt szakszerűen, szabványoknak megfelelő beépítésre gondoltam én is." - ennek semmi akadálya. Veszel egy xenon lámpát, egy mosót, egy szintezőt. Berakod és kész, engedély se kell, mert van ilyen kivitel gyáriban. Van rá példa itt az Amoren, aki megcsinálta.
GTPeti29-01-2012 21:45:27 // 18980
A 156-nál viszont igen. :(

(...bár azóta sok újabb legális izzó jelent meg a piacon. Lehet, hogy vmelyik spec izzóval kielégítő eredményt lehetne elérni.)
GEORGE29-01-2012 21:44:46 // 18979
Nekem most minden teljesen szabályos az autón, kivéve a hamarosan refibe költöző újabb xenon szettől :-)
Eddig3 évet volt a refimbe xenon, óriási a különbség a halogénhoz képest.
Műszakin is átment, sose okozott gondot senkinek sem.
Lehet, hogy a gyári tompított xenon miatt hihették azt, hogy az is gyári.....
GTPeti29-01-2012 21:44:36 // 18978
Te az abszolút kisebbséghez tartozol, aki szerint a halogén jobb, mint a xenon. :))
DrB29-01-2012 21:44:11 // 18977
Ennyire nem rossz a halogén fényereje.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:43:51 // 18976
Direkt NEM olyat vettem :-PP
GTPeti29-01-2012 21:42:49 // 18975
Ha gyári elemeket tennél bele, akkor a legalizálás nem kerülne sokba. Az alkatrészeket szerencsével olyan 1000 ojróért tudnád összeszedni. (Ha találnál egy törött donort.)
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:42:48 // 18974
én sem úgy értettem a dolgot, hogy csak úgy barkácsoljunk be valamit aztán hadd menjen. Utólagosan beépített alatt szakszerűen, szabványoknak megfelelő beépítésre gondoltam én is.
Ma ez lehetetlen MO-n. Ha xenonos autót akarsz, akkor vegyél olyat, amiben gyárilag benne van. Ez szerintem szemétség!
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:42:06 // 18973
"Arra, hogy miért nem lehet, nem tudom elfogadni a CSAK választ"
Jelenleg tiltva van a buherálás, mégis teszik és a sünöket szidják ha lebuknak. Mindennapos a szemet kifolyató pótxenon. Mint írtam, a múltkor megszámoltam, 100-ból 23 kocsi lámpája volt szar. A németeknél nem nagyon látok rossz lámpájú autót. Először a saját műszaki kultúránkat kellene rendbe tenni.
Képzeld el mi lenne, ha köztudatban az lenne, hogy szabad.
DrB29-01-2012 21:41:08 // 18972
Akkor nem rohanok. Bár érdekes lenne utánajárnom, itthon mit kóstál egy ilyen átalakítás, s a lepapírozása.
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 21:39:03 // 18971
vagy lecseréled az autót gyári xenonosra :)
GTPeti29-01-2012 21:37:22 // 18970
Örülök, hogy egyetértünk.

Ami az izzókat illeti: TAPASZTALATból tudom, hogy van olyan kínai xenon izzó, aminek a gyújtópontja pontosan ott van, ahol a halogénnél az izzószál. Konkrétan nekem is ilyenem volt és tökéletes volt vele a vetítési kép. Persze a gyárira kell törekedni, ha van rá lehetőség. B)
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:36:48 // 18969
Az ilyen tipikus magyar mentalitásról mindig egy vicc jut eszembe:

"Szt. Péter lemegy vizitre a pokolva, hoyg megnézze minden rendben van-e. Lucifer vezeti körbe.
Mennek, mennek, egyszercsak meglátnak egy üstöt, amiben emberek ücsörögnek valami bugyogó lében, az üst körül meg gépfegyveres őrök.
"Hát ez meg mi?" kérdi Szt. Péter.
"Itt oroszok vannak" - mondja Lucifer - "Ha valamelyik ki akarna mászni, az őrök visszatesséhelik.
Továbbmenve odaérnek egy újabb üsthöz, amiben szintén bugyognak az emberek, de őrök helyett csak táblák vannak "KIMÁSZNI TILOS" felirattal.
"Ezt meg mire véljem?" - kérdi Szt. Péter.
"Itt németek vannak. Nekik ami ki van írva az szentírás!" - válaszolja Lucifer.
Mennek tovább és egy újabb üsthöz érnek, ahol se tábla, se őr.
"Hát itt mi a helyzet, Lucifer? Se tábla, se őr?" - kérdi értetlenül Szt. Péter.
"Áááá" - legyint Lucifer - "itt Magyarok vannak! Ha az egyik ki akar mászni,a többi úgyis visszahúzza"
GEORGE29-01-2012 21:36:19 // 18968
A kiegészítők nélkül sehol sem szabályos.
Tavaly leállították a WhiteLadyt a xenonja miatt Németben. nagy nehezen engedték csak el.
GTPeti29-01-2012 21:35:43 // 18967
Konkrétan tudok olyan kettes Golf-ról, amiben _engedéllyel_ van xenon. (Persze nem a gyári 20-éves lámpába téve.)

Nálad az egész nem lenne nagy probléma, csak két bontott lámpa kéne. (Meg a tartozékok.) De megoldható.
GEORGE29-01-2012 21:34:38 // 18966
Nálunk ilyen sose lesz :-(
Köcsög a magyar :-(


Én is ezt támogatnám, ha műszakilag rendben van, akkor lehessen. Legyen bejegyezve a forgalmiba is!
Arra, hogy miért nem lehet, nem tudom elfogadni a CSAK választ....
DrB29-01-2012 21:33:47 // 18965
Idekint szabályos az utólagosan beépített xenon, fényszórómosó és autómata szintező nélkül? Ha igen, holnap rohanok betetetni egyet!
GTPeti29-01-2012 21:32:36 // 18964
Ezzel egyetértek. De sok autóhoz, pl. egy 146-hoz nincs gyári xenonos lámpa. Mégis lehet, hogy - jóváhagyott - izzóva megfelelne a követelményeknek. (+mosó + szintező).
Én azon a véleményen vagyok, hogy élhetővé kéne tenni a szabályozást és HA valami MŰKÖDIK, akkor engedélyezni kéne.
A németeknél ez így van. Sokmindent átalakíthatsz az autódon, de be kell vizsgáltatni és ha megfelel, akkor beírják a forgalmiba. Ez egy vállalható procedúra, és működik.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:29:00 // 18963
Sokkal egyszerűbb megoldás is van. Veszel gyári lámpát, mosót, szintezőt. Beteszed és mész gond nélkül :-P
GEORGE29-01-2012 21:28:00 // 18962
Qrva sok különbség van a gyári és az utólagos közt.

Kezdjük magánál a lámpatestnél.
A xenon-os autókban a lámpatest egy vetítőlencsés egység van, ami koncentrálja a xenonizzó fényét.
A nem xenonos lámpáknál egy "mezei" parabolatükör van.
A gyári lámpában a vetítőlencséhez képest pozícióban van az izzó.
A normál lámpatestbe utólag berakott izzó sosem lesz abban a pozícióban mint a halogénizzó. Már emiatt is össze vissza szórni fogja a fényt, plusz a parabola is szanaszét fogja szórni a fényt.

Kiegészítő berendezések.

minden gyári xenon lámpás autóban van szintszabályzó, ami folyamatosan vízszintes pozícióban tartja a vetítőlencsés "egységet" ezáltal csökkentve a szemből érkező vakítását.
Továbbá szintén széria tartozék a lámpamosó berendezés.

röviden tömören ezen különbség van a két világítás típus közt.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:27:38 // 18961
Nem tudom, még NEM láttam odakint rossz lámpás autót.
Olyat se, amelyik mögöttem jön és a plafonomat világítja. Fél szeműt se. Itthon 100-ból 23-at számoltam rossz lámpával a múltkor.
GTPeti29-01-2012 21:27:12 // 18960
A típusonkénti vizsgálat természetesen pénzbe kerülne.
De:

1. VAN rá apparátus (NKH, vagy hogy hívják ma éppen.)
2. Az emberek jó része szívesen kifizetné a bevizsgálás és beállítás árát, csak, hogy korszerű világítása legyen (a mécses helyett).
3. Ha a fenti módon kerülne beépítésre, azzal csak NŐNE a biztonság, minden tekintetben.
4. A sarkos felfogáson is kéne egy kicsit változtatni. A MI érdekünk lenne.
Pityukoma29-01-2012 21:26:55 // 18959
George & Piritu kössz a tanácsokat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 21:24:44 // 18958
ezt Te sem hiszed el :) csak nálunk vakít kint a németeknél nem?
GTPeti29-01-2012 21:24:18 // 18957
Van különbség, nem is kevés. DE! Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek olyan gyári halogénes lámpák, amikbe ne lehetne úgy xenont tenni, hogy ne teljesüljön _minden_ szabványos előírás. (Fényszórómosó ugye halogénekhez is rendelhető, aut. szintezést kéne csak beletenni.) Innentől tényleg akarat kérdése, hogy a törvényhozók lehetővé tegyék a legalizálást.

Természetesen bizonyos - kistévé méretű - lámpatestek nem alkalmasak xenon befogadására, mert ezek tényleg vakítanak. De a projektorosak nagy része van annyira pontos, hogy kiegészítve aut. szintezéssel és mosóval tökéletes lehetne.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:23:36 // 18956
A lámpa üvege és az egész kialakítása. Nem véletlenül jelölik meg a lámpákat, hogy mi való bele. Ha csak izzót cserélsz más a vetített kép.
Messze nem az üzletről szól, hanem többi közlekedő vakításának elkerüléséről.
DrB29-01-2012 21:22:54 // 18955
Asszem, nálam is ált. akkor van, ha hamar indítózom. No, majd megfigyelem.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:21:19 // 18954
"Bevallom én nem szoktam..." - Ott azt kell mondani, hogy induláskor még jó volt :-P
Most komolyan egy ilyenen minek vitázni? Jelentsen fel. A kiküldött levélre viszem a fél utcát, hogy induláskor megnéztem.
GEORGE29-01-2012 21:21:12 // 18953
A rendőr a rendőrnek nem lehet a tanúja! Ilyen alapon minden percben fel lehetne jelenteni valakit, mert 3 rendőr tanúsítja....
Mindig kérd el annak a nevét aki azt a szabálytalanságot látta a rendőrön kívül, amiért fel kíván jelenteni.

Mondok egy példát. Szabálytanul megelőzöd az előtted haladó autót, amit egy rendőr végig néz.
Leállít téged, majd azt akit megelőztél.
Megkérdi tőled, hogy elismered-e? Ha igen, tovább mehet a mögötted leállított autós.
Ha nem ismered el, a rendőr odamegy a másik autóshoz és megkérdi, hogy hajlandó-e tanúskodni. Ha nem hajlandó, akkor úgy mond te "nyertél", ha hajlandó akkor megszívtad.

Szóval nem úgy van, az hogy 3 vagy egy busznyi rendőr állít valamit.....
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:19:34 // 18952
Valaki mondja már meg nekem úgy őszintén, hogy mi a külömbség a gyári és az utólagosan beépített xenon között?
Ez az egyész csak az üzletről szól! Ha parasztnek nincs pénze xenons luxusra, akkor ne is legyen neki!
GEORGE29-01-2012 21:15:38 // 18951
Még az is baj, hogy ezen "izzók" használata ugyan úgy tiltott, mint az utólagos Xenon.
Pityukoma29-01-2012 21:15:06 // 18950
Bevallom én nem szoktam minden indulás előtt lámpát nézegetni :-) csak néha mikor eszembe jut. A fakabátnál meg csak akkor vitázom ha többen vagyunk mint ők. Különben drágább a számla -tapasztalat:-(
GEORGE29-01-2012 21:14:44 // 18949
Én vettem szofita helyett, helyzetjelzőbe is ilyen "izzókat"nagyon hamar tönkre mennek. A legnagyobb baj, hogy 12V vannak tervezve, az autóba meg 13,8-14.4V van.
Ráadásul drágák is!
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:12:26 // 18948
Én mindig azzal nyitok, hogy jogász vagyok, aztán elküldöm őket francba! Nincs számomra gyűlöletesebb, mint a rendőr. Engem, adófizető tisztest polgárt úton útfélen b*sztatnak ilyen apróságokért, de a kisebbség a szakadt ladájával, jogsi és forgalmi nélkül, teli lopott szajréval, az nem érdekes!
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:09:10 // 18947
"A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei

5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
...
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni."

Kihangsúlyoznám:
"mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul" - no ezt kellene bebizonyítani, hogy NEM így volt :-))
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:08:34 // 18946
köszi, átnézem!
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:06:32 // 18945
Ha be tudja bizonyítani, hogy induláskor sem volt jó a lámpa, akkor fizetek.
A sofőrnek induláskor kell meggyőződnie, hogy jó-e a lámpa. Ha megállít, hogy nem jó, megköszönöm az információt és kicserélem. Már volt rá példa, szirénával jöttek utánam, mert az OFF mindkét hátsó helyzetjelzője kiégett Bécsből hazafelé.
ALFI15629-01-2012 21:04:24 // 18944
Az alsó kettő jó neked de baloldalt a ledes termékeknél van még egy jó pár.
Pityukoma29-01-2012 20:57:20 // 18943
Valóban így van, de napközben? A sünök meg akkor is büntetnek :-( legalábbis felénk :-(
ALFI15629-01-2012 20:56:15 // 18942
Rengeteg oldalon van.A fényerő inkább pont azt mondják,hogy erősebb (jóval) mint a sima halogén.Árba meg olcsóbb mint egy jó izzó.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:55:48 // 18941
több lámpa azon se volt :-P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.