Forum >> 159

'''''03-09-2012 21:02:10 // 24013
Keresztben áll a motor és annak a jobb szélén,oldalán van egy ezüstös kupak,Olyan mintha egy spray kupak lenne fémből.Az mi?
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 20:58:36 // 24012
szembe jobb oldalon a kis sapka az az olajbetöltőé :D mellette a fékolajpumpa van, felül jobb hátul a vezérműtengelyek lánchajtása van emlékeim szerint
'''''03-09-2012 20:24:04 // 24011
Ha csak egy csapágy,az nem gond. :-) És még nem is használtam a nitrot!
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 20:16:14 // 24010
hajtókarcsapágyasra hajtottad vazz mindig csak a tuning :P
'''''03-09-2012 20:05:59 // 24009
Olaj van benne.A motor teteje és jobb széle felől jön.Néha olyan mint egy rossz csapágy hangja utána átvált valami olyanba,mintha valami lemezt kalapálna.Kis idő után,meleg motornál elmúlik.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 20:00:29 // 24008
ékszíj csúszás lehet a hosszabb szíjtól is, fémes hang meg lehet kb 10 dologtól
GTPeti03-09-2012 19:56:51 // 24007
Fémes hang, ékszíjcsúszás... Hmm. B)
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 19:56:05 // 24006
szemben áll az autóval akkor a bal felén van a szíjtárcsa :)
GTPeti03-09-2012 19:52:39 // 24005
Szíjtárcsa?
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 19:47:18 // 24004
motorban lakik olaj?
'''''03-09-2012 19:00:18 // 24003
Holnap viszem a verdát szerelőhöz.Még mindig zakatol valami,főleg a motor jobb eleje felől,(ha szemben állok a kocsival) ahol van egy kupak szerű valami.Mintha valami fémet kalapálna és egy pillanatra az égszíjat is hallottam megcsúszni.Van tippetek,mi lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 10:33:52 // 24002
a tuti ha nincs DPF a vasadban és akkor nem lényeges az olajkérdés :)
ALFI15603-09-2012 09:56:55 // 24001
Az a lényeg,hogy tudja a C3-at a korommegkötést.Szerintem maradj a selénia pure olajnál.
Tibcsi16602-09-2012 23:35:57 // 24000
Hibakód nincs. De mivel működik, azaz ad jelet (csak kicsit) ezért gondolom nem is lesz.
DrB02-09-2012 23:07:26 // 23999
Hát srácok, totál autó-laikusként, a mai olajos diskurzustól sem lettem okosabb, hogy akkor most mi is a tuti a dpf-es vasamba...
droberto02-09-2012 23:00:16 // 23998
Nincs LMM hibakód?
Tibcsi16602-09-2012 22:30:38 // 23997
Kedves cartársak! Valaki meg tudná mondani vagy mérni milyen értékeket produkál a légtömegmérője a FES-ben?

Nálam elég érdekes.. Az ECU 1200 mg/i szeretne kérni (fekete vonal, végig fent 1200-on), de csak 300 és 800 között mozog az érték. (piros a fordulatszám, a barna pedig az LMM által mért érték)

Normális ez így?? Rángat a vas rendesen. Lehet meghalt a légtömegmérőm? (többi rángatás ok elvileg kizárva)


Nem nagyon értek a motordiagnosztikához, ha valamit elnéztem kérem valaki világosítson fel :)
droberto02-09-2012 22:07:18 // 23996
Kopottnak nem kopott, de kopottabb mint egy új, vagy egy 80k km-es.
Ez is csak egy szempont lehet.
Talán ezzel ráérek még, de ki akartam próbálni, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Tavasszal kipróbálom a C2-es WR PE-t is.
GTPeti02-09-2012 22:02:36 // 23994
OK. Így már értem. Bár én a te motorodat nem feltétlenül gondolnám kopottnak.
droberto02-09-2012 22:00:43 // 23993
A magasabb dinamikai viszkozitású olaj, vastagabb olajfilmet képez a forgó alkatrészeken...
GTPeti02-09-2012 21:52:51 // 23992
"Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező)"
Szerintem ennek ehhez a dologhoz nem sok köze van. Ugyanaz az olaj simán mehet a te motorodba, mint ami újkorában is mehetett.
DrB02-09-2012 21:45:15 // 23991
Lehet, lemaradtam róla, de te mit használsz?
droberto02-09-2012 21:44:00 // 23990
Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező) motorom miatt is a C3-ra tettem voksom.
GTPeti02-09-2012 21:37:42 // 23989
Egész jól elbeszélünk egymás mellett. :))))
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 21:27:44 // 23988
az egyik a DPF a másik a hosszú csereperiódus a wrd egyiket sem tudja...
droberto02-09-2012 21:13:46 // 23987
Azért arra kíváncsi lennék, hogy hány 2,4-es kukás DPF-es ment neki a gyártónak?
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
droberto02-09-2012 21:11:09 // 23986
Hasonló a véleményem!
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
GTPeti02-09-2012 21:10:27 // 23985
Még ha így is lenne... valószínüleg azért nem, mert szinte ugyanaz maradt a motor mint a 156-nál. A DPF az igazi különbség. Vagy tévedek?
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 21:08:18 // 23984
a szomorú helyzet hogy nem elírta ha nem elbszta az ajánlást hozzá vagy nem tesztelték az autót csak pár ezer km-et...
droberto02-09-2012 21:08:14 // 23983
A 30 és a 40 a melegviszkozitási indexet jelenti (gyakorlatilag, ha üzemmeleg a motor, akkor szinte csak ez számit). Ez a szám kifejezi az olaj hígfolyósságát 100°C-on.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
GTPeti02-09-2012 21:04:56 // 23982
Én abban még nem vagyok biztos, hogy az Alfa az 5W40-et elírta. Szerintem inkább "csak" nem vették figyelembe az előírt olaj DPF-re gyakorolt hatását. Csak egy vélemény. :)
droberto02-09-2012 21:04:19 // 23981
Én a 2,4-esek helyében utánajárnék a SELENIA K P.E.-nek ami SAE 5W-40-es és C3-at tudó olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 21:03:27 // 23980
inkább hagyjuk :D
droberto02-09-2012 21:02:12 // 23979
Nem vagyok közel a tűzhöz, de abban komoly rációt látok, hogy az 5 hengeres kormosba szükség van a 40-es melegviszkozitásra (az 1.9-é csak 30), a magasabb a fajlagos hőtermelés miatt.
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
GTPeti02-09-2012 20:59:19 // 23978
Sorry, nincs linkem. A Garret vszínüleg nem is kommunikál ilyenekről "a néppel", csak hivatalos partnerekkel. Azért elég sok helyen olvastam már fórumokban. (Főleg az alfistin, ahol elég magasröptű viták szoktak kialakulni.)
direttore02-09-2012 20:58:24 // 23977
mi a különbség az 5w-40 és 5w-30 között?
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:55:11 // 23976
a castrol mint bármelyik másik olajcég bekéri az autógyártól az olaj specifikációkat adott típusra és az alapján lövik be...látszik is el van b@szva az is hogy 5w40 meg az is hogy 6,4L kell bele :DDD
droberto02-09-2012 20:52:26 // 23975
A Castrol az EDGE-t javasolja!
direttore02-09-2012 20:51:52 // 23974
Ez hol van leírva Peti? Mármint Garret ajánlása? Dobnál egy linket, köszi előre is.
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:49:14 // 23973
jah én a kinti árakkal itthon nem foglalkozom :) azokkal kint foglalkozom :P
GTPeti02-09-2012 20:47:22 // 23972
Az EDGE.
DrB02-09-2012 20:46:12 // 23971
A Castrolból az EDGE vagy a Magnatec a jobb?
GTPeti02-09-2012 20:45:40 // 23970
Aki 30e-t megy egy olajjal meg is érdemli... B) :PPP
DrB02-09-2012 20:45:11 // 23969
GTPeti által linkelt oldalon:

Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro

Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:43:13 // 23968
inkább azért van turbó halál mert nem bírja ki a 30e-et az olaj, sárosodik ami aztán lerakódik a turbó olajzójáratánál és a nem megfelelő olajnyomás miatt lepukkan a turbó
droberto02-09-2012 20:41:41 // 23967
Az volt (bár a hivatalos javításról még nem olvastam/hallottam). A 2.4 gyári minősítése: FIAT 9.55535-N2, de az B-s, magas korom, foszfor és szulfáthamu tartalommal, mely több ezer 2.4-es cartárs DPF-jét végezte már ki.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2012 20:40:20 // 23965
hol? kint? nálunk 9 rugó a 4L ...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.