Nálam az 1. hengernél hidegindítás után extrém módon megnő az üzemanyag korrekció, hozzáteszem nekem most nem rángatott...(lehetséges pont ezért)A motor melegedésével simult ki mind az 5...1kép
Zsolti 159-nél nincs nagy korrekció viszont azt nem tudom h nála milyen mértékű rángatózás volt... 2kép
Egy olyan állapotot kellene elkapni amikor nagyon rángat (nálam ez most nem produkálja) és egy olyat amikor nem pl többszöri izzítás után....
Sajnos csak nagy időközönként lehet próbálgatni, ezlrt sok idő mire összejön annyi mérés amivel lehet valamit kezdeni.
Nyilván egyikünk sem diag szakember, de ha összejön pár hasonlóság a paraméter eltérésben, akkor amikor rángat, és amikor nem, az jelenthet valamit...:)
1
2
Forum >> 159
Csabi07-09-2012 18:52:35 // 24240
Coolby07-09-2012 18:18:32 // 24239
Oksa. Holnap méricskélek majd én is egyet és akkor hátha. Ti találtatok már valamit, vagy ti tudjátok esetleg értelmezni, hogy mit is láttok? :)
Csabi07-09-2012 18:14:43 // 24238
Zsolti159-el már elkezdtük cserélgetni a hidegindítás után mért paramétereket...
Üzemanyag korrekció 1-5 hengerig,mért-névleges levegőmennyiség,gázolajnyomás(railnyomás), fordulat sem árt....nagyjából ennyit néztünk. de akár 15 paramétert is betehetsz...
Üzemanyag korrekció 1-5 hengerig,mért-névleges levegőmennyiség,gázolajnyomás(railnyomás), fordulat sem árt....nagyjából ennyit néztünk. de akár 15 paramétert is betehetsz...
Coolby07-09-2012 18:01:01 // 24237
No, sikerült. Igazából CD-ről semmit nem használtam. Neten én 1234 párosító kódot találtam, párosítottam, portot megkerestem és puff FES már vitte is, mostmár működik. Szuper! Most azon kezdek el agyalni, milyen adatokat nézzek grafon egy ilyen hidegindításnál, hogy lássak is esetleg valamit. Egyet már tudok, a fordulatszámot :D többire várok ötletet :)
droberto07-09-2012 17:58:07 // 24236
Igazából semmi nem kell róla (asszem van rajta egy ócska diag szofver), csak a BT-s kapcsolathoz a pin kód. Asszem ez 6789.
A menet ponzosan így néz ki:
Interface bedugás => gyujtás ráadás => Srart menü => BT eszköz hozzáadás => csatlakoztatás párosító kód megadással => kód megadása => com port kilesése (kettő is van - csak az egyikkel jó) => FES indítása => Com port beállítása => magyar nyelv beállítása => Autó kiválasztás => csatlakozás a kívánt modulhoz
A menet ponzosan így néz ki:
Interface bedugás => gyujtás ráadás => Srart menü => BT eszköz hozzáadás => csatlakoztatás párosító kód megadással => kód megadása => com port kilesése (kettő is van - csak az egyikkel jó) => FES indítása => Com port beállítása => magyar nyelv beállítása => Autó kiválasztás => csatlakozás a kívánt modulhoz
direttore07-09-2012 17:54:52 // 24235
cd-ről kell egy driver az tuti, kerestesd meg vele.
Coolby07-09-2012 17:11:02 // 24234
Sziasztok!
Megjött az ELM 327 bluetooth-os adapterem. Viszont a hozzá való mini cd elég fos minőség és nem is nagyon olvassa a laptop. Mit kell feltenni, beállítani, hogy működjön. Bluetooth-on csatlakoztatásnál van valami spec? Én kód nélkül csatlakoztattam, megjelent COM4-COM5 port mint in-out. FES-en belőttem ELM 327 bluetooth, 38400, és minden porton próbáltam, de nem csatlakozik fel. Valamit CD-ről fel kellene tenni vagy bluetooth beállítás nem ok?
Megjött az ELM 327 bluetooth-os adapterem. Viszont a hozzá való mini cd elég fos minőség és nem is nagyon olvassa a laptop. Mit kell feltenni, beállítani, hogy működjön. Bluetooth-on csatlakoztatásnál van valami spec? Én kód nélkül csatlakoztattam, megjelent COM4-COM5 port mint in-out. FES-en belőttem ELM 327 bluetooth, 38400, és minden porton próbáltam, de nem csatlakozik fel. Valamit CD-ről fel kellene tenni vagy bluetooth beállítás nem ok?
Tibcsi16607-09-2012 14:54:55 // 24233
Nem fos csak mint írtam párszor, kicsi. Hány Ah volt?
Tibcsi16607-09-2012 14:52:50 // 24232
A 166-ban gyári EXIDE EXCELL 8 évet ment 100Ah! 430A indítóáram. Sosem látott semmilyen töltőt vagy pulzert. Sosem volt kiszedve pöccre indult bármikor, -20fokban is. Akkor miért is kéne?
Az aksi amúgy megvan most is 1 évet állt. (tehát 9 éves) Hétvégén megnézem tud-e még valamit ;)
Az aksi amúgy megvan most is 1 évet állt. (tehát 9 éves) Hétvégén megnézem tud-e még valamit ;)
Piros Madaaar07-09-2012 14:21:29 // 24231
megeshet hogy kivulrol jon.pl a bravon is volt ilyen hang es amiota kicsereltek a szelvedot azota kuss van :-)
.....07-09-2012 14:09:07 // 24230
Piros Madaaar07-09-2012 13:42:59 // 24229
ja es a 2.4 nel nem latvanyos ugyanis a ford szam mero fixen all. az 1.9 nel pedig ingadozik +/-2mm.
croma hideg inditasnal fustolt de feketet de csak mig beindult utana nem.ha mar 2x,3x, inditottuk akkor nem.159 pedig nem fustol meg -10 ben sem elso inditasra csak epp nem idnul mind az 5 henger vagy csak ugy erezzuk?!
croma hideg inditasnal fustolt de feketet de csak mig beindult utana nem.ha mar 2x,3x, inditottuk akkor nem.159 pedig nem fustol meg -10 ben sem elso inditasra csak epp nem idnul mind az 5 henger vagy csak ugy erezzuk?!
Piros Madaaar07-09-2012 13:39:02 // 24228
kb 90-140kozott es a bal sarokbol nalam, a 2..4 nel pedig a ket ora kozotti reszrol ahol az szelvedo nyilasok vannak.de ennel csak gyorsitaskor hallani.nalam allando.de van amikor teljes a csend.
GTPeti07-09-2012 13:37:37 // 24227
Tibcsi, egy kérdést elfelejtettem tegnap: Neked nem titkoltan fontos az akksid élettartama. És van az autódban pulzer (szulfátlanító)?
+1: Szokott látni az akksid néha egy profi (CTEK) töltőt?
+1: Szokott látni az akksid néha egy profi (CTEK) töltőt?
Piros Madaaar07-09-2012 13:37:17 // 24226
igen a cromanal is megvolt,kapott uj szoftot de ugysem tunt el.en szvsz ugy gondolom az 5 henger keresztbe ezert nem jo.ha hosszanti lenne akkkor nem lenne ez a hintazas filing.ugyanis ha allo helyzetben van elore hatra ringat.. 90e km volt a cromaban
.....07-09-2012 13:14:44 // 24225
"valami zaj jon a muszerfal felol " a vezetőülésből ülve honnét hallod és milyen sebességnél?
droberto07-09-2012 13:04:58 // 24224
Kedves aksicsere alőtt álló cartársak!
Úgy tűnik, nem érünk rá totojázni, mielőbb cserélnünk kell! Nő az ólom világpiaci ára!
Úgy tűnik, nem érünk rá totojázni, mielőbb cserélnünk kell! Nő az ólom világpiaci ára!
.......................07-09-2012 13:02:46 // 24223
ez az alapjárati remegés s Crománál is megvolt?
Piros Madaaar07-09-2012 12:48:04 // 24222
hm. csak tapasztalatom van mig kolcson volt nalam egy croma 2.4jtd automata es utana a 159 2.4jtd kezi. mindketto reggel akar meleg akar hideg van kint nem indult elsore illetve ha beindult akkor mintha csak 4 henger menne es osszevissza jart utana magahoz tert. Cromat vegulis nem vettem meg pont emiatt. a 159 meg a haverome kolcson volt csak hogy szokjam :-) de teny hogy ha meleg akkor is allo helyzetben remeg. gondolom az 5 henger miatt jar igy.menetkozben mar nincs erezheto remeges.csak egy zavaro ok van nala is meg nalam is hogy valami zaj jon a muszerfal felol nalam konstans sebessegnel nala meg csak gyorsitasnal. mintha a ventilatorba valami beakadna es repegos hangja van... hangerot feljebb tekerjuk ez a megoldas szuletett mivel nemtudunk rajonni mi az.:-)
.......................07-09-2012 12:41:29 // 24221
de az égéstérben az izzítógyertyán akkor is van
Coolby07-09-2012 12:39:20 // 24220
jahh és igen, 2.4-ekről hallottam eddig azt hiszem.
Coolby07-09-2012 12:38:49 // 24219
nekem menet közben egyáltalán nem rángat. kizárólag hidegen indítva alapjárat ingadozásom van kék füsttel alapjáraton.
Piros Madaaar07-09-2012 12:36:50 // 24218
ez a rangatas csak a 2.4jtd kre jellemzo?
nalam csak 2-3e ford kozott ugrik egyet mintha megtatosodna..es neha alapjaraton hidegen remeg..de minden ok vele compjuter szerint :-)
nalam csak 2-3e ford kozott ugrik egyet mintha megtatosodna..es neha alapjaraton hidegen remeg..de minden ok vele compjuter szerint :-)
Coolby07-09-2012 12:31:26 // 24217
télen alapból tovább izzít, ez igaz...
korom égéstérben kapcsán pedig csak a fura, hogy akinek EGR le van kötve, DPF kiírva, szép tiszta minden, annak is csinálja...
korom égéstérben kapcsán pedig csak a fura, hogy akinek EGR le van kötve, DPF kiírva, szép tiszta minden, annak is csinálja...
Piros Madaaar07-09-2012 12:25:15 // 24216
az egy eves az jo.telinel max 3 ev sajat tapasztalat ha jol van tarolva utana kemenyedik es mar nema legjobb :-)
.......................07-09-2012 12:08:42 // 24215
"télen egyáltalán nincs, ami izzítással való összefüggést eléggé kizárja... Szóval érdekes, rejtélyeaz izzítási idö hömérsékletfüggö
magyarul ha nyáron 3* izzítasz,és úgy OK
akkor mégiscsak ott abaj,hogy kevés a motornak a nyári izzítás
télen alapból tovább izzít
én azt vettem észre ,ha sokat megyek autópályán ,és szépek kiég
utána nem csinálja
szerintem az égéstérben lerakódott és nem elégett korom az oka
(a diesel nem városba való)
magyarul ha nyáron 3* izzítasz,és úgy OK
akkor mégiscsak ott abaj,hogy kevés a motornak a nyári izzítás
télen alapból tovább izzít
én azt vettem észre ,ha sokat megyek autópályán ,és szépek kiég
utána nem csinálja
szerintem az égéstérben lerakódott és nem elégett korom az oka
(a diesel nem városba való)
Coolby07-09-2012 12:00:46 // 24214
Igazság szerint mióta írtam itt ezt a jelenséget, többen is megkerestek, hogy 2006-os 2.4 jtdm-jük van és ugyanez a jelenség és még senkinek nem sikerült kitalálni, hogy mi is okozhatja pontosan... Valakinek több minden is cserélve volt, DPF-EGR-chip és minden egyéb mindenféle verzióban a jelenség ettől függetlenül adott. Izzítás is ellenőrizve mégis, furcsa mód valakinek nyáron van jelenség, télen egyáltalán nincs, ami izzítással való összefüggést eléggé kizárja... Szóval érdekes, rejtélyes.
Olajjal egyébként tutti nem függ össze, ezt többiek is kizárták teljes mértékben.
Mindenesetre tegnap este megint 3 izzítással indultam és nem csinálta a jelenséget... Ma is kipróbálom így, és ha tudok Pityukomával és Tibcsi166 cartársakkal összefutok szombaton és remélem egy izzítás kimérést meg tudunk ejteni, hogy akkor kitaláljuk ez-e a hiba, ha pedig nem, akkor kizárjuk...
Olajjal egyébként tutti nem függ össze, ezt többiek is kizárták teljes mértékben.
Mindenesetre tegnap este megint 3 izzítással indultam és nem csinálta a jelenséget... Ma is kipróbálom így, és ha tudok Pityukomával és Tibcsi166 cartársakkal összefutok szombaton és remélem egy izzítás kimérést meg tudunk ejteni, hogy akkor kitaláljuk ez-e a hiba, ha pedig nem, akkor kizárjuk...
.......................07-09-2012 11:44:59 // 24213
na nincs mérhetö motorolaj nivó szint csökkenésed,akkor valszeg nem eszi az olajat
amúgy sem jellemzö a JTDM ekre
de szerintem 99% izzítás gond lesz az,ha 3* izzítva jó
esetleg az akku is lehet ludas,mert meghülyül az elektronika egy bizonyos tápfesz alatt
amúgy sem jellemzö a JTDM ekre
de szerintem 99% izzítás gond lesz az,ha 3* izzítva jó
esetleg az akku is lehet ludas,mert meghülyül az elektronika egy bizonyos tápfesz alatt
Coolby07-09-2012 11:44:32 // 24212
igazából 1 éves, és így töredéke az új árának, azért érné meg...
Piros Madaaar07-09-2012 11:25:51 // 24211
Ha uj es jobbaron van mint a dunlop vagy conti akkor hajra.;-)
Coolby07-09-2012 11:18:01 // 24210
Michelin Alpine A3-ról van valakinek tapasztalata? 225/45 R17 méretben? Ilyet tudnék most lehet szerválni értelmes áron...
Coolby07-09-2012 11:08:20 // 24209
csak az egyértelműség kedvéért, ezt a rángatást nem az én autóm csinálja, Tibcsi166-é...
.......................07-09-2012 10:23:18 // 24208
a 2,4jtdm nem az
csak a 3,2 JTS
csak a 3,2 JTS
Piros Madaaar07-09-2012 10:21:22 // 24207
225 volt de nem jo,pattogos kemenyebb mint a 235.es a maga 150le ugysem lesz egy gyorsulo auto,cserebe palyan jo:-)
Mi a nagy tomeg?a brerad elkapar?az nem osszkerekes?
Mi a nagy tomeg?a brerad elkapar?az nem osszkerekes?
.......................07-09-2012 10:11:40 // 24206
a 245 szélesség kell a nagy tömeg miatt ,
így is kapar,sokszor
a gyári /40 es ez /35 szóval nem nagy a külömbség
nekem jobban bejön mint a gyári
ja és fele az ára a gyári 235/45R19 nek
neked a 225/40R19 et ajánlanám,azzal takarákosabb
így is kapar,sokszor
a gyári /40 es ez /35 szóval nem nagy a külömbség
nekem jobban bejön mint a gyári
ja és fele az ára a gyári 235/45R19 nek
neked a 225/40R19 et ajánlanám,azzal takarákosabb
Piros Madaaar07-09-2012 10:01:25 // 24205
Ez nem tul szeles?es peres?szegeny 1,9 megadja magat mire felgyorsul nalam:-)
.......................07-09-2012 08:55:01 // 24204
èn erre esküszöm
HANKOOK V12EVO 245/35ZR19 93 Y XL EXTRA LOAD K110
egy tipp,
az esetek 99,9% nem fogsz úgy kanyarodni ,hogy ez megcsúszon
ha mégis ott az ESP
HANKOOK V12EVO 245/35ZR19 93 Y XL EXTRA LOAD K110
egy tipp,
az esetek 99,9% nem fogsz úgy kanyarodni ,hogy ez megcsúszon
ha mégis ott az ESP
.......................07-09-2012 08:50:58 // 24203
Bridgestone Blizzak LM25V JÓ ,csak Qvára kopik nagy nehéz autókon
mert túl puha
Egy gumis azt mondta nekem egyszer,h
az tapadás szempontjából a legfontosabb a gumi sebességindexe
W és 270km/ órára készülnek,
és ott is tapadnak
ezért puhák
és kopnak
mert túl puha
Egy gumis azt mondta nekem egyszer,h
az tapadás szempontjából a legfontosabb a gumi sebességindexe
W és 270km/ órára készülnek,
és ott is tapadnak
ezért puhák
és kopnak
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 08:24:51 // 24202
amit gyárilag raknak be exide az egy kalap fos mind a két alfámban élt 3 évet
Liquid07-09-2012 08:16:36 // 24201
315-ös a max ami elfér a tálcán
Liquid07-09-2012 08:15:59 // 24200
a Conti TS nagyon jó téligumi
Tibcsi16607-09-2012 00:34:35 // 24199
Ha csak a felét tudja annak amit az Exide Maxxima 900 akkor meg leszek elégedve ;)
Maxximám volt igaz csak 6 évig. De amit azzal megtettem, más aksiból kettő sem lett volna elég. És szerintem 10 éves koráig simán ment így is. De ott nem volt olyan hogy két hét után -20fokban nem indul. Akkorát rántott majd kiugrott a motor. Szerintem az egész autót elhúzta volna lazán méterekig.
Maxximám volt igaz csak 6 évig. De amit azzal megtettem, más aksiból kettő sem lett volna elég. És szerintem 10 éves koráig simán ment így is. De ott nem volt olyan hogy két hét után -20fokban nem indul. Akkorát rántott majd kiugrott a motor. Szerintem az egész autót elhúzta volna lazán méterekig.
Tibcsi16607-09-2012 00:23:43 // 24198
Nem, az alap az Exide Classic
Tibcsi16607-09-2012 00:21:19 // 24197
A 166osomon csak P7 Pirellik voltak. Mentem velük kb. 80-90ekm. A legjobb esőgumik amiket használtam valaha is. Jobban tapadtak még 2-3 fokban is vizes úton mint a GoodYear UltraGrip 6os. Igaz a GoodYear UG6 viszont hóban volt legjobb amit használtam.
Ez mind 205/55R16 méret volt. Amúgy a P7-es száraz úton is nagyon stabil volt még 36fokos kánikulában is
A mostani vason nyáron 235/45R18 van. Pirelli P Zero Nero. Féltem is, ez a széles gumi hogy fog felúszni esőben. De a nagy tömeg miatt tapad jól ez is. Hasonló a tapasztalat és érzés mint a P7-essel.
Igaz ezzel még nem mentem 160-al szakadó esőben, de 130-140-nél tökéletes! Száraz úton sincs vele gond eddig. Igaz még csak 10ekm mentem vele kb.
Télire Bridgestone Blizzak LM25V 225/50R17 van de ezzel eddig alig mentem 1-2ekm. Majd talán jövőre erről is mondok véleményt.
Ez mind 205/55R16 méret volt. Amúgy a P7-es száraz úton is nagyon stabil volt még 36fokos kánikulában is
A mostani vason nyáron 235/45R18 van. Pirelli P Zero Nero. Féltem is, ez a széles gumi hogy fog felúszni esőben. De a nagy tömeg miatt tapad jól ez is. Hasonló a tapasztalat és érzés mint a P7-essel.
Igaz ezzel még nem mentem 160-al szakadó esőben, de 130-140-nél tökéletes! Száraz úton sincs vele gond eddig. Igaz még csak 10ekm mentem vele kb.
Télire Bridgestone Blizzak LM25V 225/50R17 van de ezzel eddig alig mentem 1-2ekm. Majd talán jövőre erről is mondok véleményt.
droberto06-09-2012 23:50:09 // 24196
Fene vigye le Giovanniékat! :)
Tőlünk sajnálták azt a 20 mm-t?
Kéne valamit találni, hogy a Premium műszakilag mitől több egy Excellnél! Az Exide weboldalán én nem leltem semmire. Mindenhol csak általános bla-bla... :(
Tőlünk sajnálták azt a 20 mm-t?
Kéne valamit találni, hogy a Premium műszakilag mitől több egy Excellnél! Az Exide weboldalán én nem leltem semmire. Mindenhol csak általános bla-bla... :(
GTPeti06-09-2012 23:46:52 // 24195
Az Excell nem a full alap az Exide-nál?
Piros Madaaar06-09-2012 23:46:39 // 24194
nincs mit::)igen voltam 2x is egyszer volt egy minimalis elteres,sajnos a szepseg ezzel jar... es a jo utak miatt eleg letekerni egy ezrest es mehetsz ujra allitani.a pirelliket az autoval kaptam es 13e km utan teljesen elmentek a belso oldalak ketton ketto meg hasznalhato ha esetleg kell valakinek de 225 szelesek:-)ha aconticcal lefutok 5e megnezem egyenlore nyoma nincs hogy kopnanak.es most a szervizben megnezik kell e valamit cserelni a futomuben.
hat a gumi nem olcso mulatsag de hat ez az elso a biztonsagban utana meg a fek...na azt majd hamarosan upgradelem ;-)
a 17" bridget nemazert arulom mert nem jo hanem mert a 19" szebb es azok csak arra kellettek hogy eltudjak menni nyaralni:-)
hat a gumi nem olcso mulatsag de hat ez az elso a biztonsagban utana meg a fek...na azt majd hamarosan upgradelem ;-)
a 17" bridget nemazert arulom mert nem jo hanem mert a 19" szebb es azok csak arra kellettek hogy eltudjak menni nyaralni:-)
Tibcsi16606-09-2012 23:44:08 // 24193
Igen 320mm. Tehát a 315mm-esek még pont beleférnek.
Hát jaa, félek ismét beszarna 4 év után a 75Ah. Hiába Exide Excell..
Hát jaa, félek ismét beszarna 4 év után a 75Ah. Hiába Exide Excell..
droberto06-09-2012 23:43:29 // 24192
droberto06-09-2012 23:37:31 // 24191
Köszi az infókat! Meglehetősen értékesek! Sokat kellet fizess érte! :)))
Futóműállításon voltál?
Én néztem a Potenzákat és 5000 km alatt elöl 0,5-0,6 mm-t koptak a széleken normál (egyszer-kétszer azért beteg) tempóban. Középen ez kb. 0,3-0,4 mm lehet.
Futóműállításon voltál?
Én néztem a Potenzákat és 5000 km alatt elöl 0,5-0,6 mm-t koptak a széleken normál (egyszer-kétszer azért beteg) tempóban. Középen ez kb. 0,3-0,4 mm lehet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
508
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?