Forum >> 159

Liquid10-06-2013 15:44:52 // 36716
a márkaszervíznek kell küldeni egy mailt a forgalmit beszkennelve, hogy szükséged van a kódra, és elküldik. (A Pandához kellett, és a Nikko simán elküldte)
Piritu - 1.000.00010-06-2013 15:04:02 // 36715
Srácok!
Valaki a VTT mondta, hogy a kódot kérő rádiót meg tudja oldani. Jelentkezne aki volt? Kéne egy kis segítség.
Dömpi (il dottore)10-06-2013 14:30:05 // 36714
Minden nap ajándék:) Ha kibír 2-3000 km-et, már az is jó.
.....10-06-2013 13:45:44 // 36713
Nekem régebben bal oldalon ez a kis műanyag csavar takaró zörgött. Persze nem mindig, 90km/h felett és csak melegben. Kipattintottam és FBS-el beragasztottam.
Coolby10-06-2013 13:28:02 // 36712
No, ránézek akkor, ha jól értem, akkor ez felülről szerelendő és nem aknából.

Ma úgyis megyek OBI-ba, veszek szövet szigetelőszalagot, aztán adok neki...

Jahh jut eszembe, van egy bontott, bal felső lengőkarom, ha valakit érdekel :) Mert ha már beszerzésre került és szilent cserélve lett, ez is beugrott a régi helyett, de régi, mint kiderült, teljesen jó...
Piritu - 1.000.00010-06-2013 13:11:34 // 36711
Én mindenhonnan hallottam, a fém szanaszét viszi a hangot.
Piritu - 1.000.00010-06-2013 13:10:25 // 36710
Szövet szigetelő szalaggal be lett tekerve a gumi, és elmúlt. A gumi a fémen mozgott, az adta a hangot.
Coolby10-06-2013 12:38:45 // 36709
Hát igen, én nagyon másik oldalon keresem. Nem hiszem, hogy ennyire áthallanám jobbról balra. :(
SKrisz10-06-2013 12:38:26 // 36708
Naccerű! Köszönöm :-)

Viszont ezek alapján nem gondolom, hogy biztosíték baj lenne, mert elég valószínűtlen, hogy egyszerre, egy időben, menjen ki mind a kettő... Na majd délután kivallatom a kicsikét :-)
'''''10-06-2013 12:11:22 // 36707
Piritu és én arról beszéltem de Coolby a másik oldalon keres valamit. :-)
.....10-06-2013 12:09:46 // 36706
Erről van szó?
'''''10-06-2013 12:08:18 // 36705
Ott csak az akksi mozoghat. :-)
Coolby10-06-2013 12:07:26 // 36704
ohh, de akkor én lehet nem azt keresem, mert én vezetőoldal felől hallom :(
'''''10-06-2013 12:03:15 // 36703
Ha szemben állsz a kocsival a bal oldalon,elöl van.Fölülről férsz hozzá.Valami örvénylésgátló.Fekete műanyag kb 20x20-as doboz.
Pityukoma10-06-2013 12:03:06 // 36702

Fejből nem megy, de volt honnan puskáznom :-)
Coolby10-06-2013 11:44:53 // 36701
Komolyan? Mert ilyesmit írtak angol fórumon is, csak azt hittem, hogy náluk fordított kormányállás miatt ott van a légszűrő. Így nem tudom, hogy mi van bal oldalon, fejből nem emlékszem, de ezek szerint van valami levegődoboz?

Mit csináltál vele, bekented valamivel vagy lehet rögzíteni? Nincs esetleg egy olyan képed, amin ez látszik, hogy tudjam, hol keressem, vagy alánézek majd, akkor látni fogom? :)
Zsolt15510-06-2013 11:37:04 // 36700
A kerékválasztásnál szerintem a gyári méretet - amivel szerelték - válaszd, max. +1 méret felfelé.
Az ettől nagyobb eltérés a futómű alkatrészek (pl. gömbfej, kerékagycsapágy) idő előtti kopását, tönkremenetelét okozhatja. Valószínűleg a gumiabroncs sem fog egyenletesen kopni.
Piritu - 1.000.00010-06-2013 11:36:36 // 36699
Nekem ugyan gy nyikorgott a bal oldalon lévő levegődoboz hátsó pöcke. Ez az a doboz, ami a szivócsőre megy. Hátul egy gumi izé van a felfogatásnál, és ahogy mozog ugyan olyan belül, mint a lengőkar.
Zsolt15510-06-2013 11:29:53 // 36698
A lengőkarban egy fordított gömbfej van (fejjel lefelé van beszerelve, a csuklórész van felül, menetes rész alul), aminek kiszakadt a gumija. Azzal, hogy belenyomtatok zsírt azzal csak időlegesen oldottátok meg a gondokat, mert az maximum a gumiharangban marad meg, míg a csuklónál sok nem lesz.

Ráadásul a zsírba jobban fog beletapadni a por, ami megint csak tovább ront a helyzeten. Illetve minden zsír víztaszító.
SKrisz10-06-2013 09:26:34 // 36697
Sziasztok,

Tudja valaki "fejből" hol van a szivargyújtók biztosítéka? Azt hiszem kiment a héten valamikor, mert sem a könyöklőben, sem a csomiban nem megy a töltés...
Coolby10-06-2013 09:00:07 // 36696
jahh természetesen szerelőmnél soha, de soha nem produkálja, méga több napig nála van, akkor sem...
Coolby10-06-2013 08:56:40 // 36695
Sziasztok!

No, tegnap mentem egy hosszabbat a verdával. Szuperjól megy, szépen, egyenletesen, korom nélkül. Előzgettem szépen és nincs pamacs, szóval DPF kivel nekem most kevesebb lett a korom, ami közben a magas fordulaton visszavett teljesítménynek köszönhető :) Szuper.

Viszont a hajamat téptem, mert a nyikorgás megmaradt, szóval nem felső lengőkar volt, kezdek kiborulni, hogy nem tudom mi az. Találok topicot alfaowneren , ami ugyanezen jelenségről szól, de még nem nyálaztam végig, plusz angol technikai részletekkel sem vagyok elég jó ismeretben. Valaki esetleg érti, hogy mire jutnak a végén?

Ugye a jelenség az, hogy gyorsításkor nyikorog valami, mint valami gumi a gumin dolog. 2-3-4ben is hallani gyorsításkor, ahogy leveszem lábam gázról és sebességben vagy üresben gurulok abba marad, egyenletes sebességnél sem hallani... És melegben jelentkezik kb csak.
Shadin10-06-2013 08:40:52 // 36694
Akkor tudod miről beszélek :-)
Liquid10-06-2013 08:24:14 // 36693
az is komoly, a wareszhang még most is benne van a fülemben :)
Shadin10-06-2013 08:20:30 // 36692
Lényeg, hogy megoldottad. Nekem meg Luigi kihagyta a jobb első ajtóból a lemez és a merevítő közötti kátrány ragasztó izét ezért olyan volt a hangja becsukáskor mint egy Wartburgé. Kapott mosogatószivacsot :-)
Liquid09-06-2013 22:26:10 // 36691
na megjavítottam a kilépő fényt. Valami barom állat a múltban szépen elvágta és leszigetelte a vezetéket ami az izzóhoz ment, így nem volt rajta csatlakozó, mindegy kisakkoztam hogy tutira az lesz és szereltem rá bontható csatit meg a másikat az izzóra. Így most szépen működik. Sajna tartogat meglepetéseket ez az autó folyamatosan, pedig azt hittem már mindent láttam :)
Shadin09-06-2013 21:00:43 // 36690
Mióta le van szedve az egr nem ganyés az az izé szenzor a szívósoron :-) Egyébként környezettudatossági szempontok alapján én sem tudok 100%-ig azonosulni ezekkel a "kókányolásokkal", de tutti, hogy egy JÓ egr-rel is szarabbul menne az autó, mint nélküle. Francba hogy megint nem bírtam ki beleugázás nélkül :-(
Shadin09-06-2013 20:55:55 // 36689
17-esből van gyári patkós Alfa felni?
GTPeti09-06-2013 20:55:34 // 36688
A szívósor vásárlásról sem szabad ezesetben megfeledkezni. Ugye azt tömi tele korommal.
droberto09-06-2013 20:53:53 // 36687
A rugó az én autómon van, és kikérem magamnak... már nem is rozsdás. :)))
Épp kapja a Fertan-os kezelést
droberto09-06-2013 20:50:59 // 36686
Nem minden izzót figyel az elektronika.
Az ellenállás meg azért kell, hogy világítson normálisan és ne derengjen.
droberto09-06-2013 20:49:05 // 36685
Nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni, hogy az EGR szelep egy kopó alkatrész, ami 100-150k km után bármikor tönkremehet, okozva ezzel mindenféle gennyes hibát.
Kell bele venni egy új Pierburgot és utána használni.
Alfonis09-06-2013 20:22:08 // 36684
persze,h alap. Ki mondta, h nem? :D
Horász09-06-2013 20:20:11 // 36683
Elkapom elöbb vagy utóbb :-D
GTPeti09-06-2013 20:11:49 // 36682
Az még jobb. :) (Nekem ilyenem lenne, akármennyire is gyönyörködtet a 18+.)
Dömpi (il dottore)09-06-2013 20:07:08 // 36681
nem R18, hanem R17!!! 225/50 R17
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:58:16 // 36680
Akkor más lesz :-(
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:57:14 // 36679
Pont emiatt jegyeztem meg csendben, amit.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Horász09-06-2013 19:55:22 // 36678
Igen. Bár hideg zsíroldó hijàn csak fèktisztítóval nyomattam ki meg komresszorral de könnyen mozgott a rudja.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:55:08 // 36677
olajba, gumiba....azt hittem aki autót üzemeltet ez alap
Alfonis09-06-2013 19:52:01 // 36676
EGR t dugózni kell! a kiírás meg olcsóbb mint egy új egr, a világító lámpa meg ingyen van. A maradék pénzt meg belelehet tenni olajba, gumiba bármibe. :D
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:50:22 // 36675
A mágnes belsejét is kipucoltátok? Könnyen mozog a rudacska?
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
dangerel09-06-2013 19:49:23 // 36674
Amint megoldást találok máris tudatom a fórummal.
dangerel09-06-2013 19:48:34 // 36673
Ok.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Horász09-06-2013 19:45:54 // 36672
Nàlam ugyanez a hiba:) az egr-t kitisztítottam de a helyzet vàltozatlan! Ha elöbb talàlnàl vègleges megoldàst akkor jelezd felèm.
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:44:33 // 36671
Igen, a fórumon ez a téma megy. De ha megnézed, néhány ember aktív a témában.
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.

" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
dangerel09-06-2013 19:36:09 // 36670
A kiírást itt a fórumon javasolták. Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs.
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?

Kösz
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:32:55 // 36669
egyébként osztom nagyjából 1x kell venni EGR-t de ha a káros hatását nézzük amit csinál akkor inkább nem kell, de ha valaki kiakasztja a szívósort, offolja a DPF-et akkor meg szinte tökmind1, hogy van vagy nincs a motor szempontjából ....lassan olyan ez az EGR mint a: Polsi Fiat drága kincs jó ha van de jobb ha nincs :P
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:29:40 // 36668
Eddig jó volt, a gyárból kikerülő autókon is jó. Olyan nincs, hogy a hibás alkatrész cseréjével nem lesz jó. (A 156-omon a csere után újabb százezren eddig jó volt.)
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:27:47 // 36667
így van meg kell venni ezt mondom én is :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.