Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2013 19:13:04 // 38566
dehogynem, mikor megvetted nem vitted el nyomáspróbára?
Norby23-07-2013 18:57:19 // 38565
Próbálkozom rendesen.

Ahhoz nem kell levenni a hf-et?
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2013 18:54:06 // 38564
nyomáspróba a hf-nél ...Te mit el nem szopsz ezzel az 59-cel bakker
dangerel23-07-2013 18:43:17 // 38563
A kinyomócsapágy ment tönkre sajnos. Remélem mihamarabb kicserélik a műhelybe mivel pénteken reggel indulunk a Balcsira.
Sajnot tönkrement, nem tudom milyet tehettek bele de nagyon kiakadtam, mert már nem ez az első hiba és csak 4 hónapja vettem az autót.
Norby23-07-2013 18:14:40 // 38562
Hengerfejességet hogy lehet tutira megállapítani?

lehet, hogy az 'új'motor sem "tökéletes" :(
Vermacy23-07-2013 12:56:56 // 38561
Tudnék, de nem eladó... :o)
Csabi23-07-2013 10:18:03 // 38560
Ilyen ábrám nekem is van:

Az EGR-ed biztos, h megszorult. Ezért látod a 'digitalizálódást'.A működtető feszt az ECU 100%-ra szabályozza, mert nem érzékeli a map,h lenne visszavezetett kipuffgáz. A hibakód is ezért P401. Valószínűleg zárt helyzetben van, és a viszonylag sok megtett kilométer vészüzemben,az okozója. Vagy ez indított mindent.
Tippjeim:
-A limp-mód elött már akadozott vagy kissé nyitott állapotban megragadt az EGR, az autópályán pedig már a MAP hőmérséklet érzékelője nem tolerálta a magas hőmérsékletet jött a vészüzem, ami ugye letilt mindenféle regenerációt.
-A MAP hőmérséklet érzékelője adta meg magát elsőként,ez vészüzemmel jár,szintén nincs regeneráció...
- Lehet még a DPF hőmérséklet érzékelő is, bár arra írtad, h elsőként az nem jelentkezett a hibák között.

Az egyenetlen alapjárat,a hibakód, és a diagram alapján, az EGR miatt van. Idő kérdése és jönne a 'have check engine" a szelepet letiltja és kisimul az alapjárat.De ez nem okoz vészüzemet.Egy párszor volt alkalmam tapasztalni az akadozó, vagy az éppen megszorult EGR miatt.
Ha törölsz minden hibakódot, akkor a MAP hiba rögtön visszajön alapjáraton?
Egyébként tényleg nagy hiányossága a hibatárolónak, h időpontot nem rögzít...csak éppen pár adott paramétert.
Remélem minél hamarabb megoldódik a problémád! :)
Ha szükséged van próbálgatni a MAP-ot, akkor átdobhatjuk az enyémből!
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2013 09:44:16 // 38559
sok gagyit nem lehet hozzá kapni tán 2 fajtát...sokan nem tudják jól össze rakni
.......................23-07-2013 08:48:07 // 38558
valszeg a kinyomocsapàgy gagyi volt amit beraktak,
eddig birta
.......................23-07-2013 08:43:51 // 38557
a nehézkes indulàs azért van mert a rail csövön lévö szabàlyzo rögtön visszaengedi a rail 270 bar nyomàst a tankba,és idö kell mig felépül
ha 1k Hz en sipol egy darabig miutàn leàllitod,mert addig tartja a nyomàst
(a Mito igy csinàlja )
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2013 07:10:48 // 38556
kinyomócsapágy tönkre ment ennyi a baja
droberto23-07-2013 01:53:44 // 38555
A lényeget persze kifelejtettem: Szóval a nem állt le a vas indítás után. Ebből az következik, hogy a DPF irdatlanul tele van.
droberto23-07-2013 01:47:35 // 38554
Ha ki is venném, előbb gyártanék egy passzdarabot a helyére egy 60-as csőből.
droberto23-07-2013 01:45:22 // 38553
Ma nagyon sokat törtem a fejemet a problémák lehetséges okain. Több emberrel beszéltem a CarTársakon kívül. AR szervíz, Bosch szervíz, Novoth Tibor...stb.
A lényeg, hogy folytattam a hibafeltárást.

Korszerű autódiagnosztika:

Nem mondom, sztahanovista módon picit még élvezem is, csak ne lenne minden olyan drága.

Először visszatettem a szenzorokat a stekkerekre.

Kiolvastam a hibákat amiket a hazaúton gyűjtöttem:
1: P1206 - Részecskeszûrô
2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)
3: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén

Részecskeszűrő eldugulás: 96,19 %

Leellenőriztem a nyomáskülönbség szenzort. Szájjal fúkodtam.

Megfelelőnek ítélem, bár a villamos mérést is szeretném még elvégezni.
310 mBar-t tudtam max-ba fújni, ami nagyjából egyezik a 0,25 bar-ral ami a gumiabroncs nyomásmérőbe tudtam fújni.


Ezután beindítottam az autót leömlővel, DPF és dob nélkül.

Hibakódok:
1: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén - Ergo tönkrement. Rájöttem, hogy az a kis téglatest alapú, hasáb formájú kerámiának középen kéne lennie.

Nem tudom, hogy a hibát ez okozta-e (erre hibakód korábban nem volt), vagy nálam törött el (ment tönkre), de most nem ad jelet. Illetve ad, 999°Cot mutat a MES.

Sajnos ilyet vennem kell.
És most jön a meglepetés (Piritu már mosolyoghat :)):
2: P0401 - EGR szelep - Lehet, hogy minden baj okozója az EGR szelep volt?
Gyorsan le is ellenőriztem:

Szó se róla, elég digitálisan viselkedik. Lehet ez is vadászni ment? Netán meg kéne próbáljak egy tisztítást?
Egyébként ez megmagyarázná a szívótérben levő magas hőmérséklet jelet illetve a motor egyenetlen járását (amit a Pesti lámpánál csinált) alapjáraton.

Video

Az indulás után rögtön jött az a ronda hang amit Pesten is csinált (38-39 mp), kissé konszolidáltabb változatban. Illetőleg nem csak hang hanem pamacs is jött.
Nézegettem az EGR viselkedését is (4:40 - 7:00-ig).

KIpuff nélkül nem olyan hangos mint azt először gondoltam. Viszont DPF nélkül k@rva büdös. Ha fent van is undor keltő a dízel szag (jobban bírom a benzinesek szagát), de nélküle pont olyan mint egy 2 milliót futott Ikarusz busz.

Egyébként amit hiányolok a hibakód kiolvasásban, az az, hogy nem írja ki MES a hiba fellépésének idejét. Nem tudom, hogy a gyári Examiner képes-e erre?

Jó lenne arra is rájönni, hogy miért indul nehézkesen és furán röviddel azután, hogy leállítjuk az autót.
DonPimpa22-07-2013 23:16:02 // 38552
ALFI156 hirdetése

Magát az autót én nem ismerem, de mint ex-újvárosi a tulajt igen, és róla elhiszem, hogy nem zsákbamacskát árul...
dev16622-07-2013 22:49:36 // 38551
Sziasztok! Tudna valaki ajánlani egy korrekt előéletű, csalódásmentes dízel 159-est? Fontos, hogy 4 ajtós legyen és vagy 1.9 16V vagy 2.4 legyen a géptető alatt. Nem a km állás, hanem az előélet és az állapot számít.
dangerel22-07-2013 21:47:25 // 38550
elméletileg kicserélték a teljes kuplung rendszert de úgy 4 hónapja, elmondás alapján mielőtt megvettem a kocsit kicserélték a kinyomó csapágyat, kuplungot és a lenkereket is. Szóval nemtudom.
Még annyi hogy a motor alatt olajszivárgást tapasztaltam az aszfalton. Tartok attól hogy komoly a dolog.
Piritu - 1.000.00022-07-2013 21:47:03 // 38549
...vagy elfossa magát az alsó munkahenger, mint a 147emnél volt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2013 21:14:05 // 38548
cseréltek rajta kinyomócsapágyat? akkor szokott beesni ha nem jól légtelenítenek vagy rosszul rakják össze ...
dangerel22-07-2013 21:10:27 // 38547
Sziasztok.

A mai nap teljes csőd. Tegnap kipolíroztam a kocsit, bőrápoló, kozmetika meg hasonlók.Kicseréltem az első krómozott hűtőrács takarót és az első jelet is. Tiszta cukorka lett a kocsi.

Erre ma hazafele az úton kinyomtam a kuplungot és a pedál lent maradt. Idegbaj azonnal!
Ezután leálltam de későbbiekben nem lehetett sebességet váltani. Ha a motort leállítottam tudtam sebességet váltani.

Szóval hívtam egy trélert és elvitettem egy közeli műhelybe. Várom a diagnózist, amit holnap reggel megtudok.

Bízok benne, hogy semmi komoly és mihamarabb megoldható mert pénteken indulunk a kirándulásra.

Sziasztok.
Shadin22-07-2013 15:51:11 // 38546
3-4mbar volt csak gyújtáson.
Csabi22-07-2013 15:17:33 // 38545
én megnézném MES-sel is csak gyújtáson ...0mbar kellene mutatni, akkor lenne érdekes, ha most is 4-500mbart mutatna...
Shadin22-07-2013 14:54:26 // 38544
ill. eleve ki kellett volna próbálnunk lehúzott nyomás csővel.
Csabi22-07-2013 14:10:15 // 38543
Nem próbáltad beindítani egy pillanatra DPF nélkül, rádugott érzékelőkkel? Biztos ami biztos alapon....
.......................22-07-2013 09:50:30 // 38542
ha ugyis szétszedted,üsd ki a francba a DPF et,vagy ha van hegesztö cimbid ,szétvàgva a hàzat egszerüen ki kell venni
.......................22-07-2013 09:44:48 // 38541
attol még kormolhatnak mint àllat,
és a DPF meg nem birja követni
David | Centocinquantanove22-07-2013 09:41:23 // 38540
Igen, valóban Spider volt... elnézést! :D
David | Centocinquantanove22-07-2013 09:41:04 // 38539
Igen, valóban Spider volt... elnézést! :D
.......................22-07-2013 09:39:32 // 38538
Brera cabrio?
olyan nincs
talàn Spider
David | Centocinquantanove22-07-2013 09:38:03 // 38537
Tegnap délutáni-esti órákban a tatabányai vértes center parkolójában gondolom "véletlenül" mellénk parkolt egy P-s rendszámú fehér Brera cabrio.
Üzenem a tulajnak, ha olvassa ezen sorokat, hogy naggyon cééép a vasa! :D Csodálgattam is egy jópár percig! Nemmondom megforgattam volna ott a parkolóban :D

A múltkor egy szlovák rendszámos Rosso 159-cel parkoltunk egymás mellé ugyanitt... Az emberek meg csak forogtak, hogy ezek meg milyen autók... deszéépek... stb. :D
Piros Madaaar22-07-2013 09:35:22 // 38536
huuu az a muszerfal kellene igazabol :-)
en mentem mar ilyennel palyanapon.szinten SW. erzetre jobb a jtd de jobban lehet forgatni a benzinest :-)
Crea22-07-2013 09:16:28 // 38535
Szomorú :( De azért köszönöm az infót :)
Vermacy22-07-2013 08:55:31 // 38534
Hali!

Nálam ezt EGR hibára írja már egy ideje. Kellene egy új EGRt vennem és eltűnne...
droberto22-07-2013 00:41:33 // 38533
Vagy lambdaszonda...
droberto22-07-2013 00:14:28 // 38532
A bőr műszerfal az nem kutya, igazi ritkaság.
A km gyanús picit, főleg az alacsony ár tükrében.
Egyébként meg: Instant Get! :)))
droberto22-07-2013 00:06:33 // 38531
No, megkezdtem a hibafeltárást.
Mindenkinek hálásan köszönöm a tippeket, tanácsokat ötleteket.
Sokra nem mentem eddig, csak szétszedtem. Robbantott 159:

Sikerült egy tőcsavar eltörnöm. Lusta voltam elővenni a csavarlazítót. :(
A hőmérséklet és a nyomáskülönbség érzékelőhöz kéne szereznem egy referencia adatsort, hogy milyen értékeknél mekkora feszt kell adjanak.

Aztán mehetne a teszt.
Az mondjuk gyanakvásra ad okot, hogy a hőmérő szondában elszabadult egy kerámiadarabka:

A szűrőn nem láttam semmi érdekeset. Belefújtam, nehézkesen ment át a levegő, de mivel nincs viszonyítási alapom ez csak érdekesség.
droberto21-07-2013 23:52:39 // 38530
Nem gondolom, hogy rosszak. Mert 2-3 mg-on belül vannak a korrekcióim.
droberto21-07-2013 23:51:18 // 38529
Én is a nyomáskülönbség szenzorra gyanakszom...
A DPF-re (1206-ra). Csak a 1206 jön vissza.
droberto21-07-2013 23:30:26 // 38528
Ha érdekel, én kiolvasom neked! :)
Piritu - 1.000.00021-07-2013 21:58:29 // 38527
Nagyon úgy néz ki, hogy sehogy.
Megnéztem, úgy van, ahogy írod. Se a FES 3.6-ban, se a MES-ben nincs a kocsidhoz motorvezérlő bennük. Valami másfajta kódolása lehet. Marad a gyári Examiner.
(A Spiderem légzsákjaihoz se lehetett hozzáférni vele.)
Crea21-07-2013 21:42:29 // 38526
Sziasztok!

1.8 MPI-hez FES-el, hogyan tudnék csatlakozni? Nekem annál a típusnál nincsen motor vezérlő. ( Az összes többinél van..Bosch motronic 7.6.1..stb.) Ha 1.9 JTS-t választok akkor hibás ISO kódra vonatkozva kidob. Próbáltam VAG és ELM kábellel is, egyik sem megy sajna. Előre is köszi :)
Dömpi (il dottore)21-07-2013 21:25:01 // 38525
A 2008 utáni 59-ben belül nincs nyitó, viszont nyílik az embléma touch-padjával.
Amúgy én a fiatomnál utáltam, mert azon nem volt távirányító, hanem a kulccsal kellett nyitni.
Dömpi (il dottore)21-07-2013 21:16:03 // 38524
Nincs mit :)
Norby21-07-2013 20:57:29 // 38523
Pl. mikor szerelek vagy takarítom. Kulcs az indítóban. Akkor nem rossz, hogy hátul is lehet nyitni. Nem hátrány. Mióta működik azóta sokat használom.
Norby21-07-2013 20:53:37 // 38522
Hello mindenkinek!
Fóliázni szeretném a felső műanyagokat. Valaki tudja hogy lehet a kormányt leszedni?
Ezt találtam
Mi az 1a, mert én ott nem látok semmit.
Piritu - 1.000.00021-07-2013 20:25:48 // 38521
Érdekes volt két hét és 2.100 km Pókozás után ma visszaülni a Párducba. Luxus maga, de - bocs, hogy ilyet mondok - hiányzik benne a vírus okozta roham...
Piritu - 1.000.00021-07-2013 20:20:16 // 38520
Valószínű valami egyedi, egyszer előforduló hiba lépett fel. Mivel később nem volt jelen nem maradt égve a lámpa. Ki kellene olvasni, hogy mi volt az.
Shadin21-07-2013 20:04:37 // 38519
Csak egy vallatásból derülne ki, ha letárolt hibakódot. Kérj meg valakit a környéken...
sas-15921-07-2013 20:02:07 // 38518
a BKV busz nem fér el, és?

Itt nyugodtan bevallhatja ki volt az. :)

159-es tartotta fel a forgalmat a Móricz-on.
Alfa 159 Zico21-07-2013 19:31:01 // 38517
"Ma délután megjelent a "have engine checking" hibaüzenet, illetve égve maradt a sárga jelzőikon a műszerfalon (ami indítás után villog, majd normális esetben eltűnik - talán befecskendező?)
Gyorsan megnéztem a leírást, ami a befecskendező rendszer hibájára utalt, illetve annyit írt még, hogy nem kell leállni, nyugodtan hazautazhatom :-)
Semmi rángatást, teljesítménycsökkenést nem észleltem, mi lehet a gond?"

Tegnap óta annyi történt, hogy Paksról eljöttem Szekszárdra (kb 30 km), indításkor és útközben sem jelent meg a hibaüzenet, majd ez követően még kétszer elindítottam a kocsit és mentem a városban 2-2 km-t és szintén nem villant fel a hiba.

Most ez akkor mi lehet?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.