Forum >> 159

Piritu - 1.000.00013-08-2013 16:07:12 // 39266
Javítani? :-O
Ha egy műanyag fedél egyszer elrepedt a sorozatos hőtágulástól - ráadásul úgy, hogy csak nyomás alatt ereszt - máshol is el fog repedni.
Sajna ezt is hozzá kell írni a pénzt kell rá gyűjteni gyűjteni listára :-(
droberto13-08-2013 16:03:20 // 39265
A hűtő típushiba lehet a JTDm2-nél. A fodrászom 1.6 Lancia-jában is elszállt a minap. :(
A gyári száz+soktízezer, bontottat vett uszonxezerért. Mondtam neki, hogy valószínűleg az se fogja sokáig húzni.
Kérdés, hogy holt törik/reped el. Biztos lehet javítani valahogyan.
Piritu - 1.000.00013-08-2013 16:03:16 // 39264
Nem rossz ötlet :-)
Nekem olyankor van alapvető gondom, amikor nem azt keresem, amiről a blog szól. (Vagy a 4.897 kép között nem az alaptémáról szólót.) pl. a zárszerkezetről érdekel valami, melyik ajtóborítás leszedő blogban/képsorozatban találom?
Piritu - 1.000.00013-08-2013 15:58:26 // 39263
?? Ki kerül meg mit?
A hűtés ismerős, már volt a burkolattal gondom, csak kicsit került többe, mint 320 Euro :-((
Coolby13-08-2013 15:13:01 // 39262
Nekem gagyi kínaik most szálltak el. Egyik 1 év mínusz 20 napra, így azt gariban cserélik ugyanolyanra, a másik 1 év + 2 napra így azt buktam... 5500 Ft volt darabja, a fénye amúgy jó volt, amíg működött...
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2013 15:09:50 // 39261
a Phedra mögött elsunnyoghat :))) igaz annak magasabban van a lámpája de sokkal jobb
.......................13-08-2013 14:54:59 // 39260
valszeg gagyi D1S xenon fej van benne,
megoldodik magàtol mert a gagyik fél év alatt tönkre mennek,
a gyàri minöség birja vagy 1 évig is

rendesen mint az atom ugy vilàgit a Xenon a 159 ben
Corben13-08-2013 14:51:19 // 39259
Adjékisten mindenkinek

Meg tudja mondani valaki nekem mi az oka hogy a gyári xenon igen gyenge?
Illetve mivel lehet ezt a problémát kiküszöbölni?
Előre is köszönöm ;)
ALFI15613-08-2013 14:00:37 // 39258
autoszonyeg.com szintén méretpontos és azt hímeznek bele neked amit akarsz.Az ezüst 159-esem blogjába látod én is onnan rendeltem.
David | Centocinquantanove13-08-2013 12:36:42 // 39257
Ilyen szőnyegről van valakinek tapasztalata? Megéri az árát? Kicsit húzósnak érzem...
Van alternatíva?
Vermacy13-08-2013 12:14:50 // 39256
Királyos. Nálunk "síkosító" volt az egyenletes nyomatékeloszlás miatt. A többiben sem kételkedem :o)
Vermacy13-08-2013 12:12:35 // 39255
Ez így nem teljesen valós. Valóban nem megy, majd a program kiírja az EGR-t és lehet használni a verdát. Nálam így megy. Kitisztítottam, de már halott. Majd esetleg később veszek egy újat, mert ameddig nem nyúlt hozzá az "szakszerviz" addig nem volt vele bajom...
Vermacy13-08-2013 12:09:17 // 39254
Autóról robbantott ábra és ahhoz lehetne a blogokat linkelni. Mármint tőcsavar témánál a motorra húzva a kurzort, elő jönnének az alkatrészek (amikről született blog), majd arra rákattintva egy lista az összes blogról, ami a témában készült...
David | Centocinquantanove13-08-2013 11:55:45 // 39253
Én csavargyárban dolgozom és a színek nem feltétlen direkt a PFMEA eszközei. Lehet az de nem mindig. Pl. vannak kémiai úton ható menetrögzítők pl. Loctite, 3M, Precote amelyeknél a hőmérsékleti tartományt is jelenti a szín. De vannak olyan úgynevezett nylon patchek is amelyek mechanikai menetrögzítők amelyeknél a különboző típusokat jelölik a színek.

Mindent összevetve létezik sárga piros kék, színtelen, stb menetrögzítő is. Ezek elég drága dolgok (gyakran többe kerül a bevonatolás mint maga a csavar amin rajta van) ezért gondolom, hogy csak közvetetten PFMEA része a színkód.
Persze maga a színezett rész a reaktív anyagok esetében csak a hordozó, a lényeg a mikrokapszulákban van.

És akkor még a szóbanforgó síkosítókról, sealerekről, waxokról még nem beszéltem, amik rákerülhetnek egy csavarra.
Vermacy13-08-2013 11:32:15 // 39252
Az a "színes trutyi" a csavarokon síkosító, hogya megfelelő nyomatékkal tudd meghúzni a csavart és ne "ugráljon el" a fém a fémen. Legalábbis amikor még egy korábbi munkahelyen dolgoztam, akkor erre szolgált. A különböző színek pedig csavarhossz kódolásra szolgáltak, mivel a PFMEA előírta. Nem lehet minden csavart színrzékelős kamerával nézetni...
Vermacy13-08-2013 11:24:30 // 39251
Szép leírás, kiváló képek és érthető méretek, utasítások! Köszönöm szépen!
Következő talin jövök egy sörrel... :o)
Crea13-08-2013 10:52:18 // 39250
Örülök,h segíthettem... én is előbb tempomat hibára gondoltam :)

Ha rájöttél mi okozza a hibát kérlek írj :) Szerelőm szerint nem lehet levegős a rendszer mert önmagát légteleníti... talán kuplungmunkahengert mondott, de mérget már nem vennék be rá :D
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2013 09:33:41 // 39249
ez így nem igaz ha nyitva van az EGR mondjuk félig vagy jobban akkor rohadt nehezen indul el az autó, de ha elindul már megy minden gond nélkül...
.......................13-08-2013 09:28:19 // 39248
az az EGR megkerülö aminek làtni a rudaztàt
a 2.0 1.6 jtdm em motoroknàl kétszintes EGR gàz hütés van ,ami szabàlyozott
Vermacy13-08-2013 09:28:12 // 39247
Bázzz! A kuplungos-tempomatos téma tényleg működik! Ma reggel kipróbáltam! Már rég óta szívtam a tempomat nem kapcsolással és ez az oka. Na, majd amint beköltöztünk az új helyre, alá is nézek. Remélem, csak egy rugó halt meg...

Kösz a tippet!
:o)
Piritu - 1.000.00013-08-2013 09:18:16 // 39246
Nekem - amikor a 156-nál beállt - sem volt túl dzsuvás. Egyszerűen bejutott az elektromágnes belsejébe a korom, és megszorult a mágnesben a rúd. Ott semmi sem segít, mert a száránál, ahol egyszer átjutott, később is át fog.
A Párducban már teljesen más megoldású. Ha az az egr, amire tippelek, kintről látni a rudazatot és meg lehet kézzel is mozgatni.
Piritu - 1.000.00013-08-2013 09:14:35 // 39245
Megcsináltam a gépemre is a bogjaimat. Automata tartalomjegyzékkel, és időrendben. A tartalomjegyzékben hamarabb megtalálom. Igazából egy linkelt excel mátrixon töröm a fejem...
Shadin13-08-2013 09:06:01 // 39244
És ha csak kicsit van nyitva? Én pont ezt próbáltam, lekötött működtetőnél alapjáraton kézzel nyitogattam a szelepet. Kifelé nem megy el "levegő", csak a szívósor felé ahol csak annyit nyel el az egyébként is légtöbblettel rendelkező rendszer amennyit a pillangót megkerülve be tud szívni. Viszont az alapjárat kézi nyitásra nem jól reagált.
.......................13-08-2013 09:01:54 // 39243
ha nyitva marad az EGR akkor nem megy a kocsi
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
Shadin13-08-2013 09:01:21 // 39242
(Már) soha sem fog minden jól működni ebben a korban és ezzel a futásteljesítménnyel, csak ha ráköltöd a gatyádat amit meg is tehetsz, ha van konkrét hibád. De nincs mert egy halom hibád van mátrixolva és mindig máshogy jelentkezik. És igen, ami az egr mellett szól az biztos tök jó, de mióta ki van írva, az "él" és az LMM tiszta :-)

Visszaállítás után újra jelentkezem,
Üdv
EGR Rádió Budapest
.......................13-08-2013 08:57:51 // 39241
ha nyitva marad az EGR akkor nem megy a kocsi
,mert nem tud a töltönyomàs felépülni,
mert kimegy a töltölevegö a nyitott EGR en
Shadin13-08-2013 08:54:46 // 39240
Nem maradt nyitva a szelep? A indokolná a jelenséged. Zárt állapotban se nem hangosabb a gyakorlatban, csak az irodalom mondja az elvileg kopogósabb égést amit nem tapasztaltam, továbbá semmi gond az alapjárattal, a melegedés csak statisztikai ill. kerekítési hiba. Nyáron legalábbis. Most próbálom ki a kipufogó oldalról D8mm likkal ellátott szűkítővel összeszerelt EGR verziót :-) Jut is marad is :-D Lesz is egér meg nem is...
droberto13-08-2013 08:51:11 // 39239
Én szét szedtem az enyémet 1,5 év után azon nem volt 1 mm a lerakódás. Az szerintem semmi.
((Egyébként meg nagyon halkan mondom: Abban se vagyok biztos, hogy a tisztítással használunk, és nem ártunk a szelepnek.))
droberto13-08-2013 08:48:10 // 39238
Csinálom a kulcsszavakat ügyesen (hülyeségeket nem írok be), de mit sem ér az egész, ha csak a "J" betűig van.
Sokszor kell valami azt csak lapozgatom a blogokat ide-oda, mert nem találom... :(
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2013 08:46:19 // 39237
így van amit Csabi posztolt fél év múlva ugyan úgy eltűnik az éterben majd erre jó példa az 56-os topic ugyan azok a kérdések 2 hetente ...
droberto13-08-2013 08:44:20 // 39236
Bocs Peti, GTV :)!
Piritu - 1.000.00013-08-2013 08:32:13 // 39235
Nekem a Spidernél van, de az se segít. (Már rég felhagytam azzal, hogy mindig előre tegyem.)
Piritu - 1.000.00013-08-2013 08:29:01 // 39234
Tegyük fel, hogy van lerakódás. A kocsi élete során 1x - 2x ki kell takarítani, akkor mi van?
droberto13-08-2013 08:26:28 // 39233
OFF
Nem is rossz ötlet, lehetne autótól független blogokat a tagok menüpont alá írni.
Jó példa erre a Peti. Írt már egy csomó hasznosat a 156-osa oldalára, de most van egy Spider-e is már.
Bár ha jól belegondolok van 5 alapkategória a blogoknál, de mivel ezeket nem lehet szűrni így egy kicsit okafogyott.
Egy picit hozzá kéne faragni a blog részt a Userek mostani igényeihez.
Ez talán nekem is egy kis lendületet adna, a kb 20-25 függőben levő blogjaim írásához.
Az igazság az, hogy még számomra is nehezen kezelhetőek átláthatóak a sajátjaim.
Már megfordult a fejemben, hogy csinálok egy Zéro blogot mindig ami mindig elöl van hivatkozásokkal.
ON
Piritu - 1.000.00013-08-2013 08:07:25 // 39232
Az a baj, hogy sose fogod megtalálni az adott posztot. Arról nem is beszélve, hogy új tulajként azt se tudod, hogy mit keress. A mostani csavar téma is jó példa rá. Szerinted hány ember emlékezett rá?
Az Amorénak kellene valami megoldást adni, akár típusonkénti linkelési lehetőséggel. Bár ahogy a topikokat nézem a fejlécben szereplő linkeket se nézik :-(
Piritu - 1.000.00013-08-2013 08:03:25 // 39231
Benne is volt a zabszem abba a bizonyos testrészemben. 10 km-en keresztül követni az alagútban, nem volt "unalmas". Lemaradni meg nem lehetett, mert engem meg tolt a másik.
A legjobb az volt, hogy az út burkolatától függött a szikrázás. Volt egy darabon sötétebb aszfalt, ott nem csinálta.
droberto12-08-2013 23:09:51 // 39230
Igen, a teflonzsinór jó lesz.
droberto12-08-2013 23:07:27 // 39229
No én meg ép újítom fel a garázsom, a verdát meg ma leadtam napközibe a nagymamához ((hulló)csillaggarázs :)).
Délután kicsit fejlesztettem a meglevő kék ponyvámat.
Elöl-hátul olvasztottam rá forró szöggel előre 2-2, a kerekhez 1-1 lyukat, melyekbe lyukas szegecseket préseltem (Powerfix - by Lidl :)), melybe 0,5 cm széles gumit tettem, cérnával végtelenítettem, családi segítséggel. A gumikba meg 2,5 mm2-es szigetelt fekete vezetékből gyártott kampókat hajlítottam. (Elöl ködlámpa állító csavar kivágás, hátul lökös alsó él, oldalt kerék küllők.)
Persze a kritikus részekre a ponyva alá polifoam-ot és szivacsot tettem.
Príma lett, de azért remélem elkerül a jég.
Én vsz. maradok a tekercses bubis fóliánál. Csak még ki kell ötleni, hogy hogyan rögzítem a darabkákat....
(Nekem a Bulter jégponyvája túl nagy)
Csabi12-08-2013 22:56:14 // 39228
Tömítőzsinór Loctite 55...2-3 menetet tekertem csak be, pont azért,h ne szoruljon meg annyira... a menetrögzítőt nem mertem.
droberto12-08-2013 22:52:10 // 39227
Ez a tömés az gondolom szarkasztikus.
Neked volt ilyen jellegű problémád egyébként?
Ha minden jól működik minimális a lerakódás.
droberto12-08-2013 22:47:22 // 39226
Szép sztori! Jó, hogy időben észrevetted.
Nem tom' mit használtál tömítésre, de a menetrögzítővel óvakodj aluötvözetnél. Kitekeréskor jöhet vele a menet.
A bringámnál most épp ezzel szívok. Gyárilag a csavarokon van valami trutyi, ami lehet több színű. Bár ez a visszalazulást gátolja. Ezt még meg kell tudjam.
Inkább szilós tömítővel próbálkoznék.
Egyébként forgácsolás, AL alátétes tömítéssel? Pl.: Drei-Wé Kft.?
GTPeti12-08-2013 22:41:31 // 39225
Tényleg, Erhard javaslata alapján ha esetleg kiválna a 159 topicból az EGR-rész, akkor tök jó párbeszédek folyhatnának ott. Amolyan Galla-jelleggel. Jó-e az EGR? - Nem. - De. - Nem. - De. :)
GTPeti12-08-2013 22:37:33 // 39224
No meg nem tömi tele korommal a szívósort és a turbót. Ilyen apróságok. :))
droberto12-08-2013 22:35:33 // 39223
Csak a motor van leszedve, (powered by Shadin). :) Természetesen csak ideiglenesen, tesztüzem jelleggel.
0,6 bar felett süvít, lehet félrehúztam csak a rámenő kipuff csövét...
Egyébként nélküle hangosabb, ingadozik az alapjárat, lassabban melegszik, a káros nitrogén-dioxidokról nem is beszélve. Viszont a DPF-nek jó, mert kevesebb a szilárd égéstermék.
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2013 22:33:31 // 39222
egy ügyfelemnek HF-es is lett emiatt az 59-e anno :( azt írtuk le hogy cserélje ki mindenki fémre akinek még nem tették meg
Csabi12-08-2013 22:30:21 // 39221
Jah a problémát leírtátok, h van ilyen...:) Olvastam anno, és arra következtettem, h a menet hal meg, és kilövi a nyomás a csavart...mivel nálam a menet OK volt ezért nem is gondoltam ilyenre....azt senki nem írta itt, h a csavar feje melegben letörik magától...
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2013 22:27:12 // 39220
szerintem meg az autó blogja pont azt a célt szolgálja ami, nyomon követhetőség nem pedig help desk, útmutatónak kiváló ha pl valaki leszedte a kárpitot, kicserélte a kormányt stb, stb,
esetleg minden típushoz lehetne csinálni hibák és megoldások topicot bár ....hm
Pityukoma12-08-2013 22:25:31 // 39219
Azért ez kicsit vicces, mármint a feszültség levezető szikrázása. Pont az ADR-re (veszélyes árut szállító) kötelező :-D
GTPeti12-08-2013 22:21:36 // 39218
Ezt én máshogy látom. Számomra sokkal fontosabbnak tűnik a huszonötödik olajcsere tényének közlése helyett ilyen problémák (veszélyét és) megoldását leírni. Ahogy ezt a sportot szerencsére sokan is űzik... :)
Piritu - 1.000.00012-08-2013 22:21:32 // 39217
Hát, én ma nem unatkoztam.
A sok OFF-os totál nem bírta az alagutat, össze-vissza mentek. Az előttem menő teherautónak meg szikrázott az alja. Amikor megelőztem a napfényen, akkor láttuk, hogy a traktoron lévő földelő gumi volt az :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.