Forum >> 159

Alfa GT-Csaba05-02-2014 13:27:13 // 47314
az jó,a tetves gt-ből kihagyták ,csak a tyúkbelet húzták be neki!
Liquid05-02-2014 13:17:27 // 47313
de az nem konyult le 4000-nél :D
.......................05-02-2014 13:06:56 // 47312
a 159 ben van magas felül is
Alfa GT-Csaba05-02-2014 12:58:03 // 47311
ha az első ajtóba fölül nincs magas hangszóró csak disz rács,valószínű hogy bose van benne,mert azoknál divat hogy nem fér bele a 300 ezerbe egy magas sugárzó!
Vermacy05-02-2014 12:57:59 // 47310
Én 2,9-re tolom télen-nyáron :o)
Vermacy05-02-2014 12:49:56 // 47309
Bár a 90-et nem hasonlítottam össze 5-ikben és hatodikban, de Én nem pörgetem és az Alföldön produkálta a kézikönyves 4,8-at. Városban napi 2*3 km-en a 8-12 inkább megvan.
Hétfőn indulok Németországba, akkor nullázok és megnézzük, hogy tuningboxxal mit tud...
Vermacy05-02-2014 12:45:37 // 47308
a maxabo.hu-n nem találok 159-eseket...
Géb05-02-2014 12:45:18 // 47307
Ahogy az időm engedi próbálom végig olvasni :)
Vermacy05-02-2014 12:42:13 // 47306
170-nél 3000-et az enyém :o)

A Lanciám 90-nél forgott ennyit...
Pityukoma05-02-2014 12:33:36 // 47305
Igen általában sz@rnak rá a kutak üzemeltetői :-( Azért tényleg van kivétel: a közelünkben van egy kút ahol egy idős bácsi üldögél naphosszat a sámliján, ő precízen beállítja a kért értékre, majd egy szappanos vízben ázó kis ecsettel ellenőrzi a szelep szivárgását mielőtt visszatenné a sapkát. A végén kap 200ft-ot amit udvariasan megköszön:-) Több ismerősöm is csak azért jár oda tankolni. Sajnos kihaló félben vannak az efféle szolgáltatók.:-(
David | Centocinquantanove05-02-2014 12:21:02 // 47304
Biztos jobb mint a kúton lévő ingyenes szarok - tisztelet a néhány kivételnek.
Legtöbbször eleve rá sem tudom tenni rendesen a szelepre a csövet.... mellette kifúj... nyomok bele 15 másodpercig és ugyanannyit mutat... Katasztrófa...

Pont a hétvégén voltam Esztergomban a kagylós kúton ellenőrizni, de el kellett mennem a szomszéd városkába a hazai kútra mert annyira gatya volt a rendszer. Mondanom sem kell, hogy itt már tök más eredmények lettek, és a kerekek közt is volt jópár tized bar eltérés, holott 10 perccel azelőtt a kagylóson egyformára fújtam...
Pityukoma05-02-2014 12:05:39 // 47303
Én az itthoni fúvatóval szoktam ellenőrizni. Hogy mennyire pontos? A franc se tudja... de olasz gyártmány úgyhogy bízok benne :-D
.......................05-02-2014 11:55:06 // 47302
ha mélynomód van a kalaptartón alul akkor BOSE
Ricsi 14705-02-2014 11:47:38 // 47301
Jah és feltunoen jol szol... :D
Ricsi 14705-02-2014 11:42:45 // 47300
Szevasztok! Az lehetseges, hogy BOSE hifi lenne a kocsiban ha a biztositek tablaban benne vannak a biztositekai a hifinek meg az erositonek is, de viszont a hangszorokon nincsen BOSE felirat!?
Liquid05-02-2014 11:41:46 // 47299
tutira :)
Mondjuk én eddig is a teljes terhelésre lőttem be
David | Centocinquantanove05-02-2014 11:36:35 // 47298
Ezt nem tudom, de ha leveszed egy fél percre az akksi sarut az biztos, hogy reseteli a fogyasztási adatokat.
Pityukoma05-02-2014 11:30:41 // 47297
Érdekes gyári kiegészítőt találtam:accessori

Már a gyáriak is elkezdték az utólagos ledesítést. Kíváncsi lennék rá.
Dömpi (il dottore)05-02-2014 11:21:18 // 47296
Én mindig a teljes terhelésre állítom a nyomást, és mindig ráteszek +0,1-et, mert amikor a benzinkútnál leveszem a kompresszor tömlőjét, akármilyen gyors az ember, mindig kiszisszen egy kicsi.
Ja, és mindig ugyanannál a benzinkútnál ellenőrzöm a nyomást. A sok benzinkútnál lévő hordozható cuccot sohasem használom, tapasztalatom szerint azok közel sem pontosak.
Pityukoma05-02-2014 11:09:53 // 47295

csak elkerülte a figyelmed, biztos hogy olvastad már:-)
.......................05-02-2014 10:54:38 // 47294
söt ,tartós 160kmh felett is 0,2 + nyomást ír a könyv
Liquid05-02-2014 10:51:06 // 47293
Én se a hőmérséklet alapján lövöm be guminyomást hanem a kerékméret szerint.
Őszintén szólva nem is hallottam még arról hogy télre többet kellene...
droberto05-02-2014 10:40:01 // 47292
Az enyém úgy emlékszem, hogy +0,2-őt ír. Gondolom a hideg miatt.
Nálam a CWC TS830 tapad jól. Pontosabban úgy tapad mint ahogy semmi más amit eddig vezettem. :)
.......................05-02-2014 10:03:18 // 47291
ezt a téli gumi 0,2..0,4 barral többre fújást nem tudom honnan vették a gyárban,
de nekem úgy egyszerüen nincs tapadás
droberto05-02-2014 09:54:48 // 47290
+ a télen 0,2 bar-ral még ennél is több. :)
mzo05-02-2014 09:28:46 // 47289
A 2,2 kevés 2,5-2,6 kell az 59-esbe. Ez is dobhat egy picit a fogyasztasodon ;)
Liquid05-02-2014 09:26:37 // 47288
Én is 225/55R17-et használok, mert a TI ültetésével szenvedés a gyári méret.
Viszont ebbe a kerékbe is kevés a 2.2 szerintem. Én olyan 2.7 körül használom.
Ákos (dewvil)05-02-2014 09:06:48 // 47287
a 17es eredeti méret 225/50 r17 de a téli most 225/55 r17 ami egy kicsit magasabb ugyan de legalább megemeli.
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2014 09:01:31 // 47286
szerintem meg a tankolás mondja meg az átlagot nem a comp :))))
egyébként meg nem mind1 6.3 vagy 7.2? ami nem mind1 hogy 7 vagy 12 a dejzeltől a 10 feletti már zoral...
Zsifi sw05-02-2014 08:44:31 // 47285
Igen, ez már nekem is felkerült a kötelező extrák közé. :) Nem nagyon szoktam nézni a fogyasztást, de azért örülnék egy ilyen 6,x-es fogyasztásnak...
Utólag lehet ilyen plusz extrákat belepakolni? Kábelezés szempontjából elő vannak készítve? Nekem leginkább a tükör hajtogatás kellene, még ha nem is használnám minden alkalommal.
Liquid05-02-2014 08:08:51 // 47284
2.2? milyen méretű gumid van? kicsit kevésnek érzem.
Liquid05-02-2014 08:07:57 // 47283
ez nekem se lenne rossz, de egyzser megnézegettem és nem találtam a kábelét :(
Ákos (dewvil)05-02-2014 07:50:43 // 47282
marmint az automaga valto
Ákos (dewvil)05-02-2014 07:47:20 // 47281
hat en olyan 2.2es nyomassal kocsikazok, bar az eloirt erteket nem tudom. lehet keves.
csak a tanulasi folyamatrol ugyanilyen az is tanulja a vezetesi stilust.
Piritu - 1.000.00005-02-2014 07:08:56 // 47280
Egy ECU-resetnél ezek a paraméterek is nullázódnak, és újra indul a betanulás.
Piritu - 1.000.00005-02-2014 07:02:55 // 47279
Az öntanuló paramétereket a meglévő üzemadatok alapján folyamatosan módosítja a comp. Ezt érezni is lehet. Mondjuk csak a Sidernél nézegettem, de más volt benne, ha meghajtottam mint egy lájtos gurulás után.
droberto05-02-2014 07:00:56 // 47278
"Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3." - Kell neked egy tempomat. :)
Piritu - 1.000.00005-02-2014 06:59:34 // 47277
Nem figyeltem! :-DD
Piritu - 1.000.00005-02-2014 06:58:25 // 47276
Az átlagfogyasztást az "A-Trip" nullázása óta számolja, vagyis azóta, amióta utoljára nullázva lett. Én minden tankolásnál megteszem. Ha nincs nullázva, akkor 5 vagy 10e után magától nullázódik.
A számláló nullázás nem csinál semmit a comnál.
Dömpi (il dottore)04-02-2014 22:55:17 // 47275
Ha egy kocsit eladnak mondjuk Észak-Norvégiába, akkor a fedcomp idővel "megszokja" hogy mindig hideg van, és ennek megfelelően fog működni. Ha meg Dél-Sziciliába, akkor az ottani klímához igazodig kicsit.
Ha mindig elváltogatod 1500-nál, és így használod hónapokig, akkor nagyon nem fogja szeretni ha egyszer csak kipörgeted 3000-ig. Pl. bazi nagy pill. fogyasztást fog kiírni. Ha viszont "hozzászoktatod", hogy rendszeresen 2500-nél váltasz csak el, akkor egy esetleges 3000-es pörgetést szinte fel sem vesz.
A mai fed.comp-ok némiképp "taníthatóak", vagy szoktathatóak.
Legalább is ez a tapasztalatom nekem is, és sok szerelőtől is hallottam már.

De biztosan lesz pár műszakis vagy IT-s CarTárs aki pillanatokon belül leírja, hogy hülye vagyok és ne beszéljek marhaságokat, mert a program az program és nem "igazodik" magától.
mzo04-02-2014 22:32:17 // 47274
Na ha pályán 6,5-7 liter korül fogyaszt akkor az teljesen jó! Fog ez lejjebb menni egy kicsit városban is sztem csak használd. Esetleg kipróbálhatsz (Piritu most ne figyelj) Spurit vagy prémium üzemanyagot, hátha.. Ja és figyelj a guminyomásra 2,5-2,6 körül legyen
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:28:25 // 47273
a szürő nekem is tisztított többször de az jó tényleg, az a lényege ha saját magát regenelárrja és nem kell géppel beavatkozni...
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:24:18 // 47272
hát igen lehet, igazad van ezt pörgetni kell kicsit, a board ot meg hogy tanítsam mégis?
regenerálás volt saját magátol mielött elhoztam cirka 40km-el elötte, sokat szoktam pályázni.
Ákos (dewvil)04-02-2014 22:21:16 // 47271
pályán olyan 6.5-7 között 130-150 átlag. Tudom hogy nem tud koplalni a kocsi ez tény és tudott, az alfa nem is erről szól:) de szerintem a 10-11et kéne tartania. Ünnepek előtt mielött elhoztam mindent cseréltem. De az is tény hogy minden auto más és más másképp járatakk be másképp eszik és ez is igazság. Amugy napi 10 oda 10 vissza kmet használom kb.
De kimondtad a legnagyobb igazságot ez az auto igazi grand turismo nem városba való, a legjobb közege az autopálya :) érezni rajta, feszeng a városban:)
És a némi szélzajt leszámitva iszonyatosan csendes, szinte meghazuttolja a prémium márkákat!
Zsifi sw04-02-2014 22:20:31 // 47270
Mit takar, hogy be kell tanítani? Pont akkor regisztráltam, mikor a computer működéséről esett pár szó, hogy az elmúlt 5000 vagy 10000 km adataiból készíti az átlagfogyasztást...
A szimpla számláló nullázások nem resetelik ilyen mértékben a computert?
Giuntini04-02-2014 22:15:04 // 47269
Ezt én is aláírom, kifejezetten fáj nekem a városban araszolni vele. Pedig halk, az automata szépen kapcsolgat, már amikor meg lehet indulni, mégis a kocsinak minden porcikáján érződik, hogy nem ez az élettere. És valóban az ember agyában mindig ott motoszkál a DPF, hogy mikor tömítődik el. Az enyém elég gyakran regenerál kb.: 4-500km-enként. A szerelőm azt mondta, ez nagyon jó, látszik hogy jó állapotban van a rendszer, de alig várom a nyarat. Folyamatosan le-föl Bp. -Balaton, gondolom a DPF tisztulni fog, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Dömpi (il dottore)04-02-2014 22:04:22 // 47268
Ez az első átlag amit figyelsz? Csak mert ha volt benne egy DPF-regen akkor az meg tudja nyomni egy kicsit.

Igaz, hogy a tied automata, de én az enyémnél megfigyeltem, hogy eleinte spórolósan akartam járni, 1500 rpm-nél elváltogattam, 80-as tempónál simán mentem 6. fokozatban ... és kajált rendesen. chippelt 8V létére 8 liter körüli átlagokat produkált.

Miután elszállt a kettőstömegűm, többen mondták, hogy ez már nem szívódízel, nem ezt kell kicsit pörgetni. Na azóta 2500-2800 körül váltok (persze hideg motorral nem, ott 2000-körül), és ha befogok egy kamiont 90-el és nem előzhető, akkor vissza 5-be. Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3.
Szóval mióta taktikát váltottam, azóta a napi 2x18 km-es etapom átlaga 6,2-6,5 pedig van benne kis városi körjárat (gyerekek oviba-suliba), van benne főút 90-es de inkább 110-es tempóval, és autóút 130-140-es tempóval.
A lényeg, hogy 2000 rpm alatt nem nagyon kell használni és akkor szépen beáll a fogyi.
A fedcompot be kell tanítani - és ez nem vicc!
mzo04-02-2014 22:02:17 // 47267
Háát a 11, még inkább a 12 sztem sok városban, (én még az enyémen ilyen számokat sose láttam) az 1.9-eshez de nem tudom milyen hosszú útvonalakon használod, mert pl ha csak 2-3-om km-er hideg motorral azt is araszolva akkor nem sok. (bár tudom egy 1.9 dízeltől sok). Ez a motor ebben az autóban sajnos nem egy kifejezett éhezőművész. Igazából nincs jó tanácsom mivel lehetne leszorítani a fogyasztását, csak tippeket tudok adni, vezetéstechnika, más kúton tankolás, légszűrő csere stb... de ezek csak vak tippek lennének és sztem feleslegesek is. Sajnos (csak halkan mondom) az 59-es nem igazán városba való. Bár automatával nagyon kényelemes, de a DPF szűrő jelenléte meg a relaítve nagyobb városi fogyasztás sajnos ezt mutatja. Viszont utazó autónak kiváló ott már keveset eszik, halkan kényelmesen dinamikusan lehet vele menni. Tényleg autópályán, országúton hogy fogyaszt?
Zsifi sw04-02-2014 21:58:50 // 47266
A fogyasztással én is így vagyok, kárpótol az érzés, igaz picit meglepődtem, mikor ekkora számokat láttam a computeren (11,5-12). A kocsi napi szinten megy Kispest - Budaörs között.
A fogyasztást holnap megnézem a tankolás után. :)
Ákos (dewvil)04-02-2014 21:57:22 // 47265
igen rátesz egy kevéssel:) még csiszolodunk azért a kicsikével:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.