Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 21:44:10 // 51716
akkor főzz pájinkát német országban :P
Liquid14-04-2014 21:41:45 // 51715
ez is :)
tdemeter14-04-2014 21:39:49 // 51714
Jaja, ne idegelj mar :) Eleg volt ez igy mara....
Giuntini14-04-2014 21:31:13 // 51713
Én nem akarlak idegesíteni, de Olaszországban úgy tudom ezeket az autókat nem lehet forgalomba hozni. Tatán múltkor lent voltam a bontóban, és ők mondták, hogy 0 kilométeres autókat bontanak, teljesen hibátlanokat, vadonatújakat, amiket nem lehet eladni. Szerintem azok a szalonautók ill tesztautók, amik több évesek. Gondolom az EU-ban egyforma törvények vannak.
Chianti14-04-2014 21:22:20 // 51712
Húúú... nem lennék most a helyedben! De szurkolok neked és kívánom, hogy megnyugtató híreket kapj, a kocsi előéletével kapcsolatban!
mizooo14-04-2014 21:14:29 // 51711
2008 utáni :)
tdemeter14-04-2014 21:05:47 // 51710
Amugy ezekutan mostmar mutathatna valaki egy 2008 utani muszercsoportot :)
tdemeter14-04-2014 20:56:09 // 51709
Igen, ez is lehetseges.
Pl mivan ha egy ilyen szalon-bemutato auto volt?
Lehet hogy .nl olyan szabaly van h arra nem kell vizsga addig amig el nem adjak.
Mittudomen...
mert ha ugy van ahogy irtatok, hogy 2009-tol volt egy valtas a szeriaban akkor gondolom pl lecsereltek a bemutato autot (mar szinte szamomra is vicces milyen lehetseges kimenetek jutnak eszembe:)
Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 20:54:07 // 51708
konkrétan senki mivel az alvázszámból mindent látnak, nem hülyék és nem játszik az állásával senki sem ...a puntom is gyártási évre 2009.6 hó a forgalomba helyezése 2010.01 és ez került a magyar forgalmiba is ... a Tied egy szalonban állt 3 évig úgy néz ki....
tdemeter14-04-2014 20:52:43 // 51707
Koszonom!
tdemeter14-04-2014 20:52:26 // 51706
Meg annyit, hogy a kocsiban talaltam egy nevjegykartyat egy kinti fiat markakereskedesrol (veluk beszeltem ma es irtam nekik levelet) plusz az elado adott egy ilyen autopas.nl-es tanusitvanyt.
Valahogy en ugy hiszem, ha total az atbaszason lenne a hangsuj akkor probalnanak mindnefele ilyen beazonosithatosagtol mentesse tenni a kocsit.
De meg karbantartasrol is talaltam papirt (pl olajcsere) stb..
Giuntini14-04-2014 20:52:08 // 51705
Asszem mindannyian kíváncsiak vagyunk a fejleményekre, és szurkolunk neked.
tdemeter14-04-2014 20:48:30 // 51704
Ha ez igy van akkor viszont nagy tortenet nem lehet, a kocsi eredeti papirjaiban is 2009-nek kell szerepelnie.
Konkretan ilyet ki vallana be?
tdemeter14-04-2014 20:47:31 // 51703
A forgalmiban a bank a tulaj, a cegem uzembentarto.
Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 20:45:11 // 51702
igazából nagyon nem tudsz semmit sem csinálni, főleg ha Te vagy az első üzembe helyező kis hazánkban, a kinti forgalmiból itthon senki sem fog 3 évvel fiatalabb autót varázsolni látják a kinti forgalmit az alapján helyezik itthon is forgalomba ...
Giuntini14-04-2014 20:44:28 // 51701
Nem vagyok ebben szakértő, de ha forgalmiban te vagy a tulaj, akkor mindenképpen teneked kell intézkedni.
Giuntini14-04-2014 20:42:33 // 51700
Még annyit a te megnyugtatásodra, ha pozitív válasz érkezik Hollandiából, és sokáig meg akarod tartani, akkor ne törődj semmivel, élvezd és légy boldog hogy van egy szép autód, és realizálódott az álmod.
tdemeter14-04-2014 20:41:51 // 51699
Esetemben egy meg specialisabb helyzet van.
A kocsit ugyanis a cegem lizingeli, vagyis tulajdonjogilag nem is az enyem, hanem a banke amely hitelezte nekem.
Persze elobb utobb az enyem lesz, de most meg nem az.
Vajon a banknak vagy nekem kell ezzel az egesz helyzettel veszodni?
Giuntini14-04-2014 20:38:08 // 51698
Szerintem így teszed helyesen. Kívánom neked, hogy ne legyen semmi probléma. Csak akkor is van egy bökkenő, amin el kell gondolkozni. Ha netán 2-3 év múlva el akarod adni az autót, és az autóhoz alkatrész kell, az alvázszám után rögtön kidobja az évjáratot. És hozzád fognak menni reklamálni. Az a fő probléma, hogy te valójában idősebb autót vettél magasabb pénzért. Ha pedig nincs svindli, erről a kereskedőnek tájékoztatni kellett volna téged.
Giuntini14-04-2014 20:31:00 // 51697
Sajnálom a srácot, használt autó vásárlásnál sajnos ebbe mindenki belefuthat. Csak a szerencsén múlik. Múltkor írogattunk a kereskedőkről. Hát itt van.
tdemeter14-04-2014 20:27:47 // 51696
Igazabol most nagyon megijesztettetek ezzel. Nemtom mit tegyek, mert lenyegeben van egy total hibatlan kocsim, kellemes szep kivul belul, de mivan ha ugy atkurtak vele mint az atom? Ha ebbe belekezdek siman bukhatom is az egeszet... nemtom mit akarok jobban.

Nekem a kovetkezok jutottak eszembe:

-Az eredetiseg vizsagkor az eredeti forgalmi alapjan az alvazszamot es a gyartasi evet is latniuk kellett
-Az erdeti forgalminak meg kell lennie valahol az ujat kiado okmanyirodaban
Ezek alapjan el lehetne indulni, hogy mi van

Egyenlore nem megyek a ceghez akitol vettem, gyujtom az infokat es varom a hollandok visszajelzeset (ma ket helyre irtam emailt es beszeltem veluk telefonon)
Giuntini14-04-2014 20:27:31 // 51695
A 2.4-hez (ez csak vélemény nem szentírás) kimondottan az automata passzol a motor karakterisztikája miatt. A 400Nm nyomatékot az automata jobban kedveli mint a kézi. Ha finoman nyomod, 100-nál beteszi hatba, és minden ebben a fokozatban megold. Emellett nagyon finomak a váltások. Össze kell vele szokni, de utána imádni lehet.
mex8614-04-2014 20:26:43 // 51694
na lehet hogy lassan 2 hét után újra mehetek a 159el...
ma már bent állt a szaki műhelyében, emelőn, nyitott motorháztetővel.
az elejét nem láttam lent van-e, remélem tudnak improvizálni valamit hoyg hogy szedjék le, meg sikerül össze is rakni normálisan mert 3 nap múlva mennénk vele haza, rá 5 napra meg vissza, gyenge 2e km...

tehetitek a téteket mennyi lesz a generátorcsere munkadíja....

300 eurotól repesnék az örömtöl hogy így megúsztam,
400al még mindig örülnék
500 is simán lehet de annak már nem örülnék
és a határ a csillagos ég...
mex8614-04-2014 20:24:12 // 51693
németben külön benne van a gyártási év is a forgalmiban és a forgalomba helyezés is külön, van hogy van eltérés.
esetleg az lehet hogy valamiért 3 évvel később került forgalmiba, és kis kenőpénzzel sikerült a forgalombahelyezési dátumot bevarázsolni a forgalmiba M.o.-n.
de szerintem ott valami meredekebb dolog lesz...
nem irigyellek...
beltér is eltér, bevallottan is volt törve, ott valami nem kerek
Ákos (dewvil)14-04-2014 20:21:02 // 51692
Igen, ez ilyen. Kicsit másképp vált mint ahogy te akarod. De rájöttem ehhez a motorkarakteisztikához ez passzol. Kell kell, nem nem. Nekem is időbe telt összeszokni, de nagyon szeretem. És cserébe a 6. olyan hosszú mint a vonatfütty.
Olcsóbb az esetleges javítása ami nem sokszor van mint egy bmw zf vagy vw dsg váltónak.
Ennyi áldozatot megér.
Én javaslom!
Giuntini14-04-2014 20:18:42 // 51691
Én arra emlékszem, bár ez tényleg rég volt, hogy itt Magyarországon forgalomba helyezett autókat vissza kellett minősíteni. Iszonyú nagy perek voltak. Amit te írsz az elképzelhető, sőt biztos, de 3-4 év nem lehet. Sajnos ahogy tdemeter leírta, itt kemény problémák lehetnek, és jobb ha ezt végig zongorázza a saját megnyugvása érdekében. Nehogy egy külföldi út során meglepetés érje.
Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 20:14:19 // 51690
én tudok TRW-t ami új az is annyi kb...
Giuntini14-04-2014 20:10:43 // 51689
Én is ezt hallottam az Aisin váltóról. Mechanikailag megbízható, csak nem túl okos.
Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 20:09:54 // 51688
ez nem teljesen igaz, ha Brief-fel jön akkor bizony az kerül be gyártási évnek ami a forgalomba helyezés szerint van bár mit is csinálhatsz akkor is azt írják be....én is majdnem bele futottam ilyenbe ezért kérek már mindig alvázszámot ...mondjuk gci volt a kinti kereskedő mert úgy fényképezte, hogy ne látszódjon jól a hátsó ülés ami feltűnt 2008 végén nem volt 200 le-s 2,4 aztán kérte alvázszámot és a 2008.11 havi bizony 2007.01 gyártású volt ...nincs ebben csalás sajnos így müxik
tdemeter14-04-2014 20:09:49 // 51687
pff:((

Hat ez nem hangzik tul jol....
Giuntini14-04-2014 20:09:01 // 51686
Elaforgnál kiváncsiságból múltkor megkérdeztem, csak gyári felújított van 150ezer HUF.
Piritu - 1.000.00014-04-2014 20:03:52 // 51685
Pontosan :-)
Giuntini14-04-2014 20:02:05 // 51684
Szia Tdemeter!
Olvastam a problémádat. Sajnos elég durva! Én olasz idegenvezető és tolmács vagyok, de mielőtt fő vállalkozásban kezdtem el csinálni, 2006-ig az egyik eredetiség vizsgáló fővállalkozónál dolgoztam, és többek között az alvállalkozókkal (kb. 150 volt) tartottam a kapcsolatot. Tehát láttam egy-két dolgot ebben az ügyben. A te autódnál az első probléma, hogy lehet 2009-es évjárat, amikor a gyártási év szerint 2006-os. Valóban nyugaton voltak túltárolt gépkocsik, de kb. 10 éve Magyarországon törvény van rá hogy az első forgalomba helyezés előtti eredet vizsgálaton a gyártás éve a hivatalos, és annak kell szerepelnie a forgalmi engedélyben. Tehát, a te autód ha 2006-ban gyártották, akkor 2006-os évjáratnak kell szerepelnie. Egy-két hónap tolerancia van, úgy emlékszem max. fél év, de ebben már nem vagyok biztos. Az igaz, hogy lehet eltérés az ablak, és a gyártás valódi évjárata között, de három év sok. A Fiat ugyanis a raktárból gyártja az autókat, és kb. 1-1.5 év eltérés lehet az évszámok között. Szerintem az autódnál nagy gáz van, sőt a forgalmi engedélyben szereplő adatok meghamisítása bűncselekmény. Ismertem alvállalkozókat akik emiatt a sitten végezték. Szerintem, a kereskedő mindennek tudatában volt, téged megvezetett, ez a turbó hiba is elterelő hadművelet volt, ezzel fitogtatták becsületességüket. A te autód a leírások alapján évjárat hamisított, törött, km. állás pörgetett autó ami nagyon kemény bűncselekmény. És ennyit a szervizek átvizsgálásáról, csak a lényeget nem veszik észre. Amit leírtál, hogy kis törés volt, az valószínűleg igen komoly lehetett, és komoly cserék voltak a futóműben. Ez olyan, mint most is egy 159 hirdetésnél le van írva, hogy a kőfelverődések miatt átfényeztette a motorháztetőt. A fenéket. Az eleje jól meg volt törve. Ami a szervizkönyvet illeti, gyönyörű bélyegzőket lehet hamisítani. Csodák nincsenek, ezt a fajta autót, nem idős házaspárok veszik, akik hétvégi telekjárásra használják az , ezekbe nyomják a kilométert, és ódzkodni kell a feltűnően kiglancolt évjárathoz képest csekély kilométert futott autóktól. Kívánom neked, hogy ne legyen igazam, de ha csak az évjárat hamisítás miatt ha maguknak jót akarnak vissza kell venni az autót, ha nem hajlandók erre, én mennék a rendőrségre. Kívánom neked, hogy ne derüljön ki más.
Ákos (dewvil)14-04-2014 20:01:58 // 51683
Sok a baj? Nálunk sok af40es váltó megfordult de nem mondqnám nyűgös tipusnak.
Erhard 242 (Pure Energy)14-04-2014 19:39:53 // 51682
emlékeim szerint nem tudják felújítani
.......................14-04-2014 19:25:38 // 51681
ja az autómatát kerüld,nagyon sok a baj vele és drága a javítása
.......................14-04-2014 19:24:57 // 51680
az 1,9 8V 16V ,és 2,4jtd 20V nek túl távol van a Részecskeszüröje a motortól
ezeket csak akkor ha KIZÀRÒLAG autópályán fogod használni

továbbá nagyon sok a kopott befecskendezös diesel 159 az elsö szériából
szinte mindnél Injektor felújítással kell kezdeni,
pesze az tetözi a részecskeszürö problémát

szóval ha van rá keret akkor az újabb motoros 2,0 jtdm et 170 lóval

vagy ha keveset mész és városban akkor csakis benzinest
1,9 JTS 2,2JTS 3,2 JTS ezek közvetlen befecskendezös benzinesek Opel (Holden) eredettel

1,8MPI az egyetlen LPG gázosítható Motor a 159 ben 140 lóval(türelmeseknek való)
Ákos (dewvil)14-04-2014 19:07:11 // 51679
Most fogyott el az első happy tank üzemanyag, volt nehéz benne pár, pláne ha az árpád hid és környéke rendben lesz, akkor vissza is fogja termelni a gázolajt.
És az érzés, hogy nem szakad le bal lábad megfizethetetlen, minden másra ott a master card :)
Ákos (dewvil)14-04-2014 19:04:10 // 51678
Én 2.0 jtd- ajánlanék.
Ákos (dewvil)14-04-2014 19:02:12 // 51677
Szamosiék csak kiszednék és ők is elküldenék felújitani plusz rámenne a haszonkulcs is.
http://www.kormanymu.hu/
Garanciával.
.......................14-04-2014 19:01:24 // 51676
én úgy tudom nem vállalja senki a felújítást

mindenki azt mondja venni kell egy újat
KollerT14-04-2014 18:52:19 // 51675
Szerintem az Alfa Szamosihoz, de a Többiek azért jobban értenek hozzá. :)
KollerT14-04-2014 18:51:36 // 51674
Nekem azt írja, hogy 2008/07/04-es.
Forgalmiban pedig 2008/08 van, szóval gondolom legyártották és már el is adták.
(Bár én direkt szervízkönyves, lehetőleg Magyarországit kerestem.)
R.Krisztián14-04-2014 18:48:49 // 51673
Sziasztok
A kormányművemnél elcsöpög az olaj :/ Tudtok ajánlani valakit? Hova vigyem felújíttatni?
tdemeter14-04-2014 18:25:07 // 51672
https://www.youtube.com/watch?v=KGoj-qeODH4


Ez milyen durva hirdetes mar.
Az user nev is kemeny:)
tdemeter14-04-2014 18:18:13 // 51671
A kocsit 2006-ban gyartottak.
Az egyetlen kerdes, hogy mitol 2009-es a forgalmiban?
156er14-04-2014 17:32:33 // 51670
Hát azért nem mindegy szerintem!!! Sőt.....
Shadin14-04-2014 17:29:44 // 51669
A műszer egység FL (2007) előtti.
Shadin14-04-2014 17:25:39 // 51668
Frászt kapok Tőled :-D
Piros Madaaar14-04-2014 17:23:02 // 51667
lehet nem lesz semmi, en tudok egy 147 rol a kornyezetemben ami 2001 de csak 2004 ben volt uzembehelyezve..addig raktaron allt a kereskedesben.forgalmiban nalunk SK ban benne van mind a ket idopont.senki nem hiszi el hogy egy tulaja volt es csak 80e km van benne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.