Forum >> 159

VKG699!!! (4x156+75)17-04-2014 11:39:38 // 51916
Khm... :D Sokat járok Szlovéniában, ne vicceljünk ilyesmivel :D Legfrissebb eset: Lincoln Town Car tolja végig a sort Ljubljana és Maribor között valahol, végig villog, 190 alá nem nagyon megy, egyszer csak elindul utána a szürke Passat...

Én már sejtettem, mi következik, ő szerintem nem :) Police-Follow me...
1500 Eurorol indulnak kint az ilyen büntetések...
VKG699!!! (4x156+75)17-04-2014 11:37:46 // 51915
Az M3-mason akkor sem húzódnak ki a transporterrel-vitoval, ha épp nagyongyorsan jössz. Egyszerűen nem és kész.
A legjobb az, amikor utána megpróbálja tolni utánad. A vitonak. Oké, megy az teherautó mércével...
GTPeti17-04-2014 11:28:07 // 51914
20 euróért egy kis kék villogó a műszerfalra. Ilyen esetben két mp-re bekapcsolni, már le is ment. :))
Én nem így szoktam, én csak árulom a szabadalmat. :))
David | Centocinquantanove17-04-2014 11:24:42 // 51913
Ez inteligencia kérdése, semmi más.
Az M3-as az tényleg demoralizáló ilyen szempontból, szerintem azért mert sok a keletről gyütt külföldi, akik még nincsenek felnőve ehez a közlekedési kultúráltsági szinthez.
Ricsi 14717-04-2014 11:14:31 // 51912
Igen, lehet, hogy ez a gond :)! Multkor Győrből Várpalota felé mentem ott is 2 savon mentunk, megy elottem a belso savban egy feher octavia elotte meg egy passat, villogtattam neki, belementem a seggebe, mar mindent csinaltam... a passat mar kiment a kulsobe ez meg csak nem, dudalok erre mutatja h menjek ki en a kulsobe... Most ezzel mit lehet kezdeni? :D
vzolee17-04-2014 10:55:34 // 51911
Sajnos én is ezt tapasztalom, főleg az M3-ason... :/ Lehet, hogy nem vezetünk túl agresszívan? :)
vzolee17-04-2014 10:54:44 // 51910
Az nem túl jó szerintem. Én mentem az enyémmel 5.ben óra szerint 200at, 205/55R16 gumikkal. Nagyjából 10-et csal vele az óra, de akkor is 180-190 környéke és ment volna még, főleg ha felrakom 6.ba. Nem tudtam megnézni, hogy mi a vége, mert kijöttek elém :/ és az enyém nincs chip-elve, sőt ECO 1,9 8v, ami csak 116LE.
Ricsi 14717-04-2014 10:19:40 // 51909
Bar en is tapasztalhatnam ezt, hogy ha megjelenek a visszapillanto tukorben akkor huznak ki a kulsobe, mifelenk a belso savba bevannak betonozva az emberek, hiaba villogok, dudalok b*sznak ram... Melleerek az embernek mondom neki hogy huzzon ki a kulsobe, erre elkezdi nekem hogy 50-el kell menni, ha rendort akarok magamnak akkor csak szaguldozzak nyugodtan, csak az a baj, hogy szegenyem nincs kepben a kresszel, kotelezo jobbra tartas van es ot fogjak megvagni egy 10-el mivel a belsoben autozgat... :D
David | Centocinquantanove17-04-2014 10:01:27 // 51908
Szembeszél? Hátszél? Nyilván nem hajolsz ki egy szélkakassal, hogy megmérd, de sokat számíthat.
Nekem is egy kicsit kevésnem tűnik, mert én a 215/55/R16 lemezfelnis kerekeimmel mentem 170-es és gurult volna még tovább valamennyit, csak elfogyott az egyenes út... :) Óra szerint mondom most ezt, ez valjójában 160 környékének felelne meg.
És ugyanezt tudja a 205/55/R16 téligummán is, szintén lemezfelnin, 2 személlyel.

Ja és még a sztorihoz annyit, hogy a párom folyton hüpákol ha gyorsan megyek, nem azért mert fél, hanem mert nem akar büntit fizetni. Aztán mígnem egyszercsak belemélázott a tájba, 170-nél már kérdeztem tőle, hogy nem baj hogy gyorsan megyünk? Máskor már szirénázni szoktál...! :) Észre sem vette, hogy száguldunk, annyira szépen fogja az utat az autó, menetzaj alig, kényelem a maximumon. :D

Pedig "csak" 1.9 8V. Még mindig nem egy versenygép, gyorsulásban meg pláne, de tudja azt az iramot és kényelmet, amit én személy szerint igényleg tőle a mindennapokban...

És tényleg igaz, hogy tökmindegy milyen moci van benne, ha feltűnik a tükörben, akkor húzódnak lefele. :)
Liquid17-04-2014 10:01:22 // 51907
lefele ne is, én is inkább 1 mérettel nagyobbat vettem télire
Giuntini17-04-2014 09:42:54 // 51906
Ezért is nem akartam eltérni a gyári mérettől a nyári gumi vásárlásánál. A fő szempont azonban a hasmagasság volt. 235/45R17-el majdnem 1cm-el alacsonyabb lett volna, és az nagyon sok. Így is alacsony.
ValeRossi4617-04-2014 09:31:18 // 51905
Holnap mérek egyet Pécs fele GPS-el 235/45 18 as kerekekkel,elvileg gyári méret :D
Giuntini17-04-2014 09:25:32 // 51904
Nem, ez teljesen a gyári méret, 120-nál 2km/h eltérés van pluszban. Ezt egész pontosnak lehet mondani. Igaz a télivel mértem.
Liquid17-04-2014 09:14:21 // 51903
az fura, mert átmérőben jóval kisebb, nem a 225/55-re gondolsz, mert azzal teljesen pontos
Giuntini17-04-2014 08:45:38 // 51902
Helyesbítek a 164, de ott még voltak komoly eltérések.
Giuntini17-04-2014 08:41:07 // 51901
Akkor még nem voltak együtt, de lehet, hogy ők is kaptak abból a szarból. Mindenesetre az Alfasudig nem rohadtak annyira, az viszont három év alatt lerohadt. Az első közös járgány a Fiattal a 155 volt.
mex8617-04-2014 08:31:39 // 51900
én ugy tudom az oroszoktol kapott acél miatt volt annyira xar a lemezminöség amit onnantol kaptak hogy a 124est lincencbe adtäk. de ez elég elhuzodo dolog volt
vagy akkoriban még nem is volt együtt az Alfa és a Fiat?
Giuntini17-04-2014 08:14:12 // 51899
Nálam is, a 225/50r17-el pontos az óra
ValeRossi4617-04-2014 08:13:01 // 51898
Kozármislenyen vagy környékén nem jár valaki holnap? :p
ValeRossi4617-04-2014 08:11:55 // 51897
Én óra szerint német pályán 220at mentem,3 fő és csomagok. nekem is kevésnek tűnik a 185.
Simán feltudom vinni 190-200 ig,onnan kicsit lassabban megy :D
Giuntini17-04-2014 08:04:59 // 51896
Ennek a legszebb példája az Alfasud , de az abszolút mélypont az Arna volt. Érdekes, hogy a hatvanas, és hetvenes évek elején nem rohadtak annyira, utána kezdődött a gyártás költségeinek csökkentése.
mex8617-04-2014 07:57:13 // 51895
ez nekem igen gyengének tünik.

tudom nem nagy összehasonlitäsi alap
az én 2.4esem ora szerint 220ig viszonylag simän ment 3 fövel 17es kerékkel, toväbb nem löttem de nem volt a vége.

(a chippes 166om ami valszeg elég keményen fel volt huzva 250et is mutatott óra szerint..., hogy ott mennyi volt a csaläs nemtom de sokkalsokkal durväbban ment mint a gyäri 159 2.4jtdm)

itt a német pályákon van lehetöségem néha lelépni :D bär nem ez az ältalänos nyilvän csak ez is mutatója lehet rendben van-e a kocsi, hogy tudja-e amit kell neki.
mex8617-04-2014 07:55:19 // 51894
ja de volt mégszarabb lemez ami mär ujkoräban is rohadt :D
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2014 07:18:19 // 51893
sajnos kategóriájában az 59 a legnehezebb adott lóerő mellett családiasabb, mint a konkurencia családi autói
Dömpi (il dottore)16-04-2014 23:20:44 // 51892
ergo a télivel sem ment valójában 185-öt :( csak kb. 165-öt (az eltérési görbe nem lineáris, hanem degresszív)
Liquid16-04-2014 23:17:49 // 51891
ha a 19-est vesszük alapul akkor a 215/55R16-tal 100 helyett 104-et mutatna
legalábbis a kalkulátor szerint
Dömpi (il dottore)16-04-2014 23:14:58 // 51890
és a 215/55 R16-tal alá- vagy föléintonál?
Liquid16-04-2014 23:13:48 // 51889
a 235/40R19-el majdnem teljesen pontos az óra
Dömpi (il dottore)16-04-2014 23:11:27 // 51888
...feltéve, hogy marad egyben példány belőle...

Ne felejtsük el, akkor még nem volt ilyen fogyasztói piac és beépített avulás.
Dömpi (il dottore)16-04-2014 23:09:35 // 51887
..ja, aki nem tudná: 1.9 8V, chippelve, de nem tudni mennyivel (többek véleményét összegezve kb. 140-150 LE között lehet)
Dömpi (il dottore)16-04-2014 23:07:07 // 51886
Amúgy az alábbi megfigyelésem van:

- tavaly a kopott 255/35 ZR19-el alattam mentem 170-et
- idén a kopott 215/55 R16 téligumikkal (sima acélfelnin) mentem 185-tel
- a minap a zsír új 235/40 ZR19-el padlózva (!) tudtam 160-at menni és nem akart tovább

Mindez óra szerint.
Nem tudom ennek mi lehet az oka.
- az átmérőkülönbség? (ugye átmérőben a 255/35 és a 235/40 között +10mm van)
- a kopott vs. új gumi tapadása?
- melyik méretnél pontosabb az óra?
Meg kellene már nézni GPS-el hogy mennyi az annyi.
Giuntini16-04-2014 23:00:31 // 51885

Annyit még hozzátennék, ha a 159-et méltatjuk, hogy nekem az első igazi klasszikus Alfa berlina a 2000-es volt a 70-es évek elejéről. Római barátunknak ez volt, de akkor sajnos még jogsi nélkül nem volt módom kipróbálni. Később rengeteg szép autót terveztek, pl.164, de az újabb igazi klasszikus szépség a 2000 Berlina óta a 159. A 159 formája valóban méltó utódja a 2000-nek (ezt még a 156-nál sem éreztem). Én úgy érzem, hogy a 159 harminc-negyven év múlva ugyanolyan formai remekműnek fog számítani mint ma negyven év múltán a 2000-es.
Liquid16-04-2014 22:44:31 // 51884
"Tök mindegy milyen motor van a 159-ben, ha feltűnik a visszapillantóban, húznak ki a külső sávba.
Ennyi."
ez így igaz, és milyen jóóó :)
Dömpi (il dottore)16-04-2014 22:42:08 // 51883
Nos, lássuk csak milyen autókat vesznek az átlag családok.
pl. Skoda Octavia 1.4 benya, Dacia Sandero, Ford Fusion, Opel Astra, Ford Mondeo 1.6 dejzel (de lehetne 2.0 dejzel is), VW Jetta valami alap motorral, Ford Focus (3-as) valami alap motorral, soroljam még? Lehetne órák hosszat.

Tök mindegy milyen motor van a 159-ben, ha feltűnik a visszapillantóban, húznak ki a külső sávba.
Ennyi.
Pityukoma16-04-2014 22:38:08 // 51882
De szépen összefoglaltad :-) Ennyi.....
Giuntini16-04-2014 22:21:17 // 51881
Én nem is csak a robosztusságot emelném ki. Azt az el nem múló szépséget, amit ez az autó közvetít a környezete felé. Éppen a napokban nézegettem az olasz Auto Scoutot. 70-es évek elejéről Alfa 2000-esek 15-20000€ környékén mozognak. Ennél beszédesebb adatok nem kellenek.
Ricsi 14716-04-2014 22:01:21 // 51880
De meg a kanyarban is :) szeretem mikor nagy vaganyan oda lep neki az elottem levo megyunk 150 kornyeken elhuzni ugye nem tud... Kanyarban meg mar veszi is el a gazt, en meg konnyeden megyek a kanyarban is ugyan ugy 150-el vagy amennyivel csak jonak latom... :)! A 159 egy tokeletes auto! Birom mikor pirosnal vagy ket savon egy masik auto melle kerulok erzodik, hogy a 159 mennyivel robosztusabb, erosebb, felsobbrendubb auto a legtobb forgalomban levo gepnel...! De persze ez csak az en velemenyem!
Csabi16-04-2014 21:42:57 // 51879
Az akkor jó ár volt, a kinti viszonylatban főleg...szerintem lekapták a hűtőket...de mindegy is kész van aztán minden happy :)
Én holnap megyek érte, ma beszéltem velük, az egész elejét lekapták, majd vissza 7órába telt...csak az árak viszonylatában írom, h itt nálunk AR márkaszervizben 56ezer munkadíjban állapodtunk meg és két nap csereautó ingyenben (1,4puntesz :) ) szóval még nem vettem át az autót, de eddig csak pozitív ingerek értek a szervizzel kapcsolatban...
Ricsi 14716-04-2014 21:42:09 // 51878
Ez a hatsokeres dolog, elegge bmw-s beszolas volt... :D En egyebkent semmi penzert nem cserelnem le 1.9-re :) sot ha lesz +ba annyi penzem akkor a chip is belekerul :)! Hat ha ezzel vicc gyorsulni, akkor nem tudom az a par autos melyik kategoriaba tartozik akit legyorsultam, akár nullarol akar 150-tol huztam el, aztan lehet az audi is meg akar bmw is (pedig az hatso kerekes :D) ;)! Eddig egyedul egy bmw 330I (258 Le gyarilag) "gyozott le", az is 150 nel tudott elmenni mellettem, addig en voltam a nyero :D. Pontosan vezetett szervizkonyvrol meg annyit, hogy volt a csaladban egy uj L200, asszem 3 evig volt meg, eladasra kerult, de elveszett a szervizkonyve... Bementem a markaszervizbe, 20 ezerert vettem egy ujat, es megkerdeztek h mit irjanak bele...!
Giuntini16-04-2014 21:36:33 // 51877
Szenzációs a kanyarodási képessége, kanyarból kijövet a 2.4 irgalmatlanul tol.
mex8616-04-2014 21:28:47 // 51876
ja még generátorcseréhez:
az volt a papiron hogy az elejét szétkapták hozzá és a zárhidat valami szervizállásba tették (ilyet eddig négykarikásoknál hallottam lehet onnan másolták csak a szöveget) hozzá ergo hűtőpakk nem jött ki meg a klíma se lett leeresztve elvileg.

szóval vagy ügyesek vagy nem mondtak el mindent hogy hogy csinálták de nem köpködtek :D
.......................16-04-2014 21:26:30 // 51875
qurvára nem érezni hátrányát hogy elöl hajt,a 159 2,4 nek
rendes gumi kell rá

a Brera előtt 330d 3 as kupét nézegettem,de a Mito után csalódás volt a kanyarodási feeling

kanyar elején orrtolós ,aztán gázra meg riszálja a farát a BMW

a Brera meg semlegesen kanyarodik végig a kanyarban,szóval jobb
mex8616-04-2014 21:24:58 // 51874
Üdv Cartársak!

Igértem referálok generátorcsere ügyben.
Namármost ittkint németben számlásan 269 ojromba fájt a dolog munkadíj része falun nem márkaszervizben, +18e otthon szla nélkül a hibátlanként vett amúgy szar tartalék generátor javítása.

Döntse el ki ki maga sok-e vagy kevés.
Itteni viszonylatban, meg a jósolt 7-8 órához képest szerintem igen jól jártam. Ahogy írtam is már ilyen 400 eurokat vizionáltam, márkaszervizben volt akinek 580 volt a munkadíj maga.
A ráforditott óra nem derül ki a számlából csak egy felsorolás miket csináltak és a végén egy ár plusz apróanyag ár.
Ha 7-8 órával osztom az összeget akkor 35-37 ojros munkadíj jön ki, szerintem ennél lehet többért dolgoznak mivel márkaszerviz pl ausztriában 70 ojrot kóstál óránként.

Ja és a legjobb az egészben, mondják kicserélték a generátort, közben meg kiderült hogy itt is valami kábelgond is volt ami miatt lehetett az egész azt is cserélték, ergo a generátor lehet jó is volt :D
De már nem tették vissza a régit.
:D

A lényeg, kész a vas, következő 2 hétben 3000km-nek nézünk elébe, ennyit nem is mentem vele idén mióta használom, remélem gond nélkül fogja falni az utakat, főképp hogy otthon némi "okosítást" is kap végre :)
Majd arról is írok.
Giuntini16-04-2014 21:24:52 // 51873
Németek elismerték, szlalomban, stabilitásban odaver a 3-asnak.
avvocato16-04-2014 21:22:51 // 51872
Tegnap Miskolcról Balassagyarmatra mentem a 159-el. Hatvan után egy kanyargós,haladós úton kellett menni Szécsény felé hegyen-völgyön át Nem is tudom mikor autóztam ilyen jót. Ismét megállapítottam hogy a 159 hihetetlenül jó konstrukció, élmény vezetni, igazi grandturismo.Elképesztően stabil a kanyarokban, futóműve igazi telitalálat.Én a 2.2 jts motorról is csak jót tudok mondani, nagyon nyomatékos, ritkán kell visszakapcsolni, igaz nem 6 litert fogyaszt, bár még mindig jobban járok, mintha dízeles macerákra kellene 100ezreket költeni.
Csabi16-04-2014 21:17:59 // 51871
Az inkább az 1/3-ad táv volt

ez a fele, és ha jól emlékszem a 2.0 az a 170 lovas változat volt...
Csabi16-04-2014 21:11:09 // 51870
Új kuplunggal biztos bírná, bár kérdés meddig...Inkább a motort cseréld 2,4-re ne a kuplungot :D
KollerT16-04-2014 21:10:52 // 51869
Te mennyire húztad fel a 136Le-t? Ezzel a chip tuningos kuplung csúszással nem lehet valamit csinálni? :(
Liquid16-04-2014 21:08:42 // 51868
KUL 2013, 2.4 vs 2.4 vs. 2.0...
(ez kb. 2/3 távnál volt, ami mondjuk 150m)
Liquid16-04-2014 21:05:31 // 51867
:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.