Forum >> 159

Ricsi 14723-04-2014 13:29:42 // 52166
Ha esetleg nem talalnal, akkor a nagyobb fajta gemkapocsbol tudsz hajlitani, en nekem is kellett még regebben a 147-hez csinalnom, szerintem azota is az fogja... :D
Gabesz0123-04-2014 10:33:13 // 52165
Sziasztok!

Van valakinek elfekvőben egy tompított izzó rögzítő "drótja" ? Ami fogja az izzót,h ne essen ki?
Egy db-ra lenne szükségem :)

Shadin23-04-2014 09:47:17 // 52164
Nem kell levenni :-)
Shadin23-04-2014 09:45:49 // 52163
Hupsz, megint kötekednem kell. Kivettem a DPF-et, mentem egy tanknyit, majd visszatettem és mentem egy tanknyit. Semmi különbség nem volt, csak a hangosabb lett amitől az ember fia hajlamos azt érezni, hogy erősebb/gyorsabb az autó. Levegőszűrő szintén zenész, a polcon hever a K&N fémszűrő, tök ue. a tapasztalás. Placebo. Pillangószelepes diesel így is rengeteg légfelesleggel dolgozik, semmire sem jó a csökkentett ellenállású légszűrő. Sőt...
ValeRossi4623-04-2014 09:32:10 // 52162
Azért valljuk be,néha jó ha a férfi ember a ló :D
Nekem még soha nem fájt,de már idegesítő...
kíváncsi vok,elvileg van lovas ismerős,kérek tőle ha bevált....
Dömpi (il dottore)23-04-2014 09:11:32 // 52161
Mert biztosan jól neveltek :) ... az enyémeket naponta háromszor át kell öltöztetni :(

Ma reggel is kisfiam, mielőtt vittem volna oviba, a kislányom sulija előtt eltaknyált - mert ugye az árok partján kell menni a legnagyobb vizes fűben. Vihettem haza átöltöztetni, és csak utána az oviba :(
Dömpi (il dottore)23-04-2014 09:07:26 // 52160
nyííííhaaahaaaa :)

Oké, de még tesztelem. Amúgy mintha ma jobb lenne.

Tutira nem a cipő. Nekem van harántemelő talpbetétem, azt rakosgatom egyik cipőből a másikba mindig, mégis előjött a sarokcsontgyulladásom. (gyerekkorom óta küzdök vele, időnként előjön, aztán elmúlik)
Dömpi (il dottore)23-04-2014 09:04:29 // 52159
de ehhez le kell venni az ajtókárpitot, ugye?
Liquid23-04-2014 08:54:10 // 52158
perpill bőven elegendő a kettő is, sőt néha még sok is :)
David | Centocinquantanove23-04-2014 08:51:57 // 52157
110 feletti fogyasztásbeli lépcső az a motor karakterisztikájához hozzátartozik. Vagy a program?
A lényeg, hogy vezettem hosszú távon Fiat Doblo-t, ugyanolyan 1.9 JTD 120 LE motorral, és ugyanez volt tapasztalható.
David | Centocinquantanove23-04-2014 08:49:13 // 52156
Teljesítményben nincs is különbség, de mintha könnyebben járna. Mintha folyamatosan erős hátszélben mennél, ahhoz tudnám hasonlítani, merthogy én is tapasztaltam már ezt.
Mintha fellélegezne.
Levegőszűrő csere után van még hasonló.
Shadin23-04-2014 08:30:08 // 52155
3 gyerek, no box.
Shadin23-04-2014 08:29:04 // 52154
Vagy pont akkor regenerált.
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2014 08:27:15 // 52153
akkor húzzál bele itt a lehetőség :)
Liquid23-04-2014 08:13:52 // 52152
kb igen, a különbség, a -20centi összecsukva, ami miatt befér keresztbe illetve nem fér be :) A 3 gyerekes módot nem próbáltam még de sztem nem olyan vészes a helyzet. :)
Shadin23-04-2014 08:13:05 // 52151
Enyém ma reggel csinálta :-D Jó rendszernél semmi különbség teljesítményben előtte és utána, mert nem szűkül a keresztmetszet. Ha csak kidobod belőle és átkötöd csővel, akkor sem lesz erősebb, max leheletnyivel hangosabb a "kardánbox" felől.
ValeRossi4623-04-2014 07:59:59 // 52150
Hogy keltél reggel? Zabla,széna?
Sarokcsont gyulladás eszembe sem jutott,lassan 2 hónapja fáj a sarkam és reggel valóban szar rá állni. Eddig azt hittem a cipő a hibás,amiben edzek,de kicseréltettem és még mindig szarakodik.
Ha segített a krém,elkérhetem a nevét?
Giuntini23-04-2014 07:02:18 // 52149
Ez nekem is jó lenne, mert amikor sokat gyalogolok, alig tudok reggel lábra állni.
Giuntini23-04-2014 07:00:06 // 52148
Nekem is az egyik nagyon kattog, próbáltam megzsírozni mindennel, nem lett jobb. Lehet, hogy az ajtóhatárolót ki kell cserélni.
Chianti22-04-2014 23:24:16 // 52147
Csak nem kerítettél neki egy állandó garázst?
Chianti22-04-2014 23:20:54 // 52146
Még annyit a húsvéti 7végével kapcsolatban, hogy sikerült orvosolni az ajtók nyikorgását. Egyszerűen megzsíroztuk a határolókat alul-felül egy kis jóféle piros zsírral. Azt hiszem ezt hívták régen szekérkenőcsnek . A lényeg hogy jó sűrű zsír legyen és bekenni a mélyedéseket, ahová a golyó becuppan, majd megjáratni párszor, amíg szét nem kenődik a megfelelő helyeken. Azóta olyan szép csendben nyílnak-záródnak az ajtók, ahogy illik...
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:56:42 // 52145
Amúgy ez az "aszfaltszaggatás" ott indult, hogy egyik reggel nem úgy ment mint szerettem volna, én meg méregből odaléptem neki. Akkor hirtelen, mintha valami "elpattant" volna nála. Mintha kinyílt volna egy ajtó , ami eddig csukva volt. Azóta megy mint állat, de mint korábban írtam, 110 felett eszik is rendesen.
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:52:51 // 52144
OFF
Röhögni fogtok!
Már vagy 3 hete sarokcsont gyulladással küzdök, reggelente alig bírok ráállni. Viszont ma voltunk lovagolni - illetve a kislányom lovagolt, én a lábam miatt most nem. Erika, a lovasoktató a végén adott nekem egy tégely kenőcsöt, amit a lovak lábára szoktak használni, ha ugráskor meghúzódik. Mondta, hogy ők már használták és bevált.
Ma este bekentem én is ... remélem reggel nem kezdek el nyeríteni :)
ON
Chianti22-04-2014 22:46:19 // 52143
Szevasztok! A húsvéti időszakot a családommal- szabolcsi gyerek lévén - Kisvárda környékén töltöttem és azt kell mondjam, hogy nem volt eseménytelen az elmúlt pár nap Alfás szempontból sem. Már 16-án este amikor megérkeztünk és befordultam anyósomék parkolójába, rögtön egy Alfa (sajnos a sötétben későn vettem észre a pajzsot, pedig villantott is de már nem volt időm visszaköszönni, és még a típusát se tudtam beazonosítani...) jött velem szembe. Bevallom erre nem számítottam, de nagyon jó érzés volt, hogy még ott is azonnal összefutottam egy Cartárssal! Aztán egész véletlenül pont azon a 7végén szombaton (19-én) tartották a nyíregyházi Alfások az éves találkozójukat (Sóstó mellett), amit - ha már ott voltam a közelben - természetesen nem bírtam kihagyni. Nagyon jó kis összejövetel volt, és büszke voltam magamra, mert a 27 autó közül az enyém volt az 1etlen 159 SW. Volt még 1 Berlina, úgyhogy ketten képviseltük a 159 vonalat. Ennek megfelelően nagy sikere volt a Démonnak, szóval baromi jó volt aznap (is) Alfásnak lenni! Ez volt életem első Alfa talija és mint ilyen, meghatározó élmény marad. Sok szép verdát láttam és rengeteg jó fej Cartárssal / Cartársnővel találkoztam. Jövőre velük ugyanott nagyon szeretnék találkozni, de hátha összefutunk még páran az Alfacityben is! Néhány fotó is készült, a Keleti Vég topicban megtekinthető. Végül, hogy teljes legyen az öröm, hétfőn amikor hazafelé tartottunk az M3-on, 2 fekete Berlinával is összefutottunk és üdvözöltük egymást. Szóval soha rosszabb húsvéti hétvégét! Sajnos itthoni napjaim vészesen fogynak, 27-én este már osztrák földön alszom... :o(
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:29:25 // 52142
Köszi a tippet.
Amit Réka kinézett (linkeltem) ugyanezt tudja, és neki desig-ra jobban tetszik.
Sajna a boxot nem úszom meg: 3 gyerek!
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:24:16 // 52141
Azóta nem volt alkalmam tesztelni, de szerintem marha voltam.
Nem a végseb.-et akartam nézni, hanem egy octavia-val viskodtam a négysávoson...és akkor valahogy nem akart 165 fölé menni.
Viszont amire nem figyeltem fel akkor, csak gyorsan beírtam a fórumra, hogy vélhetőleg nagy volt a szembeszél.
De majd igazolódik, vagy cáfolódik a dolog, ha szélcsendes, rendőrmentes időben tesztelem, hol a vége.
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:15:24 // 52140
Na ez a pontos megfogalmazás, én is így járok a kocsival.
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:13:49 // 52139
Azért ezt nehogy szó szerint értse valaki! 1-ben, 2-ben nehogy 2000-ren pörgesse valaki!
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:12:19 // 52138
Nekem most a nagy kerekekkel érdekes amit produkál.

80-nál 4-ben 3,9-4,3 (ugyanez 5-ben már 5,2)
100-nál 5-ben 4,9-5,3
110-nél 5-ben 6 fölött kicsivel, 6-ban 6 alatt kicsivel
de már 110 felett 6-ban nem megy 7 alá
120 felett már 8,2
amint visszaeresztem 110-re, megint 5,8-5,9

A 16-os télikerékkel még 140-nél sem ment 6,9 fölé.

De igazából az érdekes, az a hirtelen fogyasztásbeli ugrás 110-nél.
Liquid22-04-2014 22:11:16 // 52137
ha elfogadsz egy tanácsot akkor ne esernyős hanem ilyen sport-babakocsit vegyél, sokkal ésszerűbb helyen elfér (Pl. a Panda csomagtartója). Könnyű, egyszerű és amit általában az esernyők nem tudnak, dönthető a támlája, és tisztességes csomagtartója van :) és máris nem kell a tetőbox, na mit szólsz spóroltam neked :DD
Erhard 242 (Pure Energy)22-04-2014 22:10:31 // 52136
inkább a keskeny, hosszú a fogyi miatt is meg a menetzaj miatt is azért egy piros pont hogy Thule ... de tudod én egyiket sem ajánlom azaz egy jó kis Brera-t a többit meg már ismered :)))
Dömpi (il dottore)22-04-2014 22:05:10 // 52135
Közvéleménykutatást tartok:
A) széles és rövid
B) keskeny és hosszú

Mielőtt valaki félreértené, tetőboxot akarok venni.
Eddig a Pacific 100 volt a befutó, mert ebbe fért volna bele az a böszme nagy batár babakocsink.
Tegnap viszont feleségem megkörnyékezett, hogy vegyünk egy "esernyőre" csukható sport babakocsit (osann iron), merthogy ennek lehajtható az ülőlapja és fekve lehet benne a pici.

Mellesleg anno az volt a számomra közölt információ, hogy a 3. gyerekhez nem kell majd semmit venni, mert mindenünk van...hát inkább nem sorolom miket kellett, vagyis mire képes az asszonyi találékonyság:)

Ámbár az ötlet nem rossz.
Na szóval, így már más méret is szóba jöhet, így szemet vetettem az árban ugyanannyiba kerülő Pacific 500-ra.

Adatok:
mex8622-04-2014 22:00:03 // 52134
kiderült miért a kevés végseb?
mex8622-04-2014 21:59:27 // 52133
vagy a belső bár van ahol az is ráz.
most nagyon ráálltak, szedik fel a betonlapokat, utána helyben darálják és már terítik is vissza alapnak.
perpill 5x10 km-en dolgoznak...
faszányos.
2x2 sáv marad meg a két iránynak így, leálló nuku, a 2x2ből a két belső 2 és 2,2 m szélesség közt változik...
többit képzeljétek hozzá.
azért így is sikerült jó időt futni :)
Dömpi (il dottore)22-04-2014 21:47:07 // 52132
Ma reggel kicsi drágám regenerált egyet, de rendes volt, mert pont akkor hagyta abba, mikor befordultam a céghez vezető utcába.

Délután hazafele menet, no meg utána Szolnokra menet és vissza, úgy ment, hogy majd felkaparta az aszfaltot. Mintha magától ment volna! Mint egy száguldó szellem! Hármasban, négyesben olyanokat tolt, mint állat.

Az érdekes az, hogy eddig még sohasem vettem észre különbséget a regen előtti és utáni menetteljesítmény között.
mex8622-04-2014 21:43:48 // 52131
németben míg magyar rendszámmal toltam nem kaptunk semmit otthonra pedig villant a trafi sokszor.
asszonyé még magyar meg a motorunk is, arra sem jött semmi.
közig cetlit is kaptunk elsőt befizettem, másodikat próbából nem arra sem jött semmi.
Liquid22-04-2014 21:39:34 // 52130
rájöttem hogy lehet megviccelni a Q4-et :DD
Meg az akusztikus menetstabilizátort, beavatkozásra bírni - Karakot CarTárs után szabadon :)
Körforgó kettesben hirtelen padló és szépen tolja ki a seggét :D
mex8622-04-2014 21:38:42 // 52129
ja az eddigi rosszallásaimból pár dolgot korigálnék a tipussal kapcsolatban.

az autó nem hangos alapvetően, a téli gumijaim azok...
útfekvés is egészen más nyáriakkal. sokkal jobb.
szélben azért kicsit hangosabb mint amit megszoktam.

esőérzékelő pályán 120 felett egészen jól teszi a dolgát

ülések nagyon szuperek, nem fájt senkinek semmije pedig nem állítgattuk az üléseket útközben, gerinctámasz is csak az út elején lett belőve.

ja, és menni is tud ez a 2.4, csak újra kellett tanulnom vezetni és a benzines beidegződéseimet alkalmazni, országúton simán vissza 3ba és padló, akkor lép
na meg Manky chipjével is ment :)))
egy beszédes adat: 100-160 5.ben 3 fővel chippel 10.9, anélkül 16.1mp.....

sajna végül nem maradt rajta a program, de ez nem Manky hibája, hanem valószínűleg nem marad meg sajnos olyan hosszútávon a vas hogy megérte volna rajtatartani.

Szóval mindenkinek tudom ajánlani aki hosszútávra tervez az autóval hogy megirassa, nem gyenge a változás pedig nem is lett kimaxolva a dolog ami rajta volt hanem egy DPF barát program volt rajta.

EGR is kiíródott így nincs már hibakód a falazás miatt.
mex8622-04-2014 21:32:41 // 52128
kérdeznék is.

klíma elég érdekesen akart működni, azt vettem észre hol hűt hol nem.
ma reggel még M.o.-n feltöltettem, 260g volt benne az 550 helyett.
töltés után hiába tettük LO-ra meg kapcsoltuk a pihét meg mindent próbáltunk nem akart beindulni se a kompresszor se a venti.
valamit rosszul csináltunk??

aztán útközben autómatán volt sokáig, egyszer csak azt vettük észre fagyaszt az autó minket meg jött a jellegzetes klímaszag is (tisztítani se ártana) szóval beindult.
ez mitől lehetett?

ki még nem olvastam.
mex8622-04-2014 21:31:14 // 52127
fogyi téma:

most volt benne részem, az elmúlt 5 napban sikerült 2500at beletekerni a 159be :)

3 fő, pakkok, 17es nyárikerék.

nagyátlagom perpill 7,5 ez a generátorcserekor nullázódott

épp az imént szálltunk ki a kocsiból 900km-es kör volt, 3 megállással 1 tankolással útépítésekkel 8 óra 10 perc.
tempó ahol engedte a forgalom 140-160, egy 50km-es szakaszon honfitársunk üldözni próbált Octavia RS-el ott volt hogy 200 fölött is mentünk, így most 7,6 lett az út átlaga.
Giuntini22-04-2014 21:15:30 // 52126
Nemcsak néz, hanem vicsorít is hozzá.
Ákos (dewvil)22-04-2014 21:12:58 // 52125
azám, jól mondja a kolléga:)
Haddel22-04-2014 20:59:38 // 52124
Mint egy támadásra készülő ragadozó ,úgy néz ki a barlangjából :-)
Giuntini22-04-2014 20:53:05 // 52123
Nekem automata váltós 2.4-em van, de annyit szólnék hozzá a fogyasztás témához, hogy a városban normál tempónál 2100 környékén lazán felvált, a visszaváltás 1400 környékén van. Ez azt jelenti, hogy 60 alatt nem igazán akarózik felrakni negyedikbe, viszont utána 50-ig viszi azt, majd visszavált. Ezt csak azért mondom, hogy az automata kíméli leginkább a motort, és kézzel is ebben a fordulat tartományban kellene tartani. Kár, hogy a fórumon nem lehet olvasni automata 2.4 fogyasztást, pedig érdekelne a többieknél hogy fogyaszt ez a kombináció.
Ákos (dewvil)22-04-2014 20:48:51 // 52122
Amióta nálam van a Szépséges szép Olasz, így sem láttam még!
Milyen jó dolga van neki:)
David | Centocinquantanove22-04-2014 18:45:44 // 52121
335.000 km az már tekintélyes! :D az igen! :)
ValeRossi4622-04-2014 15:01:15 // 52120
Gps szerint 135re lőttem be és azt figyeltem,h kb fél liter a különbség,meg lejtőn lefele sem megy sokkal lejjebb. nem is a gondom,h nem eszik kevesebbet,de még többet is behörpint :D
Amiről írtál,azt én is tapasztaltam már.
David | Centocinquantanove22-04-2014 14:57:58 // 52119
Mivel neked is 1.9 8v ezért ha elfogadsz egy jótanácsot akkor a következőket próbáld ki:

- hidegen felváltás 2000, max 2250-nél
- melegen felváltás inkább 2500 felé csak, ha sietsz, akkor értelemszerűen a határ a csillagos ég :)
- 6. sebességet csak tartósan 100 felett
- városban ha tényleg óra szerint max 50-nel mész, akkor 3.ban tedd, ha tényleg sík a terep, és lehet, akkor inkább legyen óra szerint 60-62 és negyedikben.

Egyébként meg nálam általános szabály, hogy 1500 alatt szinte soha ne legyen a mutató. Hiszem, hogy jobban kímélem vele a motort és a váltót is, és a fogyasztásra sincs rossz hatással, sőt. Ha tartósan krúzolok is, akkoris 1500 a minimum, 1800 az optimum ;)

Mennyi amúgy az átlag fogyid?
tdemeter22-04-2014 14:39:03 // 52118
Lehet nalam is az a baj, hogy alapvetoen nem szeretem, ha porog?
Mert en ha tehetem akkor elvagyok ilyen 1500-as fordulaton, 2000-nel mar valtok mindig...
Lehet kiprobalok 1 tankolasnyit ugy, hogy ezt most elfelejtem es mindig 2000-en jaratom
David | Centocinquantanove22-04-2014 14:34:15 // 52117
Önmagában a tempomat nem csökkenti a fogyit.
Mehetsz úgy is tempomattal, hogy mondjuk pörgeted 3000-en négyesben, és mehetsz 2000-es fordualton hatodikban. Mondjuk most sarkosítottam, ilyet nyilván nem csinál senki.
Itt jön az, amit Dömpi taglalt jómúltkor, hogy van egy bizonyos sebesség, amikor még megéri eggyel alacsonyabb sebsségben hagyni ha a fogyasztáscsökenés a cél.

Nálam pl úgy van, hogy ha kb 70-nel megyek, akkor negyedikben a fogyi kb 5.4, ötödikben meg kb 6.4.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.