Forum >> 159

David | Centocinquantanove18-07-2014 18:12:38 // 55983
Ez a hibaüzi a kormánykapcsolótól függetlenül is előjöhet. Nálam eddig ez öngyógyuló hiba volt, tehát motor újraindítást követően minden helyreállt.
Van akinél lejtőn fel vagy le fékezésnél jött elő, de nálam rázósabb úton is random bedobta már...
Angelo Bianco18-07-2014 17:24:38 // 55982
Sziasztok!

Tud valaki segíteni, hogy 159 teljes fék folyadék cserérhez hány dl/liter -re lesz szükségem?!
Köszi.
Wasco18-07-2014 16:49:02 // 55981
Üdvözlöm a Fórumon lévőket!
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni, aki esetleg már találkozott ezzel a hibaüzenettel.
Az történt hogy kicseréltem a 159-esben a kormánykapcsolót amihez levettem az akku sarut. kicserélés után és miután visszaadtam a feszültséget felhoz egy hibát ami a következő:' VDC unavailable Consult handbook'. A kérdés hogy ez összefügg e a kormánykapcsoló cseréjével vagy egyszerűen csak az áramtalanítás miatt jött fel. Ha így van akkor gondolom elég csak kiüttetnem azt a hibakódot? Egyébként egy újabb áramtalanítás után is ezt a hibát dobja föl. Az ehhez tartozó biztiket megnéztem és rendben vannak, egyébként ez a VDC az ABS-el együtt van de az nem jelez hibát.
Ha valaki tud valamit erről írjon, előre is köszi....
Bilux18-07-2014 16:23:56 // 55980
Nyilván nem lesz eredeti de legalább nagyon hajazzon rá.
Bilux18-07-2014 16:20:52 // 55979
Gyors segítség kellene nekem, egy dekoros kéne aki gyorsan le tudna nekem gyártani rendszámot még ma!
Giuntini18-07-2014 14:06:18 // 55978
Max csak fúzióról van szó
A VW-t igazàból az USA érdekli. Miért adnà oda a FIAT a hasznot. Nem ezért vette meg a Chryslert. Szerintem kamu.
Szido18-07-2014 11:18:32 // 55977
Tud valaki árat saccolni, hogy 2.4-es SW-hez hátsó lökhárító csere színre fújással mennyibe fáj?
Várok a biztosító ajánlatára, és érdekelne, hogy a legolcsóbban mennyiből jönne ki.
mex8618-07-2014 09:47:46 // 55976
hät sztem attol nem törne a kerék h beszivja a csappantyut.
reszeléket meg simän "eldolgozza" a motor :D
BMW-k szivogatjäk be elöszeretettel, ott mär eu3on is volt elszorva iylen, az "csak" szimplän kinyirja a motort, jär meg minden de közbe kalapälja belül a dolgokat meg szétcseszi a hengerfalat dugot fejet mindent, esetleg kitämasztja a szelepet.

amugy ez is érdekes, pl Audi EU5-nél mär nem rakja.
EU4nél se mindnél, de soknäl van amugy ott is.
David | Centocinquantanove18-07-2014 09:29:47 // 55975
Minden pletyka fele általában igaz... Sajnos!
dev16617-07-2014 22:44:02 // 55974
igaz, látszik a képen, hogy 1 vezérműtengelyes.
mzo17-07-2014 22:35:14 // 55973
Igen en is olvastam, hogy targyalnak
Dömpi (il dottore)17-07-2014 22:21:37 // 55972
Afla gépe 8V- amiben nincsenek örvénycsappantyúk - tudom, mert az enyém detto.
mizooo17-07-2014 22:06:57 // 55971
Ma egy kormoló Octáviás megpróbált az M0-n a Péceli dombon felfelé ellépni előlem. Elég szépen elmentem mellette, nem mondom mennyinél már csúnyán lemaradt :) A Manky féle program ismét bizonyított!!!! Imádom mikor nem messze a 200tól szúrok egy hatot és még megindul :D vigyáznom kell magamra, hogy ne próbálgassam sűrűn, de ma 16 óra meló után siettem....
.......................17-07-2014 20:27:03 // 55970
A törési felület érdekes,olyan mintha túlontúl keményre lenne edzve az egész vezérműszíjkerék,
Másrészt a vezérműszíjnak kellett volna elszakadnia,hisz annak a 6 küllőnek azért van falvastagsága,
Sajnálom kartárs
tdemeter17-07-2014 20:05:43 // 55969
kamu az egesz
Erhard 242 (Pure Energy)17-07-2014 19:25:50 // 55965
no még is csak megveszi a fosvágen a fiat-ot...
Ákos (dewvil)17-07-2014 18:57:42 // 55964
hinnnnye ez jól odalett:(:( sajnálom:(
Ákos (dewvil)17-07-2014 18:53:56 // 55963
csicsu ez teccik:)
dev16617-07-2014 18:22:27 // 55962
Még nem láttam ilyet élőben, de sokan riogattak azzal, hogy azok a kis terelőlapok a szívósorban (majdnem minden EURO4-es dízelre igaz) előszeretettel letörnek. a héten megtudtam, h ez a jelenség sajnos egyáltalán nem ritka. Ha pedig fémrészek kerülnek a szívószelepek kamráiba vagy ne adj isten, az égéstérbe, akkor pont ilyen dolgok szoktak történni. Pl a dugó felüti a beragadt szelepet, a szelepnek meghajlik a szára és/vagy szelep miatt megsérül a bütykös tengely, utána meg az is megszorul, mert a szíj befeszíti. szóval egy fokkal rosszabb, mint a szíjszakadás, mert ott csak a szelepek károsodnak. Furcsállom, h nem a szíj szakadt el, hanem a tárcsa tört le a tengelyéről.

bármi is legyen az igazság, nagyon észnél kell lenni, mert a szerviz meg fogja próbálni elhatárolni magát a hibaoktól, akkor is ha ők a ludasok, pl. ahogy szosza is írta az EGR tisztítás után bennmaradt valami vagy a szívósorban csináltak valami kárt, miközben tisztogatták. Az sem mindegy ki fogja rendbe hozni. Remélem minden jól alakul. Egy kalappal!
Norby17-07-2014 17:31:33 // 55961
Ez milyen?
.......................17-07-2014 16:14:08 // 55960
Beszívott valamit az Egr szerelés után a motor
Tippre
tdemeter17-07-2014 15:16:30 // 55959
Hat ez nagyon durva... Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy vajon enis igy jarok-e majd...
Remelem megoldodik majd, reszvetem...:(
Giuntini17-07-2014 14:50:19 // 55958
Ez nagyon durva! Mielőbbi gyógyulást, és minél költségkímélőbb javítást!
Dömpi (il dottore)17-07-2014 12:56:11 // 55957
olyasmire gondolsz, mint az M0 dél-keleti szakasza?
mzo17-07-2014 06:30:35 // 55956
Igen, azt én is észrevettem, hogy esőben nem maradt meg a víz az aszfalton, alig vertek fel az autók vizet, pedig zuhogott rendesen. és volt egy rész ahol javítva volt az aszfalt, de ott sima "normál" aszfalt volt és egyből látszott a víz és egyből verték is fel az autók. Érdekes volt.
Chianti17-07-2014 00:53:24 // 55955
Részvét Cartárs... ez nagyon extrém!!! Mielőbbi gyógyulást a betegnek! Azért majd tudósíts ha lesznek fejlemények, kíváncsian várjuk mi a diagnózis...
Tibcsi16617-07-2014 00:33:34 // 55954
Biztos sokat számít a gumi, a zaj szempontjából, de lehet rossz volt a hasonlatom. Nem lett hangosabb Olaszban a gumizaj, hanem tök más lett (talán csöndesebb is) Olyan lett mint amikor pályán barázdázzák az aszfaltot, hogy jobban el tudjon folyni az esővíz és ilyenkor „zenélnek” a gumik. Na inkább ehhez hasonló gumi „zaj” volt végig. Ha jól sejtem valami olyan aszfalt lehet, ahol nagyon apró barázdák vannak és így jobban elfolyik az esővíz. Ezt bizonyítja az is, hogy szakadó esőben sem volt tükröződő vizes felület.
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2014 22:11:49 // 55953
és tényleg...az a főtengelyé tömör...nem a lánc akadt meg?
mzo16-07-2014 22:09:57 // 55952
Én is arra gondoltam hogy nem szorult meg a vez tengely?
Buddha16-07-2014 22:07:16 // 55951
Nézzétek át a vezérműtengely csapágyazásának állapotát, talán felkenődött/megszorult és a terheléstől tört el.
Egyszer javítottam ilyet, akkor ez volt az ok. Off benzines Suzukikon viszonylag gyakori hiba ha nem cserélnek időben olajat, vagy nem a belevalót kapja...
Buddha16-07-2014 22:02:57 // 55950
...és még csak nem is főtengely, hanem vezérműtengely és ráadásul szíjkerék! :-D Kérlek ne bánts vissza! :-D
mzo16-07-2014 22:02:52 // 55949
Na ez meg hogy??
Pityukoma16-07-2014 21:42:57 // 55948
Akarom mondani 54044 :-)
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2014 21:38:04 // 55947
aztabüdöséletbe :((((
ez nem a főtengely szíjtácsa ha nem a főtengely fogaskerék...ilyet még nem láttam vagy anyaghiba vagy valami miatt megrepedt talán feszegették valami miatt ...de nagyon durva őszinte racevét :((( Bármiben kell segítség szóljál nyugodtan...
Pityukoma16-07-2014 21:25:45 // 55946
Hú bakker, ez súlyos :-(((((((
Pityukoma16-07-2014 21:24:50 // 55945
Közben oldalt ugrott a topik és így a link máshova mutat. Bár nem értem miért nem műxik. A HSZ54054 05.28.-i hozzászólásodban említett 159 kulcstartóra gondoltam amit csináltatni akartál.
zoltankublik16-07-2014 21:11:38 // 55944
Hi mindenki, eladó a kocsim és van egy két cucc ami megmaradt belőle: TI kormány, térelválasztó háló, Sw-hez ültetőrugó
Giuntini16-07-2014 20:52:37 // 55943
Biztos nagyon klassz volt az út, és a 2.4 is élvezte. Ezt mondom már mióta, hogy az olaszok vezetési kultúrája az első Európában. A délieknél is meg kell szokni a forgalom ritmusát, , mindenki hagy helyet, és már gyerekjáték az egész. Abban is igazad van ,hogy az olaszok már nem száguldoznak, az összes autópályájuk le van fedve a Tutor-al, egyszerűen nem lehet megúszni büntetés nélkül. Bár itt is így tisztelnék a 159-et . Ma, hogy jöttem le a Balatonra, egy Octaviás 150-nél le akart tolni a pályáról, közben beintegetett. Elengedtem ( az ilyen taplókkal Isten őrizz leállni) majd utána megnéztem mit nyom. A baromja 180-at taposott neki. Most már azt mondom, hogy a jó édesanyjukat ennek a sok barom cégautósnak. A rohadt multija alá tolja az ingyen autót, és a világ szarával azt hiszi, hogy neki mindent lehet. Azt elfelejtettem az előbb, hogy természetesen az emelkedőn megállt a tudomány.
Norby16-07-2014 20:36:45 // 55942
Nem látom mire gondolsz!
mzo16-07-2014 20:34:06 // 55941
Szia Tibi, jó volt olvasni a leírást :) Ti is jó nagy utat jártatok be. :) Érdekes amit írtál az Olasz pályáról, hogy zajos. Mi meg pont az ellenkezőjét tapsztaltuk. Átmentük a Szlovén határnál, és azután csak hhhhhhh hirtelen csend lett. És ezt nem csak én vettem észre az egész család mondta. Fura hogy te pont az ellenkezőjét tapasztaltad. Lehet az esetleges eltérő márkájú gumik miatt lehet?
afla15916-07-2014 20:32:24 // 55940
Üdv Cartársak!!

Meg kell, hogy osszam Veletek a mai napomat ami számomra, illetve alfácska számára mondhatni katasztrófába torkollott.

Reggel 6-tól EGR szelep és szívócsonk puculás. Jól sikerült ...totkóra tele volt korommal. A siker az EGR puculás, illetve egy hibakód törlés után lett teljes( 1,2,3,4-es kép). A gép hiba mentes lett. Aztán délután mindenféle előzmény nélkül főtengelyről egy az egyben a szó szoros értelmében levált, lenyíródott a főtengelyen lévő szíjtárcsa, ami pár másodperc alatt zajlott le. Égett gumiszag a vezérműtengelyen elhelyezkedő szíjtárcsa gumi ágya szétolvadt és levált. Erről sajna nem tudtam képet csinálni, majd a főtengelyen lévő szíjtárcsa törés.(5,6,7-es képek) A sorrendet csak sejtem, mert először furcsa égett gumi szagot éreztem, majd jött a "kék halál", se kép, se hang 1 másodperc alatt. Valszeg totális megsemmisülés "oda bent" szelepek, dugók állapota egyenlőre kétséges. Holnap vagy holnapután okosabbak leszünk. Ha valaki tud valami ésszerű magyarázatot adni akkor azt megköszönném. Előre leszögezem a vezérlés cserém pár hónapja volt, talán 10000 km-t mentem vele.
mzo16-07-2014 20:22:43 // 55939
Nekünk a városi autónk az 59-es mellett egy Corsa 1.3 CDTI (vagy mjet, kinek hogy tetszik).
Újonnan vettük 2007-ben, most van benne 87 e kmer. Nagyjából 90%-ban városban használjuk. Bár igaz két éve pl megjártuk vele erdélyt is. :)
A motor nagyon pöpec a méretéhez képest. Persze nem szabad akkora menést várni tőle mint egy 1,5-1,6 dieseltől, de hétköznapi használatra telejsen jó, simán lehet vele tempósan menni, csak olyankor pörgetni kell. Klíma egy kicsit megfogja, olyankor tényleg viszonyla nagy turbólyukat produkál, kicsit jojo effektus, azaz 1800-2000 alatt elég halottacska a motor, de 2000-től megjön az ereje.
Na de a fogyasztása.... Városban 40.000 kmerre vetítve az átlaga 4,8 liter!! A nagy átlagunk általában 4,6-5 liter között bármi. Most pl 4,7-en áll az aktuális. Egyszer sikerült vele egy tankra vetítve 5,3-at produkálni, de akkor végig siettünk vele és valahogy mindig dugó volt. :) Országúton volt már 3,6 fogyasztás is. Ami még érdekes, hogy ez a motor autópályán fogyasztja a legtöbbet, 130-140-nél már 5,5-5,7 körül van. és olyankor már pörög is rendesen. Amire figyelni kell, az a normál karbantartás olajcsere betartása, vezérműláncnál lehet átugrás ahogy előttem is mondták (ez legonkább a korai szériára érvényes azután a gyártó módosított a vezérlésen), de ez leginkább akkor lehetséges, ha lejtőn állnak meg és nem kézifékkel hanem csak sebességbe téve váltóval fogják meg az autót. Szóval ennél a tipusnál ajánlatos a kézifék használata. :) Ja és a légszűrőház illesztése is elég gáz, konkrétan befolyhat az esővíz és akkor az bekerülhet a motorba is. Egyébként nagyon strapabíró motorka, nekünk pl porszáraz, pöcc röff soha de soha nem volt egy rossz nyikkanása sem az autónak. A motort egyébként gyárilag 200.000 km-er karbantartás mentes élettartamra tervezték, ami nem azt jelenti hogy ne menne el többet, hanem azt hogy addig nagy valószínűséggel garantáltan gondmentes a motor. A Coca Colánál rengeteg 1.3-as mjet corsa és combo rohangál, az Opel dunás barátom szerint nem egy autó jár náluk bőven 300 e kmer feletti futás teljesítménnyel és semmi bajuk.
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2014 19:18:18 // 55938
ritka, mint a fehér holló....aki normális olajat használ az 1,3-ba semmi baja sincs vele meg ha van is valami, minden fillérek hozzá szinte
.......................16-07-2014 18:50:22 // 55937
egy tipp, a GP ban van 1,6 jtdm is,120 ló 300 Nm
5,5 ell eljár ,és gyakorlitilag az 1,9 továbbfejlesztése,
Semmi egr semmi swirl pill semmi dpf gond
Pityukoma16-07-2014 17:17:39 // 55936
Kollégám Punteszában 480ezer van, 180-al vette. Vezérmű láncot + járulékait cserélte, és az izzító gyertyákat. Ezen kívül nem nyúlt a mocihoz. még mindig 4.5l-el eljár. Egyszerűen Isteníti :-)

ON.
Tibcsi16616-07-2014 17:16:48 // 55935
Hello mindenki. Tegnap éjjel megjöttünk Olaszból. Akit érdekel: Olasz Kirándulás.
Most pedig nekiállok visszaolvasni az elmúlt 2 hét Alfa fórumot. Remélem éjfélig befejezem :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-07-2014 16:54:54 // 55934
a ts betegágy főleg a cf3... ergo nincs
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.