Forum >> 159

Vermacy13-07-2014 16:31:12 // 55833
170-nél forog 3000-et a 16V. A régi Lanciám 90-él pörgött ugyanennyit :o)
Vermacy13-07-2014 16:28:59 // 55832
?-) Ezmiezpirosanvilágít? Aludtam délután a gyerekkel, oszt most (sem) vág az agyam...
Vermacy13-07-2014 16:27:55 // 55831
:o) Én városban is tempomatolok, meg bárhol, ahol lehet...
Vermacy13-07-2014 16:27:10 // 55830
Nekem postafordultával lett meg. Igazából tavaly már egyszer megegyeztünk, hogy amikor megkapja az utalást, akkor feladja és megígértem, hogy visszaküldöm a régit, de akkor nem tudtam megoldani mindezt.
Rugalmas és korrekt a srác!
droid8113-07-2014 15:33:07 // 55829
Remélem jó lesz, és minden ok lesz vele. Hétfőn kiderül minden. :)
Shadin13-07-2014 15:25:42 // 55828
Miután magamnak csináltam kvázi rutin nélkül, vagy negyed órát álltam felette, hogy most mi a fene van, mert a régi szíjjal nem lehetett összehozni a jelöléseket. Sem a szíjon lévőt, sem pedig a kerekeken lévőt. Felső holtpont ellenőrzésnél jelre ment a főtengely, de 1 foggal el volt csúszva a vezérmű tengely. Lesz ami lesz alapon rábíztam magam a rögzítő készletre és a leírásra. Inkább a Bosch volt érthetőbb. És mivel a régi szíj és az új szíj között hossz különbség nem volt mérhető arra jutottam, hogy tutkeráj el volt tolva a vezérlésem a korábbi csere alkalmakor. Erre mondtam, hogy még egy fog eltérés sem okoz akkora gondot amit írtál.
blog
GTPeti13-07-2014 14:11:00 // 55827
droid8113-07-2014 13:30:49 // 55826
a Főtengelyt nem rögzítette, csak a vezérműtengelyeket. És jelre rakta. Azt mondta elképzelhető, hogy rossz a gyári jelölés. Elképzelhető ez? Vagy ő volt a bal...sz? Most rendelt vezérmű rögzítő célszerszámot
Szabolcs 15913-07-2014 12:58:15 // 55825
225/50 r17
Giuntini13-07-2014 12:52:14 // 55824
Valamivel többet eszik, de a 2.4 motor a DPF-el +súly többet fogyaszt mint a 166-ban. Ha 130-al mennék, nem enne többet mint 7l, de annál azért többel megyek. Viszont az automata váltó áttételezése más, mint az 1.9-ben. Ott 6.-ban 2100/ford. 150-nél, a 2.4-ben viszont 2500-at forog. Az 1.9, ha jól tudom 120 alatt nem vált fel hatodikba, míg a 2.4 finoman nyomva 100km/h alatt beteszi.
Totya3313-07-2014 11:53:21 // 55823
Szaisztok. Olyan kerdésem lenne 159 be beszorult a cd hogyan lehet kicsalogatni?
dev16613-07-2014 11:40:28 // 55822
Nálam is. Nem tudom mennyit fejlesztettek a tempomaton a 166 óta, de az pár decivel többet eszik tempomattal, mint anélkül. Gondolom a szabályozás a minél gyorsabb alapjelkövetésre van kiélezve, nem a fogyasztásra.

Városban ok, de hosszú úton nem kéne többet ennie az aut.-nak, mint a manuálisnak, hacsak nem különbözik nagyon az utolsó fokozat áttétele a két váltóban, de nem hiszem.
Shadin13-07-2014 11:24:10 // 55821
Shadin13-07-2014 11:21:34 // 55820
MIndenféle személyeskedést kerülve az a véleményem, hogy hajlamosak leszedni a régit és feltenni az újat "rutinból" anélkül, hogy ellenőriznék pontosan a jelöléseket vagy ne adj isten oldanák az első vezérműtengely kerék csavarját...
Shadin13-07-2014 11:19:02 // 55819
Nem releváns a szíjon lévő jelölés, max. kontrollra elég, én a rendes rögzítő készlettel és érthető leírás alapján a szíj jelöléseket nem találtam pontosnak. Ahhoz, hogy ez történjen jól el kell tolni a vezérlést szerintem. Amelyik szíjat lebontottam annak a jelölése egy foggal volt "elnyúlva" mint amit a gyári technológia szerinti rögzítő készlettel tudtam volna produkálni...
Giuntini13-07-2014 11:14:00 // 55818
Most már én is kipróbálnám egy nagy úton a fogyasztást. Remélem ősszel kimegyek Olaszországba, és ott tisztán látok a hosszú autópályázáson. De sejtem, hogy kint sem megy 8.5l alá a fogyi, jól ismervén magamat, hogy nyomom a gázt vagyis a tempomat.
Shadin13-07-2014 11:12:08 // 55817
Az nem is baj mert nem pirosan világít :-D
Giuntini13-07-2014 11:06:03 // 55816
Tempomat nélkül egyébként jobban fogyaszt az autó, hidd el. De én is autópályán állandóan használom (ha lehetséges), mert nagyon kényelmes. A tempomat akkor kezdi el jobban nyomni a gázt amikor az emelkedőt már érzi. Az ember viszont előrelátó. Az én autómmal meg nem lehet összehasonlítani a fogyasztást, mert 2.4 aut. ami bizonyos esetekben literekkel többet eszik.
droid8113-07-2014 10:56:51 // 55815
Vezérműszíj csere után egyenletlenül jár a motor és füstöl. Létezik, hogy rosz helyen vannak a jelölések az új vezérműszíjjon. Valami ötlet?
dev16613-07-2014 10:28:54 // 55814
Tetszik az EGR felújítás ötlete. nekem is időszerű lassan a 66-ban, mert érzem, hogy az EGR szelep néha működik, néha nem. néha kormol, néha nem, ugyanolyan körülmények között. Alattomos hiba. Turbó rendben, MAP tiszta, LMM új, injektorok rendben, szívósorban csak felületi korom.

Csak odaviszed a te régi szeleped és kapsz egy felújítottat vagy ott hagyod és vársz? utóbbi esetben mennyi idő?
mizooo13-07-2014 10:06:43 // 55813
Örülök! Na nézd meg az én blogomat, ott az is le van írva miért megy tönkre. Szétvágtam fűrésszel a tartályt.
norbi040913-07-2014 10:04:12 // 55812
Megpróbàlok én is kutakodni ezzel kapcsolatban, ha valamit megtudok szólok Neked is.
Esetleg ha Te előbb jutnàl valamire, ràm írnàl, hogy mit találtál? :D Nem olyan nagy probléma ez a gumicsík...csakhàt mégis, akkormár legyen a helyén rendesen :)
bizsó15913-07-2014 09:03:24 // 55811
na tegnap megjött a bontott tartály kb 10 perc már benne is volt és indítás már meg is oldódott a probléma :) hála imi156 blog-bejegyzésének köszönhetően orvosoltam a problémát, (két szerelőhöz is elvittem az autót és mind a kettő egyből rávágta szervó-szivattyú csere, ennyit erről,
Vermacy13-07-2014 06:36:51 // 55810
Az utolsó mondat nem dev-nek szól :o)
Vermacy13-07-2014 06:36:02 // 55809
Ehhez hozzászólva. Pénteken beszereltem a felújított EGR szelept. Tegnap elmentünk Pestre és vissza. Miklóson tankoltunk mielőtt visszaindultunk és eltűnt a visszajelző lámpa a műszerfalról! :o) A boldogság rögtön meg is szállt! Egy CARtárs írt "félve" privátban, hogy szerinte ez fog történni. Sztem kissé megrémült egy-két "határozott" kommunikációjú Alfástól és ezért nem a fórumra írta. Lehet, ez utóbbin el kellene gondolkozni...
Vermacy13-07-2014 06:30:09 // 55808
Én nem vettem észre sok különbséget az üres és az utasos fogyasztás között...
Vermacy13-07-2014 06:28:23 // 55807
Az új C Merci tényleg tetszik :)
Hamarosan pont kerül a céges autó vásárlásra és Alfa-Lacia vonalon igencsak gyenge, méltatlan a választék, így komoly esélyes még 1,6-os!!! motorral is a C osztály!
Mellette még a Jeep Wrangler Unlimited van porondon (Nálam), de az meg igencsak szűkös. Alfacityn körbeszaglásztam.
Naja! Céges autóban mostanában nagyon gyengék az olaszok, leginkább az Insignia jöhet szóba, mert ahhoz legalább ott a 2.0 JtdM.
Júli QV-t meg nem feltétlenül engednek venni, mert az lehagyja a tulaj fiának meglévő A5-ösét, ami belül szintén egy tücsökpöcs.
Vermacy13-07-2014 06:24:38 // 55806
Nem veszem, nincs benne nagynavi :o)
Vermacy13-07-2014 06:22:55 // 55805
Ez a normális. Gyári fogy.adat országúti tempóra 4,8!
Vermacy13-07-2014 06:22:18 // 55804
Nekem 6,5. Tegnap nézegettem. 140 al beállítom a tempomatot, aztán próbálok nem fékezni, gyorsítani.
Vermacy13-07-2014 06:20:39 // 55803
:o) A Tempomat jó barát. Elűzi a fogyasztási és trafipax gondokat. Vezetési élményt pedig bejáratott, "eldugottabb" utakon nyomom. Kincsesbánya-Fehérvárcsurgó és Bodajk-Mór hátsó úton. Ott egy A8-as lemaradt a mini hegyi szerpentinen. Ott már inkább 10 körüli fogyasztást írt ki!
Vermacy13-07-2014 06:17:58 // 55802
Az enyém is :o)
Vermacy13-07-2014 06:17:31 // 55801
:o) A kis Punto Cabrióval Én is többet fogyasztok. Annál tempomat hiányában oda kell figyelnem, mert észre sem veszem és 110-el "repesztek".
Nálam a Tempomat a fogyasztás "bajnoka" és az, hogy mindenhová próbálok időben és nem nagy forgalomban elindulni. Szeretem nézni a tájat...
Vermacy13-07-2014 06:15:12 // 55800
:o) Városban Nekem is a 12,9-et mutatja a benzinkút és a bölcsőde között! Az egész titka a gyér forgalom, állandó sebesség és a TEMPOMAT!
Vermacy13-07-2014 06:12:02 // 55799
:o) A kérdés kiváló!

Venni kell egyet a rendőrségnek és amikor felpattintották a rendszámot, akkor szembesíteni Őket az elavult hiányossággal...
Chianti13-07-2014 01:00:50 // 55798
nálam dettó ugyanez a helyzet, bár azt tudom, hogy szélvédő csere volt már az előző tulajnál és valszeg akkor nem került rendesen a helyére... legalábbis ezt mondta egy fényező gyerek... de egyelőre nekem sincs ötletem, hogyan lehetne orvosolni a dolgot... egyáltalán lehet ilyen csíkot külön kapni bontóban??? az őszi optikai tuning előtt azt hiszem utána fogok járni...
Dömpi (il dottore)12-07-2014 23:22:08 // 55797
Tudtam ! Csak nem sejtettem !
Dömpi (il dottore)12-07-2014 23:08:19 // 55796
támogatom!

Mi lenne, ha gyűjtenénk aláírásokat, és íratnánk ki népszavazást?
VICI12-07-2014 22:43:29 // 55795
sziasztok!

Milyen fajta izzó kell a ködlámpába?
Erhard 242 (Pure Energy)12-07-2014 22:40:51 // 55794
én be is tiltanám az elsőt mint amcsiba....
dev16612-07-2014 22:33:45 // 55793
1. Egy kis adalék a fogyasztás témához. Szvsz a DPF az oka annak, h ennyire különböznek a fogyasztási értékeitek. Mivel nincs füst, a tulaj nem veszi észre, hogy egyre jobban kormol a kicsike. A valóságban viszont az ilyen korú JTD-k nagy része EGR problémákkal (amiben elektromechanikus EGR szelep van) küzd, de ugyanúgy gyakori a légmennyiségmérő és MAP szenzor hiba, ja és a koszos szívósor, ami beszűkíti a keresztmetszetét. Ez is túldusítást okoz. Persze más hibák is előfordulhatnak, de ezek kimondottan jellemzőek és mindnek fokozott kormolás a vége. A DPF tovább tetézi a problémát, mert ha több a korom, gyakoribb regen szükséges, ami durván megdobhatja az átlagfogyasztást.Egy EURO3-ashoz képest, annyi a különbség, hogy itt nem veszi észre a tulaj a jeleket, mert a kormot megeszi a DPF, kiesik egy fontos diagnosztikai módszer. Ha éppen minden rendben van, megfelelően áll pozícióra az EGR szelep, pontosan mér az LMM, a MAP, nincs tele olajsárral a szívósor, ott simán lehet 5-6L körüli fogyasztás vidéki hosszú utakon, ha egyenletes tempót megy, mert nincs kormolás. Nyilván az ECU is csal min. fél litert és a kerékméret is közrejátszik, de vegyesben 8 körül kell enniük a 2.4 20V-knek egy ilyen súlyú autóban.

2. Nem kevesen döntöttek úgy, hogy kivágják a DPF-et, de azt is említsük meg, hogy ezek az autók azért nem is voltak többé füstmentesek. se alacsony fordulaton, se magason. láttam már jópárat.
Dömpi (il dottore)12-07-2014 22:27:10 // 55792
PFUJJ !!!

inkább ragasztanék egy matricarendszámot a géptetőre
Erhard 242 (Pure Energy)12-07-2014 21:58:47 // 55790
csak egy helyre lehet rakni
Dömpi (il dottore)12-07-2014 21:49:18 // 55789
A jó múltkorában volt itt téma a rendszám.
Most nézegetem némi nosztalgikus érzéssel a fotókat, és egyiken megakadt a szemem.

A 4C-n elöl hová kerül a rendszám?
Dömpi (il dottore)12-07-2014 21:26:24 // 55788
de az nem húzott 8V, és 17-es pacskerokon gurul
mzo12-07-2014 21:23:44 // 55787
Nekem most a Spanyol túra alatt végig bőven 7 liter alatt volt az átlagfogyi, konkrétan 6,2-6,6 közötti értékek voltak egy tankra vetítve végig. Autópályán 130-150 között klímával 17-es kerekekkel, Q-Tronic, 2 felnőt 1 gyerek dugig csomagokkal. Valenciában Saint Tropez-ben persze már nem ennyi volt az átlag, de az már más tészta.
Dömpi (il dottore)12-07-2014 21:15:10 // 55786
ja, 2 felnőtt, 3 gyerek, a csomagtartó pedig majdnem plafonig tömve
Dömpi (il dottore)12-07-2014 21:14:17 // 55785
Nekem az 5,2 - 5,4 l/100-as átlag Budapest-Abony (és fordítva) távon szokott kijönni aminek fele M3 bevezető (110) és M0 (128), illetve 4.sz. főút (109 és 62 között, forgalomtól függően), 82 - 84 km/h átlagsebességgel, DE csak a 215/55 R16-os téli kerekekkel!!!

A 235/40 ZR19-cel 7 l/100 km-es átlag alá ritkán sikerül vinnem.

Itt az e hét keddi hazajövetel a Balatonról (M7, M0, M5, 405, 4):
Dömpi (il dottore)12-07-2014 21:01:41 // 55784
Neked mercit kéne inkább hajtanod!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.