Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 16:18:51 // 61383
sajnos a lendkerék kombó igaz és nem bírja a 66-ban kicsit alul van méretezve :(((
norbi040912-11-2014 16:13:34 // 61382
Tegnap voltam az Alfa depoban és vettem egy szintérzékelőt az ablakmosó tartályba.
Nos, kérdeztem a srácot, hogy tömítés nincs? Azt mondta csak így van bepattintva (gumi nélkül). Amint hazaértem ránéztem Lexlutor blogjára éshát már pedig van ott egy tömítőgumi (pirossal karikázva). Kérdés....Szerintetek ezt mivel/milyen anyaggal tudom helyettesíteni?



Képek: Lexlutor
akos15912-11-2014 16:10:45 // 61381
Köszönöm szépen!

Válószínüleg erről lesz szó. Téli gumi cserénél majd megrángatjuk. Eddig nem volt rá alkalom.

Apropó téli gumi: melyik méretet ajánljátok? Most volt nálunk próbán egy 225/60 R16 de sajnos nem fért el a féknyereg. Ma még próbálunk egy acélfelnit. Ami praktikusabb lenne, de mégis hogy mutat egy acélfelnivel...
dev16612-11-2014 16:02:51 // 61380
Lendkerék-kuplung kombó a 159-esekhez képest 1,5-2-szeres futásteljesítménynek köszönhető, ezért övön aluli érv, a többi jogos. Na de itt a lényeg, ezen hibák egyike sem jár motorcserével vagy ehhez hasonló méretű szopórollerrel.
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 15:54:57 // 61379
akinek ami tetszik vegye azt, nem lesz típushibamentes autó az csak egy állom :)
Csabi12-11-2014 15:52:37 // 61378
gondoltam egyébként ;)
Csabi12-11-2014 15:51:39 // 61377
Ez 2,4-é, az 1,9hez más típusú való, szerintem abból nincs(Norbi is kérdezte)...
De kérdezzétek meg bármely FIAT, Alfa kereskedésben hátha raktárból elő tudnak kaparni...
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 15:51:15 // 61376
de hogy a típusodnál maradjunk, tudod én sem megyek át a 66os topikba írogatni, hogy bezzeg a eu3-as 175-185 lovasat véletlenül sem vegyetek, mert garantáltan tönkre megy a lendkerék-kuplung kombó 100e km alatt és biza 2-3 kiló javítással, meg hátsó Y lengőkar is egy trutyi, amit már nem is gyártanak, meg a fűtőradiátor kilyukadása rövidzárlatot okoz a világításvezérlésben az automata vezérlésről már ne is beszéljünk, az állandóan lehulló központizárakról....soroljam még, pedig 66-om tényleg nem volt de ezeket állandóan keresik ...
dev16612-11-2014 15:48:57 // 61375
akkor fejtsd ki! :)
norbi040912-11-2014 15:47:20 // 61374
Nálam is ez van :) amikor gázt adok, vagy épp gyorsan veszem le a lábam a gázról...de amennyire én figyeltem csak 1ben és 2ben.
David | Centocinquantanove12-11-2014 15:41:57 // 61373
Én ERRŐL a klattyanásról beszélek, elég jellegzetes és azthiszem mondhatjuk, hogy normális, mert szinte mindenkinél van ilyen.
Ha neked ettől eltérő az más tészta, de a videóban hallható hang annyira jellegzetes, hogy ezzel talán könnyebb lesz beazonosítani...
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 15:38:49 // 61372
1.9hez nem volt...
norbi040912-11-2014 15:37:39 // 61371
Nálam ez a klattyanás dolog 1-2ben hallható. De eddig mindenki azt mondta, hogy ez normális :) Hogy Neked, most ugyan ez a fajta-e vagy sem az jókérdés...csak 3-4ben érezni?
David | Centocinquantanove12-11-2014 15:33:51 // 61370
Nagyon baba lett, "B" tervre nincs is szükség :)
David | Centocinquantanove12-11-2014 15:33:26 // 61369
Biztos nem a "normálisnak" mondható az a bizonyos "klattyanás" a diagnózis? Erről droberto és Dömpi tudna mesélni... :)
Chianti12-11-2014 15:27:43 // 61368
Honnan sikerült beszerezned?
Chianti12-11-2014 15:25:34 // 61367
Van érzéked hozzá... stílusos és ízléses! Nekem tetszik! :o)
akos15912-11-2014 15:17:08 // 61366
Sziasztok!

Első kis hibajelenség feltűnt a járművön. Szerintem még nem vészes, de gondoltam inkább kikérem a profik véleményét.
Na szóval: Valami elkezdett kopni a féltengelyben, jobb oldalról hallom. A jelenség a következő: normál használatnál fel se tűnik, de ha mondjuk elkezdem azt játszani, hogy 3 ban 4 ben leveszem a lábam a gázról és hirtelen rálépek akkor érzem, meg hallok is egy kattanást. Mint ha el lenne kopva valami és kihagyna egy pillanatra. Nagyon minimális, tényleg éppen hallható csak. Szerintem féltengelycsukló lesz.

Mennyire kell rá odafigyelnem. Amíg nem rosszabbodik hagyhatom? Vagy láncreakcióban lekoptat mindent?
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 15:06:40 // 61365
még mindig nem érted a különbséget :)
'''''12-11-2014 15:02:03 // 61364
Simán bevállalható! :-)
Csabi12-11-2014 14:59:31 // 61363
Meg is jött a tartály, lehet kapni! :)
VICI12-11-2014 13:59:56 // 61362
nagyon szép :)
Liquid12-11-2014 13:42:16 // 61361
jól néz ki
Marcox12-11-2014 13:37:17 // 61360
Egy kis vélemény kutatásra kérnélek fel titeket :)
Képen nem az én autóm van(David Villarreal Fernández fotózta) ,csak a szín stimmel és jó volt a szöge a beállításnak. :)
Tavasszal szeretném kicsit "pimpesíteni" külsőleg a kocsit, de csak annyira, hogy még stílusos és elegáns maradjon. Nem akarom agyon matricázni, mert ez mégis egy 159 és nem illik rá.(nem egy Golf nah' :D ) Csináltam egy tervezetet, amit megosztanék veletek. Kinek hogy tetszik? Várom a neg és a poz. véleményeket is persze ;)

"A" terv :)
Giuntini12-11-2014 13:35:01 // 61359
Én nem akartalak megbàntani mert nagyon sok mindenben igazad van. Csak azért gondolj abba bele hogy az enyémben eredeti szìvósor volt. Az én hibàmat 205 ezer kilométernél az emberi hanyagsàg okozta. Azt semmiképpen ne felejtsük el hogy a159 park jó része Itàliàból érkezik jelentősen visszatekerve. Tehàt amikor arról halljuk a panaszokat hogy 120 ezer km;nél szívósor és egyéb hibàk akkor mérget vehetünk hogy abban a duplàja van. Mellesleg ezekkel a hozzàszólàsokkal adunk egy lökést az autóink àrànak csökkenéséhez.
dev16612-11-2014 13:15:31 // 61358
neked aztán nagyon a lelkedbe gázoltam, pedig 8V-d van :)) nem kéne ennyire mellre szívni, ahogy mások sem tették.
Dömpi (il dottore)12-11-2014 13:10:15 // 61357
bocs, de Erherdnak már az x-edik 159-e van...saját tapasztalat is van mögötte!

Na, szerintem ténylkeg zárjuk le a témát!

dev166, te pedig boncolgasd inkább a 166-od és annak a hibáit!
dev16612-11-2014 13:07:33 // 61356
"Te gondolom ha olyan hibàd lenne mint nekem egy életre végeznél az Alfàval." hát ezt nagyon rosszul gondolod és megint csak ugyanoda lyukadunk ki, nem az Alfát szidtam még csak nem is a 159-est, hanem konkrét motorokat. És igen. ezekkel a motorokkal egy életre végeznék egy olyan hiba után, mint ami nálad volt, de semmi több. A nagyon közeli rokon EURO3-as 20V-ben maximálisan megbízok, ahogy rengeteg más Fiat-konszern blokkban is. Ezt kértem sokszor, ne értsük egymást szándékosan félre.
dev16612-11-2014 13:02:06 // 61355
Anélkül, hogy most a TS/JTS-t állnánk neki fikázni, nem hiszem, hogy érdemi különbség lenne abban, amit én hallok a TS/JTS-ről a szerelőmtől és az odajáró rengeteg tulajtól (valós használati tapasztalat) és amit te leszűrsz az alkatrészrendelés alapján. Ez pont egy olyan példa volt, ahol a jellemző gyengeségek már kijöttek az aktuális vagy korábbi tulajoknál, mert régi a típus.
Giuntini12-11-2014 12:56:07 // 61354
Még annyit hozzàteszek hogy kérdezd meg Szatyit a 159 hibàiról. Ő húsz éve csak Alfàkkal foglalkozik. Azok a hibàk amit anapokban leírtàl pl.a Bmw-nél sokkal gyakoribb. Te gondolom ha olyan hibàd lenne mint nekem egyéletre végeznél az Alfàval.
Giuntini12-11-2014 12:48:02 // 61353
Annyit ehhez a vitàhoz hozzàtennék hogy az Alfa Romeo az a típus amivel nem csak egy autót veszel. Nekem sok autóm volt 90-től csak olasz (közben Suzi cég amit kimondhatatlanul utàltam) hanem az autózàs legszebb történrlmét. Ebből nőtt ki a Ferrari. Tehàt aki Alfàt vàsàrol az nem egyszerű hasznàlati eszközt vesz. Tehàt aki ilyen szempontok alapjàn dönt az vegyen Kiàt. Igen vannak hibàk de melyik gyàrtmànynak nincsen. A 159 minden szempontból jobb autó mind az elődei. Te màr nem fogsz tudni venni dízelt mert a környezrtvédelem miatt egyre bonyolultabbà vàlnak. Ebbe bele kell törődni.
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 12:40:04 // 61352
azért az nagyon nagy különbség kettőnk között, hogy mondjuk ha a TS-ről kellene véleményt alkotnunk akkor Te amit hallasz arról fogsz beszélni én meg el tudom mondani hány blokkot adtam el vagy hajtókarcsapágyat...pl a héten is....
David | Centocinquantanove12-11-2014 12:38:21 // 61351
Igen, ezt én is hallottam és pont így is csinálom az esetek 99%-ában.
Egy közeli ismerős mégánjában van automata fenyszórókapcsoló, na ott egy izzópár max fél év.
Ehhez képest amit én kihúztam (több mint 16 hónapot) ezzel az izzóval az akár jónak is mondható... Pedig én nem vagyok a kapcsolgatós típus, ha elinduláskor felkapcsolom az úgy is marad amíg meg nem érkezem.
dev16612-11-2014 12:34:44 // 61350
így van, de mégsem saját használati tapasztalat. erre írtam, amit írtam. nem csak a SAJÁT használati tapasztalat számít, sőt bizonyos hibáknál semmit sem mond. Ugyan nem volt a birtokomban még 159, de sokat vezettem már mindenféle dízelekkel és hajtásláncokkal, mégsem tudtam meg semmit a lentebb boncolgatott a témákról. Arról a szerelőket és az alkatrészeseket kell kérdezni, és én így is tettem.
Erhard 242 (Pure Energy)12-11-2014 12:29:32 // 61349
na látod, nálam sok minden lecsapódik ...
dev16612-11-2014 12:14:29 // 61348
az is igaz ma már az autóiparban, hogy minél újabb annál kevésbé tartós konstrukció.

nálunk ritka, de mobile.de-n azért árulnak nem kevés TBi-t, úgyhogy kell, hogy legyen vele már tapasztalat és nem csak 159-be szerelték.
Liquid12-11-2014 12:13:27 // 61347
Igen, egyetlen pozitívuma az hogy benzines hangja van, a 2.0 meg gyenge az én szempontomból
.......................12-11-2014 12:12:04 // 61346
Nincs 159 ed,
Ott a pont..
én sem értem ,hogy alkotsz véleményt ha nincs SAJÁT tapalasztalatod
Liquid12-11-2014 12:11:43 // 61344
sose fog kiderülni, mert nagyon kevés van belőle, mármint Tibi-ből
SZVSZ, a turbossága miatt abban is van/lesz szopásfaktor bőven
Más:
bécsi kolega szűk fél éve vett egy Julist 1.4 TJet 120Le, húlt héten beállt a turboja, 72e km-nél. Nagyon nem mindegy mit műveltek vele az elődök
'''''12-11-2014 11:55:49 // 61342
A Tibinek a fogyasztását sokallom a tudásához képest.A 2.0 meg írtad,hogy nem javaslod.
yani🍀12-11-2014 11:54:35 // 61341
Ez a vita már átment személyeskedésbe, ezért szerintem mindenkinek kéne vennie egy nagy levegőt és témát váltania!
Senkiről nem gondolnám, hogy a rossz szándék vezérli egy-egy hozzászólás megírásánál, de szerintem is jobb lenne, ha mindenki a saját tapasztalatait írná le.
dev16612-11-2014 11:52:20 // 61340
tudom egyelőre keveset tudunk róla és akkor biztos fostalicska is, de nekem az 1750 TBi az egyedüli ami szimpatikus, illetve a 2.0 JTDm új EGR hűtőházzal.
Csabi12-11-2014 11:52:08 // 61339
Megoszhatnád velünk a Szerelő nevét , elérhetőségét(?), lehet tudjuk ki az, de legalább akkor nincs elfedve a neve....ha már ennyi 159-et szerel naponta..
dev16612-11-2014 11:50:56 // 61338
amúgy ne értsd félre, nem kóstolgatásnak szántam, hanem arra akartam utalni, hogy egyáltalán nem/nem csak a felhasználói tapasztalat az igazi tapasztalat, nem lehet ezt így kisarkítani.
'''''12-11-2014 11:47:46 // 61337
Tényleg csak érdeklődés képen kérdezem:Ha a 159-be nem ajánlod a dízel motort akkor mit?Csak az 1.9, 2.2,3.2-est ne mond.
Egyébként nekem semmi gondom az enyémmel.
dev16612-11-2014 11:45:31 // 61336
Szsvsz az önámításnak és érzelmi alapra terelni a témát, nem sok értelme. Nincs itt min megsértődni. Én minden autómnak ismerni akartam a típushibáit, hogy időben fel tudjak készülni és elkerüljem a súlyosabb hibákat. pl. ha tudtam volna régebben, hogy az EGR szelep pozíciója nincs szabályozva és tisztítás a világon semmit nem ér, akkor sokkal hamarabb kicserélem/felújítom a szelepet és nem kormoltam volna teli a szívósort és az EGR csöveket feleslegesen a 20V-n, mert ma már felismerem a tüneteket. Vagy régen régen a 10V 166-omon nem újítom fel feleslegesen az injektorokat, mivel később kiderült, hogy nem is volt komoly bajuk és a felújítás után sem lettek jobbak. Ma már nem tudnának ilyennel átb*ni. Számos ilyen esetet tudnék felhozni. Én inkább informálódok, tanulok és nyitott szemmel járok és ezzel sok pénzt és bosszúságot spórolok meg.
dev16612-11-2014 11:33:12 // 61335
ismerek itt valakit, aki minden létező típusról markáns véleményt formál kizárólag a hozzá rendelt alkatrészek mennyisége alapján (nem saját használati/szerelői tapasztalat alapján). :)) hogy is van ez?
Dömpi (il dottore)12-11-2014 11:22:25 // 61334
"1 nem a típust fikáztam, hogy annak bizonyos motorváltozatait, egész pontosan 1.9 16V, 2.4 20V, 2.0 16V"

...és ezzel jó néhány CarTárs lelki világába gázoltál bele, akik mellesleg féltő gonddal óvják autóikat, mindent megadnak nekik, ja, és amúgy tökéletesen működnek náluk a vasak.
Ha nem tűnt volna fel ugyanis, itt a fórumon >80% 1.9 16V tulaj.

Te meg ezt értsd meg!
Jó lenne, ha még egy darabig nem lennénk 156-topic (hiba, hiba, hiba és mégtöbb hiba...mert ott már szinte csak erről szól a történet, pedig ott sem kellene!)

Nem azt mondom, hogy ha tényleg van probléma, akkor söpörjük a szőnyeg alá, de a véleményed formáld meg kérlek vélemény-ként, ne tényállításként és lehetnél kicsit emocionálisan érzékenyebb - ld. amit fentebb írtam.

Ennyi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.