Forum >> 159

Csabi08-11-2014 14:38:37 // 61083
A kéntartalmuk is jelentősen csökkentve lett(kb a 10éve megjelent EU szabvány rendelkezései szerint) ami nagyban felel a kenőképességért, de ettől még nem lettek "szárazabbak" mert adalékokkal pótolják a kén tulajdonságait....akárcsak a motorolajoknál...
Egyébként sem értem ezt a 2T mizériát....egyáltalán nem jellemző a nagynyomású hiba az autóinknál....
Szerintem ennél sokkal fontosabb a gázolaj minőségi szűrése...
GTPeti08-11-2014 11:01:15 // 61082
"diesel gyilkos" Na persze. Kérdezz meg egy dízelszervízt, vagy egy kompetensebb német taxist, aki Delphi injektoros Mercedes-szel jár...
Zsunior08-11-2014 09:41:26 // 61081
Köszönöm, de dev166 cartárs ma tud fogadni, így remélhetőleg ma a végére járok. De köszönöm azért!:)
'''''08-11-2014 09:05:42 // 61080
Sokkal kevesebb lett. :-)
Wasco08-11-2014 09:02:07 // 61079
Igazán nehéz eldönteni, most jó vagy nem de itt egy eszmefuttatás (egy olyantól aki a saját termékét ajánlja) arról, hogy diesel gyilkos a 2T. Persze biztos ebben is van igazság...azért egy véleménynek nem rossz, csak mondom ugye, hogy elfogult ...http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/...
Piritu - 1.000.00008-11-2014 08:45:59 // 61078
"nálam a füstre gyakorolt hatása nagyon érezhető volt." - ezen mit értesz? Több lett vagy kevesebb?
'''''08-11-2014 06:42:24 // 61077
Én is próbáltam már a 2T-t.Változást annyit vettem észre,hogy kicsit más lett a motor hangja-járása.Mivel teljesen üres a kipuff rendszerem és fel is van húzva a gép,így nálam a füstre gyakorolt hatása nagyon érezhető volt.
Próbáltam nagyobb mennyiségben is,fél tankhoz egy liter.
GTPeti08-11-2014 01:25:16 // 61076
Inkább úgy mondanám, "ott is nagyobb a gázolaj bio-aránya, mint régen".
Csabi07-11-2014 23:25:25 // 61075
Skacok, linkeljetek már valami olvasmányt, vagy bármi olyan hitelt érdemlő dolgot ami alátámasztja azt az itt emlegetett tényt, h száraz a magyar gázolaj...Amúgy meg a németeknél miért olyan népszerű a 2T(?)....na neee kitalálom....ott is száraz a gázolaj...:))
Piritu - 1.000.00007-11-2014 23:18:30 // 61074
Jó éjt, léptem :-)
Piritu - 1.000.00007-11-2014 23:15:16 // 61073
Arra is rákereshetsz német nyelvterületen, hogy nem kell többet olajat cserélni a motorban, mert van "örök" életű olaj. Téma is volt sok helyen. Ettől még nem biztos, hogy jó dolog :-DD
Piritu - 1.000.00007-11-2014 23:12:35 // 61072
Szerintem ez a száraz gázolaj téma a Delphi CR rendszerrel szerelt autókból jön. Azoknak kevés a magyar szabvány szerinti gázolaj kenőképessége. (klatty) Aztán terjed a hír, más rendszerekkel szerelt kocsiknál is,
1. mert nem ismerik a tényt, de a szomszédnak mesélte az ismerőse
2. mert szeretünk minden rossz hírt komolyan venni
3. mert szeretünk tájékozottnak látszani :-)))
mex8607-11-2014 23:07:47 // 61071
amugy akit érdekel a téma és tud németül nyugodtan guglizzon rá, lesz találat bőven
és a hasznos mellékhatásairól is sok helyen írnak a 2T adagolásnak
persze CR motoroknál
pl az én jelenlegi autóm fórumában 44 oldalas a téma... :D
mex8607-11-2014 23:00:13 // 61070
az az érdekes h onnantól lett rossz az alapjárat hogy kijöttünk vele... szóval nemtom ki biztos nem égett.
tehát a hosszútáv után.
mióta benne a 2T sokat nem mentem hosszúba inkább cska munkábajárás 2x9km meg a helyi dolgok max 20-25km-es etapok kis autópályával.

megint csak kiemelném lehet nem a 2T olajtól lett jó
de azt sem tudom mitől lett rossz...
csak összevágnak a dolgok

várom h megmérje valaki az after before állapotokat.
mex8607-11-2014 22:57:54 // 61069
várom a méréseket
már mértem volna én is cska ezt a xart nem tudom diagolni...
mex8607-11-2014 22:55:58 // 61068
trabiba mindig kellett olaj...
hacsak nem eleve keveréket tankoltál
lehet kevered az ólommal

adagolós szakik is emlitették nekem anno h kevés a kenőképessége a magyar g.o.-nak.
ja előbbiekben nem emlitettem a gondmentes befecs.rendszereimhez h általában osztrák meg német üza-val járok ha van lehetőségem, magyart csak elvétve tankolok meg így volt a múltban is mert a határ közelében éltem M.o.-n
Dömpi (il dottore)07-11-2014 22:36:10 // 61067
én igazán nem! Most csendben figyelek.
Szerelőm javasolta, mert véleménye szerint MO-n nagyon száraz az üzemanyag.
Eddig én nem öntöttem bele 2T-t...kicsit a trabi jut eszembe róla, abba kellett az olaj tankoláskor, miután kivonták a 86-os benzint.
Egyenlőre hajlok afelé, hogy kipróbáljam.
Dömpi (il dottore)07-11-2014 22:29:04 // 61066
Jövő hét péntek dél körül a XIII. ker-ben az Alfadepó-tól egy sarokra megfelel?
Dömpi (il dottore)07-11-2014 22:24:46 // 61065
Most, hogy van normális LED helyzetjelzőm, kiszedtem a típusidegen LED-fényfüzért. Régebben tetszett, most meg már nem.
Ennyi.

(már korábban is ki akartam szedni, de ha kiszedtem volna, akkor a régi helyzetjelzővel hibát dobott volna a rendszer. Kellett a LED-sor, hogy legyen elég terhelés)
dev16607-11-2014 22:20:45 // 61064
"rail nyomás fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől teljesen függetlenül adott állandó értéken van"
hát nincs.
dev16607-11-2014 22:18:35 // 61063
Pontosan megfigyeltem és naplóztam eddig minden lenti jelet és sosem volt a tankban 2T olaj. Jövő héten belekerül a 2T és pontot lehet tenni ennek a vitának a végére. vagy csökkennek a korrekciók, simul az alapjárat, vagy nem. Most egyszerűen nincs elég infónk, hogy ezt eldöntsük, mégis mindenki kardoskodik az igaza mellett minden alap nélkül write-only módban. erre írtam, h fárasztó...
dev16607-11-2014 22:14:44 // 61062
1 vagy több koszos és/vagy kopott injektornak jól érzékelhető jelei vannak egy igényesebb CR dízelen:
- a teljes befecskendezett mennyiséghez képest magas injektorkorrekciók alapjáraton főleg hidegen, de melegen is. fes/mes-sel olvasható
- remeg a kormány és a kasztni, a hangja sem jó
- ingadozik az alapjárat

akkor most mégis mi nem ellenőrizhető?
Piritu - 1.000.00007-11-2014 22:08:17 // 61061
A helyzet az, hogy a 2T a kenést hivatott javítani, hogy a CR rendszer ne kopjon annyira. Kétlem, hogy ez érezhető lenne a motor viselkedésén. Szerintem az sokkal inkább érezhető, hogy hosszú távon kiéghetett a korom belőle.
dev16607-11-2014 22:05:16 // 61060
ez már fárasztó... :))
mzo07-11-2014 21:45:31 // 61059
Én úgy tudom a rail nyomás fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől teljesen függetlenül adott állandó értéken van. Szóval kvázi mindegy hogy pálya, vagy város nyomás szempontjából. De javítsatok ha rosszul tudom
.A 2T-t meg személy szerint gyagyaságnak tartom, soha sehol nem bizonyították tudományosan, hogy ez jó lenne a rendszernek. Egyszerű net legenda. Egyszer egy szerelővel beszéltem erről, aki mondta hogy jó a 2T. Mondtam oké, de hogy bizonyítod be hogy valóban jó? Hogy bizonyítod be hogy a 2T-től később romlik el a rendszerben bármi is mint nélküle? Sehogy. Ezek nem bizonyított dolgok. Csak a sztem meg az úgy érzem, meg úgy gondolom kategória.
Apámnak van pl egy Pug Partnere 2003-as még az első generációs common rendszerek egyike van benne. Soha nem volt benne soha 2T 11 éves autó több száz ezer km-errel és hibátlan a rail rendszere, sőt motorikusan is. És világ életében csak Magyar kúton volt tankolva az autó, sőt néha még metrós kúton is. Kellet a 2T? Nem, csak a szerencse hogy ne tankoljunk rossz helyen rossz nyálat.
mex8607-11-2014 21:13:50 // 61058
nem tudom a 2T okozta-e vagy sem, de nálam nem placebo az biztos hogy javult az autó. nem csak én vettem észre az alapjárat ingát, és most valóban sima ismét.
pedig semmi mást nem tettem a kocsival csak tankoltam bele ittkint meg kapott 2T-t, nem azonnali volt a hatás azt is hozzá kell tegyem.
hogy mitől meg hogyan javult meg nemtudom, annyi helyen olvastam kinti fórumokon is, 2T olajam meg volt fölös gondoltam nem ártok vele.
amúgy az autó közelít a 3k km-hez, eddig 2 injektor volt cserélve benne tudomásom szerint legalábbis az utóbbi 8 évben (előtte meg még túl új volt cseréhez), ez ezeknél még jónak számit szal nem lenne csoda ha valamelyik másik a maradék 4ből feladná, de ittkint kapok cseredarabosan 110euroért bele másikat, cserélni sem ördöglakat szóval nem igazán vagyok ráparázva.

még hozzá tartozik a témához, sokszor előfordul injektorosok szerint hogy elég ultrahanggal tisztítani a spricceket és hozzák a formájukat, el tudom képzelni hogy van szer ami hat. (persze nem mindig)
amit még használtam anno az a dermedésgátló (mert beszoptam adalékolatlan gázolajjal télen, úton maradtam mert ledermedt) de azon kívül semmi, Alfákban nálam egyikkel sem volt injektor gond, előtte meg adagolóssal meg PD-vel jártam ott sem volt befecs gondom pedig nekem sosem volt 2k alatt futott autóm, viszont 3-4-5k-t futottak igen...

ma tankoltam megint egy telit, most nem kap 2T-t.
jövő hétvégén lesz egy 2x900km-es utam az említett autóval + utánfutóval rajta 2 motorral, visszafele meg 1-el szóval ha a 2T okozta esetleg a javulást és kellene még bele, akkor ismét xar lesz lehet... majd beszámolok
Zsunior07-11-2014 20:59:28 // 61057
Sziasztok! Nincs esetleg valakinek budapesten diagnosztika kábele, szoftvere 159/brera hibakódkiolvasáshoz? :) Megköszönném! :)
Piritu - 1.000.00007-11-2014 20:41:40 // 61056
Ezzel egyetértek.
Engem csak az izgat, hogy a konstans autópályázás mennyire viszi fel a rail nyomást. A turbónyomásom nagyságrenddel többször akad ki autópályán, mint a városban...
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2014 20:38:54 // 61055
jah én inkább ara értettem, hogy adott köbcentihez növelik évek óta...2000-2500 bár lassan nincs olyan fém ami kibírja hosszabb távon
Piritu - 1.000.00007-11-2014 20:35:35 // 61054
Apropó nyomás. Mikor lehet nagyobb, ha tartósan 160-at megyek (ekkor már ugye kell az erő is, nem véletlenül kér többet 100km-en) vagy a városi gyorsításokkor? Mert szerintem az országút 100-nál lehet a leglájtosabb.
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2014 20:33:47 // 61053
nem hát, nekem meg is halt a Masterba 160e-nél :))) a kiváló külföldi nyáltól
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2014 20:32:04 // 61052
egyet értek...ami elkophat az el is kopik...bármit tesznek bele..minél magasabb a nyomás annál jobban kopik a porlasztó
Piritu - 1.000.00007-11-2014 20:15:41 // 61051
Mit értesz az alatt, hogy "kritikus" ? Az szerintem teljesen normális, hogy az alkatrészek egy darabig jók, aztán elkopnak. Van ahol 100e alatt, van ahol később. Mint ahogy írod, ez jól összefüggésbe hozható a használati móddal. Ezt tudomásul kell venni. Amúgy jól érzékelhető dolgokról beszélünk, fel lehet készülni a cseréjükre, javításukra.
A másik lehetőség meg, hogy hiszünk a "szerekben" és hatnak. Esetleg úgy, hogy korábban jöhet a generál. HA 200-nál nulla a korrekció, adalékokkal mennyi, mennyivel jobb lenne?
Anno Peti írt egy jó blogot a 2T-ről. Jó és meggyőző érvekkel, felsorolva a lehetséges problémákat, buktatókat. Engem anno meggyőzött, de kitartottam. Aztán sokan "egyszerűsítettek" a dolgon és úgy használták, mert ugye mindig okosabbak vagyunk a tipp adóknál is...
Ekkor vette le a blogot Peti.
Piritu - 1.000.00007-11-2014 20:02:13 // 61050
Nem tudom, mit tettem, hogy autópályázónak tart itt mindenki :-))
Napi 2x5 km-t megyünk a melóba és vissza. Gyakorlatilag végig hideg motorral, MOL nyállal. (Ettől is halt meg a turbóm anno.)
Mondjuk az is igaz, hogy a Párducba 57-szer tankoltam külföldön a 200 összes alkalomból...
dev16607-11-2014 18:20:25 // 61048
pont erről van szó, hogy nyugati üzemanyag mellé nem kell semmilyen adalék, mert tiszta és jó a kenőképessége. Főleg ennek és az autópályás használatnak köszönheted az alacsony korrekciókat. ja és nem is az első 200ekm a kritikus, hanem a 2. és 3. :))
Piritu - 1.000.00007-11-2014 18:08:24 // 61047
Nem látom értelmét, sose öntöttem kocsiba. De mondhatom azt is, hogy a 156-om anno 200e km-nél is nulla korrekcióval ment. Szóval ennyire kell.
Dömpi (il dottore)07-11-2014 18:02:05 // 61046
és a 2T adagolásáról mi a véleményed?
Piritu - 1.000.00007-11-2014 17:59:27 // 61045
Nekem anno pont ettől dugult el a 156. Vagy 4800 km-nyi autópálya, igaz 135-el.
Piritu - 1.000.00007-11-2014 17:55:18 // 61044
Nekem anno a 156 1,9mjet-nél segített. Előtte nem ment a vas 180 fölé, utána hozta a formáját.
forrasr07-11-2014 17:21:18 // 61043
Én egy időben tettem tankolásonként(mostanában lusta voltam hozzá) 2-3deci 2T-t a nyálhoz, nem vettem észre sok mindent, igaz nem nagyon mérgezem hazai kútról az autót, osztrákhoz volt szokva aztán nehogy megsértődjön rám. Olyan autóba amiben már van dpf-nem merném beletenni, mert még olaj égetése nélkül is kényes a szerkezet, valószínű katalizátornak sem használ, bár van elég sok autó ami megeszik 2-3 deci olajat a motorolajból 1000km-en ami hozzávetőleg egy tankolásnyi 2T, így nézve nagy gond nem lehet. (elnézést a fotelfizikáért)
dev16607-11-2014 16:04:24 // 61042
akkor megvárod, míg 5 fölé mennek a korrekcióid és kiesel az ablakon a remegéstől? :)) Előbb-utóbb bekövetkezik. Ahogy írtam lent is, az importautók az élettartamuk felét lefutják külföldön hibátlan injektorokkal, itthon meg láss csodát mindegyikkel kisebb-nagyobb baj van 10-20ekm-en belül. Az első jelzés az enyhe remegés alapjáraton.
A JTD-kben használt Bosch injektorok, ha nem is nagyon, de azért érzékenyek az üzamanyagminőségre (szennyeződések, víz, kenőképesség), márpedig nálunk az csapnivaló a nyugati színvonalhoz képest.
David | Centocinquantanove07-11-2014 15:54:02 // 61041
Azt hiszem TC-s olajdoki írta anno régebben, hogy a 2T olajnak semmi hatása nincs ilyen pici menyiségben, legalábbis nincs ismert és igazolt hatása.
A matekba nem menjünk bele, lehet hogy késő van és én számolok rosszul, de kerek 70 literre számolva a 4 ezrelék az 2.8 decit jelent (0,28 liter)...
Én magam is ha józan paraszti ésszel belegondolok ez annyira pici mennyiség az egy tankra kivetítve, hogy egyszerűen nem tudom elképzelni mit tudna okozni odabent...
Valszeg semmit...
dev16607-11-2014 15:43:56 // 61040
Sok különböző helyről hallottam már, hogy a 2T olaj kisimítja az injektoros dízelek járását (0.4% arányban, nem 0,004%), de hogy hosszú távon ennek milyen következményei vannak, arról semmit nem lehet tudni. Nekem emiatt vannak fenntartásaim.
dev16607-11-2014 15:40:06 // 61039
Úgy sejtem a hazai importőr fordította le az eredeti szövegeket, aki úgy fest se angolul, se magyarul nem tud rendesen. Ez semmit nem von le a Liqui Moly, mint gyártó értékéből. Nem egy telepshop-os kategória. Kiváló olajokat gyártanak, így egyéb termékeiben is meg lehet bízni.
dev16607-11-2014 15:37:16 // 61038
Nálam akkor fordult elő pár mp-re ingadozó alapjárat (nem sokkal hidegindítás után), amikor az egyik henger a normális 7-8mm3 helyett, 12mm3-t kapott (+4mm3/i). befecskendezésenként, ami min 50%-os korrekció. Tetemes. Akárhogy is nézzük, az ingadozó alapjárat, már egy elég súlyos jelzés. Ha nem kopás okozta az injektoraid magas korrekcióit, akkor miért segített rajta a 2T olaj? Továbbra is folyamatosan adalékolod?

Amúgy a bömbiknél +-5mm3/i a felső határ, ameddig képesek korrigálni.
David | Centocinquantanove07-11-2014 15:16:17 // 61037
Beleolvastam ebbe a super diesel adalékos weboldalba, és nevettem egy jót magamban.
Ennyi, de ennyi helyesírás hibát még nem láttam egy kupacban.

Innentől kezdve számomra magának a terméknek a komolysága is erősen megkérdőjelezett.
David | Centocinquantanove07-11-2014 15:10:36 // 61036
70 literes tankba az a kevesebb mint 3 deci (0,004%) 2T szerintem az égvilágon semmit nem okoz.
Szerintem ez afféle urban legend.
mex8607-11-2014 14:35:34 // 61035
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmel fordszämmérön még nem volt läthato, de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett alapjäraton meg kicsit vibrält is, ki lehetett hallani a hangjäból hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...

amugy itt is sürün az a gond az injektorral hogy tisztitani kell nem feltétlen elkopik
mex8607-11-2014 14:33:13 // 61034
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmle fordszämmérön még nem lehetett hallani de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett ki lehetett hallani belöle hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.