Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2015 10:14:32 // 65619
én 185e km adtam el semmi baja nem volt a szervo-nak de ahogy látom másnak sincs gondja vele.. nem nagyon láttam dextron olajat besűrűsödni max a dextron 1-et vagy 2-őt ami ásványi, 3-tól szintetikus egészen 6-ig mindegyik piros, mindegyik jó egyik sem sűrűsödik be
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2015 10:10:52 // 65618
:DDD
az 59 kormányzása pont úgy jó ahogy van kicsit nehéz de valósághű
Csabi13-03-2015 10:05:46 // 65617
Jaja...Csak azért váltottam zöldre, mert azt írják, h zöld legyen benne...:) +azért, mert azt gondoltam, h a zölddel majd könnyebben megy a kormány, mert kicsit hígabb...hát nem nyert..:)
Jupiter15513-03-2015 09:54:31 // 65616
A zöld hígabb, mint a piros.
A piros 5 fok és az alatti hőmérsékletnél nagyon besűrűsödik és megterheli a szervót.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2015 09:43:34 // 65615
szerintem meg teljesen mind1 hogy zöld vagy piros szerencsére nem VW meg BMW...minimum legyen dextron 3-as de az sem baj ha jobb ...
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2015 09:42:28 // 65614
dehogy nem jön ki az összes...mind kijön és csak egy csövet kell leszedni hozzá a visszatérő ágat közben meg a kormányt kell tekergetni és a kormányműből is kijön
Csabi13-03-2015 08:11:47 // 65613
Ne szórakozz...:) Ezen gondolat mentén akkor motorolajat sem lehetne váltani, soha.
Én megbontás nélkül cseréltem a pirosat , zöldre...igaz kellett hozzá az 1liter helyett 3, viszont annyi elég volt, h tiszta zöld folyadék legyen a rendszerben.
mzo13-03-2015 06:16:27 // 65612
Nekem 2008-as már faceliftes és zöld volt benne. Vagyis inkább sötét barnás-zöld valami. Ráfért már a csere, mikor tavaly nyáron csináltam.
Jupiter15513-03-2015 00:11:35 // 65611
Naszóval.

A sztori egészen pontosan úgy néz ki, hogy az első példányok használati útmutatójában GI/E szerepelt, a motorháztetőn GI/R. Viszont a gyárból GI/E olajjal feltöltve jöttek ki ezek a kocsik (vélhetően addig, amig át nem írták a használati utasítást (ez 2008 vége, 2009 eleje lehet; nem tudni pontosan)). Csabiiinak igaza van, hogy mindegyikben zöld (Tutela GI/R) kellene legyen. Az enyémben piros volt.
Sőt, azt is mondják, hogy a sajtszelet-formájú tartály nem jó, és később azt is megváltoztatta a gyár (zömökebbre).
Jupiter15512-03-2015 23:22:13 // 65610
Az enyémben piros volt...
.......................12-03-2015 22:57:51 // 65609
Olyan kell bele amilyen előtte volt benne,
Mert tuti nem tudon az összeset leengedni
Így keverdedik a régi olaj az újjal
Csabi12-03-2015 22:27:30 // 65608
Az összesbe a zöld színű GI-R kell...A motorháztetőn ez így is volt jelölve mindig, viszont 2008-ig a kezelésiben más típus (piros) volt feltüntetve tévesen...
Ha a tartályban elszabadult a szűrő, akkor az volt gond..kell egy új, s kész.
Haddel12-03-2015 22:06:52 // 65606
Szerintem a helyzetjelzőre gondolt.
Dömpi (il dottore)12-03-2015 22:05:29 // 65605
Nálam a mai nappal a tél befejeződött. Felkerültek a nyári kerekek :)
Jupiter15512-03-2015 21:20:44 // 65604
Nem GI/A, hanem GI-E
Jupiter15512-03-2015 21:18:28 // 65603
Eddig a következők történtek a sírós szervószivattyúval:

Tegnap levették a tartályt, kiszedték belőle az elszabadult szűrőt, az olajat lecserélték Castrol Dex II-re. Sajnos, csak annyi a javulás, hogy nem habzik az olaj. Az tehát nem elég, ha kiszedjük a szűrőt. Holnap lecserélik a tartályt is, és teszünk bele Xado szeróvgélt. Közben az angol fórumoldalakat böngészve az derült ki, hogy a 2008 előtti 1.9 jtdm-ekhez zöld Tutela való (Tutela GI-R), míg a 2008 utániakba piros (Tutela GI-A), de a motorháztető belső oldalán lévő matrica változatlan maradt. (az enyém 2007-es, a matrica szerint és a Selenia oldalán található olajválasztó szerint is GI-R kell bele).Tehát, ha azt tapasztalod (mint én), hogy álló helyzetben tekerve kicsit remeg a kormány (majd később rettenetes síró hangok jönnek ki belőle), akkor érdemes az olajat lecserélni. Azt hiszem, droberto blogjában található leírás arról, hogyan oldották meg az olaj leeresztését.

Egyelőre ennyi, holnap többet fogok tudni.
Shadin12-03-2015 17:53:25 // 65602
Remélem csak vicceltek...
Alfonis12-03-2015 17:22:56 // 65601
melyik izzót cseréled led esre? a h7 tompítottat?
Alfonis12-03-2015 17:22:09 // 65600
Na ezt a videót jól megtaláltad.
Nekem ilyesmi is van amikor teljesen hideg a motor. és 5 foknál hidegebb van. indítás után egy két percig lehet hallani majd nem. Kuplung benyomásra elmegy a hang..
Melegebb időben ez a jelenség eltűnik.
Viszont a menet közbeni súrlódó hang az teljesen más.
De fura mert 2012 novemberben vettem a kocsit ez mind azóta így van. (70 ezret mentem azóta vele). se rosszabb se jobb nem lett semmi. Szerencsére :D
ui: na és akkor a videón a hang az mi is?
Piritu - 1.000.00012-03-2015 17:19:29 // 65599
A fólia szélét lehet látni az ablak peremén.
norbi040912-03-2015 17:09:27 // 65598
Sziasztok Cartársak!

Felmerült bennem egy kérdés....
Gondolom lehetett kérni gyárilag sötétített ablakokat 159-be is.
Viszont, honnan tudom megállapítani hogy mondjuk az én ablakaim gyárilag sötétek vagy utólagos fólia?
Chianti12-03-2015 16:22:32 // 65597
Ez így igaz! Amikor megvettem azt mondtam magamnak: ha legalább olyan jó kocsi lesz, mint amilyen szép, megtartom amíg csak lehet. Eddig még nem csalódtam benne, remélem ez sokáig így is marad...
G-MANN🍀12-03-2015 11:19:51 // 65596
azért nem zavar, mert szép lett :-)
Chianti11-03-2015 23:16:14 // 65595
Természetesen ezek nálam is mind ki lettek cserélve, sőt le is lettek kavicsfóliázva.
Haddel11-03-2015 12:12:38 // 65594
Idén én is le akarom fényeztetni az első lököst, de szét szedem, a scudetto is kopott már,egyúttal az is ki lesz cserélve. Meg emblémákat is kell elöl-hátul cserélni.
Chianti10-03-2015 23:24:31 // 65593
Ősszel amikor a lököst (meg a géptetőt, meg a csomagtérajtót) fényezték, mi is próbáltuk szétszedni, de miután már a ködlámpa rácsait is elég nehéz volt roncsolás nélkül kivenni, a lámpák alatti műanyagnak már neki se álltunk. Viszont a srácok korrektül lemaszkolták. Persze hogy nem lett olyan mint a gyári, de rohadtul nem zavar.

Az első mosás, polírozás után...
droberto10-03-2015 20:51:12 // 65592
Ne kendácsoljunk SZVSZ! Inkább az izzókat csiszoljad. :)
droberto10-03-2015 20:48:43 // 65591
Kókány Dzsó! :)
Én még olyat nem láttam aki tökéletesen maszkolta volna.
Én inkább szétszedtem fújás előtt.
.......................10-03-2015 20:38:41 // 65590
Gyanús a kinyomocsaágy,vagy nyelestengely
gpek10-03-2015 19:55:51 // 65589
Csak az enyém benyás, és kuss van benne nagyon, csak ez a kis hang van néha.
Haddel10-03-2015 19:46:54 // 65588
Ezzel én is megszívtam,fém házas ledet vettem,az egyik oldali lámpatastbe bele ment,a másik oldalon viszont bele szorult. Én tűreszelővel,megcsiszoltam a led fém testét. De van olyan led izzó ,aminek kb akkora az átmérője,mint a hagyományos izzóé. Azzal nincs ilyen gond.
boli11110-03-2015 18:23:25 // 65586
Amikor ledes izzókra cseréltétek a hagyományost. Nektek is nagyobb volt a ledes átmérője?
Nem gond, ha csiszolok kicsit a lyukakon?
Haddel10-03-2015 17:43:24 // 65585
Gyanús,hogy le van zárva,motortérről nincs fotó sem. Ez olyan lehúzós hirdetésnek tűnik.
Shadin10-03-2015 17:34:25 // 65584
Meg jó esetben nyitott motorháztetővel fotózta, rossz esetben meg ölég szar az illesztés :-D
.......................10-03-2015 16:55:50 // 65583
nagyeszü Volt aki festette,
a fényszóró alatti müanyag a fehéreken is fekete
G-MANN🍀10-03-2015 16:51:04 // 65581
na ez a vicc... újszerű.... még az hiányzik, hogy kevés kilóméter, nyugdíjas orvostól, garázsban tarva, 3. autóként alig használt (175ekm...)
és persze sérülésmentes, csak az első lámpák alatti fekete műanyag most fehér és tocsog rajta a festék...
és tényleg igényesen tiszta és előnyösek még a fotók is

szép eladás lesz

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive-8599354
.......................10-03-2015 16:50:50 // 65580
a 159 GM al közös platform
szerintem a váltó mind GM


a 159 kb. fele nem olasz beszállító által van,

159 suppliers
gpek10-03-2015 15:45:17 // 65579
Szerintem váltó, mert befolyásolja a seb fokozat. ill a kuplung is. Majd kap új olajat meg adalékot, hátha.
Melyik 159 teljesen olasz csak kíváncsiságból, vezérlés gondolom mind Bosch. De van amibe pl a váltó olasz?
SilentSound10-03-2015 14:39:45 // 65578
Kerékagycsapágy cserém nekem is most volt nem rég, nekem szabályosan morgó hangot adott, kb. 40-50 km/h sebességtől kezdett hangosodni, országúton baromi hangos volt már a vége felé, autópályán már elnyomta a többi zaj. Értelemszerűen sebességfüggő volt, kuplungolás meg váltogatás nem változtat rajta. Ha attól változik a hang, akkor gyanús, hogy valami kuplungos-váltós gond van. Nálam a helyzetet súlyosbította, hogy volt ilyenem is (kuplung+kettőstömegű) csere. :)
droberto10-03-2015 13:48:21 // 65577
Én nem mindig hallom. Bár nálam mindig ordít a zene. :)
.......................10-03-2015 13:45:14 // 65576
van hozzá alkatrész, böven
Alfonis10-03-2015 13:13:51 // 65575
Ezeknek a szervizelese mennyire rugalmas. Vannak hozza cuccok!? Arak?
Alfonis10-03-2015 13:09:52 // 65574
Hogyhogy csak neha!? Nekem ez allando...
Alfonis10-03-2015 13:05:19 // 65573
Sajnos ezek kizarva. Tuti, hogy valto felol jon. Csörinél voltam müszakiztatni ő mondta. De gondolom ha romlik az allapot akkor hangosodik meg több jel lesz mielott teljesen megadna magat. Nem akarok palya szelen maradni. :P
droberto10-03-2015 09:17:23 // 65572
Ha leállítod a motort és gurulsz, csinálja? Ez kizárja a vezérlés felől érkező esetleges hibákat. Ha kerékfordulattal hasonlatos frekvencia, akkor lehet kerékcsapágy, váltó, félt. csukló és fék. Én a kerékcsapágyra gyanakszom...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.