Forum >> 159

Giuntini31-03-2015 18:19:37 // 66169
Én is nagyon vŕrom. Kívŕncsi vagyok mit szóltok a leghalkabb 159 dízelhez.
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2015 10:36:39 // 66168
simán kipattintod...
TJanesz 15931-03-2015 09:58:16 // 66167
Hátsó ajtó (SW) teleszkópokat könnyű kicserélni? Megfáradtak, gondoltam ma veszek hozzá csak nem is néztem még hogy lehet kiszedni..
dev16631-03-2015 01:07:46 // 66166
Fordulaton is változnak a korrekciós értékek, de értelme nincs figyelni őket, mert ott már nem fut az SRC (Smooth Running Contol), csak a mennyiségi korrekciós (MAR, lsd. bármelyik Bosch szakkönyvben) rutin, aminek egyrészt nem az egyenletes fordulatszám tartása a célja, hanem az emisszió csökkentése, másrészt a kiolvasott adatokat nem tudod kiértékelni, mert a terheléstől, üzemállapottól függően változik a teljes tüzelőanyagmennyiség és a fordulatszám, így az adatok nem lesznek összehasonlíthatók. Ezzel szemben az alapjárati hideg és meleg üzem 1-1 majdnem tökéletesen reprodukálható üzemállapot. Emellett alapjáraton jelentős a korrekciós hatás: A 3,3 mm3/i az alapjárati 8 mm3/i-hez képest magas, 40%-os korrekció, de fordulaton ugyanez legfeljebb 1-2 százalék lehet, mert a teljes tüzelőanyagmennyiség egy nagyságrenddel több és a korrekció is alacsonyabb. Még egy ok, hogy miért az alapjárat érdekes.

A korrekciók összege mindig 0. A párja pedig mindig meglesz a legrosszabb hengernek, mert az ECU kiszámolja, hogy melyik hengerrel optimális kompenzálni és elsősorban az fogja kapni az ellenkező előjelű korrekciót. Úgy sejtem, ez mindig a legtávolabbi henger.

Persze kétségbeesésre semmi ok, ha magasak a korrekciók, kedvezni kell kicsit a tüzelőanyagrendszernek, hogy olajozottabban és tisztábban működjenek a dolgok ;)
.......................30-03-2015 23:50:14 // 66165
Nincs ennek semmi baja,szép tükörkép es görbe
A siető hengernek megvan a lusta párja,ez így ok
Akkor lenne gond ha a 4 ből egyik kiugróan magas lenne a többihez képest
.......................30-03-2015 23:46:18 // 66164
Menet közben is folyamatosan változnak a korrekciós értékek
Simán figyelhető egy androidos telóval
Meg egy mini elm 327 bluetooth ossal
Meg Alfa ODB app al

Csak padlógázon nincs korrekció,ill. Ott is van ,csak a legutolsó érték ,és mem változik
Köbmm per befecskendezésenként számolja
Az sem mindegy hogy egy adott pillanatban hány köbmm a teljes fecsk gázolaj
Viszonyítani kell százalékban

A magasértékek alapból nem hibásak,de meg kell lenni a minusz3 nak egy plusz 3 körüli párjának
Ezek összege nulla körül kell legyen
dev16630-03-2015 23:22:04 // 66163
Sajnos a pontos Bosch SRC algoritmus nem publikus (ahogy egyik gyártónál sem), de gyanítom, hogy hidegindításkor rögtön az első néhány munkaütem után megkezdődik a korrigálás és utána befecskendezésenként újraszámolja a korrekciókat a friss adatokat is figyelembe véve. Ha pontos képet akarsz kapni, akkor több adatot gyűjts össze ugyanolyan körülmények között. Ami beszédes:
- hidegindítás utáni első fél perc végig gázadás nélkül
- ugyanez melegen

ha több ilyen mérésnél hasonló eredmények születnek, abból már lehet következtetést levonni. Lehet, hogy csak egyszeri alkalom volt a magas korrekció (pl. egy kis víz vagy szennyezőanyag az üzemanyagban vagy beszívott egy kis olajat a szívósorból, esetleg levált valamilyen lerakódás valahol, majd elégette, stb.) és semmi ok aggodalomra.
Chianti30-03-2015 23:00:27 // 66162
Támogatom!!! :o)
Chianti30-03-2015 22:59:24 // 66161
Ezzel én is így vagyok sajnos! :o((( Pedig nekem is ez lenne/lett volna az első VTT-m. Remélem azért valaki képviseli majd helyettem a Rosso színvilágot.
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:36:26 // 66160
Kellene szervezni egyet őszre is...
Liquid30-03-2015 22:30:21 // 66159
az bizony nagy kár :(
De majd iszunk az egészségedre és te is a miénkre, gondolom nem lesz pálinkahiány felétek se :)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:22:49 // 66158
Én is, bár nem tudok eljutni :-((
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:22:07 // 66157
Ezt mind értem, csak azt nem, hogy pár másodpercen belül miért nem ugyan azok a korrekciós értékek? Nekem pont az tűnt fel, hogy az első esetben remegett egy kicsit a kormány. Másodszor már semmit. Nem lehet, hogy "túlkopmenzál"?
Liquid30-03-2015 22:20:03 // 66156
úúúú gyerekek, de várom már a VTT-t :)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:18:35 // 66155
No, akkor készülj! Főleg az esti szalonnasütésre, az nagyon veszélyes tud lenni. Főleg másnap reggel :-))
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:14:57 // 66154
Nekem is hasonlókat dob :-))
A múlt héten mi is mentünk 2x900 km-t, nagyrészt éjjel. 6-osban 3000 fordulat mellett tempomattal beszélgetve. Nem rossz motor ez a forradalmi 1956 köbcentis :-)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:11:59 // 66153
Tiszta Windows :-DD
Újra kell indítani az ajtónyitással...
Már értem, hogy minek kell az a sok comp a kocsiba :-)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:09:20 // 66152
"nem bírom ha szutykos" - nem kell nyitogatni :-P
Azt meg megtanultuk itt az Amorén, hogy a gyári ajánlásokat nem kell komolyan venni. Azok a marketingesek szüleményei :-DD
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:07:44 // 66151
Én anno a 147-el tanultam meg célozni, a végén már kannából is ment :-))
Invisible30-03-2015 21:52:08 // 66150
Végre egy szűztestvér :D
Haddel30-03-2015 21:43:13 // 66149
Akkor te is vvt szűz vagy. Én is 😃
Haddel30-03-2015 21:41:31 // 66148
Még régebben,egyszer kiszámoltam tankolástól tankolásig,és pont annyi volt, amennyit mutatott.Azóta nem néztem.Teljesen meg vagyok elégedve a fogyasztással.
Invisible30-03-2015 21:34:19 // 66147
Jaj már fáradt vagyok XD
.......................30-03-2015 21:26:11 // 66145
Mennyi a számított átlag?
A csippeltek kevesebbet írnak ki ,mint valójában
droberto30-03-2015 21:26:01 // 66144
Én se ittam még kökénypálinkát. :)
Invisible30-03-2015 21:22:33 // 66143
Már nagyon rá vagyok pörögve :D Ez lesz az első.
droberto30-03-2015 21:21:30 // 66142
max 4-5 hét...
De no para! Lesz. :)
Invisible30-03-2015 21:19:36 // 66141
az mikor lesz kiírva hivatalosan kb?
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 21:15:07 // 66140
nem soká 59-es tali :DDD viszek jó kis kökény pálinkát
Pityukoma30-03-2015 21:00:56 // 66139
Az lehet. Valakit meg kell kérni hogy kapcsolja be és közben figyelni, mert akkor sokszor szokott szikrázni. Az pedig jól látszik :-(
droberto30-03-2015 20:59:05 // 66138
Nekem is fura hangokat adott vasárnap. Bár én a befújóventi motorra tippeltem.
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 20:52:29 // 66137
akkor a kuplungja rotyog ...
Pityukoma30-03-2015 20:37:30 // 66136
A szabadon futó mindig forog, akkor is ha nincs bekapcsolva. Kevés gázra gondoltam, legalábbis valaki írta tavaly. Már nem emlékszem ki volt.
tdemeter30-03-2015 20:35:24 // 66135
Az biztos, hogy csak bekapcsolt allapotban adja a hangot... Ha a klima ki van kapcsolva akkor kussol
Pityukoma30-03-2015 20:35:10 // 66134
Az szép :-) téged sem zabál ki a vagyonodból:-) még 124-es átlaggal sem :-)
tdemeter30-03-2015 20:34:52 // 66133
A gaz eselyes. Tavaly kb ilyenkor vettem a vasat es nem volt benne 1 deka sem.
Feltoltottek akkor de gondolom az okat nem szuntettek meg.
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 20:34:13 // 66132
ha nincs elég gáz be sem kapcsol..nem a szabadonfutó zörög?
Pityukoma30-03-2015 20:33:21 // 66131
A kulcs nem felismerésről még nem hallottam, de a klímát valaki tavaly írta ugyanígy + a megoldást is: Gáz hiánya volt.
Haddel30-03-2015 20:29:06 // 66130
Jó kis átlagot mentem mult hétvégén 😃
tdemeter30-03-2015 20:07:29 // 66129
Azt meg nem is írtam, hogy mindezután bekapcsoltam a klímát aminek olyan ronda hangja volt, hogy inkább kikapcsoltam.
Először a fülemmel hallottam, hogy tölt a kompresszor de nem hagyta abba, helyette ilyen ronda hangon, a fordulatszámmal arányosan változóan kerregett.
Holnap szerviz van szerintem:(
tdemeter30-03-2015 20:05:45 // 66128
Szasztok!

Ma amikor beültem a kocsiba közölte, hogy nem ismeri fel a kulcsomat.
Ki-be húzgáltam de semmi nem változott, egy idő után pedig lezárt a kormányzár is.
Bármit is csináltam nem volt hajlandó elindulni.
Aztán kiszálltam, bezártam a kocsit, kinyitottam, beültem és minden működött!

Ilyen volt már valakinek?
Félek, hogy ott hagy az út szélén...
droberto30-03-2015 19:58:51 // 66127
Jah... meneteltünk egy kicsit, csak már csúszkáltak kis téli cipellős lábacskái. :)
Cselentano30-03-2015 19:22:01 // 66126
a lényeg lemaradt:
Alfa 159
Cselentano30-03-2015 19:19:07 // 66125
Ismerős valakinek az autó?
Egy ismerős szeretné megvenni.
Eladó Alfa 159
Haddel30-03-2015 18:20:34 // 66124
Ismerem ezt az érzést, én is sürün igy meditálok: ))
Pityukoma30-03-2015 18:16:30 // 66123
Igen néha kell az ilyen, csak hogy megőrizzük a lelki egyensúlyt :-D
Haddel30-03-2015 18:07:48 // 66122
Akkor magyarán most rendeltetésszerüen használtátok a gépjárműveket, )
Pityukoma30-03-2015 18:00:24 // 66121
Össze kellett terelnem a ménest, minden paripára szükségem volt hogy ne maradjak le mögötted :-)
Megtekertük rendesen a vasakat, az Alfa-s kanyarvadászatokat bírtam nagyon. Csak úgy villogott az ESP. Ezt idáig csak 2x láttam, a vétel után nemsokkal mikor feszegettem a vas és a saját határaimat ill. amikor Putyesz CarTárs után igyekeztem a Demjén fürdő felé :-)

Remélem Ildikóra nem hoztam a frászt, biztos szorította mögöttem a kapaszkodót. Nem is kérdeztem tőle. Lehet legközelebb nem ül be hozzám :-) Ákossal jól el voltunk elöl. Ő sem panaszkodott, de lehet hogy csak udvariasságból :-D
Pityukoma30-03-2015 17:47:53 // 66120

Szerintem mind ilyen. A G.Puntón is, a Multiplámon is ilyen van/volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.