Forum >> 159
Giuntini31-03-2015 18:19:37 // 66169
Én is nagyon vŕrom. Kívŕncsi vagyok mit szóltok a leghalkabb 159 dízelhez.
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2015 10:36:39 // 66168
simán kipattintod...
TJanesz 15931-03-2015 09:58:16 // 66167
Hátsó ajtó (SW) teleszkópokat könnyű kicserélni? Megfáradtak, gondoltam ma veszek hozzá csak nem is néztem még hogy lehet kiszedni..
dev16631-03-2015 01:07:46 // 66166
Fordulaton is változnak a korrekciós értékek, de értelme nincs figyelni őket, mert ott már nem fut az SRC (Smooth Running Contol), csak a mennyiségi korrekciós (MAR, lsd. bármelyik Bosch szakkönyvben) rutin, aminek egyrészt nem az egyenletes fordulatszám tartása a célja, hanem az emisszió csökkentése, másrészt a kiolvasott adatokat nem tudod kiértékelni, mert a terheléstől, üzemállapottól függően változik a teljes tüzelőanyagmennyiség és a fordulatszám, így az adatok nem lesznek összehasonlíthatók. Ezzel szemben az alapjárati hideg és meleg üzem 1-1 majdnem tökéletesen reprodukálható üzemállapot. Emellett alapjáraton jelentős a korrekciós hatás: A 3,3 mm3/i az alapjárati 8 mm3/i-hez képest magas, 40%-os korrekció, de fordulaton ugyanez legfeljebb 1-2 százalék lehet, mert a teljes tüzelőanyagmennyiség egy nagyságrenddel több és a korrekció is alacsonyabb. Még egy ok, hogy miért az alapjárat érdekes.
A korrekciók összege mindig 0. A párja pedig mindig meglesz a legrosszabb hengernek, mert az ECU kiszámolja, hogy melyik hengerrel optimális kompenzálni és elsősorban az fogja kapni az ellenkező előjelű korrekciót. Úgy sejtem, ez mindig a legtávolabbi henger.
Persze kétségbeesésre semmi ok, ha magasak a korrekciók, kedvezni kell kicsit a tüzelőanyagrendszernek, hogy olajozottabban és tisztábban működjenek a dolgok ;)
A korrekciók összege mindig 0. A párja pedig mindig meglesz a legrosszabb hengernek, mert az ECU kiszámolja, hogy melyik hengerrel optimális kompenzálni és elsősorban az fogja kapni az ellenkező előjelű korrekciót. Úgy sejtem, ez mindig a legtávolabbi henger.
Persze kétségbeesésre semmi ok, ha magasak a korrekciók, kedvezni kell kicsit a tüzelőanyagrendszernek, hogy olajozottabban és tisztábban működjenek a dolgok ;)
.......................30-03-2015 23:50:14 // 66165
Nincs ennek semmi baja,szép tükörkép es görbe
A siető hengernek megvan a lusta párja,ez így ok
Akkor lenne gond ha a 4 ből egyik kiugróan magas lenne a többihez képest
A siető hengernek megvan a lusta párja,ez így ok
Akkor lenne gond ha a 4 ből egyik kiugróan magas lenne a többihez képest
.......................30-03-2015 23:46:18 // 66164
Menet közben is folyamatosan változnak a korrekciós értékek
Simán figyelhető egy androidos telóval
Meg egy mini elm 327 bluetooth ossal
Meg Alfa ODB app al
Csak padlógázon nincs korrekció,ill. Ott is van ,csak a legutolsó érték ,és mem változik
Köbmm per befecskendezésenként számolja
Az sem mindegy hogy egy adott pillanatban hány köbmm a teljes fecsk gázolaj
Viszonyítani kell százalékban
A magasértékek alapból nem hibásak,de meg kell lenni a minusz3 nak egy plusz 3 körüli párjának
Ezek összege nulla körül kell legyen
Simán figyelhető egy androidos telóval
Meg egy mini elm 327 bluetooth ossal
Meg Alfa ODB app al
Csak padlógázon nincs korrekció,ill. Ott is van ,csak a legutolsó érték ,és mem változik
Köbmm per befecskendezésenként számolja
Az sem mindegy hogy egy adott pillanatban hány köbmm a teljes fecsk gázolaj
Viszonyítani kell százalékban
A magasértékek alapból nem hibásak,de meg kell lenni a minusz3 nak egy plusz 3 körüli párjának
Ezek összege nulla körül kell legyen
dev16630-03-2015 23:22:04 // 66163
Sajnos a pontos Bosch SRC algoritmus nem publikus (ahogy egyik gyártónál sem), de gyanítom, hogy hidegindításkor rögtön az első néhány munkaütem után megkezdődik a korrigálás és utána befecskendezésenként újraszámolja a korrekciókat a friss adatokat is figyelembe véve. Ha pontos képet akarsz kapni, akkor több adatot gyűjts össze ugyanolyan körülmények között. Ami beszédes:
- hidegindítás utáni első fél perc végig gázadás nélkül
- ugyanez melegen
ha több ilyen mérésnél hasonló eredmények születnek, abból már lehet következtetést levonni. Lehet, hogy csak egyszeri alkalom volt a magas korrekció (pl. egy kis víz vagy szennyezőanyag az üzemanyagban vagy beszívott egy kis olajat a szívósorból, esetleg levált valamilyen lerakódás valahol, majd elégette, stb.) és semmi ok aggodalomra.
- hidegindítás utáni első fél perc végig gázadás nélkül
- ugyanez melegen
ha több ilyen mérésnél hasonló eredmények születnek, abból már lehet következtetést levonni. Lehet, hogy csak egyszeri alkalom volt a magas korrekció (pl. egy kis víz vagy szennyezőanyag az üzemanyagban vagy beszívott egy kis olajat a szívósorból, esetleg levált valamilyen lerakódás valahol, majd elégette, stb.) és semmi ok aggodalomra.
Chianti30-03-2015 23:00:27 // 66162
Támogatom!!! :o)
Chianti30-03-2015 22:59:24 // 66161
Ezzel én is így vagyok sajnos! :o((( Pedig nekem is ez lenne/lett volna az első VTT-m. Remélem azért valaki képviseli majd helyettem a Rosso színvilágot.
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:36:26 // 66160
Kellene szervezni egyet őszre is...
Liquid30-03-2015 22:30:21 // 66159
az bizony nagy kár :(
De majd iszunk az egészségedre és te is a miénkre, gondolom nem lesz pálinkahiány felétek se :)
De majd iszunk az egészségedre és te is a miénkre, gondolom nem lesz pálinkahiány felétek se :)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:22:49 // 66158
Én is, bár nem tudok eljutni :-((
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:22:07 // 66157
Ezt mind értem, csak azt nem, hogy pár másodpercen belül miért nem ugyan azok a korrekciós értékek? Nekem pont az tűnt fel, hogy az első esetben remegett egy kicsit a kormány. Másodszor már semmit. Nem lehet, hogy "túlkopmenzál"?
Liquid30-03-2015 22:20:03 // 66156
úúúú gyerekek, de várom már a VTT-t :)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:18:35 // 66155
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:14:57 // 66154
Nekem is hasonlókat dob :-))
A múlt héten mi is mentünk 2x900 km-t, nagyrészt éjjel. 6-osban 3000 fordulat mellett tempomattal beszélgetve. Nem rossz motor ez a forradalmi 1956 köbcentis :-)
A múlt héten mi is mentünk 2x900 km-t, nagyrészt éjjel. 6-osban 3000 fordulat mellett tempomattal beszélgetve. Nem rossz motor ez a forradalmi 1956 köbcentis :-)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:11:59 // 66153
Tiszta Windows :-DD
Újra kell indítani az ajtónyitással...
Már értem, hogy minek kell az a sok comp a kocsiba :-)
Újra kell indítani az ajtónyitással...
Már értem, hogy minek kell az a sok comp a kocsiba :-)
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:09:20 // 66152
"nem bírom ha szutykos" - nem kell nyitogatni :-P
Azt meg megtanultuk itt az Amorén, hogy a gyári ajánlásokat nem kell komolyan venni. Azok a marketingesek szüleményei :-DD
Azt meg megtanultuk itt az Amorén, hogy a gyári ajánlásokat nem kell komolyan venni. Azok a marketingesek szüleményei :-DD
Piritu - 1.000.00030-03-2015 22:07:44 // 66151
Én anno a 147-el tanultam meg célozni, a végén már kannából is ment :-))
Invisible30-03-2015 21:52:08 // 66150
Végre egy szűztestvér :D
Haddel30-03-2015 21:43:13 // 66149
Akkor te is vvt szűz vagy. Én is 😃
Haddel30-03-2015 21:41:31 // 66148
Még régebben,egyszer kiszámoltam tankolástól tankolásig,és pont annyi volt, amennyit mutatott.Azóta nem néztem.Teljesen meg vagyok elégedve a fogyasztással.
Invisible30-03-2015 21:34:19 // 66147
Jaj már fáradt vagyok XD
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 21:31:01 // 66146
:D :D :D
.......................30-03-2015 21:26:11 // 66145
Mennyi a számított átlag?
A csippeltek kevesebbet írnak ki ,mint valójában
A csippeltek kevesebbet írnak ki ,mint valójában
droberto30-03-2015 21:26:01 // 66144
Én se ittam még kökénypálinkát. :)
Invisible30-03-2015 21:22:33 // 66143
Már nagyon rá vagyok pörögve :D Ez lesz az első.
droberto30-03-2015 21:21:30 // 66142
max 4-5 hét...
De no para! Lesz. :)
De no para! Lesz. :)
Invisible30-03-2015 21:19:36 // 66141
az mikor lesz kiírva hivatalosan kb?
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 21:15:07 // 66140
nem soká 59-es tali :DDD viszek jó kis kökény pálinkát
Pityukoma30-03-2015 21:00:56 // 66139
Az lehet. Valakit meg kell kérni hogy kapcsolja be és közben figyelni, mert akkor sokszor szokott szikrázni. Az pedig jól látszik :-(
droberto30-03-2015 20:59:05 // 66138
Nekem is fura hangokat adott vasárnap. Bár én a befújóventi motorra tippeltem.
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 20:52:29 // 66137
akkor a kuplungja rotyog ...
Pityukoma30-03-2015 20:37:30 // 66136
A szabadon futó mindig forog, akkor is ha nincs bekapcsolva. Kevés gázra gondoltam, legalábbis valaki írta tavaly. Már nem emlékszem ki volt.
tdemeter30-03-2015 20:35:24 // 66135
Az biztos, hogy csak bekapcsolt allapotban adja a hangot... Ha a klima ki van kapcsolva akkor kussol
Pityukoma30-03-2015 20:35:10 // 66134
Az szép :-) téged sem zabál ki a vagyonodból:-) még 124-es átlaggal sem :-)
tdemeter30-03-2015 20:34:52 // 66133
A gaz eselyes. Tavaly kb ilyenkor vettem a vasat es nem volt benne 1 deka sem.
Feltoltottek akkor de gondolom az okat nem szuntettek meg.
Feltoltottek akkor de gondolom az okat nem szuntettek meg.
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2015 20:34:13 // 66132
ha nincs elég gáz be sem kapcsol..nem a szabadonfutó zörög?
Pityukoma30-03-2015 20:33:21 // 66131
A kulcs nem felismerésről még nem hallottam, de a klímát valaki tavaly írta ugyanígy + a megoldást is: Gáz hiánya volt.
Haddel30-03-2015 20:29:06 // 66130
tdemeter30-03-2015 20:07:29 // 66129
Azt meg nem is írtam, hogy mindezután bekapcsoltam a klímát aminek olyan ronda hangja volt, hogy inkább kikapcsoltam.
Először a fülemmel hallottam, hogy tölt a kompresszor de nem hagyta abba, helyette ilyen ronda hangon, a fordulatszámmal arányosan változóan kerregett.
Holnap szerviz van szerintem:(
Először a fülemmel hallottam, hogy tölt a kompresszor de nem hagyta abba, helyette ilyen ronda hangon, a fordulatszámmal arányosan változóan kerregett.
Holnap szerviz van szerintem:(
tdemeter30-03-2015 20:05:45 // 66128
Szasztok!
Ma amikor beültem a kocsiba közölte, hogy nem ismeri fel a kulcsomat.
Ki-be húzgáltam de semmi nem változott, egy idő után pedig lezárt a kormányzár is.
Bármit is csináltam nem volt hajlandó elindulni.
Aztán kiszálltam, bezártam a kocsit, kinyitottam, beültem és minden működött!
Ilyen volt már valakinek?
Félek, hogy ott hagy az út szélén...
Ma amikor beültem a kocsiba közölte, hogy nem ismeri fel a kulcsomat.
Ki-be húzgáltam de semmi nem változott, egy idő után pedig lezárt a kormányzár is.
Bármit is csináltam nem volt hajlandó elindulni.
Aztán kiszálltam, bezártam a kocsit, kinyitottam, beültem és minden működött!
Ilyen volt már valakinek?
Félek, hogy ott hagy az út szélén...
droberto30-03-2015 19:58:51 // 66127
Jah... meneteltünk egy kicsit, csak már csúszkáltak kis téli cipellős lábacskái. :)
Cselentano30-03-2015 19:22:01 // 66126
a lényeg lemaradt:
Alfa 159
Alfa 159
Cselentano30-03-2015 19:19:07 // 66125
Ismerős valakinek az autó?
Egy ismerős szeretné megvenni.
Eladó Alfa 159
Egy ismerős szeretné megvenni.
Eladó Alfa 159
Haddel30-03-2015 18:20:34 // 66124
Ismerem ezt az érzést, én is sürün igy meditálok: ))
Pityukoma30-03-2015 18:16:30 // 66123
Igen néha kell az ilyen, csak hogy megőrizzük a lelki egyensúlyt :-D
Haddel30-03-2015 18:07:48 // 66122
Akkor magyarán most rendeltetésszerüen használtátok a gépjárműveket, )
Pityukoma30-03-2015 18:00:24 // 66121
Össze kellett terelnem a ménest, minden paripára szükségem volt hogy ne maradjak le mögötted :-)
Megtekertük rendesen a vasakat, az Alfa-s kanyarvadászatokat bírtam nagyon. Csak úgy villogott az ESP. Ezt idáig csak 2x láttam, a vétel után nemsokkal mikor feszegettem a vas és a saját határaimat ill. amikor Putyesz CarTárs után igyekeztem a Demjén fürdő felé :-)
Remélem Ildikóra nem hoztam a frászt, biztos szorította mögöttem a kapaszkodót. Nem is kérdeztem tőle. Lehet legközelebb nem ül be hozzám :-) Ákossal jól el voltunk elöl. Ő sem panaszkodott, de lehet hogy csak udvariasságból :-D
Megtekertük rendesen a vasakat, az Alfa-s kanyarvadászatokat bírtam nagyon. Csak úgy villogott az ESP. Ezt idáig csak 2x láttam, a vétel után nemsokkal mikor feszegettem a vas és a saját határaimat ill. amikor Putyesz CarTárs után igyekeztem a Demjén fürdő felé :-)
Remélem Ildikóra nem hoztam a frászt, biztos szorította mögöttem a kapaszkodót. Nem is kérdeztem tőle. Lehet legközelebb nem ül be hozzám :-) Ákossal jól el voltunk elöl. Ő sem panaszkodott, de lehet hogy csak udvariasságból :-D
Pityukoma30-03-2015 17:47:53 // 66120
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?