Forum >> 159

Don Gombóc26-09-2015 18:37:07 // 71233
Így van.
Ja és három jól felszerelt gumis futóművesnél voltam, mindegyik adatbázisa más és más szét és összetartási és dőlésszögi értéket mutatott. Erről ennyit. A legjobb kísérletezni, csak az idő, pénz, és gumi igényes sajna.
Shadin26-09-2015 18:05:02 // 71232
Ja. Ne legyen nyomvályú mert leránt az útról :-)
GTPeti26-09-2015 16:39:10 // 71231
Az első mondatod szerintem csak akkor igaz, ha mindig tükörsima úton mész.
(A menetkomfort egy más kérdés.)
.......................26-09-2015 16:25:00 // 71230
Menetbiztonság szempontból maximálisan teljesít a 19 es hisz az a legjobban tapadó legkevésbé kúszásra hajlamos

A felni biztonsága pedig tőlwd függ,
Ismeretlen rossz úton vigyázva okosan kell vele közlekedni
Én simán feltenném Sárvár rosenheim között nincs egy kátyú sem
Pestre már nem,oda lemezfeni való
GTPeti26-09-2015 16:12:30 // 71229
Ez teljesen logikus lépés volt részetekről! Én csak az elvet írtam le. Ugyanazt, amit te is.
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2015 14:23:48 // 71228
Pont olyan mint a 18-as mivel az is 235-ös
Szabolcs 15926-09-2015 13:58:27 // 71227
Azt gondoltam :))) mennyire biztonságos tudja valaki vagy senki se jár 19 es gurulokon télen
.......................26-09-2015 13:50:55 // 71226
Simán eljárnék téli 19el
Ha nem kell szívesen elcserélem veled 18 asra
Szabolcs 15926-09-2015 12:53:10 // 71225
Üdv nagy kérdés mennyire megbizható télen a 19 es ti felni lenne 4 darab ujj continental gumikkal ,lehetőségem nyílt venni de az a gond hogy téli gumival ,
Don Gombóc26-09-2015 12:34:49 // 71224
A 166 nál 4 mm széttartást írt a manuál. Azzal magyarázzák, hogy a nyomaték amikor behúzza egyenesbe, akkor lesz a megfelelő. Aztán mégsem ez történt, mert ette a belsejét. Aztán próbaként kapott 1 mm széttartást, de akkor is látszott a gumi belsején, így maradt a nullás beállítás.
.......................25-09-2015 22:48:54 // 71223
Nem kényes ,
Egyszerűen ahány nyelvű manual annyi összetartás
Kerékdőléstől is függ
De alapvetően a kerékösszetartás befolyásolja a szélén kopást
Ha a belső széle kopik jobban kevés az összetartás
Ha a külső akkor sok
GTPeti25-09-2015 22:00:31 // 71222
Szerintem pedig az inkább széttartás, mert így terheléskor kb nullásra jön ki, mápedig a gumik szempontjából ugye az a legjobb.
Martin_8525-09-2015 21:46:21 // 71221
Tisztelt cartarsak!

Tudna Nekem valaki segíteni (ajánlani) egy megbízható és jó szerelőt akihez hosszútávon érdemes lenne hordani szeretett autómat. Cím, telefonszám kéne. :)
Köszönöm előre is!
Liquid25-09-2015 21:05:14 // 71220
ezzel kapcs. az az aggályom, hogy biztosan nem változik meg valami a futóműben, ha belenyúlunk? Gondolom nem véletlen állították ilyenre...Jó lenne valami rendes teszt.
Piritu - 1.000.00025-09-2015 19:43:57 // 71217
Mindjárt jön szosza és megmondja a tutit :-)
Liquid25-09-2015 12:39:50 // 71216
tudtommal a TI alapvetően eszi egy kicsit a belsejét, ez normális
nálam az eldobott gumiknál volt szűk 1 mm különbség, azt mondták az normális
denil125-09-2015 12:17:49 // 71215
Cartársak!
Amennyire jól hallottam és tudom viszonylag ismert jelenség,h a 159 / Brerák hajlamosak lenyalni az első (?) gumik külsejét vagy belsejét.
A kérdésem az lenne, hogy ezt a gyári (manual szerinti) beállítások mentén teszi vagy csak simán kényes a paraméterekre és sokan nem viszik el futóműveshez elég gyakran vagy nem azokat a paramétereket állíttatják be a futóművessel ami a gyári ajánlás?
emGéza25-09-2015 07:12:11 // 71214
Ha , már nincs rajta a kerék , mert már leszedted :D

1. csavard ki a központosítócsavart ,
2. szedd le a féltengelyről a 36-os fejű csavart (lesz ellenállása és nem árt , ha
valaki tapossa a féket )
3. lazítsd ki a féknyereg 2db csavarját (itt is lesz ellenállás) ,
4. szedd ki a 4 db agyrögzítőcsavart ,
5. szedd ki a 2 db féknyereg rögzítőcsavart és az egész féket kapd le az agyról ,
tedd oldalra ,
6. kalapáld le az agyat .

A művelet kb 1-1,5 óra / oldal , ha van légkulcsod , akkor a fele se ;)
afla15924-09-2015 23:21:01 // 71213
Hali Urak!

Egy kis segítség kellene (infó)
Első kerékcsapágyat cserélt már valamelyikőtök. A legfontosabb kérdésem az lenne, hogy a cseréhez a féltengelyt ki kell húzni??? Mi a menete ha esetleg valaki már cserélt. Az tiszta hogy a féknyereg, illetve a tárcsa lepöccen...

Előre is köszi.
mzo24-09-2015 22:33:08 // 71212
Jó kis minitali volt, még ha nem is egy vidám apropó miatt jöttünk össze. :)
Kíváncsian várom én is vajon tényleg a relé lesz-e a ludas?
Remélem gyorsan megoldódik a probléma
Pityukoma24-09-2015 22:20:07 // 71211
Most értem haza. Se vontatás, se megoldás nem lett :-( Közben MZO Cartárs is odaért Tibihez. Mire megérkeztem, már kiszedték a szivattyút a tankból. Csatlakozót összedugva néha elindult, néha nem (de inkább nem). No akkor vontassunk gondoltuk. Fedélke kipattint és már láttuk is hogy az nem fog menni, mert bele van törve a vonószem :-( Így hát eltoltuk egy közeli benzinkútig. Ott az akkuról két darab vezetékkel megtápláltuk a szivattyút ami teljes gázzal működött. Sokáig nem járattuk nehogy leégjen a gázolaj hűtése és kenése nélkül. Kis szünetekkel még 2x lepróbáltuk. Az jó. Multiméter nem volt nálunk, ezért nem tudtuk kimérni a csatin a tápot. Csak gondoljuk hogy a reléje lehet beégve és nem kapcsol rendesen. No de melyik a reléje? Ezt nem tudtuk így ott hagytuk szegényt a kútnál. Zoli hazavitte Tibcsit én pedig a másik irányba kanyarodtam.
Kíváncsi leszek mi okozza a hibát.
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2015 20:36:18 // 71208
Pesten passzpiros...
SzJanos24-09-2015 20:31:36 // 71207
A turbo-mra én is ránézetnék, ki az akihez érdemes levinni Pest környékén? Van olyan turbo-specialista, aki akár cserél, vagy javíttat is ha kell?
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2015 20:15:20 // 71206
beszéljünk...ugyan az van rajta, mint az 1.9-én ahol 5w30 a gyári olaj...hányat cseréltek szerinted eddig 200e km alatt aki normális olajjal megy?
Piritu - 1.000.00024-09-2015 20:12:28 // 71205
Így van, csak nem ezt írták elő és nem ilyet tettek bele...
Piritu - 1.000.00024-09-2015 20:11:45 // 71204
Akkor beszéljünk a motortól távol lévő dpf-ről...
Pityukoma24-09-2015 20:03:30 // 71203
Igen, az kattan. Most beszéltem vele, közben kiszedte az üléslapot. Kocogtatásra el-el indul a szivattyú. Úgyhogy indulok és haza húzom.
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2015 19:42:31 // 71202
hátsó üléssor alatt van igen...relé jó? hallatszik a kattanása?
Pityukoma24-09-2015 19:10:47 // 71201
Sziasztok! SOS segítség kellene Tibcsi166-nak. Útszélén áll, megállt a vas. Hibakód nincs, egy pillanatra beindul, majd leáll. Mondtam neki hogy vegye le a szűrőről a bemenő csövet és nézze hogy gyújtáson jön-e a gázolaj. Nem jön, nem hallani az üzemanyag szivattyú búgását.
A kérdés az hogy hogy tudjuk ellenőrizni a szivattyú feszültség ellátását? Jól emlékszem hogy a hátsó ülés alatt van egy fedél ami alatt a csatlakozó?
akos15924-09-2015 16:47:52 // 71200
Üdv Cartársak!

Érdeklődnék tud-e valaki 159 hez (2.0 JTDm, 170hp, 2010 évjárat, kombi) bal első ablakemelő szettet (sínek+motor) okosba, elfogadható áron???

Válaszokat előre is köszönöm!
Shadin24-09-2015 16:01:42 // 71199
Mögmondtam vagy nem mögmondtam
GTPeti24-09-2015 12:59:18 // 71198
A 2.4-es motorba leginkább 5W-40-es olaj való. Ha van DPF is az autóban, akkor DPF-kompatibilis. Sok ilyen olaj létezik.
norbi040924-09-2015 11:37:05 // 71197
Srácok! :) Ha a féltengely járja a végét akkor gyorsításkor oldalirányú "kilengés"...remegés a tünet, igaz? Nekem oldalirányú remegésem nincs, csak szimplán remeg padlós gyorsításnál 2000 giri alatt, de Mankyval beszéltük, hogy a kettőstömegűm nem tudja kezelni a hirtelen sok nyomatékot és kicsit vissza kell venni majd :) Csak magam megnyugtatása miatt vagyok kíváncsi a féltengely hiba tüneteire :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2015 09:16:20 // 71196
az olaj, nem szerkezeti hiba...sajnos az Alfánál már bevett szokás, hogy nem tudják melyik olajat adják az adott típushoz :)))
Ezért inkább én döntöm el :D
Greentimus24-09-2015 07:39:39 // 71195
Rápróbálok, bár a leírások alapján csak javít a többség. Pár emailt megér a dolog. Köszi!
.......................24-09-2015 07:18:03 // 71194
Próbáld meg Diesel Bosch szerizeknek eladni
Nekik jól jön a bontott
Greentimus24-09-2015 07:05:07 // 71193
Szerintetek 4 db 1.9 16V-ből kiszedett felújításra tökéletes injektor mennyiért kellhet el? Hirdetgetem, de eddig nem jelentkeztek értük, viszont nem tudom mennyit mondjak rájuk. Amúgy az autó teljesen jól használható velük, csak az alapjárat ingadozott. A legrosszabb injektor korrekciója +- 2 körül van.
Piritu - 1.000.00024-09-2015 01:16:38 // 71192
Aham, és a rossz olaj a 2,4-nél?
norbi040924-09-2015 00:32:08 // 71191
Az nem hintáztatná az autót jobbra balra? :)
bubo3523-09-2015 23:37:53 // 71190
Tudom, hogy nem ide tartozik, de augusztusban volt a szülinapom és véletlenül a szálláson - Toscanaban - egy gyűjtő garázsában jártam :-)
FireAlfa23-09-2015 15:21:26 // 71189
Köszi az infót. Megrendeltem a komplett tömítést tőcsavarokkal, aztán ha megjön csere. Meg kap friss olajat a motor.
denil123-09-2015 14:13:58 // 71188
159 betegség,h elégnek a tőcsavarok.
Nem drága hozzá szerezni garnitúrában szóval javaslom,h mind cseréltesd kimert előbb vagy utóbb mind elég. Csak nehogy beszakadjon valamelyik ( hajlamos rá ).
FireAlfa23-09-2015 12:22:16 // 71187
Haha nem a turbo a hibás. Lebontottuk a csöveket, turboközép lógása minimális hosszirányba, megszorulva nincsen. Mit ad isten elindítjuk leszedett csövekkel a motort és a kipufogó sor leömlő soránál egy csavar hiányos, ott kifúj és a hülye süvítő hangot ez meg az elégett tömítés maradványa adja. Így a horribilis költségek helyett csak tömítés és egy csavar bánja, meg a munkadíj. Ezért csinálja a turbonyomás mérő padlógáznál, hogy felmegy 1,4-ig majd visszaesik 0,8-ig kb és megint a csúcson. Kifúj a rendszer nem kicsit.
Giuntini23-09-2015 12:03:22 // 71186
Ezt el is hiszem! Az enyemben 350 ezer volt mikor eladtam, motornak semmi baja, eredeti kuplung. Ott inkàbb a futóművel volt baj, stab. pàlcàk àllandó cseréje.
Giuntini23-09-2015 11:31:59 // 71185
Turbonyomàs mérő mit csinál?
yani🍀23-09-2015 10:30:56 // 71184
OFF
"Gyors és zöld"
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.