Forum >> 159

AdamV626-10-2015 09:43:40 // 72233
Sziasztok!

Felvetődött bennem, hogy vásárolnék egy 159-est.

Kérdésem lenne, hogy mi a tapasztalat a Q-troniccal?

Melyik a legjobb motor?

Mik a típushibák, mire figyeljek oda kiemelten!?

Köszönöm

Ádám
Piritu - 1.000.00025-10-2015 22:14:30 // 72232
így sincs meg....
... no mindegy, léptem!
Piritu - 1.000.00025-10-2015 21:20:30 // 72230
Nem lenni fészbuk user, nem látok videót...
Liquid25-10-2015 21:12:40 // 72228
öööö, mit kell nézni? sztem rossz a link :)
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2015 21:05:02 // 72227
a Ferrari evés :DDD
Greentimus25-10-2015 20:17:50 // 72224
Nekem az sem tűnik normálisnak, hogy 480 km alatt a DPF 31%-ról 89%-ig betömődött. Ennek 480 kmnek 80%-a autópálya, autóút ahol rendesen lehetett haladni. 2 nap alatt raktuk bele. Most pár percig járt a motor, míg a Multiecuscan-nel bohóckodtunk és 89%-ról 91 %-ra nőtt ez az érték. Amúgy néztük az EGR-t a programmal és a teszt alatt 2x ki be zárt. Tehát elvileg az EGR jó. Amúgy 3 hónapja volt tisztítva.
Kényszerített regent pedig nem lehet free verziós Multicu-val.
Liquid25-10-2015 20:10:57 // 72223
akkor ideje nullázni :)
Nivan8425-10-2015 20:01:21 // 72222
Szia!
Nekem repedt EGR csö volt ilyen tünetekkel.
Piritu - 1.000.00025-10-2015 19:12:23 // 72221
Az egy dolog, hogy mennyit ír, arra szeretné nyitni. Hogy valójában hol van, arról fogalma sincs a vezérlőnek, mert nincs visszajelzés a tényleges nyitás állapotáról.
Greentimus25-10-2015 19:10:31 // 72220
A részecskeszűrő 90%-on van és 580 km-rel ezelőtt regenerált. Igazából amennyit mentünk vele akár pucolhatta volna magát...
Tozo25-10-2015 19:09:39 // 72219
EGR-re 3,9%-ot írt alapjáraton a MES, DPF 89%...
Piritu - 1.000.00025-10-2015 19:07:11 // 72218
Mi van, ha egyszerűen csak az egr ragadt meg nyitva? Ettől ugyan füstölnie kellene, de ezt a dpf-től nem látni...
Don Gombóc25-10-2015 19:06:10 // 72217
Ha mechanikusan rendben van, olyan nincs hogy nem működik a turbó. valószínűleg a ritka oxigén tartalmú levegő butította le a programot, már ha magasan voltatok. Nem ártana neki egy áramtalanítás, azután megnézni a progival mit ír ki.
Ne pánikolj be, lehet hogy csak az agyába billent bele valami szarság.
Piritu - 1.000.00025-10-2015 19:04:58 // 72216
Holnap talán utoljára nekivágunk a Párduccal a németekhez. Jelzésértékű, hogy a legközelebbi társüzembe megyünk, ahonnan a Pók is származik :-)
'''''25-10-2015 18:53:29 // 72215
Semmit nem nulláztunk.Olajcsere tavasszal volt mikor szét volt kapva az autó.
Greentimus25-10-2015 18:44:01 // 72214
Sziasztok!

Baj van! Ma voltunk Ausztriában a hegyekben és leparkoltunk a parkolóba, majd 10 perc múlva tovább akartunk indulni. Kezdésből lefulladtam párszor, aztán lendületből sikerült a göröngyös, meredek parkolóból elindulni, de rájöttem mi a baj. Nem működött a turbo... A turbo nyomás jelző mutató meg sem mozdult, majd vészvillogóval visszatolattunk a parkolóba. Telefonálgatások után a turbo csöveit végignéztem, de azok épnek tűnnek. Elől a kis szenzorban ha lehúztam a csövet és beindítottam a motort, akkor volt benne vákuum. Végül az ötletek hiánya után visszajöttünk Sopronba a szállásunkra turbo nélkül. Elég szenvedés volt, az emelkedőkön elég neccesen tudtam felmenni, de sikerült visszaérnünk.
Laptopot elővéve ELM-met rádugva nincs hibakód. Nem tudom mi lehet. Egy dolgot néztem meg Tozo tippjére: Boost pressure, Desired boost pressure.
Alapjáraton mindkettő érték kb. 990-1000 mBar.
Gázadásra kb 1500-1800-as fordulaton 960 mBar és 1060 mBar. 2500 körüli fordulaton 978 mBar és 1320 mBar. Utóbbinál már elég nagy a különbség. De van, hogy magas fordulaton a pillanatnyi 800 alá is beesik. Ez nem tűnik jónak. Lehet valamelyik csővel lesz gond. Mi az ötletetek? Turbo meghalt volna?
Jelen esetben holnap erő nélkül a fák alatt jövünk haza. Autópályát így nem vállaljuk be.
Esetleg Sopronban van Alfa szaki vagy hozzáértőbb fórumtárs?
Liquid25-10-2015 18:25:26 // 72213
mit nulláztatok?
yani🍀25-10-2015 09:55:25 // 72212
Előrejelzi a következő szervizt. Ha nem esedékes, akkor valszeg nem nulláztátok olajcsere után.
'''''25-10-2015 09:47:23 // 72211
Ezt minek írja ki?
Haddel25-10-2015 09:39:49 // 72210
Szerintem valami váltó hibája volt,állandóan bőgött a motor ,de alig ment. 130-200 között nem tudott elmenni.Ami meg elég furcsa.
Giuntini25-10-2015 08:49:48 // 72209
Nekem csak az Octavàsok maradnak. Győzni szoktak. De nem is allok le velük. Én beállok egy normàlis utazótempóra, nekik viszont bizonyítani kell. Szerencsétlen nem tudja, hogy a tempomat hatban gyorsít vissza míg ő azt sem tudja hovà kapcsoljon vissza. Sajnos már mindenütt nagyon mérnek, kivéve Hansékat. Ott meg lehet büntetlenül.
'''''25-10-2015 07:32:04 // 72208
Ovál pályán mentetek és dől az út? :-)
Haddel25-10-2015 00:02:27 // 72206
Én meg egy Maser quatroportét bosszantottam tegnapelött az autobahnon😃
Haddel24-10-2015 23:05:49 // 72205
Jaja,ilyet láttam anno.Gáz ..
Liquid24-10-2015 22:03:53 // 72204
bakker, Ferkát természetesen :D
Liquid24-10-2015 22:02:26 // 72203
nem ilyesmi volt? :D Ha Panda helyébe képzeljük a Ferkét? :D
'''''24-10-2015 21:55:27 // 72202
Az a füstös mindig előtted ment át a célon. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2015 20:56:58 // 72201
Ez nem a füstös ami tolókocsis versenyre való :)
'''''24-10-2015 20:51:25 // 72200
Kereskedésben állt és elmentél előtte? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2015 20:12:32 // 72197
Mi történt? A TBi nem vallott szégent legyőztünk egy Ferrarit :)
Piritu - 1.000.00024-10-2015 19:32:32 // 72196
Szép estét!

Mi történt? Majd egy napja nincs új hsz? :-OO
.......................23-10-2015 22:36:00 // 72194
A kinaiak szorgalmasan koppintanak
Csak valahogy összement mire odaért
Ez csak 18 as
Liquid23-10-2015 20:33:48 // 72193
2 helyen kell nullázni, az egyik a sima service interval reset, a másik a DPF miatti, ez utóbbit akkor is kell, ha nincs DPFÍ
'''''23-10-2015 18:49:11 // 72192
Regen nálam már nincs. :-)
Köszi a választ!
Piritu - 1.000.00023-10-2015 18:22:02 // 72191
Csak "géppel" látod, amúgy csak reklamál ha lejárt.
Tudtommal a hidegindítások, regenerálások, stb számából.
'''''23-10-2015 17:54:17 // 72190
Nem nullázták a cserekor,az biztos.Lehet az a gond?Azt látom gépre dugás nélkül is valahol?
A "használat módjától függően" ezt miből számolja ki?
Laosz15623-10-2015 17:46:20 // 72189
sziasztok...vkinek nincs elfekvoben 4drb alfas kupak alufelnibe? vevo lennek ra 😊
Piritu - 1.000.00023-10-2015 17:17:53 // 72188
De kiír, csak rövid ideig. Amúgy nem látod, csak FES/MES-sel. Cserekor nullázod és innen indul visszafelé a használat módjától függően.
'''''23-10-2015 17:08:04 // 72187
Volt már régen szó róla:ma kiírta a verda,hogy cseréljek olajat.Pár ezer km-el ezelőtt cseréltem.Miből is számolja az olajcserét?Visszaszámlálást nem írt ki.
norbi040923-10-2015 16:01:27 // 72186
Sziasztok!
Bőröztette már valaki a váltógombját? Kicsit kopottas a felső gumiszerű rész és úgy gondoltam lyukacsos bőrrel beborítanám. Meg igazából a számlap a tetején is elviselne valami revíziót vagy cserét:-)
Tudtok Budapesten valami jó szakit aki ilyen bőrözéssel foglalkozik?
De szívesen fogadok egyéb ötleteket is ezzel kapcsolatban :-)
Nivan8423-10-2015 14:50:54 // 72185
Sziasztok!
Két fura jelenségre keresek magyarázatot:
- fáradt voltam és figyelmetlen, és induláskor hamarabb engedtem fel a start gombotmint hogy a motor beindult. Utána induláskor kicsit magasabb alapjarat (850rpm) es kellemetlenebb járás volt. Leallitom újra indítom es alapjarat normál, és rezonancia mentes lett.
- egyik automnal se tapasztaltam ilyet, hogy hidegben nehezebbeb jár a valtokar. Mintha neki is bekellene melegednie. Ezerzesem szerint nem normális.

Köszi a válaszokat.

Üdv
I
Piritu - 1.000.00023-10-2015 12:00:31 // 72184
Nem rossz ötlet, de eddig mindig jött az "ihlet" és onnan lett név. Még várom...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.