Forum >> 159

yani🍀07-04-2016 11:11:34 // 81483
Egyik kollégámnak volt nemrégiben turbó felújítása egy OFF-os autón. A turbó felújítását végző szaki azt mondta neki, sokan ott rontják el a turbó visszaszerelését felújítás után, hogy nem öntik fel olajjal a turbót és az olajcsövet. Néhány fordulat szárazon futás is képes megkoptatni az alkatrészeket.
Hardy07-04-2016 10:59:26 // 81482
Van olyan hogy nincsen benne. De az nem is tud eldugulni. Viszont ha van es csak egy részét engedi át az olajnak az mar nem annyira jo.
yani🍀07-04-2016 10:45:37 // 81481
Csak már jó legyen végre!
Giuntini07-04-2016 10:40:04 // 81480
A szelence húszezer, a felújítás olyan 60 körül, bár ez a tengely dolog megdobja.
Ricsi 14707-04-2016 09:58:53 // 81479
Ha már kint van, és az eredeti turbó marad akkor érdemes mindent leellenőrizni szerintem. Mondom ezt úgy, hogy mi hülyék voltunk, hogy nem néztük meg a leömlőt, hogy nincs-e ott valami gáz, de mondjuk nem is tudtuk, meg nem is gondoltuk, hogy lehet ez is a gond forrása... Egyébként mikor mi kivettük én is megnéztem azt a csavart és nem volt bent a szűrő... Mennyibe lesz a felújítás?
Laosz15607-04-2016 09:56:28 // 81478
sziasztok. egy olyan kerdesem lenne,hogy ha kiveszem a map szenzort kitisztitom,es visszateszem,nem-e fog check engine lampat dobni?
Giuntini07-04-2016 09:44:33 // 81477
Shadinnal elvittük a turbót a turbóshoz, a membrán totál szar, a lógása viszont kívülről nem volt veszélyes. Dilemmában voltam, mit csináljunk, a membrán szelence javítása gépműhelyben kb. 20ezer forint. Én arra gondoltam, hogy ha már ki van véve a turbó, ki kéne tisztítani, mert nem szeretném újra kivetetni. Erharddal beszéltünk, ő azt mondta, nem szedetné szét a turbót. Sajnos már nekiállt szétszedni, tehát akkor ez van, viszont most telefonált, hogy egyáltalán nem volt baj a turbó szétszedése, mert a tengely szar.
Ricsi 14707-04-2016 09:36:09 // 81476
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/

"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.

Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt."
Hardy07-04-2016 05:55:03 // 81475
Igen. Lattam már olyant aki nem cserélte ki aztán pár ezer km n belűl vett még egy turbót.
Dömpi (il dottore)06-04-2016 22:54:13 // 81474
Profi vagy, le a kalappal!
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2016 21:37:57 // 81473
olajzó csövet szoktak cserélni, meg a tömítéseket
Liquid06-04-2016 21:37:26 // 81472
mindig csak a szex meg a szipu :D
dev16606-04-2016 21:36:54 // 81471
a csavarban lévő fém szűrőbetétre gondolsz? azt csak csavarral együtt lehetne cserélni, de nem sok értelmét látom.
norbi040906-04-2016 21:14:34 // 81469
Sziasztok! :) Találkozott már valaki 159 1.9 Jtdm esetében dugattyú csapszeg hibával/kopással/fáradással? Mik lennének a jelei egy ilyen hibának szerintetek?
Hardy06-04-2016 21:12:54 // 81468
Elvileg az olajcsőben kéne lenni szűrönek, ami a turbóba megy.Azt sokan elfelejtik cserélni.
Don Gombóc06-04-2016 21:06:34 // 81467
Sőt ! Az egy mérettel kisebb fehérnemű is izgatóbb. :-)
Így jó ez. :-)
berobbantam06-04-2016 20:31:02 // 81466
Hello
A csavart hűtsétek le halonnal oltóval és úgy melegítsétek meg az anyát,gömbfejet.Aztán megint halon a csavarnak.Meg én be is áztatnám egy napra wd-40-el vagy valami mással egy éjszakára.De ez melegítéskor meg fog gyulladni.Viszont kéznél lesz az oltó:)
'''''06-04-2016 20:20:23 // 81465
Ma lemostam utoljára a vasat és így várja szombat reggel az új tulajt:




Sajna a takaró a spideré.A 159 kicsit izmosabb. :-)
Giuntini06-04-2016 19:04:01 // 81464
Vákumprobléma, az első. Lógása is van, de a igazi komolyabb mechanikai sérülése remélem nincs.
Nem volt turbó nyomas állás után, pedig a turbócső kicserélése után tökéletesen ment. Remélem, csak a vákumszelence, és tisztítás, meg biztos hogy a csapágyat kell.
'''''06-04-2016 17:41:27 // 81463
Ricsi147-nek van gyári turbója.Az nem érdekel?
'''''06-04-2016 17:33:16 // 81462
Mi baja a turbónak?Nem emlékszem mit írtál róla.80.000 körül mozognak a bontott csigák.Nemrég adtam el a gyárimat 65.000-ért.
Giuntini06-04-2016 17:08:20 // 81461
Köszönöm!
dev16606-04-2016 16:54:30 // 81460
Jó tanács: a leömlőt is tisztítsd ki és visszarakás előtt síkolni is kell. A hf-leömlő tőcsavarokat és az olajcsavarokat nyomatékra kell meghúzni, bár ezt gondolom a szerelő is tudja.

A leömlő és a hf közötti domborított tömítés pótlása nem lesz könnyű. Mindenhol (unix, bárdi, láng, intercars, szakálmtál) csak 3 rétegű simát lehet kapni, de én abban nem bízok. A Budafoki és Építész utca sarkán van egy kis autósbolt (kauffer), ők tudnak domborított tömítést szerezni (payen, 6000Ft).
Shadin06-04-2016 16:30:46 // 81459
Nekem is be volt rohadva, de melegítéssel kijött aránylag hamar :-(
Giuntini06-04-2016 16:27:17 // 81458
Turbó kivéve. Megpörgettem, érzésre finoman fut, de hát ez többezres fordulattal pörög. Remélem nem lesz nagyon durva a költség vonzata.
b007706-04-2016 16:07:32 // 81457
Szerintem nekem akkor sem esett vissza, de közben kiderült mi volt a baj. A MAP szenzort kicseréltem és már egyből 0-ról indul. Menet közben szerintem nincs különbség, legalábbis így szemmel nem látom az órán. Nem tudom befolyásolt-e valamit ténylegesen.
David | Centocinquantanove06-04-2016 15:07:51 // 81456
Urak egy kis segítséget szeretnék kérni.

Futóművet kellene beállítani, mivel ki lettek cserélve az alsó lengőkarok elöl.
Sajnos az axiálrúd kormányösszekötő az úgy be van gyógyulva a jobb oldalon, hogy meg sem mozdul.
Próbálták melegítéssel, de nem jártak sikerrel. Elég sok eltérés van most így a kerékbe, úgyhogy gyors segítség kellene...

Van esetleg valakinek valami trükkje, hogy hogyan lehetne megmozdítani?
emGéza06-04-2016 15:04:27 // 81455
Hármasban 60-ról parketta, 80-nál indult a stopper, 140-re 9,7 .
Pont erre volt elég a hármas.
(A négyest 180-ig bírta,a 6ost 205-nél kapta,220-ra volt képes .)
Shadin06-04-2016 14:07:00 // 81454
Soha ne feledkezz meg az izlandi zuzmókról :-)
'''''06-04-2016 13:55:11 // 81453
Azokat te úgy is megeszed vagy megiszod. :-)
Kolci06-04-2016 13:40:10 // 81452
Nekem akkor sem :)
FireAlfa06-04-2016 13:39:02 // 81451
Az enyém is ilyen! Szerintem normális dolog, nekem menet közben akkor esik vissza a mutató 0-ra, mikor regenerál az autó!
b007706-04-2016 12:48:22 // 81450
Sziasztok,

A problémám a következő, amint gyújtást adok az autóra (de még nem jár a motor) a turbonyomás mutatója nem 0 állásban marad, hanem az első vonal és a 0 közé áll be. (Ugyan így marad járó motornál is) Diaggal teszteltem az órát, akkor az kilengett fullra, majd vissza 0-ra. A tesztből kilépve ismét a 0 és első vonal közé állt be.
Valakinek bármi ötlet hogy ez mitől lehet? Esetleg valami jeladó a turbóban?
Előre is köszi.
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2016 12:24:32 // 81449
de van... a zuzmók :))
'''''06-04-2016 12:10:27 // 81448
Van két napod,hogy legyere és meghallgasd az enyémet. :-) Nekem nyitott a rendszer,dobok nélkül.Benzineshez hasonló hangja lesz de nem ordít.Negatív hatása nincsen.
tirex06-04-2016 11:54:55 // 81447
Az enyém is így volt megcsinálva, tiszta korom volt minden osztrák út után a hátulja.Annyira nem tetszett.
tirex06-04-2016 11:50:29 // 81445
Még sehogy. Elindult a per aztán győzzön a jobbik. Sajnos a kocsit már nem hagyhattam ott így hazahoztuk pénteken.
Erhard 242 (Pure Energy)06-04-2016 10:45:10 // 81442
pont reggel olvastam :) van benne igazság... sokkal fontosabb adat a rugalmasság mondjuk előzésnél ...
Shadin06-04-2016 10:33:27 // 81441
FinnMate05-04-2016 23:30:19 // 81440
Köszönöm, figyelmetlen voltam! Ment az üzenet Neked!
Martin Kovacs05-04-2016 23:05:48 // 81439
Cartarsak !

Szerintetek jó ötlet teljesen megnyitni a rendszert vagy ne erőltessem ezt a témát ?
Pros & Cons esetlegesen !

Már a dpf ki van véve az egr le van vakolva a dpf helyén egyenes cső.....

Néztem vidiket és full nyitottan baromi jó hangjuk van csak nem nagyon találtam róla értelmes infót ez jár-e nyomaték csökkenéssel vagy sem ?

A gáz útja tény, hogy szabadabb lesz...

Köszi !!!
Dömpi (il dottore)05-04-2016 22:21:49 // 81438
igen, érdekel! holnap este privátban megkereslek
'''''05-04-2016 21:24:52 // 81437
Most kezdem bánni.Kíváncsi vagyok az új vasadra.Biztosítóval hogy állsz?
tirex05-04-2016 20:55:10 // 81436
Köszi. Most nálam lehetne már a géped, ideg megöl. Összekapartam a lóvét erre cumi. Láttad hogy tetszik erre eladod. Te vagy a hibás!!! :))))))) Ez az sw csak tűzoltás volt, megvettem az első szép állapotüt ami az utmba került. Azért örülök ennek is, egyben van. 7végén teszek fel képet majd. Gratulálok hogy sikerült eladnod, mindenki jól járt.
Liquid05-04-2016 20:34:13 // 81435
nekem 245/40R19-em van, 1 évadot már futott, most szeretem fel ismét. Gáyri 19-es TI felnik, TI futóművel. Majd a VTT-n megszakértitek :)
De ha jól csalódom, akkor Erhard is ilyet vett.
A kaszniba nem ér bele, max. a doblemezt éri el, de azt is csak "komoly" esetben.
Hardy05-04-2016 20:30:42 // 81434
Csak szívom magamba a tudást 59 terén. 😄 Mert az okosabbtol nem szégyen tanulni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.