Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)02-06-2016 14:41:37 // 83465
Hát fene tudja. Az 1000 Bar feletti befecskendezés megjelenésekor is ez ment vagy 15-20 éve. Ajj, nagy nyomás, biztos a tartósság rovására megy majd. Tervezés kérdése. Mára már tudjuk, hogy egy 8v jtd fél millát zokszó nélkül elgurul. És nem lassan. És húzva is. Ezt akkor nem nagyon hittük. A 2l 300 ló pedig azért nem a világ csodája, nem gondolom, hogy gond lenne a tartóssággal. Coupe turbo-kat régóta húzogatnak ennél feljebb is, de pl egy 90-es évek beli Maser is kb ezt tudta. Mármint a 2.0 biturbo. Az utóbbi nyilván nem a megbízhatóság mintaképe, de azért nem szakadtak szanaszét azok a motorok sem. Plusz eltelt negyed évszázad :-)
Nem lesz gond.

Hang? 9 év dízelezés után én bírom értékelni a csendet :-)
Lehet tőlem 5 henger, a morgás az morgás. A csend meg jó. Ezért is szeretnék benzinest. Mindamellett megszerettem a dízelt, a kis jtd egy baromi jó karakterű motor, élmény vele menni.
tdemeter02-06-2016 13:45:25 // 83464
A felnifelújításos kérdésemmel kapcsolatban senki se tud tanácsot adni?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2016 11:01:41 // 83463
azért ez a QV Gyula prémium ezt se felejtsük el, majd az idő megmondja... a özép modellek inkább elérhetőek lesznek, remélem :)
RomeoOne02-06-2016 10:01:54 // 83462
Mondjuk az Alfák ára nagyobbat szokott zuhanni, mint a németeké, de a 11-12 millió szerintem is inkább 5 év felett képzelhető el.
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2016 09:33:41 // 83461
hát egy lassan 10 éves M3 9 milla
Haddel02-06-2016 09:14:14 // 83460
3-4 évesen 11-12 miskára gondoltam.
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2016 08:07:48 // 83459
mire gondolsz? hogy egy 25-30 millás autó pár évesen 3-4 lesz? egy 2002-2003as 47 GTA 2,5-3 milla most is :DDD
FireAlfa02-06-2016 07:56:49 // 83458
Üdv Cartársak! Meghalt a hátsó ablaktörlő motorom. Nincs valakinek elfekvőben egy működőképes?
AdiArsenal02-06-2016 05:03:56 // 83457
Giulia QV-vel ugy vagyok, hogy egyszer kiprobálnám, de otthonra nem vennék, az pályára való, utcára még az én Giulietta QV-m is túl erős. Meg új fejlesztés, kihegyezett motor nem biztos, hogy annyira jó lesz az pár 10ezer km után.
Haddel01-06-2016 22:42:03 // 83456
Mondjuk 15 tényleg sok ,na de majd a piac beárazza😃
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 22:38:49 // 83455
Azért az nem az ên kategóriám lesz...az 3 évesen is lesz 15 mihály...plusz majd 70-80e nél fogja mindenki eladni amikor rá kell locsolni egy 5-öt :)
Haddel01-06-2016 22:34:15 // 83454
Amúgy érdekes,hogy nem csak Magyarországon ilyen rosssz az olasz autok megitélése,hanem itt az osztrákoknál is.
Most kiküldetésben vagyunk,ottalvós melon,és én pénteken haza akarok menni Várpalotára.Ezért saját autóval jöttem hétfőn,amikor elkezdte a hülyeségét a Boci.Mutattam a kollegáknak,hogy villog a müszerfal ,mint a karácsonyfa,egyböl elkezdték ,hogy normális autót kellett volna vennem ,nem olasz vacakot.. Mondom nekik,nekem ennél nem kell jobb.😃
Haddel01-06-2016 22:14:00 // 83453
Én főleg csak pályán használom,de ennek ellenére nagyon csábit ,hogy a giuliából a qv-t vegyem.Pláne,ha 3 évesen olyan áreséssel meg lehet majd venni ,mint a 159-et az uj árához képest.
droberto01-06-2016 22:06:34 // 83452
Most olvasom, hogy az év motorja választáson nem, hogy dízel nyertes, de még jelölt sem volt. Mekkora egy képmutatás... :(
Viszont az absolut győztes a Ferrari 488 V8 turbója lett. :)
droberto01-06-2016 21:36:29 // 83451
Szégyen, hogy az Alfa idáig süllyedt! Ez kb olyan mint a sportos japóknál a kamu dupla kipuff vég.
droberto01-06-2016 21:33:47 // 83450
Benzinest venni most újra divat lett. Az ötvenkilencnél a 2009 után a Tbi-ből sajnos nem sokat adtak el kint a dízelfüggő nyugaton. Így itthon csak kis számban lesznek. A TBi egyébként jó motor csak elfelejtettek hozzá kipuffott tervezni. Meg vsz. az E5 és a turbó is kiöli belőle a V6, a TS és a Boxerek hírhedt orgánumát. Reméljük ebbe az új 2.0 benyába visszarakják a boggie-t! :)
maotun01-06-2016 21:20:01 // 83449
Na, a TiBi hangja rendben van, csak lemarad :)))) mert a kocsi gyorsabb mint a hangja!
Mondok még hülyeséget (ebben profi vagyok, pappír is van róla) tehátt az öt henger diesel előbb duruzsol, dörmög, hörög és húzz. a TiBi meg előbb húz , suhan oszt 4000 ford felett
jön egy pici hang hogy motor is van benn, nekem ez az érzet próbáltam 2,4 jtd-t és vettem a TiBit.
Amilyen műszaki zseni vagyok azt is elhinném hogy villanymotor van a TiBi ben .:)))
droberto01-06-2016 20:50:20 // 83448
Helyreállt a rend! :)
AdiArsenal01-06-2016 18:57:47 // 83447
Nekem Giuliettaban van Tbi motor, de én megdöbbentem mikor először hallottam a hangját, nagyon kerregős alapjáraton, majdnem mint egy dízel, az előző 1.4 T-jethez képest meg főleg hangos, ami szinte észrevehetetlen volt.
Shadin01-06-2016 18:11:31 // 83446
semmi baj a Tibi hangjával bakker...
Piritu - 1.000.00001-06-2016 17:21:40 // 83444
A Giuliettában van motorhang generátor.

Azt a 159-be is lehet tenni :-)
Giuntini01-06-2016 17:17:56 // 83443
Már nagyon elvette az eszemet a gázolaj, mert 91 óta csak dízelezem.
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 16:37:53 // 83442
van annak hangja csak 3500-4000 felett...és benyás hangja van nem dejzel :P
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 16:28:55 // 83441
kis off
a tuti alternatíva a vellanyautó, mint pl az Ampera, használtan vesz az ember egy szépet és jót, csak nincs meg hozzá a kábel, vegyünk egy otthoni hálózatit hozzá 260e ft meg ha már a városba dolgozunk kéne hozzá egy nyilvános állomási töltőkábel is hozzá az már csak 170e ...tiszta occsó ez a vellanyautó :)
on
Giuntini01-06-2016 16:13:42 // 83440
Ezt tudom, tényleg fantasztikusan jó a Tbi, csak egy kicsit csinálhattak volna olyan hangot mint a Giuliettáé. Sportos a 159, megérdemelte volna.
yani🍀01-06-2016 16:04:07 // 83439
Ha akartak volna a 159 TBi-nek is tudtak volna szebb hangot csinálni.
A 4C-ben is ilyen blokk van, és annak gyönyörű a hangja.
Tudom, hogy nem turbósak, de a motorkerékpárokban 600-1000 ccm is állat hangot tud adni.
Kazes☻01-06-2016 15:48:40 // 83438
"Ez a gyáraknak jó, de nem a mi pénztárcánknak." - Miért, szerinted bármi más számít...?!



Ez inkább csak egy költői kérdés volt... :)
Giuntini01-06-2016 15:24:23 // 83437
Oké a Maseratiba szentségtörés berakni a dízelt, de az európai vásárlókat ki kell szolgálni. Sajnos hosszú éveken keresztül csak a dízeleket fejlesztették. Azért a Mercedes, Bmw a középkategóriás autóit nagyrészt dízel motorral adja el, Európában még mindig arra van a nagy igény. A másik, 2 literes benzinesből 300 lovat kihozni, biztos hogy a motor tartósságának rovására fog menni. Az emisszió miatt kis motor, és sok turbó. Ez itt a jelszó. Ez a gyáraknak jó, de nem a mi pénztárcánknak. Nem tudom, ha csak a hanghatást nézzük, a 2.4-nek szebb hangja van, mint a TBI-nek, mert annak egyszerűen nincsen, csak megy mint a disznó. Az tény, ahogy a dízelt szalonképessé tették, azzal egyenes arányban vesztette el tartósságát, és megbízhatóságát.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2016 15:12:07 // 83436
A dízel botrány óta (ami vajon véletlen?) azért a presztízs fogalma és a bármilyen dízel az egy jó lépést távolodtak egymástól. Nem lennék meglepve, ha a presztízs fogalma újra a benzinmotorral kapcsolódna össze. Illetve bizonyos körökben a hibrid hajtással. Plusz bárhány hengeres, bármilyen kifinomult dízelt is építsenek, a morgás, a vibráció jelen van. És ne feledjük, a dízel csak Európában eladható, márpedig a célközönség már kicsit szélesebb.
Ha csak itt a fórumot nézed is a dízel egyeduralmat szépen bontja az egyre több TBi. Egyszerűen túl szűk az a közönség akinek kéne az a 300 lovas dízel.
Shadin01-06-2016 14:57:03 // 83435
Bódottá :-) Használd egészséggel!!!
Dömpi (il dottore)01-06-2016 14:30:06 // 83434
Nekem, ha sokáig egy állásban van, néha nem akar átállni, ilyenkor addig tekergetem, amíg egyszer csak veszi az adást.
Giuntini01-06-2016 14:23:55 // 83433
Ott azért volt öt henger. Érzésre kulturáltabban jár, mint a BMW hathengerese. Négy henger, azért csak négy henger. Elhiszem, hogy a súly miatt a 180 lovas Giulia jobban megy a 200 lovas öthengeresnél, de kellene egy igazi nagy dízel bele. Ez presztizs kategóriájú autó, nem a VW és a Ford a konkurencia. A Giulia a három nagy némettől akar vevőket elcsábítani. Oda kell egy nagy dízel.
Nivan8401-06-2016 14:15:58 // 83432
Sziasztok!

Valaki találkozott már hasonló hibábal? A befújás irányának az állítója nem mindig működik. Ha éppen nem működik akkor minden szellőző eostelyból fújja a levegőt, kivéve a szélvédő elötti hosszú szellőzőböl. Valaki találkozott már ilyennel? Esetleg diaggal ki lehet nézni hogy vezérli e az elektronika az állító motort?

Köszi
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 13:26:47 // 83431
pedig az idióták az 59-be sem rakták bele....a blokk meg volt
Giuntini01-06-2016 13:04:40 // 83430
Az megint egy tévedés lenne! A BMW kínál a hármasba hathengeres dízelt, az Audi is, és ha jól tudom a Merci is. Aki ilyet akar venni, megint a németekhez kell menni. Az megint egy rossz húzás lenne!
Dömpi (il dottore)01-06-2016 12:52:07 // 83429
de nem fogják, az csak az SUV-ba megy illetve a tervezett 166 utódba...legalább is ezt hallottam/olvastam korábban
Giuntini01-06-2016 12:25:33 // 83428
Én se vennék dízelt, ha nagyrészt a városban kellene használnom. Ha ősszel kihozzák a Giuliának a V6 dízelt, akkor lesz a 300 lovas benzinesnek alternatívája.
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 11:53:15 // 83427
autópályán többet eszik a TBi 1L-rel minimum, nekem 9,2-9,5-et eszik a 2,4 meg 8,2-őt evett 140-150 hosszú távon
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 11:48:48 // 83426
Giu-ban pont ezért lesz 8 sebességes automata, nem nagyon fogja magát túlpörögni...a 300 lovasnak meg ahogy látom megint nem lesz alternatívája dízelben... ráadásul ha adblue is kell bele akkor meg még drágább lesz üzemeltetni... aki sokat megy pályán annak jó a dízel egyébként meg sz@aregál
yani🍀01-06-2016 11:31:40 // 83425
A TBi sem forog sokkal többet ekkora tempónál 6.-ban. Ugyan elbírna még egy 7.-et is, de így sem eszik többet, mint a 2.4.
Giuntini01-06-2016 11:15:09 // 83424
Ez egy nagyon korrekt autó! Igazad van Yani elképzelhető hogy céges volt, és a Giulia miatt akarják cserélni. Bár első körben csak dízelek lesznek meg a QV. Viszont szerintem vigyázat ezzel a TBI őrülettel. Eddig dízelt vett az is, akinek valójában nem volt szüksége rá. Mérlegelni kell. A város valóban megöli a mostani dízeleket. Viszont hosszú távon, autópályán nincs alternatíva gazdaságossági szempontból. Azt figyelembe kell venni, hogy a 2,4, és a Tibi hasonló menettulajdonságokkal rendelkezik, de a 170 lovas 2,0 sem marad el nagyon mögöttük. Én vezettem most a Tibit, nagyon jó, viszont a dízelnél 150-es tempónál a 2500-as fordulatszám nagyon megnyugtató.
yani🍀01-06-2016 09:37:47 // 83423
Lehet, hogy valamelyik főnök autója volt a Budaörsieknél. Jön a Giulia, ezért cserélik.
Dömpi (il dottore)01-06-2016 09:14:35 // 83422
Szia Shadin!
Passzolnak a felniközepek!



Köszi még 1x!
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2016 09:07:59 // 83421
olyan, mint az enyém, csak nekem antracit a felni... én sem adnám oda 4 milla alatt
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2016 08:56:53 // 83419
Mint én.. ja igazad van :-)
Csabi01-06-2016 08:53:49 // 83418
Rendes tulaj! 5év vagy 140e km az előírás, sokan csak a km-t nézik tévesen
Csabi01-06-2016 08:52:23 // 83417
Ezt sem fogják sokáig árulni, ritka mint a holló... Kár, hogy nem én fogom megvenni! :)
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2016 08:52:13 // 83416
Szokatlanul jó felhozatal van :-) A 65e- nél vezérlés csere az normális dolog amúgy?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.