Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 12:12:48 // 86479
az inkább 70-80e :)))
Gegee24-10-2016 12:11:58 // 86478
Nincs előttem a manual, de ha jól emlékszem a Tibikbe 30 ezer után írja a gyertya cserét. Lehet nem véletlen. Azt is érdemes lenne tudni, hogy csere periódus előtt vagy jóval utána ment tönkre. Ne kövezz meg, ha erre a csereperiódusra rosszul emlékszem! :)
David | Centocinquantanove24-10-2016 11:36:23 // 86474
Télre mindenképp nézesd meg. Izzító gyertyák mentek tönkre, és hidegben már lehet cumis az indítás.
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 11:29:33 // 86473
nincs valakinek kéznél a hátsó ülésrögzítő bolha cikkszáma? nincs kedvem eprezni
Tocke24-10-2016 11:28:41 // 86471
Sziasztok, van egy hibaüzenetem, hogy "pre-heating plugs not available", tehát az előmelegítés nem áll rendelkezésre. A motor szépen indul, viszont az izzítás jele villog egy darabig, majd elalszik. Téves hibakód lehet, vagy megnézessem? Köszi a segítséget.
Gegee24-10-2016 11:18:57 // 86470
Elég nehéz lehet így választani ha semmi nem jó abból ami van. :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 11:08:14 // 86469
a 100-assal csak egy baj van egy Tibi tulajnak ketté törött tőle a gyertyája kicsit magas a hőfok... szóval nálam az biztos nem játszik
Gegee24-10-2016 10:54:24 // 86468
Pont az alábbi következmények elkerülése végett tankolok 100-as oktánszámú üzemanyagot a Tbi-be. Főleg OMV vagy shell kutakon. Utána olvastam és azt írták, hogy igen is számít mit teszünk bele, főleg a TBi-nél, mert ugye ebből a motorból aztán kihoztak mindent amit csak lehet. Rákérdeztem a kúton, hogy honnan érkezik az üzemanyag, a válasz az volt, hogy a 95 a MOL-tól jön a maxxmotion 100 pedig osztrákból. (Vpower 100-ra nem emlékszem) Így nem is volt kérdés, hogy melyiket választom. Viszont eddig ilyen csuklást nem tapasztaltam, de hozzáteszem, mióta nálam van az autó 95 nem ment bele, igaz nem gurul sokat az autó és nincs is 400 fölött literje. Még.. szerencsére még..
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 10:00:12 // 86467
mind a hatunknak nem lehet lambdaszonda hibája egyszerre ..
Don Gombóc24-10-2016 09:32:26 // 86466
Én maradok a bevált szokásomnál, hogy teszek a gázolajhoz tankonként 2 dl jó minőségű 2T olajat a befecskendezők kenése miatt. Porlasztós ajánlotta, ártani meg nem árthat.
Don Gombóc24-10-2016 09:28:40 // 86465
Alapjárati fordulaton nincs olyan jelentős keverékképzési változás, hogy a kopogásérzékelőnek dolga lenne. Szerintem. Ott valami más apró dolog lesz a gond, inkább a lambda szonda gyengélkedik, az is csak olyan kis mértékben, hogy hidegen, illetve nem a teljes üzeni hőmérsékletnél. Bár ez közvetlen befecskendezéses benzin motor, és a környezetvédelmi besorolása miatt érzékenyebbre van állítva az egész, de szerintem a benzinnek semmi köze ehhez a jelenséghez. A hideg indítás utáni alapjárat ingadozás, egy kis gázadás utáni alapjárat esés a V6 TB-nél nekem is volt, de ez csak kétszer, és mindkét alkalommal a Lambda szonda csinálta. Meleg üzemben már semmi baja sem volt. Még az is lehet hogy nem tudunk arról hogy az 5 százalék bioetanolt esetleg egy kicsit megemelték-e a benyában, mert tervbe van véve.
Giuntini24-10-2016 09:20:45 // 86464
Köszi az Infót! Én dízellel járok, de talán annál még jobban lehet érezni a különbséget üzemanyagban,mint a benzinesnél. Én a Shellt elvből kerülöm, OMV-nél tankolok mindig. Az tény, hogy kint mindig észrevettem, hogy az ottani üzemanyagtól finomabban megy az autó, és amikor még füstölős dízeleim voltak, kevésbé kormoltak. Viszont azt hallottam, hogy a prémium üzemanyagok amennyire jót tesznek a befecskendező rendszernek, annyira rossz a motornak. Szárítanak, és erre azt mondják, hogy a motor nem szereti. ki tudja az igazságot...
RB 8324-10-2016 02:12:02 // 86463
Sziasztok, ha már igy megkérdeztétek :) és Erhard kolléga irására válaszolva is egyben, igaza van sajnos :( ez az eset nálam csak egyszer fordult elö, most a nyáron ( Augusztus ) egy sikeres telitank Omv után, azt azért hozzá tenném hogy Én megrögzött Omv fun voltam-vagyok még a 166 2.4 Jtd-vel kezdödött, soha nem volt problémám...
Tehát egy telitank Omv 95normal, másnap délelött inditás alapjárat az egekben majd pár másodperc dadogás és helyre állt... gondoltam hogy a Benzin szar - Szekszárd Omv kút nem ajánlom- de már nem tudtam mit tenni, 70liter benzint csak nem "szivok" le...
amúgy nálam is volt már gyertya cserélve ( 70ekm ) ez a szervizkönyvében is benne van... most van benne 96ekm... mikor otthon voltam ( Augusztus ) és kapott kis-nagy szervizt.. akkor a szerelöm a fojtó szelepet is megnézte ( szép tiszta ) , gyertyák rendben megnézte, mert nála is volt alapjárat ingadozás,külön gépre rakta emiatt és figyelte az alapjáratot, de mechanikus hibát Ö sem talált, de megjegyezte mikor átadta a kulcsokat... és ez idö alatt a Magyar Benzint kapta.....

A tapasztalatom Németország miután itt élünk...
A kinti Benzitöl ( sima 95 ) nincs a kezdeti magas alapjárat még azután sem ha 1 hetet áll a garázsban... kulcs be-start-alapjárat normál, ezt pont ma történt mert szép idö volt és kocsimosás stb.... és pont ezen gondolkodtam miközben vártam hogy egy kicsi járatás után kiálljak hogy nincs magas alapjárat.... Hömérséklet a garázsban 7.5 fok volt....
Ahol élünk a közelben 4 kút található - Aral-Agip-Shell és egy Supermarkt Tankstelle az Ikeánál :)
Az elsö háromnál már tankoltam , szerintem egy formán jó... a fogyasztás na ja 9.5 ir most a komp.
Az utolsó tankolásom a Shellnél volt de Erhard irására , tesztelni fogom ujra : Agip-Aral...
Mert ezek szerint érzékeny a Benzin minöségére.... ez biztos...

Elég sok német forumot olvasok ... és volt egy mondat amit mindenki leirt hogy itt kint nem lehet oktánszám különbség csupán a különbözö kutak-márkák az adalékok hozzá adásával raffinálkodhatnak.. :)

Remélem segitettem :) mögöttem csak 3ekm áll mert ennyit tettem meg a " Tibivel " itt kint nem egy hajtós autó de nem is ezért vettük ....
És várom hogy Ti mit mondtok hol érdemes tankolni Otthon...
Üdv B.
Csabi23-10-2016 23:30:25 // 86462
A szőnyegre csak ott tud kifolyni..az alu burkolatnál...a gumi, és az ajtó lyukacskák már jóval alatta vannak.
Anno úgy teszteltem, hogy egy literes üvegből vízet öntöttem a szélvédőre nyitott ajtó mellett, és néztem, hogy kifolyik e a víz a lyukakon a gumin keresztül, simán kitalált a víz
Szóval ne legyen igazam, de ha a szőnyegen víz van, akkor érdemes leellenőrizni az alu burkolatot...Elég csak a kárpitot lekapni akkor már többnyire szemmel látható a vízfolyás nyomai...De kiderül ez a következő komolyabb esőzésnél is...
Dömpi (il dottore)23-10-2016 22:58:58 // 86461
Átnéztem. Nálam a gond az volt, hogy a gumi pár helyen vissza volt fordulva, ráadásul megült benne a por. Most jól kitakarítottam.
Giuntini23-10-2016 21:55:37 // 86460
Annyit tudok, hogy a Holden blokkot nem lehet generálozni. Ezt csak azért mondom, mert ilyen blokk nagyon kevès van.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 20:58:23 // 86459
veszek egy kopogás érzékelőt próba kép hatalmas 3 rugó a bosch...
Liquid23-10-2016 20:55:24 // 86458
Erősen vonzott és vonz most is, így utánanéztem kicsit, de nekem nem volt :)
A régebbieknél előfordult hogy 100e-et se ment el a lánccseréig. Az újabbaknál ez már legalább 200e. A lánccsere nem occsó dolog. Kajálós, mint a V6-ok általában nagy testben. Ennyit tudok :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 20:51:27 // 86457
persze nem azon a fél percen múlik a világ, sőt még azt sem mondom, hogy az autó hibája Lönciék mondták annyira érzékeny a kopogás érzékelő a benya minőségére ez inkább az üzemanyag forgalmazóknak gáz milyen sz@rt adnak
Pityukoma23-10-2016 20:41:09 // 86456
Így van. Cáfolni nem tudom, az enyém dettó ugyanígy műxik. De ez legyen a legnagyobb hibája hogy hideg motornál indítás után beleprüszköl, néha (ha nem figyelek rá) még le is áll. Azért annyira nem zavaró hogy egyáltalán foglalkozzak a jelenséggel.
Jani721223-10-2016 20:35:04 // 86455
Sziasztok! Van itt olyan Cartars akinek 3.2 L-es motoros van? Tudnátok pár infót erről a motorrol? (nyügök, vezérlés, egyéb)
Köszönöm elöre is a válaszokat!

Üdv!
yani🍀23-10-2016 20:21:39 // 86454
Pityukomával 5-en.....
Haddel23-10-2016 20:18:13 // 86453
Adjatok egyet kölcsön ,letesztelem ,én mindig kint tankolok :D
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 20:04:32 // 86452
az Agip 98-as kinti benya volt, attól tökéletesen működött
Giuntini23-10-2016 20:03:01 // 86451
Kellene tapastalat, hogy a kinti benzintől, hogy működik a Tibi!
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 20:00:56 // 86450
akkor már 4-en vagyunk...
Liquid23-10-2016 19:54:15 // 86449
na akkor megvan a Tibi első hibája :D
Giuntini23-10-2016 19:44:24 // 86448
Nem a benzinnel vagy a gázolajjal van baj alapvetően, hanem a pancsolással. Vannak olyan kutak, ahol híresen pancsolnak. Az Egér úti Shell Budapesten híresen ilyen. Nagyon kevesen tankolnak ott. Én tavaly kitaláltam, hogy kipróbálom a V puder Nitrót. Lehet, hogy véletlen egybeesés , de utána nam ment az autó és először Dpf, majd utána turbó. A turbó az lehet, hogy a Dpf következménye volt. Nálam a kagylós kút rossz ómen.
yani🍀23-10-2016 19:12:04 // 86447
Én 95-ös Vpúdert használok. Kb 10 mp-el az indulás után mindig van egy csuklás, majd 5 mp múlva még egy. Ezt eddig mindig tapasztaltam amikor a motor hidegen lett indítva,
Amikor Pityut látogattuk meg Shadin kitörölte az autójából az alacsony akkufesz miatti hibakódokat. Amikor beindította az is ugyanígy viselkedett.
A Lukoiltól eddig idegenkedtem, de legközelebb bizisten kipróbálom. Nekem is volt gyertyacsere, de ez semmit nem változtatott a viselkedésén.
RomeoOne23-10-2016 18:55:34 // 86446
Nincs mögöttem évtizedes tapasztalat és nem is állítom, hogy amit mondok, az lenne az igazság és nem más tudja jobban. De én úgy gondolom eddigi ismereteim és tapasztalataim alapján, hogy az, hogy hol tankolunk a nevesebb töltőállomásokon Magyarországon nem befolyásolja, hogy hogyan működik az autó.
Persze, ha valami pancsolt ukrán üzemanyagról van szó, az északkeleti határ mentén, az már más tészta.
De ugyanazok a szabványok, amik szerint ezek az üzemanyagok le vannak gyártva. Amilyen minimálisan különbözhetnek, arra meg nem kéne érzékenynek lennie, egy műszakilag jó állapotú autónak. Szerintem is valamilyen hibára utalhat az, ha más kútnál tankolás tüneteket produkál. Bár a TBI esetében fene tudja, hogy milyen érzékeny a szerkezet, de ha van ilyen, akkor a nemzetközi fórumokon biztos kell, hogy jele legyen.
Ez a fogyasztás meg olyan dolog, hogy annyi mindentől függ, hogy nehéz összehasonlítani. Akik ezt szokták felhozni, legtöbbször szubjektív dolgok alapján ítélik meg, aminek nem feltétlenül fedi a valóságot. Csak hogy egy példát említsek: Elmegy valahová az autóval, más terep, más domborzat, más útviszonyok. Talál egy akármilyen kutat, tankol ott, aztán az eltérő úton nyilván a fogyasztás is eltérő lesz. Ezt meg betudja a benzinnek, holott sokkal kézenfekvőbb magyarázata is van.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 18:51:49 // 86445
dízelnél én sem éreztem semmi különbséget pedig próbáltam mindent
ethanol23-10-2016 18:51:10 // 86444
DebrecenZalaegerszeg pályán, tempomattal. Mindig teletankolom, többnyire sokszor egymásután ugyanazzal a benzinnel. Természetesen ez nem kontrollált, randomizált, kettősvak tanulmány, csak személyes tapasztalat, aminek alacsony az evidencia szintje :) De úgy sejtem, a legtöbb fórumos hozzászólásnak is. Vélemény volt. A fogyasztás kiszámolása az elfogyasztott üzemanyag és a megtett út ismeretében történt.
droberto23-10-2016 18:50:09 // 86443
Délután meghajtottam a Feri vasát. Ismét meg kellet állapítsam, hogy ez a 2.0 bazi jó motor. Benzines orgánummal megy mint a disznó, 150 felett 200-ig úgy húz mint egy mozdony és 200-tól 230-ig sem kell szégyenkeznie. Jó ez a váltó alatta és jól fog a 305-ös Brembo is.
Szóval nagyon érett technika ez.
Persze a gokartos futóműve még mindig mosolyt tud csalni a szám szélére.
droberto23-10-2016 18:43:22 // 86442
A kevesebb fogyasztást hogyan mérted? Ugyanott, ugyanúgy, ugyanannyit hajtva, ugyanolyan terhelésnél, hőmérsékletnél, páratartalomnál? Mérőedényt használtál esetleg, vagy OBD-s fogyasztásmérő loggert?
Nem hiszek én ebben. Simán észreveszem egy dízelnél, hogy 15 fokban vagy nagy páratartolomnál jobban megy mint kánikulában, észreveszem a nagymama üzemmódba hajtott szívó benzines kikormolás utáni teljesítménytöbbletét, de azt még sosem tapasztaltam, hogy ezzel-vagy azzal az üzemanyaggal jobban ment volna bármi.
SzTomi23-10-2016 18:29:48 // 86441
Nekünk is volt egy körünk az üzemanyaggal..
Asszony megkapta a Fiesta-t (amit én hajtottam a 159 előtt), hiába mondtam el neki hova menjen tankolni, hiába mondtam i, hogy nem úgy megy az autó ha nem oda megy, ennek ellenére elment egy alkalommal ismét a L.... kútra, ahol most vezetnek be új üzemanyagot, bár ezt akkor nem is figyelte. Tankolás után kb 80km megtételét követően az autó kanyarban vagy egyéb művelet közben csak úgy leállt. Nem volt alapjárat, ha kanyar előtt lassított, visszaváltott. Azt hittük fojtószelep. Ki lett pucolva, de semmi sem változott.
Rátankoltunk 98-ast és hirtelen semmi gond vele. Azóta 3x lett tankolva és még mindig hibátlanul megy.
SzTomi23-10-2016 18:20:56 // 86440
Kis autóval (Fiesta) én mindig megéreztem, hogyha az asszony nem ott tankolt ahol én szoktam.
ethanol23-10-2016 17:18:31 // 86439
Nekem dadogós gondom nem volt, több kutat is próbáltam. Nekem inkább a fogyasztásban volt jelentős eltérés. A molt nem szerette, leginkább a lukoil jött be, bár sokan szemetezik. Mostanában shell megy bele, azzal sincs gond. Érdekes (vagy csak én nem értem) a 100 nitro nagyon megnyomta a figyasztást. Többnyire 95öst kap. Érezhető telsesíményjavulást a 100-asok adtak, de az mindennapi tötymörgésre azért drága nekem. Üdv, :)
Giuntini23-10-2016 17:12:10 // 86438
Nekem is nagyon régóta ez az első eset. A nyolcvanas évek elején többször megtörtént, hogy vizes benzint tankoltam a 125-ös Polskimba. Ami tavaly törtènt, az lehet véletlen is, de gyanús volt, hogy Shell kútnál törzént tankolas után történt, úgy hogy több mint húsz éve megfogadtam, hogy Shellnél nem tankolok gázolajat. De az igazság az, hogy prémium és normál üzemanyag között sem érezni igazán különbséget. Egész nyáron csak OMV maxx-ot tankoltam, és most a normál OMV-vel ugyanazt tudja, sőt talán kevedbbet is fogyaszt. Ez a klímázasnak is betudható.
Liquid23-10-2016 16:59:28 // 86437
szerencsére nekem se volt ilyen gondom, egyik gépel sem
droberto23-10-2016 16:49:33 // 86436
Soha nem éreztem különbséget semmilyen üzemanyag közt. :(
Giuntini23-10-2016 14:17:50 // 86435
A dieselnél is meg van ugyanez. Emlékezz vissza, tavaly télen a Shell üzemanyag betankolása után nem ment rángatott az autó, ami egy lavinát indított el. DPF tisztítas és végül turbo. Simán lehet üzemanyag. Játszanak vele a kutasok.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 13:20:26 // 86434
Mind a hármunkál volt gyertya csere Agip benyával nem volt ilyen hiba egyikünknek sem, 100% hogy üa hiba...
Csabi23-10-2016 11:44:31 // 86433
Azért ez tuti nem normális jelenség...kérdés mi az oka... Csak példaként OFFos járgányunk akkor csinált ilyet amikor a gyertyák csereérettek lettek...csere után megszűnt a döcögő alapjárat...
Szervizben nem volt senki ezzel a problémával, mármint AR szervizben...lehet tudnak róla
Nandiee23-10-2016 11:21:16 // 86432
Persze, kedden este érkezik az Itáliai üveges a szélvédőcsere miatt, kedden pedig visszük termosztát cserére.
Nem volt jelezve ez a hiba, reméljük azért, mert mostanában jelentkezett, ami számla, szervizkönyv volt az autóhoz, az azt bizonyítja, hogy mindent időben, becsülettel cseréltek rajta szervizben, szóval nem hiszem, hogy ezen a 20.000-en spóroltak volna.
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-10-2016 11:17:45 // 86431
Felénk van, ha rendelek alkatrészeket nem futár hozza hanem te és akkor tudsz tankolni :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2016 10:56:17 // 86430
Tibiseknek...
Küzdelmeim az üzemanyaggal azt hittem egyedi eset esetleg kezd halódni a lambdaszonda (1 betárolva a polcon) 10 fok alatt érezhetően indulás utáni magas fordulat, döcögő alapjárat, leállás de rajtam kívül még 2 tulajnak ugyan ezen probléma Agip megszűnése után... nos szóval a 3 betűsök (ÖMV, MOL) eleve nem jók, a kagylós sem, a madaras 98-as hidegben jó viszont a fogyasztás +1L, Maotunggal (ugyan ezen problémák) való beszélgetés során a LUKOIL tűnik a legjobbnak, nincs hideg indítási probléma és a fogyasztás is annyi, mint Agip-pal 9,5... a probléma csupán Fejér megye fehér folt nincs 1db kút sem...
Írtam egy levelet az üzemeltetőnek elméletileg tervben van tavaszra egy kút nyitása bár ahová szeretnék nem fog össze jönni...nem tudom mit csináljak egyenlőre maxmősön de mínusz fokokban szerintem még jobban elő jön a hiba...
lehetőségek
- eladom a Tibit (viccnek is rossz)
- eljárok másik megyébe tankolni (legközelebb Akrattya)
- különféle adalékok kísérletezése
- nyitok egy kutat
Gyula is ilyen kényes ribanc lesz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.