Forum >> 159
Hardy11-01-2017 15:22:37 // 89799
Onnan lehet észrevenni hogy kicsit morgósabb a kipufogója. Sehonnan máshonnan. De ehhez jó fül kell.legalábbis a 2.0 így működik.
RomeoOne11-01-2017 15:15:00 // 89798
Én már több, mint 10 ezer km-t mentem vele, és folyton pillanatnyi fogyasztásra van kapcsolva a comp, de még sosem vettem észre. Égett szagot még sosem éreztem. Egyetlen egyszer volt, hogy megálltunk benzinkútnál, de a kocsit nem állítottam le, csak begurultunk a parkolóba. Ahogy mögötte álltam, éreztem, hogy lesüti a lábam a kipuff gáz. Abból esett le, hogy akkor itt most valószínűleg regen van, de szaga akkor sem volt. Amióta betegeskedik, most kíváncsiságból csináltunk rajta egy kényszerregent, akkor éreztem először a szagát.
Azt hiszem anno Piritu is azt mondta, hogy nem nagyon vette észre a regent ő sem.
Azt hiszem anno Piritu is azt mondta, hogy nem nagyon vette észre a regent ő sem.
yani🍀11-01-2017 15:05:43 // 89797
A TRW teljesen jó, gyári minőség.
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 15:01:51 // 89796
Na ja, de így városban 100km-t bír ki két regen között, főleg ha végig se tud menni. Nem számolgattam, csak látom, hogy egyik nap még 9.8-on volt az átlag, most regen. után már a 12.8-nak is örülök :-) Ez így nagy marhaság...
cjkacsa11-01-2017 14:59:05 // 89795
Sziasztok!
Stabilizátor pálcákat kellene cserélnem. A boltban a TRW-t ajánlották. Mi a véleményetek ez egy viszonylag elfogadható minőség?
Köszi!
Stabilizátor pálcákat kellene cserélnem. A boltban a TRW-t ajánlották. Mi a véleményetek ez egy viszonylag elfogadható minőség?
Köszi!
cjkacsa11-01-2017 14:56:33 // 89794
Hali!
A regeneráláskor megnő a pillanatnyi fogyasztás, a turbó nyomás jelentősen lecsökken és kissé égett szag is érezhető kívülről. Én már kétszer is elkaptam, pedig csak pár hónapja van meg az autó. A helyedben én nem szakítanám meg, én mindig visszaültem és ment egy kört hogy megcsinálja rendesen.
A regeneráláskor megnő a pillanatnyi fogyasztás, a turbó nyomás jelentősen lecsökken és kissé égett szag is érezhető kívülről. Én már kétszer is elkaptam, pedig csak pár hónapja van meg az autó. A helyedben én nem szakítanám meg, én mindig visszaültem és ment egy kört hogy megcsinálja rendesen.
fazek11-01-2017 14:46:38 // 89793
A következő napokban figyelni fogom a turbónyomást! Kíváncsi vagyok :)
fazek11-01-2017 14:43:36 // 89792
Ez a kérdés engem is foglalkoztat! Amíg lyukas volt a hátsó dob, addig tudtam hogy mikor regenerál, de mióta kicseréltem csend van.
David | Centocinquantanove11-01-2017 14:42:33 // 89791
1.9 esetében ez a legbiztosabb módszer. Szerintem a többinél is így működhet.
A videón kapcsold be a feliratot, ott írom, hogy mit kell nézni pontosan.
A videón kapcsold be a feliratot, ott írom, hogy mit kell nézni pontosan.
droberto11-01-2017 14:29:52 // 89790
Ha ketőtt félbeszakít és a következőket 10-15 km-re csinálja, az csúnyán belerondít az átlagba. :)
RomeoOne11-01-2017 14:27:21 // 89789
Ti hogy veszitek észre egyáltalán a 2.0-n, hogy regenerál? Én már sokszor próbáltam elcsípni, de nem nagyon sikerült. Ha a parkolóban kezdené el, akkor is leállítanám. Majd megoldja a következő menetben. Nem rövid távokra szoktam használni, hogy gondot okozzon neki.
David | Centocinquantanove11-01-2017 14:23:16 // 89788
Azért a 100km az durva... de a 450 se sok, legalábbis számomra, mert nekem még a jóöreg 800-1000 km ciklusban csinálja a regent...
droberto11-01-2017 14:18:56 // 89787
Fogysztás: Igen, regennél a hideg-város-2.4 kombó nem jó együtállás. :) Viszont vedd figyelembe, hogy ez 100 km-re vetített átlag és ugye egy regen magvan ~10 perc alatt, 60 km/h-ás átlagsebességgel. Magyarul 100 km-re vetítve nem lesz sokkal több az fél littyónál. Ha pedig azt nézed, hogy 5-800 km-enként regenerál 1x, az erre a távra kivetítve 1-2 dl. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
Giuntini11-01-2017 14:17:56 // 89786
Ezt most totál jól összefoglaltad. Pityukomával annak idejèn ezt beszéltük, hogy elviekben a DPF-nek az a jó, ha minél magasabb fordulaton regenerál. De csak elviekben. A valóság az, hogy regennél a legjobb, ha tudsz tartani egy folyamatos 2-2200 körüli tartományban, akkor tökéletesen puccol. Én szerencsés vagyok, mert nekem nagyrészt autópályán regenerál, csak most télen, hogy kevesebbet autózom a városban is. Az utolsó regent elindította 70 fokos víznél, gondolom már nagyon kellett neki.
Haddel11-01-2017 14:12:02 // 89785
Beépített szopikurva funkció😃😃
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 14:04:23 // 89784
Megnéztem MES-el... tényleg regenerált 41km-rel ezelőtt, és 73%-os az eltömődés, szóval megint fog ha városozok. Márpedig városozok ha kell, szóval megfogadom a tanácsod és nem foglalkozok vele :-)
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.
A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.
A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 13:49:54 // 89783
LOL :-)
David | Centocinquantanove11-01-2017 13:27:39 // 89782
Esküszöm kielégítést olvastam... :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
droberto11-01-2017 13:10:23 // 89781
5-4010 percet.
droberto11-01-2017 13:05:16 // 89780
Van egy átkozott paraméter neki, ami visszalassításkor jelentkezik és ekkor előszeretettel kezd bele a pucolásba. Nem tudom mi lehet, vagy minek/miknek a megszűnése okozhatja.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
droberto11-01-2017 12:48:46 // 89779
Várj, lehet félreérthető voltam.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Zolibácsi11-01-2017 12:38:07 // 89778
Simán regenerál és a kényszer regen még fehér füsttel is járhat, amitől majd szívrohamot kapsz. Nekem egy év alatt az átlag regen 450-rol 100 km-re csökkent. Mindig rosszkor regenerált. Ki is került a dpf
Roben511-01-2017 12:34:41 // 89777
Nekem is mindig akkor kezd regent,amikor oda érek valahová.Lehet karikázni amíg nem végez.Tuti direkt csinálja.Egyébként én is,ajtó kinyit,meg hallgat aztán leállít.
Roben511-01-2017 12:32:06 // 89776
Szia!
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Hardy11-01-2017 12:31:42 // 89775
Megoldja, ha meg nem szól.Ha sokadszorra se sikerül neki akkor világítani fog a lámpa. Ekkor meghajtod és elalszik. De enyém is azt játsza, hogy mikor leparkolok akkor kezdi el. Kb tudom mikor fog regenerálni, akkor mindig kinyitom az ajtót és meghallgatom nem csinálja e és csak utána állítom le. Volt olyan hogy éhesen köröztem az étterem körül mert éppen akkor állt neki. Olyan mintha direkt szivatna néha. Külön érzéke van hozzá mikor a leg alkalmatlanabb, és mondjuk este 10-kor áll neki mikor alig várom hogy végre találjak egy parkolót és hazaérjek. Persze mire megyek még egy kört a parkolónak lőttek.
Haddel11-01-2017 12:20:04 // 89774
Enyémnek az a hobbija ,hogy a kapubeállóban kezd regenerálni. Már sokszor volt hogy jöttem 700-800 km-t pályán , aztán bekanyarodok az utcába és elkezdi a kiégetést😃
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 12:09:22 // 89773
Skacok! A dpf-et városban is megpróbálja regenerálni? A minap mentem a könyvelésre, a TD was not available, úgyhogy a nagyvérűvel (azóta városi becenevén Zil :-)) 3 km után megérzésből átkapcsoltam pillanatnyi fogyasztásra. Hát ez még motorféknél is 9l-eket írt, ha gyorsítottam, akár 35-öt. Mondom mi vaaan? Stabil 60-nál evett 12-t. Aztán a könyvelés előtt leparkoltam, bevittem a cuccokat, elindultam, és minden normális lett. 60-nál 7.4 körül írja, ha gyorsítok tízen valami. Akkor esett le, hogy ez nekiállt félig bemelegedve regenerálni? Mostanában többször alakult úgy, hogy el kellet ugranom vele ide-oda városon belül. Azért van két autó, hogy ne kelljen sakkozni, hogy ki mikor hova. Kicsit bennem a félsz, hogy ezzel akkor egy tank gázolajat nem nagyon célszerű kiautózni csak városban... Vagy, megoldja magának?
droberto11-01-2017 12:02:49 // 89772
Igazából azért kellene fűtés (radiátor) nélkül kipróbálni többünknek, hogy megtudjuk hogy a hűtővizet az utastér fűtése hűti le a radiátoron keresztül, vagy a nem jól záró termosztát által a vízhűtő.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Hardy11-01-2017 10:41:30 // 89771
Rajtam nem múlik de ha full futesen nem mozdul akkor gondolom ha kikapcsolom se fog mozogni. Akkor sokkal hamarabb melegszik mert próbáltam már. Hisz a fűtőradiator is igazából hűtő csak a motor másik felén és kicsit kisebb ráadásul termosztát nélkül.
BigBratyó11-01-2017 10:19:43 // 89769
Sziasztok! Valaki tud ajánlani Bp-en Alfához értő szervizt? DZ-s srácok tele vannak, nem tudtak időpontot adni, Németh Mihály dunakeszin ugyancsak... Az autót nem tudom használni, pedig nagyon kellene. Köszönöm
droberto11-01-2017 09:53:44 // 89768
Szerintem ez a teljesítménycsökkenés mezei limp (vész) mód.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
droberto11-01-2017 08:59:12 // 89767
Az lenne jó, ha fűtés full kikapcsolása mellet tudnánk többen megnézni. :)
droberto11-01-2017 08:57:39 // 89766
Én az első helyzetjelzőket láttam el legkésőbb ellenállással. Az első verzióval 2-3 évet bírt mígnem a 38 ból annyi SMD LED kiégett, hogy szóljon az izzófigyelő, hogy már gyanúsan kevés áramot vesz fel.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
droberto11-01-2017 08:48:28 // 89765
Hagyd a "Canbus"-os izzókat szerintem.
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
_Ata_11-01-2017 08:45:45 // 89764
Nálam ugyan ez van, 90 ről 80-ra esik vissza ha nincs terhelés, aztán megint 90 :)
Mostanában, a nagy hidegekben jött elő.
Mostanában, a nagy hidegekben jött elő.
droberto11-01-2017 08:44:55 // 89763
Bocs, hogy nem tegnap, de szerintem a biztosítékot nézd meg először. Ha az jó akkor menj tovább a lámpa kábel stekkereihez.
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
droberto11-01-2017 08:41:16 // 89762
András köszönjük szépen, a támogatást. Nagyon szép gesztus részedről!
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
droberto11-01-2017 08:39:24 // 89761
Én néztem ki és bekapcsolt fűtéssel is és nálam nem befolyásolta a vízhőmérséklet csökkenést. Ezért terelődött a gyanúm a termosztátra.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
Hardy11-01-2017 08:34:59 // 89760
Hardy11-01-2017 08:30:56 // 89759
Kipróbáltam én is 120 tempomat éppen elérte a 90 fokot bekapcsoltam a párátlanító funkciót. Max hofok max ventillator de meg se mozdul. Egyedül alapjáraton esett vissza. Ja -12 fok van.
droberto11-01-2017 08:24:34 // 89758
Tudni kéne az évenkénti eloszlást.
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
droberto11-01-2017 08:22:52 // 89757
Ötlet:
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
droberto11-01-2017 08:19:46 // 89756
Vagy RO55 rozsdamaróba. :)
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
droberto11-01-2017 08:19:07 // 89755
Nekem a hétvégén végig jobban füstölt. Volt egy regenem is, akkor gyorsításkor a gőzpamacsok a hátsó szélvédő felé is felcsaptak.
BigBratyó11-01-2017 08:18:30 // 89754
Köszönöm szépen! Megnézem ezt is. Mondjuk az hogy hidegben nem indul, másik kör lesz :D
Lexlutor10-01-2017 23:36:50 // 89753
Ellenállás
Egy ilyet találtam hirtelen.
Egy ilyet találtam hirtelen.
Dömpi (il dottore)10-01-2017 23:14:14 // 89752
Én tavaly ilyenkor cseréltem termosztátot és most oda van szegezve a 90-re
Angelo Bianco10-01-2017 22:57:03 // 89751
Nincs szó a blogodban az adatokról?! Mekkora az ellenállás?
Lexlutor10-01-2017 22:55:52 // 89750
Nem tudom mekkora ellenállás kell bele. Webshopban vettem. 1500 volt darabja.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
375
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?