Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 19:58:59 // 89820
Nem ment végig a folyamat, mert megérkeztem a könyvelésre. Aztán nem folytatta, pedig volt pár km városon kívül utána. Az tuti, hogy ilyen miatt nem fogok keringeni fel alá... Sok mindenben kompromisszum kész vagyok, hisz Alfázok :-) De az autó a fő funkcióját legyen már képes ellátni, vigyen el oda ahova mennem kell. Nem nagy igény szerintem :-)
emGéza11-01-2017 19:37:29 // 89819
Én reggel mértem!

Paraméterek:
- 16,5°C ,
- fűtés 2 egységen (végig) ,
- városon belül ,
- 50+ km/h-ás sebességgel .

Eredmények:
- ~10 perc járatás után , 8 km megtételével elérte a 90 °C ,
- aztán , motorfékkel 2 km lejtmenet , visszaesett 80 °C-ra ,
- majd , 3 km kellett , hogy visszamenjen 90-re ,
- 17 km menve ,
- az olaj majdnem 80 °C-ra melegedett fel .
David | Centocinquantanove11-01-2017 19:37:21 // 89818
A régi szoftverrel teljesen normális a 800 km, sőt nekem már 1000 km felett is volt két regen közt.
Úgy tudom volt frissítés, amiben ezt a távot megfelezték és a korábban írt 450-500 km lett az átlagos táv két regen közt.
Most 1.9-ről beszélek, a többinél nem tudom hogy van.
Giuntini11-01-2017 19:35:10 // 89817
Nem láttad Zoli a VTT-n? gyakorlatilag nincs csomagtartója a mélynyomó ládáktól:)
droberto11-01-2017 19:19:07 // 89816
De ha kikapcsolod a teljesen a szellőzőrendszert, nincs rajta se aktív (venti) se passzív (beáramló külső levegő) általi hőelvonás.

Egyébként megcsináltam a méréseket (bár sajnos a laptop nem volt nálam, hogy valós hőadatokat írhassak):

Paraméterek:

- 6,5°C
- fűtés OFF-on
- városon kívül
- 180-80 km/h-ás sebesség
- 90°C körüli induló vízhőmérséklet (Nagyjából ennyi lehetett, mert a mérés előtt már mentem 20 km-t)

Eredmények:

- GPS 180-al nincs (az órán látható) vízhőfok csökkenés.
- terheletlenül (üresben, lejtőn gurulva) sajnos csökkent a vízhőmérséklet. 3 km alatt 120-ról 80-ig lassulva 80°C-ra esett viszza a vízhőmérséklet.
- ezután padlógázzal 160-ig gyorsítva kb 25 sec visszament (az óra szerinti) 90-re.
- ezután ha a fűtést feltekertem max-ra (Hi) akkor kb. 2 km alatt megint visszament 80-ra. A befújt levegő hőmérséklete inkább langyos volt mint meleg. (Az ülésfűtés jobban melegített.)

Kíváncsi leszek, hogyha a többiek is mérnek nekik is visszaesik-e az órájuk.
Emlékeim szerint korábban nem csinált ilyet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-01-2017 19:08:07 // 89814
Rángatni biztos nem rángatja, Nekem 140 AH-t kell kiszolgálnia :)
Shadin11-01-2017 19:02:21 // 89813
Tudom, h volt már téma, de néha én is lehetek lusti.
Javasolt, vagy nem a gyárinál nagyobb akkumulátort beletenni?
Ha igen, az nem rángatja jobban a generátort?
Vagy nem tudja jobban rángatni, max nem tud feltöltődni?

Köszike :-D
Shadin11-01-2017 18:57:23 // 89812
2.0-nál nem emeli a tb nyomást, inkább akkor is lent marad a mutató, ha mutatnia kéne már valamit. Enyhén pulzáló fordulatszám (mutató) ~800 körül.
Shadin11-01-2017 18:54:46 // 89811
Igen, olyan is volt :-D
Shadin11-01-2017 18:54:04 // 89810
Én tök egyszerűen észreveszem, a múltkor telefröcsköltem olajjal a DPF környékét és amikor csinálja akkor az ég le róla...
droberto11-01-2017 18:51:02 // 89809
Gyárilag nekem Lemförder volt bent. A TRW is nagyon jó.
droberto11-01-2017 18:50:17 // 89808
Picit gyorsabban tömődik városban, de a 100 km az nagyon kevés. Ez biztos, hogy 41km alatt ment fel 73%-ra? Ha igen akkor ott valami nem kerek. Hány mbar a deltaP-d alapjáraton?
konigla11-01-2017 18:42:52 // 89807
Pont ma akartam kérdezni, hogy nem gáz-e, eddig ez a második regenerálásom, és, hogy 800 km volt a kettő között, de akkor ezek szerint nem. Persze pont csak 5 percre ugrottam volna ki a munkahelyemről, ehelyett mehettem a közelben erre a célra ideálisnak számító útvonalon. Asszerint csináltam, amit a használati útmutató ír (Piritu legutóbb feltette ide a topic-ba) 60 km/h 2000 körüli fordulatszám, ez hármast jelent nálam. Csak annyit vettem észre hogy nyersebb lett a motor hangja, illetve a dob felől olyan hangot hallatott mintha kilyukadt volna. Ezúttal nem volt puffogás. A fenti kondíciókkal nagyjából 7 km-ig tartott (legutóbb volt talán 16 is)
Krisz15611-01-2017 18:22:32 // 89806
Sziasztok!
Nálam is játszik a termosztát -20 foknál folyamatosan fel le mozog a vízhőfokmérő. Mai nap csak -4 fok volt pontosan 90 foknál állt a viz. Sajnos csillag garázs van igy -20-nál folyamatosan jeges volt az eleje.
SanyiJTD11-01-2017 18:20:16 // 89805
Volt még 3 autó ami nagyon tetszett:

Egy ezüst, képeken gyönyörű. Írtam a tulajnak,hogy tud-e még mutatni képet. Na hát azokon a képeken egyből 3 színe volt a kocsinak :)

Volt egy piros, további képek után annak is többféle színe volt, brutálisan elállt a motorházteteje stb. Először azért nem foglalkoztam vele,mert azt hittem nyitva fényképezték, rákérdeztem ,nem ... Hát le volt csukva. Haha, köszi helló.

Volt egy kék 2.4, nagyon szép volt, írtam a tulajnak: pont pesten vagyok megnézném. Hát most pont nem jó,mert porlasztó hibás a kocsi, majd jövőhéten. Hirdetésben persze kitűnő műszaki és esztétikai állapot :D
SanyiJTD11-01-2017 18:15:08 // 89804
Ez az autó is megér egy misét :D

Mikor 159-et kajtattam pont Veszprémbe voltam ,gondoltam nem veszítek semmit ha megnézem. Gondoltam hátha 1-2 elemet le kell fújni, azt kész.
A rettenetes üléshuzatban is azt láttam,hogy legalább védte, nem azt,hogy a tulaj igénytelen. Pedig az :D Ilyen lelakott autót... 1 perc alatt letudtam, 1 métert sem mentem vele. Még megvolt a GT kérdezte is a kereskedő srác,hogy ezt cserélnéd le? Mondom igen ,de nem erre, nem egy kategória... "igen, látom".

Konkrétan nem volt olyan eleme ami épp lett volna, a motortere siralmas, volt vagy 10fok ,de már akkor is elég szarul indult el, csattan benne a kettőstömegű stb...

Volt szerencsém a 2010-es rendőrautóhoz is, akkor meg pesten kajtattam autót, beugrottunk. Na ott 2percig voltunk :D Hát azt kell ,hogy mondjam remekül tud fényképezni a kereskedés. A színe köszönő viszonyban sincs a valósággal, az oldalán a leszedett Polizia felirat is látszik, látszani is fog örökre... Tiszta karc a kocsi, belül az egész autó szétesve, hátul más kárpit. A teteje olyan volt ,mint a Balaton vihar idején, borzasztó autó... És akkor még 1.8M volt az ára.
Végül megvettem a mostanit, 2007-es ,de a 2010eshez képest olyan,mintha 10évvel fiatalabb lenne :)

Csak azért raktam be, mert nézegetem a használtautót kíváncsiságból. Hát nagyon sok autót még mindig árulnak, van amit már több,mint fél éve. Általában a kereskedéses "kitűnő állapotúakra" jellemző ez.
Shadin11-01-2017 17:52:52 // 89803
80 fokig a 2.0-nál jeges a termosz és a hűtő között a cső, tehát zárva van. Kartonlapot a hűtő és a motor elé :-D Belső radiátor térfogata/teljesítménye/felülete elég, hogy elvonja a motortól a langyit...
Shadin11-01-2017 17:44:18 // 89802
Nálam ilyen hidegben az 1.9 és a 2.0 sem tartja 90-en és él az a rutin, hogy nem hagyom automatán a fűtést, hanem leveszem a ventilátort 2-esre. Amikorra felmelegszik (jó esetben) benyomom autóba a fűtést és ilyenkor lemegy 80-ra.
Ákos (dewvil)11-01-2017 17:24:01 // 89801
Nálam épp most volt fel órája ahogy leparkoltam. Ajtó nyit égett szag venti pörög nyomás emelten. Jajdejo drágám pont a ház előtt.
Haddel11-01-2017 16:33:11 // 89800
Nekem most egyszerübb dolgom van . Anno a vonóhorog miatt nem tudtam normálisan visszarakni a hátsó kipufogódobnál a hőterelő lemezt,és most ha regeneráláskor vissza ejtem a fordulatot,pl.motorfékezésnél,akkor ez a lemez rezonál ,mint állat.
De normál esetben pl ha parkolóban kapod el a regent ,akkor hallod jól ,hogy dübörög a kipufogó,és égett gumi szag is terjeng.
Hardy11-01-2017 15:22:37 // 89799
Onnan lehet észrevenni hogy kicsit morgósabb a kipufogója. Sehonnan máshonnan. De ehhez jó fül kell.legalábbis a 2.0 így működik.
RomeoOne11-01-2017 15:15:00 // 89798
Én már több, mint 10 ezer km-t mentem vele, és folyton pillanatnyi fogyasztásra van kapcsolva a comp, de még sosem vettem észre. Égett szagot még sosem éreztem. Egyetlen egyszer volt, hogy megálltunk benzinkútnál, de a kocsit nem állítottam le, csak begurultunk a parkolóba. Ahogy mögötte álltam, éreztem, hogy lesüti a lábam a kipuff gáz. Abból esett le, hogy akkor itt most valószínűleg regen van, de szaga akkor sem volt. Amióta betegeskedik, most kíváncsiságból csináltunk rajta egy kényszerregent, akkor éreztem először a szagát.
Azt hiszem anno Piritu is azt mondta, hogy nem nagyon vette észre a regent ő sem.
yani🍀11-01-2017 15:05:43 // 89797
A TRW teljesen jó, gyári minőség.
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 15:01:51 // 89796
Na ja, de így városban 100km-t bír ki két regen között, főleg ha végig se tud menni. Nem számolgattam, csak látom, hogy egyik nap még 9.8-on volt az átlag, most regen. után már a 12.8-nak is örülök :-) Ez így nagy marhaság...
cjkacsa11-01-2017 14:59:05 // 89795
Sziasztok!

Stabilizátor pálcákat kellene cserélnem. A boltban a TRW-t ajánlották. Mi a véleményetek ez egy viszonylag elfogadható minőség?

Köszi!
cjkacsa11-01-2017 14:56:33 // 89794
Hali!
A regeneráláskor megnő a pillanatnyi fogyasztás, a turbó nyomás jelentősen lecsökken és kissé égett szag is érezhető kívülről. Én már kétszer is elkaptam, pedig csak pár hónapja van meg az autó. A helyedben én nem szakítanám meg, én mindig visszaültem és ment egy kört hogy megcsinálja rendesen.
fazek11-01-2017 14:46:38 // 89793
A következő napokban figyelni fogom a turbónyomást! Kíváncsi vagyok :)
fazek11-01-2017 14:43:36 // 89792
Ez a kérdés engem is foglalkoztat! Amíg lyukas volt a hátsó dob, addig tudtam hogy mikor regenerál, de mióta kicseréltem csend van.
David | Centocinquantanove11-01-2017 14:42:33 // 89791
1.9 esetében ez a legbiztosabb módszer. Szerintem a többinél is így működhet.

A videón kapcsold be a feliratot, ott írom, hogy mit kell nézni pontosan.
droberto11-01-2017 14:29:52 // 89790
Ha ketőtt félbeszakít és a következőket 10-15 km-re csinálja, az csúnyán belerondít az átlagba. :)
RomeoOne11-01-2017 14:27:21 // 89789
Ti hogy veszitek észre egyáltalán a 2.0-n, hogy regenerál? Én már sokszor próbáltam elcsípni, de nem nagyon sikerült. Ha a parkolóban kezdené el, akkor is leállítanám. Majd megoldja a következő menetben. Nem rövid távokra szoktam használni, hogy gondot okozzon neki.
David | Centocinquantanove11-01-2017 14:23:16 // 89788
Azért a 100km az durva... de a 450 se sok, legalábbis számomra, mert nekem még a jóöreg 800-1000 km ciklusban csinálja a regent...
droberto11-01-2017 14:18:56 // 89787
Fogysztás: Igen, regennél a hideg-város-2.4 kombó nem jó együtállás. :) Viszont vedd figyelembe, hogy ez 100 km-re vetített átlag és ugye egy regen magvan ~10 perc alatt, 60 km/h-ás átlagsebességgel. Magyarul 100 km-re vetítve nem lesz sokkal több az fél littyónál. Ha pedig azt nézed, hogy 5-800 km-enként regenerál 1x, az erre a távra kivetítve 1-2 dl. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
Giuntini11-01-2017 14:17:56 // 89786
Ezt most totál jól összefoglaltad. Pityukomával annak idejèn ezt beszéltük, hogy elviekben a DPF-nek az a jó, ha minél magasabb fordulaton regenerál. De csak elviekben. A valóság az, hogy regennél a legjobb, ha tudsz tartani egy folyamatos 2-2200 körüli tartományban, akkor tökéletesen puccol. Én szerencsés vagyok, mert nekem nagyrészt autópályán regenerál, csak most télen, hogy kevesebbet autózom a városban is. Az utolsó regent elindította 70 fokos víznél, gondolom már nagyon kellett neki.
Haddel11-01-2017 14:12:02 // 89785
Beépített szopikurva funkció😃😃
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 14:04:23 // 89784
Megnéztem MES-el... tényleg regenerált 41km-rel ezelőtt, és 73%-os az eltömődés, szóval megint fog ha városozok. Márpedig városozok ha kell, szóval megfogadom a tanácsod és nem foglalkozok vele :-)
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.

A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
David | Centocinquantanove11-01-2017 13:27:39 // 89782
Esküszöm kielégítést olvastam... :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
droberto11-01-2017 13:10:23 // 89781
5-4010 percet.
droberto11-01-2017 13:05:16 // 89780
Van egy átkozott paraméter neki, ami visszalassításkor jelentkezik és ekkor előszeretettel kezd bele a pucolásba. Nem tudom mi lehet, vagy minek/miknek a megszűnése okozhatja.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
droberto11-01-2017 12:48:46 // 89779
Várj, lehet félreérthető voltam.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Zolibácsi11-01-2017 12:38:07 // 89778
Simán regenerál és a kényszer regen még fehér füsttel is járhat, amitől majd szívrohamot kapsz. Nekem egy év alatt az átlag regen 450-rol 100 km-re csökkent. Mindig rosszkor regenerált. Ki is került a dpf
Roben511-01-2017 12:34:41 // 89777
Nekem is mindig akkor kezd regent,amikor oda érek valahová.Lehet karikázni amíg nem végez.Tuti direkt csinálja.Egyébként én is,ajtó kinyit,meg hallgat aztán leállít.
Roben511-01-2017 12:32:06 // 89776
Szia!
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Hardy11-01-2017 12:31:42 // 89775
Megoldja, ha meg nem szól.Ha sokadszorra se sikerül neki akkor világítani fog a lámpa. Ekkor meghajtod és elalszik. De enyém is azt játsza, hogy mikor leparkolok akkor kezdi el. Kb tudom mikor fog regenerálni, akkor mindig kinyitom az ajtót és meghallgatom nem csinálja e és csak utána állítom le. Volt olyan hogy éhesen köröztem az étterem körül mert éppen akkor állt neki. Olyan mintha direkt szivatna néha. Külön érzéke van hozzá mikor a leg alkalmatlanabb, és mondjuk este 10-kor áll neki mikor alig várom hogy végre találjak egy parkolót és hazaérjek. Persze mire megyek még egy kört a parkolónak lőttek.
Haddel11-01-2017 12:20:04 // 89774
Enyémnek az a hobbija ,hogy a kapubeállóban kezd regenerálni. Már sokszor volt hogy jöttem 700-800 km-t pályán , aztán bekanyarodok az utcába és elkezdi a kiégetést😃
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2017 12:09:22 // 89773
Skacok! A dpf-et városban is megpróbálja regenerálni? A minap mentem a könyvelésre, a TD was not available, úgyhogy a nagyvérűvel (azóta városi becenevén Zil :-)) 3 km után megérzésből átkapcsoltam pillanatnyi fogyasztásra. Hát ez még motorféknél is 9l-eket írt, ha gyorsítottam, akár 35-öt. Mondom mi vaaan? Stabil 60-nál evett 12-t. Aztán a könyvelés előtt leparkoltam, bevittem a cuccokat, elindultam, és minden normális lett. 60-nál 7.4 körül írja, ha gyorsítok tízen valami. Akkor esett le, hogy ez nekiállt félig bemelegedve regenerálni? Mostanában többször alakult úgy, hogy el kellet ugranom vele ide-oda városon belül. Azért van két autó, hogy ne kelljen sakkozni, hogy ki mikor hova. Kicsit bennem a félsz, hogy ezzel akkor egy tank gázolajat nem nagyon célszerű kiautózni csak városban... Vagy, megoldja magának?
droberto11-01-2017 12:02:49 // 89772
Igazából azért kellene fűtés (radiátor) nélkül kipróbálni többünknek, hogy megtudjuk hogy a hűtővizet az utastér fűtése hűti le a radiátoron keresztül, vagy a nem jól záró termosztát által a vízhűtő.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Hardy11-01-2017 10:41:30 // 89771
Rajtam nem múlik de ha full futesen nem mozdul akkor gondolom ha kikapcsolom se fog mozogni. Akkor sokkal hamarabb melegszik mert próbáltam már. Hisz a fűtőradiator is igazából hűtő csak a motor másik felén és kicsit kisebb ráadásul termosztát nélkül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.