Úgy csináltam legutóbb is, indulásnál bekapcsoltam (igaz 1-esre). Nekem már az is elég rendesen melegnek tűnt, jó is volt (így kellett neki vagy 3-4 perc). A kikapcsolással volt gondom. Annyira már nem esett jól hogy alám fűt, de nem bírtam kitalálni, hogy merre tekerjem a kapcsolót. Menet közben lehetetlen kezelni. Egy 50 oldalas dokumentációt hamarabb megírok vezetés közben telefonon, mint hogy el bírjam találni, hogy hol az a kapcsoló és merre kell tekerni :-D
Nem kell az Audi-ig sem merészkedni. A szomszéd 1.4-es oktávjában sokkal használhatóbban meg van oldva. Szépnek nem épp szép az a két tekerőkapcsoló a középkonzolon. Praktikus egy autó no :-)
Egyébként a szomszédommal mi vagyunk az igazi autós kontraszt :-) A vezetni szerető, rengeteg kompromisszumot kötő de vigyorogva kiszálló és a könyvelő irodáig szintidőt autózó vs, full praktikum, minimál szervizköltség, autózni csak nyugodtan lassan, megbízhatóan. Nálam két alfa együtt vállalhatóan célszerű, külön külön kicsit zsákutca... mégegy ilyen hülye a világon nincs (ó dehogyis nem :-)). Nála az oktáv mellett egy Swift, biztos ami tuti, azt se tudja lakik e Debrecenben autószerelő :-)
És együtt fogunk menni autót venni. A swift cserélődik. Szerintem puntyóra, szerinte wagyonőrre. Jó buli lesz :-D Igyekszem visszafogni magam :-) Egy tuti. Alfával megyünk. :-D
Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2017 10:48:01 // 90459
David | Centocinquantanove24-01-2017 10:44:40 // 90458
Remax Car Holder
Előnyei:
- a tartókákat a lyukacsos aljzaton úgy variálod, ahogy neked jó
- van hozzá USB-s töltő kábel, amit egy pici mágneses toldással oldottak meg
- nem csúszkál, elég stabil
- fekete-piros színek miatt passzol a kocsiba
- nem ragasztós, tehát nem hagy nyomot, és ha nem használod a gumis anyaga miatt nem zörög a kesztyűtartóban
Hátrányai:
- van amelyikben elég gyenge a mágnes, és a kábel rugalmatlansága már elég ahhoz, hogy megszakítsa a töltést
- vastagabb telefonokkal nem jó, mert beleszorul a tartókákba és nem egyszerű menet közben kivenni (kb. 10 mm vastagságig jó)
Előnyei:
- a tartókákat a lyukacsos aljzaton úgy variálod, ahogy neked jó
- van hozzá USB-s töltő kábel, amit egy pici mágneses toldással oldottak meg
- nem csúszkál, elég stabil
- fekete-piros színek miatt passzol a kocsiba
- nem ragasztós, tehát nem hagy nyomot, és ha nem használod a gumis anyaga miatt nem zörög a kesztyűtartóban
Hátrányai:
- van amelyikben elég gyenge a mágnes, és a kábel rugalmatlansága már elég ahhoz, hogy megszakítsa a töltést
- vastagabb telefonokkal nem jó, mert beleszorul a tartókákba és nem egyszerű menet közben kivenni (kb. 10 mm vastagságig jó)
b007724-01-2017 10:39:27 // 90457
Sziasztok,
A klíma panelen amikor kapcsolom a belső levegő keringető kapcsolót kellene hallanom bármilyen hangot? Elmozdít egy terelő lapátot, esetleg egy relé kattanást vagy bármit?
A korábbi autómon manuálisan kapcsolható volt belső levegő keringető, a kar elhúzásakor elég jól hallhatóan elmozdult egy terelő lapát a szélvédő alatt. Ezzel szemben a 159ben semmi hang nem hallható. Már megvan egy éve az autóm, őszintén szólva eddig nem is figyeltem erre, de most feltűnt, hogy semmi hangja. Nem tudom hogy ennek így kell-e működnie vagy nem működik ez a funkció. A kapcsolón a visszajelző led állapotok működnek rendesen.
A klíma panelen amikor kapcsolom a belső levegő keringető kapcsolót kellene hallanom bármilyen hangot? Elmozdít egy terelő lapátot, esetleg egy relé kattanást vagy bármit?
A korábbi autómon manuálisan kapcsolható volt belső levegő keringető, a kar elhúzásakor elég jól hallhatóan elmozdult egy terelő lapát a szélvédő alatt. Ezzel szemben a 159ben semmi hang nem hallható. Már megvan egy éve az autóm, őszintén szólva eddig nem is figyeltem erre, de most feltűnt, hogy semmi hangja. Nem tudom hogy ennek így kell-e működnie vagy nem működik ez a funkció. A kapcsolón a visszajelző led állapotok működnek rendesen.
Shadin24-01-2017 10:21:09 // 90456
ELADÓ AZ AUTÓM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tdemeter24-01-2017 09:54:34 // 90455
Én ilyet vettem, és kiváló volt mert nem ronda, nem nagy, és a 159 viszonylag egyenes műszerfalára tök jól rátehető.
Sajna a ragacs nem bírja a hideget (és a meleget sem)
Sajna a ragacs nem bírja a hideget (és a meleget sem)
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2017 09:53:07 // 90454
59 nincs a Gyulában már van :)
Giuntini24-01-2017 09:50:53 // 90453
Nekem a Samsung Galaxy-m, pont passzentos a roló tetején. Nem csúszik le, tökéletesen "oda való".
Giuntini24-01-2017 09:48:55 // 90452
Nagyon jó az ülésfűtés, 3-as fokozatban megégeti az alvázamat, azt max. rövid ideig használom. Egyébként lehet érezni a fokozatok kattanását. Az tény, hogy idióta helyre rakták, nem tudom, hogy találhatták ezt így ki. Először dicsérek egy Audit a 159-el szemben, de ott egészen más a kezelése. Ott van a klímapanelen az ülésfűtés kapcsolója. Miért nem lehetett odatenni? Hely meg lett volna rá.
Én javasolom neked, mikor beindítod a motort, tedd 2-es fokozatra az ölésfűtést, és mikor érzed hogy már meleg, akkor kapcsold 0-ra. Azt meg csak tekerni kell.
Én javasolom neked, mikor beindítod a motort, tedd 2-es fokozatra az ölésfűtést, és mikor érzed hogy már meleg, akkor kapcsold 0-ra. Azt meg csak tekerni kell.
Liquid24-01-2017 09:46:04 // 90451
én a rolós tárolóba szoktam támasztani, bár nagyrészt a régimódi övtokomban van :)
Amúgy ez nem egyedi dolog, após Mazda CX5-ösében se tudtam hova tenni.
Amúgy ez nem egyedi dolog, após Mazda CX5-ösében se tudtam hova tenni.
tdemeter24-01-2017 09:44:23 // 90450
Kormányfűtés gondolom nincs 159-ben. vagy igen?
tdemeter24-01-2017 09:41:02 // 90449
Csak amolyan alfásan logikus megoldás:)
2 napja leesett a kínai telefontartóm ami ilyen mágneses izé. Azóta megint nincs hova tenni a mobilt:)
2 napja leesett a kínai telefontartóm ami ilyen mágneses izé. Azóta megint nincs hova tenni a mobilt:)
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2017 09:38:29 // 90448
Ja, tipikus olasz autós anomália sztori..
Elvittem az autó elektromoshoz, hogy nézzen rá az akksira, nyugalmi áramfelvételre. Az akksi jó, nagyobb az indító árama mint a gyári specifikáció. Nem először hallom ezt mióta c-tekezek.:-) Hanem rámért a nyugalmi áramra. Kapásból mért egy 300mA-t. Ami sok. Elkezdte keresgélni, hogy melyik ágon fogyaszt. A test kábelen ott volt. De egyetlen pozitívon sem találta. Na mondom jól indul...
Azt mondja ezzel nem tud mit kezdeni, túl bonyolult rendszer, egyenként kellene kiszedni a biztiket, sok meló lokalizálni. Mondtam oké, majd akkor én otthon neki állok és kitalálom. Na azóta rá se néztem, töltőre se tettem. Ennek másfél hete. Azóta nem merül, izmosan indít, semmi jele hogy valami szívná az akksit.
Elvittem az autó elektromoshoz, hogy nézzen rá az akksira, nyugalmi áramfelvételre. Az akksi jó, nagyobb az indító árama mint a gyári specifikáció. Nem először hallom ezt mióta c-tekezek.:-) Hanem rámért a nyugalmi áramra. Kapásból mért egy 300mA-t. Ami sok. Elkezdte keresgélni, hogy melyik ágon fogyaszt. A test kábelen ott volt. De egyetlen pozitívon sem találta. Na mondom jól indul...
Azt mondja ezzel nem tud mit kezdeni, túl bonyolult rendszer, egyenként kellene kiszedni a biztiket, sok meló lokalizálni. Mondtam oké, majd akkor én otthon neki állok és kitalálom. Na azóta rá se néztem, töltőre se tettem. Ennek másfél hete. Azóta nem merül, izmosan indít, semmi jele hogy valami szívná az akksit.
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2017 09:27:33 // 90447
pedig bőrhöz télen elengedhetetlen, nagyon jó dolog, a kormányfűtés is jó dolog mikor az ember beszáll a hideg autóba és nem fagy oda a keze :D
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2017 09:26:57 // 90446
Na így próbáltam használni én is. Aztán első alkalommal mikor kipróbáltam, rám dudáltak , mert már zöld volt a lámpa én meg azt a hülye kapcsolót néztem, hogy merre van a 0 állás :-) inkább hanyagolom. Elég extra nekem, hogy szinte azonnal fűt az autó, és nem csak úgy ímmel ámmal. A 146 egy jégverem volt. A 159-et már két utasom is megdicsérte, hogy milyen jó meleg van hátul is, és milyen hamar.
Liquid24-01-2017 09:13:07 // 90445
Én haszálom mindig, de csak addig amíg be nem melegszik az ülés, aztán kikapcsolom.
A kapcsolóját ritka szar helyre tették, legalább egy fisszajelzőt tehettek volna valami látható helyre.
A kapcsolóját ritka szar helyre tették, legalább egy fisszajelzőt tehettek volna valami látható helyre.
Liquid24-01-2017 09:11:39 // 90444
persze hogy jó :)
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2017 09:11:34 // 90443
Na akkor ez is olyan extra, ami a többségnek bejön, én meg nem értem minek... Egyszer kipróbáltam, végül is nem rossz, de olyan idióta helyen van a kapcsolója, hogy inkább hagyom. Menet közben kikapcsolni egy macera, nem látom a kapcsolót. Oké, kitapogatom, de azt se tudom merre tekerjem. Amúgy is mire kiérek az első lámpáig, fűt az autó rendesen, a tojás sütő már csak akkor érezhető mire már amúgy is meleg van, szóval én pont teljesen felesleges extrának gondolom.
tdemeter24-01-2017 08:56:58 // 90442
Énis idén csináltattam, nem gyári, utólagosat. A kapcsolóját a gyári helyére tették.
Nekem nagyon bejött, de a -10 fokban azért várni kell mire hatása lesz.
A nissan gyári fűtése (szövet ülés mellett) pikk-pakk befűt, de gondolom a bőr olyan ami eleve nehezebben engedi át a hőt, szóval nem para.
Nekem nagyon bejött, de a -10 fokban azért várni kell mire hatása lesz.
A nissan gyári fűtése (szövet ülés mellett) pikk-pakk befűt, de gondolom a bőr olyan ami eleve nehezebben engedi át a hőt, szóval nem para.
Lexlutor23-01-2017 23:02:34 // 90441
Jó az a szövetbe is... Főleg nagy hidegben.
Liquid23-01-2017 22:15:50 // 90440
Nagyon jó dolog, bár a szövet ülésnél nem annyira szükséges, de a bőrnél nagyon kell.
Haddel23-01-2017 22:03:23 // 90439
Én nem ültem még ülésfütéses kocsiban ezelött ,de most csinálok BE jogsit ,és az oktató autóban van ülésfütés ,és tök jó volt a nagy hidegekben.
Haddel23-01-2017 22:00:52 // 90438
Akkor valószínü ,jól meg is rendelem😃
Liquid23-01-2017 21:27:08 // 90437
köv télre tervezem a hátsó ülésekbe beépíteni
Lexlutor23-01-2017 21:25:02 // 90436
Nem hinném hogy nehezebb lenne mint a szövetkárpitnál. Gondolom ugyanaz a rögzités.
Haddel23-01-2017 21:00:34 // 90435
Egy ilyen nekem se ártana. Szívás vajon a bőrkárpitot leszedni az ülésről?
Liquid23-01-2017 20:24:20 // 90434
ugyanezt építettem be Apám Fiestájába, a te ajánlásodra. Szépen működik azóta is
Lexlutor23-01-2017 19:41:35 // 90433
Csabi23-01-2017 19:12:02 // 90432
ITT írtam róla...
a kapcsoló a gyári mellett
Most már a tartósságáról is van info , mert azóta is hibátlanul működik..5éve
a kapcsoló a gyári mellett
Most már a tartósságáról is van info , mert azóta is hibátlanul működik..5éve
Shadin23-01-2017 19:07:06 // 90431
ja és az előzőhöz megvettem az oldal borításokat is mert a régibe bevágni a kapcsolót az felejtős...
Shadin23-01-2017 19:05:44 // 90430
Ehhez képest az üléspárnám csak 40k, meg alá a rugó 7k, plusz pár függönykarika az Obiból...
Shadin23-01-2017 19:04:39 // 90429
Csak az elektronika 40k, 70k meg 40k a két fűtőelem, plusz a két kapcsoló 70k :-D
norbi040923-01-2017 18:44:29 // 90428
Nem egy rossz ötlet :D Bár kétlem, hogy lenne olyan bontó aki odaadja csak a 2 első ülést :) vagy ha igen akkor horror áron :P
Shadin23-01-2017 18:42:41 // 90427
Bontóból 2 első ülést végy és abból tedd át a gyárit...
Beszállok én egy kemény jobb oldali üléslap szivacsért :-)
Beszállok én egy kemény jobb oldali üléslap szivacsért :-)
norbi040923-01-2017 18:34:11 // 90426
Kedves Cartársak! :)
Nagyon köszönöm a tegnapi segítséget a xenonnal kapcsolatban.
Ma viszont az utólagos űlésfűtésről szeretnélek kérdezni titeket. :)
Reggelente nagyon hideg tud lenni a bőr :D.... így arra jutottam hogy az első 2 ülés kap egy kis melegséget. Ki honnan szerezte be a készletet? Beszereléshez kit ajánlotok? A kapcsolót a gyári helyére tenném, de ahogy néztem a perforációt elég hosszú a gyári hely. Amiket én láttam ülésfűtéseket, egyiknek sem volt olyan nagy kapcsolója. Vagy rakjak be gyári fűtést? Vagy csak a kapcsoló legyen gyári? Kérdés azt össze lehet-e kötni a nem gyári ülésfűtéssel? Mit tanácsoltok? :)
Nagyon köszönöm a tegnapi segítséget a xenonnal kapcsolatban.
Ma viszont az utólagos űlésfűtésről szeretnélek kérdezni titeket. :)
Reggelente nagyon hideg tud lenni a bőr :D.... így arra jutottam hogy az első 2 ülés kap egy kis melegséget. Ki honnan szerezte be a készletet? Beszereléshez kit ajánlotok? A kapcsolót a gyári helyére tenném, de ahogy néztem a perforációt elég hosszú a gyári hely. Amiket én láttam ülésfűtéseket, egyiknek sem volt olyan nagy kapcsolója. Vagy rakjak be gyári fűtést? Vagy csak a kapcsoló legyen gyári? Kérdés azt össze lehet-e kötni a nem gyári ülésfűtéssel? Mit tanácsoltok? :)
RomeoOne23-01-2017 12:27:12 // 90425
Én is ezt tapasztaltam.
Giuntini23-01-2017 12:19:30 // 90424
Akkor eshet a hőfok, ha nem melegedett még be 90 fokra, vagy ha állásban visszahűl a motor. Ha valóban eléri az üzemi hőfokot, és nem állunk meg, lehet akármilyen lejtő, a mutató nem fog lejjebb esni. De ehhez kell melegedési idő.
Greentimus23-01-2017 12:02:12 // 90423
Nálam termosztát csere előtt csinálta ezt a kocsi. Csere óta fixen a 90-en áll.
Hardy23-01-2017 11:25:42 // 90422
Nem kell. T@köm az IPhone ba.
Hardy23-01-2017 11:24:53 // 90421
Én kell kiszedni. Simán a helyen meg lehet csinálni. Én is úgy csináltam.
Hardy23-01-2017 11:22:27 // 90420
Igen. Deréktámasz be kötése.
droberto23-01-2017 10:48:16 // 90419
Bár én csak az ülőlapot szedtem szét, de bátran állítom, hogy a nekirugaszkodás a legnehezebb része. :) A támla se nehezebb szerintem, és erre vonatkozólag Shadin fotói jó iránymutatást adnak.
David | Centocinquantanove23-01-2017 10:27:03 // 90418
Igen, és ez után még szét kéne úgy berhelni az ülést magát, hogy meg tudjam javítani a deréktámaszt, mindezt úgy, hogy össze is tudjam rakni a sikeres beavatkozás után...
Ajajajajajaj... :)
Ajajajajajaj... :)
RomeoOne23-01-2017 09:40:58 // 90417
Valóban. Én azt próbáltam, hogy minél több hőt vonjak el a motortól. De ennyi idő alatt nem sikerült visszább ejteni a mutatót.
Tegnap viszont sikerült egy kicsit. Az idő ugyanolyan hideg volt. Elindultunk a kocsival, kb. 5 km-re, kb 75-8 fokig ment fel a mutató. Ott álltunk egy fél órát. Aztán vissza. A mutató 60 °C-ról indult és olyan 3-4 km után már 90 volt. Meg is lepődtem, hogy milyen gyorsan. Gondolom ez még csak az ilyen 75 valós fok körüli "90" volt, éppen hogy elérte. Pont beértünk lakott területre, ráadtam a fűtést, 22 fok, kis venti, és szépen lassan elkezdett lejjebb mászni. 82-ig ment le, ott tartotta, amíg meg nem álltam. Alapjáraton, egy helyben is tartotta a 82-t, majd kikapcsoltam a fűtést kíváncsiságból. Ugyanígy egy helyben kb. 3 perc alatt visszamászott 90-re a mutató. Érdekes volt, kb fél percenként ugrott felfelé kb. 2 fokot. Látszott, hogy nem folyamatosan mászik felfelé, hanem mint egy másodperc mutató ugrik egyet időnként.
Tegnap viszont sikerült egy kicsit. Az idő ugyanolyan hideg volt. Elindultunk a kocsival, kb. 5 km-re, kb 75-8 fokig ment fel a mutató. Ott álltunk egy fél órát. Aztán vissza. A mutató 60 °C-ról indult és olyan 3-4 km után már 90 volt. Meg is lepődtem, hogy milyen gyorsan. Gondolom ez még csak az ilyen 75 valós fok körüli "90" volt, éppen hogy elérte. Pont beértünk lakott területre, ráadtam a fűtést, 22 fok, kis venti, és szépen lassan elkezdett lejjebb mászni. 82-ig ment le, ott tartotta, amíg meg nem álltam. Alapjáraton, egy helyben is tartotta a 82-t, majd kikapcsoltam a fűtést kíváncsiságból. Ugyanígy egy helyben kb. 3 perc alatt visszamászott 90-re a mutató. Érdekes volt, kb fél percenként ugrott felfelé kb. 2 fokot. Látszott, hogy nem folyamatosan mászik felfelé, hanem mint egy másodperc mutató ugrik egyet időnként.
droberto23-01-2017 09:16:02 // 90416
Multiméterrel ki lehet mérni az egészet. :)
droberto23-01-2017 09:14:54 // 90415
Nem vesz fel annyi áramot amennyit az izzófigyelő megkíván.
Ha LED-es-akkor kiégett néhány SMD.
Vagy kontakthiba. :)
Ha LED-es-akkor kiégett néhány SMD.
Vagy kontakthiba. :)
droberto23-01-2017 09:13:33 // 90414
Ha sok pénzed van, akkor csináld. :)
Egyébként meg. :)
Egyébként meg. :)
SanyiJTD23-01-2017 09:12:35 // 90412
Az enyém is elkezdte pár napja, valamelyik jobb izzó, és a rendszám-ért kiabál.
Shadin23-01-2017 09:12:30 // 90411
droberto23-01-2017 09:12:00 // 90410
Pedig gyerekjáték! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
470
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?