Forum >> 159
Roll198304-09-2017 22:00:17 // 98715
Mondjuk Győrben és nemrég. :) Zsoltival mentem a barna q4-gyel.
Liquid04-09-2017 21:58:46 // 98714
tényleg? mikor hol? :)
Roll198304-09-2017 21:39:28 // 98713
Nem vagyok egyik ellen sem. Viszont azt a motort szeretném választani, amivel a legkevesebb gond lehet. Sajnos 159-ben eddig csak 2.4-ben ültem így nincs hasonlítási alapom. Amúgy az egyik az pont a tiéd volt. ;)
Amúgy a 210 lovas 2.4-en javítottak valamit a 200 lovashoz képest?
Amúgy a 210 lovas 2.4-en javítottak valamit a 200 lovashoz képest?
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2017 21:31:54 // 98712
A gyári szerelésű gyári? Az elég gáz ha így van. Nyilván nem szentírás, de többnyire ez a tapasztalat, a gyári szerelésű alkatrészek élettartama hosszabb, minősége jobb, mint akár a gyáriként vett cserealkatrészé. Ha ebből is leadtak, akkor már csak ócska autót veszek ezentúl :-)
Egyébként eddig ilyen gondom nincs a 159-cel, mindene elég minőséginek tűnik, minden kifejezetten finoman és jól működik. Nem ráz, nem nyiszog, nem klattyog. Azt a hibát nem követem el most, mint anno a 146-nál, hogy lelkesen cserélek mindent benne az első nyösszenésre. Évekig kerestem aztán a megfelelő minőségű alkatrészeket, amivel visszakaphattam az autó gyári érzetét. Sokszor csak bontóban találtam meg amit kerestem (pl kettőstömegű, motortartó bak). Nem kevés tanulópénz volt.
Most, a 159-nél óvatosabban járok majd el. :-)
Egyébként eddig ilyen gondom nincs a 159-cel, mindene elég minőséginek tűnik, minden kifejezetten finoman és jól működik. Nem ráz, nem nyiszog, nem klattyog. Azt a hibát nem követem el most, mint anno a 146-nál, hogy lelkesen cserélek mindent benne az első nyösszenésre. Évekig kerestem aztán a megfelelő minőségű alkatrészeket, amivel visszakaphattam az autó gyári érzetét. Sokszor csak bontóban találtam meg amit kerestem (pl kettőstömegű, motortartó bak). Nem kevés tanulópénz volt.
Most, a 159-nél óvatosabban járok majd el. :-)
Liquid04-09-2017 21:13:48 // 98711
A fő kérdés mindig az, hogy egyrészt mire van szükséged, másrészt mire használod majd.
Dízel seggberugásra vagy benzinszagra porcosodik, legyen-e benne erő, vagy inkább fogyasszon keveset...
A 2.0 jó kompromisszum, a dízelek között a leginkább kiforrott, persze szopófaktor ott is van de kezelhető. Jól fogyaszt, DPF nem problémás, de azé nem erőgép, a 2.4 nagyságrendekkel fickósabb.
A TBI könnyebb a dízeleknél ami önmagában nagy előny, és a 200 ló alapból is elegendő, ha meg akasztasz rá valami boxot, bőven sok lesz. Kicsit többet eszik, a karakterisztikája dízeles.
A TBI gyári változatban kb. a gyári 2.4-ek szintjén van, tán kicsit erősebb.
Dízel seggberugásra vagy benzinszagra porcosodik, legyen-e benne erő, vagy inkább fogyasszon keveset...
A 2.0 jó kompromisszum, a dízelek között a leginkább kiforrott, persze szopófaktor ott is van de kezelhető. Jól fogyaszt, DPF nem problémás, de azé nem erőgép, a 2.4 nagyságrendekkel fickósabb.
A TBI könnyebb a dízeleknél ami önmagában nagy előny, és a 200 ló alapból is elegendő, ha meg akasztasz rá valami boxot, bőven sok lesz. Kicsit többet eszik, a karakterisztikája dízeles.
A TBI gyári változatban kb. a gyári 2.4-ek szintjén van, tán kicsit erősebb.
Liquid04-09-2017 21:07:19 // 98710
A fene tudja, nekem nem tudom milyen tárcsám volt amivel vettem, mert a rozsda miatt nem láttunk rajta semmit. Viszont behullámosodott, kapott EBC USR-t, green betéttel. Azóta királyság van :)
Csabi04-09-2017 20:28:24 // 98709
2.0-t jelenleg is használok, Tbi-t csak kipróbáltam... Tbi fürgébb,jobban ugrik, kicsivel erősebb, viszont jóval többet fogyaszt... Nem problémás a DPF egyiknél sem , 2.0 nál főleg nem... 2,4-et majdnem 7évig használtam, egyáltalán nem mondanám problémásnak...
A legnagyobb különbség szerintem a fogyasztásban van...itt kell eldönteni mi a fontosabb...
A legnagyobb különbség szerintem a fogyasztásban van...itt kell eldönteni mi a fontosabb...
yani🍀04-09-2017 20:24:44 // 98708
Shadin és én is. Az ő nevében nem nyilatkozom, a magam részéről Tibit választanám. Ha akarsz róla személyesen beszélni, csörgess meg holnap!
Roll198304-09-2017 20:14:39 // 98707
Van olyan, aki vezetett 2.0 jtdm-et és tbi-t is? Megéri a többlet pénzt a tbi? Még nem döntöttem, hogy melyik legyen, a dízel 156 februárban elment a nyarat végig motoroztam, de most, jön a rossz idő és kell egy autó. :) Ennél a dízelnél mennyire problémás a dpf? 50-50% város és városon kívüli használatban lenne nálam az autó. 1.9-et és 2.4-et kizártam. 1.9 gyenge, 2.4 meg túl problémásnak tűnik.
Csabi04-09-2017 19:38:15 // 98706
Jah nekem is, még a 2,4et gyári tárcsákkal vettem, na az olyan volt mintha rázópadon lettem volna fékezéskor, kapott brembo tárcsákat és az jó volt...a következő brembo szettnél már az első nagy fékezés után rázni kezdett, nem ugyanaz a minőség volt
RomeoOne04-09-2017 19:33:57 // 98705
Én úgy vettem az autót, hogy az első fékek már cserélve voltak nem sokkal azelőtt. Nem tudom, hogy mit raktak oda, de nincs vele gondom. Hátsókat júliusban cserélte Csöri, gyári betétek, Jurid tárcsák. Azokkal sincs semmi baj.
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2017 19:29:25 // 98704
nekem pl a gyári lett kukás aztán utána a Zimmermann is élt pár ezer km-et :((( Aztán sport tárcsát kapott, a fékbetét Ate ... egyébként sajnos tényleg elég fos az alkatrészek minősége mostanság bár az ATE, TRW, Ferodo, Jurid még mindig jók... a cégesünkre pl TRW kombót vettem már benne lakik lassan 40e km nem csikorog, nem ráz ...a gyári tárcsa TRW egyébként vagy Ferodo....
Haddel04-09-2017 18:50:21 // 98703
Szerintem az új fékek anyagminőségével van baj. Nálam is ráz ,meg dübörög a fék ha nyomok egy satut. De az új cégesautóinknál is ez a helyzet ,a tranzitban alig van 40k kilométer ,de ráz a fék ,mint a barom. A movanoban meg csikorog ,mint állat .
Én legközelebb ,ha a fék elkopna ,kipróbálom az EBC-t.
Én legközelebb ,ha a fék elkopna ,kipróbálom az EBC-t.
Csabi04-09-2017 18:08:36 // 98702
Volt széria, amikor pont a gyári tárcsa hullámosodott be ...nem szentírás szerintem...viszont a brembo tárcsákkal tényleg vigyázni kell, és az is nagyon igaz, hogy a szerelők pont leszarják, h milyen felületre teszik fel az újat....
Tisztelet a kivételnek,mert pont cseréltettem most tárcsát-betétet...és a szerelő srác kb 20-20percet csiszolta kézzel, csiszolópapírral az agyat, oldalanként, hogy patent legyen a felület( mindez AR szervizben)...gondoltam is magamban "le a kalappal"... Amúgy TI nagy fék esetében a gyári betét ferodo, a tárcsán nem láttam, de ATE-re tippelek...
Tisztelet a kivételnek,mert pont cseréltettem most tárcsát-betétet...és a szerelő srác kb 20-20percet csiszolta kézzel, csiszolópapírral az agyat, oldalanként, hogy patent legyen a felület( mindez AR szervizben)...gondoltam is magamban "le a kalappal"... Amúgy TI nagy fék esetében a gyári betét ferodo, a tárcsán nem láttam, de ATE-re tippelek...
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2017 17:44:40 // 98701
A városi átlaga ilyen, inkább 11-11.5. Az sem igaz, hogy nem való erre, egy kultúráltabb varosba simán való. Nyilván nem napi városozós autónak. De az automata miatt kényelmes araszolni, könnyű vele közlekedni, kifejezetten stresszmentes. A többlet fogyasztásért nagyon megadja a többlet kényelmet. Bp-n én is azt éreztem, hogy oda nem való, sok az idegbeteg :-( Oda Niva való vadráccsal...
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2017 17:38:03 // 98700
Ezért nem cseréltünk tárcsát, csak betétet legutóbb . A szerelő is ezt mondta, a gyári tárcsát használjam ki teljesen, mert a gyári szerelésű alkatrészek sokkal jobbak mint aztán bármi amit a helyére teszünk. Pedig gyári féktárcsát vittem neki és mégis :-)
Egyébként ez egyezik a saját tapasztalatommal is.
Egyébként ez egyezik a saját tapasztalatommal is.
pettinke04-09-2017 16:44:19 // 98699
általában 3 okra szokták visszavezetni a rázást:
- a nem tisztított kerékagyon ferdén felülő tárcsa
- a kilágyult tárcsa meghullámosodik
- a tárcsa anyagával nem összeférős betét (vagy valami kosz) helyenként ráég a tárcsára, és valójában nem a tárcsa üt, hanem a felületen kialakult különböző tapadású részek.
az általános vélemény egyébként az, hogy addig szokott jó lenni a fék, amíg a gyári setup van, utána meg b.szhassuk :-)
- a nem tisztított kerékagyon ferdén felülő tárcsa
- a kilágyult tárcsa meghullámosodik
- a tárcsa anyagával nem összeférős betét (vagy valami kosz) helyenként ráég a tárcsára, és valójában nem a tárcsa üt, hanem a felületen kialakult különböző tapadású részek.
az általános vélemény egyébként az, hogy addig szokott jó lenni a fék, amíg a gyári setup van, utána meg b.szhassuk :-)
detox2004-09-2017 14:51:04 // 98698
Köszi a tippet, de nem hiszem hogy ez lenne a baj mert kb 1 -2 hétig jó és müködik rendesen, aztán pedig mintha elmelegedne és eldeformálódna, aztán el kezd rázni pedig nem vagyok az a csutka satu fékezgetős mert elég megfontoltan vezetek.
szóval nem vagyok biztos benne hogy ez lehet e a baj de azért köszi....
szóval nem vagyok biztos benne hogy ez lehet e a baj de azért köszi....
Tomi Stark04-09-2017 14:30:45 // 98697
Szerintem csak annyi a gond, hogy a tárcsa csere alakalmával nincs rendesen megtisztítva a kerékagy felfekvési felülete.
Már egy pár autón cseréltem tárcsát, és mindig a tisztítás tartott a legtovább. A szerelők általában kerék le, konzol le, tárcsa le... új tárcsa vissza + a többi és már készen is vannak.
Ráadásul féktárcsát garanciában visszavinni szintén macera.
De az is lehet hogy rosszul gondolom...
Már egy pár autón cseréltem tárcsát, és mindig a tisztítás tartott a legtovább. A szerelők általában kerék le, konzol le, tárcsa le... új tárcsa vissza + a többi és már készen is vannak.
Ráadásul féktárcsát garanciában visszavinni szintén macera.
De az is lehet hogy rosszul gondolom...
redbulz04-09-2017 14:07:53 // 98696
Sajnos ennyire nem vagyok jó, én pusztán átnyálaztam az alkatrész webáruházat és többet is találtam amihez "az alábbi típusokhoz használható" listában szerepel az enyém is, innen a kérdés. Ettől még persze lehet, hogy nagyon nem jó egyik sem.
Smith04-09-2017 14:04:29 // 98695
Hol találtál cikkszámot gyári kormányműre? Én még az eperben sem leletem.
Szabister04-09-2017 13:58:17 // 98694
Köszönöm az infót mindenkinek. Esetleg egy képet tudsz mutatni így hogy néz ki a kocsi? :) 2 gumit eleve vennem kellene már a kopásjelzőnél járok. Az elsők meg kb olyan 40%-os pirellik akkor azt meg eladnám.
Tocke04-09-2017 13:58:09 // 98693
Lehet kontakt vagy relé hiba is, a legegyszerűbb egy multiméterrel kimérni a gyertyákat.
detox2004-09-2017 13:55:57 // 98692
Sziasztok! 159 2.4 jtd-vel járok közel 1 éve, Tudna nekem valaki olyanban segíteni hogy fél éve szenvedek az első féktárcsákkal, a 4-dik szettet veszem hozzá. először vmi gagyi volt aztán Trw, Ate és most megint vmi b betüs, állitolag szerelő azt mondta vmi brembo másolat de mind 1-2 hétig birja és elkezd rázni mint állat mikor fékezek vele. Kormányt is rázza meg érzem is. Nem tudom járt már igy valaki? Szerelő azt is mondja minden más a legnagyobb rendben a fékkel elvileg. Már teljesen tanácstalan vagyok. HA valaki tud valamit esetleg mi lehet a bünös légyszi irjon!
Köszi
Köszi
Morfiusz Cédula04-09-2017 13:52:44 // 98691
Én sokat járok az M3-on és szoktam látni 159-eeket. Igaz, valóban nem sokat.
Egyébként egyetértek veled, 80-90%-ban én is autópálya+főúton használom, ott az igazi. Nemrég Budapesten kellett hazaaroaszolnom valahonnan, 4km-es táv volt, majd' 1 óra alatt tettem meg és 25 L/100KM volt a fogyi arra a szakaszra. Extrém lezárásos dugó volt, de átlagosan így is bőven 10 feletti fogyasztások jönnek ki nekem a városi szakaszokra.
Egyébként egyetértek veled, 80-90%-ban én is autópálya+főúton használom, ott az igazi. Nemrég Budapesten kellett hazaaroaszolnom valahonnan, 4km-es táv volt, majd' 1 óra alatt tettem meg és 25 L/100KM volt a fogyi arra a szakaszra. Extrém lezárásos dugó volt, de átlagosan így is bőven 10 feletti fogyasztások jönnek ki nekem a városi szakaszokra.
Tocke04-09-2017 13:52:39 // 98690
Nekem is 215/60/R16 van fent, érezni a plussz 1 centit. A 16-ról 17-re váltás sztem nem fog akkorát hozzáadni optikailag, mint egy 18"-as. Rengeteget örlődöm én is egy nagyobb felni vásárlásán főleg úgy, hogy lassan csereérettek az abroncsok. De ezek a kíváló magyar utak mindíg visszaráznak a valóságba :-(
Liquid04-09-2017 13:47:19 // 98689
Én aztat nemtudom, de az enyémeket lemértem szobamérlegen, illetve összegyűjtöttünk anno pár adatot:
225/55R17: 24,5kg Hankkok téli zsírúj, gyári 17-es sokküllős felnin
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg kopott Conty SC5 19-es TI felni
245/40R19: 23kg zsírúj Uniroyal RainSport3 19-es TI felni
225/55R17: 24,5kg Hankkok téli zsírúj, gyári 17-es sokküllős felnin
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg kopott Conty SC5 19-es TI felni
245/40R19: 23kg zsírúj Uniroyal RainSport3 19-es TI felni
cscs04-09-2017 13:27:31 // 98688
Más ezzel kapcsolatos bejegyzést nem találtam, szóval itt kérdezem meg:
ha elszállna az izzítógyertya, akkor ez a hibaüzenet ("PRE-HEAT PLUGS ARE NOT AVAILABLE") a világító ikonnal minden indítás után megjelenne, nem?
Nekem csak egy alkalommal jelent meg reggel, aztán fél perc után eltűnt, és azóta többször indítottam, és semmi.
OBDII olvasó (telefonos appal) 0 hibakódot mutat.
Mi lehet a gond?
ha elszállna az izzítógyertya, akkor ez a hibaüzenet ("PRE-HEAT PLUGS ARE NOT AVAILABLE") a világító ikonnal minden indítás után megjelenne, nem?
Nekem csak egy alkalommal jelent meg reggel, aztán fél perc után eltűnt, és azóta többször indítottam, és semmi.
OBDII olvasó (telefonos appal) 0 hibakódot mutat.
Mi lehet a gond?
RomeoOne04-09-2017 13:16:29 // 98687
Kicsit ballonos lesz a 16-os kerék, de a felniszett mellé még drágább gumik is kellenek. 215/60R16 olcsóbb méret, mint a 225/50R17. És az előbbi még magasabb is, kisebb az esélye, hogy leér.
csAR04-09-2017 13:13:00 // 98686
Mindkettö 14000 gramm.
Még régen Szosza barátod linkelt egy oldalt,ahol gyári
felnik tömege meg volt adva.Onnan az info.
Még régen Szosza barátod linkelt egy oldalt,ahol gyári
felnik tömege meg volt adva.Onnan az info.
Szabister04-09-2017 13:06:36 // 98685
Még esetleg egy 17-es kereken gondolkoztam. És akkor talán az arány is megmaradna. Mert ha 16-on elkezdem növelni az átmérőt (/számot) már lehet túl hülyén fog kinézni.
Liquid04-09-2017 13:06:28 // 98684
Bő 1 centivel kisebb átmérőben mint a "javasolt alapméret", ha nincs ültetve akkor ez ennyi :)
Szabister04-09-2017 13:01:30 // 98683
215/55 R16 van rajta ezzel vettem a téli szetten is ez a méret van.
redbulz04-09-2017 12:50:01 // 98682
Nézegettem kicsit ezt az alkatrészes oldalt, létezik, hogy egy új kormánymű egy százas alatt megvan? :O Ha ez így van, az a jövőre való tekintettel megnyugtató lehet, de valamiért nekem ennek többszöröse rémlett.
Liquid04-09-2017 12:44:00 // 98681
milyen gumiméretet használsz?
RomeoOne04-09-2017 12:43:48 // 98680
Milyen gumi van rajta?
215/60R16-ot tegyél rá, ha nem akarsz nagyobb kereket, azzal már nem szabad leérned sok helyen.
215/60R16-ot tegyél rá, ha nem akarsz nagyobb kereket, azzal már nem szabad leérned sok helyen.
Szabister04-09-2017 12:38:11 // 98679
Sziasztok! Bölcsőnél levő hasmagasságommal van némi problémám. Nagyon meg kell gondolni hova megyek le mert leér. Nyaraláskor is előfordult szűk úton hogy a padka lejeb volt az út síkjánál jó pár centivel és hallottam hogy leér. Nagyobb kerékkel tudnák rajta módosítani, de túl peremes gumit nem szeretnék hiába azzal néz ki jól. Borsodban azért vannak rossz minőségű utak amerre megfordulok. Jelenleg ahogy néztem 10cm-re van.
És egy kis beszámoló. Sikeresen teljesítettük az első hosszabb utunkat semmi probléma nem volt vele :) Kb 1700 km-t mentem vele. Útközben átléptük a 250 000. km-t is ami a kocsiban van. Fogyasztással is megvagyok elégedve .
És egy kis beszámoló. Sikeresen teljesítettük az első hosszabb utunkat semmi probléma nem volt vele :) Kb 1700 km-t mentem vele. Útközben átléptük a 250 000. km-t is ami a kocsiban van. Fogyasztással is megvagyok elégedve .
RomeoOne04-09-2017 12:03:35 // 98678
De a forgási ponttól távolabb kerülő tömeg miatt a tehetetlenségi nyomatéka mindig lehet nagyobb, így simán lehet, hogy az 1 kg. különbség ellenére a Ti kereket nehezebb megforgatni.
Liquid04-09-2017 11:43:01 // 98677
A nagyobb kerék nem feltétlenül nehezebb, a TI kerék bő 1 kilóval könnyebb mint a sok küllős 17-es.
RomeoOne04-09-2017 11:35:12 // 98676
Nem semmi. Nem fogja nagyon az autót az ekkora kerék?
Milyen gumik vannak egyébként fent? Ebben a méretben azért egy normális guminak már elég jó ára van.
Milyen gumik vannak egyébként fent? Ebben a méretben azért egy normális guminak már elég jó ára van.
tirex04-09-2017 11:00:45 // 98674
Túl ballonos a gumi a felnihez képest. Kicsinek néz ki a feni a gumi miatt. Majdnem eltaláltad, 245/30 r20 a nyárim. A nyomtávszélesítő külső oldalán ugyanolyan tehermentesítő perem van mint eredetigeg az agyon, tökéletesen fut. Mint egy sínautó, mondjuk annyit is rugózik!😄
antonov04-09-2017 10:28:27 // 98673
A zárhíd alatt van a szürcsögője, de szerintem simán befolyik légszűrőhűzba ha az elmerül.
RomeoOne04-09-2017 10:07:20 // 98672
Bizony, szép tisztán mentem. Ne mondják már, hogy kocsit mosni vittem az autót a pályára :D
Egyébként más kérdés: A 159 hol szívja be a levegőt? Csak így elméleti szinten vetődött fel bennem a kérdés, hogy milyen mély a vízbe lehetne belemenni vele, míg a motor is beleszürcsölne?
Egyébként más kérdés: A 159 hol szívja be a levegőt? Csak így elméleti szinten vetődött fel bennem a kérdés, hogy milyen mély a vízbe lehetne belemenni vele, míg a motor is beleszürcsölne?
ZoliNix03-09-2017 22:06:56 // 98671
Jó buli lehetett!
Remélem lemostad előtte. :)
Remélem lemostad előtte. :)
maseRomeo03-09-2017 21:24:45 // 98670
Örülök, hogy neked jó lett, így legalább látom, hogy milyen lehetett volna az enyémen :)
Sok balesetmenteset!!!
egy kicsi ültetést én azért terveztem volna, úgy még jobban néz ki, bár tudom, hogy úgy sok helyre beér vagy az alja, vagy az orra...
na nem baj, majd megtalálom én is az enyémre való felnit!!! :)
Sok balesetmenteset!!!
egy kicsi ültetést én azért terveztem volna, úgy még jobban néz ki, bár tudom, hogy úgy sok helyre beér vagy az alja, vagy az orra...
na nem baj, majd megtalálom én is az enyémre való felnit!!! :)
Smith03-09-2017 21:06:59 // 98669
Nem kerestem, pedig nemrég ki volt szedve. Ha találsz, publikáld, majd én is akarok :) Majd ha lesz fölös 100e-em egy olyanra ami tetszik :D
Haddel03-09-2017 20:51:59 // 98668
Hasznos nagyon egy ilyen tréning ,én is el akarok menni.
WarbiRunner (Gyuri)03-09-2017 20:50:03 // 98667
WarbiRunner (Gyuri)03-09-2017 20:45:43 // 98666
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
459
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?