Forum >> 159

Shadin12-02-2018 11:06:55 // 105299
Én is azt szerettem a 2.0 programjában, hogy rendesen "benzinesen" viselkedett.
RomeoOne12-02-2018 10:56:11 // 105298
Manky is ilyesmit mondott, hogy benzines karakterisztikára írja és forgatni kell a motort a teljesítményért meg a nyomatékért.
Giuntini12-02-2018 10:53:31 // 105297
Igen tudom, ez a váltó még többet elvisel. A Volvo XC 90 nyomatéka 460Nm ugyanezzel az Aisin váltóval. Szerintem a határnak valahol efölött kell lenni.
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2018 10:47:00 // 105296
2000-nél 440Nm 'only', 3000-nél van a maximum, 450Nm, majd ismét 440-re esik és amennyire levegővel bírja, ezt tartja. 4000-nél még 420 fölött van. Figyeltem arra, hogy ennek a váltónak 440Nm a hivatalos limitje. Habár van olyan Saab amelyik gyárilag többet tud ugyanezzel a váltóval. Már nem emlékszem melyik, valami Aisines fórumon írtak róla. Elég jól utána néztem én mielőtt belepiszkáltam :-)
A dízel púpokat én szeretem elsimítani és inkább beáldozok a csúcsnyomatékból, csak lapos legyen a görbe. Inkább fent szeretem eröltetni kicsit, hogy hosszan legyen lapos :-) Nekem érzetre ez jött be, így szeretem. Azt a 10Nm-t vicces módon érezni lehet 3000-nél és az egész egy 'nem fogy el, csak tol' érzetet ad.
Shadin12-02-2018 10:43:58 // 105295
Akkor alkalmazkodj :-)
Giuntini12-02-2018 10:15:52 // 105294
Annyit azért megkérdeznék Gyuri, hogy mennyit emelkedett a nyomaték? Hogy bírja az automata váltó?
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2018 10:06:25 // 105293
Az is megtörtént. Nagyjából mindent átprogramoztam már. :-) Igazából jó ez így. Városban az egész autó túl erős, szerintem jobb is hogy automata. Mindig olyan érzésem van, hogy egy rossz mozdulat és legázolom a népeket.
Országúton, pályán viszont a mostani beállítással van meg az a természetes vezetés érzet. Nekem zavaró volt, hogy a gázpedál érzéketlen volt és alul a konverter dolgozta össze a nyomatékot, aztán inkább mégis visszaváltott. Most végre ahogy a lában mozdul, azzal együtt mozdul az autó is és nem váltogat vissza. Ezelőtt közepes gázra egy nagy semmi történt, aztán észbe kapott, visszacsapta, meglódult, aztán másodpercekig még pörgött a motor pedig már rég befejeztem amit akartam :-)
Ennyi, hogy most tényleg ott az erő a talpam alatt, normálisan, érezhetően. Visszább nem venném, inkább magamból veszek még vissza :-)
Bár amúgy is tök békésen vezetek, ma is beállt mellém gyorsulni egy Jetta a surranó sávba (muhaha) én meg elengedtem :-) Ha a TD-vel vagyok, tuti lekormoltam volna az utat rendesen :-D
pettinke12-02-2018 09:48:14 // 105292
ezt most nem pont értem, hogy az üres akksi terhelés hatására miért mutatna többet ...
3 dolgot mérj meg:
- leállítod az autót, kikapcsolod a gyújtást. akku üresjárati fesz. olyan 12,7 V tájéka
- indítózol, és az indítózás közben méred az akkut. ekkor biztos, hogy 12 alá fog esni, csak az a kérdés, mennyire. itt szokott kritikusan 10 V alá menni (akár egy pillanatra is), amitől az összes elektronika hülyét kap
- járó motornál a generátor tölt, a töltési feszültség 13,4 V max. szabad legyen (de legyen olyan 13)
Shadin12-02-2018 09:33:17 // 105291
Kézihez vagyok szokva :-)
Akkor programozd a pedál állásához tartozó kikért nyomaték értékeket.
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2018 09:18:10 // 105290
Állítottam azon is, szép egyenletesen túl sok :-)
Az automata miatt a fokozatokhoz tartozó limiterek nálam nem üzemelnek :-)
Manuál váltósnál lehet külön limitálni, itt gondolom a konverter miatt nem.
Shadin12-02-2018 09:10:52 // 105289
Állíts a nyomaték limitereken (is).
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2018 08:54:26 // 105288
Megvan a remap hátránya. :-) Városban nem bír mit kezdeni a nyomatékkal. Nagyobb gázra elforog, megtolja az elejét egy pillanatra. Ilyen 3-mas, 4-esben (passz, automata a drága). Mezei szituációkban, hogy jobbra kanyarodót egy nagy gázzal kerülöm, drámázik.
Shadin12-02-2018 08:02:51 // 105287
A terelő, nyitó, záró lapátok a műszerfal közepe alatti klíma blokkban vannak, szerintem nem azokat hallod a kormány környékéről. Végig kellene matatni azt a környéket mocorgó alkatrészeket keresve.
Shadin12-02-2018 07:59:09 // 105286
Várnék mindenképp a köv. hibákig, lehet h ez egyszeri "véletlen" volt.
Utána üa. szűrőt és a nagynyomású nyomásszenzorát ill. annak szűrőjét nézném meg. Na meg a jeladó csatlakozóját természetesen.
Shadin12-02-2018 07:52:57 // 105285
Gondolom nem bírja a ballaszt.
Shadin12-02-2018 07:52:35 // 105284
És mi van ha 55W-ost teszek bele?
Shadin12-02-2018 07:51:21 // 105283
Adja magát, még a kihajtás ívét is belelátom...
Angelo Bianco11-02-2018 22:40:35 // 105282
Hali! Ki ismeri a digit klíma szellőztető belső lapátkák helyeit? Mennyi és hol lehet a műszerfal alatt? Nagy sebességnél valami zörög a műszerfal alatt, a kormány környékéről... Nem tudok mire gondolni?!?! :S Ezek zöröghetnek ugyan??? Vagy mi a t*köm?!
RomeoOne11-02-2018 22:12:59 // 105281
Na kicsit megjárattam ma az autót, mert már egy hete állt. Mentem egy 30 km-es kört, úgy húsz kilométernél, amikor elkezdtem nagyon taposni, akkor 3-asban 3000 fordulat felett megvillant a csekk&dzsinn.
Elsőre nem is foglalkoztam vele, mert szökő évente egyszer feldobja, ha nagyon taposom neki. Viszont elkezdte veszteni a teljesítményt is és nem úgy vészmódosan, hanem egyre gyengébb lett. Mikor a lakótelepre jöttem fel, a dombnak felfelé már 2-esben is ejtette a fordulatszámot.
Fél óra múlva mentem le kiolvasni, p0091 volt. Töröltem és nem is tért vissza. Kíváncsiságból mentem még egy kisebb kört a városban, de teljesen tünetmentes volt. Találkozott már valaki ilyennel? Haldoklik majd lassan a nagynyomású vagy jelent ez valamit?
RomeoOne11-02-2018 22:06:36 // 105280
Én régen erőemelésben versenyeztem és megmaradt ez a nagy súly kis ismétlészszám kombó. Meg kurva jó érzés sokkal nyomni fekve :DDD
Én meg akkora vagyok, mint egy kutya ülve, 1.65 magas. Súlyra meg 80 kg off-, 70 kg on-szezon
gecsa11-02-2018 21:16:14 // 105279
Sunnyognak ezek mind! :D
multizseti11-02-2018 21:11:59 // 105278
Elírták a könyvbe. 35w a jó. A könyv a 136 lovas 20 jtdm-et se írja, pedig létezik.
gpek11-02-2018 20:52:10 // 105277
Mentem az ominózus eset után kb. 1000 km, hiba nincs.
sutyi7011-02-2018 20:22:51 // 105276
Én is így gondolom.

Érdekes a felvetés mert d1s xenonból nem is találok 55W izzót értelmes gyártótól, ez hogy lehet? Legtöbb xenon kereső 35w ír a típusra.
Macccy11-02-2018 20:14:17 // 105275
Szívatsz :D Az gyárilag ilyen szerintem, nemár hogy azt kihajtod a fém elé :)
Shadin11-02-2018 20:07:19 // 105274
Azt sem ártana tudni h mi a hibakód mielőtt cseréled. Alvázszám alapján pedig tudunk cikkszámot mondani.

Továbbá mázlid van, mert nekem is F10BT-m van és van hozzá 2017-es frissítésem. SD kártya kell hozzá meg türelem és hit...
Shadin11-02-2018 20:04:56 // 105273
Még az is lehet, mert ennyi autóm még az olaszok sem baxják el, de adja magát kitenni a műanyagot a fém elé az alsó szakaszon.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-02-2018 19:55:40 // 105272
Szerintem ez gyárilag van így. Nekem legalább is mindegyik 159-nél így volt-van.
Petra-Gergő11-02-2018 19:48:35 // 105271
Köszönöm a gyors választ. Az aksi 12.1- 12.3 közt mozog, terhelés esetén 13.9 - 14.3 közt ingadozik. Nem tudom mikori aksi van benne, próbaképpen megnézem akkor új aksival is
pettinke11-02-2018 19:41:22 // 105270
mielőtt kicseréled az ABS kockádat, mérd meg, mennyire esik le az akkumulátor feszültsége indítózás során. ha 10 V alá lemegy, akkor előbb vegyél új akksit, és várj, hogy megszűnnek-e az ABS hibák.
Roll198311-02-2018 19:41:19 // 105269
Szegény Pityukomának is így volt összerakva. Dobbetét

Lehet, attól függ, hogy milyen napjuk volt a gyárban, úgy rakták össze :)
Petra-Gergő11-02-2018 19:36:04 // 105268
Sziasztok. Olyan kérdéssel, problémával fordulók hozzátok h az ABS kockámat kellene cserélni (abs, asr, vdc folyamatos hiba, hibakód olvasás utáni eredmény). Érdeklődnék h esetleg tudna valaki cikkszámot mondani vagy alkatrész számot, mivel én nem látom rajta csak úgy ha kivan szedve az egész tömb. 159 1.9 jtdm 8v 120 le a kocsi. Forgalmi alapján bárdi, unix tud mondani valamit? Másik kérdésem Pioneer avic f10bt lejátszó van benne azt lehet valahogy frissíteni, térkép gyárilag van rajta, sd kártya nem kell hozzá (2009-es). Bocsi ha hülyeségeket kérdeztem nekem még új az alfa s minden választ fogadok szívesen. Előre is köszönöm.
Roll198311-02-2018 19:27:21 // 105267
Hoppá, ismét köszi a tippet, akkor lefestem és berakom a dobbetét mögé!
Szabister11-02-2018 18:58:16 // 105266
Miért gyárilag nem úgy van ahogy a képen? Nekem is így van. Csak nekem egy picit durvább sajna pici lakatolás is kellesz majd tavasszal. Bár nekem rajta volt az a műanyag kiegészítő sárvédő is sztem az autó új kora óta . Alatta a dzsuva megtette a hatását...
Én ősszel levettem mind2 műanyag dobbetétet, tele volt már "porral" mögötte azon a részen.
Shadin11-02-2018 18:05:05 // 105265
Ezt mindenki elbassza :-( A dobbetét hátsó alsó külső része a fém sárvédő előtt kell legyen. Ki kell tenni elé. Csak a keskeny rozsdásodó fém perem elé ami felett visszamegy "hátra". Bocsesz, ezt nem tudom jobban leírni.
Smith11-02-2018 17:01:39 // 105264
Szerintem annak így külön nincs biztosítéka. Minden már világít, csak az nem?
FRC11-02-2018 15:31:11 // 105263
Help Me!

A gyújtás kapcsoló háttér (piros) világításának tudja valaki melyik a biztosítéka a biztosíték táblán?
Zolibácsi11-02-2018 14:30:44 // 105262
Dpf el tömödöttség hogy áll?
Macccy11-02-2018 13:54:48 // 105261
Annak a résznek javítás után valami jó húsos lakkot vagy műgyantát kéne adni, vagy gumis alvázvédőt, látszani úgyse fog szinte soha, de a kavicsot mindig kapja
Liquid11-02-2018 13:43:15 // 105260
Ez az utsó szetonja gumiknak. Amúgy nem vészes a kopás nálam, kb. 1mm van két oldal között.
Roll198311-02-2018 13:43:08 // 105259
Sima festék ott azon a vizes helyen sokáig nem lenne jó szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2018 13:17:13 // 105258
csiszolás és javítófesték
Roll198311-02-2018 12:34:38 // 105257
A visszahajtott peremet sajnos nem védi végig a fólia, mert úgy túl jó lenne. Nálam a fólia utáni részen le van kicsit pattogva a festék meg van egy kis rozsda is. Rozsdaátalakító után mivel kezeljem le?

Krisz15611-02-2018 11:59:37 // 105256
Sziasztok egy kis segítséget kérnék adott egy 159 2.0 diesel. Írta hogy hibás az egyik gyertya csere megvolt mind a négy de nehezen indul a motor tekeri tekeri kell egy 3 másodperc mirre elkapja minden reggeli indulásnál. Vissza vittem a szervizbe azt mondták a gyertya rendben aksi rendben most takarítják majd az EGR szelepet. Lehet annak köze hozzá? Indulás után szép jár a motor megy is mint eddig csak ez a reggeli indulás.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2018 11:49:09 // 105255
mikor beszéltünk arra jutottunk, hogy ez kontakt hiba lesz szerencsére az is lett a lökös meg fent maradt :) Jah beszéltem a karosszériásommal azt mondta alsó ütéstől lehet a mm különbség de akkor nem az elejénél lenne ez ha nem a toronynál szóval arra jutott gyárilag szar valami ... bár ilyen kicsi eltérést meg le kell sz@arni :DDD
Macccy11-02-2018 11:21:01 // 105254
Na ha így elmondod, úgy tűnik értek hozzá :)) Köszönöm!
Macccy11-02-2018 11:16:30 // 105253
Múltkor a vezérlés cserekor kicsit megfáztam, bokám, a nyakam, a derekam a sok 0° fokban görbülés, hajlongás miatt jobban megfájdult, mint amikor letoltam egy 70-80 m2-es lakás költöztetését. A bal mancsomba beleállt a görcs amikor akkora helyen kellett csavart betekerjen, amennyi egy marlboro-s dobozban van. Amúgy jó játék ez, párszor buliból-spórolásból megcsinálja az ember, de hamar elkezdi meglátni miért nem kell mindig irigyelni a szerelőket B)
Shadin11-02-2018 11:11:08 // 105252
Pedig le akartam szedni a az első lököst :-)
Shadin11-02-2018 11:10:22 // 105251
Ti-nél a gyári a -7 perc oldalanként. Egyébiránt a futómű tudományban a negatív dőlés (teteje van beljebb) pozitív összetartás (eleje van beljebb) kellene társuljon. Kivéve a sportautóknál, mint a 159, mert így reszponzívabb és pontosabb a kormányzás, cserében eszi a gumit. Tehát ha egy 0-ás összetartást csinálsz, akkor az még mindig jut is marad is...

A ballaszt ill. a lámpatest két betápot kap, mint az kiderült. Az egyikkel világít, a másikkal szintez. Nekem ugye a másik nem volt ami az F37-es biztosítékból jön, bármit is írjon a kezelési. Tehát elsőként felkapcsolt világítással és leszedett lámpa stekkerrel ellenőrizni kell abban az 1-es lábon a 12V-ot és onnan számozva ez alapján a 9-es lábon szintén 12V-ot:



Ha van a 9-esen 12V akkor a lámpatesteknél kell keresni a hibát, abból is elsőnek a vezérlőszálat, a 12-est. Az vezérli a bal oldali (master) lámpából a jobb oldalit.

Ha a vezeték stimmel akkor már csak a ballast ill. a motor lehet gond :-(
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2018 10:59:57 // 105250
én is, nem baszogatom otthon az autót a Te példádból kiindulva :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.