Forum >> 159
Zolibácsi13-02-2018 19:30:36 // 105399
Az is elég ha rendesen rahuzod a sarut...
Roll198313-02-2018 19:23:02 // 105398
Kézzel le tudtam venni a pozitív sarut, csak az alsó karima volt a csöcsöm, ott lifegett. Akksi 12,6 volton van. Hibát kiolvastam, de közben gyújtáson volt a kocsi és elkezdett mindent felsorolni, hogy gond van vele. Úgy érzem szerencsém volt, hogy Budapestről leértem így. Generátort is megnéztem alapjáraton 14,25, szóval csak akksit kell töltenem vagy vennem, majd meglátom. Köszi srácok! :)
Tocsa13-02-2018 19:09:59 // 105397
Pucold meg és húzd le az akku sarukat. Semmi pánik. Én mondjuk most kukáztam az akkut is kapott egy exide premiumot.
gecsa13-02-2018 18:43:13 // 105396
Az valószínű a leesett feszültség miatt bedobott egy adag hibát.
fazek13-02-2018 18:31:37 // 105395
Szia! Ezt egyszer nekem is eljátszotta,(indítógomb megnyomása után sötétbe borult) akkusarut kellett meghúznom, meg tettem alá egy kis réz pasztát. Azóta nem volt vele gond.
Mondjuk nekem nem írt chekengin hibát. :-/
Mondjuk nekem nem írt chekengin hibát. :-/
Roll198313-02-2018 18:15:24 // 105394
Illetve kinullázódtak a számlálóim is.
Roll198313-02-2018 18:06:01 // 105393
Segítsetek légyszi, mert van egy kis parajelenségem! :)
Melóból hazafelé be akartam indítani a kocsit, de gomb megnyomása után mintha kiment volna valami biztosíték, sötétségbe borult az autó és nem csinált semmi.. Kulcs ki, kulcs be és továbbra is semmi. Majd kinyitottam az ajtót, becsuktam és újra elkezdett "búgni", és ezután már indult is.
Aztán beugrottam boltba és ugyanez történt, de ott már csak negyedszerre indult el a fenti módszerrel. Plusz mire beindult már bedobott egy check engine-t is.
Mi a fene lelte az autót? Merül az akksi?
Melóból hazafelé be akartam indítani a kocsit, de gomb megnyomása után mintha kiment volna valami biztosíték, sötétségbe borult az autó és nem csinált semmi.. Kulcs ki, kulcs be és továbbra is semmi. Majd kinyitottam az ajtót, becsuktam és újra elkezdett "búgni", és ezután már indult is.
Aztán beugrottam boltba és ugyanez történt, de ott már csak negyedszerre indult el a fenti módszerrel. Plusz mire beindult már bedobott egy check engine-t is.
Mi a fene lelte az autót? Merül az akksi?
gecsa13-02-2018 17:36:07 // 105392
Én most 22€ért ütöttem le ebayen. Gyárit, nem csájna.
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 16:34:37 // 105391
Oké, akkor melegítek előtte :-D
gecsa13-02-2018 14:45:48 // 105390
Akkor érkezz felkészülten! :D
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 14:42:07 // 105389
Szerintem azt túl sem élném :-D
gecsa13-02-2018 14:05:53 // 105388
Köszi! Ezért most mindenki,aki megy vttre, visz neked egy bambit! :D
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 13:50:06 // 105387
A nyomatékgörbén inkább 3500-nál látszik valami, de ha valaki küld nekem egy mért nyomaték görbét, szívesen berakom excelbe, nem nagy ügy.
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 13:47:26 // 105386
A nyomatékgörbéket azonos skálára tettem, így összehasonlítható, tehát a dízel nyomatékát annyival csökkentettem, amennyivel a fordulat skálát nyújtottam:

Az tévhit, hogy önmagában az, hogy 4500-ig forog bármit is számítana :-)
Szubjektív síkon biztos, amúgy nem. Teljestmény=Fordulatszám x Lóerő (x 2Pi stb).
Azonos tengelyre kell hozni és akkor összehasonlítható a dízel a benzinessel, vagy bármi bármivel. Onnantól meg minden azon múlik, hogy milyen áttételezés (nyomaték módosítás) van a motor mögött.
Ha valakinek igénye, egyébként a modern dízelek porlasztói elég gyorsak, lehet még a fordulatot bőven feljebb tolni. Nyilván max teljesítményt is így lehet nyerni, ha a nyomatékot próbáljuk még kitartani, a fordulat növekszik, tehát a szorzatuk, a teljesítmény növekszik. A dízelnél sokszor a turbó által szállított levegő nagyobb korlát, mint a porlasztó gyorsasága. A dízelnek légfelesleg kell :-)

Az tévhit, hogy önmagában az, hogy 4500-ig forog bármit is számítana :-)
Szubjektív síkon biztos, amúgy nem. Teljestmény=Fordulatszám x Lóerő (x 2Pi stb).
Azonos tengelyre kell hozni és akkor összehasonlítható a dízel a benzinessel, vagy bármi bármivel. Onnantól meg minden azon múlik, hogy milyen áttételezés (nyomaték módosítás) van a motor mögött.
Ha valakinek igénye, egyébként a modern dízelek porlasztói elég gyorsak, lehet még a fordulatot bőven feljebb tolni. Nyilván max teljesítményt is így lehet nyerni, ha a nyomatékot próbáljuk még kitartani, a fordulat növekszik, tehát a szorzatuk, a teljesítmény növekszik. A dízelnél sokszor a turbó által szállított levegő nagyobb korlát, mint a porlasztó gyorsasága. A dízelnek légfelesleg kell :-)
Shadin13-02-2018 13:21:00 // 105385
ja és olaj is kell
Roll198313-02-2018 13:20:24 // 105383
Jól van, ne kínozz! :D Benzin és gyufa lesz ebből. :D
Peeeti8513-02-2018 12:57:20 // 105382
sziasztok.
egy olyan kérdésem lenne, hogy 159-es alfánál mi a klíma feltöltési mennyisége ?
(nem találom sehol)
egy olyan kérdésem lenne, hogy 159-es alfánál mi a klíma feltöltési mennyisége ?
(nem találom sehol)
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2018 12:56:10 // 105381
katalizátor :DDD
Jani721213-02-2018 12:34:38 // 105380
valahol a görbén látszódnia kéne a vezérlésmódosító beavatkozásának ami 5300-as fordulatnál érezhető igazán, a tiltás kicsivel 8000 alatt történik. Na ezt akartam írni az elöbb :)
Jani721213-02-2018 12:28:50 // 105379
nem tudo, de valahogy a görbében kellene látszani a vezérlésmódosító beavatkozásánál ami valahol 5300 környékén odavág, a tiltás kicsivel 8000 alatt következik be
csokagm13-02-2018 12:06:54 // 105378
Nyilván eltér, 4500 fölött, gondolom a 2,4 nem nagyon forog már :)
Shadin13-02-2018 12:05:19 // 105377
Cserébe nem kapja annyira a szart a kerekektől.
Roll198313-02-2018 11:56:16 // 105376
Az én szememnek is furcsa, ahogy Shadin gépén ki van húzva a dobbetét a lemez elé.
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 11:53:39 // 105375
Gecsa, kérésedre itt van:

A valóság ettől bármely irányban eltérhet, a feltüntetett adatokért a szerző felelősséget nem vállal :-D
A nyomaték görbékből a teljesítmény így áll elő: P=RPM/60*M*2Pi*1.36/1000
Nyilván a fordulatszám tartományon széthúzásra érzéketlennek kell lennie a konverziónak, szóval a dízel a saját fordulatszám tartományán összenyomva is ugyanennyi teljesítményt ad le. A görbe "magassága" marad, mert amennyivel kisebb a fordulat, annyival nagyobb a valódi nyomaték.
Igazi összehasonlítást csak méréssel lehetne csinálni. A programom elvileg 228Le-s egyéb paraméterekből számolva, viszont itt tisztán a nyomatékból kiszámolva 241Le adódik.
A JTS viszont nem éri el a 260Le-t a görbéből számolva, csak 253Le 6200-nál.
Nem direkt húztam a dízel felé a mérleget, ezt adták a kezemben lévő adatok. Innetől tényleg mérni kell, mert ennek így azért van bizonytalansága.
Egyébként szívó motornál reálisnak tartom, ha valamivel alatta teljesít a gyári adatnak.
A 2.4-nél az a szégyen, hogy turbódízel létére gyárilag nagyon alatta van a 200 pacinak.

A valóság ettől bármely irányban eltérhet, a feltüntetett adatokért a szerző felelősséget nem vállal :-D
A nyomaték görbékből a teljesítmény így áll elő: P=RPM/60*M*2Pi*1.36/1000
Nyilván a fordulatszám tartományon széthúzásra érzéketlennek kell lennie a konverziónak, szóval a dízel a saját fordulatszám tartományán összenyomva is ugyanennyi teljesítményt ad le. A görbe "magassága" marad, mert amennyivel kisebb a fordulat, annyival nagyobb a valódi nyomaték.
Igazi összehasonlítást csak méréssel lehetne csinálni. A programom elvileg 228Le-s egyéb paraméterekből számolva, viszont itt tisztán a nyomatékból kiszámolva 241Le adódik.
A JTS viszont nem éri el a 260Le-t a görbéből számolva, csak 253Le 6200-nál.
Nem direkt húztam a dízel felé a mérleget, ezt adták a kezemben lévő adatok. Innetől tényleg mérni kell, mert ennek így azért van bizonytalansága.
Egyébként szívó motornál reálisnak tartom, ha valamivel alatta teljesít a gyári adatnak.
A 2.4-nél az a szégyen, hogy turbódízel létére gyárilag nagyon alatta van a 200 pacinak.
Macccy13-02-2018 11:34:16 // 105374
Akkor viszont csak neked rakták jól, mert eddig nem láttam ilyen megoldást, de hirtelen google képek között is csak a lemez mögé rakottat találtam. Az lehetett, hogy egy ember szerelte a gyárban a sárvédőket 2006-tól 2010-ig és szegény rosszul tanulta be, aztán felmondott, vagy elment pizzát sütni Torinóba, a helyére meg kellett egy ifjú titano. Megnézették vele a gyári munkafolyamatot és onnantól kezdve jól rakták össze :))
Halkan hozzáteszem, hogy a te változatod - bár még mindig idegenül néz ki számomra - a lemez mögé retket folyatásnál ésszerűbbnek hat!
Halkan hozzáteszem, hogy a te változatod - bár még mindig idegenül néz ki számomra - a lemez mögé retket folyatásnál ésszerűbbnek hat!
Shadin13-02-2018 11:28:26 // 105373
Ja és így kerül a helyére az ív többi része ami a sárvédő pereme mögé illeszkedik.
Shadin13-02-2018 11:27:31 // 105372
Eskü h így adja, ki volt szerelve a múlt 7végén és nem figyeltem rá hogy teszem vissza, de így ment vissza magától. Úgy van törve az anyag, hogy így menjen a helyére. Elődön eleve így volt.
Macccy13-02-2018 11:22:59 // 105371
Betojok. :))) De ez Modifica di Shadin ® :D ez gyárilag tuti nem így van. De tetszik, majd ha tavasszal kimosom a rittyót és lekenem, akkor lehet így rakom vissza
Roll198313-02-2018 11:14:48 // 105370
Hétvégén, ha száraz idő lesz, akkor megcsinálom rajta azt a kis részt, amin nincs matrica, hogy megnyugodjon a lelkem. :)
Shadin13-02-2018 11:12:36 // 105369
Nincs rozsda, csak optikai csalódás :-)
Roll198313-02-2018 11:12:14 // 105368
Meg, hogy rohadna meg. :) Petra nem ereszti, imádja, főleg, hogy jön a lassan a tavasz. Pár hete beleborult 160e ft. Csak, hogy a nagyobb dolgokat említsem: lambdaszondák és termosztát. De aztán ismét bedobálta a lambdaszonda hibát. Most visszük majd autovillamossági szakihoz, aztán meglátjuk, hogy mi baja. Az idegeimen táncol.
Roll198313-02-2018 11:08:12 // 105367
Ahogy látom így is tud rozsdásodni. :(
Shadin13-02-2018 11:02:37 // 105366
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2018 10:51:41 // 105365
CC még meg van?
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2018 10:50:32 // 105364
híznék egy 30kg-ot kb ilyen lenne a Spiderből való menekülés :DDDDDDDDDDD
klikk...
klikk...
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 10:30:52 // 105363
Az nem a kiszállástól fájt :-) Sok összetevős volt, most úgy tűnik megoldódott.
1. az ülésfűtést használni kell, valószínű a hideg bőrtől kifázott a derekam
2. nehezen, de beállítottam használhatóra a "fogorvosi széket"
3. a munka székemet az irodámban eltüzeltem és vettem egy irodaszéket
Így most okés a derekam. Csak a lábamat tudnám hova tenni, elég hülye pózokban vezetek sokszor :-) A 146 kényelmesebb, azt rám szabták.
1. az ülésfűtést használni kell, valószínű a hideg bőrtől kifázott a derekam
2. nehezen, de beállítottam használhatóra a "fogorvosi széket"
3. a munka székemet az irodámban eltüzeltem és vettem egy irodaszéket
Így most okés a derekam. Csak a lábamat tudnám hova tenni, elég hülye pózokban vezetek sokszor :-) A 146 kényelmesebb, azt rám szabták.
Liquid13-02-2018 10:02:17 // 105362
öregszel wazze, elbutított a rovarsuv :D
Roll198313-02-2018 10:00:20 // 105361
Pedig annyira nem is veszélyes a kiszállás belőle. A CC-amivel nálad voltam, az sokkal inkább kimászós.
FRC13-02-2018 09:11:23 // 105360
ALFA ROMEO 159 kulcsház
Sziasztok, lehet tudok szerezni pár db ilyen kulcsházat. 20-€uro lenne az ára. Kérem, akit érdekel az oldalamra írjon!
Sziasztok, lehet tudok szerezni pár db ilyen kulcsházat. 20-€uro lenne az ára. Kérem, akit érdekel az oldalamra írjon!
Trogerr13-02-2018 08:54:40 // 105359
Ha tud valaki infót, hogy hol lehetne szerezni tényleg reális áron az ne tartsa magában. Én is már a pótkulcsomat nyúzom, az első krómozott műanyag része szétporladt jóformán... :(
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2018 08:34:50 // 105358
akkor tudod miért fáj a hátad a TI-ből nem lehet normálisan ki meg beszállni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 08:15:37 // 105357
Nekem az egyik kedvenc benzines motorom sor öt turbó :-) Gyönyörűen szól, mellé lehet tenni a Busso v6-nak. De szép a 4-6 henger boxi és a sor hat is. Nem tudnék igazán rangsort. Dízelben a 4-es boxi (Subaru) elég rettenetes, de az 5-6 henger dízelek már szépen szólnak a fülhöz.
Piszkálódás ON: A v6-ról nekem mindig a Warburg gyári versenyváltozatának a WR-nek a hangja ugrik be. 2 ütem, 3henger, ugyanolyan ütemben szól, mint 4 ütem 6 henger :-D
Piszkálódás ON: A v6-ról nekem mindig a Warburg gyári versenyváltozatának a WR-nek a hangja ugrik be. 2 ütem, 3henger, ugyanolyan ütemben szól, mint 4 ütem 6 henger :-D
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 07:56:46 // 105356
Na én fordítva voltam. A szomszéd Vitaraját próbáltuk. Látszik mennyire nem mozgok suvos világban. Lerúgtam az ajtót, aztán úgy kecmeregtem le, mintha a padlásról másznék le. Aztán ezt sikerült a másik oldalon mégegyszer kiviteleznem. Hú de szokatlan volt :-) Nem vágyok ilyesmire egyelőre. Inkább tápászkodok a 159-ből. A 146-ról nem is beszélve, mert az pont jó magasságban van.
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2018 07:43:48 // 105355
Nem az öt hengerről beszélek, nem is a hatról. Egy Mustang az vényóc és kész. :-)
Haddel12-02-2018 22:24:14 // 105354
Lehet nekem is kéne,eléggé gatya állapotban van már a használós kulcsom. Igaz a másik még elő sem volt véve.
gecsa12-02-2018 22:08:14 // 105353
Ha csak 2 személyes, akkor érthető, hogy miért nem férsz el benne. :)
Ha kiveszed az ülést, ott lesz egy kis space, akkor talán megy. Emlékeim szerint ott van egy kis "pad"szerű kiképzés a padlón.
Ha kiveszed az ülést, ott lesz egy kis space, akkor talán megy. Emlékeim szerint ott van egy kis "pad"szerű kiképzés a padlón.
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2018 22:02:33 // 105352
milyen hátsó? 2 személyes :DDD
gecsa12-02-2018 21:55:19 // 105351
Forgalmit tedd fel nyugodtan! Simán lenyomod! :D
gecsa12-02-2018 21:42:15 // 105350
Próbáltad már kivenni az első ülést? Simán lenne hely és a hátsóról nyomhatnád! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
827
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?